Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Kicksissä myytävänä olevassa Oliv Naturell -sarjassa on hajusteettomia tuotteita, myös shampoo ja hoitis jotka ovat olleet mulla nyt testissä joulukuusta saakka. Periaatteessa ei mitään moitittavaa näissä, mutta ei oikein kehuttavaakaan. Tuntuvat hellävaraisilta, tuovat kiiltoa ja pehmeyttä ja hoitoaine selvittää hyvin. Mutta minulle pitemmässä käytössä tekivät hiuksista veltot ja helposti rasvoittuvat. Voisivat sopia normaali-tai kuivahiuksisille hyvin. Eivät muistaakseni sisältäneet parabeeneja.
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Pitääpä muistuttaa hajusteettomia tuotteita etsiville, että Chagrin Valleylla on useita shampoo- ja saippuapaloja, jotka saattaisivat soveltua käyttöönne koska niihin ei ole lisätty parfyymia, ainoastaan raaka-aineiden omat tuoksut, jotka monissakaan paloissa eivät todellakaan ole voimakkaita.Tosin nuo palat ovt kasviöljypohjaisia, että muut allergiat täytyy huomioida.
Esim. itse olen tosi herkkä kaikille hajusteille, myös monille kasvien luonnollisille tuoksuille, mutta CV:ltä olen löytänyt useamman palan jo mitä olen pystynyt käyttämään. :)

2aFii
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja -j- »

ellen kirjoitti: Mie ostin kokeiluun Urtekramin hajusteettoman sampoon
Pystyisitkö laittamaan INCIä?

Mulle on nyt vissiin tapahtunut se, mitä pelkäsin: olen kai tullut allergiseksi Laveran mango milk-shampoolle :( :(
Pää on oudosti kutissut pesun jälkeen. En voi varmasti sanoa, että se johtuisi shampoosta, mutta lienee parasta varmuuden vuoksi siirtyä mahdollisimman vähän kaiken maailman hedelmiä ym yrttejä sisältäviin tuotteisiin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja ellen »

-j-, tarkistan INCI:n vielä kotona olevasta pullosta, kun menen töistä kotiin, mutta löysin tällaisen listan netistä, ja mielestäni se kuulostaa muistikuvani mukaiselta:

Urtekram No Perfume Shampoo

Aqua, glycerin, cocamidopropyl betaine, sodium coco sulphate, cocoa-glucoside, glyceryl oleate, citric acid.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Kiitos :)

INCI kuulostaa sopivan simppeliltä. Toivottavasti tuo ei takuta hiuksiani, Urtekramin hoitikset ei ainakaan ollu lähellekään tarpeeksi hoitavia mun kuontalolle.

EDIT. heeetkinen, eikös sodium coco sulphate ole yhtä kuin natriumlauryylisulfaatti??
Tahtoisin jonkun shampoon, jossa ei tuota sulfaattia olisi.
Viimeksi muokannut -j-, 14 Tammi 2009, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja ellen »

Elikkäs nyt tulee Urtekramin sampoosta tarkempi INCI, joka näköjään oli hiukkasen erilainen verrattuna netistä löytämääni INCI:in.

Aqua, glycerin, cocamidopropyl betaine, sodium coco-sulphate, coco-glucoside, sodium cocoyl glutamate, glyceryl oleate, citric acid.

Laveran Mango Milkissäkin on kookossulfaattia, en sitten tiiä onko se natriumlauryylisulfaattia vai mitä oikealta, tieteelliseltä nimeltään. Mie en ole törmännyt vielä sampooseen, joka olisi luonnonmukainen, hajusteeton, väriaineeton, sulfaatiton, silikoniton ja parabeeniton, ja koska tuo Urtekramin sampoo on mielestäni todella hellävaraista, vaikka siinä kookossulfaattia onkin, niin on ollut pako tehdä myönnytys sen sulfaatin osalta, koska se täyttää muut ehdot. Mutta tänne vaan heti tietoa, jos löytyy kaikki em. ominaisuudet täyttävä sampoo.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Kiitos INCIstä.
Jos Laverassakin toi coco sulfaatti on, niin ei se sitten kai voi olla natriumlauryylisulfaatti, mulla kun on sellainen käsitys, että se olisi kiellettyjen listalla BDIH-sertifioiduissa tuotteissa.

Ja jos shampoo kerran on hellävarainen, ei pese kaikkea väriä pois ja kuivata tukkaa, niin voisi sitä kokeilla. :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Tähän ketjuun ei ole kirjoiteltukaan pitkiin aikoihin.  :) Itse siirryin perus hajusteettomiin shampoisiin takaisin vähän pitkin hampain kun shampoopala-kokeilut loppuivat silmien ärtymiseen. Kyllästyttää vain valikoima mitä hajusteettomissa on tarjolla. Kokeilussa tällä hetkellä Cutrin sensitive, swartzkopfin Essensity -sarjan tuoksuton sekä www shine-shampoosta hajusteeton versio. Cutrin on näistä paras, tulee ilmava tulos ja hillitsee kauimmin rasvoittumista mutta eipä sekään mikään kovin ihmeellinen. Essensity taas tuntuu vähän kuivattavan päänahkaa, hiukset eivät omaan makuuni tule tarpeeksi ilmaviksi. Silti nämä kaksi kyllä päihittävät tuon www:n sekä LV:n ja Dermosilin hajusteettoman shampoon.

Nyt ostin kokeiluun Kadusin jonkun Immunal-shampoon herkälle päänahalle ja vielä litran pönikän kerralla, enkä tiedä millasta on. Varastossakin on vielä kaksi KC Professionalin Quattro-shampoota joten olen hamstrannut shampoita älyttömästi. Kyllähän niitä kuluu, mutta silti. Ehkä  sitä vaan mieli koko ajan liikkuu tossa pään pesemisessä kun rasvoittuminen ärsyttää . Tuon ongelman kun voisi vaan pestä pois ja unohtaa - vaan  joka päivä siihen taas uudelleen törmää. ;)
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

-j- kirjoitti: heeetkinen, eikös sodium coco sulphate ole yhtä kuin natriumlauryylisulfaatti??
Tästä on ollut puhetta ainakin The Long Hair Communityn sivuilla.

The Beauty Brainsin vastaus asiaan:
http://community.livejournal.com/longhair/2356788.html
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Erinomaisen kattava selvitys 'Kaunoaivoilta'. Eli, coco sulphate on vain ja ainoastaan laimennettu versio... joka voi silti aiheuttaa allergiareaktion. Hyvä tietää!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Palmikko

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Palmikko »

Kokeilin juuri tuota Urtekramin hajusteetonta shampoota, ja hyvältä vaikutti! Hieman liuruahan se on mutta pesi ihanan hellävaraisesti. Esimerkiksi System4 hajusteettomat (hilse)shampoot tuppaavat kuivattamaan päänahkaani ikävästi, mutta tuon Urtekramin jälkeen ei ole (ainakaan vielä) päätä kutittanut.  :) Ihanaa, olisiko tämä se shampoo, jota olen niin pitkään etsinyt..?  :D Voi kunpa... Olen niin kyllästynyt siihen ainaiseen kutinaan ja hilseeseen mitä tuntui tulevan, käytti mitä ainetta tahansa.

Kuutar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 15:56

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Kuutar »

Laitetaan tämä vaikka tänne. Schwarzkopfilta on tullut uusi hiustenhoitosarja nimeltä Essensity.  Nämä eivät sisällä keinotekoisia hajusteita, väriaineita, silikoneja, PEG:tä, parafiini-/mineraaliöljyjä tai parabeenejä.Onko kukaan kokeillut näitä?
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Bembo »

^Tuossa muutama viesti taaksepäin on hieman mun kommentointia herkän päänahan, täysin tuoksuttomasta Essensity-shampoosta. Tämä sisältää kamomillaa ja kehäkukkaa. Mainitsin tuolla aiemmin sen kuivattavan päänahkaa. Jouduinkin sitten pitemmässä käytössä luopumaan shampoosta, koska alkoi kutittaa niin paljon päänahkaa eikä jättänyt hiuksiakaan hyvän tuntuisiksi, tavallaan kuivatti ja latisti samaan aikaan. Annoin miehelle joka on käyttänyt ihan tyytyväisenä. Tuossa on ilmeisesti aika vahvaa sulfaattia, oliko ammonium-lauryl-sulfaattia,  jos oikein muistelen ja epäilen sen aiheuttaneen kutinan.
Debs
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 19 Tammi 2009, 21:44

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Debs »

Tuntuu olevan ikuinen urakka etsiä hyvät hajusteettomat hiustenhoito tuotteet. Shampoista on löytynyt tähän asti vaan menetteleviä ja huonoja. Ehkä tuo Urteksam olis seuraavana kokeilu-listalla. LV tehohoitis on paljon parempi hoitoaineena, kun siihen tarkoitettu tuote. Cutrin sensitive hoitoaine on aivan kelpo tuote kans.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Täällä yksi tyytyväinen Urtekramin käyttäjä. Tuote ei oikeasti haise yhtään miltään, pesee hyvin mutta hellävaraisesti. Nyt on jo toinen purkki menossa eikä loppua näy!
Vastaa Viestiin