Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mie olen tehnyt metallinpoistokäsittelyn niin, että pesen hiukset ensin syväpuhdistavalla sampoolla hiussuomujen avaamiseksi, sitten teen askorbiinihappokäsittelyn, huuhtelen askorbiinihapon pois suurinpiirtein ja laitan tehohoidon muhimaan.

Metallin kertymiseen hiuksiin vaikuttaa varmaankin enemmän veden- ja hiusten laatu kuin käytettävät hiustenhoitotuotteet.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Kiitos vastauksesta! Täytyypä kokeilla tehdä tuolla tavalla. Olen yleensä laittanut askorbiinihappoliuoksen kuiviin hiuksiin ja antanut sen vaikuttaa muutaman minuutin, jonka jälkeen olen pessyt hiukset shampoolla.

Edit. Tein viimeksi niin, että pesin ensin Herbinan syväpuhdistavalla ja laitoin sitten askorbiinihappolitkun pyyhekuivattuun tukkaan. Nyt ei hiuksiin jäänyt sellaista metallin halua kuin askorbiinihappo-shampoopesu -yhdistelmällä. Tukka näyttää kyllä vieläkin pissan keltaiselta ja loisteputkivalossa vihreältä. Ehkä olen sitten "pissapää" luonnostaan.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 16 Elo 2013, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
höpönasu

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Kuinka kauaksi aikaa metallit jäävät hiukseen? 3-5 vuotta sitten asuttiin keskellä metsää ja varmasti siitä vedestä tuli hiuksiin jotakin. Silloin en ollut perehtynyt hiustenhoitoon. Kannattaisiko ostaa esmes Simin CX Correctoria vai olenko jo puhtailla vesillä asian suhteen?

Edit: Tein hiuksilleni askorbiinihappokäsittelyn lauantaina. Laitoin sitä 2 tl varmaan litraan vettä. Se tuoksui jo itsessään hieman metalliselta, mutta mielestäni lillutettuani siellä hiuksia metalli alkoi haista hieman voimakkaammin. Meillä on nyt pieni epäilys siitä, että vanhat putkistot kuljettaa kuparia koska seinässä näkyi punertavaa. Hiustenvärikin näytti vähän kirkastuvan. Hitsi että kuumotti tuon hapon kanssa, olin ihan varma että kun nostan pääni kulhosta niin hiukset jäävät sinne. Mutta ei, olivat vain ihan takuttomat kun aloin niitä sitten lopuksi huuhdella. Millähän voisi veden metallipitoisuuksia mitata? Akvaarioliuskoista (mitataan veden nitriitti jne.) ei taida olla apua.
Viimeksi muokannut höpönasu, 25 Elo 2013, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lateysha
Haiven
Haiven
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:58

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Lateysha »

Olen muuttamassa kaupunkiin, jossa useat vaaleatukkaiset ystäväni ovat saaneet tukkansa vihreiksi ja katkeileviksi. Itselläni on myös vaalea tukka ja mietin kuinka voisin ennaltaehkäistä metallien kertymisen tulevassa asuinkaupungissani? Riittääkö syväpuhdistava shampoo säännöllisesti, vai käyttäisinkö esim kerran kuukaudessa Simin CX Correctoria tai askorbiinihappoa?
Cassiopeia

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Cassiopeia »

Itse olen asunut kohta 2 v talossa, jonne tulee vesiosuuskunnan rautapitoinen vesi vanhoja kupariputkia pitkin. Suihkun saumojen laatatkin punertaa... Hiukseni ovat värjäämättömät enkä käsittele niitä mekaanisesti. Ikinä ei ole olleet hiukset näin huonossa kunnossa kuin nyt. Olen viimeiset 2 v junnannut APL pituudessa, kaikki mitä kasvaa murenee sitä mukaa ja nopeamminkin latvoista pois. :'( Olen nyt vasta tajunnut, että syynä saattaa olla rautapitoinen vesi. Katsoin vedentutkimustodistuksesta, että kuparia on 0,061 mg/l (raja-arvo 2,0) ja rautaa on 105 mikrogrammaa (raja-arvo 200). Näitä lukuja taitaa vain laborantit ymmärtää, mutta ainakin vaaleahiuksiset saavat täälä vihreät hiukset ja kampaaja kehui munkin tummanvaaleiden hiusten vihertävän...

Olen koittanut tehdä tässä kevään aikana tehnyt pari pesua askorbiinihapolla ja se auttoi hieman vaikka räjäytti latvat. Kesällä ajattelin pestä hiuksia pelkästään sadevedellä. Entäs talvisaikaan? Sulatanko lunta vai pitääkö ostaa pullotettua vettä, kun tuo vesijohtovesi on mitä on? :D Tätämenoa joudun kohta luopumaan pitkistä hiuksista, kun joudun leikkaamaamaan hapertuvia latvoja jatkuvasti pois.

Kaipaisin eniten neuvoja siihen, mitä tälläisessä tilanteessa kannattaisi tehdä, kun hanasta tulevaa vettä ei saa muutettua paremmaksi vaan sen kanssa on elettävä.
Viimeksi muokannut Cassiopeia, 09 Touko 2014, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

^Muuttaminen auttaa. Mä asuin ennen kanssa vastaavissa oloissa ja mä en saanut kasvatettua tukkaa kun se räjähti käsiin koko ajan. Vihree letti ja latvat haperona raudasta. Pää haisi voimakkaasti metalleille kun tein askorbiinihappo putsauksia. Muutettiin muualle ja nyt tukka kiiltää ja kasvaa huristen.

Karua, mutta mä en sen 8 vuoden aikana löytänyt mitään keinoa kun huonovetisessä asunnossa asuttiin.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Eikö suihkuun saa niitä jotain suodattimia jotka poistaa vedestä ylimääräisiä aineita ja ainakin pehmentää vettä? Oiskohan sellaisesta yhtään apua? Tympeää kyllä pestä tukkaa "huonolla" vedellä :/ Mäkin huomasin eron kun muutin uuteen kaupunkiin, täällä vesi on paljon pehmeämpää kui kotipaikkakunnalla jossa vesi on ihan kalkkista, kesti kyllä aikaa tottua tähän veteen.
Cassiopeia

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Cassiopeia »

Koska muutto ei tule kyseeseen, niin pitää keksiä jokin muu ratkaisu tähän vesiongelmaan. Aion ostaa Lidlistä tai vastaavasta edullista lähdevettä ja pestä sillä, kesällä kerään sadevettä ja saatampa akkuvettäkin ostaa jos ei se kovin kallista oo. Äitini työskentelee laboratoriossa, ehkä se vois tuoda mulle sieltä tislattua vettä  :). Joku aikaisemmin tähän ketjuun kirjoittanut oli tilannut kalliin suodattimen suihkuun. Löysin melko edullisen suodattimen iHerbistä, jonka ajattelin tilata http://m.iherb.com/Rainshow-r-CQ-1000-D ... lter/16307. Aion ottaa nyt tehokeinot käyttöön, jotta joskus saisin pitkät ja ennenkaikkea hyväkuntoiset hiukset. Ja jos koittais vähän pidentää pesuväliä kolmesta kerrasta viikossa vaikka siihen kahteen, niin saisin minimoitua vedenkäyttöä.

Edit. Tutkin noita suodattimia, niin mikään suihkusuodatin ei pysty poistamaan rautaa eikä kuparia vedestä, ne on tehty vain kalkin ja kloorin poistoon. Seuraava edullinen vaihtoehto on ostaa Brita-kannu, joka lupaa poistaa vedestä myös mineraaleja eli ainakin kuparia ja lyijyä. http://www.gigantti.fi/product/kodin-tu ... ella-kannu
Viimeksi muokannut Cassiopeia, 11 Touko 2014, 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Tein tänään ekaa elämässäni tuon askorbiinihappokäsittelyn. Pesin hiukset syväpuhdistavalla, jonka jälkeen tein tuon litkun ja kaadoin päähän ja annoin vaikuttaa ehkä n. 5min, huuhtelin litkun hyvin pois ja laitoin alba botanican jätettävän tehohoidoksi. En haistanut hoidon aikana enkä sen jälkeen juuri ollenkaan metallinkatkua, eikä mieskään haistanut. No, ehkä tää on sit hyvä juttu! :D ::)
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Maasha
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 11:24

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Maasha »

Nyt kaivataan kipeästi apua!

Minulla on ilmestynyt nyt loppukesästä yhteen hiusosioon kumma haju, joka ei lähde pesussakaan pois. En sanoisi, että haju mitenkään metallinen on, lähinnä tulee joku mätä mieleen. Kuivuessa häviää lähes kokonaan, mutta pesun jälkeen/märkänä ilmestyy taas uudelleen. Hiuksia en ole koko kesän aikana käsitellyt mitenkään muuten, kuin pessyt.

Voiko tuo haju kertoa metallikerääntymästä hiuksissa, vai mitä ihmettä mun tukalle tapahtuu?&nbsp; :-[

2b M iii
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minulla menee hermot tämän pissanvärisen tukan kanssa. Pesen syväpuhdistavalla shampoolla pari kertaa viikossa ja vähintään kerran viikossa olen tehnyt askorbiinihappohuuhtelun, enkä näe mitään muutosta hiusten värissä. Väri tuntuu pysyvän yhtä kellertävänä koko ajan&nbsp; >:(. En ole kokeillut säännöllistä pesua hopeashampoolla tai käyttänyt väriä kirkastavaa hoitoainetta. Minulla on värjäämättömät hiukset. Olen huomannut juurikasvun olevan tuhkanvaalea ja jossain parin sentin paikkeilla alkaa kellertävä sävy. Miksi sävy ei voisi olla samalla tavalla kirkas kaikkialla? Sitäkin olen miettinyt, että jokohan hiukseni ovat alkaneet harmaantua. Mihinkään värjäyskierteeseen en haluaisi tämän pissavärin kanssa joutua.

Syväpuhdistavina shampoina minulla ovat Cutrin Anti-Green, Biozell ja Herbina.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
vihreepunainenblondi

askorbiinihappo

Viesti Kirjoittaja vihreepunainenblondi »

Onkos täällä muita ketä olis kokeillut askorbiinihappoa metallien poistoon hiuksista? Olen jos jonkinnäköistä aineita käyttänyt ja viimisenä oli aika kallis setti simin mineraalinpoisto shampoo ja eliksiri,mutta mulla se ei tuntunut tehoavan tarpeeksi ja sitten päätin vajaa viikko sit kokeilla tätä askorbiinihappoa. sekoitin jauheen tavallisen shampoon joukkoon ja levitin koko tukkaan ja annoin olla 10min. tein sen 2kertaa peräkkäin ja tukka vaaleni tosi paljon eikä tuntunut rasittavan hiusta yhtään. Mutta sen jälkeen joka suihkukäynnin yhteydessä tukasta tulee tosi pistävä metallin haju ja nyt alkaa punertavia sävyjä näkyy tukassa! onko jollain kokemusta tällaisesta reaktiosta hiuksissa ja pitäiskö tässä niiku säikähtää et mitä tuleman pitää?! Hemmetti ku luulin jo löytäneeni sen halvan ja hellävaraisen oikeen metallinpoistomenetelmän :(
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Tuosta askorbiinihappopesusta on mun mielestä keskusteltu tässä ketjussa, kannattaa lukea ketju läpi niin löytänet muiden kokemuksia.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: askorbiinihappo

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

vihreepunainenblondi kirjoitti: Onkos täällä muita ketä olis kokeillut askorbiinihappoa metallien poistoon hiuksista? Olen jos jonkinnäköistä aineita käyttänyt ja viimisenä oli aika kallis setti simin mineraalinpoisto shampoo ja eliksiri,mutta mulla se ei tuntunut tehoavan tarpeeksi ja sitten päätin vajaa viikko sit kokeilla tätä askorbiinihappoa. sekoitin jauheen tavallisen shampoon joukkoon ja levitin koko tukkaan ja annoin olla 10min. tein sen 2kertaa peräkkäin ja tukka vaaleni tosi paljon eikä tuntunut rasittavan hiusta yhtään. Mutta sen jälkeen joka suihkukäynnin yhteydessä tukasta tulee tosi pistävä metallin haju ja nyt alkaa punertavia sävyjä näkyy tukassa! onko jollain kokemusta tällaisesta reaktiosta hiuksissa ja pitäiskö tässä niiku säikähtää et mitä tuleman pitää?! Hemmetti ku luulin jo löytäneeni sen halvan ja hellävaraisen oikeen metallinpoistomenetelmän :(
Minulle ainakin tuntuu askorbiinihappopesu sopivan parhaiten. Minunkin hiukset haisevat sen jälkeen metallisilta, mutta se on ihan normaalia. Simin eliksiiristä en tykkää yhtään. Olen hajusteherkkä ja sen haju ärsyttää. Lisäksi se kirvelee iholla, jos on kuiva iho. Eikä se tehnyt hiuksilleni mitään. Teki korkeintaan silikonikuorrutuksen niihin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja elly »

Onko kukaan kokeillut Malibu Makeover Crystal Gel -käsittelyä hiuksilleen? Tuote sisältää askorbiinihapon lisäksi natriumglukonaattia, tetrasodium EDTA:a ja ksantaanikumia. Tekisi mieli tilata Ebaysta paketti kokeille, sillä en pidä yhtään jauhemaisen askorbiinihapon kanssa säätämisestä. Tuotteesta oli mielenkiintoinen juttu I'd rather hair you now -blogissa.
Vastaa Viestiin