Metallikertymät hiuksissa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Kolme askorbiinihappotestailua takana ja hiuksista lähtee vieläkin märkänä ihan mieletön metallinkatku. Koko asunto haisee ja vainoharhaisena nuuhkiessani olin haistavinani jo rappukäytävässäkin metallia  ::).

Hiusvärit ovat kyllä haalistuneet melkein olemattomiin käsittelyiden aikana. Sivuhiuksista ja takaosasta löytyy vielä ihan muutama harmahtavanvihreä hiusläntti, mutta kai ne sieltä joskus poistuvat. Ennen askorbiinihappoa koko takaosa loisti selkästi erivärisenä kuin muut hiukset. Länttejä lukuunottamatta hiukset ovat muuttuneet oudon punertaviksi. Varsinkin tyvi helottaa oikein punaoranssina  ???.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja deko »

Askorbiinihappojauhetta saa näpsästi ja edullisesti myös iHerbistä, sieltä ostin oman purnukkani. Rautaa on asuntoni vedessä "ihan riittävästi" ja tuolla yritän huljutella tukkaani edes pari kertaa kuukaudessa, eron huomaa.
this too shall pass.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja nelma »

Askorbiinihappokäsittely kuullostaisi kyllä hyvältä, mutta miten käy metalleja sisältäville markettiväreille? Pureeko askorbiini kaikkiin metalleihin vai vaan osaan?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Täytyy kyllä todella kiittää vinkistä! Kaksi askorbiinihappokäsittelyä tein nyt peräkkäin ja vieläkin vähän löyhkää. Väri aavistuksen haalistui. Ei olisi tullut mieleenkään, että hiuksiin olisi niitä metalleja kerrostunut. Tosiaan rautaa ilmeisesti tuossa meidän vedessä, siltä ainakin haiskahtaa ja muutenkin siitä ollut visiin puhetta. Nyt varmaan väritkin toimii paremmin kun hiukset vähän puhtaammat&nbsp; :D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Mitenkäs sitten, jos ei tuota puhdasta askorbiinihappoa ole saatavilla ja pitäisi saada vihreä vivahde pois? Hiukseni ovat värjäämättömät ja vaaleat. Jostakin olen lukenut ketsupin käytöstä, mutta toimiiko se oikeasti?

Hiusten värjääminen ei ole sitten mikään vaihtoehto. Pidän omasta väristäni, enkä halua mihinkään värjäyskierteeseen.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 12 Loka 2010, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja SH »

^Oletko kokeillut syväpuhdistavia sampoita tai aiemmin mainittua Simin "metallisampoota"? Simistä kerrotaan tarkemmin aiemmin ketjussa. Ko. merkillä taitaa olla ainakin 3 eri tuotetta metallien poistoon.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

SH kirjoitti: ^Oletko kokeillut syväpuhdistavia sampoita tai aiemmin mainittua Simin "metallisampoota"? Simistä kerrotaan tarkemmin aiemmin ketjussa. Ko. merkillä taitaa olla ainakin 3 eri tuotetta metallien poistoon.
Käytän säännöllisesti syväpuhdistavaa. Käyössä on Cutrinin jämät ja Paul Mitchellin Shampoo Three. Olen kuullut tuosta Simin shampoosta. Täytyypä katsella, saako sitä tämän kaupungin Hair Storesta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Helpommin varmaan saisit apteekista askorbiinijauhetta kuin etsit sopivaa kauppaa, josta löytää SIM:n metallisyväpuhdistavan :) .
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Sanna kirjoitti: Mä sekoitin eilen askorbiinihappoa Nexxuksen syväputsariin ja pesin sillä antaen vaikuttaa muutaman minuutin. Päästä lähti selkeä metallin haju, joka itse asiassa jäi hiuksiin vielä huuhtelun ja hoitiksen jälkeenkin. Eli jotain sieltä ilmeisesti irtosi, vai voiko tuo haju johtua jostakin muusta? Aion toistaa saman vielä ainakin muutaman kerran tai kunnes metallinhajua ei enää tule.
Käytin askorbiinihappoa eri shampoisiin ja hoitiksiin sekoitellen 4 kertaa (eli 2 apteekin pientä pussillista), ja vielä viimeiselläkin kerralla päästä lähti metallin hajua. Sen jälkeen hankin SIMin CX corrector -sarjan shampoon ja hoitiksen, ja niitä olen nyt käytellyt uimahallissa käydessäni. Vaikea sanoa, poistavatko ne hiuksista metallia tai muita kertymiä, mutta ainakin hiukset jäävät kivan tuntuisiksi. Itse asiassa hoitis jopa lätsäyttää mun ohuen tukan pitkällä vaikutusajalla. Jatkan varmaankin askorbiinihappokokeiluja jossakin vaiheessa.
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja SH »

^Onko se hoitis sitä lirua kirkasta nestettä? Mun tukka ei tuu sillä miksikään, vaikka pidän sitä saunassa 20 min ton ko. sampoon jälkeen. Levitän hoitiksen pyyhekuivaan tukkaan, mutta vaikea sitä on levittää, koska hiukset ovat jo niin takkua syväpuhdistavan sampoon jäljiltä ja hoitista kuluukin ihan kauheasti per kerta. Tehiksen siis laitan vielä noiden perään.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Sanna »

SH kirjoitti: ^Onko se hoitis sitä lirua kirkasta nestettä? Mun tukka ei tuu sillä miksikään, vaikka pidän sitä saunassa 20 min ton ko. sampoon jälkeen. Levitän hoitiksen pyyhekuivaan tukkaan, mutta vaikea sitä on levittää, koska hiukset ovat jo niin takkua syväpuhdistavan sampoon jäljiltä ja hoitista kuluukin ihan kauheasti per kerta. Tehiksen siis laitan vielä noiden perään.
Ei ole lirua kirkasta vaan paksumpaa ja valkoista, Mineral Removing Balm nimeltään. Onko tuo liru se Mineral Removing Elixir? Sitä mulla ei olekaan, ajattelin että pärjään noilla kahdella. Mutta nyt kun luin SIMin sivuilta, niin siellä kerrotaan, että just tuo eliksiiri olisi noista tuotteista tehokkain, eli ehkä mä sitten hankin senkin vielä joskus.
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja SH »

^Mulla on sitä balmia myös, mutta en oo vielä kokeillut. Sehän menee kai sampoostakin&nbsp; ??? En oikeen oo tiennyt miten sitä käyttäis ja koska. Se siis tuli tarjouksen mukana "ylimääräisenä", mutta kiva jos menee hoitoaineesta. On varmaan hellävaraisempi kuin esim redkenin syväpuhdistava?
Tohtori Sykerö
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 22:37

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Tohtori Sykerö »

Mulle Sitruuna-kaupan myyjä sanoi, että tossa CX-Corrector setissä se Elixir on melkein kaikkein olennaisin juttu, että se shampoo etupäässä avaa hiussuomut (vaikka toki siinäkin on niitä metalleja poistavia aineksia), ja sen jälkeen pitäis laittaa se Elixir päähän, koska se on se tökötti joka varsinaisesti sitoo itteensä ne metallit. Ja lopuksi sitten se Balm sulkee hiussuomut, ja sen pitäis kans muodostaa joku suojaava kalvo hiuksen päälle. En tiiä onko se sitten silikonikalvo vai mikä, mut sellanen jonka pitäis vähän estää niitä metalleja pääsemästä niin helposti hiukseen.

Ärrh, mä ite luovuin ihan suosiolla hiusten vaalentamisesta, toki sen blondausaineen myrkyllisyyden takia, mutta myös siksi, että kyllästyin totaalisesti tappelemaan noiden metallikertymien kanssa. Kun siihen blondattuun hiukseen tuntuu todellakin imeytyvät kaikki paska niin hemmetin tehokkaasti, ja se näkyy sitte siinä sävyssä heti. Ja kun muutettiin vielä sellaselle paikkakunnalle, missä on tosi metallipitosta vettä...
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.
annnma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 04 Joulu 2009, 19:05

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja annnma »

Simin Elixir muuten on ihan kamalaa ainetta. Haisee hirveälle, on niin nestemäistä, että sitä menee äkkiä puoli putelia jne... hyi sentään. Mutta mutta, mulla on pelkkä shampoo ja elixir, ja sain niillä kyllä hiuksistani metallit pois sen jälkeen, kun vaalennuksen yhteydessä tukkani oli alkanut kiehumaan ja katkeillut... seuraavalla värjäyskerralla kampaaja totesi, että nyt ei ollut metalleja.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Metallikertymät hiuksissa

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Mitenhän muuten askorbiinihappo / metallien poisto vaikuttaa jos käyttää elumenia (joka perustuu sähkövaraukseen)? Voiko happopesut heikentää ellun kestoa?

Ostin tossa 2ps askorbiinihappoa ketjun innoittamana, kokeilen myöhemmin. :)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Vastaa Viestiin