Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Ynos kirjoitti: Oon käyttänyt nyt Simin CX Corrector shampoota, elixiriä ja balmia
Toimiiko tuo Elixir ollenkaan, jos sen laittaa ennen shampoopesua kosteisiin hiuksiin? Olen kaksi kertaa kokeillut sitä tuolla tavalla, enkä ole huomannut sillä mitään vaikutusta hiusten sävyyn. C-vitamiini tehoaa paremmin.

Edit. Nyt olen tehnyt lisäksi kaksi C-vitamiinipesua. Vieläkin on hiuksissa vihertävä sävy. Onpas ikävää, jos täällä saa jatkuvasti olla käyttämässä metallinpoistoa :(
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 26 Syys 2012, 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Kauas te ootte askorbiinihappoa pitäneet hiuksissa? Oon siis laittanut 10 g 2 desiinl kädenlämpöistä vettä ja pitänyt 5 min. Menikö ihan väärin? Mä ajattelin alkaa tätä ihan säännöllisesti tehdä, kun meidän talossa vanhat putket ja viimeksi, kun tuon käsittelyn tein, niin hais hiukset ihan raudalta eli, kun jaksais ees parin vikon välein tuon tehdä ja hiuksista tuli ihanan pehmeät.

Please, oisko kellään tähän vahvistavaa vastausta teenkö tuon oikein, kun menisin tekemään tuon parin tunnin sisään taas? Kiitos! Ei muuten ois kiire saada vastausta.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Anita »

^ Olen pitänyt sitä niin kauan kun pystyn ja jaksan olla kumarassa lavuaarin päällä hiukset laakeassa muovikulhossa, varmaan maksimissaan sen 5 min. Tosin taidan usein luovuttaa jo aiemmin.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Okei kiitos, mä yritän siis pitää sen 5 min, enemmän jos mitenkään jaksan!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ & ^^ Itse olen sekoittanut sitä (askorbiinihappoa) shampooseen, pysyy paremmin eikä tarvitse olla kumarassa lavuaarin päällä, tai minkään muunkaan :) Näin varmaan useimmat tekevät? Olen pitänyt sitä 15-30 min.
* 1b F ii *
Säihke

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Onko järvivedessä metalleja/rautaa?  ???

Asutaan vanhassa talossa ja vedessä on varmasti rautaa. Kärsin hiusten haaroittumisesta ja olen ajatellut että jos se johtuu vedestä. Voisin tehdä askorbiinihappohuuhtelut ja sen jälkeen alkaa pesemään hiuksia järvivedellä, mutta mitenkä on, onko järvivesi hiusten pesussa yhtään parempaa kuin vesijohtovesi?
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Kävin tästä samasta asiasta jo nettiostospuolella vinkumassa, mutta kysellään nyt vielä täälläkin: ostin CM Hiustalon verkkokaupasta SIMin CX Mineral Removing Correctoreita: shampoon, balmin ja elixirin. Sain putelit tänään ja lähettivät vanhanmallisia tuotteita, ei siis noita mustia pulloja mitä verkkosivuilla on. Elixir on valmistettu 24.8.2010, eli on lähes 3 vuotta vanhaa, ha ja sh vähän uudempia eli vuodelta 2011.

Mitä mieltä olette, uskaltaako noita käyttää?
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

^Miksi ei uskaltaisi, kyllähän nuo nyt säilyy. Onhan monet säilykkeet ja mehutkin oikeasti todella vanhoja. Kyllähän tollaiset shampoot sun muut säilyy pitkiä aikoja. Mitä pelkäät, että niiden käytöstä seuraisi?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^^ Samaa mieltä, miksei uskaltaisi käyttää? Eihän joku shampoo tai hoitoaine nyt muutamassa vuodessa vaaralliseksi muutu. :)

Olettaen, että matkan varrella kukaan ei ole purkkeja aukonut, niin nuo ovat varmasti aivan käyttökelpoisessa kunnossa. Ja hajusta toki tunnistaa, jos tuote on päässyt pilaantumaan. Se on kyllä mun mielestäni hieman arveluttavaa toimintaa, että verkkokauppa myy vuosia vanhoja poistotuotteita uusien tuotteiden kuvilla, eikä asia käy mitenkään ilmi tuotetekstistä. Ehkä tuosta syystä pistäisin vähän palautetta kaupalle.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Ok, kiitos hyvistä pointeista molemmille :)

Esim. tämän sivun mukaan alkoholia sisältämättömien hiustuotteiden säilyvyys on noin 3 vuotta valmistusajankohdan jälkeen. Varsinkin tuo Elixir alkaa tuon nyrkkisäännön mukaan olla elinkaarensa päässä.

Hiuksille en oikeastaan minkäänlaista vahinkoa kuvittele noista koituvan, enemmänkin harmittaa tuon verkkokaupan toiminta. Jotenkin tuli huijattu olo... Taidan tosiaan laittaa palautetta menemään ja kysyä josko nuo voisi palauttaa tai vaihtaa uudempiin tuotteisiin.

[edit] Avasin pakkauksia sen verran, että sain nuuskaistua sisältöä ja tarkastella sen koostumusta - eivät mitenkään pilaantuneille tuoksu, mutta tuossa Elixir -mömmössä näyttää olevan jotain selvästi erottuvia valkoisia hippuja kirkkaan geelimäisen tavaran seassa. Kuuluukohan sen ollakin tuollaista, vai onko valmistusaineet alkaneet erottua toisistaan?

[edit 2] Lähetin tosiaan kaupalle sähköpostia ja kysyin, josko tuotteet voisi palauttaa tai vaihtaa tuoreempaan tavaraan. Tänään sain vastauksen, ja lähettävät mulle uudet tuotteet, valmiiksi maksetun palautusosoitekortin ja pakkausmateriaalin palautusta varten. Eli kaikki ok  :)
Viimeksi muokannut Supermess, 28 Touko 2013, 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Hieno juttu, että suostuivat korjaamaan virheensä. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jennq »

Kannattaisko tuo askorbiinihappokäsittely tehdä ennen vaalennuspesua vai sen jälkeen? Nyt olis molemmat tekemisenlistalla tulevissa pesuissa... Itse pohdiskelin, että olishan se hyvä saada raudat pois ennen vaalennusta, mutta rasittaako se vaalennuspesu sitten enemmän hiuksia kun on edellisellä pesulla tehnyt askorbiinihappokäsittelyn?
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Sanoisin että tee ennen. Jos sulla on paljon metalleja hiuksissa niin vaalennusaine reagoi metallien kanssa ja hius saattaa kuumentua jopa niin pahasti että menee poikki. (Ei tätä varmaan usein tapahdu, mutta on mahdollista)
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Jennq »

^Noudatin neuvoasi ja nyt on askorbiinihappokäsittely tehty, haiskahti vähäsen raudalle mutta ei kamalasti. Viikonlopun aikana sitten vaalennuspesu, ehkäpä joskus uskaltaisin tehdä oikean värinpoiston..
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Täytyykö askorbiinihappokäsittelyn jälkeen käyttää syväpuhdistavaa shampoota vai voiko pestä vaikka Ole Hyvä-shampoolla? Olen yleensä käyttänyt Herbinan syväpuhdistavaa tai Cutrinin Anti-Green -shampoota, jotta mahdollisimman paljon metalleja poistuisi kerralla. Nyt on varmaan päässyt metallit kerrostumaan, sillä en ole tehnyt tuota käsittelyä pitkään aikaan. Nyt on takana kaksi käsittelyä ja kolmas pitäisi tehdä. Kuinka usein käsittely pitäisi tehdä, jos vedessä on metalleja?

Edit. Kerrostuuko hiuksiin enemmän metalleja, jos käytän enimmäkseen luonnonmukaista shampoota?
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 11 Elo 2013, 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin