Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Olikos täällä kokeiltu Nexxun Aloe Rid Clarifying Treatmentiä? Ei siis sitä shampoota, vaan hoitoa. Oli kovin kehuttu tuote MUA:ssa, eikä kovin kalliskaan. Pitäis kuulemma poistaa erittäin tehokkaasti metallit sun muut.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Tepa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Maalis 2006, 21:23

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Tepa »

Käytin silloin säännöllisesti (n.1 krt/vko) Antigreen -nimistä tuotetta. Oli muistaakseni Simin tuote.
Piti kaivella kaapista jäljellä oleva jämäpullo. Ja niinhän tuo näyttääkin olevan Cutrinin tuote, kuten Realicer tuumasikin. Käytin tuotetta muistaakseni jo joskus 90-luvun puolivälissä ja viimeisimmän putelin hankin joskus 02.
sosiaalitantta

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja sosiaalitantta »

Tai sitten olen vainoharhainen, mutta aina luonnostaan blondit hiukseni ovat alkaneet hiukkasen vihertymään. En ole ikinä värjännyt enkä mitenkään erityisesti hiuksiani rasita, pesen joka päivä (olen koukussa...) ja vain otsahiukset suoristan päivittäin, mutta en ole huomannut niistä oikeastaan ollenkaan mitään kuivumista / hamppuuntumista.
Vesijohtovettä en voi vaihtaa puhtaammaksi, (asun Rovaniemellä) eli mitä nyt pitäisi tehdä? En jotenkin haluaisi värjätä, kun ovat aina olleet luonnostaan blondit ja olenkin ylpeä siitä  :P
Voisiko siis olla jotain shampoota, jolla saisi tätä väriä pois?
Eivät nyt hirveästi ole vihertyneet, mutta ihan minimaalisesti. Ja jos en tee sille jotain, niin kohtahan olen jo kunnon shokkiväripunkkari...


Yhdistetty aikaisempaan ketjuun ja toinen samanlainen ketjunaloitus on poistettu. ~ Tuikkuli
Viimeksi muokannut sosiaalitantta, 20 Elo 2007, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Syväpuhdistava shampoo kannattaa ainakin hankkia. Syväputsarit-ketjusta löytyy lisää tietoa. ;) Ei tuo vihertävyys taida mitenkään hirveän erikoista olla, siitä vedestähän se johtuu todennäköisesti.

Edit. halpa on ainakin VO5 Super clean, mutta kannattaisi varmaan melkein ostaa joku vielä enemmän puhdistava.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hue »

sosiaalitantta kirjoitti: Vesijohtovettä en voi vaihtaa puhtaammaksi, (asun Rovaniemellä) eli mitä nyt pitäisi tehdä? En jotenkin haluaisi värjätä, kun ovat aina olleet luonnostaan blondit ja olenkin ylpeä siitä  :P
Voisiko siis olla jotain shampoota, jolla saisi tätä väriä pois?
Eivät nyt hirveästi ole vihertyneet, mutta ihan minimaalisesti. Ja jos en tee sille jotain, niin kohtahan olen jo kunnon shokkiväripunkkari...
Blondaamalla metalleja ei saa pois, joten värjääminen ei hyödytä mitään (tummemilla väreillä viherryksen saa toki peittoon). Metallit voivat reagoida hiusvärin hapetteen kanssa, joten värjäystä ei muutenkaan suositella hiuksiin, joissa on metalleja.

Suosittelen, että marssit Sim:iä myyvään kampaamoon ja ostat CX corrector shampoon ja hoitoaineen. Noi Sim:n CX correctorit poistavat tehokkaasti metalleja hiuksista. Niillä kun peset hiuksista metallit säännöllisesti pois (etenkin ennen värjäystä), niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Mella »

Täälläkin ääni Simin CX correctoreille! Meillä on tosi metallinen vesi (tosin en kärsi tästä enää pitkään) ja nuo on auttaneet miun blondia tukkaa tosi paljon: ei vihertävyyttä tai muitakaan outoja värejä. :-*
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
munster

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja munster »

En tiedä kirjotanko ihan oikeaan paikkaan kun kloori ei kai ole metalli, mutta osaisiko joku kertoa miten paljon kloorisella vedellä pesemisestä on haittaa hiuksille? asun Nokialla ja joku on saattanut lukea lehdistäkin alueen saastuneesta vesijohtovedestä... Nyt kun vesiverkostoa puhdistetaan niin veteen on lisätty klooria bakteereita tappamaan. Suihkussa vesi haisee aika voimakkaasti kloorille, en tiedä yltääkö ihan uimahallin klooripitoisuuksiin mutta allergiset on saaneet kloorista iho- ja hengitystiereaktioita. Mietin että kun tolla hiukset pesen niin mitäköhän se tekee. Hiukset on tuntuneet pesun jälkeen vähän kovemmilta ja karheammilta kuin ennen. Paikalliset kampaamot ei kuulemma tällä hetkellä värjää tai permanenttaa, kun eivät varmaksi tiedä, miten kemikaalit reagoisivat tuon veden kanssa. Olisikohan simin correctorista apua, varsinkaan jos käytän senkin huuhteluun tuota kloorivettä? yksi ratkaisu on tietysti välttää veden käyttöä hiustenpesuun, mutta hankala lähteä joka kerta muualle suihkuun, kun täytyy tukka saada pestyä... ???
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Kyllä kloori kuivattaa hiuksia tehokkaasti, kannattaa siis harventaa pesukertoja, muuta en oikein keksi. :-\ Voithan kyllä laittaa hiuksiin vaikka korvista alaspäin jotain paksua öljyä suojaamaan. Muuten sanoisin, että pese lumella, mutta sitäkään ei taida hirveästi olla saatavilla.. ;D Enkä kyllä tosiaan menisi sinuna nyt enää syväpuhdistavalla shampoolla pesemään, ennen kuin vesi alkaa palautumaan lähemmäs normaalia, kuivattaa muuten vielä lisää. Kosteuttavia hoitoaineita ja öljyjä lisää käyttöön, ei ehkä rekkuja, kerran hiukset ovat karheat muutenkin kloorista.
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

^^ Auttaisikohan mitään, jos keität ensin veden kattilassa ja sillä sitten peset hiukset ???
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
munster

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja munster »

Kyllähän tuon veden tietty keittääkin vois, vähän työlästähän se on mutta ehkä voisin sen vaivan nähdä pääni eteen :) ainakin jos vesi on kloorista vielä pitkään niin tota täytyy kokeilla.
Tosiaan syväpuhdistava vois olla liian kuivattava nyt, yritän lisätä kosteutusta. Onneksi huomenna mennään muualle saunomaan niin ei tarvitse ihan vielä pestä tolla vedellä...
Kiitos Kemuli ja Magia neuvoista&nbsp; :)
Misku

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Misku »

Mun pitäs varmaan testata noita Simin CX Correctoreita.
Mutta mä en ihan tajunnut miten se metallien poisto noilla Simin tuotteilla toimii. Ensin siis shampoo ja parin minsan vaikutus ja sitte Elixir n. puolen tunnin muhituksella. Mutta sarjan hoitoaine ei ilmeisesti merkittävä osa prosessia, että siihen ei tarvitse pistää rahaa. Vai?&nbsp; ??? Ja voinko pistää shampoon ja elixirin jälkeen ihan normaalit teho- ja pikahoidot?
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Mua kiinnostais kans samat asiat. Oon noita CX:iä miettinyt ja taitaa olla parasta hankkia ne ja syväpuhdistella urakalla. Kampaaja teki mulle värinpoistolla raitoja (operaatio mustasta vaaleaksi) ja sanoi että hiukset kuumuivat käsittelyn aikana mutta ei osannut sanoa oliko metallikertymiä tullut kenties kaupan hiusväreistä vai pesuvedestä. Nyt pelottaa että onkohan mulla tukkaa jossain vaiheessa jäljellä enää ollenkaan jos tähän päähän pitää vielä useampi värinpoisto laittaa?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Kittybat

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Kittybat »

Oon ihmetellyt jonkin aikaa minkä takia hiukset menee koko ajan vaan huonompaan kuntoon vaikka lopetin värjäilyt ja olen hoitanut hiuksiani hyvin. Erityisesti märkänä hiukset ovat kovat ja kihartuvat oudosti. Nyt älysin että hiusten kunnon huonontuminen johtuu pelkästään metallikertymistä. Viimeksi kun värjäsin hiukset parturissa kampaaja totesikin hiuksissani selvästi olevan metalleja koska hiukset vihersivät ja haisivat märkinä selvästi metallille.

Käytössä on Simin CX Correctorin shampoo ja elixir joiden käytön jälkeen tukka tuntuukin paljon pehmeämmältä ja selvästi parantavat hiusten kuntoa. Myös saman sarjan hoitoaineen aion hankkia saman tien. Näitä ajattelin käyttää nyt tuon pari kuukautta tehokuurina. Kasvatan parhaimmillaan omaa väriä takaisin ja muistaakseni olen kuullut että metallit tarttuvat erityisesti vaalennettuihin hiuksiin, eivät niinkään värjäämättömiin, olenko oikeassa?
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hue »

Ehdottomasti paras kuulemani metallinpoisto vinkki on käyttää askorbiinihappoa hommassa. Muutaman kerran tehty askorbiinihappo-pesu kirkasti luokkakaverini reilusti vihreään taittavat blondit hiukset normaaleiksi.

Lähtötilanne oli siis se, että luokkakaverini vaaleat hiukset vihersivät selvästi. CX-correctoreita käytettiin muutamaan kertaan ennen vaalennustouhuihin uskaltaumista (hiusten seassa olevat palkkiraidat haluttiin vaaleiksi) ja hiusten väri kirkastui jo jonkin verran. Mutta kävin niin kuin arveltiin, hiukset kuumenivat aivan uskomattoman paljon, joten vaalennusaine on huuhdeltava hiuksista heti pois.

Saatiin KC:n ihanalta kouluttajalta vinkki askorbiinihaposta. Luokkakaverini pesi hiukset kolmeen kertaan askorbiinihappo-liuoksella (lasillinen kuuma vettä + 2 tl askorbiinihappoa, ensin latvat lillumaan veteen muutamaksi minuutiksi ja sitten loput kaadetaan päähän) ja hiusten väri oli jo aivan erilainen. Hiukset eivät vihertäneet oikeastaan ollenkaan ja vaalennuskin voitiin toteuttaa turvallisesti. Eikä muuten kuumentuneet enään! ;)

Suosittelen ainakin tälläistä aloitussettiä kunnolla vihertäville hiuksille, ihan loistohomma! Tulosta voi sitten ylläpitää esim. CX-correctoreilla.
Viimeksi muokannut Hue, 02 Maalis 2009, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Luomo »

^Mistä tota saa? Ilmoittaudun koekaniiksi heti ;)!
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Vastaa Viestiin