Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Kiitos elly! :)

Ja selvisi jo tuo SMT hoitokin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Kävin kanssa hyödyntämässä emotionissa tuon No Nothing tarjouksen :) Otin kosteuttavan hoitiksen lisäksi tuuhetuttavan shamppoonkin, kun alkoi oman värin kasvatus projekti.

Sunnuntaita tekemäni SMT hoito ei enää tehnytkään niin super takutonta effektiä ja tajusin, että se silkkisyyden oli aiheuttanut pelkistävän värinpoiston pufferi. Otti kyllä ainakin tuon käyttämäni Proveken haju niin henkeen monen päivän ajan, ettei taida toista uskaltaa tehdä.

No Nothingin kosteuttavaa hoitista pitää kokeilla SMT hoitoon myös :)





Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Mullakin LV:n shampoo jätti hiukset likaisen oloisiksi vaikka vaahdotin huolellisesti kaksi kertaa. Se päänahanhoitoneste taas tuntuu ihan jeppiskamalta!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ei toi Urtekramin No perfume shampoo taida sittenkään sopia mulle. Päänahka kutisee, välillä vähän hilseilee ja on alkanut nyt rasvoittumaan ihan hulluna. Plääh. Mulla on myös täysi pullo Elokuun Mietoa shampoota jota kokeilen nyt seuraavaksi. Se ainakin tuntuu pesevän kivasti ja vaahdottaessa tuoksuu tuo merisuola vähän, tykkään. Jos tämäkään ei toimi niin sitten haen taas Neutralin shampoon. Päänahka on nyt tosi ongelmallinen kun rasvoittuu hirveää tahtia ja silti kuitenkin kutisee ja hilsettäkin meinaa puskea. Miedommilla shampoilla (kuten LV tai se KC No nothing moisture) tulee vaan lähmää ja sitten näillä pesevämmilläkään ei ole hyvä. :-\
Mulla on latvakin mennyt vähän huonoon kuntoon, joten tilasin pitkästä aikaa Alba Botanican jätettävän hoitiksen iherbistä. Pitäisi kai käydä kampaajalla tasoittamassa latvat mutta ei vaan raaskisi, kun sitten lähtee taas pituutta.
ainokainen

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ihan vinkiksi, jos sulla päänahka rasvoittuu ja kutisee, saattaa se olla merkki taliköhnästä tai hiivasienestä. Noi on aika yleisiä vaivoja. Hae apteekista Selukos-merkkistä lääkeshampoota ja pese sillä pari kertaa, niin pääset vaivasta.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Kiitos ainokainen. Mulla on kyllä ketokonatsolishampoota kotona valmiina kun käytän sitä lääkkeistä sivuvaikutuksena tulleiden iholäiskien hoitoon (käsivarressa taas pari pientä läiskää odottamassa käsittelyä...), voisin tietysti yrittää tuolla pestä jos kyseessä onkin hiivasieni (luin että sitä käytettäisi myös hiivasienen hoitoon). Jos ei auta niin sitten haen tuon Selukos-shampoon testiin.

Mä olen aiemminkin saanut päänahkani sekaisin, viime talvena kokeilin palashampoota. En näemmä ikinä opi että jos löytyy joku hyvä tuote jolla asiat pysyvät kunnossa (niin ihon kuin hiusten suhteen) niin ei pitäisi lähteä kokeilemaan muuta....
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Taliköhnä on ainakin minulla sellainen mikä ajoittain tulee esille. En ole löytänyt mitään erikoista tekijää. Säät vaikuttaa jonkin verran ja jos pesee pitkään liian miedolla shampoolla. Ja sitten kun se tulee esille niin Selukos shampoo auttaa ainoastaan. En ole pystynyt ehkäisemään millään perusshampoolla taliköhnän uudelleen tuloa.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Hmm, olen tähän asti ajatellut että noin puoli vuotta satunnaisesti oireillut päänahkani on hermostunut hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta, mutta toisaalta olen itsekin jo jonkin aikaa käyttänyt hiustenpesuun pääsääntöisesti vain palashampoota ja sulfaatitonta pesunestettä. Taivuin lopulta ostamaan Selukosin ja sillä hilseily/taliköhnä? loppui seinään, nyt olen jatkanut normaalishampoilla kunnes oireilu mahdollisesti taas palaa. Pitää nyt tarkkailla tuleeko hilse takaisin vielä puolen vuoden päästäkin, vai jääkö se pidemmäksi aikaa vaivaamaan. Siinäkin tilanteessa voi olla vaikea arpoa johtuuko vaiva edelleen ja jopa lopullisesti hormonitasapainon muutoksista vai vääristä pesutuotteista. Kai siinä kohtaa pitäisi vaan ostaa pullo sulfaattipohjaista perusshampoota ja pestä sillä pidempään hiuksia. No, ainakin hajusteettomia vaihtoehtoja on aika hyvin saatavilla pesevämmistä shampoista. ;D
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja tipson »

Mulla en enää Selukos toimi&nbsp; :-\ Ekat puoli vuotta toimi ja vaiva oli poissa. Jouduin käyttämään Selukosia kuitenkin noin puolentoista viikon välein ja sitten se vaan lakkasi toimimasta. Ostin uuden pullonkin, jos kyse olisi ollut tuotteen vanhentumisesta, mutta eipä uusikaan auttanut&nbsp; :( nyt ei oo mitään mikä auttaisi.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Onpas syvältä. Olitko sä ketokonatsolinkin jo todennut hyödyttömäksi? Kannattaisiko sitä kokeilla uudelleen, jos tilanne on Selukosiin tottumisen jälkeen erilainen? Onko sun normishampoista tai pesutottumuksista löydettävissä mitään, mikä voisi vaivaa osaltaan pahentaa?

Mulla oli loppuvuodesta ihan kunnon köhnähajotus ja lista vältettävistä shampoista tai ainesosista on kasvanut ihan kivasti. Ärsytys tuntuu laukaisevan ongelman tehokkaasti. Päänahka ei siedä enää esim. FiN:n merileväshampoon sitruunaöjysisältöä. Sodium coco-sulfaten karsin myös, kun melkeinpä jokainen luomushampoo on johtanut köhnään, vaikka hiukset puhdistuisivat natiseviksi. Ehkä se on SLS mikä siinä ärsyttää. Ongelma ulottuu mulla hoitoaineisiinkin; vaikka laitan hoitista vain korvien tasolta alaspäin, pienikin määrä tuntuu pääsevän heti hiusten läpi päänahkaan ja tätä osaa kirvelee ja kutittaa niin kauan kunnes jynssään taas shampoolla. Viimeisimpänä Elvital Extraordinary Oil -hoitis alkoi tehdä näin, vaikka yritin jopa hoitaa touhun suihkussa "pää alaspäin". Tässä nyt on toki esim. kookosöljyä, mikä on about pahinta mihin voin koskea, mutta ei se voi olla pelkästään siitä kiinni kun niin moni öljytönkin tekee saman.

Garnier Respons 5 Plants -hoitis on ainoa turvalliselta tuntuva hoitis tällä hetkellä. Tää on kyllä todella hyvä tuote, mitä nyt vähän turhan voimakkaasti haiskahtaa. Oon pyörittänyt jemmassa olevia, keskeneräisiä shampoita moneen kertaan kokeilussa, mutta mikään ei ole sopinut päänahalle sen vertaa kuin marketti-lorkut. Olen sitten vain vaihdellut 5 Plants -shampoon ja Elvital NG Luminizer -shampoon välillä, vaikkei kumpikaan hiuksille kauhean kivaa ole. Mutta päänahka on pysynyt köhnättömänä.

Tää nyt ei liittynyt hajusteettomiin tuotteisiin mitenkään, sori.
1cFii, oma väri.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja tipson »

^Nizoral on ollut joskus käytössä, mutta mua ahdistaa sen aiheuttama hiustenlähtö. Vähintäänkin sitä käyttäessä kuvittelee kaljuuntuvansa :(. Seborreasta on tullut kärsittyä puberteetin alusta saakka ja kaikenlaistaon tullut kokeiltua. Muutoin on käytössä hajusteettomat, herkän ihon perusmarkettituotteet. Mitään climbozalea sisältävää en voi käyttää taliköhnään, koska ne tuotteet repii korvantaukset ja päänahan auki. Näin on käynyt useammalla eri tuotteella.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Joo, hiustenlähtö (tai lähinnä sen jatkuminen) mainitaankin tosiaan noiden selosteissa. Onko se jatkunut sit pitkäänkin Nizoralia käyttäessä vai onko käyttö pitänyt jättää jo alkuunsa? Ikävä homma. Meinasin mainita, että voisko jossain muussa ketokonatsolishampoossa olla eroa, mutta lähes samaahan esim. Konact on apuaineita myöten. Tietysti jos mikään muu ei auta, niin ehkä sen hiustenlähdön voi yrittää ottaa niin, että se kuuluu asiaan ja sen pitäisi olla vain hetkellistä? Mulla usein aina tehokkaampaan shampooseen vaihtaminen köhnän keskellä, oli se sitten lääkeshampoo tai ihan tavallinen, on saanut hiuksia lähtemään tosi runsaasti, mutta olen ajatellut sen niin, että ne on hiuksia, jotka kuitenkin olisivat pian irronneet. Köhnän lähdön jälkeen hiustenlähtö kuitenkin on sitten taas aiempaa vähäisempää.
1cFii, oma väri.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Löysin Tokmannilta vahingossa hajusteettomat sh ja ha, Sensitive by Nopa merkkiset.
En ookkaan ennen törmännyt ja eivät olleet samassa kohtaa missä Erisan, lv ja Neutral.
Ostin hoitiksen, 300ml, 1,99€ :) Ihan perus sisältö tässä, ei mitään kummempaa:
Aqua, Cetearyl Alcohol, Glyserin, Distearoylethyl Dimonium Chloride, Citric acid, Sodium Gluconate, Sodium Benzoate.
Varmasti hyvin pelittää öljy hinaja muhituksissa :)
Viikonloppuna laitoin saunaan märkään tukkaan No Nothingin kosteuttavaa hoitista ja Urtekramin hajutonta hoitista, hunajan ja öljyn kanssa suihkymyssyn ja pyyhkeen sisään, mietoon 60-70 asteiseen lämpöön pötköttelemään selälleen n.30min. ja pesin hiukset suihkussa Urtekramin hajuttomalla shampoolla johon sekoitan hunajaa ja aloevera geeliä. Mukavan pehmeät ja kiiltävät hiukset tuli :)

http://sensitivebynopa.dk/?page_id=4024
Ylärivissä keskellä on aikuisten tuotteet, isot pullot.

Niin ja tämä hoitis on täysin hajusteeton. Lidlin Cien hoitista en oo enää uskaltanut ostaa, kun oli hajut kahdessa pullossa aiemmin, vaikka oli hajusteetonta.
Viimeksi muokannut PoohBear, 05 Syys 2016, 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Hajusteeton ei tarkoita etteikö tuote voisi tuoksua/haista jollekin. Hajusteettomassa ei ole tuoksun vuoksi lisätty mitään tuomaan hajua, mutta tuotteessa on kuitenkin raaka-aineiden haju.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Niinhän se menee, mutta Lidlin tuotteessa oli ihan oikein hajuste joka haisi, ei hajusteeton raaka-aine. Tässä ketjussa on tästä aiemmin keskusteltu.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Vastaa Viestiin