Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja malic »

Tein askorbiinihappokäsittelyn tänään ja nyt tuntuu, että kuivanakin tukka haisee metallilta. Kaupassakin olin haistavinani jatkuvasti sellaisen metallisen katkun :D Pakko laittaa tukka kiinni, ettei ne ihan koko ajan naamalla lemuamassa.

Kotikotona on vanhat kupariputket, mistä pääsenkin viestin pääkysymykseen. Voiko askorbiinihappokäsittelyn tehdä hoitissekoituksena? Äidilläni on lyhyt, permanentattu vaalea tukka, jossa toi kuparisen veden viherrys alkaa näkyä tosi helposti. Tukan lyhyys aiheuttaa kuitenkin sen, että mm. toi SIMin CX Corrector Elixir on jo aika liirua tavaraa saada levittymään koko tukkaan, saati sitten vesi-askorbiinihappojauheseos. Meinasin äidille opastaa tän askorbiinihappokäsittelyn, kun sitä on (ainakin luultavasti!) hänen kotipaikkakunnallaan paremmin saatavilla kuin kampaamotuotteita.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

^Voi tehdä. Mä olen sekoitellut askorbiinihappoa sekä shampooseen että hoitikseen, ja kummankin kanssa on toiminut ihan hyvin.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja malic »

^Jee, kiitos. Teen äitille siis seuraavalla kerralla kotona hiushoidon :) Toi permanentattu tukka on meinaan karhea ja aika kiillottoman tuntuinen, ei haittaa yhtään ylimääräinen kosteutus metallinpoiston lisäksi.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Jos laitan askorbiinihapon hoitoaineeseen, niin pitääkö sen jälkeen pestä vielä shampoolla? Sekoitin sen viimeksi veteen, annoin vaikuttaa ja pesin shampoolla. Nyt voisi olla toisen käsittelyn aika.

Edit. Sekoitin tällä kertaa askorbiinihapon hoitoaineeseen, mutta se ei oikein liuennut siihen. Ensi kerralla pitää laittaa tilkka vettä ensin jauheeseen ja sitten hoitoaine. Pesin sitten shampoolla. Seuraavassa pesussakin tuntui metallin tuoksu.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 24 Tammi 2012, 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja bast »

Mä en tajua. Sekoitin syväpuhdistavaan shampooseen askorbiinihappoa ja pesin sillä tukan. Nyt latva on vielä keltaisempi kuin ennen!  ???
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hue »

Askorbiinihappo muuttuu keltaiseksi hapettuessaan eli sulla on jäänyt askorbiinihappoa hiuksiin. Se lähtee kyllä seuraavissa pesuissa pois enkä usko että siitä on mitään suurempaa haittaa hiuksissa.

Askorbiinihappokäsittelyn jälkeen kannattaa suorittaa erittäin huolellinen huuhtelu. Käsittely myös syö aika tehokkaasti hopeataitot pois hiuksesta, joten sekin saa latvat tietty kellertämään enemmän.

Kuparihan muuttaa hiusta yleensä vihertäväksi, rauta taas punertavaksi.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Mutta huuhtelin kyllä hyvin kun laitoin hoitoainettakin sen jälkeen. En usko että tähän mitään jäi. Tää on siis aina keltainen ja kuvittelin, että se ehkä johtuisi metalleista ja tämä sitten auttaisi. Yllätyin vaan päinvastaisesta tuloksesta, jotenkin kirkastui tuo keltainen. Hopeataittoja en ole käyttänyt pitkään aikaan kun luovutin jo tämän kanssa välillä. Nyt vaan taas ärsyttää tämä pissaväri niin paljon, että jotakin pitäisi tehdä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hue »

Sun hiuksen keltaisuus varmaan johtuu vaan liiasta lämpimästä pigmentistä, eikä sille voi oikein muuta kuin joko vaalentaa tai taittaa.

Mä kyllä luulen, että sun tukka näyttää entistä keltaisemmalta siitä syystä, että askorbiinihappoa on kuitenkin jäänyt vähän hiukseen ja sen lisäksi kuparin vihreä/mattainen sävy on liennut hiuksista pois, jolloin hiuksen keltainen värisävy näyttää kirkastuneen.
Ynos

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Ynos »

Oon käyttänyt nyt Simin CX Corrector shampoota, elixiriä ja balmia reilun viikon, 3-4krt. Hiukset ovat paremmassa kunnossa. Aikaisemmin olivat vihertävät/kellertävät, nyt ovat todella punertavat. Johtuuko punaisuus siitä, kun rauta poistuu hiuksesta vai mistä?  ??? Mulla on kyllä pari vuotta sitten värjätty hiukset punaisiksi, mutta sen jälkeen tummiksi, vaaleiksi ja taas tummiksi. Eihän sen kuitenkaan pitäisi vaikuttaa?
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hue »

Vihreä on punaisen vastaväri. Kun vihertävä sävy (kupari) hiuksista on eliminoitu, niin voi hyvinkin käydä niin, että pohjalla oleva punertava sävy pompsahtaa esiin.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Toi on kyllä hassua, miten se metalli muuttaa väriä. Meillä kotonakotona on vedessä rautaa (kylppärin seinätkin alkaa vähän punertaa pitkän ajan jälkeen jos ei kuuraa, samoin suihkuverhon reuna) ja selkeästi raudan haju lähtee tukasta askoribiinikäsittelyä tehdessä, mutta _silti_ tukka punertaa entistä enemmän käsittelyn jälkeen. Tosin johtuu varmaankin hapon väriä haalistavasta vaikutuksesta, eli kun tummasta tukasta väri haalistuu, niin ainahan sieltä punaista tulee.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Varjotar

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Meidän kupariputkista irtoaa rautaa myöskin, mutta ilmeisesti niin vähän, ettei sillä ole mitään merkitystä.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Mun on nyt aivan pakko kysyä: miten kupariputkesta voi irrota veteen rautaa?
Varjotar

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Ems kirjoitti: ^ Mun on nyt aivan pakko kysyä: miten kupariputkesta voi irrota veteen rautaa?
Kuparipinnoitteiset rautaputket :D
vaahtera3
Haiven
Haiven
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 18:56

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja vaahtera3 »

Sopiiko calcium ascorbate-muoto c-vitamiinista hiusten metallinpoistoon?
Vastaa Viestiin