Värjäysniksejä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja calypso »

Tatuoinnit kannattaa peittää jollain paksulla rasvalla.
Värin valuminen tatuoinnin päälle saattaa aiheuttaa allergisen reaktion herkästi.
Itse käytän Helosania tähän  :)
Magdalena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 588
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:43

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Magdalena »

EVS kirjoitti:
deko kirjoitti: Niin ja minä en ainakaan jaksa vaatteiden värjäytymistä miettiä vaan värjään härskisti topless ;D
Mä teen ihan samaa, ja jos pelkää värin tarttumista ihoon, niin reilusti paksua vartalovoidetta yläkroppaan.
Joo, kyllä mäkin vaan värjäilen ihan yläosattomissa, enkä käytä mitään rasvaakaan. Enkä jaksa suojailla kylppäriäkään tai mitään. Useimmat värit kuitenki lähtee aika hyvin ihosta, jos ei ihan tummaa pistä päähänsä. Joku sinimusta kyllä näkyy ihossa ja päänahassa useita päiviäki.
"Kun kuulin siitä, oli liian myöhä. Oli järki mennyt syksyn myötä."
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Efva »

Magdalena kirjoitti: Värjäyshanskoja saa myös Clas Ohlsonilta. 6,90e/ 100kpl. Ne on niitä "istuvia" ja parempia.
Thank you! Tämä putiikki kun löytyy Mansestakin. ;D
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja -j- »

PlatinBlonde kirjoitti:Niin, olen kuullut myös että kannattaisi levittää vaseliinia hiusrajaan otsalle, korvien päälle, niskaan ym. ennen kuin rupee värjäilemään niin ei tartu. Suosittelen siis levittämään ennen vaseliinia ja sitten kasvovedellä roiskeet pois. Kosteus/perusvoidekin saattaa auttaa jos levittää sen ensin ja antaa imeytyä niin väri ei jämähdä niin helposti ihoon. Ainakin vaalennusaineiden kohdalla tämä kosteusvoide toimii. Alkaa hirveä kirvely jos iho on esim. kuivahko ja vaalennusainetta joutuu vahingossa iholle.
Eilen laitoin kunnon kerroksen Vitalista ihan koko kasvoihin, niskaan  ja käsiin ja elumen-väritahrat lähti helposti pois. Eli en ollutkaan iholtani kirkuvan violetti, kuten etukäteen pelkäsin  ;D

Löytyisköhän tyhjiä nokkapulloja jostain kaupasta? Viimeksi kun värjäsin kaupan kestovärillä, meinasin säästää nokkapullon, mutta sitten kuitenkin heitin sen menemään, damn.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Ice »

-j- kirjoitti: Löytyisköhän tyhjiä nokkapulloja jostain kaupasta? Viimeksi kun värjäsin kaupan kestovärillä, meinasin säästää nokkapullon, mutta sitten kuitenkin heitin sen menemään, damn.
ainakin cittareissa on näkynyt
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Kiitti!

Löysin muuten Prismasta kertakäyttöhanskoja hintaan 2,20e/ 100 kpl.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
isla

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja isla »

Joskus väriä on roiskunut pitkin ja poikin ja sitä on tarttunut kaakeleiden ja lattialaattojen saumoihin, jäljet lähtee hyvin pois hammastahnalla ja  ruokasoodalla.  ;D
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

Lämmitän suoraväriä tekemällä kahdesta isosta foliosuikaleesta myssyn päähän ja päälle pyyhe niin mukavasti saa muhia rauhassa. Parantaa punaisen kestävyyttä paljon, (edesmennyt) Wellan Viva käytännössä toimi kestovärinä minulle tuolla niksillä.

Niin ja minulla on kylppärissä sellainen kaksiovinen peilikaappi. Takaa saa värjättyä paljon helpommin kun aukaiseen peilikaapin ovet. Menee vaan hetki että osaa toimia "väärinpäin" kun katsoo kahden peilin kautta. Toivottavasti joku nyt ymmärsi mitä tarkoitan tällä... :D

Minä pesen ehjät kumihanskat värjäilyn jälkeen ja usein laitan perunajauhoja sisälle että pysyvät hyvänä. Muuten rypistyvät ihan kurttuiseksi.

OT: Tuo vaseliini toimii myös kun värjäilee kulmakarvoja, silloin väri ei tartu ihoon vaan ainoastaan kulmakarvoihin.

Itsekin värjäilen puolialastomana, eipä se kotona häiritse ketään :D

Tuo tatuointien ja hiusvärin yhteisvaikutus on minulle ihan uutta. Pitänee kiinnittää tuohon huomiota kun ei koskaan ole päässyt räiskymään väriä tatskan kohdalle.
psylocke

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja psylocke »

Heidijohanna kirjoitti: Niin ja minulla on kylppärissä sellainen kaksiovinen peilikaappi. Takaa saa värjättyä paljon helpommin kun aukaiseen peilikaapin ovet. Menee vaan hetki että osaa toimia "väärinpäin" kun katsoo kahden peilin kautta. Toivottavasti joku nyt ymmärsi mitä tarkoitan tällä... :D

Minä pesen ehjät kumihanskat värjäilyn jälkeen ja usein laitan perunajauhoja sisälle että pysyvät hyvänä. Muuten rypistyvät ihan kurttuiseksi.
Mullakin on tuo taivaanlahja, eli kaksiovinen peilikaappi jossa peilit sisäpuolellakin.

Mutsi on sairaanhoitaja, niin tuo mulle aina sairaalasta ihanan "pitkävartisia" kumihanskoja värjäyshanskoiksi. Niitä on eri kokoja, ja ovat sen verran paksummat ettei vähän pidemmätkään kynnet saa niihin reikää puhkaistua. Käytän varmaan vuoden aina yksiä hanskoja ennenkun menee vaihtoon.  :D
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja calypso »

Tuli mieleen puhdistusniksi jos joku muukin onneton omistaa valumarmorisen altaan. Valumarmorihan siis näyttää miltei posliinilta mutta imaisee esimerkiksi hiusvärit itseensä hanakammin, ja on hieman erilainen pinnaltaan eikä niin kova ja kiiltävä kuin posliiniallas. Olen tehnyt havainnon, kun olen hädissäni kokeillut altaan putsaamiseen kaikkea, että parhaiten hiusväri ja muu töhry siitä irtoaa hiuslakalla. Irrottaa suoravärit, kestovärin ja jopa Elumenin! Teho perustuu mitä ilmeisimmin alkoholiin, sillä Elumenin Lock on myöskin erittäin hyvä altaanpuhdistuaine.  ;)  Toinen samaiseen allasmateriaaliin liittyvä niksi on sellainen, että jos altaan on saanut todella pahan näköiseksi ja kuluneeksi (koska se on pehmeämpää kuin posliini, se hiljalleen naarmuuntuu käytössä), sitä voi kevyesti hioa vesihiomapaperilla ja sen jälkeen kiillottaa se autovahalla. Tämän jälkimmäisen niksin olen kuullut keittiökalusteliikkeestä, mutta en ole kokeillut enkä kuullut kokemuksia tuosta käsittelystä.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

calypso kirjoitti: - Käytä vanhoja kehite-emulsiopulloja värien sekoitteluun. (esim. itse en tarvitse kerralla koko väriainepaketin sisältöä joten sekoittelen tarvitsemani määrän vanhaan pulloon)
Ooh, siis säilyykö se väri ja kehite-emulsio avattuina? Mulla ei yleensä mee kuin n. puoli pakkausta ja loput olen vaan huuhdellut roskiin, mutta voisiko yhdestä pakkauksesta saada kaksi värjäystä?
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Kunis

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Kunis »

^ Säilyy ainakin muutaman kuukauden kunhan korkki on kierretty tunnollisesti kiinni eikä emulsioon ole päässyt lorahtamaan mitään. Säästäminen tekee aina iloiseksi.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^^ Mäkin käytin aina yhdestä kotivärjäyspaketista kahteen kertaan. Jos ei saatavilla ollut vanhaan nokkapulloa, tein sekoituksen ihan vaan vanhaan juomalasiin. Useinmiten arvioin noin puolet aineista silmämääräisesti, mutta jos haluaa oikein mittailla, että suhteet pysyvät oikeina (mun mielestä tää hieman vaikuttaa värin kestävyyteen), niin apteekin muoviset yskänlääkekipot ovat oikein toimivia.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Onko kellään kokemusta korvasuojista, jotka siis nimensä mukaisesti suojaavat korvia hiusväriltä?

Törmäsin näihin vahingossa jossain youtubevideossa kun tyttö värjäsi siinä hiuksiaan. Googlettamalla löytyi sitten ebaysta myyjiä jotka noita myy. Kyseessä siis kaksi suihkumyssyn näköistä, mutta pientä muovisuojaa jotka laitetaan korvien päälle värjäyksen ajaksi. Kertakäyttöisten lisäksi noita myydään myös kovasta muovista valmistettuna, jotka voi siis vaan pestä ja käyttää uudelleen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Värjäysniksejä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Kaarne kirjoitti: ^ Säilyy ainakin muutaman kuukauden kunhan korkki on kierretty tunnollisesti kiinni eikä emulsioon ole päässyt lorahtamaan mitään. Säästäminen tekee aina iloiseksi.
Pähkinä kirjoitti: ^^ Mäkin käytin aina yhdestä kotivärjäyspaketista kahteen kertaan. Jos ei saatavilla ollut vanhaan nokkapulloa, tein sekoituksen ihan vaan vanhaan juomalasiin. Useinmiten arvioin noin puolet aineista silmämääräisesti, mutta jos haluaa oikein mittailla, että suhteet pysyvät oikeina (mun mielestä tää hieman vaikuttaa värin kestävyyteen), niin apteekin muoviset yskänlääkekipot ovat oikein toimivia.
Miten iloiseksi tulinkaan näistä vastauksista! Kuulen sieluni korvin (ööh) miten kolikot kilahtelevat laihaan kukkaroparkaani, ja sattuupa tänään olemaan värjäyspäivä ja toimettomana oleva yskänlääkekippokin saatavilla. Oi pieniä riemuja ;D
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Vastaa Viestiin