Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
rolla

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mä en ymmärtänyt nyt mistä tietää onko hiuksissa metallia vai ei?
mangomeloni

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Rolla kirjoitti: Mä en ymmärtänyt nyt mistä tietää onko hiuksissa metallia vai ei?
Luitko tuon mun edellisen vastauksen?

Parhaiten tietää kun näkisi/kokeilisi (kristallipalloni on nyt hieman himmeä), mutta perusmerkit jotka ammattilainen huomaa, on nämä:

*värit eivät kestä, varsinkaan punavärit (erotettava normaali kesto/hiuksen kunnosta johtuva)
*raidat/värit muuttavat nopeasti väriään himmeäksi/likaiseksi
*vaalea hius vihertää/punertaa/kellertää, (kloori,kupari/rauta/rauta,mangaani) vaikka se olisi vaalennettu
*hiukset ovat takkuiset, karheat ja "kovat", vaikka kuinka hoitaisi (huonokuntoisuus on asia erikseen, tämä pitää erottaa)
*metallin haju hiusten ollessa märät
*vaalennettaessa hiukset kuumuvat (ollaan jo vaarallisilla vesillä!!), muissa käsittelyissä värimassa ja permanenttiaine reagoi metalliin
Euphoria

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Kannattaako metallia poistavaa shampoota sitten käyttää ollenkaan, jos sitä tulee koko ajan lisää vedestä? Minulla on varmaan kuparikertymiä hiuksissa, sillä ne ovat vihertävät. Pitkissä hiuksissa se näkyi todella selvästi.
rolla

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja rolla »

Kyllä luin viestisi. Tuon perusteella mulla on sitten metallia hiuksissa. En kyllä ole kuullut, että kellään punainen pysyisi kauaa. Mutta eikö meillä kaikilla ole sitten tosiaankin metallia, koska pesemme vedellä hiukset.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Mä en voisi enää enempää kompata sua Mangomeloni, sanoit kaiken tarpeellisen ja satakertaa paremmin ja ytimekkäämmin kuin mnä voisin  :-*
Ei, meillä kaikilla ei todellakaan ole metalleja hiuksissa.
Se riippuu ihan paikkakunnasta, ja asuinalueesta kuinka vanhat putket ovatja kuinka paljon liuennutta metallia (metalli ioneja?) vedessä on, vai onko kyseessä oma kaivo joissa tilanne on yleensä vielä pahempi.

Punavärithän eivät pysy nyt muutenkaan kovin hyvin, joten pelkästään punasävyjen haalistumisen perusteella ei kannata alkaa metalleja epäilemään.
Sitten kun hiukset alkabvat täyttää Mangomelonin kertomia kriteeteitä, silloin kannattaa alkaa miettimään.

Metallit tekevät hiuksesta tosiaan "kovan" ja jopa puumaisen oloisen. Permenenttiaine reagoi muuttumalla violetiksi, ja vaalenusainemassa kuumenee.
Ja tuo on kyllä niin totta, jos hiuksiin on päässyt kerrostumaan pitkiä aikoja metallia, ei kannata odottaa mitään yhden illan ihmeitä.

Joten jos on syytä epäillä, että metalleja löytyy, niin kannattaa ensin kokeilla tehokasta ja pitkäaikasiat metallien poistoa.
Yhden-kahden kerran perusteella ei kannata tehdä päätöksiä suuntaan eikä toiseen, ja tuo hoitoaine on aivan ehdoton tuon shampoon kaveriksi.
Sitten useamman kuukauden päästä voi alkaa miettimään, onko tilanne parantunut vai johtuuko jo olemassaolevat hiusten ongelmat sitten ihan muista hiusvaurioista, väärästä käsittelystä vai onko hiukset kertakaikkiaan sellaista hiustyyppiä joka ei muuksi muutu vaikka mitä tekisi.

Hiustyypille ominaiset ominausuudethan eivät miksikään juuri muutu, vaikka mitä tekisi.
Minäkin itkin vuosia sileiden, kiiltävien ja pehmeiden hiusten perään, ja luulin vain hoitotapojeni olevan niin päin seiniä että hiukset ovat sen takia niin hirveät.
Kesti aikansa ymmärtää, että hiuslaatu on jo luonnostaan kuiva, karhea ja harottava ettei se muutu suoraksi ja sileän silkkiseksi kuin korkeintaan parin pesun ajaksi vaikka mitä hoitotuotteita käyttäisi.
Hiustyyppiä ja sen perusominaisuuksia ei siis voi muutta, mutta niitä voi paljon helpottaa ja tehdä hiuksista helpommat jokapäiväisessä elämässä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Lilly Missy

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Meillä on varmaan vähän rautapitoista(?) vettä, suihkun lattia ja suihkuverhon alareuna alkaa punertaa jo viikon jälkeen pesusta. Vaalennetut hiukset muuttuu helposti likaisen/keltaisen sävyisiksi. Mulla on WWW:n( ;D) syväpuhdistava sh, joka lupailee poistaa metalleja. Onkohan tuon tehoon luottamista? Incistä löytyy Disodium EDTA.

EDIT: Tuli vielä mieleen, että mies pesi tuolla joskus vaalennetut hiuksensa ja rautalankahius muuttui kyllä tosi pehmeäksi, ei käyttänyt tapansa mukaan hoitoainetta perään.
Viimeksi muokannut Lilly Missy, 14 Heinä 2006, 09:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja -kata- »

ROLLA: Olen tutustunut ulkomailta (LF) tilaukseen, olenkin jo kerran tigejä sieltä tilannut, siellä on jonkun verran halvempaa, mutta ei mitään halpaa sielläkään, arvokkaita monet tuotteet ovat silti, sen verran hintavia että en pysty monia tuotekokeiluja valitettavasti tekemään  :-\ ...

MUILLE: Kiitoksia vain vakavasti otettavista vinkeistä  :) ! Taidan tänään käydä hairstoressa ostamassa lisää cx-shampoota ja vielä ne hoitoaineetkin mitä mulla ei ole entuudestaan ! Nimittäin jotenkin kuulostaa nyt siltä, että se mineraalien poisto TEHOKUURI saattas olla just sitä mitä mun tukka rukoilee ...
Alan pikkuhiljaa tajuta (koitan myös JOSKUS hyväksyä sen  ::))  ;D, sen että tukan luontaisia ominaisuuksia, luonnonkiharaa ja kuivuutta, ei pysty muuttamaan täysin vaikka mitä teksi, mutta helpotusta asiaan voi saada :) ...

Eli ei muuta nyt kuin vähintään se kuukauden tehokuuri, toivottavasti ei mene hurjaan kuntoon tällä välillä että kehtaa ihmisten ilmoilla liikkua (periaatteessa ei pitäisi nyt mennä  huonoksi, kun hiukset kaikesta huolimatta ilmeisesti vähän paremmassa kunnossa nyt ns. parempien tuotteiden käytön myötä, kuin ennen)... ja entäs VÄRI, lähteekö ne loputkin värit päästä tollasen rankemman kuurin aikana  ::), noh, ei kait voi minkään. Kampaaja kyllä tais kerran siitä sanoa, että ei sen shampoon PERIAATTEESSA pitäis väriä poistaa.
Kampaaja aikaisemmin mainitsi että pitäisi  tehdä muutama kunnon tehohoito, että saisi kaikki mineraalit pois mun päästä...mutta sitten tais mainita jossain välissä että turhaa, kun mineraaleja kertyy jatkuvasti päähän kuitenkin...ääh, kauheen ristiriitaista  ::)...Kampaaja ei tosiaan sen kummemin siihen sitten mitään ruvennut, vaan suositteli mulle juuri tuota cx-corrector shampoota välillä käytettäväksi...

Ilmeisesti minun nyt kuitenkin kannattavempaa tehdä itse tämä tehokuuri kuin kampaajalla ?! Kampaajalla kuiteskin kallista. Millasenhan hoidon kampaaja sitten tekis, ilmeisesti samat CX aineet käytössä...?!
Ja onko tehokuureja tehtävä sitten useinkin, kun ongelma vedestä ei katoa... Vai ensin nyt tehokuuri, sitten normaalimmat hyvät kosteuttava ja korjaavat aineet ja välillä käyttää cx-tuotteita ?
Pesen hiukset siis 3 kertaa viikossa ja se vähän vaihtelee, että kuinka usein kotona paskavedellä.
Yleensä menee näin: Joka toinen viikko 2 kertaa uimahallilla uimassa käydessäni paremmalla vedellä, 1 kerran kotona paskavedellä. Ja joka toinen viikko sitten 3 kertaa kotona paskavedellä. Mutta siis vaihtelee, toisinaan pääsen käymään paremmilla vesillä pesemään useamminkin. Mutta sille valitettavalle tosiasialle en voi mitään että vesi kotonani on huonoa, se ongelma ei katoa, enkä ainakaan tällä hetkellä voi kämpästä sen takia pois muuttaa  ;)  !

Lopuksi vielä ; Googletin cx-correctorin ja löysin sim:in ohjeita tuotteiden käyttöön. Hoitoaineesta luki että kun aine on levitetty huolellisesti, niin suojaa se sitten hupulla ja anna vaikuttaa 20-30 min ja että lämpö tehostaa vaikutusta  :o ... Mitäh ?? Millä hupulla ja mikä lämpö ?? Miten tällästä voi kotona tehdä ? Tai siis itseasiassa kun käyn uimahallilla pesulla suht. usein, niin ei mulla siellä tule kysymykseenkään että antasin hoitoaineen vaikuttaa päässä 20-30 min, saatikka jossain hupun sisässä ja jossain ihme lämmössä ... Johan ihmiset kattos että mitä mä siinä kykin jossain nurkassa huppu päässä, kattelen seinille ja odottelen  ::)  ::) ...
Eli siis onko mitään hyötyä pienemmällä vaikutusajalla, ilman huppua ja lämpöä ??



Viimeksi muokannut -kata-, 14 Heinä 2006, 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Luomo »

kata82 kirjoitti:Lopuksi vielä ; Googletin cx-correctorin ja löysin sim:in ohjeita tuotteiden käyttöön. Hoitoaineesta luki että kun aine on levitetty huolellisesti, niin suojaa se sitten hupulla ja anna vaikuttaa 20-30 min ja että lämpö tehostaa vaikutusta  :o ... Mitäh ?? Millä hupulla ja mikä lämpö ?? Miten tällästä voi kotona tehdä ? Tai siis itseasiassa kun käyn uimahallilla pesulla suht. usein, niin ei mulla siellä tule kysymykseenkään että antasin hoitoaineen vaikuttaa päässä 20-30 min, saatikka jossain hupun sisässä ja jossain ihme lämmössä ... Johan ihmiset kattos että mitä mä siinä kykin jossain nurkassa huppu päässä, kattelen seinille ja odottelen  ::)  ::) ...
Uimahallissa vain saunaan kököttämään tuote päässä ;). Mutta ei tuo lämpö varmasti välttämätöntä ole.
Viimeksi muokannut Luomo, 14 Heinä 2006, 11:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja marenki »

Juu ja se huppu on sama kuin suihkumyssy. :D Ja ihan yhtä tontuilta me muutkin näytetään aina hoitoainehaudutusten aikaan. Sen lämmön saa aikaiseksi myös vetäisemällä pipon sen suihkumyssyn päälle...
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

kata82 kirjoitti: Kotona ei oo saunaa, joten kotona se lämpövaikutus ei onnistu...Koska pipoa en kyllä rupee päähän vetämään  ;D (tai en ainakaan vielä, täytyy harkita...).
Mä olen tuota CX Correctorin hoitsikkaa käyttänyt joskus niin, että kun on suihkumyssy siinä hoitsikan päällä, niin hiustenkuivaimella sitten lämmittänyt päätä. Luulisin, ettei hiukset silloin pääse vahingoittumaankaan, kun on se myssy siinä välissä. Joskus sitten vaan seison samainen myssy päässä kuumahkon suihkun alla (vesimaksu kuuluu vuokraan, ja Afrikan lapset kiittää, joo... ::) ) jonkun aikaa.
1c M ii, tjsp
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Sellaista tässä mietin, että mistä tietää onko hiuksissa metallikertymiä?
Olen asunut nyt kohta pari vuotta kämpässä, missä on tosi vanhat putket ja aina välillä hanasta tulee hetken ruskeaa vettä eli putkista varmaan irtoaa veteen jotain.
Silloin kun olen poikaystävän tai vanhempien luona toisella paikkakunnalla, tukkaa pestessä siitä tulee usein paljon pehmeämpi vaikka käyttäisi huonompiakin tuotteita. Syväpuhdistavaa käytän aina ennen värjäystä, mutta tuo VO5 ei taida poistaa kuin muotoilutuotejämät ja muun lian. Pitäisikö tässä tehdä jotain?  :)
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Luomo »

^Täältä löytyy tietopaketti metallikertymistä:
http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=4
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Erykah kirjoitti: Sellaista tässä mietin, että mistä tietää onko hiuksissa metallikertymiä?
Olen asunut nyt kohta pari vuotta kämpässä, missä on tosi vanhat putket ja aina välillä hanasta tulee hetken ruskeaa vettä eli putkista varmaan irtoaa veteen jotain.
Silloin kun olen poikaystävän tai vanhempien luona toisella paikkakunnalla, tukkaa pestessä siitä tulee usein paljon pehmeämpi vaikka käyttäisi huonompiakin tuotteita. Syväpuhdistavaa käytän aina ennen värjäystä, mutta tuo VO5 ei taida poistaa kuin muotoilutuotejämät ja muun lian. Pitäisikö tässä tehdä jotain?  :)
Kyllä sulla saattaa olla hiuksissa noita metallikertymiä, kuulostaisi ihan siltä kertomasi perusteella ... Mulla on nimittäin aivan sama ongelma. Asun talossa (rak. v.90) jossa on vanhanmalliset, vääränlaiset putkistot joista irtoaa liikaa metalleja. Mutta tuo, kun mainitsit että hanasta tulee välillä ruskeaa vettä, niin ei mulla kyllä semmoista tule, vesi on ihan normaalin väristä...Ootko kysynyt asiasta talon huoltoyhtiöstä tms. ?
Mulla on kanssa ihan sama homma, että muualla kun käyn pesulla niin eron huomaa kyllä, kun vesi on erilaista kuin kotona. Hiuksista tulee pehmeemmät, niinkuin sinäkin mainitsit.
Muuta sille asialle ei oikein voi tehdä jos kämpässään meinaa asua, kuin että käyttelee just noita metallia poistavia shampoita ja elixeerejä (Simin correctorit), ne on ihan parhaita tähän tarkoitukseen!
Mä käytin viimeks kesällä joskus sellaisena kunnon kuurina noita. Muulloin käyttelen niitä silloin tällöin, en kovin usein, mutta välillä niitä on käytettävä kun rupeaa tuntumaan siltä että kertymiä on päässyt taas kasautumaan ja taas toisaalta sen takia välillä käytän ettei pääsisikään kasautumaan niin hirveesti.
Joskus aikoinaan kun ensmäisen kerran noita käyttelin niin hiukset meni tosi karseeseen kuntoon niistä, mutta nykyään kestävät tosi hyvin noita, tykkäävät välillä käytettynä!

Ja tosiaan niinkuin Luomo ja Tuikkulikin jo kerkes ton linkin laittamaan, niin sieltä löytyy tosi hyvä info koskien tätä aihetta.
Viimeksi muokannut -kata-, 26 Marras 2006, 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Ice »

ruskea vesi johtuu ruosteesta, normaalia vanhojen putkistojen kanssa ja metallia luultavasti kertyy tukkaankin. Yleisesti ottaen metallinen hius on jäykkä ja väärän värinen, ja esimerkiksi permanentin huuhteluvesi on usein violettia -jos siinä vaiheessa hiukset on päässä
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Ice kirjoitti:esimerkiksi permanentin huuhteluvesi on usein violettia -jos siinä vaiheessa hiukset on päässä
Mä repesin ;D. Mutta valitettavasti olen alkanut vahvasti epäilemään, että mullakin on hiuksissa tätä metalliongelmaa. Suihkuverhon reuna on värjäytynyt aavistuksen ruosteiseksi ja hiuksista tuli pesun jälkeen poikkeuksellisen pehmeät, kun olin muutaman päivän matkoilla. Lisäksi olen pitkään ihmetellyt, että suoristusrautaan kertyy jotain punertan ruskeaa ja ihmetellyt, mitä muotoilutuotetta se voisi olla. Ehkä se onkin jotain metallia? Täytyy hankkia niitä SIMin tuotteita. Ja tehdä yhtiökokouksessa aloite, josko n. kymmenen vuoden päästä tulevaa putkiremonttia voitaisiin aikaistaa muutamalla vuodella ;).
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Vastaa Viestiin