Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Onko kukaan kokeillut Urtekramin hajusteetonta ja väriaineetonta shampoota ja hoitista? Löytyy ainakin täällä Joensuussa Sokokselta?
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Nyt olen käytellyt pidemmän ajan Urtekramin hajusteetonta shampoota, niin voin laittaa kokemuksia.
Sh pesee hellävaraisesti ja jättää mulla ainkin tukan pehmeäksi. Toisaalta tuo  mieto pesuteho taas laittaa hiukset rasvoittumaan nopeammin. Eli jatkuvassa käytössä en voi tuota yksinään käyttää, vaan pesen nykyään joka toisen pesun tuolla ja joka toisen Cutrin Sensitiven värjättyjen sh:lla.

Päähanka ei kutise Urtekramin jälkeen niin paljon, kun CS:llä pestessä.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja shivaree »

PoohBear kirjoitti: Nyt olen käytellyt pidemmän ajan Urtekramin hajusteetonta shampoota, niin voin laittaa kokemuksia.
Sh pesee hellävaraisesti ja jättää mulla ainkin tukan pehmeäksi. Toisaalta tuo  mieto pesuteho taas laittaa hiukset rasvoittumaan nopeammin. Eli jatkuvassa käytössä en voi tuota yksinään käyttää, vaan pesen nykyään joka toisen pesun tuolla ja joka toisen Cutrin Sensitiven värjättyjen sh:lla.

Päähanka ei kutise Urtekramin jälkeen niin paljon, kun CS:llä pestessä.
Kuullostaa kyllä hyvälle.. En ole oikein löytänyt lempparia kaikista kokeilemistani shampoista, ja loppupelissä tullutkin siihen tulokseen, että joku halvempi voisi ajaa saman asian, kun vain olisi tarpeeksi mieto ja silikoniton. Toistaseks shampoiden ja  hoitisten tuoksut ei ole häirinny, vaikka muuten älyttömän tuoksuherkkä olenkin.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Hei!
Olen käyttänyt viimeaikoina mm. Cutrin sensitive sarjaa, Simin Hydro Care hoitista ja Quatron hoitosuihketta.
Mulla on vähän olkapäiden alle ulottuvat, hieman luonnonkiharaiset, latvoista kuivat hiukset.

Aikaisemmin käytin latvoihin silikonipitoista jätettävää ( muistaakseni golldwellin silk fluid )siloittamaan hapsottavia latvoja...ja hyvin siloitti ja pehmenti !!!  mutta, mutta...nykyään en kestä tuoksuja ollenkaan ja hyvä hajusteeton jätettävä on edelleen hakusessa.

Eilen ostin  kosmetologilta Dr.Baumannin sh ja ha näytepullot ja testasin ha heti  latvoihin yhden herneen verran(  hiukset pesty päivää aikaisemmin )  Ensin tuntui, että olis ihan pikkasen takuttanut ( no, enpä ollut koko päivänä hiuksia kammannut joten  johtui varmaan siitä ), mutta parin kammanvedon jälkeen tuntui ihan hyvälle...mutta vasta tänä aamuna ne hiukset sitten tuntuikin  TOSI HYVÄLLE, siloiset ja pehmeät, pitkästä aikaa sellaiset silkkiset, kosteutetun tuntuiset.En huuhtonut sitä ollenkaan pois, koska ei tunnu yhtään liian lätsähtäneelle ja raaka-aineiden tuoksut ei "haise" lainkaan.

Huomen illalla pesen shampoolla ja laitan reilusti hoitsikkaa, pitkällä vaikutusajalla...kertoilen sitten lisää kuulumisia.
2aFii
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Hauska kuulla, pippuri!
Olen käyttänyt Dr. Baumannin ihonhoitoaineita, ja ne olivat kyllä laadukkaita- tosin liian kalliita lopulta hyötyyn nähden, ja löysin ihoani auttavat tuotteet edullisemmin muualta. Jostain syystä näin, vaikka olin alkuun innoissani Dr. B.sta...Maahantuoja on aivan ihana ihminen!

Dr Baumannissa on se hyvä puoli, että herkän ihon tuotteissa ei todella ole mitään ylimääräisiä ärsyttäjiä, joita usea "luonnonmukainen" ihonhoitosarja on pullollaan... >:(  Ainoastaan muutamassa Dr.Baumannin tuotteessa on eteerisiä öljyjä, mutta niistä varoitetaan asianmukaisesti... :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Hajusteettomista tuotteista olen parhaimmiksi ehkä todennut Simin Dermasyd-sarjan tuotteet, ne vanhat siis jotka on poistumassa. Uusia en aio enää ostaan. Nyt niitä vanhoja on saanu sopuhintaan. Ei ne niin loistavia olis että niistä täyttä hintaa maksais. Mä oon kokenu ongelmaksi että hajusteettomat tuotteet on samalla vähän liian hellävaraisia. Muotoiluaineet ei yhdellä pesukerralla lähde. Saa kaksi kertaa aina vaahdottaa. Nyt on ollu käytössä myös poistuvan sarjan , Goldwellin LC2 sensitive vaahtosampoo. Siinä on aivan ihanan kuohkea vaahto ja ei kyllä yhtään kuivata hiusta, mutta pesuteho on vähän sitä sun tätä ja kyllä se vaahtomaisuuskin alkaa loppujen lopuksi jo vähän tympiä. Mutta vaihtelua tuokin. Mä en LV:n, Erisanin, Cutrinin ja Simin lisäksi tiedä muita hajusteettomia tuotteita. Mikä tuo Quattro on? Ai niin Elokuun hajusteetontakin on kokeillu mut ei se kovin hyvää minusta ollut...aluksi toimi hyvin, mut oli kai liian kauan auki kun alkoi haista jotenkin etikkaiselle ja kutisi päänahassa... :-\

Joka tapauksessa tylsä valikoima musta on hajusteettomia. Haluaisin kovasti kokeilla sellaisia jotka on rasvoittuvalle hiuspohjalle ja hellä hiuksille mutta ei hajusteettomana tunnu löytyvän...
Euphoria

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^Minusta monet hajusteettomat tuotteet ovat huonoja hoitoteholtaan ja jotkut sisältävät mineraaliöljyjäkin. Olen joskus hankkinut Quattron tuotteita, mutta eipä niistäkään mitään hyvää sanottavaa ole. Minulla on Quattrolta hajusteeton hoitosuihke, eikä se kyllä hoida yhtään. Sama kuin vettä suihkisi hiuksiin. Veljeni kokeili saman sarjan normaaleille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta ja sanoi sen kuivattavan hiuksia, eikä hän ikinä käytä mitään hiustenkuivaajaa, jotta hiukset olisivat siitä kuivuneet.

Vanha Sim oli ihan ok. Olen testannut vain sen Shinyblond-shampoon, mutten mitään hoitoaineita.
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja emi »

Uusia hyviä löytöjä itselleni ovat olleet SIMin dermasyd ponneaineeton hiuslakka sekä SIMin dermasyd color care hoitis.
Lakka on pidoltaan/pysyvyydeltään parasta mitä tähän asti olen kokeillut hajustamattomista.
Hoitis mielestäni verrattavissa CUTRINin hajustamattomaan värihiusten hoitikseen.

SIMn energymask taas ei toimi millään lailla näissä hiuksissa.

Erisan shampoo tekee hiukset sähköiseksi.
Viimeksi muokannut emi, 30 Joulu 2006, 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

no niin, lupasin kertoilla baumannin tuotteista lisää kokemuksia...

pesin lauantaina shampoolla ja tuntui kyllä tosi pesevälle, minun makuuni ehkä liiankin pesevälle ( sitä jotenkin luulottelee, et jos hiukset peseytyy "narskuvan" puhtaiksi niin pesu olisi rasittanut hiusta enemmän...onkohan se näin...
vai pelkkää luulotautia ??? ) Onko tuossa incissä muita peseviä ainesosia kuin tuo Sulfate?

Water (Aqua), Sodium Laureth Sulfate(and)Laurylglucoside, Sodium Lauroyl Sarkosinate, Urea, Cocoglucosides(and)Glyceryloleate, Butylene Glycol, Glycol Distearate(and)Steareth-4, Linolediamide DEA, Sodium Chloride, Dicaprylyl Ether(and)Laurylalcohol, D,L-alph-Tocopheyl Acetate, Extr. Urticae e Fol, Polyquaternium 10, Oleum Chamaemelum ormensis

Hoitsikka tuntui edelleenkin ihanalle...pehmenti ja kait kosteuttikin,siltä ainakin tuntui ja toi kiharat mukavasti esiin.
En pitänyt sitä kuin n. 10 min,  olosuhteiden pakosta ja pikainen huuhtelu.
Tuntuu, että hiukset rasvoittuis nyt pikkaisen nopeemmin, mutta kestän sen, sillä tuntuu hoitavammalle kuin aikaisemmin käyttämäni tuotteet. Johtuukohan noista öljyistä?

Water (Aqua), Butylene Glycol, Oleum Macadamiae, Urea, Octyl Palmitate, Polyglyceryl-3 Methyl Glucose Distearate, Panthenol,Glyceryl Stearate, D,L-alpha-Tocopheryl Acetate, Sodium Lactate, Polyquaternium-10, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, D-mixed-Tocopherols, Oleum Chamomillae e Flor

NarnianQueen, olen kanssasi täysin samaa mieltä ihonhoitotuotteista.. laatutavaraa, mutta sikakallista!
En ole vielä täysin vakuuttunut onko hintansa väärttiä ja raaskinko jatkossa ostaa, no, saas nähdä!


2aFii
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja emi »

Oletteko kokeilleet hiukseen jätettäviä hajustamattomia tuotteita, joilla on hoitava vaikutus. Esim. suihkeet, vaahdot, latvahoidot/suojat? Minkälaisia hyviä/huonoja kokemuksia näistä?

Tekisi mieli ostaa jotain kokeiltavaksi mutten oikein tiedä mikä olisi ostamisen arvoista. Harvassa taitaa olla hyvät hajustamattomat hoitavat tuotteet :-\
Jokin bonacuren latvasuojaa teholtaan vastaava aine olisi kuitenkin löydettävä, kun hajuste allergia on taas niin pahana.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Minä käyttelen latvasuojana, joko kookosöljyä tai liukuvoidetta. Ylemmäksi hiuksiin laitan hajuttoman hoitiksen ja liukkarin sekoitusta.
Hajuttomista suihkeista olen käyttänyt Quattroa ja Simin ShinyBlondea. Jos noista jompikumpi täytyisi valita, olisi se Quattro, vaikka kummastakaan en kyllä mielelläni maksaisi. Qattrohan on nyt kyllä uusinut ainakin puteleiden ulkonäön, täytyis päästä incejä tutkimaan, josko ihme vaikka olisi tapahtunut ja suihkeesta tehny hoitavampi.
Seuraavaksi meinasin ostaa joko www:n hajuttoman tai sen system4:sen uuden suihkeen.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

PoohBear kirjoitti: Hajuttomista suihkeista olen käyttänyt Quattroa ja Simin ShinyBlondea...
Mulla on tota ShinyBlondea, se on ollut kaapissa aika kauan enkä muista ollenkaan haisiko se aluksi miltään. No nyt siinä on aika outo, tujakka tuoksu? Onkohan tuo normaalia, vai onko hoitis pilaantumaan päin?

Tuo www hajusteeton hoitis odottaa kaapissa. Ostin kerran vanhan sarjan putelin kun oli vain reilun euron. JOku täällä muistaakseni kehui tuotetta eikä siinä ainakaan ole silareita...muistaakseni inci ihan hyvä... nyt ei ole tarvetta vaan jätettäville...en tiedä kannaattaako niitä yleensä ohueen tukkaan laittaa, jos ei ole käsitelty, ehkä sitten kun kasvaa pitemmäksi ja latvat alkavat kulua...
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mä ostin vasta vähän aikaa sitten ton Simin Shiny Blonden ja siinä tosiaan on aika voimakas tuoksu, vaikka se hajusteeton onkin. Se haisee aika pahalle, mutta onneksi haju haihtuu nopeasti, eikä jää leijumaan hiuksiin. Eli en usko että on pilaantunutta, mun kun on haissut ihan alusta asti tuollaiselle.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Miracle kirjoitti: Mä ostin vasta vähän aikaa sitten ton Simin Shiny Blonden ja siinä tosiaan on aika voimakas tuoksu, vaikka se hajusteeton onkin. Se haisee aika pahalle, mutta onneksi haju haihtuu nopeasti, eikä jää leijumaan hiuksiin. Eli en usko että on pilaantunutta, mun kun on haissut ihan alusta asti tuollaiselle.
Ok, hyvä tietää, kiitokset sulle, Miracle.  :) Voin sitten huoleti käyttää latvatakkujen oikomiseen silloin tällöin. Haju joo katoaa melko nopeasti, mutta suihkuttaessa tosiaan sellainen vahva ja outo haju lehahtaa ilmaan...
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

dr. Baumanniin sh tuntuu edelleenkin turhan pesevälle ja hoitsikka lässäyttää...

..Niinpä päätin kokeilla MOPIN tuotteita
( löysin niitä vihdoinkin pitkän metsästyksen jälkeen )

Clean + complex =) ei minkään laisia tuoksuhaittoja, jess! Tosin saisi olla hieman hoitavampi.
Hydrating sh+ha =) ihanan kosteuttavaa,riittävä hoitoteho kun hoitis on riittävän pitkällä vaikutusajalla, n 1 h.

Hoitista kokeilin myös jätettävänä mutta luontaiset "aromit"  kävi mun nenään, joten poishan se oli huuhdeltava, mutta toimii näinkin.
Tässä päässä lyö kyllä 6-0 aikaisemmat käyttämäni hajusteettomat tuotteet.( tosin vasta pari kokeilukertaa takana-toivottavasti toimii jatkossakin )
2aFii
Vastaa Viestiin