Sivu 1/1

Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 12:46
Kirjoittaja emi
Eli hyvistä hajusteettomista tuotteista voisi tänne kirjoitella ja niitä huonojakin kokemuksia.

Alkaa taas meillä vähän jokainen, minä mukaan lukien, oirehtia näistä minun hiustuotteitteni tuoksuista :-\
Vaikka tietoinen asiasta olen niin silti se aina välillä lipsahtaa ja "unohtuu", kun on mukava kokeilla erilaisia tuotteita ja enempi on yleensä hyviä vaihtoehtoja noissa hajusteisissa tuotteissa.

Itse tykkään Cutrin Sensitive värjätyille hiuksille tarkoitetusta hoitoaineesta.
SIM energymaskin saan ensi viikolla ja täytynee aktiivisesti alkaa kokeilemaan muitakin hajusteettomia kaupan sekä kampaamon tuotteita, kirjoittelen myöhemmin lisää kokemuksia niistä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 13:33
Kirjoittaja Penny
Täälläkin yksi hajusteongelmainen, tosin iän (ja hiusinnostuksen ;) ) myötä on alkanut sietää paljon enemmän tuoksuja. On kyllä inhottava vaiva, varsinkin kun hajusteita on joka paikassa. Monesta hajusta tulee vieläkin paha ja oksettava olo tai päänsärkyä, muttei niin helposti kuin ennen. Parfyymityylisiin hajuihin reagoin yleensä, makeat ei haittaa niin pahasti jostain syystä.

Tuo Cutrin Sensitive on mustakin hyvä sarja, varmastikin paras ja hoitavin hajusteeton mitä olen kokeillut. Erityisesti tuo värjätyille hiuksille oleva hoitsikka + shampoo oli jees. Dermasydin tuotteet on jotenkin liian kuivattavan tuntuisia, hoitosuihkeissa on kuivattavaa alcohol denatia. Thermostyle-syväputsari on tuossa sarjassa mielestäni hyvä tuote. SIMin Energymask on toisinaan ok (paitsi mulla tekee karhean tukan, pitää laittaa tavallista hoitsikkaa sen jälkeen). SIMin Profuse-hoitosuihketta on tullut kokeiltua ja se oli suosikki pitkän aikaa (Profuse-sarjassa on kuulemma hypoallergeninen, mahdollisimman vähän ärsyttävä tuoksu - hoitosuihke tuoksui melko kirpakalta karpalolta).

Joskus on tullut käytettyä myös LV-shampoota ja hoitsikkaa, mutta olivat melkoisen huonoja. Shampoo menetteli, mutta hoitis oli ihan liian laimeaa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 13:44
Kirjoittaja Minnie
Tässäpä todella hyvä ja tarpeellinen ketju  :)

Yllätyksekseni olen tykännyt kaikista hajusteettomista mitä tähän mennessä olen kokeillut, vaikka varauduin tason laskuun. Hyvä puoli on ainakin se, ettei niissä ole kuivattavaa alkoholia parfum-muodossa..ja siihenpä ne hyvät puolet sitten jäävätkin; ois tosiaan mukavaa kokeilla muutakin ja kun kaapista löytyy niin kiusaus on suuri, mutta hyvin näillä pärjätään vaikkakin tarjonta voisi suurempikin olla.

Mulla on tällähetkellä sellanen tilanne että eroa ei ole sillä onko tuote miedosti hajustettu vai vahvasti, kaikki hajustetut antavat kunnon reaktiot. Toisaalta on ihan mukavakin että valinnanmahdollisuudet näin supistuvat eikä tarvitse kaikkea mahdollista kokeilla :) Pesen tällä hetkellä Dermasydin shinyblond-shampoolla tai Dermosilin hoitavalla ja hoitona käytän Quattroa tai Cutrinia värjätyille. Cutrin sensitivestä en mitenkään erityisemmin tykkää, mutta sillä tulee kyllä mukavan ilmava tukka, ja omasta hiuslaadustahan se on kiinni. Dermasydit taas posiitivinen yllätys vaikka täällä, (aikaisemmassa) moitittiin.  Jätettävistä Dermasyd on tällä hetkellä ainoa käytössäni ja siksi erityisessä haussa. Käytän jätettäviä paljon ja hajusteettomista niitä ei tahdo löytyä kuten ei muitakaan voidemaisia hoitoja/muotoiluja. Tänne vaan kaikki vinkit siis näihin liittyen, ja jos jollakin tarpeettomana varastossa niin viestiä tulemaan.

(aika jännä että noin erilaisia kokemuksia tuotteista :) Luin Pennyn viestin vasta myöhemmin, koska olin välissä puhelimessa, enkä siis viitannut aikaisemp.viestiin)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 19:03
Kirjoittaja Ice
markettiaineista herbinan hajusteeton hoitoaine. Tästä oli puhetta jo hsn puolella, itse aikanaan kunnen ollut co pesuista kuullutkaan, käytin sitä siihen tarkoitukseen ja hyvin toimii :) ja tuossa on mukava "hajusteettoman tuoksu", eli raaka-aineet eivät haise ällöttävälle niinkuin joissain

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 20:34
Kirjoittaja PoohBear
Hajusteettomista shampoista olen kokeillut Apteekin Lactacydiä, SIMin System4:sen kakkosta, SIM Dermasyd järjätyille, SIM Dermasyd Thermostyle, MOP Clean ja Cutrin Sensitive värjätyille.

Noita hyviksi havaittuja ovat System4:nen, Thermostyle ja MOPpi. Näitä tulen varmasti ostamaan uudestaankin.

Cutrinin sh oli kauan suosikkina ja käytin sitä n.puoli vuotta putkeen. Sitten ilmeisesti herkistyin jollekkin sh:n sisältämälle ainesosalle, koska pää alkoin aukeamaan ja kutisemaan.
Dermasydin järjättyjen sh kuivatti ja pörrötti tukkaa ja sekin alkoi myöhemmin tehdä oireita. Nyt kyllä voin taas käyttää sitä etutukan pesuun.
Lactacyd on jotenkin niin kosteuttava, että tukka jää ihan lättänäksi ja rasvoittuu nopeasti, kuitenkin lyhyet katkeilleet karvat sojotti päälaella pystyssä.

Hoidoista olen käyttänyt Cutrin Sensitiveä värj., Energymaskia, C Sensitiven tavallista, MOPin Moisture Complexia, System4:sen Hydro Carea ja co-pesuun  Erisania.

Hoitotehoja ei ole missään liiemmin, mutta hoitavian on varmaankin tuo C Sensitiven värjättyjen hoitis. Energymaskia meinasin kanssa ostaa jossain vaiheessa lisää.
Erisania en enää osta, koska ei hoida yhtään, eikä loppupeleissä oikein sopinut edes co-pesuun koska sisältää parafiiniöljyä ja alkoi tekemään päänahkaan tukkeutumia.

Jätttäviä mulla on Quatron suihke, joka on ylätukkaan ihan ok, tuo vähän kammattavuutta, eikä hiukset katkeile niin helposti. Pituuksiin tarvitsisin kuitenkin jotain vähän tekokkaampaa.

Edittiä; Tuli mieleen, että voisi kokeilla toimisiko tuo C Sesitiven järjättyjen hiusten hoitis jätettävänä. Pitää ottaa lähipäivinä käyttöön.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 22:41
Kirjoittaja Minnie
PoohBear kirjoitti: Tuli mieleen, että voisi kokeilla toimisiko tuo C Sesitiven järjättyjen hiusten hoitis jätettävänä. Pitää ottaa lähipäivinä käyttöön.
Ai mitä, tarkotatko että tavallista voisi kokeilla jätettävänä?

Ja todellakin, paljon kehuttu energymask kuuluu myös hajusteettomiin :) Jotenkin on niin tottunut jo siihen ettei erikoistuotteita, tehohoitoja ym. juuri löydy, mutta niinhän se on koko sarja hajusteeton.Tuleviin hankintoihin siis.
Kauppojen tuotteista olen ajatellut kysyäkin kokemuksia ja kiva että niitä yllä olikin. Kaikkia en siis ollutkaan löytänyt.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 12:18
Kirjoittaja emi
Olen kahden pesun verran kerennyt kokeilla LV hiusten tehohoitoa shampoon jälkeen.
Sellaista perushoitiksen oloista, joka kaipaa lisäksi jätettävän (ei kosteuta tarpeeksi). Hiuksista tuli ilmavat ja sileät. Paremman tuloksen sain kun en laittanut sitä ihan juureen asti. Käytin myös jätettävänä tätä kun ei sattunut olemaan mitään muuta hajustamatonta jätettäväksi, ei kosteuta juurikaan, kevyttä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 23:31
Kirjoittaja PoohBear
Minnie kirjoitti:
PoohBear kirjoitti: Tuli mieleen, että voisi kokeilla toimisiko tuo C Sesitiven järjättyjen hiusten hoitis jätettävänä. Pitää ottaa lähipäivinä käyttöön.
Ai mitä, tarkotatko että tavallista voisi kokeilla jätettävänä?
Jep, nimenomaan tuota tarkoitin, että huuhdeltavaa hotista laittaisi jätettävän tavoin :)

Emi, onko LV:llä siis joku tehohoito normaalin hoitiksen lisäksi?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 12:24
Kirjoittaja Minnie
PoohBear kirjoitti: Jep, nimenomaan tuota tarkoitin, että huuhdeltavaa hotista laittaisi jätettävän tavoin :)
Ok, tuumasta toimeen. Onko tämä ollut jo aivan yleinen käytäntökin, onko jollain siis hyviä kokemuksia jostain tietystä hoidosta joka sopisi myös jätettäväksi? Myös kiinnostaa josko joku tietäisi onko Quattron jätettävä poistunut markkinoilta.

(saattaisipa hyvinkin latvasuojan tapaan toimia monikin tavallinen hoitis, kun ajattelee..)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2006, 13:13
Kirjoittaja emi
Joo, LV:llä on "hiusten tehohoito" niminen puteli tavallisen hoitoaineen lisäksi.
Perus hoitoainetta pitkällä vaikutus ajalla, mielestäni. Jätettävänä ei tehonnut.
Ei sisällä silikonia eikä silikoniyhdisteitä.

Mistähän tosiaan saisi hyvän jätettävän, hiukset huutaa kosteutta, argh! ???

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 19:52
Kirjoittaja PoohBear
Minnie kirjoitti:
PoohBear kirjoitti: Jep, nimenomaan tuota tarkoitin, että huuhdeltavaa hotista laittaisi jätettävän tavoin :)
Ok, tuumasta toimeen. Onko tämä ollut jo aivan yleinen käytäntökin, onko jollain siis hyviä kokemuksia jostain tietystä hoidosta joka sopisi myös jätettäväksi? Myös kiinnostaa josko joku tietäisi onko Quattron jätettävä poistunut markkinoilta.

(saattaisipa hyvinkin latvasuojan tapaan toimia monikin tavallinen hoitis, kun ajattelee..)
Olen nyt käyttänyt kahden pesun jälkeen tuota C.Sensitiven värjättyjen hiusten hoitista jätettävän tavoin.
Ensimmäinen pesu oli co C.sensitiven normi hiusten hoitiksella ja pituuksissa tunnin ajan C.Sensitiven värjättyjen hoitis. Tuon jälkeen tukka oli ihanan pehmeä.

Toinen pesu oli eilen System4:sen kakkosella, hoitona Elvitalin NutriGloss ja jätettäväksi taas parin herneellisen verran Sensitiveä.
Nyt hiukset on aika takkuiset ja tuntuu puolestaan, että jätettävää ei olisi laittanutkaan.

Että en nyt oikein vielä osaa sanoa toimiiko tuo vai ei. Mulla kuitenkin pitää olla jätettävissä silikonia suojana, mutta se ei oikein onnistu hajuttomilla tuotteilla, ellei jotenkin sekoittele.


Oma Quattron jätettävä on ostettu pari kuukautta sittten Stop kampaamokaupasta, jos tarkoitit tätä suihkittavaa?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Helmi 2006, 22:58
Kirjoittaja Cera
Myös minusta Cutrin sensitiven sekä normihiusten että värjättyjen hiusten tuotteet ovat oikein hyviä. Hoitis oli oikeasti tarpeeksi hoitavaa, eikä tehot tosiaan voineet perustua vaan silmänlumesilareihin. Shampoo pesi hyvin, vaikkakin joskus tuntui vähän kuivattavan päänahkaa. Äidilleni ostin toissa jouluna CS lahjapakkauksen (normihiusten sh+ha) ja tuntui pitäväni shampoosta kovasti. Pidensi kuulemma pesuväliä jopa useilla päivillä ja jätti hoidetun ja ilmavan lopputuloksen. Tosin hoitoaine oli kuulemma liiankin hoitavaa ja lätsäyttävää, mikä tuotti pientä ihmetystä, sillä hänellä on n.olkapäille luonnonkiharat hiukset, joiden luulisi vähän lätsäytystä kaipaavankin... Muita hajusteettomia en taida olla kokeillutkaan, mutta näitä voisi kyllä uudelleenkin joskus ostaa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 11:28
Kirjoittaja PoohBear
Mulla oli aikoinaan sama tuon CS värjättyjen shampoon kanssa, että teki ihanan ilmavat, mutta kuitenkin hoidetut, kiiltävätkin hiukset ja pesuväli piteni.

Sokoksen hiustenhellimis viikot kannattaa pitää muuten mielessä, jos on noita hankkimassa. :)


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 11:23
Kirjoittaja PoohBear
Selailin Hoitoaineiden INCI- ketjua ja silmiin osui tälläisia tuotteita, joihin ei ole lisätty hajusteita (ellei kirjoittajalla ole tapahtunut kirjotusvirhettä):

Philosophy head trip, deep conditioning hair treatment

Philosophy the breaking point, intensive hair treatment

Lanza Urban Elements Daily Revitalizer

St. Ives Hair Repair Intensive Conditioner Moisture Treatment for Dry Or Damaged Hair

Make Up Storen Hairmask

Myös MOP C-systemin hoidot.

DERMASYD Hydroactive Conditioner vaikutti ihan hyvältä incin puolesta:

Aqua, Cetearyl alcohol (and) Dipalmitoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (and) Ceteareth-20, Glycerin, Capryloyl Glycine,Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Laurimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein, Guar Hydroxypropyl Trimonium Chloride, Oenothera Biennis, Tetrasodium Etidronate, Ethylhexyl Methoxycinnamate.

Tuota voisin ostaakkin seuraavaksi. Noissa on vielä ne ihanat vihreät pumppupullotkin  :D Pelkkiä pulloja olen jo himoinnut vuosia.

Tämä vaikutti myös hyvältä, Ice taisi tästä ainakin tykätä HS:n puolella.
Sim System 4 Therapeutic oil cure
Terapeuttinen öljyhoito ja hiuspohjan kuorinta-aine kaikille hiuslaaduille

Aqua (water), Cetrimonium Chloride, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Dipalmitoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Ceteareth-20, Climbazole, Piroctone Olamine, Rosmarinus Officinalis, Salisylic Acid, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Laureth-8 Sulfate, Sodium Oleth Sulfate, Menthol.


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 12:51
Kirjoittaja Illusia
Entisen kämppikseni äidillä on Mikkelissä kampaamo jossa käytetään vain hajusteettomia tuotteita.Ikkunassa on tarrat että paremman ilman puolesta tjs.En ole siinä kylläkään käynyt asiakkaana mutta pari kertaa muuten vain.Oli ihan kiva mennä sisään kampaamoon kun ei mummopermanentti aineet haisseet nenään taikka värjäysaineet.

Simin energymask löytyy kotoonta ja tykkään kyllä laittaa sen saunaan mennessä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 19:50
Kirjoittaja Penny
Illusia kirjoitti: Entisen kämppikseni äidillä on Mikkelissä kampaamo jossa käytetään vain hajusteettomia tuotteita.Ikkunassa on tarrat että paremman ilman puolesta tjs.En ole siinä kylläkään käynyt asiakkaana mutta pari kertaa muuten vain.Oli ihan kiva mennä sisään kampaamoon kun ei mummopermanentti aineet haisseet nenään taikka värjäysaineet.
Oulussa on kanssa hajusteeton kampaamo, Hiushoitola 55 (Kirkkokatu 55:ssä). Kerran käynyt, oli kivoja naisia ja mukava paikkana, mutta tuntui että tukka alkoi haaroittua enemmän siellätehdyn leikkauksen jälkeen - tiedä oliko sakset tylsät vai mitä.

PoohBear, tuo Dermasydin hoitis on valitettavasti vanhojen pullojen INCI. :-\ Kirjoitin sen aikanaan HS:lle. Tuo vanhan sarjan (beige pullo, vihertävä korkki) oli suosikkihoitis + saman sarjan hoitosuihke oli tosi ihanaa silloin joskus, kun eivät olleet vielä uudistuneet. Suihkeessakaan ei ollut aiemmin alcohol denatia, vaan glyseriniä jne, oli tosi kosteuttavaa. Uusikin (vihreäpulloinen) Dermasydin hoitis löytyisi, mutta ei ole Oulussa joten täältä ei INCIä löydy tähän hätään, enkä ole ehtinyt edes kokeilla sitä vielä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 20:50
Kirjoittaja PoohBear
Penny kirjoitti:
PoohBear, tuo Dermasydin hoitis on valitettavasti vanhojen pullojen INCI. :-\ Kirjoitin sen aikanaan HS:lle. Tuo vanhan sarjan (beige pullo, vihertävä korkki) oli suosikkihoitis + saman sarjan hoitosuihke oli tosi ihanaa silloin joskus, kun eivät olleet vielä uudistuneet. Suihkeessakaan ei ollut aiemmin alcohol denatia, vaan glyseriniä jne, oli tosi kosteuttavaa. Uusikin (vihreäpulloinen) Dermasydin hoitis löytyisi, mutta ei ole Oulussa joten täältä ei INCIä löydy tähän hätään, enkä ole ehtinyt edes kokeilla sitä vielä.
Voi hitsi, eli toistan taas itseäni  :D Muistelen, että innostuin HS:lläkin jostain Dermasydin hoitiksesta ja se oli myös vanhasta putelista, jonka olit kirjoitellut.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Helmi 2006, 21:00
Kirjoittaja Penny
Heh. ;) Pitäisi varmaan poistaa se kokonaan tuolta, ettei enää häiritse... (EDIT: poistinkin). Mitäpä sillä tekee, jos koko tuotetta ei enää myydä. Harmittaa kyllä muakin, tuossakin taas yksi sarja, joka muuttui selvästi huonompaan. Se shampookin oli hyvää ja jätti tukan pehmeäksi, verrattuna näihin nykyisiin versioihin. Mutta jos joltain löytyy tämän uudemman vihreäpurkkisen Dermasydin hoitiksen INCI, ollos hyvä ja kirjoitellos tuonne INCI-ketjuun..

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 09:35
Kirjoittaja PoohBear
Luin muuten HS:n uutta kuvastoa netti versiona ja siinä oli Dermasydin Thermostylen kohdalla kerrottiin shampoon nopeuttavan hiustenkasvua  ;D
Kaikkeen tuo syväputsari ilmeisesti pystyykin  ;)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 10:04
Kirjoittaja Penny
OHO PoohBear! :o No siinä vasta tuote, pitääkin alkaa pestä sillä joka päivä... Ollaan siis oltu kokoajan oikeilla jäljillä kun tuota on käytetty! ;D Kaikkea sitä mainoksiin painetaankin. Tai ehkä se perustuu siihen, että pesee niin tehokkaasti kuonat pois päänahasta, että tukka mahtuu kasvamaan tilalle. ;D

OT, mistä tuota kuvastoa pystyy selaamaan? Ihan mielenkiinnosta... Mainospostia tuli asiasta, mutta siinä oli vaan kumma (#hairstore)osoite, jolla ei päässyt yhtään mihinkään.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Helmi 2006, 12:14
Kirjoittaja PoohBear
Tälläinen linkki mulle aukesi, siitä HS:n mailista:

http://www.hairstore.fi/kuvasto2006/

Toimii ainakin Firefoxilla hyvin :)

Sivut aukeaa pdf muodossa.

HS perustelee tuota hiusten kasvun nopeutumista sillä, että
Thermostylen tehoaineet vaikuttavat aina hiusjuureen ja hiusnystyyn saakka edistäen solujen jakautumista näin nopeuttaen hiusten kasvua
  ;) 



Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 13:01
Kirjoittaja Penny
PoohBear kirjoitti:
Penny kirjoitti: DERMASYD Hydroactive Conditioner vaikutti ihan hyvältä incin puolesta:
Aqua, Cetearyl alcohol (and) Dipalmitoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (and) Ceteareth-20, Glycerin, Capryloyl Glycine, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Laurimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein, Guar Hydroxypropyl Trimonium Chloride, Oenothera Biennis, Tetrasodium Etidronate, Ethylhexyl Methoxycinnamate.

Tuota voisin ostaakkin seuraavaksi. Noissa on vielä ne ihanat vihreät pumppupullotkin  :D Pelkkiä pulloja olen jo himoinnut vuosia.
PoohBear, tuo Dermasydin hoitis on valitettavasti vanhojen pullojen INCI
Nyt täytyy pyörtää puheensa, nimittäin tuo INCI löytyy nimenomaan UUDESTA vihreästä pumppupullosta. Sori sekoittaminen!  :-\

Vanhassa pullossa on tällainen INCI, melko samanlainen tosin (ei myynnissä enää):
Aqua, Cetearyl alcohol (and) Dipalmitoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (and) Ceteareth-20, Cetrimonium cloride, Glycerin, Glyceryl stearate SE, Guar Hydroxypropyl Trimonium Chloride, Capryloyl Glycine, Oenothera Biennis
pH 3,0

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 13:06
Kirjoittaja PoohBear
Voi, suuret kiitokset Penny!!! Pelastit tämän flunssaisen päivän!
Nyt pääsekin ostamaan vihreän pumppupullon  :D

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 11:23
Kirjoittaja Bembo
Eihän hajusteettomissa tuotteissa olisi mitään permanentille sopivaa sarjaa? Olen itse testaillut dermasydia, erisania ja lv:tä joskus mutta mitkään näistä eivät ole mielestäni olleet erityisen hoitavia käyden siis mainiosti normaalille tai rasvoittuville hiuksille mutta ei ehkä permanentatuille. Sain vinkkejä jo hyviin kosteuttaviin joico-ketjussa  mutta nykyään monet hajusteet käyvät pahasti nenään ja nuo joicotkin ovat aika tujusti hajustettuja...tuo cutrinin sarja taitaa enemmän olla normaaleille tai värjätyille, miten lie sitten sopisi permanentatulle...(dermasydin energy mask muuten löytyy myös ja se on kyllä ihan kosteuttava muttei huippukosteuttava kuitenkaan...)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 16:04
Kirjoittaja Ice
hajusteettomissa tuotteissa ei tosiaan ole nykyäänkään paljoa kehumista hoitavuuden kannalta. Ainoa hajusteton aine josta on minulle hyötyä, on mainitsemasi simin energymask joka sekin sopii harvoille

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 16:18
Kirjoittaja Ananas
Mitkä MOPin tuotteista ovat hajusteettomia? Nehän käsittääkseni ovat oikeasti laadukkaita ja hoitavia tuotteita, joten olettaisin niiden sopivan kuivemmallekin hiuslaadulle.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 16:22
Kirjoittaja Angus
MOPin C-Systemin pitäisi kai olla hajusteeton?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 19:06
Kirjoittaja shivaree
Niissä ei ole vissiinkään keinotekoisia hajusteita, mutta luontaisia kyllä sitäkin enemmän. Vahva sitrustuoksu, miulle tulee mieleen keltanen jaffa :) Asteen verran liian voimakas omasta mielestä, mutta esim hydrating-shampoo on niin hyvä tuote muutoin, että käytän kaikesta huolimatta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 19:21
Kirjoittaja Ice
niissä on eteerisiä öljyjä eli ns luonnollisia tuoksuja, jotka nekin voivat aihettaa allergioita tahollaan :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 21:51
Kirjoittaja Ananas
Aivan.  :) Osaisiko kukaan tuoksuille herkkä kommentoida omia kokemuksiaan noista luonnollisista tuoksuista? Onko tullut reaktioita, ovatko paremman tuntuisia kuin keinotekoisesti hajustetut?

Itse en varsinaisesti ole tuoksuille allerginen tai mitään, mutta ihan lyhyen ajan sisään olen huomannut ärsyyntyväni voimakkaista hajusteista ja esim. päänsärkyä tulee herkästi. En siis halua, että tukka haisee voimakkaasti koko päivän. Olisi hyvä löytää mahdollisimman miedot/hellävaraiset tuotteet, ennen kuin tämä pahenee.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2006, 22:09
Kirjoittaja Bembo
Mulla on Ananas ihan sama juttu eli en varsinaisesti allerginen tuoksuille mutta ehkä allergiasoitumassa koska monet tuoksut saavat juuri päänsärkemään ja olon huonoksi...lisäksi ärsyttää turhan monet lisäaineet tuotteissa. Mä en osaa sanoa luonnollisten tuoksujen aiheuttamasta allergiasta. Itse siedän niitä hyvin mutta voimakkaat luonnolliset tuoksut kyllä käyvät nenään myös. Niissä on kuitenkin se ero, ettei pää ala särkemään tai ne tekisi varsinaisesti huonoa mutta nenän herkät limakalvot alkavat joskus kipuilemaan niistä. Esim eteeriset öljythän ovat todella voimakasvaikutteisia jo pelkän tuoksuominaisuuden perusteella. Mulla on Urtekramin sampoita ja ne ovat kyllä aika voimakkaan tuoksuisia mutta niihin tottuu nopeasti ja haju ei jää hiuksiin. Muuten nuo sampoot ovat itselleni ainakin liian tujuja...ainakin hius tulee kumman karheaksi niistä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 00:34
Kirjoittaja Deanna
Ananas kirjoitti: Osaisiko kukaan tuoksuille herkkä kommentoida omia kokemuksiaan noista luonnollisista tuoksuista? Onko tullut reaktioita, ovatko paremman tuntuisia kuin keinotekoisesti hajustetut?
Mop:in C-system sarjasta Clean shampoo on mun mielestä ihan hajusteeton, siis ei tuoksu edes niille sitruksille kuten muut C-systemit. Mulle tulee tosiaan myös pää kipeäksi voimakkaista hajusteista (siis keinotekoisista). Eteeristen öljyjen tuoksut ei aiheuta mitään ongelmaa, ainakaan vielä. Mutta voihan se olla että niillekin herkistyy ajan kuluessa jos hirveästi niitä käyttää. Itse tykkään kyllä enempi noista luonnollisista tuoksuista, olen tehnyt hajuvettäkin itse eteerisistä öljyistä, enkä enää edes välittäisi käyttää mitään keinotekoisia hajuja kun nuo aidot on paljon kivempia :D.

Hassua kun tuossa mainittiin että Urtekramin shampoot tuoksuu voimakkaalle, piti oikeen käydä kylppärissä nuuhkimassa että onko niissä vahva tuoksu kun en minä ole mitään huomannut  ;D. Mun mielestä Mopit tuoksuu kyllä paljon vahvemmalle kun Urtekramit. Eikä ne Urtekramit jätä mun hiuksia karheaksikaan, hyviä aineita ne mun mielestä on, mutta niinhän se on että kaikki ei sovi kaikille. Niin ja en ole myöskään huomannut että Mopit tai muut jäisi hiuksiin koko päiväksi tuoksumaan, ainut tuote mikä mulla todella jättää ärsyttävän vahvan hajun hiuksiin on L'anzan Urban elements spray geeli, muuten ok tuote mutta se haju  :-X

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 09:26
Kirjoittaja Penny
Bembo kirjoitti: Eihän hajusteettomissa tuotteissa olisi mitään permanentille sopivaa sarjaa? Olen itse testaillut dermasydia, erisania ja lv:tä joskus mutta mitkään näistä eivät ole mielestäni olleet erityisen hoitavia
Se noissa hajusteettomissa onkin ongelmana, eivät tunnu hoitavilta juurikaan - vaikka oma tukka on suht hyväkuntoinen, ainoa millä saa ihan kivan tuloksen (ei siis mitään huippuhyvää kuitenkaan verrattuna moneen muuhun "hajulliseen" tuotteeseen), on ollut tuo Cutrin Sensitive, jonka värjätyille hiuksille tarkoitettu hoitoaine on suht kosteuttavan tuntuinen.

On se kyllä kumma, ihan kuin hajusteiden ja mahdollisesti allergisoivien aineiden (jne) poisjätön mukana menisi samalla tehotkin?! ??? Tuntuu, että kun karsitaan jotain (hajustetta), pitää sitten karsia kaikki muutkin allergisoivat aineet samalla... miksei voisi tehdä edes yhtä välimallin versiota? Hyväntuntuista, mutta hajusteetonta. Tai sitten vaan ei ole kunnon raaka-aineita käytettävissä. Liekö noita hajusteettomia miten ulkomailta saatavissa, tuskin tuo ainoastaan eurooppalainen ilmiö on..? Nuo mainituthan (SIM Dermasyd, Cutrin, LV) taitaa kaikki olla suomalaisia, ainakin jossain määrin? Pitäisikin lähettää palautetta jollekin valmistajalle, että tehkää nyt joku oikeasti hoitavan tuntuinen hajusteeton sarjakin, olisi kysyntää.

Yksihän on SIM Profuse-sarja. http://www.sim.fi/Profuse/Profuse.html Siinähän on kuulemma mainosten mukaan "hypoallergeninen tuoksu", jonka ei pitäisi aiheuttaa välttämättä oireita. Itse en saanut oireita, tuo Hydro Shine-vihreä kosteuttava hoitosuihke oli ihan kivan tuntuista ainetta muutenkin verrattuna moneen muuhun, tuoksui kirpakalta karpalolta. Voisi olla testaamisen arvoinen muutenkin tuo sarja.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 15:23
Kirjoittaja Bembo
Ihan hyvältä vaikutti tuo profuse-sarja...tuota ei taida olla kuitenkaan myynnissä ihan joka paikassa...kai noista tuo revival protein voisi käydä permanentatullekin ja kosteuttava suihkekin voisi olla hyvä...aika hassua tuo "hypoallergeeninen" tuoksu....

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 19:08
Kirjoittaja PoohBear
Mulla on käytössä MOP C-systemin Clean shampoo, eikä tuoksu millekkään omaan nenään. Moisture Complex hoitiksessa on hienoinen sitruksen tuoksu.
Shampoosta en ole saanut mitään oireita, eli hyvin tuntuu sopivat. Tuota hoitsta en ole vielä koittanut co-pesussa.

Mulla tulee hajustetuista tuotteista ihottumaa, joten koitan pitää ne kaukana ihosta. Hiusten pituuksiin olen vielä käyttänyt hajustettuja tuotteita, mutta nyt on ainakin menossa vähän pahempi kausi, pitäisi melkein levittää hoitis hanskat kädessä.
Yksi päivä laitoin tukassa olleen hius pampulan ranteeseen, kun avasin tukan. N.tunnin päästä, kun otin pampulan pois, oli ranteeseen jäänyt "punainen pampula", eli hiuksisssa olleet jätettävät hoitikset olivat pampulan kautta tehneet ihottuma renkaan.
Vahvoista hajusteita tulee herkästi myös päänsärky ja huono olo.

Joitan hyviä hajustettuja hoitiksia olen sekoitellut hajuttomiin ja tulos on pysynyt yhtä hyvänä, kuin pelkällä hajustetulla. Eilen esim. sekoitin O&H hoitista CS hoitikseen, annoin vaikuttaa 45 min. pyyhkeen sisällä (suihkumyssyä en voi enää käyttää, siinä menee hiukset ihoon kiinni ja niskan iho riehaantuu) Aivan ihanat hiukset tuli  :-*


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 16 Helmi 2006, 10:22
Kirjoittaja Penny
PoohBear kirjoitti: Joitan hyviä hajustettuja hoitiksia olen sekoitellut hajuttomiin ja tulos on pysynyt yhtä hyvänä, kuin pelkällä hajustetulla. Eilen esim. sekoitin O&H hoitista CS hoitikseen, annoin vaikuttaa 45 min. pyyhkeen sisällä (suihkumyssyä en voi enää käyttää, siinä menee hiukset ihoon kiinni ja niskan iho riehaantuu) Aivan ihanat hiukset tuli  :-*
Kävi myös mielessä, että mitä jos sekoittelisi hajuttomia + hajullisia tuotteita keskenään, silloinhan voimakas haju edes hieman peittyisi/laimenisi. Tietty jos saa kosketusoireita aineista, ei välttämättä hajun laimennuskaan toimi, mutta sulla PoohBear siis tuntuu kuitenkin toimivan? Esim. Cutrin Cocos-Lime-hoitiksen en usko laimenevan millään sekoituksella itselleni siedettäväksi, se on juuri sellainen haju, josta tulee välittömästi päänsärky ja paha olo, varsinkin kun jää pään ympärille leijumaan. Tosin ei kyseinen hoitoainekaan ollut hyvää - tuo sellaisena esimerkkinä hajuista, joita tuskin saisi tarpeeksi laimeaksi mitenkään...

Tuosta tulikin mieleen, voisikohan sekoitella esim. Lanzan Magic Bullet suihketta - Lanzan Colorcare-suihkeeseen? Magicia en voi käyttää hiuksiin jäävän voimakkaan hajun takia, mutta Colorcarea voin, ei haise yhtään niin voimakkaasti/ärsyttävästi... Laimenisikohan se Magic yhtään, vai korostuisiko haju vaan... sekoitellaanhan hoitiksia/tehiksiäkin, miksei siis jätettäviä?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 16 Helmi 2006, 16:03
Kirjoittaja Ice
minä olen sekoitellut jätettäviä, monasti o&htakin joico ce vaahdon joukkoon, kaks painallusta vaahtoa ja herneen verran ohta :) ohn haju ei tule läpi niin väkevän makeana ainakaan, eli tuo voisi olla kokeilemisen arvoista. Ehdottaisin sekoittamaan suihkeet johonkin kuppiin tai pieneen suihkupulloon ihan pari suihkausta kerrallaan, jollei vaikka onnistukkaan. Kerran sain jätettäviä sekoittamalla kamalan limaisen puuron aikaan, oliskoos ollu anti-snap ja pps moisturizer kyseessä

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 16 Helmi 2006, 18:36
Kirjoittaja PoohBear
Penny kirjoitti:
PoohBear kirjoitti: Joitan hyviä hajustettuja hoitiksia olen sekoitellut hajuttomiin ja tulos on pysynyt yhtä hyvänä, kuin pelkällä hajustetulla. Eilen esim. sekoitin O&H hoitista CS hoitikseen, annoin vaikuttaa 45 min. pyyhkeen sisällä (suihkumyssyä en voi enää käyttää, siinä menee hiukset ihoon kiinni ja niskan iho riehaantuu) Aivan ihanat hiukset tuli  :-*
Kävi myös mielessä, että mitä jos sekoittelisi hajuttomia + hajullisia tuotteita keskenään, silloinhan voimakas haju edes hieman peittyisi/laimenisi. Tietty jos saa kosketusoireita aineista, ei välttämättä hajun laimennuskaan toimi, mutta sulla PoohBear siis tuntuu kuitenkin toimivan?
Kyllä tuon sekoituksen käyttäminen tuntui helpottavan kutinaa päänahassa, jota tulee jos pelkää O&H:ta laittaa pituuksiin. Mulla alkaa aina 15min. vaikutusajan jälkeen kutina, kun hiukset on pyyhkeen sisällä aineen kanssa. NG onkin ihan unelma, kun toimii sillä parilla minuutilla, niin säästyy pahimmilta kutinoilta.
Helpointa olisi tietysti, jos kaikki tuotteet olisi hajuttomia. Nyt pitää olla käytössä kaksi kampaa, toisella voi kammata pituuksia ja toisella päälitukkaa, ettei hajut hypi latvoista pituuksista päänahkaan  ::)

Mitäköhän tahoja sitä alkaisi pommittamaan, noiden hajuttomien tehokkaiden hoitojen puolesta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 18 Helmi 2006, 11:05
Kirjoittaja PoohBear
Pitikin mennä sanomaan tuosta NG:stä..Pari päivää sitten laitoin sitä hoidoksi. Käsien ihottuma paheni ja pää kutisi hulluna.
Kiikutin sitten kaikki hajulliset kaappiin ja vein tilalle vain hajuttomia.
Äsken pesin System4:sen Hydro Care hoitiksen ja CS hoitiksen sekoituksella ja laitoin muuhun tukkaan hydron ja CS värjättyjen sekoitusta vaikuttamaan. Ajattelin, että saisin rauhoitettua päänahan kutinaa co:lla.
Pää kutisee edelleen ja kaivoin kaapin perältä tuon Hydro Caren pakkauksen esille, kun pulloissa ei ole Inciä. Incissä on viimeisenä Dimethicone Copolyol  ::)
Määrä on varmaankin aika vähäinen, mutta ilmeisesti ei kannata enää päänahkaan tuota tupata, niinkuin SIM suosittelee  :-X

Aikaisemmin kirjoitin LActasyd Shampoosta. Pesin sillä tuon NG hoidon yhteydessä pitkästä aikaa.
Nyt lyhyemmät hiukset eivät olleet pystyssä, niinkuin aikaisemmin muistelin käyneen, mutta tuo on ilmeisesti sen verran kosteuttava (?) tai hellästi pesevä, että hiukset oli jo seuraavana päivänä päätä pitkin.
Lactacyd shampoo
Agua, sodium laureth sulfate, lactose, milks protein, cocomide DEA, cocoamidopropyl betaine, PEG-7 glyceryl cocoate, TEA- PEG- 3 cocoamide sulfate, lactic acid, propylene glycol, sodium chloride, phenoxyethanol, methylparaben, ethylparaben, propylaparaben, butylparaben, glycol distearate, cocoamide MEA, laureth-10.


Tämän Deramasydin Incikin hieman ihmetyttää:
Sim Sensitive DS Dermasyd Hyposensible Shinyblond Shampoo 250 ml

Ingredients: Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate (and) Lauryl Glucoside, Sodium Laureth- 11 Carboxylate, Coco Clucoside (and) Glyseryloleate, Polyquaternium 44, Cocamoniumcarbamoylchloride, Oenothera Biennis, PEG/PPG-15/15 Dimethicone, Caproloyl Glyceine, Ethylhexyl Methoxycinnamate.

PEG/PPG-15/15 Dimethicone ei varmaan ole allergiselle päälle kauhea hyvä aineosa.

Samoin SIMin Bio+ tuotteet. Miksiköhän niihinkin on pitänyt hajusteita laittaa  ???

Tulipa avautuminen päänahan puolesta ;D

MOP C-systemin Hydrating hoitoa pitää jossain vaiheessa kyllä hommata. Shampoo on jo tilattu siskon kanssa puokkiin. Tänään lähden Energymask ostoksille :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 09:11
Kirjoittaja Lilly Missy
Tänne voi laittaa kysymyksiä ja kokemuksia ko. tuotteista.

Itseäni kiinnostaisi DS Dermasyd Hyposensible-sarjan Hydro Active ja Shinyblond shampoot ja hoitsikat, sekä Optimumrepair Energymask haudehoito. Onko kellään mitään sanottavaa näistä?

http://www.sim.fi/Dermasyd/optimumrepair.html

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 11:18
Kirjoittaja Penny
Lilly Missy, yhdistelin viestisi tänne aiempaan hajusteettomaan ketjuun, kun samoja tuotteita sivutaan. :)

Olen kokeillut Dermasydin shampoista color ja shinyblond-versioita, enkä huomannut niillä juurikaan eroa verrattuna toisiinsa. Ovat mielestäni aika peseviä verrattuna moneen muuhun aineeseen (läpinäkyviä versioita), tukka jää suht narskuvaksi, joka voi olla hyväkin joidenkin mielestä. Itse tykkäilen kuitenkin pehmeämmästä tuloksesta, joten noiden käyttö on jäänyt vähälle. Kuten tässä ketjussa onkin jo aiemmin mainittu, Dermasydin Thermostyle syväputsari sen sijaan hoitaa hommansa, tukasta tulee tosi narskuva ja puhtaan tuntuinen. Dermasydin hoitosuihkeissa taas lienee kaikissa alcohol denatia, joka kuivatti tätä tukkaa.

Tuota Energymaskia on kokeillut täällä aika monikin, itse käytin sitä pari purkkia aikanaan, mutta hiukset jäivät melkoisen karheiksi, tosin kivasti paksumman oloisiksi. Ja sitten taas esim. Icella muistaakseni tulee pehmeä tulos yksinäänkin tuolla Energyllä... Sitä voinee käyttää kuitenkin tehissekoituksissa, pitäisi kokeilla kun sitä kaapissa on jäljellä. Tykkäilen kyllä henk.koht enemmän Cutrin Sensitive sarjasta (shampoo+hoitis), kuin tuosta Dermasydistä.

Ja PoohBear, varmaan voisi lähettää palautetta tuosta hajustamattomien tuotteiden hoitamattomuudesta (eli pyytää hoitavampia tuotteita) ainakin Cutrinille ja Simille, sekä tietty perusvalmistajille kuten Loreal jne, tuolla väripuolellahan taitaa(?) olla listattunakin joitakin asiakaspalvelujen nettiosoitteita...

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 12:48
Kirjoittaja muori Pippuri
PoohBear kirjoitti: Incissä on viimeisenä Dimethicone Copolyol  ::)
Määrä on varmaankin aika vähäinen, mutta ilmeisesti ei kannata enää päänahkaan tuota tupata, niinkuin SIM suosittelee  :-X
Sehän on vesiliukoinen silikoni... ainakin miun tietämyksen mukaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

"SIMin tuotteissa käytettävien vesiliukoisten silikonien (INCI-nimi Dimethicone Copolyol) kemiallinen luonne on se, että ne ovat pinta-aktiivisia aineita. Ne huuhtooutuvat veden mukana pois."
http://www.kotinet.com/hiusmeri/hiustietoa.html

----
Haha, hyvin sanottu tuolla sivuilla, kuin Demistä konsanaan:

"Mikäli kuluttaja haluaa välttää silikonia sisältäviä tuotteita (jotka eivät siis ole kalliimmissa tuotesarjoissa kuitenkaan "pahoja silikoneja"), ne löytyvät aineosaluettelosta useimmiten -methicone- päätteisinä."

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 13:38
Kirjoittaja Minnie
Lilly Missy kirjoitti: Itseäni kiinnostaisi DS Dermasyd Hyposensible-sarjan Hydro Active ja Shinyblond shampoot ja hoitsikat, sekä Optimumrepair Energymask haudehoito. Onko kellään mitään sanottavaa näistä?
Odotuksia parempia olivat minulle nuo shinyblondit. Voisin ostaa uudestaan, nämä kaksi sain lahjaksi, shampoon ja jätettävän. Shampoo on yllättävänkin hoitava koska ekka kerroilla huomasin päänahan rasvoittuvan huomattavasti nopeammin mikä ei tietenkään varsinaisesti hyvä mutta kuuluu asiaan. Ja vielä tarkistaessani, shinyblond-jätettävässä ei näyttäisi olevan alcohol denattia, voin tarvittaessa vielä kirjottaa sisällönkin jos joku haluaa.

Hauska huomata että täällä muitakin jääräpäitä :) Mies ei meinaa millään ymmärtää miksi aina vain pitää jollakin uudella "vähemmän haisevalla" mömmöllä itseänsä ärsyttää vaikka sitten aina saa ne oireet.. :) Se vaan on niin monimutkaista kun aina ei myös tiedä mistä yksittäisestä purkista ne ovat kotoisin kun useita tuotteita käyttää päällekkäin, ihonhoito mukaanlaskettuna siis. Nytten oon ollut pari viikkoa aivan kokeilematta mitään vähäsen hajullisiakaan (no lauantai-iltaa lukuunottamatta)  Olo on aivan mainio, ja nyt en enää aio palata niihin muutamiinkaan mietoihin muutakun erityisessä poikkeustilanteissa. Kirjotin myös noista laimennuskokeiluista joskus loppuvuodesta, ja minulle se kokeilu oli kyllä aivan turha. En huomannut tuoksun edes lainkaan vähenevän -eipä siinä hirveetä eroa voi olla lopputuloksessa jos laimentamattomana käyttäisi ruokalusikalisen ja laimennettuna puolikkaan... :-\ Mutta, ehkä jollekin jolla vain pientä satunnaista ärsytystä. Silti jos herkkyys jo on olemassa, saattavat ne sitten paheta vain ajan myötä jos ei lopeta käyttöä. Ah on se niin ihanaa kuitenkin normaalisti hengittää vaikka kovin mukavaa se on kyllä noiden hajusteiden käyttäminenkin 8)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 14:40
Kirjoittaja Penny
Minnie kirjoitti: Ja vielä tarkistaessani, shinyblond-jätettävässä ei näyttäisi olevan alcohol denattia, voin tarvittaessa vielä kirjottaa sisällönkin jos joku haluaa.
Oho, olisivatko uudistaneet sarjaa? ??? Mulla on tuota samaa, ja kyllä siinä ainakin mainitaan AD... samoin tuollakin mainitaan:
http://www.kampaamomerja.net/cgi-bin/na ... 1064756713

Tuolta löytyy muidenkin Dermasydien INCIt näköjään, onpa hyvää palvelua!
http://www.kampaamomerja.net/
-- > Tuotteet
-- > Sim Finland

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 16:57
Kirjoittaja Minnie
Juma! Ovat sitten kai muuttaneet, ei tässä ainakaan samalla nimellä ad:tä. (vai onko olemassa toinenkin nimitys samalle) Ton " Merjan" tietojen  mukaan  komeili heti toisena listalla vielä..
Tässä tämä minun pulloni: (joka siis ostettu joulukuussa 05)

Dermasyd shinyblond leave in treatment
Water, Dicocoylethyl hydroxyethylmonium methosulfate (and) propylene glycol, peg-40 hydrogenated castor oil, coco-glucoside (and) glyceryl oleate, capryloyl glycine, laurdimonium hydroxypropyl hydrolyzed wheat protein, guar hydroxypropyl trimonium chloride, oenothera biennis, tetrasodium etidronate, ethylhexyl methxycinnamate.

Onhan toi kakkonen tuossakin jonkin sortin alkoholia sisältävää, mutta tuollaisessa rimpsussa (muuhun sekoitettuna) ei varmaankaan niin huono kuin alcohol denat, joku jos tietää niin kertoo?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 17:07
Kirjoittaja Penny
Minnie, kyllä vahvasti siltä tuntuisi että ovat muuttaneet, nimittäin muutenhan tuo on ihan täsmälleen sama INCI kuin aiemmassa, ainoastaan alcohol denat puuttuu... Eikai se nyt unohtumaankaan olisi päässyt? Nämä omat pullot on ostettu joskus vuosi-pari sitten, sitä aiemmat käyttämäni saman sarjan varmaan pari-kolme vuotta sitten, ja niissä kaikissa tosiaan on AD:ta heti toisena listassa. Pitääkin ensi kauppareissulla katsastaa, josko olisivat muistakin suihkeistaan poistaneet tuon. :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 18:13
Kirjoittaja Ice
minä ostin joskus pari-kolme vuotta sitten shinyblond -jätettävän jossa oli vähän denattia

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Helmi 2006, 20:14
Kirjoittaja PoohBear
Hienoa hienoa! Ovat SIMillä sitten ymmärtäneet jättää alkoholit pois  :D
Tuostahan saisi Quattron kaveriksi toisen jätettävän. Ph:kin noissa Dermasydin hoidoissa on mukavan alhainen. Suihkeissa ph. on kolmen pintaan, paitsi thermostyle suihkeessa 6.
Kaikissa huuhdeltavissa hoidoissa myös 3,0 tai 3,2.

Tänään oli ensimmäistä kertaa testauksessa Osmose hoitis, laitoin Energymaskin jälkeen sulkemaan. Tuloksesta on vaikea vielä mitään sanoa, kun tukka on märkä.
Jotain ainesosaa ovat ilmeisesti muuttaneet noissa Dermasydeissä, kun tuoksahtavat nykyään Erikeepperille. Edellisen Energymaskin ostosta onkin n.kaksi vuotta, silloin en erottanut mitään ihmeellisempää hajua, tuoksui vain hajuttomalle tuotteelle. Joku tuosta erikepperitä HS:n puolella mainitsikin.


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 13:09
Kirjoittaja Minnie
Joo ei se kyllä hyvälle haiskahtele mutta minkäs teet :)

Tuo Lactasyd shampoo kuulostaa kyllä tavallaan mielenkiintoiselle, jos sillä saisi vähän miedompaa pesua aina väliin ja kosteustehoakin löytyy. Ilmeisesti apteekin tavaraa tämä tuote vaikken sitä ainakaan "markettiapteekissa" nähnyt, enkä juuri mitään muutakaan shampoota :-\

(Ja hyvä tietää että sitä Guattron suihkittavaa juuri on ainakin jossain ollut vielä, HS:lta ovat kai jättäneet poies. Valmiiksi kyselin kun tässä lähiaikoina täytyy alkaa tilausta jonnekin pistää, tai ehkä haen liikkeestä vain kun en muuta tartte kuin jätettäviä, mutta useita sellasia..)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Helmi 2006, 13:49
Kirjoittaja PoohBear
Tuossa Lactacydissä on sellainen "vika" ainakin omassa käytössä, että on aika väri syöppö. Mulla oli reilu viikon vanhan juuriväri päässä ja se haalistui todella paljon kun viimeksi pesin tuolla.

Eilisen MOP Clean sh:n, EnergyMaskin ja Osmosen (jätettävänä käytin System4:sen hoitista) jälkeen on hiukset  melkein rastoilla  :-\ Aamulla meni puoli tuntia hiusten selvittelyyn ja lopuksi jouduin turvautumaan Matrixin Instacure suihkeeseen, että sain sen silikoneilla pituudet selviksi.

Kokeilen ensi kerralla tehdä Osmosella CO-pesun ja levittää myös latvoihin hautumaan, jospa tuo Clean oli liian pesevä Osmoselle.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 10:19
Kirjoittaja emi
Onko teillä kokemuksia hajusteettomista hiuslakoista?
Itse olen käyttänyt Cutrinin lakkaa silloin tällöin ja se on mielestäni sellaista peruslakkaa, ihan hyvää, muttei kovin vahva pitoista.
Viimeksi erehdyin ostamaan  OSIS sessionia, niin voi armoton sitä päänsärkyä minkä siitä "tuoksusta" saa :-\

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 11:59
Kirjoittaja Penny
emi kirjoitti: Onko teillä kokemuksia hajusteettomista hiuslakoista?
Ei tule juurikaan lakkaa käytettyä, mutta ennen käytin XZ-hajusteetonta lakkaa, sekä Herbinan Sensitive hajusteetonta (Strong) lakkaa. Molemmat olivat ihan jees pidoltaan, tosin Herbina tuntui aavistuksen paremmalta koska oli Strongia - tai miten nyt lakka voi tuntuakaan paremmalta... Jokuhan moitti XZ-hajusteetonta, että haisi tosi pahalta ja alkoholilta, mutta en muistaakseni huomannut moista.

Dermasydillähän on myös hajusteetonta lakkaa, kaapissa olisi yksi oranssinen puteli, mutten ole saanut kokeiltua...
http://www.sim.fi/Dermasyd/muotoilukiinteet.html

Tuolla muuten hajusteettomista kosmetiikkatuotteista juttua (sivun oikeassa reunassa myös linkkejä):
http://www.yhteishyva.net/yhteishyva/te ... evinkkeja/

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 14:12
Kirjoittaja Minnie
Mulla on Dermasydin elastic hairspray. Jotenkin hassua etteivät haise, kun hirveisiin usviin aikaisemmalta tottunut. Nimensä mukaisesti pito on joustava ja erittäin kevyt, mutta hyvä viimeistelyyn varsinkin jos hiukset ovat auki ja tykkää että ne hieman liikkuvat :) Noita näkyy kyllä ihan kohtalaisesti olevan eli en tiedä sitten ostaisinko uudestaan. Tuo Herbinakin juuri on varmaankin ihan hyvä minulle kun en mitään erikoisodotuksia lataa hiuslakalle.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 18:02
Kirjoittaja Bembo
Onkohan tuossa cutrinin hajuttomassa lakassa hyvä suutin eli tuleeko lakka ulos hienojakoisena? entä tuo Simin versio? EN tiedä saisiko kaupassa alkaa testailemaan lakkojen suihkuja kun niitä testereitäkään ei yleensä noista ole. :-*

Jotenkin muistelisin nimittäin vain että siinä herbinan hajuttomassa lakassa olisi aika tuju suihku joka lämäyttää ohuen tukaan äkkiä liian tahmaiseksi ja jos kaukaa suihkuttelee menee liian isolle alueelle jne...eli suihku saisi olla hienojakoinen.

Ostin muuten outelista viidellä eurolla cutrinin sensitive muotovaahdon ja aikasemmiin oon ostanu sen värjättyjen hiusten hoitiksen mikä vaikuttaa ihan hyvältä...vielä kiinnostaa se muotoiluvoide kun sitä sais mennä päänahkaankin kun ei oo silikoneja...ainakin sitten sen voisi hankkia kun hiukset tulevat superlyhyiksi...voisi sillä ehkä litata pyörteitä yms...eihän kellään kokemusta aineesta?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 02 Elo 2006, 14:43
Kirjoittaja maxfactor
Hajusteetomista tuotteista mun suosikki on Simin system4 sarjan hydro care hoitoaine

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 02 Elo 2006, 20:17
Kirjoittaja Euphoria
Quattro on myös hajusteeton sarja, mutta ainakin normaalien hiusten hoitoaineessa on silikonia, dimethiconea.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 02 Elo 2006, 22:34
Kirjoittaja emi
Mukava että tätäkin ketjua on nosteltu ja tullut uusia vinkkejä tuotteista.

Olen itse koittanut löytää CO-pesuun sopivaa hoitista hajustamattomasta.
LV on aika tehotonta (hiukset pysyy juuri ja juuri päivän puhtaana jos sitäkään). Erisan taas on yllättävän hyvää pesevyydeltään, kunhan sen vaan saa kunnolla vaahtoamaan vettä lisäämällä. Hoitavuudeltaan molemmat sellaisia aika normaaleja, ei huonoja eikä liian hyviä.

Latvasuojaksi kun uskaltautuisi kokeilemaan sitä silikonipohjaista liukuvoidetta, mistä on juttua "öljyt hiustenhoidossa"-ketjussa ::) Tuottaa vaikeuksia lähteä ostamaan/tutkimaan voiteita kauppaan/apteekkiin ja netistäkään en ole löytänyt sopivaa putiikkia.
Kai se on vaan joku päivä käytävä, koska kokeilla ehdottomasti aion :D Tuntuu olevan ainoa toivo hajustamattomaksi latvasuojaksi.


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Elo 2006, 16:10
Kirjoittaja RockQueen
Laitetaan tännekin nyt sitten vielä tuolta tarjousketjusta kun täällä on noista Dermasydeistä juteltu.
RockQueen kirjoitti: HS:n verkkokaupassa nyt paljon Simin tuotteita 4€/kpl. Löytyy ainakin Dermasydin shampoita ja hoitoja sekä Profusea. Trendlinet on kanssa sen 4€.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Elo 2006, 15:29
Kirjoittaja Nadine
Eikös noissa Sim:in Profuse-sarjan tuotteissa ole käytetty mietoja hypotuoksuja? Niiden tuoksujen pitäis ilmeisesti sopia myös tuoksuista oireita saaville (ei varmaan kylläkään ihan pahimmin allergisille/yliherkille). Mulla on tuosta sarjasta sitä kosteuttavaa hoitoainetta eikä se kyllä tuoksu juuri miltään. Tai sitten olen vain niin paatunut tuoksujen suhteen...  :D Miedot tuoksut noissa tuotteissa kuitenkin on eikä tuoksu jää hiuksiin.

Edit: siis Profuset eivät ole kokonaan hajustamattomia, joten ehkäpä viesti on hieman aiheen vierestä...

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Elo 2006, 15:59
Kirjoittaja Penny
^ Joo, hypoallergeninen tuoksuhan niissä, eli ainakin yritetty karsia pahimmat oireita aiheuttavat aineet pois. Tietty noistakin hajuista voi oireita saada, riippuu ihan ihmisestä. Toisaalta hassua, ettei tuotteista ole voitu tehdä samantien hajusteettomia.... Profusen hoitosuihkeissa oli ainakin ennen kirpeähkö ja suht voimakaskin karpalotuoksu, ei ihan sieltä miedoimmasta päästä, mutta itse pystyin sitä käyttämään.

emi kirjoitti: Olen itse koittanut löytää CO-pesuun sopivaa hoitista hajustamattomasta.
Eikös Cutrin Sensitiven hoitiksia (värjätyille ja tavallisille hiuksille) ole kehuttu tuossa CO-pesussakin, vai muistanko ihan väärin? Tuo kuvassaoleva värjättyjen hiusten hoitis on ainakin ihan kelpo kamaa sellaisenaankin, paljon parempaa omassa päässä kuin esim. LV tai Erisan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Syys 2006, 18:53
Kirjoittaja shivaree
Onko kukaan kokeillut Urtekramin hajusteetonta ja väriaineetonta shampoota ja hoitista? Löytyy ainakin täällä Joensuussa Sokokselta?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 10 Syys 2006, 07:50
Kirjoittaja PoohBear
Nyt olen käytellyt pidemmän ajan Urtekramin hajusteetonta shampoota, niin voin laittaa kokemuksia.
Sh pesee hellävaraisesti ja jättää mulla ainkin tukan pehmeäksi. Toisaalta tuo  mieto pesuteho taas laittaa hiukset rasvoittumaan nopeammin. Eli jatkuvassa käytössä en voi tuota yksinään käyttää, vaan pesen nykyään joka toisen pesun tuolla ja joka toisen Cutrin Sensitiven värjättyjen sh:lla.

Päähanka ei kutise Urtekramin jälkeen niin paljon, kun CS:llä pestessä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 10 Syys 2006, 16:49
Kirjoittaja shivaree
PoohBear kirjoitti: Nyt olen käytellyt pidemmän ajan Urtekramin hajusteetonta shampoota, niin voin laittaa kokemuksia.
Sh pesee hellävaraisesti ja jättää mulla ainkin tukan pehmeäksi. Toisaalta tuo  mieto pesuteho taas laittaa hiukset rasvoittumaan nopeammin. Eli jatkuvassa käytössä en voi tuota yksinään käyttää, vaan pesen nykyään joka toisen pesun tuolla ja joka toisen Cutrin Sensitiven värjättyjen sh:lla.

Päähanka ei kutise Urtekramin jälkeen niin paljon, kun CS:llä pestessä.
Kuullostaa kyllä hyvälle.. En ole oikein löytänyt lempparia kaikista kokeilemistani shampoista, ja loppupelissä tullutkin siihen tulokseen, että joku halvempi voisi ajaa saman asian, kun vain olisi tarpeeksi mieto ja silikoniton. Toistaseks shampoiden ja  hoitisten tuoksut ei ole häirinny, vaikka muuten älyttömän tuoksuherkkä olenkin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Joulu 2006, 08:50
Kirjoittaja pippuri
Hei!
Olen käyttänyt viimeaikoina mm. Cutrin sensitive sarjaa, Simin Hydro Care hoitista ja Quatron hoitosuihketta.
Mulla on vähän olkapäiden alle ulottuvat, hieman luonnonkiharaiset, latvoista kuivat hiukset.

Aikaisemmin käytin latvoihin silikonipitoista jätettävää ( muistaakseni golldwellin silk fluid )siloittamaan hapsottavia latvoja...ja hyvin siloitti ja pehmenti !!!  mutta, mutta...nykyään en kestä tuoksuja ollenkaan ja hyvä hajusteeton jätettävä on edelleen hakusessa.

Eilen ostin  kosmetologilta Dr.Baumannin sh ja ha näytepullot ja testasin ha heti  latvoihin yhden herneen verran(  hiukset pesty päivää aikaisemmin )  Ensin tuntui, että olis ihan pikkasen takuttanut ( no, enpä ollut koko päivänä hiuksia kammannut joten  johtui varmaan siitä ), mutta parin kammanvedon jälkeen tuntui ihan hyvälle...mutta vasta tänä aamuna ne hiukset sitten tuntuikin  TOSI HYVÄLLE, siloiset ja pehmeät, pitkästä aikaa sellaiset silkkiset, kosteutetun tuntuiset.En huuhtonut sitä ollenkaan pois, koska ei tunnu yhtään liian lätsähtäneelle ja raaka-aineiden tuoksut ei "haise" lainkaan.

Huomen illalla pesen shampoolla ja laitan reilusti hoitsikkaa, pitkällä vaikutusajalla...kertoilen sitten lisää kuulumisia.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Joulu 2006, 18:57
Kirjoittaja NarnianQueen
Hauska kuulla, pippuri!
Olen käyttänyt Dr. Baumannin ihonhoitoaineita, ja ne olivat kyllä laadukkaita- tosin liian kalliita lopulta hyötyyn nähden, ja löysin ihoani auttavat tuotteet edullisemmin muualta. Jostain syystä näin, vaikka olin alkuun innoissani Dr. B.sta...Maahantuoja on aivan ihana ihminen!

Dr Baumannissa on se hyvä puoli, että herkän ihon tuotteissa ei todella ole mitään ylimääräisiä ärsyttäjiä, joita usea "luonnonmukainen" ihonhoitosarja on pullollaan... >:(  Ainoastaan muutamassa Dr.Baumannin tuotteessa on eteerisiä öljyjä, mutta niistä varoitetaan asianmukaisesti... :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Joulu 2006, 19:32
Kirjoittaja Bembo
Hajusteettomista tuotteista olen parhaimmiksi ehkä todennut Simin Dermasyd-sarjan tuotteet, ne vanhat siis jotka on poistumassa. Uusia en aio enää ostaan. Nyt niitä vanhoja on saanu sopuhintaan. Ei ne niin loistavia olis että niistä täyttä hintaa maksais. Mä oon kokenu ongelmaksi että hajusteettomat tuotteet on samalla vähän liian hellävaraisia. Muotoiluaineet ei yhdellä pesukerralla lähde. Saa kaksi kertaa aina vaahdottaa. Nyt on ollu käytössä myös poistuvan sarjan , Goldwellin LC2 sensitive vaahtosampoo. Siinä on aivan ihanan kuohkea vaahto ja ei kyllä yhtään kuivata hiusta, mutta pesuteho on vähän sitä sun tätä ja kyllä se vaahtomaisuuskin alkaa loppujen lopuksi jo vähän tympiä. Mutta vaihtelua tuokin. Mä en LV:n, Erisanin, Cutrinin ja Simin lisäksi tiedä muita hajusteettomia tuotteita. Mikä tuo Quattro on? Ai niin Elokuun hajusteetontakin on kokeillu mut ei se kovin hyvää minusta ollut...aluksi toimi hyvin, mut oli kai liian kauan auki kun alkoi haista jotenkin etikkaiselle ja kutisi päänahassa... :-\

Joka tapauksessa tylsä valikoima musta on hajusteettomia. Haluaisin kovasti kokeilla sellaisia jotka on rasvoittuvalle hiuspohjalle ja hellä hiuksille mutta ei hajusteettomana tunnu löytyvän...

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Joulu 2006, 21:37
Kirjoittaja Euphoria
^Minusta monet hajusteettomat tuotteet ovat huonoja hoitoteholtaan ja jotkut sisältävät mineraaliöljyjäkin. Olen joskus hankkinut Quattron tuotteita, mutta eipä niistäkään mitään hyvää sanottavaa ole. Minulla on Quattrolta hajusteeton hoitosuihke, eikä se kyllä hoida yhtään. Sama kuin vettä suihkisi hiuksiin. Veljeni kokeili saman sarjan normaaleille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta ja sanoi sen kuivattavan hiuksia, eikä hän ikinä käytä mitään hiustenkuivaajaa, jotta hiukset olisivat siitä kuivuneet.

Vanha Sim oli ihan ok. Olen testannut vain sen Shinyblond-shampoon, mutten mitään hoitoaineita.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Joulu 2006, 14:40
Kirjoittaja emi
Uusia hyviä löytöjä itselleni ovat olleet SIMin dermasyd ponneaineeton hiuslakka sekä SIMin dermasyd color care hoitis.
Lakka on pidoltaan/pysyvyydeltään parasta mitä tähän asti olen kokeillut hajustamattomista.
Hoitis mielestäni verrattavissa CUTRINin hajustamattomaan värihiusten hoitikseen.

SIMn energymask taas ei toimi millään lailla näissä hiuksissa.

Erisan shampoo tekee hiukset sähköiseksi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 02 Tammi 2007, 10:42
Kirjoittaja pippuri
no niin, lupasin kertoilla baumannin tuotteista lisää kokemuksia...

pesin lauantaina shampoolla ja tuntui kyllä tosi pesevälle, minun makuuni ehkä liiankin pesevälle ( sitä jotenkin luulottelee, et jos hiukset peseytyy "narskuvan" puhtaiksi niin pesu olisi rasittanut hiusta enemmän...onkohan se näin...
vai pelkkää luulotautia ??? ) Onko tuossa incissä muita peseviä ainesosia kuin tuo Sulfate?

Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate(and)Laurylglucoside, Sodium Lauroyl Sarkosinate, Urea, Cocoglucosides(and)Glyceryloleate, Butylene Glycol, Glycol Distearate(and)Steareth-4, Linolediamide DEA, Sodium Chloride, Dicaprylyl Ether(and)Laurylalcohol, D,L-alph-Tocopheyl Acetate, Extr. Urticae e Fol, Polyquaternium 10, Oleum Chamaemelum ormensis

Hoitsikka tuntui edelleenkin ihanalle...pehmenti ja kait kosteuttikin,siltä ainakin tuntui ja toi kiharat mukavasti esiin.
En pitänyt sitä kuin n. 10 min,  olosuhteiden pakosta ja pikainen huuhtelu.
Tuntuu, että hiukset rasvoittuis nyt pikkaisen nopeemmin, mutta kestän sen, sillä tuntuu hoitavammalle kuin aikaisemmin käyttämäni tuotteet. Johtuukohan noista öljyistä?

Water (Aqua), Butylene Glycol, Oleum Macadamiae, Urea, Octyl Palmitate, Polyglyceryl-3 Methyl Glucose Distearate, Panthenol,Glyceryl Stearate, D,L-alpha-Tocopheryl Acetate, Sodium Lactate, Polyquaternium-10, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, D-mixed-Tocopherols, Oleum Chamomillae e Flor

NarnianQueen, olen kanssasi täysin samaa mieltä ihonhoitotuotteista.. laatutavaraa, mutta sikakallista!
En ole vielä täysin vakuuttunut onko hintansa väärttiä ja raaskinko jatkossa ostaa, no, saas nähdä!



Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 12:09
Kirjoittaja emi
Oletteko kokeilleet hiukseen jätettäviä hajustamattomia tuotteita, joilla on hoitava vaikutus. Esim. suihkeet, vaahdot, latvahoidot/suojat? Minkälaisia hyviä/huonoja kokemuksia näistä?

Tekisi mieli ostaa jotain kokeiltavaksi mutten oikein tiedä mikä olisi ostamisen arvoista. Harvassa taitaa olla hyvät hajustamattomat hoitavat tuotteet :-\
Jokin bonacuren latvasuojaa teholtaan vastaava aine olisi kuitenkin löydettävä, kun hajuste allergia on taas niin pahana.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 19:51
Kirjoittaja PoohBear
Minä käyttelen latvasuojana, joko kookosöljyä tai liukuvoidetta. Ylemmäksi hiuksiin laitan hajuttoman hoitiksen ja liukkarin sekoitusta.
Hajuttomista suihkeista olen käyttänyt Quattroa ja Simin ShinyBlondea. Jos noista jompikumpi täytyisi valita, olisi se Quattro, vaikka kummastakaan en kyllä mielelläni maksaisi. Qattrohan on nyt kyllä uusinut ainakin puteleiden ulkonäön, täytyis päästä incejä tutkimaan, josko ihme vaikka olisi tapahtunut ja suihkeesta tehny hoitavampi.
Seuraavaksi meinasin ostaa joko www:n hajuttoman tai sen system4:sen uuden suihkeen.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 12:27
Kirjoittaja Bembo
PoohBear kirjoitti: Hajuttomista suihkeista olen käyttänyt Quattroa ja Simin ShinyBlondea...
Mulla on tota ShinyBlondea, se on ollut kaapissa aika kauan enkä muista ollenkaan haisiko se aluksi miltään. No nyt siinä on aika outo, tujakka tuoksu? Onkohan tuo normaalia, vai onko hoitis pilaantumaan päin?

Tuo www hajusteeton hoitis odottaa kaapissa. Ostin kerran vanhan sarjan putelin kun oli vain reilun euron. JOku täällä muistaakseni kehui tuotetta eikä siinä ainakaan ole silareita...muistaakseni inci ihan hyvä... nyt ei ole tarvetta vaan jätettäville...en tiedä kannaattaako niitä yleensä ohueen tukkaan laittaa, jos ei ole käsitelty, ehkä sitten kun kasvaa pitemmäksi ja latvat alkavat kulua...

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 12:32
Kirjoittaja Miracle
Mä ostin vasta vähän aikaa sitten ton Simin Shiny Blonden ja siinä tosiaan on aika voimakas tuoksu, vaikka se hajusteeton onkin. Se haisee aika pahalle, mutta onneksi haju haihtuu nopeasti, eikä jää leijumaan hiuksiin. Eli en usko että on pilaantunutta, mun kun on haissut ihan alusta asti tuollaiselle.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 12:37
Kirjoittaja Bembo
Miracle kirjoitti: Mä ostin vasta vähän aikaa sitten ton Simin Shiny Blonden ja siinä tosiaan on aika voimakas tuoksu, vaikka se hajusteeton onkin. Se haisee aika pahalle, mutta onneksi haju haihtuu nopeasti, eikä jää leijumaan hiuksiin. Eli en usko että on pilaantunutta, mun kun on haissut ihan alusta asti tuollaiselle.
Ok, hyvä tietää, kiitokset sulle, Miracle.  :) Voin sitten huoleti käyttää latvatakkujen oikomiseen silloin tällöin. Haju joo katoaa melko nopeasti, mutta suihkuttaessa tosiaan sellainen vahva ja outo haju lehahtaa ilmaan...

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 15:10
Kirjoittaja pippuri
dr. Baumanniin sh tuntuu edelleenkin turhan pesevälle ja hoitsikka lässäyttää...

..Niinpä päätin kokeilla MOPIN tuotteita
( löysin niitä vihdoinkin pitkän metsästyksen jälkeen )

Clean + complex =) ei minkään laisia tuoksuhaittoja, jess! Tosin saisi olla hieman hoitavampi.
Hydrating sh+ha =) ihanan kosteuttavaa,riittävä hoitoteho kun hoitis on riittävän pitkällä vaikutusajalla, n 1 h.

Hoitista kokeilin myös jätettävänä mutta luontaiset "aromit"  kävi mun nenään, joten poishan se oli huuhdeltava, mutta toimii näinkin.
Tässä päässä lyö kyllä 6-0 aikaisemmat käyttämäni hajusteettomat tuotteet.( tosin vasta pari kokeilukertaa takana-toivottavasti toimii jatkossakin )

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 18:51
Kirjoittaja PoohBear
Tänään ostin System4:sen hoitosuihkeen ja suihkin sitä äsken hiusten pesun jälkeen. Huomenna näkee tuloksen, kun selvittelen aamulla tukan.
Sekoitin uuden jätettävän www:n hajuttomasta huuhdeltavasta hoitiksesta ja liukkarista. Tuo www hoitis on ilmeisesti ainut hajustamaton hoitoaine, jossa ei ole  sulfaatteja? System4 hoitiksien incejä en kyllä muista. Cutrin S., Lacto Plus ja SiMin Dermasyd hoitikset sisältävät ainakin.
Tuota jätettävää vaan ajattelin, että sulffaatteja sisältävää ainetta ei varmaan kannata pitää paria päivää hiuksissa.

Mullakin tuo ShinyBlond suihke haisee voimakkaasti ja pahalta.

Mulla oli myös joskus vuosi sitten mopit käytössä, mutta en pystynyt käyttämään niitä pitkään. Mulle käy ainoastaan hajusteetomat tuotteet nykyään. Mopeissahan on niitä kaikenmailman hedelmä jutskia, jotka saattaa ärsyttää.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 14:31
Kirjoittaja PoohBear
System4:sen hoitosuihke ollut nyt käytössä jonkun aikaa ja hyvältä suihkeelta vaikuttaa. Selvittää hyvin hiukset, kun kuiviin hiuksiin suihkuttelee. Pesun jälkeen en ole suihkinut kosteisiin hiuksiin, koska en koskaan kampaa hiuksia kosteina.
Quattron Incin myös lukaisin ja samana se on pysynyt.
Stopissa maksoi Quattro 10€ ja system4 12€.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 12:47
Kirjoittaja emi
Olen nyt käyttänyt latvahoitona Ceralan perusvoidetta sekä liukuvoidetta.

Ceralan käy hyvin laitettuna kosteisiin/kuiviin hiuksiin, ainut kosteusvoide (kokeilemistani) jota voin hiuksiini käyttää ja jolla saan tulosta. Tekee hiukset pehmeäksi ja poistaa sähköisyyttä jonkin verran.
Liukuvoiteen taas laitan aina kosteisiin hiuksiin.

Viime viikolla lähti tilaus Hairstorelle ja tulossa on 9 uutta hajustamatonta tuotetta, JIPPEY! :)
Tilasin mm. System 4 suihkeen. Kiva kuulla Poohbear että se on ollut hyvää!

Jatkuvasti ovat olleet hiukset enemmän tai vähemmän sähköiset viime aikoina, käytti sitten mitä hajustamatonta shampoota/hoitoainetta tahansa.
Hajusteellisten luottotuotteiden kanssa ei sitä ongelmaa ollut.
Tekisi mieli taas sortua Bonacuren latvahoitoon, mutta kun aiheuttaa tuoksullaan kärsimystä muillekin kuin itselleni niin ei uskalla sitäkään tehdä, vaikka tekisi todella hyvää hiuksille. Harmittaa :-\


Hajusteeton / hypotuoksuinen tuuheuttava shampoo?

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 19:33
Kirjoittaja Mirja
Graham Webb:in Thick Infusion Thickening shampoo on  kerrassaan loistava tuuheuttava shampoo, vaan tuoksunsa on  >:(.  Oletko löytänyt  toimivan tuuheuttavan shampoon miedosti tai ei lainkaan hajustettuna?

Edit:

Vieläkö Hårologin geelishampoota löytyy hajusteettomana?
Kuva

"Volume Shampoo

Ohuille ja hienolaatuisille hiuksille tarkoitettu tuuheuttava sampoo, jonka sisältämät makromolekyylit kiinnittyvät hiuksen pintaan ja antavat näin tuuheuden tuntua. Leväuute parantaa hiusten laatua ja ehkäisee kuivumista."

Hajusteettomana myös tätäkin?
Kuva

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 13 Maalis 2007, 23:40
Kirjoittaja Mirja
Ilmeisesti miedontuoksuisia/hajusteettomia tuuheuttavia shampoita ei ole markkinoilla tai sitten tämä kaikkien hajusteettomien tuotteiden käsittely saman otsikon alla on vähemmän toimiva idea..

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 14:33
Kirjoittaja Bembo
Mirja kirjoitti: Ilmeisesti miedontuoksuisia/hajusteettomia tuuheuttavia shampoita ei ole markkinoilla tai sitten tämä kaikkien hajusteettomien tuotteiden käsittely saman otsikon alla on vähemmän toimiva idea..
Olen seuraillut aika tiiviisti hajusteettomia hiustuotteita, mutta olen tullut siihen tulokseen, että tuotteiden valikoima on markkinoilla aika suppea. Jotenkin yleisesti kai ajatellaan että hajusteettoman pitää olla sitten kaikin tavoin hellävarainen eli sampoot ovat usein miedosti peseviä ja mahdollisimman yksinkertaisia perussampoita. Osa taas haluaisi hoitavampia tuotteita, mutta tälläkään sektorilla ei tuntuisi kauheasti valikoimaa olevan. Itseänikin kiinnostaisi kovasti hyvän tuuheuttavan ja mielellään kokonaan hajusteettoman sampoon löytyminen. Yksi mielestäni toimiva vaihtoehto voisi olla Urtekramin hajusteeton sampoo. En ole itse hajusteetonta versiota kokeillut mutta minulla oli aikoinaan jotain toista sarjan sampoota (oliko rosmariini) ja se tuuheutti kivasti. En muista onko inciä muutettu, mutta vanhassa oli muistaakseni merisuolaa ja sehän varmaan tuuheuttaa hiusta. Hellävaraisuudesta en sitten tiedä. Nyt kun itsellä on permanentti, tuuheutusvaikutusta ei kaipaa joten olen jättänyt etsinnät enkä siis tuota Urtekramiakaan ole vielä itse ostanut...keskustelua tosiaan toivoisi vähän aktiivisemmin tähän palstalle, mutta suurin osa ei varmaan koe hajusteita ongelmaksi eikä siten sellaiset tuotteet herätä sen enempää kiinnostusta. :-\

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Maalis 2007, 14:45
Kirjoittaja Euphoria
^Kyllä minusta markkinoilla pitäisi olla hyviä hajusteettomiakin tuotteita. Niin shampoita kuin hoitoaineitakin. Valitettavasti hajusteettomat tuotteet ovat usein hyvin huononlaatuisia. Minulla ja minun perheelläni on ollut käytössä Quattron tuotteita, mutta ne eivät ole saaneet kovin hyviä arvosteluja. Normaalihiusten hoitoaineesta ei tykätty, kun se ei kuulemma hoida kunnolla. Hoitosuihke taas ei tunnu tekevän mitään, kun itse olen sitä käytellyt. Hajusteettomista muotoiluaineista ei ole kokemusta kuin Cutrinin vuosia sitten myynnissä olleesta hiuslakasta, mikä oli melkoista myrkkyä. Tuli kunnon kypärä. Onneksi en tarvitse vältellä hajusteita, sillä sitten olisinkin ohuen tukkani kanssa ongelmissa.  :(

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 16:46
Kirjoittaja Mariatar
Otin lävistyksen korvaan muutama viikko sitten, ja hoito-ohjeissa suositeltiin hajusteetonta shampoota. Halusin muutenkin shampoon, joka rasittaisi lävistystä mahdollisimman vähän, joten bongasin sitten eräästä marketista LV-shampoon, joka on hajusteeton ja väriaineeton ja tarkoitettu herkälle iholle. INCIssä ei ole ylimääräisyyksiä, mutta (tai ehkä juuri sen takia? :)) tuote toimii mielestäni kiitettävästi. Tosin käytän yleensä kahta vaahdotusta, sillä mikään huippu tuo ei ole pesuteholtaan, ja päänahkani on muutenkin aika helposti rasvoittuva. Hajuton tuoksu on kivan mieto, tuoksuu aika paljon LactoLine-pesunesteelle. Ei ole kuivattanut hiuksiani tai päänahkaani, eikä myöskään takuta. Aion varmasti nyt käyttää tätä tämän pullon putkeen ja katsoa sitten lävistyksen kunnon mukaan, millä jatkan.

Hajusteettomien tuotteiden käytön jälkeen Tigit tuntuvat aika kauheilta... :P

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 18:43
Kirjoittaja Bembo
^ Tuo LV:n perussampoo on aika hyvää mustakin. Se hilseversio ei mun päässä toiminut, läsäytti hiukset jotenkin. Pesuteho ei mitään parhainta mutta esimerkiksi jokapäiväiseen pesuun hellävarainen. Joo ja hajusteettomien jälkeen kaikki tuoksulliset alkavat tuoksua ylitsepursuavan voimakkaina.... :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 18 Touko 2007, 09:09
Kirjoittaja pippuri
Tuo www hoitis on ilmeisesti ainut hajustamaton hoitoaine, jossa ei ole  sulfaatteja? System4 hoitiksien incejä en kyllä muista. Cutrin S., Lacto Plus ja SiMin Dermasyd hoitikset sisältävät ainakin.
Tuota jätettävää vaan ajattelin, että sulffaatteja sisältävää ainetta ei varmaan kannata pitää paria päivää hiuksissa.
Kuivattaako ne sulfaatit hiuksia vai mitä pahaa ne tekee? Onko siinä System4 Hair Repairissa sulfaatteja?
Siinäkös niitä kitosaaneja oli? Mietin, onko se silloin enempi rakennepaikkaava kuin kosteuttava?

Oletteko käyttäjät  olleet edelleen tyytyväisiä Hair Repairiin?Onko riittävän kosteuttava kuiville hiuksille?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 18 Touko 2007, 13:10
Kirjoittaja Ice
pippuri kirjoitti:
Tuo www hoitis on ilmeisesti ainut hajustamaton hoitoaine, jossa ei ole  sulfaatteja? System4 hoitiksien incejä en kyllä muista. Cutrin S., Lacto Plus ja SiMin Dermasyd hoitikset sisältävät ainakin.
Tuota jätettävää vaan ajattelin, että sulffaatteja sisältävää ainetta ei varmaan kannata pitää paria päivää hiuksissa.
Kuivattaako ne sulfaatit hiuksia vai mitä pahaa ne tekee?
Sulfaatithan on siis peseviä/vaahtoavia aineosia, mutta niitä voidaan käyttää emulgaattoreina hoitoaineissa ym. jolloin ne eivät välttämättä ole edes samoja aineita kuin shampoissa käytettävät.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Touko 2007, 10:37
Kirjoittaja pippuri
Pesin eilen hiukset MOP C-Hydrating shampoolla (mulla ei haittaa vaikka shampoossa on hieman aromeja )
Tehohoidoksi laitoin Dr.Baumannin Conditioner Specialin tunnin vaikutusajalla.
Pikahoitiksena käytin Simin System4 Hydro Care ha:tta ....ei tuntunut riittävän pehmeälle hiukset, latvat on viimeaikoina olleet taas niin kuivan tuntuiset kun ei ole ollut tuoksutonta jätettävää. Ai niin, laitoinhan mä jojoba öljyä parin herneen verran latvoihin, mutta silti tuntu latvat vielä kuiville.

Hetken mielijohteesta kävin ostamassa LV:n tehohoidon jota laitoinkin illalla pesun jälkeen pituuksiin ja se tuntui heti hyvälle !
Annoin jäädä yön yli hiuksiin, enkä ole vieläkään huuhtonut sitä pois, eikä nää hiukset mitenkään erityisemmin lähmäisille tunnu.
Positiivinen yllätys, että noin edullinen ( 3,90 ) tuote olikin ihan hyvä  :)

Tiedättekö LV:n hoitoaineen PH:ta, onko ollut pikahoitiksena riittävän sulkeva?


... en siis pessyt uudelleen hiuksia, van noiden yllämainittujen hoitoaineiden lisäksi laitoin tuota LV:tä. :)

Peräkkäiset viestit yhdistelty, aiempaa viestiään voi muokata modify-napin avulla. =)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Touko 2007, 13:16
Kirjoittaja Antonella
Minullakin on tuo LV-tehohoito, mutta en osaa vielä oikein sanoa, mitä mieltä siitä olen. Pari kertaa olen sitä sekoitellut oliiviöljyyn ja nyt eilen latvat oli tosi kuivan ja pörröisen tuntuiset tunnin muhittelun jälkeen (en jaksanut laittaa sulkevaa hoitista perään, johtuisiko siitä?). Mutta kun sitten menin hiukkasen kosteilla hiuksilla nukkumaan niin aamulla pehko tuntuikin yllättävän siloiselta ja pehmeältä. Ei aavistustakaan, miten siinä noin kävi  ::)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Touko 2007, 14:37
Kirjoittaja pippuri
^ pelkäänpä pahoin, että sen tehot ei tuu mullekaan  riittämään, ainaskaan yksistään.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Touko 2007, 18:19
Kirjoittaja PoohBear
pippuri kirjoitti: Oletteko käyttäjät  olleet edelleen tyytyväisiä Hair Repairiin?Onko riittävän kosteuttava kuiville hiuksille?
Mulla on toinen pullo menossa Hair Repairia ja on edelleen mielestäni hyvä tuote. Paras hajusteettomista jätettävistä, www:n hajusteeton suhke on kyllä kokeilematta, mutta kaikki muut on testattu. Hiukseni ovat kuivat ja pörröiset.

Tuolta Kotitekoiset hiusnaamiot ketjusta saa muuten hyviä vinkkejä hajuttomiin naamioihin. Omassa tukassa on toiminut pähkinäöljyn ja glyserolin lisäys hoitikseen :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 22 Touko 2007, 08:51
Kirjoittaja pippuri
Kiitos PoohBear vinkeistä.
Minäkin ajattelin hommata apteekista tuota glyserolia.
Oliko se niin, että se glyseroli tarvitsee hoitoaineen lisäksi vielä jonkin öljyn toimiakseen paremmin?
...Pitääkin käydä tutkimassa tuota mainitsemaasi ketjua vielä tarkemmin :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Kesä 2007, 11:29
Kirjoittaja Bembo
Tullut käytettyä nyt Wellan Lifetexin hajusteetonta shampoota. Ostin yhestä tarjouksesta 2 yhden hinnalla. Eipä ihmeempää sanottavaa, hellävarainen, ihan toimiva. Odotin vähän parempaa pesutehoa. Ei eroa juuri muista kokeilemista hajusteettomista, joten tuskin ostan enää lisää vaikka ihan ok onkin. :-\

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Kesä 2007, 09:19
Kirjoittaja pippuri

Oletteko käyttäneet Karitevoita hiuksissa?

Sitä on kehuttu paljon muissa keskusteluissa, joten päätinpä tilata omani http://www.saippua.net/tuoksut/muuta.html.

Tuoksuukohan se muuten millekään?...pitääkin kysäistä, etteivät vaan ole lisänneet siihen mitään tuoksua!!!

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 08:24
Kirjoittaja pippuri

Olen noin viikon verran käyttänyt karitevoita latvojen hoitoon ja tosi hyvää on ollut!
... ja mikä parasta ei lähmää sillain kuin öljyt ( jotka on myös tosi hyviä tehohoidoissa )!

Nnyt voi hieman relata...meinasi mennä nimittäin hermot ;D kun ei näissä hajusteettomissa ole yksinkertaisesti tarpeeksi kosteuttavia ja hoitavia tuotteita tällaiselle päälle kuin mulla ( keratiini saa hiukset katkeilemaan kun ei oo tarpeeks kosteutetut )ja moni hajustettu tuote päätyi kiertoon.

Tosi hyvää ja nopeaa palvelua sai muuten tuolta saippua.net :stä.  Suosittelen!!!


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 09:50
Kirjoittaja Luppa
Hiuspohjani on kesäilmojen myötä kuivahtanut ja ärsyyntynyt. Käytin MOP:n Glistenia vielä kuukausi sitten, mutta tuotteet alkoivat kuivattaa päänahkaa. Tämän jälkeen kokeilin Cutrin Sensitivea, LV:n herkän ihon shampoota ja hoitsia ja vielä System 4 2:sta. Yleensä olen saanut kuivuuden talttumaan edellä mainituilla tuotteilla, mutta nyt ei ollut mitään vaikutusta.

Ostin apteekista Elivo-sarjan uudet shampoon ja hoitoaineen. Tuotteet on hajusteettomia, väriaineettomia ja mielestäni silikonittomia. Käytin tuotteita tänään ja lopputulos on aivan ihana. Puhdas, hoidettu hius ja päänahka paljon parempi, ei enää kuivuutta. Olen innoissani tästä löydöstä. Olin jo ajatellut kokeilla luomutuotteita (Ole hyvä yms.), mutta noissa olisi saattanut olla allergisoivia aineita. Varsinkin hoitsi oli ihanaa. Paksu koostumus, joka jätti tukan pehmeäksi ja runsaan tuntuiseksi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 13:41
Kirjoittaja Lauris
^Mulla on matkakoot Elivo-sarjan shampoosta ja hoitoaineesta. Shampoota olen kokeillut vain kerran, joten en osaa sanoa siitä vielä oikein mitään, mutta hoitis on ainakin todella hyvää, ihanan paksua ja tuntuu kosteuttavalta. Minunkin mielestäni nämä ovat silikonittomia, ainakaan en incistä löydä mitään silikoniin viittaavaa.


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 28 Kesä 2007, 17:45
Kirjoittaja PoohBear
No niin, innostuin minäkin tilaamaan 400g karitevoita Pienestä tuoksukaupasta :) Tänään tuli jo perille, 26.6 tilasin.
Oletko Pippuri laittanut karitevoin johonkin purkkiin, vai käytätkö tuosta pussista? Innolla odotan jo kylppäriin pääsyä, että saa kokeilla latvoihin  :D
Elivo sarjan hoitista olen jo pari kertaa pyöritellyt käsissä apteekissa käydessä, mutta en ole vielä uskaltautunut ostamaan. Lacto Plussan hotis ei loppupeleissa ollut kummoinen ja ajattelin, että tuo on lähes samaa tavaraa, kun molemmissa lupaillaan aloe veraa löytyvän. Täältä luetun perusteella kuitenkin ajattelin hakea apteekista omani pois  ;) Saahan siitä aina co-hoitiksen jos ei toimi pituuksissa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 08:38
Kirjoittaja pippuri
^mä ostin näin ensikokeiluun vaan sen pienemmän eli 70 ml.Se on kätsyssä kannellisessa peltirasiassa.

Tosi hyvin on muuten pehmentänyt kuivat latvatkin, että jatkossa tulee kans tilattua varmaan se isompi satsi
kun käytän sitä sekä tehohoitosekoituksissa että jätettävänä latvoihin.

Hyvä ostos...hiukset sekä tuntuu, että näyttää paremmalle!!!


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 23:09
Kirjoittaja deko
Pienen tuoksukaupan sikahalpa jojobaöljy on nyt latvasuoja-testikäytössä... upotin kesän (ja huonon hoidon ja kovien värjäysten) kuivattamiin latvoihini kuiviltaan 6 tippaa jojobaöljyä ja ihmeellisen hyvänoloisilta tuntuvat. Tämän ansiosta venytän taas leikkausväliäni ainakin kuukaudella ;D harkitsin vakavasti oman hyväntuoksuisen hiusöljyn sekoittamista, tilasin nimittäin samalla tuolta tuoksukaupasta yuzu-tuoksuöljyä joka on vallan ihana sitruunainen tuoksu eli jos sitä sekoittaisin jokusen tipan jojobaan niin voisi tulla ihan bueno. (tämähän ei tuoksuttomiin kuulu, mutta vähän offtopiccina piti kertoa)

Karitevoi on nykyään ihan vakikäytössä, enemmän kuitenkin kynsinauha+huulirasvana, välillä sitä upotan latvoihin. Pikku purnukka on myös töissä kaapissa.  Kaakaovoi oli kiva tuttavuus, sitäkin saattaa mennä kokeeksi hapsulatvoihin kunhan innostun.

Oletteko jostain löytäneet kivoja tyhjiä purnukoita sekoituksia varten? Apteekki? Isot markettien kemikaaliosastot? Hennesiltä löytyy mutta jos tyhjä purkki maksaa enemmän kuin vastaava täynnä jotain tuotetta niin en viitsi maksaa vaan kulutan jonkun purnukan loppuun ja porstaan purkin uusioköyttöön. Ostin tuoksukaupasta niitä söpöjä peltipurkkeja, niissä kulkee karitevoita ja kaakaovoita mukana. Ilman tuoksuja. Öljyseospurkkia kaipailen.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Kesä 2007, 23:38
Kirjoittaja Mrs. Priest
^ Käytän noihin sekoituksien tekoon ihan kaupan salaattirasioita.

Muutama kuukausi sitten tilasin myös Pienestä Tuoksukaupasta satsin sheavoita. Makuunhuoneen kaapissa olen säilyttänyt, kuten muitakin tuotteita, mutta tämä sheavoi menikin sulamaan. Hiusnaamioihin otan sheavoin suoraan pussista ja se sotkee koko pussin. Tahmapussi ;D. Ostin myös noita metallirasioita, joita olenkin sitten levitellyt ympäriinsä, että on sheavoita ulottuvilla, koska käytän sitä jokaiseen kuivaan paikkaan ihossa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Heinä 2007, 19:09
Kirjoittaja PoohBear
Elivo sarjan sh ja hoitis testattu. Shampoo pesi puhtaaksi ja jätti hiukset kiiltäviksi. Ei lisännyt kutinaa, mutta nykyinen kutina pysyi. En ole saanut sitä nyt System4 sh2:sellakaan rauhoittumaan, joka on yleensä luotto tuote.
Hoitiksen annoin vaikuttaa n.5min. ei ollut enempää aikaa. Hoitis ei selvittänyt hiuksia juurikaan ja kuivuttuaan hiukset olivat takkuiset ja kevyttä höttöä.
Latvasuojaksi laitoin karitevoita, mutta näköjään innostuin laittamaan liika, koska varsinkin kasvoja kehystäviin hiuksiin tuli rasva effekti. 

Kokeilut jatkuvat :)

Edit: Nyt olen pessyt kolme kertaa Elivoilla ja päänahka on suutahtanut pahemman kerran. Kipeää pattia ja haavaumaa, kutinasta puhumattakaan.  :-\ Hoitoaineen jälkeen olen kyllä myös huuhdellut hiukset hunajaomenaviinietikka liuoksella (1 osa etikkaa, 9 osaa vettä), voihan olla että hipiäni ei sitäkään kestä.
Täytynee laittaa Elivot hetkeksi sivuun ja kokeilla myöhemmin, ilman etikka huuhteluita.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Heinä 2007, 10:14
Kirjoittaja pippuri
Mä testasin myös Elivon hoitiksen (Mopin Hydrating shampoo pesussa ) ja tykkäsin,
koska se sulki hiussuomut paremmin ( ph 3,8 )
kuin käyttämäni Mopin Hydrating hoitis, jonka jälkeen on hirveesti pintapörröä!!!

En osaa sanoa parin käyttökerran jälkeen vielä onko tuossa riittävät kosteutus- ja hoitotehot mun hiuksille, mutta tehismuhittelujen jälkeen pikahoitiksena käytettynä vaikuttaa ihan jees-tuotteelle.
Etenkin kun tän jälkeen laittaa jätettäväksi karitevoita latvoihin, niin tykkään!



Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Heinä 2007, 11:09
Kirjoittaja Lauris
Olen tykästynyt todella paljon Cutrin Sensitive -sarjan värjättyjen hiusten shampooseen. Mukavan paksua, pesee hyvin mutta ei kuivata tai takuta, jättää hiukset ilmaviksi. Mun hiuksille ihan täydellistä!

Saman sarjan hoitoaine ei puolestaan ole kummoista, en pidä sen ohuesta koostumuksesta eikä tunnu tekevän hiuksille oikein mitään.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 02 Elo 2007, 19:22
Kirjoittaja Bembo
Mä ostin kanssa jokin aika sitten Elivo-hoitiksen. Lueskelin muutamien tänne kirjoittaneiden kommentteja ja tulin siihen tulokseen että hyvää ainetta, muttei tehoiltaan mitään superia, voisi olla siis passeli mulle. En tykkää liian hoitavista nimittäin. Mutta tää aine on mulle ainakin todella vahvaa. :o Ensinnäkin koostumus on sellaista kun olisi oikein silkikonista, vähän kuin joku tigin small talk. Opin äkkiä että todella pieni herneen pään kokoinen määrä riittää. Selvittää hetkessä, ei siinä mitään, mutta tää on vaan jotenkin uskomattoman vahvaa. Hiuksista tulee kauhean silkkiset ja mukavat mutta niin ohuet ja littanat samalla. Se on jännä miten eri tavoin nää aineet toimii eri hiuksissa. Koitan käytellä pois ainetta pikkuhiljaa, siihen tosin menee ikuisuus kun mulla on se 300 ml pullo ja ainetta menee niin hirmuisen vähän kerrallaan. :-\

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Elo 2007, 09:52
Kirjoittaja Lauris
Olen todennut, että minulle ei puolestaan sovi Elivon shampoo ollenkaan. Onneksi mulla on siitä vain matkakoko. Shampoo jättää tukan aina todella lättänäksi ja veteläksi, riippumatta siitä millaista hoitista tai muotoilutuotteita käyttää perään.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 25 Elo 2007, 18:53
Kirjoittaja ellen
Sellainen kysymys hajusteettomia tuotteita käyttäville, että aiheuttavatko luonnolliset tuoksut ja koostumuksetkin teille oireita? Luonnollisella tarkoitan nyt siis esim. erilaisten öljyjen tuoksua. Tuli tällainen mieleeni suihkussa, kun emulgoin hampunsiemenöljyä LV-tehohoitikseen, joka on hajusteeton, kun taas hampunsiemenöljy tuoksuu ihmeen ruohomaiselle ja yrttiselle. Karitevoihan on melko hajuton, eikä kaakaovoikaan kovin kaakaolle tuoksu, mutta voitteko käyttää edes sellaisia tuotteita, joiden ominaistuoksu ei ole mitenkään voimakas, kyselee yliutelias-ellu?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Elo 2007, 10:18
Kirjoittaja pippuri
Mä voin käyttää ainaskin karitevoita jojoba-, avokado-, hampunsiemen-, kookos- ja oliiviöljyä ilman mitään onkelmia.

Yrttisiä ja eteerisiä tuoksuja sisältäviä tuotteita myös kunhan voimakkaimmin tuoksuvat huuhtelee pois.

Sitten kun on hajustettu parfyymillä, niin ainoastaa joitain harvoja poishuuhdeltavia pystyn just ja just käyttämään.
Mulle ei tuu iho-ongelmia, kuten useimmille, mutta mulla ne aiheuttaa päänsärkyä ja jos käytän jätettävänä parfymoitua tuotetta tulleepi jopa lievää hengen ahdistusta. :(

Muoks; lisäsin sanan harvoja

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Syys 2007, 12:58
Kirjoittaja Bembo
Ellenin kysymykseen vastaten:luonnolliset tuoksut voivat aiheuttaa ainakin mulle yhtä lailla oireita, jos niitä on paljon, mä ainakin kartan incissä näitä; limonene, linalool, geraniol. Tuossa on sitrus-ja yrttipohjaisia, tuoksuja esim. linaloolia on laventelissa. Joku puuttui vielä. Noita oli lueteltu allergia-ja astmaliiton sivuilla, mutta en löydä sivua enää, ilmeisesti poistettu. Nuo hajusteet löytyvät luonnollisina melkein kaikista luontaiskosmetiikan tuotteista paitsi erityisen herkän sarjan tuotteista kuten, Laveran Neutral, Weledan Manteli yms. Nyt on silmät alkaneet oirehtia myös teepuu-öljystä. Shampoossa olevasta rosmariinista ja mentolista ei ole vielä tullut mitään oireita. Kaikki luonnonöljyt ( ei siis eteeriset öljyt vaan perusöljyt) joita olen tähän asti kokeillut eivät ole aiheuttaneet mitään oireita, enkä usko että niistä ainakaan hajusteallergiaa kovin helposti saisi, jotain muita allergioita ehkä.

Sitten toinen asia: Olen käyttänyt muutaman kerran Cutrin-sensitive sarjan hoitsikkaa ja tykkään!  ;D Muistaakseni sarjan shampoosta en tykännyt mutta hoitis on ihanan kevyttä mutta selvittää hyvin. Ei jätä hiuksia raskaiksi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Marras 2007, 12:40
Kirjoittaja pippuri
Onko kellään kokemusta Dermanordin   tuotteista?

http://www.cosme.fi/pd.php?p=344

Aika paljon öljyjä tuossa hoitiksessa, ja eikös nuo clucosidit ja glysinet ole kosteuttavia aineita!
hmm...saattaisi olla ihan kokeilemisen arvoinen tuote.
Mikähän sen ph on?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Helmi 2008, 15:23
Kirjoittaja PoohBear
Cutrinilta näkyy tulleen jätettävä hoitoaine:
http://www.allergia.com/index.phtml?s=653
Onko kukaan ehtinyt vielä testaamaan?

Mulla on LV:n tehohoidosta tullut luottotuote, varmaan 10:nes purtilo jo menossa :) Siihen ei tarvitse edes sekoitella mitään öljyjä, vaan silottaa karhean tukan lyhyelläkin vaikutusajalla.

Mitään toimivaa latvasuojaa en ole vielä löytänyt ja ennen hehkuttamani system4 hoitosuihke on ollut jo puoli vuotta kaapin perällä, kun käy henkeen käyttäessä. Toivottavasti Cutrinin versio olisi keuhkoystävällisempi.


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Helmi 2008, 19:39
Kirjoittaja Chaos
^ Kuulostaapa hyvältä suihke, joka ei tuoksuis miltään. Suihkeet, jotka tuoksuu ottaa nimittäin helposti henkeen. Astamaatikkona ja hasjuteherkkänä se ei ole kivaa, siksi monesti suihkautan ensiksi kämmenelle ja siitä levitän hiuksiin. Pitääkin joskus ostosreissulla kurkata näkyykö tuota suihketta, jotta pääsee tutkimaan INCI:ä. Toivottavasti olisi oikeasti hyvä ja kosteuttava!

Edit. Niin ja mullakin tuo LV:n tehis toimii ilman öljyjä myös, mutta välillä tehostan sitä varsinkin lempparillani avokadoöljyllä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 16 Helmi 2008, 15:21
Kirjoittaja PoohBear
Kävin heti ostamassa tuon Cutrinin suihkeen alkuviikosta. Hyvältä vaikuttaa, tuo kiiltoa, eikä käy henkeen. Pitkähiuksisenä takkujen selvitys oli aina ykkössijalla, mutta olen ollut muutaman päivän tässä nyt lyhyt hiuksinen, niin en itse tarvitse enää takkujen selvitystä suihkeelta. Omiin tarpeisiin suihke on siis aivan bueno :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2008, 15:08
Kirjoittaja Ice
OT, ^ PB, olen hyvin, hyvin järkyttynyt lyhennyksestäsi :o Tosin avassa oleva malli näyttää tosi kivalta, silti näin kasvattajana ensimmäinen reaktio on ahdistus ;D

Edit. Unohdin varsinaisen asiani tähän ketjuun, eli oliskos pistää Cutrinin INCIä? Vaikuttaako takkuihin pidempihiuksisilla? Onko pH mainittu?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2008, 15:39
Kirjoittaja Chaos
^^ OT myös: PoohBear, apua sä oot laikannut upeaat paksut kutrisi :o Tosin tuokin malli näyttää kivalta ja hyvältä ja edelleen paksulta! Onko outoa nyt olla lyhyemmässä mallissa, kun pitkään olit pitkähiuksinen? Laita parempaa kuvaa Hiusmuutoksia-ketjuun!

Kiitos, kun kerroit tuosta suihkeesta, voisin itse hankkia sitä kanssa, kerrankin kun löytyis hajusteeton suihke nimittäin! INCI:ä mä kaipailen kanssa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 24 Helmi 2008, 09:21
Kirjoittaja PoohBear
Tässä suihkeen inci:
Cutrin Sensitive Care Spray
Aqua, PEG-5 Glyceryl Stearate, Steareth 10, PEG-5 Stearyl Ammonium Lactase, Isopropyl Myristate, Glyserin, Cetrimonium Chloride, Hydrogenated Polydecene, Sorbitol, PPG-26-Buteth-26, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Panthenol, PEG- 8, Tocopherol, Ascorbyl Palminate, Ascorbic Acid, Citrid Acid, Methylparaben, Propylparaben.

Jatkan tarinaa hiusmuutoksia ketjussa, kunhan saan kuvia koneelle :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 28 Helmi 2008, 11:34
Kirjoittaja pippuri
Tilasin  Nu Skinin Moisture Mist suihketta hiuksille ( voi käyttää myös kasvoille )

Kevyen tuntuista ainetta, ei lähmää kun ei ole öljyjä eikä silikoonia.
Ensin tuntui, että on liiankin kevyttä,..tuntui, että sitä pitää suihkia vähän väliä.

Ei tietty pehmitä latvoja sillä lailla kuin öljyisemmät aineet...eikä tietty korvaa niitä, mutta
uskon, että nimenomaan kosteutukseen oivallista ainetta, sillä  kattokaas, kuinka rikas inci humektanttien osalta ( vain muutamia niistä korostaen )
Eikä oo mitään pahiksia!!


Ingredients:
Water (Aqua), Aloe Vera Gel, Glycerin, Propylene Glycol, Sodium PCA, Lactic Acid, Citric Acid, Hyaluronic Acid, Sodium Lactate, Niacinamide, Glycine, Inositol, Urea, Fructose, Octyl Methoxycinnamate, Polysorbate 20, Methylparaben, Diazolidinyl Urea, 2-Bromo-2-Nitropropane-1, 3-Diol, Sodium Benzoate.



Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 10 Elo 2008, 17:54
Kirjoittaja Erykah
Nostelempas tätä ketjua kun on alkanut hajusteettomat tuotteet kiinnostaa entistä enemmän. Tuntuu että olen nykyään jotenkin herkistynyt hajusteille enemmän kuin ennen, päänahka kutisee helpommin ja tänään suihkussa tuli ensimmäistä kertaa todella huono olo K-pakkien yrjöbanaanihajusta.

Hajusteettomista tuotteista suosikkeja tähän mennessä ovat olleet LV-tehis ja -shampoo, sekä Cutrinin sensitive -shampoo. Sensitive hoitiksissa eivät tehot riittäneet ainakaan pitkälle kärsineelle tukalle, nyt lyhyemmällä voisi kokeilla uudestaan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Elo 2008, 10:54
Kirjoittaja PoohBear
Mulla ei lyhyellä tukallakaan (luonnonkihara) oikein toimi Cutrin sensitiven värjättyjen hiusten hoitis, se CS normi hiusten hoitis on vieläkin tehottomampi.
SIM Dermasyd värjättyjen hiusten hoitis tekee mukavan permeäksi ja selviksi hiukset. Cutrin tuntuu vain takuttavan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 10 Syys 2008, 20:34
Kirjoittaja mettea
Oletteko muuten kokeilleet luonnonmukaisista hiustuotteista noita hajusteettomia vaihtoehtoja? Esim. Ole hyvä- sarjan Aloevera-Xylitol shampoo ja hiushoito? Urtekramilta löytyy myös tuoksuttomia sekä Elokuullakin joitain?
Mulla on itsellä atooppinen iho ja en ole pitkään aikaan pystynyt käyttämään hajustettuja tuotteita. Käytössä ovat olleet mm. Cutrinin Sensitive- tuotteet (kutisivat), Simin hajusteeton shampoo värjätyille (päänahkaa tuntui kuivattavan) sekä Erisanilta shampoo ja LV:ltä hiushoito (suht ok:lta tuntui). Tarkoitus on kuitenkin nyt siirtyä luonnonmukaisiin tuotteisiin.
Olen nyt käyttänyt hetken Ole hyvä- sarjan shampoota ja hiushoitoa. Erityisesti hoitsikka tekee hiuksista todella miellyttävän tuntuiset, mutta kaula on ärtyillyt nyt ihottumalla normaalia enemmän. Liekö johtuu jostain hoitsikan aineesta? Ole hyvän- keskustelussa joku mainitsi stearalkonium choriden olevan jotenkin huono iholle ja hiuksille pitkällä tähtäimellä? Olen kylläkin syönytkin nyt kaikkea suklaata, sitrushedelmiä ym. josta iho ei oikein tykkää.
Kookosöljyä olen myös ostanut kaappiin odottamaan kokeilua, mutta en ole vielä saannut aikaiseksi. Jännittää todella, että millaiset reaktiot saa aikaan mun kaulalla (alue, mikä eniten reagoi hajusteisiin).  ???

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Tammi 2009, 12:07
Kirjoittaja ellen
Mie ostin kokeiluun Urtekramin hajusteettoman sampoon ja ainakin yhden pesun perusteella voin sanoa, että se on ihan kiva perussampoo, joka ei kuivata hiuksia liikaa, mutta pesee ihan sopivasti. Ainesosaluettelo on todella lyhyt ja yksinkertainen (ei sisällä silikoneja, hajusteita, sitruunahappoa tymäkämpää säilöntäainetta tai väriaineita), siksipä ei varmastikaan ole mikään superkosteuttava, mutta jos hiusten juuret eivät kaipaa mitään tehokosteutusta, tuo sampoo on oikein hyvä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 13 Tammi 2009, 16:22
Kirjoittaja Bembo
Kicksissä myytävänä olevassa Oliv Naturell -sarjassa on hajusteettomia tuotteita, myös shampoo ja hoitis jotka ovat olleet mulla nyt testissä joulukuusta saakka. Periaatteessa ei mitään moitittavaa näissä, mutta ei oikein kehuttavaakaan. Tuntuvat hellävaraisilta, tuovat kiiltoa ja pehmeyttä ja hoitoaine selvittää hyvin. Mutta minulle pitemmässä käytössä tekivät hiuksista veltot ja helposti rasvoittuvat. Voisivat sopia normaali-tai kuivahiuksisille hyvin. Eivät muistaakseni sisältäneet parabeeneja.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 12:50
Kirjoittaja pippuri
Pitääpä muistuttaa hajusteettomia tuotteita etsiville, että Chagrin Valleylla on useita shampoo- ja saippuapaloja, jotka saattaisivat soveltua käyttöönne koska niihin ei ole lisätty parfyymia, ainoastaan raaka-aineiden omat tuoksut, jotka monissakaan paloissa eivät todellakaan ole voimakkaita.Tosin nuo palat ovt kasviöljypohjaisia, että muut allergiat täytyy huomioida.
Esim. itse olen tosi herkkä kaikille hajusteille, myös monille kasvien luonnollisille tuoksuille, mutta CV:ltä olen löytänyt useamman palan jo mitä olen pystynyt käyttämään. :)


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 13:09
Kirjoittaja -j-
ellen kirjoitti: Mie ostin kokeiluun Urtekramin hajusteettoman sampoon
Pystyisitkö laittamaan INCIä?

Mulle on nyt vissiin tapahtunut se, mitä pelkäsin: olen kai tullut allergiseksi Laveran mango milk-shampoolle :( :(
Pää on oudosti kutissut pesun jälkeen. En voi varmasti sanoa, että se johtuisi shampoosta, mutta lienee parasta varmuuden vuoksi siirtyä mahdollisimman vähän kaiken maailman hedelmiä ym yrttejä sisältäviin tuotteisiin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 13:22
Kirjoittaja ellen
-j-, tarkistan INCI:n vielä kotona olevasta pullosta, kun menen töistä kotiin, mutta löysin tällaisen listan netistä, ja mielestäni se kuulostaa muistikuvani mukaiselta:

Urtekram No Perfume Shampoo

Aqua, glycerin, cocamidopropyl betaine, sodium coco sulphate, cocoa-glucoside, glyceryl oleate, citric acid.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 15:19
Kirjoittaja -j-
^
Kiitos :)

INCI kuulostaa sopivan simppeliltä. Toivottavasti tuo ei takuta hiuksiani, Urtekramin hoitikset ei ainakaan ollu lähellekään tarpeeksi hoitavia mun kuontalolle.

EDIT. heeetkinen, eikös sodium coco sulphate ole yhtä kuin natriumlauryylisulfaatti??
Tahtoisin jonkun shampoon, jossa ei tuota sulfaattia olisi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 18:37
Kirjoittaja ellen
Elikkäs nyt tulee Urtekramin sampoosta tarkempi INCI, joka näköjään oli hiukkasen erilainen verrattuna netistä löytämääni INCI:in.

Aqua, glycerin, cocamidopropyl betaine, sodium coco-sulphate, coco-glucoside, sodium cocoyl glutamate, glyceryl oleate, citric acid.

Laveran Mango Milkissäkin on kookossulfaattia, en sitten tiiä onko se natriumlauryylisulfaattia vai mitä oikealta, tieteelliseltä nimeltään. Mie en ole törmännyt vielä sampooseen, joka olisi luonnonmukainen, hajusteeton, väriaineeton, sulfaatiton, silikoniton ja parabeeniton, ja koska tuo Urtekramin sampoo on mielestäni todella hellävaraista, vaikka siinä kookossulfaattia onkin, niin on ollut pako tehdä myönnytys sen sulfaatin osalta, koska se täyttää muut ehdot. Mutta tänne vaan heti tietoa, jos löytyy kaikki em. ominaisuudet täyttävä sampoo.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 15 Tammi 2009, 14:20
Kirjoittaja -j-
^
Kiitos INCIstä.
Jos Laverassakin toi coco sulfaatti on, niin ei se sitten kai voi olla natriumlauryylisulfaatti, mulla kun on sellainen käsitys, että se olisi kiellettyjen listalla BDIH-sertifioiduissa tuotteissa.

Ja jos shampoo kerran on hellävarainen, ei pese kaikkea väriä pois ja kuivata tukkaa, niin voisi sitä kokeilla. :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 22 Touko 2009, 14:31
Kirjoittaja Bembo
Tähän ketjuun ei ole kirjoiteltukaan pitkiin aikoihin.  :) Itse siirryin perus hajusteettomiin shampoisiin takaisin vähän pitkin hampain kun shampoopala-kokeilut loppuivat silmien ärtymiseen. Kyllästyttää vain valikoima mitä hajusteettomissa on tarjolla. Kokeilussa tällä hetkellä Cutrin sensitive, swartzkopfin Essensity -sarjan tuoksuton sekä www shine-shampoosta hajusteeton versio. Cutrin on näistä paras, tulee ilmava tulos ja hillitsee kauimmin rasvoittumista mutta eipä sekään mikään kovin ihmeellinen. Essensity taas tuntuu vähän kuivattavan päänahkaa, hiukset eivät omaan makuuni tule tarpeeksi ilmaviksi. Silti nämä kaksi kyllä päihittävät tuon www:n sekä LV:n ja Dermosilin hajusteettoman shampoon.

Nyt ostin kokeiluun Kadusin jonkun Immunal-shampoon herkälle päänahalle ja vielä litran pönikän kerralla, enkä tiedä millasta on. Varastossakin on vielä kaksi KC Professionalin Quattro-shampoota joten olen hamstrannut shampoita älyttömästi. Kyllähän niitä kuluu, mutta silti. Ehkä  sitä vaan mieli koko ajan liikkuu tossa pään pesemisessä kun rasvoittuminen ärsyttää . Tuon ongelman kun voisi vaan pestä pois ja unohtaa - vaan  joka päivä siihen taas uudelleen törmää. ;)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 22 Touko 2009, 15:01
Kirjoittaja Mrs. Priest
-j- kirjoitti: heeetkinen, eikös sodium coco sulphate ole yhtä kuin natriumlauryylisulfaatti??
Tästä on ollut puhetta ainakin The Long Hair Communityn sivuilla.

The Beauty Brainsin vastaus asiaan:
http://community.livejournal.com/longhair/2356788.html

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 22 Touko 2009, 15:58
Kirjoittaja NarnianQueen
Erinomaisen kattava selvitys 'Kaunoaivoilta'. Eli, coco sulphate on vain ja ainoastaan laimennettu versio... joka voi silti aiheuttaa allergiareaktion. Hyvä tietää!

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 24 Touko 2009, 10:44
Kirjoittaja Palmikko
Kokeilin juuri tuota Urtekramin hajusteetonta shampoota, ja hyvältä vaikutti! Hieman liuruahan se on mutta pesi ihanan hellävaraisesti. Esimerkiksi System4 hajusteettomat (hilse)shampoot tuppaavat kuivattamaan päänahkaani ikävästi, mutta tuon Urtekramin jälkeen ei ole (ainakaan vielä) päätä kutittanut.  :) Ihanaa, olisiko tämä se shampoo, jota olen niin pitkään etsinyt..?  :D Voi kunpa... Olen niin kyllästynyt siihen ainaiseen kutinaan ja hilseeseen mitä tuntui tulevan, käytti mitä ainetta tahansa.


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 15:32
Kirjoittaja Kuutar
Laitetaan tämä vaikka tänne. Schwarzkopfilta on tullut uusi hiustenhoitosarja nimeltä Essensity.  Nämä eivät sisällä keinotekoisia hajusteita, väriaineita, silikoneja, PEG:tä, parafiini-/mineraaliöljyjä tai parabeenejä.Onko kukaan kokeillut näitä?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 16:01
Kirjoittaja Bembo
^Tuossa muutama viesti taaksepäin on hieman mun kommentointia herkän päänahan, täysin tuoksuttomasta Essensity-shampoosta. Tämä sisältää kamomillaa ja kehäkukkaa. Mainitsin tuolla aiemmin sen kuivattavan päänahkaa. Jouduinkin sitten pitemmässä käytössä luopumaan shampoosta, koska alkoi kutittaa niin paljon päänahkaa eikä jättänyt hiuksiakaan hyvän tuntuisiksi, tavallaan kuivatti ja latisti samaan aikaan. Annoin miehelle joka on käyttänyt ihan tyytyväisenä. Tuossa on ilmeisesti aika vahvaa sulfaattia, oliko ammonium-lauryl-sulfaattia,  jos oikein muistelen ja epäilen sen aiheuttaneen kutinan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Elo 2009, 11:20
Kirjoittaja Debs
Tuntuu olevan ikuinen urakka etsiä hyvät hajusteettomat hiustenhoito tuotteet. Shampoista on löytynyt tähän asti vaan menetteleviä ja huonoja. Ehkä tuo Urteksam olis seuraavana kokeilu-listalla. LV tehohoitis on paljon parempi hoitoaineena, kun siihen tarkoitettu tuote. Cutrin sensitive hoitoaine on aivan kelpo tuote kans.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 18 Elo 2009, 09:45
Kirjoittaja Ilyasviel
Täällä yksi tyytyväinen Urtekramin käyttäjä. Tuote ei oikeasti haise yhtään miltään, pesee hyvin mutta hellävaraisesti. Nyt on jo toinen purkki menossa eikä loppua näy!

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 18 Elo 2009, 10:12
Kirjoittaja Hilippa
Tyytyväinen olen minäkin Urtekramin shampooseen. Eka pullo alkaa pian olla lopuillaan mutta ei taatusti jää tuon käyttö siihen yhteen pulloon.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Syys 2009, 10:39
Kirjoittaja Melisande
Olen aivan ihastunut Erisanin hoitavaan shampooseen  :) Taitaa oikeasti olla jonkin verran hoitava, kosta tekee hiuksista huomattavasti kiiltävämmät ja sileät. Käytössä on ollut myös Urtekramin hajusteeton sekä MOPin Clean, joka jättää hiukset karheammiksi. Erisan sopii kyllä omille kutreille näistä kaikista parhaiten. Onneksi päätin kokeilla, loistotuote.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Syys 2009, 11:18
Kirjoittaja NarnianQueen
Elivon shampoo (apteekkitavaraa) on kivan tuntuista ainetta. helmiäisenhohtoista ja hyvin vaahtoavaa, pesee hyvin muttei kuivata päänahkaa tai hiuksia (ainakaan omiani). Silikoniton. Melko monipuolinen ja hoitava INCI.
Hoitoainetta tekisi myös mieli kokeilla, mutta mutta, sitä lajia on jo monta pulloa jemmassa, joten.. maltan mieleni.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:17
Kirjoittaja Vovka
Tää saattaa olla aika kaukaa haettua, mutta tietääkö kukaan hajusteetonta tai hyvin mietohajuista hoitoainetta jossa nimenomaan on silikonia? Tuntuu, että kaikki silaripommit on poikkeuksetta tosi voimakkaan tuoksuisia.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:59
Kirjoittaja kuku
Minä <3 Elivo ravitseva hoitoaine! Hajusteeton ja väriaineeton. Hoitoaine on paksua, ja muutaman minuutin vaikutuksen jälkeen tekee hiuksista pehmeät, mutta ei lätsäytä! :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Syys 2009, 08:08
Kirjoittaja ellen
^ Onko tuon hoitiksen INCI jo hoitoaineketjussa? Olisi kiva kokeilla, jos kerran on hyvää tavaraa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Syys 2009, 10:54
Kirjoittaja Bembo
Vovka kirjoitti: Tää saattaa olla aika kaukaa haettua, mutta tietääkö kukaan hajusteetonta tai hyvin mietohajuista hoitoainetta jossa nimenomaan on silikonia?
Jos en nyt ihan täysin väärin muista, niin ihan kun KC professionalin Quattro sarjan poishuuhdeltavissa hoitoaineissa tai hoitoaineessa (en muista oliko kahta erilaista vai kaikille hiustyypeille yhteinen) olisi ollut silikonia ja Simin Dermasyd sarjan hoitoaineissa on silikonia, ainakin jossakin niistä kolmesta. Mietin että olikohan siinä System 4 sarjaan kuulussa hoitoaineessakin silikonia, siinä hydro care-nimisessä. Oiskohan täällä jossain incejä.

Tuo elivo on ihan hyvä vaihtoehto vaikka silikoniton sillä siinä on ainakin omasta mielestäni sellainen tuntu kuin olisi silaripommi vaikkei olekaan, mutta ei ole, on tosi hoitavaa, paksua ja mielyttävän tuntuista ainetta, mutta mulla ainakn läsäyttää. (huom, ohut rasvoittuva hius) :)

edit. ^ ellen, tuo elivon inci löytyy kyllä hoitoaineketjusta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Syys 2009, 11:10
Kirjoittaja ellen
Bembo kirjoitti: ellen, tuo elivon inci löytyy kyllä hoitoaineketjusta.
Hah, niinpä löytyikin, kiitos vinkistä. Tuota voisi vaikka pullollisen kokeillakin, jos joskus satun bongaamaan apteekista.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Marras 2009, 15:54
Kirjoittaja ellen
Pakko laittaa nyt tuplapostaus, kun löysin muutaman hajusteettoman hoitoaineen iHerbistä, kun juteltiin Chaoksen kans hajusteettomien tuotteiden harvinaisuudesta. Desert Essence Organics Pure Fragrance Free Conditioner ja Avalon Organics Moisturizing Conditioner Olive & Grape Seed Fragrance Free Conditioner ovat saaneet ihan hyviä arvosteluja iHerbissä. Kokemusta noista tuotteista ei ole, mutta ihan pelkästään INCI:en puolesta saattaisivat olla kokeilemisen arvoisia tuotteita.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Marras 2009, 14:49
Kirjoittaja Marylee
Hyviä hajusteettomia shampoita ovat ainakin nämä kaksi:

Goldwell Dualsenses Scalp Regulation sensitive shampoo:
Aqua, sodium laureth sulfate, cocamidopropyl betaine, peg-18 glyceryl oleate/cocoate, coco-glucoside, tilia cordata flower extract, peg3 distearate, sodium chloride, citric acid, sodium PCA, polyquaternium-10, octyldodecyl PCA, panthenol, glycerin, propylene glycol, sorbitol, glycoproteins, sodium benzoate.

Sisältää sodium PCA:ta, jättää hiukset uskomattoman pehmeiksi

Hårologi Fil shampoo neutral:
Aqua, sodium laureth sulfate, cocamidopropyl betaine, decyl glucoside, silk amino acids, hydrolyzed wheat gluten, hydrolyzed wheat protein, C12-14 alkyl lactate, panthenol (provitamin B5), guar hydroxypropyltrimonium chloride, sodium chloride, RNA, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazilone.

Rakentava hajustamaton shampoo, joka sisältää mm. silkkiä. Tuuheuttaa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Marras 2009, 15:00
Kirjoittaja kuku
Kenelläkään kokemusta Decubal mild -shampoosta? :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 20:02
Kirjoittaja ellen
ellen kirjoitti: Pakko laittaa nyt tuplapostaus, kun löysin muutaman hajusteettoman hoitoaineen iHerbistä, kun juteltiin Chaoksen kans hajusteettomien tuotteiden harvinaisuudesta. Desert Essence Organics Pure Fragrance Free Conditioner ja Avalon Organics Moisturizing Conditioner Olive & Grape Seed Fragrance Free Conditioner ovat saaneet ihan hyviä arvosteluja iHerbissä.
Tilasin Desert Essencen ja Avalon Organicsin hajusteettomat hoitikset iHerbistä ja ne todella ovat aivan hajusteettomia: ei siis minkäänlaisia tuoksuja, luonnollisia tai synteettisiä. Hoitikset eivät myöskään sisällä silikoneja, mineraaliöljyä, parabeeneja tai väriaineita. Kummatkin tuntuvat olevan aika samanlaisia koostumukseltaan kuin LV:n tehis: kermaista ja mukavan paksua. Useamman käyttökerran jälkeen voin antaa lisäkokemuksia, mutta ensimmäisen testauksen jälkeen tuntuvat todella hyviltä.

Kivaa, kun löysin luonnonmukaisia hajusteettomia hoitiksia edulliseen hintaan. Jos jotain kinnostaa noita kokeilla, niin koodilla VEL476 saa iHerbin ensimmäisestä tilauksesta 5 $ alennusta, joten noille hoitiksille ei jää paljon hintaa postituskuluineenkin ;).

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 11:59
Kirjoittaja PoohBear
Kiitos Ellen vinkistä, itsekkin olen luonnonmukaisista tuotteista haaveillut :) Shampoosta mulle ei tunnu sopivan enää muu kuin system4 sarjan kopio, eli se toinen suomalainen samanlaisissa pulloissa oleva sarja (muistikatkos) aina joudun siihen takaisin palata kun muuta hajusteetonta kokeilen. Ennen käytin system4:sen sh2 mutta sekin nykyään kutisee älytömästi. Kokeiltuna hajusteettomina ainakin cutrin, erisan, quattro, urtekram,dermasyd värjättyjen, www, evilo.
Näistä kaikista tulee kamalasti hilsettä ja kutinaa. Toisaalta system4:sen kopiokin kutisee jonkun verran, mietinkin jos kokeilisi pelkkää vesipesua ja välillä pesisi soodalla ja huuhtelisi etikka liuoksella, jos rasvoittuminen vaivaisi. Mies on päässyt shampoosta eroon ihan pelkällä vesipesulla, hänellä on aina puhtaan näköiset hiukset ja päänahka tuoksuu puhtaalle vaikka harrastaa liikuntaakin säännöllisesti.
Meni vähän asian ohi loppupätkä :)

Hoitsikoista onneksi sopii kaikki hajusteettomat, niistä ei tule päänahkaan oireita. Nyt olen tykkäillyt eniten dermasydin värjättyjen hoitiksesta kun lyhyet hiukseni ovat vähän kasvaneet. Silloin kun olivat tätä lyhyemmät sopi tämä system4 "kopion"(voi kanan muisti) hoitis paremmin, mutta nyt sen tehot ei enää riitä.

Edit. Kc Bio System Bio-Balancing shampoo 2 oli tämä mitä en eilen saanut päähäni :)
http://www.miraculos.fi/tuotteet/biosystem

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 17:25
Kirjoittaja Vera
Löysin Prismasta vauvatarvikehyllystä tällaisen Nature Babycare Eco Shampoon, jossa ei ole hajusteita eikä parabeenejä. Ihan perushyvältä shampoolta tuo tuntuu, olen tosin käyttänyt sitä vain CWC-pesuissa, joten en tiedä peseekö kuinka narskuvaksi yksistään. Maksoi 2,75 e.

INCI on tällainen: Aqua, cocamidopropyl betaine, disodium laureth sulfosuccinate, glycerin, sodium coco-sulfate, sodium chloride, stearamidopropyl morpholine lactate, phenoxyethanol, benzoic acid, dehydroacetic acid, citric acid.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 17:58
Kirjoittaja ellen
PoohBear, jos oot valmis kokeilemaan uusia sampoita päänahan oireilun uhallakin, niin iHerbistä löytyy mun edellä mainitsemien hoitoaineiden vastaavat sampoot. Desert Essencen sampoossa on kookossulfaattia, mutta Avalonin sampoo on täysin sulfaatiton. Ja kummatkaan eivät taaskaan sisällä parabeeneja, silikonia, mineraaliöljyä tai hajusteita. Toivottavasti löydät jonkun sampoon, joka ei aiheuta oireita päänahassa :).

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 18:44
Kirjoittaja Bembo
PoohBear kirjoitti: . Silloin kun olivat tätä lyhyemmät sopi tämä system4 "kopion"(voi kanan muisti) hoitis paremmin, mutta nyt sen tehot ei enää riitä.
Olisiko ollut Kc Professionalin Biosystem sarja tai sitten se marketeissa myytävä tumman violetti Biozell Therapeutic sarja.&nbsp; :) Tällä viimeksi mainitulla on myös sarjassaan syväpuhdistava, jonka ostin kokeeksi ja toiseksi system 4 sarjaa kovin paljon muistuttavan toisen shampoon rasvoittuvalle hiukselle. Mulla tosin nyt kuivaa hiukset ja päänahkakin kutisee vaikka samalla rasvoittuukin. Näin ollen ostin vielä uudistuneet LV:n shampoon ja hoitoaineen. Näissä aika erilaiset incit kun niissä vanhoissa. Kehutaan kosteuttavan hiuksia ja päänahkaa, en ole vielä ehtinyt kokeilla.

Niin ja nuo ellenin mainitsemat kuulostaa mielenkiintosilta, samoin kuin tuo edullinen Veran pongaama vauvashampoo.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 21:50
Kirjoittaja PoohBear
Bembo kirjoitti:
PoohBear kirjoitti: . Silloin kun olivat tätä lyhyemmät sopi tämä system4 "kopion"(voi kanan muisti) hoitis paremmin, mutta nyt sen tehot ei enää riitä.
Olisiko ollut Kc Professionalin Biosystem sarja tai sitten se marketeissa myytävä tumman violetti Biozell Therapeutic sarja.&nbsp; :)
Kc Biosystem se oli :)
Hmm, tuli mieleen, että onkohan mulla sitten joku hilse ongelma kun muista shampoista tulee hilsettä ja tuossa biosystemissä lukee näin:

Climbazole: estää hilseen aiheuttajasienen, Malassezia Furfurin, aineenvaihdunnan ja tuhoaa sen lisääntymismahdollisuudet.

Piroctone Olamine: estää hilseen aiheuttajasienen, Pityrosporum Ovalen, ravinnonsaannin ja tappaa sen.

Hydrogenol: pidentää hiusvärin kestoa ja helpottaa huomattavasti hiusten käsiteltävyyttä. Palauttaa hiusten luonnollisen kosteustasapainon hetkessä. Hoitaa tehokkaasti hiusta ja suojaa sitä ulkoisilta rasituksilta sekä auringon haitallisilta vaikutuksilta.

Salisyylihappo: keratolyyttinen, hiuspohjaa ja sarveistumia kuoriva tehoaine. Antibakteerisen vaikutuksensa ansiosta se myös desinfioi hiuspohjaa ja estää tulehdusten syntyä.

Undencylenihappo: hillitsee liiallista talineritystä sekä rauhoittaa punoittavaa ja ärtynyttä ihoa.

Shale Oil: liuskekiviöljy hillitsee liiallista talinmuodostumista, poistaa ja ennaltaehkäisee hilseen syntyä sekä rauhoittaa kutiavaa ja punoittavaa hiuspohjaa.

Rosmariini: nopeuttaa hiuspohjan mikroverenkiertoa, toimii hilsettä vastaan ja desinfioi hiuspohjaa.

Muista shampoista olen saanut myös isoja paukamia päänahkaan, tässä bio systemissä näyttäisi olevan tuo salisyylihappo estämäsä tulehduksia.
Ehkä se päänahan kutina johtuu nyt kuivuudesta, jos laittaisn system4:sen oil curen vaikuttamaan sinne saattais helpottaa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 15 Tammi 2010, 16:35
Kirjoittaja ellen
ellen kirjoitti: Tilasin Desert Essencen ja Avalon Organicsin hajusteettomat hoitikset iHerbistä ja ne todella ovat aivan hajusteettomia: ei siis minkäänlaisia tuoksuja, luonnollisia tai synteettisiä. Hoitikset eivät myöskään sisällä silikoneja, mineraaliöljyä, parabeeneja tai väriaineita. Kummatkin tuntuvat olevan aika samanlaisia koostumukseltaan kuin LV:n tehis: kermaista ja mukavan paksua.
Nyt voin jo antaa enemmän käyttökokemuksia näistä hoitiksista, joita oon nyt kerinnyt käyttää useammin. Selvästi paremmin suoriutuu Avalonin hoitis: kermaisen paksua, selvittää nopeasti, kosteuttaa ja tekee hiukset sileäksi. Desert Essencen hoitis on lirumpaa ja sopii paremmin erilaisiin sekoituksiin löysemmän koostumuksensa takia. Se ei ole myöskään niin selvittävää ja kosteuttavaa kuin Avalonin hoitis.

Tilaan varmasti jatkossakin lisää tuota Avalonia, tuntuu olevan oikein mainio hoitis, joka toimii nopeissa pesuissakin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 17:45
Kirjoittaja Marylee
Tuoreen Pinnin mukaan Cutrin lanseeraa huhtikuussa allergiatunnuksen saaneen Sensitism-tuoteperheen.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 17:49
Kirjoittaja Chaos
^ Juu, tuota mainostettiin Allergia- ja Astmaliiton lehdessäkin.

Oon innoissani, kun löysin halvalla WWW Infinite maskeja ja suihketta ja ne on hajusteettomia, ei tosiaan tuoksu mieltään. Sisältökin näyttäis INCI:n mukaan hyvältä, vain yhdessä maskissa (Shine Instant Treatmentissa) on lopussa yhtä silikonia. Naamioita en ole vielä kokeillut, mutta suihketta kylläkin. Ja se tuntui tosi hyvältä (hyvä INCI tässäkin), kosteutti ja selvitti hyvin ja suihke on hyvä. Oon todella tyytyväinen. Nuo maksoi alessa 2 € / kpl joten pitihän niitä ottaa pari ja naamioita myös!

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 21:43
Kirjoittaja Bembo
Onpa kiva kuulla, että Cutrinilta on tulossa uusia hajusteettomia, kun tuntuu että niin vähän tulee mitään uutuuksia koskaan tänne hajusteettomien puolelle. Olen tykännyt siitä sensitive-sarjan shampoosta, on yksiä parhaimpia hajusteettomia, joten siinä mielessä odottelen uutta tuoteperhettäkin innolla.
Mäkin olen viime aikoina ostellut muutaman hajusteettoman tuotteen WWW-sarjasta. Shampoot eivät oikein tuntuneet hyviltä, syväpuhdistavakin saa pään kutisemaan mutta jotkut hoitikset ovat olleet kyllä ihan hyviä. Tuota suihketta en ole vielä kokeillut vaikka kaapista se löytyy, kiva kuulla että se on hyvä. Naamiota olen kerran kokeillut, mutta en oikein muista vaikutusta, aika kevyt muttei huonokaan...säikähdin alkuun kun avasin purkin kun aine onkin ihan kirkkaan vaaleanpunaista. :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 22 Maalis 2010, 13:57
Kirjoittaja Chaos
^ Joo se Moisture-tehis on vaaleanpunaista, onneksi täysin hajusteeton kumminkin :D Mäkin säikähdin sitä väriä. Se Shine Instant Treatment on onneksi ihan valkoista vaan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Huhti 2010, 17:54
Kirjoittaja kuku
Ostin tuossa pari viikkoa (?) sitten Elivon uudistuneen shampoon ja hoitoaineen. Totesin kuitenkin shampoon LIIAN peseväksi (kuivatti päänahkaa ja hiuksia) ja hoitoainekaan ei ollut kovin tehokas. Incit oli selvästi huonontuneet ja hinnat nousseet. Hoitoainekin on pienemmässä pullossa ja sitä kuluu normaalia enemmän. Jouduin laittamaan nämä eteenpäin. :(

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 19:54
Kirjoittaja Debs
Vai että on lama iskenyt Elivon tuotteisiinkin, muutaman pullollisen oon joskus niitä käyttänyt. Tällä hetkellä käytössä on Rainbow hajusteeton shampoo. Hoitoaineenkin ostin, mutta se ei vielä ole korkattuna. Noilla tuotteilla on joutsenmerkki, ja pullossa maininta "herkän ihon tuotteet". Sarjaan kuului ainakin näiden lisäksi kosteuttava 2 in 1 shampoo. Muotoilutuotteita en pannut merkille kun en juurikaan niitä käytä. Hinta oli alle 3 €, eikä ainakaan tässä parin viikon käytön aikana oo moitittavaa tullut!;)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 25 Huhti 2010, 08:01
Kirjoittaja PoohBear
ellen kirjoitti:
ellen kirjoitti: Pakko laittaa nyt tuplapostaus, kun löysin muutaman hajusteettoman hoitoaineen iHerbistä, kun juteltiin Chaoksen kans hajusteettomien tuotteiden harvinaisuudesta. Desert Essence Organics Pure Fragrance Free Conditioner ja Avalon Organics Moisturizing Conditioner Olive & Grape Seed Fragrance Free Conditioner ovat saaneet ihan hyviä arvosteluja iHerbissä.
Tilasin Desert Essencen ja Avalon Organicsin hajusteettomat hoitikset iHerbistä ja ne todella ovat aivan hajusteettomia: ei siis minkäänlaisia tuoksuja, luonnollisia tai synteettisiä. Hoitikset eivät myöskään sisällä silikoneja, mineraaliöljyä, parabeeneja tai väriaineita. Kummatkin tuntuvat olevan aika samanlaisia koostumukseltaan kuin LV:n tehis: kermaista ja mukavan paksua. Useamman käyttökerran jälkeen voin antaa lisäkokemuksia, mutta ensimmäisen testauksen jälkeen tuntuvat todella hyviltä.
Tilasin kanssa nuo Dessert essence organicsit sh:n ja hoitiksen ja olen kyllä tykännyt :) Päänahkaan ei ole alkanut hilseillä tuosta shampoosta, niinkuin yleensä alkaa jos vaihdan pois kc biosystemin shampoosta. Hoitoaine tekee ihanan pehmeiksi hiukset ja selvittää jopa pidennyshiukseni!

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Touko 2010, 16:40
Kirjoittaja Chaos
Hei siis onko Rainbowlla hajustamatonta shampoota ja jos on niin löytyykö vaan isommista kaupoista? Mä kun etsiskelin lähikaupasta, mutta ei näkynyt kuin aloe vera, panthenol ja värihiusten shampoot.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Touko 2010, 18:19
Kirjoittaja Bembo
Mä löysin Rainbow hajusteettoman shampoon ja hoitoaineen Malmin Prismasta, eli voi olla, että noita on sitten ainakin toistaiseksi vain isommissa kaupoissa. En ole vielä testaillut.&nbsp; Tää ei ollut siellä muiden hajustettujen Rainbow -shampoiden luona vaan erikseen, eri näköset putelitkin. Sarjaan kuuluu myös käsisaippua, vartalonpesuaine, muotovaahto ja lakka sekä oliko se nyt joku hiusvaha.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Touko 2010, 19:35
Kirjoittaja usagi
^ Löysin noita rainbowin hajusteettomia hiusjuttuja yhdestä s-marketista vaan. Se oli kait kumminki isomman puoleinen (Jyväskylässä se kolmikulman marketti). Hoitis on käytössä, ihan ok, muistuttaa vähän sitä violettia saman sarjan hoitista.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Touko 2010, 20:07
Kirjoittaja kuku
^ joo! Kolmikulmassa niitä on :) Ja Prismassakin näin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 07 Kesä 2010, 18:59
Kirjoittaja Tuppu_
Löytyykö noita Scwarzkopfin essensity tuotteita ihan marketeista vai ovatko kampaamotuotteita?
Voi miksi onkaan niin vaikeeta löytää HYVIÄ hajustamattomia hiustuotteita&nbsp; :-\

Tarvitsisin vaalennetulle, kuivalle hiukselle hyvän kosteuttavan hoitoaineen, mikä olisi hajusteeton. Mahdoton tehtävä! Suosituksia?

edit. lisätty toinen kysymys.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Elo 2010, 11:33
Kirjoittaja ellen
Mun HG-hoitis, joka sattuu olemaan hajusteeton, on uudistettu ja vielä huonoon suuntaan. Eli Avalonin Olive & Grape Seed -hoitikseen on nyt tungettu useampaa kuivattavaa alkoholia. Miksi oi miksi tuokin hoitis piti mennä pilaamaan? Nyt metsästän sitten uutta hajusteetonta hoitista ja toivon mukaan pian tulevassa iHerbin paketissa olisi tuolla hoitikselle korvaaja.

Edit: iHerbin paketti tuli ja Earth Sciencen hajusteeton hoitis osoittautui ihan kelvoksi. Ei ehkä ole ihan niin selvittävää kuin Avalonin hoitis, mutta tekee varmaan tehtävänsä. Uskon, että öljyllä saa terästettyä hoitiksen kunnon kosteuttavaksi hoitikseksi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Elo 2010, 08:56
Kirjoittaja EllaBella
Minä myös mietin, miksi tässä oli sitä Alcohol Denattia, jonka pitäisi olla kuivattava.
Tilasin tämän hoitsikan kesällä ja pidinkin tästä, sekoittelin joukkoon avokadoöljyä. Käytin aika onnellisena tätä, kunnes huomasin että hiukset kuivahti jos käytin ilman öljyä.
Incciä kun luin niin hoksasin tuon Alcoholin. Nyt on puteli käyttämättä&nbsp; :-\


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Elo 2010, 13:38
Kirjoittaja kuku
^^Eiikäää :( Oli myös mun yks lempparihoitiksista... Pitääkin alkaa metsästämään taas uutta superkosteuttavaa hoitista.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 07 Elo 2010, 15:03
Kirjoittaja nelma
^
Mä en kyllä menisi sanomaan että alkoholi poishuuhdeltavissa kuivattaa. Laveran Mango Milkissähän sitä on emulgointiaineena ja se on varmaan tehokkain pikahoitoaine mitä tiedän vaikka alkoholi on muistaakseni incin kolmas. Sanoisin että kannattaa kokeilla.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Syys 2010, 01:03
Kirjoittaja Strix
Suosittelen välttämään alkoholia jätettävissä hoitoaineissa. Pikahoitoaineissa alkoholi ei ehdi olemaan hiuksilla erityisen pitkään ja onhan esim. vodkaa ja rommia käytetty hiushuuhteluun. Alkoholi puhdistaa ainakin jäämiä hiuksista.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Syys 2010, 13:16
Kirjoittaja nelma
^
Samoilla linjoilla. Alkoholillista jätettävää en käyttäisi, mutta pikahoitoaineessa tuntuu käyttäytyvän erilailla. Hiuksethan ovat sen aikana niin märät että alkoholilla ei tunnu olevan mitään tarvetta kiskoa kosteutta hiuksista. Ihan totta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Loka 2010, 11:36
Kirjoittaja ellen
Tilasin iHerbistä hajusteettoman Alba Botanican jätettävän ja se tuntuu olevan oikein mainio voidemainen jätettävä. Kookosöljypohjainen koostumus on todella kermainen, mutta ei silti tee hiuksia rasvaisiksi, vaan hulahtaa hiuksiin oikein hyvin. Muistuttaa ehkä hiukkasen Giovannin jätettävää, mutta tämä Alba Botanica tuntuu olevan paksumpaa ja kosteuttavampaa ja tuoksuttomuus on tietenkin plussaa myös.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Loka 2010, 20:48
Kirjoittaja Hunajapupu
Suoraväriketjussa mainitsinkin Biozellin uusista suoraväreistä, mutta mainitaan varalla täälläkin niin löytyy kaikki hajusteettomat tuotteet samasta ketjusta. Eli Biozellin suoravärit ovat hajusteettomia: http://www.biozell.fi/intensiivisavyte.html

En ole vielä itse kokeillut niin en osaa sanoa noista tarkemmin mitään, mutta ajattelin vinkata kun nuo hiusvärien hajut tuntuvat ottavan monella henkeen, niin jos noista olisi iloa jollekulle. :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Loka 2010, 19:43
Kirjoittaja Hilippa
Ostin ensimäisen kerran LV rauhoittavan shampoon ja huomasin että tässähän on lähes kaikki muutkin asiat kohdallaan hajusteettomuuden lisäksi: hinta, silikonittomuus, hyvä puhdistusteho ja hellävaraisuus.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 17:00
Kirjoittaja muori Pippuri
Tuossa viime shampootilauksen yhteydessä tuli otettua mukaan myös Goldwellin Sensitive Shampoo.
Tykkään ihan älyttömästi! Tuota käyttäessä todellakin tuntee käyttävänsä markettituotetta hoitavampaa shampoota. Ei tätä voi verratakaan marketin vastaaviin jotka takuttaa eivätkä meinaa vaahdota.
Ja ei muuten sisällä silikoniakaan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 29 Huhti 2011, 19:39
Kirjoittaja Marylee
Olen tykännyt kovasti Goldwell Dualsenses Scalp regulation sensitive shampoosta. Nyt olen huolissani, sillä nuo Dualsenses Scalp regulation tuotteet on uudistettu. Mainitsemani shampoon tilalle tulee Dualsenses Scalp specialist sensitive foam shampoo. Vaahtoshampoo kuulostaa sinänsä kyllä kivalta.



Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Touko 2011, 19:27
Kirjoittaja Marylee
Uuden Goldwell Dualsenses Scalp Specialist Sensitive Foam shampoon inci on nyt lisätty FAQ-osioon.

Shampoo on myyjän mukaan niin hellävarainen, että sillä voi pestä hiukset tarvittaessa kaksi kertaa päivässä.

Sensitive-tuotteita (vaahtoshampoo, tehis, hiuspohjaa rauhoittava neste ja neste hiuspohjan ohentuneisiin kohtiin) myy Helsingissä tällä hetkellä ainakin Hiusduo (Caloniuksenkatu 2, Töölö) ja vaahtoshampoota (muita uusia sensitive-tuotteita ei näkynyt) Hairshape, Salomonkatu 10, Kamppi (Radisson-hotellin lähellä).


Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2012, 21:57
Kirjoittaja ellen
Näin talvisin mun päänahka alkaa oireilla kutisemalla ja ärtymällä mun tavallisesti käyttämistä hoitiksista, joten hakusessa olisi siksi hajusteeton hoitis tai tehis, joka ei sisällä:

- silikoneja
- mineraaliöljyä
- parabeeneja
- kuivattavia alkoholeja

Ja tuotteen pitäisi olla vielä mahdollisimman kosteuttava ja silottava.

Tuleeko muilla mieleen muitakin kuin A'kinin, Earth Sciencen (iHerbistä) ja Desert Essencen (iHerbistä) hajusteettomat hoitikset? Voin tilata hoitista mistä vain, jos vain sopiva hoitis löytyisi jostain.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2012, 21:59
Kirjoittaja Chaos

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2012, 22:19
Kirjoittaja ellen
^ Tuota kokeilen kyllä ehdottomasti, laitan sen ostoslistaan kauppareissua varten. Kiitos vinkistä :) . Oletko muuten itse testannut hoitista?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 26 Tammi 2012, 22:20
Kirjoittaja Chaos
Juu olen ja mun mielestä se&nbsp; on hyvä ja toimii niin kuin pitää ja lisäbuustia saa niistä öljyistä, mutta tuolla ainakin oma päänahka rauhoittuu ja kiva hinta :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 27 Tammi 2012, 20:02
Kirjoittaja ellen
^ Kuulostaa lupaavalta, nyt vain pitäisi päästä S-ryhmän kauppaan metsästämään kyseistä hoitista :D .

Edit: sain käsiini Rainbow Sensitive -hoitista ja eka käyttökerta on nyt takana. Vähän ristiriitaisia tunteita tuosta hoitiksesta kyllä jä, koska hoitis selvitti aika hyvin ja jätti hiukset liukkaiksi, mutta hiukset tuntuvat nyt kuivuttuaan ihmeellisellä tavalla kuorrutetuilta, eikä niissä ole kiillon häivääkään. Yleensä mun hiukset kiiltävät ihan juuresta latvaan, vaikka juuri onkin inasen kiiltävämpää kuin latva, mutta latvassa on silti kiiltoa. Nyt tuon Rainbown hoitiksen jälkeen hiukset eivät kiillä latvasta juuri ollenkaan. Ei siis ollut mulle sopiva hoitis tämä, mutta onneksi ei ollut kallis tuote.

Eilen googlasin hajusteettomia hoitiksia ja löysin John Masters Organics Bare Unscented Detangler -hoitiksen, jota ajattelin tilata pullollisen. Onhan tuo hirvittävän hintainen verrattuna mun tavallisesti käyttämiin, todella edullisiin iHerbin hoitiksiin, mutta koska INCI näyttää todella hyvältä ja hoitiksen pitäisi olla arvostelujen perusteella ärsyttämätön, niin ajattelin kokeilla.

INCI:
Aloe barbadensis (aloe vera leaf juice) gel,* aqua (water), behentrimonium methosulfate, cetearyl alcohol, panthenol, hydrolyzed soy protein, hydrolyzed wheat protein, sorbitol, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil,* cocos nucifera (coconut) oil,* hyaluronic acid, helianthus annuus (sunflower) seed oil,* sulfur, linum usitatissimum (flaxseed) seed oil,* borago officinalis (borage) seed oil,* soy lecithin, soy tocopherols, citric acid, arnica montana (arnica) flower extract,* camellia sinensis (white tea) leaf extract,* chamomilla recutica (chamomile) flower extract,* calendula officinalis (calendula) flower extract,* equisetum hiemale (horsetail) leaf/stem extract,* foeniculum vulgare (fennel) seed extract,* potassium sorbate, sodium benzoate
* NOP Certified Organic

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 28 Tammi 2012, 12:48
Kirjoittaja Bembo
Marylee kirjoitti: Uuden Goldwell Dualsenses Scalp Specialist Sensitive Foam shampoon inci on nyt lisätty FAQ-osioon.
Shampoo on myyjän mukaan niin hellävarainen, että sillä voi pestä hiukset tarvittaessa kaksi kertaa päivässä.).
Mulla on menossa tuota jo toinen puteli, tykkään kovasti, ei tosiaankaan ole mitään kovin pesevää vaan tuntuu tosi hellävaraistelle. Helppo pestä hiukset nopeasti aamulla, kun on jo valmiiksi vaahtoa. KÄytän yhdessä sen hajusteettoman naamion kanssa ja niillä saa pehmeän ja kuohkean tuloksen. Täydellistä tuote tosin ei ole...hiukset rasvoittuvat tällä tavallista nopeammin, joten vaahdotan usein kahdesti, tai käytän rinnalla toista shampoota.

Myös ne uudet Neutral-tuotteet marketeissa ovat minusta ihan hyviä, sellaisia perustuotteita. Shampoo muistuttaa aika paljon LV:n shampoota pesutehoiltaan, mutta hoitis on ehdoton löytö, se ei lätsäytä vaan hoitaa kevyesti ja jättää kuohkeaksi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 07 Helmi 2012, 22:13
Kirjoittaja ellen
ellen kirjoitti: Eilen googlasin hajusteettomia hoitiksia ja löysin John Masters Organics Bare Unscented Detangler -hoitiksen, jota ajattelin tilata pullollisen. Onhan tuo hirvittävän hintainen verrattuna mun tavallisesti käyttämiin, todella edullisiin iHerbin hoitiksiin, mutta koska INCI näyttää todella hyvältä ja hoitiksen pitäisi olla arvostelujen perusteella ärsyttämätön, niin ajattelin kokeilla.

INCI:
Aloe barbadensis (aloe vera leaf juice) gel,* aqua (water), behentrimonium methosulfate, cetearyl alcohol, panthenol, hydrolyzed soy protein, hydrolyzed wheat protein, sorbitol, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil,* cocos nucifera (coconut) oil,* hyaluronic acid, helianthus annuus (sunflower) seed oil,* sulfur, linum usitatissimum (flaxseed) seed oil,* borago officinalis (borage) seed oil,* soy lecithin, soy tocopherols, citric acid, arnica montana (arnica) flower extract,* camellia sinensis (white tea) leaf extract,* chamomilla recutica (chamomile) flower extract,* calendula officinalis (calendula) flower extract,* equisetum hiemale (horsetail) leaf/stem extract,* foeniculum vulgare (fennel) seed extract,* potassium sorbate, sodium benzoate
* NOP Certified Organic
Tuote on tullut perille ja takana on pari pesukertaa hoitiksen kera. Ensivaikutelma on positiivinen siinä mielessä, että hoitis selvittää melko hyvin ja nopeasti suihkussakin, ei tosiaan tuoksu millekään, tuntuu todella kosteuttavalta ja silottaa todella paljon. Hiukset ovat makuuni ehkä jopa liian silotetut ja hoidetun tuntuiset, sillä hennot hiukseni latistuvat helposti ja hoitis tuntuu olevan todella kosteuttava sekä hiussuomuja sulkeva. Mielestäni on kyllä rahansa arvoinen hoitis, jota voisin suositella kuiville ja kurittomillekin hiuksille, jotka haluaa saada lättänämmäksi :) .

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 21:04
Kirjoittaja helka
Olen muutaman kerran käyttänyt Rainbow'n Sensitive-shampoota ja -hoitista. Shampoo on ihan perushyvä, melko voimakkaasti pesevä shampoo. Ilman hoitoainetta tätä ei voi kuvitella käyttävänsä, koska takuttaa jopa hyväkuntoista tukkaani. Hoitoaine on aika mitäänsanomatonta. Ellenin mainitsemaa mattaefektiä en ole omissa hiuksissani huomannut, mutta ei muutenkaan tunnu tekevän juuri mitään ja jätettävä on tämän jälkeen tarpeen. Käytän kuitenkin pois CWC-pesussa ekana hoitiksena.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 21 Loka 2013, 10:06
Kirjoittaja lynx
Mä olen tosi tykästynyt KC Professionalin No Nothing (idioottimainen nimi :P) moisture-sarjaan. Mun iho suuttuu milloin mistäkin, ja nämä hajustettoomat tuotteet ovat olleen tosi hyviä. Ei hilseen murustakaan päänahassa, ja toi shampoo on tosi hellävaraisesti pesevä. Hyvä päänahalle ja hiuksille siis. Saa esim Sokoksen kampaamotuote-osastolta. Plussaa myös siitä, että näissä on ihan hauskat ja nätit pakkaukset. Tosi monet herkkisten tuotteet ovat jossain tosi platkuissa tylsän näköisissä purkeissa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Elo 2015, 07:03
Kirjoittaja Mena
Nostellaas tätä.

Rainbown hajusteeton hoitoaine oli pitkään mun lemppari co-pesuissa ja sitä raaski lotrata latvoihin öljyn kanssa hennauksen yhteydessä muhimaan. Mutta sitten ne lopetti sen, sniif.

Tuosta KC:n No Nothing moisture-sarjan hoitoaineesta on tullut mun lemppari ihan hoitiksena. Kosteuttaa ja silottaa hyvin, toimii mun luonnonkiharalle tukalle mainiosti. Saman sarjan suihkemainen jätettävä on vakkarikäytössä myös ja toimii myös kuiviin hiuksiin lähmäämättä. Tuota hoitista ei kyllä raaski CO-pesuihin edes kokeilla kympin pullohinnalla.

LV:n shampoo ei tuntunut tarpeeksi pesevältä, ja LV:n hoitis toimii mulla yhtä hyvin kuin Neutralin hoitis eli co-pesuissa jees mutta ei sillä latvoja selvitetä. Neutralin shampoo on ollut mulla vakkarikäytössä kun iskee aina piheys silloin kun pitäisi ostaa shampoo, on siis ollut tarkoitus testata tuo No Nothingin moisture-shampoo mutta aina se on jäänyt... &nbsp;::)

Lidliin on nyt tullut Cieniltä Sensitive shampoo ja hoitoaine, jotka ostin testiin. Onko muut ehtineet testata jo näitä? Mulla on nyt yksi sh+ha -pesu sekä yksi co-pesu takana. Shampoo oli riittävän pesevää, fiilis oli aika sama kuin Neutralin shampoolla. Kannattaa annostella vähän varovasti, holahtaa helposti liikaa kun puristaa pulloa (eli sama homma kuin Neutralin kanssa). Hoitoaine sen sijaan oli ihan erilaista kuin Neutral tai LV: koostumus on paksua kuten No Nothingin hoitis. Hoitoaine tuntui kädessä jotenkin jännän liukkaalta ja sai olla huolellinen levittäessä latvoihin. Mulla oli vähän epäilykseni, mutta: Selvitti hyvin latvat ja jätti hyvän tuntuisiksi. Kosteutuksesta en osaa vielä sanoa mitään, kun nyt on ollut kuumankostea ilma niin mun tukka pörrökiharalla muutenkin. Mulla siis latvoista näkee jo muutaman käyttökerran jälkeen onko hoitoaine tarpeeksi kosteuttavaa; jos on, niin pysyy kiharalla ja jos ei niin on vain laineita. ;D
Kokeilin tuota Cienin hoitoainetta eilen co-pesussa ja pakko sanoa että kyllä tuollaista juoksevampaa hoitista on helpompi levittää ja "vaahdottaa" hiuksissa. Eli meni enemmän aikaa että sai leviämään, mutta jälki on ihan ok. Ponnaripäivä mulla on joka tapauksessa aina co-pesujen jälkeisinä päivinä (pesen joka toinen päivä shampoolla ja joka toinen co-pesulla, paitsi kesällä shampoopesuja on useammin), mutta ei ole lähmäinen rasvaletti. :ts

Harmi että mulla on harvemmin asiaa Lidliin niin näitä pitää erikseen sitten käydä hakemassa, tosin haen mä sieltä kynsilakanpoistoainetta ja pastaakin aina erikseen....

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 23 Loka 2015, 22:34
Kirjoittaja tipson
Mä ostin kokeilumielessä tuota Cienin hoitoainetta ja jos en ois katsonut inci-listaa ennen käyttöä, olisin voinut vannoa, että siinä ois silikoneja&nbsp; :D ja tämä siis positiivisessa mielessä. Ihanan paksu koostumus ja hoitaa ja selvittää hiuksia paremmin kuin Erisan tai LV. Mä mielellän ostaisin kotimaista, mutta ne ei oo ollu tarpeeksi hoitavia mun saksimista kaipaaville latvoille.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 24 Loka 2015, 09:40
Kirjoittaja Mena
Mä käyttelin yhden Cienin hoitoaineen melkein loppuun, ja totesin ettei se pidemmän päälle kosteuta tarpeeksi. Siirryin siis takaisin KC No nothingiin. Tuo Cien sopii kyllä hyvin muhitteluihin hennauksen yhteydessä, joten saan siten tuubin kulutettua loppuun. :) KC:ta en raaski lotrata latvoihin muhitteluun.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2016, 01:02
Kirjoittaja PoohBear
Mä oon tykänny Lidlin Cien hoitista käyttää öljyyn sekotettuna ja muhitellut sitä. Pelkkä öljy on tästä tukasta vaikea saada irti vaikka kuinka emulgoisi hoitiksella ja sen jälkeen pesee shamppoolla.

Samaten Cien käy hyvin SMT hoitoon, ihanan pehmeä tukka tukee ja sormet vaan meni läpi! Moista en muista moneen vuoteen kokeneeni. Nyt on tukka yli BSL pituuden, joten takkua riittää taipuisassa/luonnokiharassa.

Innostuin jo että Cienhän korvaa entisen Rainbown hajuttoman hoitiksen, mutta tänään vaan harmikseni huomasin, että kun otin uuden putelin käyttöön, niin se ei olekkaan hajuton. Ja menin vielä kaksi putelia ostamaan. Voihan ne varmaan palauttaa ja palautetta pitää laittaa sinne. Ilmeisesti tehtaalla on käynyt joku moka. Mielestäni joku muukin tästä tänne kirjoitti joku aika sitten, mutta onkohan viesti poistettu, kun en sitä enää huomannut.

No nothing moisture hoitis on kyllä ihana ja selvittää hyvin. Sitä pitääkin käydä hakemassa lisää, kun loppui juuri puteli.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2016, 11:01
Kirjoittaja tipson
^Mullakin kansi edellistä hajusteetonta Cienin hoitista on ollut selkeästi hajustettuja. Ekan ostamani pullon jämiin kun vertasin, niinse ensimmäinen oli kyllä selkeästi hajusteeton. Mulla toi tuoksu ei ole kuitenkaan aiheuttanut mitään, niin en ole jaksanut palauttaa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2016, 13:02
Kirjoittaja Mena
Mä testasin Urtekramin No perfume -sarjan hoitista, kun saman sarjan shampoosta tykkään. Mutta ei toimi mulla. Ei selvitä takkuja (luonnonkiharassa se latva on aina hamppua ja menee takkuun) eikä kosteuta tarpeeksi. Oli pakko hakea KC No Nothing kosteuttava hoitoaine ja samalla se jätettävä hoitosuihke joka on myös mun lemppari, kun Urtekramin Aloe vera jätettävässä suihkeessa on jotain hajustetta josta mun päänahka oireilee. Oli muuten Sokoksella 7,90e/kpl nyt noi No Nothingit, normihinta 9,90e. :ts

KC No nothing kosteuttava shampoo ei toiminut mulla yhtään, kun mulla on kuitenkin megarasvoittuva päänahka ja nyt talvella vielä pahempi. Onkohan se No nothingin volume shampoo pesevämpi? Urtekramin No perfume sh kuitenkin sopii, ja sitäkin vielä paremmin Neutralin shampoo. Neutralin shampoon kanssa voin pestä joka toinen päivä CO-pesulla Neutralin hoitoaineella ja joka toinen päivä shampoolla. :)

Hyvä tietää tuo Cienin hoitiksen hajusteongelma, kun mulla on hajusteallergia (eli iho voi räjähtää korvia myöten hajustetusta tuotteesta) niin taidan jättää Cienit ostamatta nyt ainakin jonkun aikaa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 30 Tammi 2016, 13:57
Kirjoittaja grace
^ Olen pullollisen verran käyttänyt sekä No nothingin kosteuttavaa shampoota että tuuheuttavaa. Tuuheuttava oli pesevämpi kuin kosteuttava, mun tukasta tuli kosteuttavan kanssa sellainen "ylihoidettu" liiskalähmä. Muistaakseni tuuheuttava ei ollut mikään narskuvaksi pesevä sekään, mutta ihan ok tuote.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2016, 21:38
Kirjoittaja ZombieQueen
PoohBear kirjoitti: Samaten Cien käy hyvin SMT hoitoon, ihanan pehmeä tukka tukee ja sormet vaan meni läpi!
Mikä on SMT hoito?

Onko tuo Cien hoitis valkoista (voisin ostaa suoravärin kanssa käytettäväksi, jos on)?

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 31 Tammi 2016, 22:55
Kirjoittaja elly
^ Ainakin minun silmiini on täysin valkoista. :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 01 Helmi 2016, 16:12
Kirjoittaja ZombieQueen
^Kiitos elly! :)

Ja selvisi jo tuo SMT hoitokin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 13:33
Kirjoittaja PoohBear
Kävin kanssa hyödyntämässä emotionissa tuon No Nothing tarjouksen :) Otin kosteuttavan hoitiksen lisäksi tuuhetuttavan shamppoonkin, kun alkoi oman värin kasvatus projekti.

Sunnuntaita tekemäni SMT hoito ei enää tehnytkään niin super takutonta effektiä ja tajusin, että se silkkisyyden oli aiheuttanut pelkistävän värinpoiston pufferi. Otti kyllä ainakin tuon käyttämäni Proveken haju niin henkeen monen päivän ajan, ettei taida toista uskaltaa tehdä.

No Nothingin kosteuttavaa hoitista pitää kokeilla SMT hoitoon myös :)






Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 10 Helmi 2016, 00:04
Kirjoittaja RockQueen
Mullakin LV:n shampoo jätti hiukset likaisen oloisiksi vaikka vaahdotin huolellisesti kaksi kertaa. Se päänahanhoitoneste taas tuntuu ihan jeppiskamalta!

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 11 Helmi 2016, 06:29
Kirjoittaja Mena
Ei toi Urtekramin No perfume shampoo taida sittenkään sopia mulle. Päänahka kutisee, välillä vähän hilseilee ja on alkanut nyt rasvoittumaan ihan hulluna. Plääh. Mulla on myös täysi pullo Elokuun Mietoa shampoota jota kokeilen nyt seuraavaksi. Se ainakin tuntuu pesevän kivasti ja vaahdottaessa tuoksuu tuo merisuola vähän, tykkään. Jos tämäkään ei toimi niin sitten haen taas Neutralin shampoon. Päänahka on nyt tosi ongelmallinen kun rasvoittuu hirveää tahtia ja silti kuitenkin kutisee ja hilsettäkin meinaa puskea. Miedommilla shampoilla (kuten LV tai se KC No nothing moisture) tulee vaan lähmää ja sitten näillä pesevämmilläkään ei ole hyvä. :-\
Mulla on latvakin mennyt vähän huonoon kuntoon, joten tilasin pitkästä aikaa Alba Botanican jätettävän hoitiksen iherbistä. Pitäisi kai käydä kampaajalla tasoittamassa latvat mutta ei vaan raaskisi, kun sitten lähtee taas pituutta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 11 Helmi 2016, 10:52
Kirjoittaja ainokainen
Ihan vinkiksi, jos sulla päänahka rasvoittuu ja kutisee, saattaa se olla merkki taliköhnästä tai hiivasienestä. Noi on aika yleisiä vaivoja. Hae apteekista Selukos-merkkistä lääkeshampoota ja pese sillä pari kertaa, niin pääset vaivasta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 13 Helmi 2016, 09:48
Kirjoittaja Mena
Kiitos ainokainen. Mulla on kyllä ketokonatsolishampoota kotona valmiina kun käytän sitä lääkkeistä sivuvaikutuksena tulleiden iholäiskien hoitoon (käsivarressa taas pari pientä läiskää odottamassa käsittelyä...), voisin tietysti yrittää tuolla pestä jos kyseessä onkin hiivasieni (luin että sitä käytettäisi myös hiivasienen hoitoon). Jos ei auta niin sitten haen tuon Selukos-shampoon testiin.

Mä olen aiemminkin saanut päänahkani sekaisin, viime talvena kokeilin palashampoota. En näemmä ikinä opi että jos löytyy joku hyvä tuote jolla asiat pysyvät kunnossa (niin ihon kuin hiusten suhteen) niin ei pitäisi lähteä kokeilemaan muuta....

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2016, 07:44
Kirjoittaja Sinimusta
Taliköhnä on ainakin minulla sellainen mikä ajoittain tulee esille. En ole löytänyt mitään erikoista tekijää. Säät vaikuttaa jonkin verran ja jos pesee pitkään liian miedolla shampoolla. Ja sitten kun se tulee esille niin Selukos shampoo auttaa ainoastaan. En ole pystynyt ehkäisemään millään perusshampoolla taliköhnän uudelleen tuloa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2016, 11:00
Kirjoittaja Puf
^ Hmm, olen tähän asti ajatellut että noin puoli vuotta satunnaisesti oireillut päänahkani on hermostunut hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta, mutta toisaalta olen itsekin jo jonkin aikaa käyttänyt hiustenpesuun pääsääntöisesti vain palashampoota ja sulfaatitonta pesunestettä. Taivuin lopulta ostamaan Selukosin ja sillä hilseily/taliköhnä? loppui seinään, nyt olen jatkanut normaalishampoilla kunnes oireilu mahdollisesti taas palaa. Pitää nyt tarkkailla tuleeko hilse takaisin vielä puolen vuoden päästäkin, vai jääkö se pidemmäksi aikaa vaivaamaan. Siinäkin tilanteessa voi olla vaikea arpoa johtuuko vaiva edelleen ja jopa lopullisesti hormonitasapainon muutoksista vai vääristä pesutuotteista. Kai siinä kohtaa pitäisi vaan ostaa pullo sulfaattipohjaista perusshampoota ja pestä sillä pidempään hiuksia. No, ainakin hajusteettomia vaihtoehtoja on aika hyvin saatavilla pesevämmistä shampoista. ;D

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2016, 11:18
Kirjoittaja tipson
Mulla en enää Selukos toimi&nbsp; :-\ Ekat puoli vuotta toimi ja vaiva oli poissa. Jouduin käyttämään Selukosia kuitenkin noin puolentoista viikon välein ja sitten se vaan lakkasi toimimasta. Ostin uuden pullonkin, jos kyse olisi ollut tuotteen vanhentumisesta, mutta eipä uusikaan auttanut&nbsp; :( nyt ei oo mitään mikä auttaisi.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2016, 12:09
Kirjoittaja evergreen
^ Onpas syvältä. Olitko sä ketokonatsolinkin jo todennut hyödyttömäksi? Kannattaisiko sitä kokeilla uudelleen, jos tilanne on Selukosiin tottumisen jälkeen erilainen? Onko sun normishampoista tai pesutottumuksista löydettävissä mitään, mikä voisi vaivaa osaltaan pahentaa?

Mulla oli loppuvuodesta ihan kunnon köhnähajotus ja lista vältettävistä shampoista tai ainesosista on kasvanut ihan kivasti. Ärsytys tuntuu laukaisevan ongelman tehokkaasti. Päänahka ei siedä enää esim. FiN:n merileväshampoon sitruunaöjysisältöä. Sodium coco-sulfaten karsin myös, kun melkeinpä jokainen luomushampoo on johtanut köhnään, vaikka hiukset puhdistuisivat natiseviksi. Ehkä se on SLS mikä siinä ärsyttää. Ongelma ulottuu mulla hoitoaineisiinkin; vaikka laitan hoitista vain korvien tasolta alaspäin, pienikin määrä tuntuu pääsevän heti hiusten läpi päänahkaan ja tätä osaa kirvelee ja kutittaa niin kauan kunnes jynssään taas shampoolla. Viimeisimpänä Elvital Extraordinary Oil -hoitis alkoi tehdä näin, vaikka yritin jopa hoitaa touhun suihkussa "pää alaspäin". Tässä nyt on toki esim. kookosöljyä, mikä on about pahinta mihin voin koskea, mutta ei se voi olla pelkästään siitä kiinni kun niin moni öljytönkin tekee saman.

Garnier Respons 5 Plants -hoitis on ainoa turvalliselta tuntuva hoitis tällä hetkellä. Tää on kyllä todella hyvä tuote, mitä nyt vähän turhan voimakkaasti haiskahtaa. Oon pyörittänyt jemmassa olevia, keskeneräisiä shampoita moneen kertaan kokeilussa, mutta mikään ei ole sopinut päänahalle sen vertaa kuin marketti-lorkut. Olen sitten vain vaihdellut 5 Plants -shampoon ja Elvital NG Luminizer -shampoon välillä, vaikkei kumpikaan hiuksille kauhean kivaa ole. Mutta päänahka on pysynyt köhnättömänä.

Tää nyt ei liittynyt hajusteettomiin tuotteisiin mitenkään, sori.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2016, 12:36
Kirjoittaja tipson
^Nizoral on ollut joskus käytössä, mutta mua ahdistaa sen aiheuttama hiustenlähtö. Vähintäänkin sitä käyttäessä kuvittelee kaljuuntuvansa :(. Seborreasta on tullut kärsittyä puberteetin alusta saakka ja kaikenlaistaon tullut kokeiltua. Muutoin on käytössä hajusteettomat, herkän ihon perusmarkettituotteet. Mitään climbozalea sisältävää en voi käyttää taliköhnään, koska ne tuotteet repii korvantaukset ja päänahan auki. Näin on käynyt useammalla eri tuotteella.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Helmi 2016, 13:07
Kirjoittaja evergreen
^ Joo, hiustenlähtö (tai lähinnä sen jatkuminen) mainitaankin tosiaan noiden selosteissa. Onko se jatkunut sit pitkäänkin Nizoralia käyttäessä vai onko käyttö pitänyt jättää jo alkuunsa? Ikävä homma. Meinasin mainita, että voisko jossain muussa ketokonatsolishampoossa olla eroa, mutta lähes samaahan esim. Konact on apuaineita myöten. Tietysti jos mikään muu ei auta, niin ehkä sen hiustenlähdön voi yrittää ottaa niin, että se kuuluu asiaan ja sen pitäisi olla vain hetkellistä? Mulla usein aina tehokkaampaan shampooseen vaihtaminen köhnän keskellä, oli se sitten lääkeshampoo tai ihan tavallinen, on saanut hiuksia lähtemään tosi runsaasti, mutta olen ajatellut sen niin, että ne on hiuksia, jotka kuitenkin olisivat pian irronneet. Köhnän lähdön jälkeen hiustenlähtö kuitenkin on sitten taas aiempaa vähäisempää.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Syys 2016, 15:09
Kirjoittaja PoohBear
Löysin Tokmannilta vahingossa hajusteettomat sh ja ha, Sensitive by Nopa merkkiset.
En ookkaan ennen törmännyt ja eivät olleet samassa kohtaa missä Erisan, lv ja Neutral.
Ostin hoitiksen, 300ml, 1,99€ :) Ihan perus sisältö tässä, ei mitään kummempaa:
Aqua, Cetearyl Alcohol, Glyserin, Distearoylethyl Dimonium Chloride, Citric acid, Sodium Gluconate, Sodium Benzoate.
Varmasti hyvin pelittää öljy hinaja muhituksissa :)
Viikonloppuna laitoin saunaan märkään tukkaan No Nothingin kosteuttavaa hoitista ja Urtekramin hajutonta hoitista, hunajan ja öljyn kanssa suihkymyssyn ja pyyhkeen sisään, mietoon 60-70 asteiseen lämpöön pötköttelemään selälleen n.30min. ja pesin hiukset suihkussa Urtekramin hajuttomalla shampoolla johon sekoitan hunajaa ja aloevera geeliä. Mukavan pehmeät ja kiiltävät hiukset tuli :)

http://sensitivebynopa.dk/?page_id=4024
Ylärivissä keskellä on aikuisten tuotteet, isot pullot.

Niin ja tämä hoitis on täysin hajusteeton. Lidlin Cien hoitista en oo enää uskaltanut ostaa, kun oli hajut kahdessa pullossa aiemmin, vaikka oli hajusteetonta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 05 Syys 2016, 20:20
Kirjoittaja Morrigan
^Hajusteeton ei tarkoita etteikö tuote voisi tuoksua/haista jollekin. Hajusteettomassa ei ole tuoksun vuoksi lisätty mitään tuomaan hajua, mutta tuotteessa on kuitenkin raaka-aineiden haju.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Syys 2016, 17:01
Kirjoittaja PoohBear
Niinhän se menee, mutta Lidlin tuotteessa oli ihan oikein hajuste joka haisi, ei hajusteeton raaka-aine. Tässä ketjussa on tästä aiemmin keskusteltu.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 23 Loka 2016, 11:52
Kirjoittaja PoohBear
Tokmannin Sensitive hoitis on osottautunut hyvin selvittäväksi kun siihen sekoittaa ensin rypäleensiemen öljyä. Meinasin jo koko vyötäröpituisen tukan napsia lyhyemmäksi, kun mikään ei enää tuntunut toimivan ja oli kokoajan takussa vaikka shampoonkin oli poistanut käytöstä ja vaihtanut miedompiin menetelmiin.
Nyt taas jaksaa jatkaa pitkätukkaisena, kun tukka selviää suihkussa :)

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 25 Loka 2016, 20:56
Kirjoittaja Mena
Mä olen tykästynyt Ole Hyvän hajusteettomaan shampooseen. Sitä saa mm. Punnitse&Säästä-liikkeestä ja Ruohonjuuresta. Kävin viimeksi vaan täyttämässä pulloni, kun kerrankin muistin olla heittämättä roskiin ja musta ne vanhemmat etiketit olivat nätimpiä.&nbsp; ::) Aion vaihtaa myös suihkusaippuani Ole Hyvään jahka nykyinen LV loppuu.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 09 Marras 2016, 19:54
Kirjoittaja PoohBear
Minkälainen inci tuossa Ole Hyvän hajuttomassa shamppoossa on? :)
Ja vieläkö saa täyttää omaan pulloon, en ole sen jälkeen käynyt täyttämässä kun uutisoivat että se kielletään. Vai tuliko siihen sellainen, että voi täyttää sellaiseen pulloon, jossa on ollut samaa ainetta jota ostaakin? Siitähän ne silloin Evirassa meuhkasivat, että kun ei lue mitä pullossa on.

Shampoota käytän kyllä harvoin, n.kolmen viikon välein. Takuttaa ja kuivattaa niin paljon. Muuten menee Urtekramin hajuttomalla hoitiksella ja Valkoisen Langan kasvojenpuhdistusaineella (aloe vera pohjainen) pesut.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Marras 2016, 08:38
Kirjoittaja Mena
Ole hyvän hajusteettoman shampoon vanhan version inci: aqua, sodium coco sulfate, coco betaine, aloe barbadensis, betaine, xylitol, sea salt, citric acid, benzoic acid
Tuo vanha versio on muuten nyt kolmella eurolla poistomyynnissä Hyvinvoinnin.fi:ssä. :3 Tämä vanha on siis se josta mä tykkään, uutta en ole kokeillut.
Uuden version inci, jota myydään ihan nimellä hajusteeton shampoo: Aqua, Cocoamidopropyl Betaine, Sodium Coco-Sulfate, Capryl/Capryl Glucoside, Sea Salt, Benzoic Acid, Citric Acid
Uusi ei siis ole enää mikään aloevera-xylitol vaan ihan vaan tollanen "tavallinen". Hinta Ruohonjuuressa 9,95e/350ml.

Ja saa edelleen ostettua omaan pulloon täyttönä ainakin Punnitse&Säästä-liikkeistä, luultavasti myös Ruohonjuuresta. Siihen tuli joku sääntö jota sitten tarkennettiin ja meniköhän se niin että kodinpuhdistusaineita ei saa myydä irtotäyttönä mutta shampoota ja suihkugeeliä saa?

Nyt mun iho ja päänahka on kuivunut hurjasti kylmien ilmojen myötä ja olen nyt mennyt näillä:
Shampoona Ole hyvä noin joka toinen / jopa joka kolmas päivä, välipäivät Neutralin hoitoaineella CO-pesulla. Hoitoaineena KC No Nothing Moisture johon sekoitan välillä mukaan aprikoosinsiemenöljyä (Now foods iherbistä), tai sitten uutena tuttavuutena i+m hajusteeton lk-hoitoaine. Jätettävänä Alba botanica / KC No Nothing moisture suihke.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Marras 2016, 11:50
Kirjoittaja elly
Sain lahjaksi KC Professional No nothing Moisture -sarjan shampoon ja hoitoaineen. Shampoo on miellyttävä perustuote, joka vaahtoaa reippaasti ja pesee hiukset puhtaaksi, muttei narskuvaksi. Hoitoaine yllätti iloisesti, sillä se ei tehnyt värjäämättömästä tukastani lirua tai rasvaisen näköistä, vaan lopputulos oli pehmeä ja kosteutettu. Ostan mielelläni uudet pullot, kunhan saan ensin kulutettua pari pullonloppua tyhjäksi. Myös saman sarjan Volume-tuotteet kiinnostavat. :)

Mun nenä on herkkä tietyn tyyppisille hajuille. Esimerkiksi Biozellin Rakennesuihkeen parfyymin omainen tuoksu on mielestäni aivan hirveä ja saa minut aivastelemaan suihkutteluvaiheessa. Olen kuitenkin mieltynyt suosimaan miedosti hajustettuja ja hajusteettomia tuotteita, jotta hajuveden tuoksu ei sekoitu muiden kosmetiikkatuotteiden tuoksuihin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Marras 2016, 12:42
Kirjoittaja Marie Corelli
elly kirjoitti: Mun nenä on herkkä tietyn tyyppisille hajuille. Esimerkiksi Biozellin Rakennesuihkeen parfyymin omainen tuoksu on mielestäni aivan hirveä ja saa minut aivastelemaan suihkutteluvaiheessa. Olen kuitenkin mieltynyt suosimaan miedosti hajustettuja ja hajusteettomia tuotteita, jotta hajuveden tuoksu ei sekoitu muiden kosmetiikkatuotteiden tuoksuihin.
Minustakin tuo Biozellin Rakenne- ja volyymisuihke haisee todella kamalalta. Se jää vielä hiuksiin leijumaan koko päiväksi. Minulla on myös saman valmistajan syväpuhdistava shampoo ja senkin tuoksu on hirveä. Nuo hypotuoksut ovat hajusteherkän näkökulmasta pelkkä vitsi. Veruke, jolla voidaan tunkea hajusteita tuotteisiin kuten ennenkin on tehty.

Minulla ei ole tällä hetkellä käytössä hajusteetonta shampoota, sillä olen yrittänyt olla ostelematta mitään, ennen kuin kaapista on entisiä kulutettu pois. LV:n shampoosta en tykännyt, sarjan hoitoaine oli ennen mineraaliöljyn lisäämistä hyvä, mutta en halua hiuksiini mitään mineraaliöljyä rasvoittajaksi. Erisanin hoitoaineessa taisi myös olla tuo mineraaliöljy, joten sekään ei käy. Erisanin shampoosta kyllä pidän.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 12 Marras 2016, 17:05
Kirjoittaja evergreen
Tarkoitatteko sitä Biozellin Texturizing Spraytä? Sen hajusta ainakin valitin itsekin, tosi pistävän parfyyminen ja tunkeutuva, eikä haihdu yhtään. Ihan sietämätön. Ollaan me vain niin erilaisia, kun toisille tuokaan ei tuoksu juuri ollenkaan.
Marie Corelli kirjoitti: Nuo hypotuoksut ovat hajusteherkän näkökulmasta pelkkä vitsi. Veruke, jolla voidaan tunkea hajusteita tuotteisiin kuten ennenkin on tehty.
Samaa mieltä. Mulla on kasautunut ihan karmea ärsytys esim. apteekkikosmetiikkaa kohtaan, kun suurin osa siitä on mun mielestä ihan kammottavan ärsyttävästi hajustettua, ja apteekin henkilökunta jaksaa silti usein huomauttaa, että nehän sopivat kyllä lähes kaikille kun ovat hypotuoksuja. My ass. Esim. LRP:n tuotteissa ei juuri näy niitä eteeristen öljyjen ainesosia, jotka on merkattava inciin, mutta valtaosassa niitä on niin ärsyttävä hajustus, että kärsin siitä pitkään senkin jälkeen, kun olen tripla-pessyt sen shaissen iholta. Mun ei tarvitse välttää hajusteita kokonaan, ja tykkäänkin käyttää joitakin tuotteita tuoksullisina, mutta ne tuoksut on ihan tuotekohtaisesti kokeiltava.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 19 Marras 2016, 11:49
Kirjoittaja PoohBear
Kiitos Mena inceistä&nbsp; :) En muistanutkaan, että Ole Hyvää löytyy myös Hyvinvoinnin tavaratalosta ja sieltä näkee aina kätevästi incitkin.
Mulle on Kookos sulffaatti liian pesevä, joten harmi vaan jää tuokin sitten hankkimatta.
Lehtoapeatin turveshamppoolla pesun silloin kun kun tarvetta, veteen laimennettuna ja hunaja+aloevera lisällä. Pesuväli on 4-6 päivää, joista shampoolla pari kk.välein.
Kesällä toimi melassilla pesukin hyvin ja kerran viikossa jotain pesevämpää, kananmuna+vesi tai ruisjauho+vesi. Välillä sooda+vesi+aloe+hunaja.

Jätettävän olen nyt käytellyt ihan tuota Tokmannin Sensitive hoitista, joka on "oikeasti" poishuuhdeltava. Latvoihin argan öljyä.
Enää en kestä Alba Botanican luonnontuoksuja, laventeli ja kamomilla siinä ainakin taisi olla.

Ja hypotuoksut on kyllä niin vahvoja omaan nokkaan, jo 12v. sitten olivat jo liian vahvoja. nykyään ei tuolisi mieleenkään sellasia myrkkyjä käyttää kun on siitä ajasta paljon enemmän herkistynyt.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 21:35
Kirjoittaja ainokainen
Kokeilin Lidlin Cien -sarjan hajusteetonta shampoota ja hoitista. Joku aiemmin tässä ketjussa haukkui, että niissä olisi jotain hajustetta, mutta en mä näissä kyllä haistanut mitään? Ihan sellainen "apteekin haju" näissä oli, ja sekin todella mieto.

Shampoo oli todella hyvin vaahtoavaa, ja pesi hiukset narisevan puhtaiksi. Hoitis oli tosi tiukkaa tavaraa, piti oikein puristaa ulos pullosta. Tuoteselosteen mukaan ei näyttäisi sisältävän silikonia, eli jätti hiukset tosi kevyen tuntuisiksi. Omille lasimaisille, värjäämättömille hiuksilleni hoitotehot riittivät, mutta uskoisin, että vähänkään kuivemmille hiuksille on ehkä turhan mitäänsanomaton tuote. Aion lisätä tähän öljyjä, siksi itse asiassa ostinkin tämän, mutta tulipahan nyt kokeiltua ihan tällaisenaan.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Elo 2017, 16:01
Kirjoittaja PoohBear
Lidlin hoitoaineessa oli kyse tietystä erästä pari vuotta sitten.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 24 Loka 2017, 20:29
Kirjoittaja helka
Käytin pari kertaa No nothingin Moisture-shampoota ja hoitoainetta, mutta annan ne eteenpäin jollekin. Shampoo oli ihan ok, mutta ei ollut riittävän pesevä mun nopeasti rasvoittuvalle hiuspohjalle. Se myös teki hiuksista jollain tavalla raskaat ja elottomat, ja tukka roikkui tavanomaista litteämpänä pitkin päätä. Hoitoaine oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Levitettäessä se vaan katosi hiuksiin eikä kosteuttanut tai siloittanut likimainkaan tarpeeksi. Harmi, olisin halunnut tykätä tästä sarjasta.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 17 Marras 2017, 17:55
Kirjoittaja Hilippa
Kävin kesällä kampaajalla seitsemän vuoden tauon jälkeen. Pituutta lähti reilusti ja vaikka en varsinaisesti tuolloin ollutkaan vailla mitään uusia hiustuotteita, niin taitava kampaaja sai minut ostamaan EkoPharman herukka-hoitoaineen ;D
Valitettavasti olikin hyvin kevyt hoitoaine eikä siis tarpeeksi hoitava, kosteuttava tai silottava minun hiuksille. Tuotteen hajusteettomuus ei varsinaisesti häirinnyt minua, mutta se yhdistettynä ohuehkoon koostumukseen niin tuon hoitoaineen käyttäminen oli yhtä antoisaa kuin perusvoiteen levittäminen tukkaan :P
Tuo kokeilu ei siis saanut minua mitenkään innostumaan hajusteettomista tuotteista... Olen tosin onnekas että pystyn kyllä hyvin hajustettujakin tuotteita käyttämään ongelmitta, niin tulen jatkossakin suosimaan niitä.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 20 Marras 2017, 20:08
Kirjoittaja Marie Corelli
Testasin Tokmannissa myytävän Sensitive by NOPA shampoon. Shampoo on voimakkasti pesevä, mikä ei haittaa minua. Vaahtoa tuli paljon ja tuote tuntui riittoisalta. Inci on yksinkertainen ja se innosti kokeilemaan. Itse en tätä ostanut, mutta hintaa tällä tuotteella on pari euroa, kun Tokmannilla tätä näin.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 27 Heinä 2021, 07:52
Kirjoittaja Mena
Nostelen, kun on löytynyt ja tullut testattua (itselleni) uusia hajusteettomia tuotteita. Luonnonkihara kuiva takkutukka, mutta päänahka rasvoittuu aika tahtia edelleen vaikken enää ihan teini olekaan.

Sim sensitive DS color shampoo
Sulfaatiton, mutta vaahtoaa hyvin. Pesuteho on just täydellinen mun hiuksille, eikä takuta. Tästä tuli uusi lemppari.

Sim sensitive DS color hoitoaine
Selvittää hiukset hyvin, eikä jätä takkuun. Tämä toimii hyvin pikahoitiksena. Jäi vakkarikäyttöön tämäkin.
Nämä sim sensitivet on vähän kiven alla kun ei myydä joka paikassa, mutta ainakin clips ja hairstore myy. Omani tilasin kuitenkin lykosta, kun sieltä sai myös litran pönikät halvalla (meillä näitä kuluu kun mies käyttää samoja). Mulla on myös hoitosuihke tuolla jemmassa, mutta en ole vielä ottanut testiin.

No nothing color hoitoaine (vanha versio)
Sain tämän kampaamosta kun leimakortti tuli täyteen ja ei vakuuta. Ei niinku yhtään. Jos latvat on selvät niin voin käyttää tätä, mutta vähänkään takkuiseen en ja ei tunnu tekevän oikeastaan mitään. En usko ostavani tuota uutta versiotakaan.

Cutrin Vieno kuivashampoo
Tämä on oikein hyvä! Sain tästä vinkin eräältä kampaajalta kun olin punapää. Ei ärsytä päänahkaa, mutta ponnaripäivä kyllä on vaikka tätä laittaisi.

Cutrin Vieno hoitosuihke
Tämä on paksumpaa lientä kuin vakkarituotteeni No nothing hoitosuihke (myös uusi versio on jees). Tykkään annostella aika reippaasti, varsinkin kuivaan hiukseen aamuisin että saan tästä tukkasotkusta jotenkin ok-näköisen. Tämä jättää hiukset jotenkin karheammiksi ja semisti lähmäiseksi, pitää varoa annostelun kanssa ja mielellään vain kosteisiin hiuksiin. Onko se nyt sitten sitä tekstuuria, mutta mun hamppu ei sitä kyllä kaipaa. ;D Käytän tämän loppuun kyllä, mutta en osta uudelleen.

Biozell color mask-sarjan color remover shampoo
Kiva että löytyi syväpuhdistava shampoo hajusteettomana, ihan vieläpä marketista. Tämä ei tuntunut niin rääkiltä kuin Herbinan syväputsari (joka ei siis ole hajusteeton), mutta puhdisti kyllä hyvin eikä päänahkakaan ärtynyt tästä. Jää käyttöön, varsinkin jos tarttee liian tummaksi menneen colormaskin haalistumista nopeuttaa. ;D

Ole hyvän shampoota en ole enää käyttänyt, kun takuttaa ihan liikaa. Hennapäänä ei takuttanut niin paljoa, mutta hapeteväreillä rääkättyyn tukkaani en tätä voi laittaa. Ole hyvän hajusteettomassa shampoossa ja suihkusaippuassa on muuten identtinen inci, huomasin sattumalta. Kysyin asiasta valmistajalta, ja sain epämääräisen vastauksen että on samoja ainesosia mutta eri pitoisuuksilla. Ota tosta nyt sitten selvää, kun incissähän ainakin ensimmäiset pitää olla pitoisuuksien mukaisessa järjestyksessä...

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 27 Heinä 2021, 14:23
Kirjoittaja Marie Corelli
Täytyypä minunkin kehua tänne yhtä tuotetta: Erittäin Hyvä suomalainen Hellä hoitoaine. Hoitoaine on paksua, selvittää hiukset hyvin ja toimii jopa CO-pesussa.

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 28 Heinä 2021, 08:41
Kirjoittaja Mena
Hei kiitos vinkistä! Ei olisi tullut mieleenkään että Erittäin hienollakin on nykyään hajusteetonta. Tuota hoitoainetta myydään ainakin foodien mukaan meidän s-marketissa, pitääpä napata testiin sitten kun vakkarini co-pesuhoitis Neutral loppuu (sitä pitää aina metsästää muualta kun ei myydä tuolla). Kivaa että on tullut enemmän valikoimaa, niiden iankaikkisten LV ja Erisanin rinnalle. :)

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 02 Maalis 2022, 17:05
Kirjoittaja Mena
Nyt on vihdoin testattu Erittäin hieno suomalainen Hellä shampoo ja hoitoaine. Shampoo on miellyttävän tuntuinen levittää, mutta tosi pesevä varsinkin kun on tottunut sulfaatittomaan. Tällä on kuitenkin hyvä pestä välillä jos tuntuu että kaipaa tehokkaampaa pesua. Hoitoaine on paksua mutta toimii silti co-pesussa tosi hyvin! Tuntuu putsaavammalta kuin neutral jota yleensä käytän. Yllätyksenä tää hoitoaine myös selvittää mun hiukset hyvin. Käytän silti latvoihin tehokkaampaa hoitista, mutta co-pesuihin loistava, jää vakkariksi. :) Ainoa miinus on toi leveä pullo, vie enemmän tilaa suihkun hyllyssä ja siitä on jotenkin vaikea puristaa kamaa ulos.

Onko joku jo ehtinyt kokeilla LV kauraöljy -sarjaa? Sellainen näköjään tullut myyntiin ja on myös hajusteettomia.

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Maalis 2022, 14:50
Kirjoittaja Marie Corelli
En ole vielä kokeillut. Se tehohoito kiinnostaisi kyllä, mutta muuten hankintalistalla on LV biohajoava sulfaatiton shampoo. Sitä ei löydy lähikaupoista, jonka takia en ole vielä hankkinut sitä.

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 01 Huhti 2022, 11:32
Kirjoittaja haavekettu
Minä juuri kokeilin LV:n kauraöljy shampoota ja hiusnaamiota ja olin todella tyytyväinen!
Ihanan hoitavat tuotteet, shampoo pesee hyvin mutta silti hiukset ei takutu, vaikka sulfaattia sisältääkin.
Ja hiusnaamio oli tuhtia ja todella hoitavaa, hiukset sai selvitettyä helposti ja ne jäivät kivan jämäkäksi, kiharat hiukset tykkäsivät näistä kovasti!
Ja olivat ihan aidosti hajuttomia omaan nenääni. :D

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 04 Huhti 2022, 18:01
Kirjoittaja Marie Corelli
^Kiva! Taidan itsekin kokeilla ainakin tuota shampoota, koska sitä varten ei tarvitse lähteä kauas ostoksille.

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 07 Huhti 2022, 16:47
Kirjoittaja NarnianQueen
LV Kauraöljyhoitista testattu, mitään erityistä en osaa sanoa.

Kaupoissa on myös XZ:n Kauraöljy-linja, ne odottaa vielä kokeilua.. (ostin lähinnä isälle..)

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 11 Huhti 2022, 11:24
Kirjoittaja Marie Corelli
^Ainakin tuo XZ Kauraöljyshampoo on täyteläinen. Tuoksu on vain melko voimakas.

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 24 Touko 2022, 07:45
Kirjoittaja Mena
XZ kauraöljy ei taida olla hajusteeton.

Nyt on täälläkin muutamat pesut takana LV kauraöljy-shampoolla. Ja ääh. Tää rasvoittaa. Pesin toissailtana ja tänä aamuna saisi jo margariinit leivän päälle. :(

Mistähän mä löytäisin shampoon joka ei takuttaisi, pesisi sopivasti eikä rasvoittaisi... Seuraavaksi varmaan sitten Four reasonsin no nothing -sarja testaukseen. Harmi kun just oli Sokoksen hellimisviikko ja ois saanut -40% alen niistä, mutta ei tullut ostettua kun oli vielä tää LV testaus menossa.

Tuo Sim sensitive DS color shampoo oli kiva, mutta sekin lopulta rasvoitti niin että joka toinen päivä piti pestä co-pesulla ja joka toinen päivä sillä. Famon palasta myös tykkäisin muuten, mutta haluaisin välttää hiusten rasitusta pesun aikana (se palalla märän tukan hankaaminen).

Haaveilen että tarttis pestä hiukset vaan joka toinen tai joka kolmas päivä ilman päivittäistä co-pesua välissä. Onkohan tämä edes mahdollista mulla... Sinänsä usein peseminen ei haittaisi, mutta pesen yleensä illalla ja en haluaisi föönata tai mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan. Ja väri kuluu nopeammin pois, pitää sitten läträtä colormaskia useammin (nyt käytössä Wella joka on sellainen hajustepommi että sen jälkeen pitää tehdä vielä co-pesu aina ettei jää kutisemaan päänahka ja seuraavana päivänä saakin jo rasvoittumisen takia pestä shampoolla).

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 10 Kesä 2022, 06:32
Kirjoittaja Mir
^ Mulla on sama juttu, toivoisin niin paljon että ei tarvitsisi pestä tukkaa joka päivä. Oon päätynyt nyt sit kompromissina käyttämään co-pesua suurimman osan ajasta, jos se ei sitten olisi niin rääkkäävä toimenpide hiuksille. Pesen hiukset shampoolla noin kerran viikossa, ja senkään kanssa tukka ei pysy rasvattomana enempää kuin sen 24h. Tällä hetkellä käytössä on Herbinan sulfaatiton, mutta seuraavaksi kokeiluun otan varmaan myös jonkun hajusteettoman koska tuon tuoksu on aivan liian vahva.

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 08 Heinä 2022, 10:40
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minulla tuntuu pysyvän rasvoittuminen vähäisempänä sulfaatitonta shampoota käytettäessä. CO-pesussa ei sitten toimi sellaiset tuotteet, jotka sisältävät öljyjä. Jotkin kaupoissa myytävät lasten pesuaineet ovat hajusteettomia ja sulfaatittomia. Edullisiakin ovat verrattuna kampaamotuotteisiin. Hankin kokeiluun Libero vauvan pesunesteen, mutta kotimainen Ainu pesuneste on vastaava tuote. En ole vielä kokeillut, koska käytän ensin entisiä tuotteita pois.

Minä aion nyt siirtyä kokonaan hajusteettomiin tuotteisiin. Kaappin olikin kertynyt hajustettuja tuotteita valtavat määrät ja heitin osan suoraan roskiin. Osan joudun viemään ongelmajätekeräykseen. Nyt ostan kyllä enää tarpeeseen. Järjetöntä tuhlausta on ollut aikaisemmin.

Re: Hajusteettomia tuotteita

Lähetetty: 01 Syys 2022, 21:37
Kirjoittaja Mena
Olen käyttänyt kohta pullollisen Wella Invigo senso calm sensitive shampoota. On pesevä, ei lähmää. Tällä pystyn pitämään pesuvälin joka toinen päivä ilman co-pesuja välipäivinä. Sisältää sulfaatteja, mutta en ole löytänyt hyvää sulfaatitonta joka ei lähmäisi (ja takuttaisi). Tilasin tätä nyt litran jättipullon. Mennään tällä nyt toistaiseksi. :)

Nyt mulla on päänahka vähän herkillä yhden väärän punasävyn haalistelusta c-vitamiinilla ja syväputsarilla, ja tuntuu rasvoittuvan nyt hulluna. Pitää varmaan kokeilla niin että pesisi Neutral hoitoaineella co-pesulla joka toinen kerta. Jos ei ehdi olla rasvapommi jo, koska siihen tuo ei enää tehoa. Tai sit niin että shampoopäivä, co-päivä, co-päivä ja sitten vasta shampoopäivä taas.