Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^En minä ainakaan.

Olen tehnyt askorbiinihappopesuja kerran-pari kuukaudessa. Nyt tein ensin yhden pesun ja luettuani tämän keskustelun alusta loppuun, päätin tehdä oikein kuurin. Pesin ensin kahtena päivänä peräkkäin. Ensin shampooseen sekoitettuna ja toisella kerralla laitoin vesi-askorbiinihapposeoksen shampoopesun jälkeen. Seuraava pesu Biozellin syväpuhdistavalla ja tänään Biozell syväpuhdistava ja askorbiinihapposeos. Katsoin hiuksia päivällä ennen pesua ja nyt pesun jälkeen luonnon valossa. Ehkä vihertävä sävy on vähän lähtenyt. Väri näyttää kirkkaammalta. Metallin haju on ollut melko vahva pesun jälkeen. Mietin nyt, että olisikohan hyvä pestä välillä muullakin kuin syväpuhdistavalla, sillä tukka tuntuu kuivalta.

Mitenhän metallien kertymistä voisi estää? Minulla on lyhyet, värjäämättömät hiukset, joita kasvatan. Hiusöljyä en ole käyttänyt, sillä pelkään saavani rasvaletin ja omistamassani öljyssä on voimakas tuoksu. Kevyempi öljyvoidekin löytyy, mutta siinäkin on voimakas tuoksu.

Minulla on vanha versio Cutrinin Anti-green-shampoosta ja en nähnyt incissä Disodium EDTA. Pullon kyljessä väitetään sen poistavan metalleja, mutta poistaakohan se?
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 09 Heinä 2018, 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Aika raju kuuri jos teet askorbiinihappokäsittelyjä ja syväpuhdistusta useampaa päivää peräkkäin, ei ihme jos hiukset tuntuu kuivilta, koska sitä ne varmasti ovat.

Onko sulla ihan tiedossa että kotisi vesi olisi erityisen metallipitoista? Suihkuun voi hankkia suodattimen joka poistaa vedestä metalleja mikä pitäisi ainakin vähentää kertymien syntymistä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^En tiedä ollenkaan metallipitoisuudesta. Talo on 70-luvulta ja putkiremontti on tehty. Vesi on kalkkipitoista, sillä siitä jää kalkkitahroja. Muuta en sitten tiedäkään. Olen harkinnut suodattimen hankkimistakin, mutta sen pitäisi olla helposti asennettava, johonkin suihkun letkuun laitettava.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin