Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

illuusia kirjoitti: yyh vieläkin itkettää ajatella..

ilkeä opiskelijatyttönen leikkasi liikaa hiuksista  :'(
missäs kävit opiskelijaleikkuussa?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
E.Lo

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja E.Lo »

Olen kerran elämässäni käynyt Suomessa kampaajalla (viime syyskuussa) ja se oli juuri tuo kirottu WTC Barbers jonne edullisen hinnan houkuttelemana sitten eksyin.. pyysin kampaajaa leikkamaan pitkiin hiuksiini muutaman kevyen kerroksen. Tyttö rupesi moittimaan latvojen huonoa kuntoa, mikä varmasti oli totta. Pyysin kuitenkin ettei pituutta tällä kertaa leikattaisi ja että tukan "suippomainen" muoto säilytettäisiin. Lopputulos oli se että lähdin kampaamosta hiukset lapaluiden yläpuolelle tasaisestii leikattuna ja 35 euroa köyhempänä. Kerroksista ei ollut tietoakaan. Pakko myöntää että tihrutin itkua minäkin.

Ei ehkä kuulosta kovin dramaattiselta muutokselta enkä halua millään muotoa rinnastaa hukkareissuani oikeisiin kampaaja-kauhukokemuksiin, mutta kun en ennen ollut oikealla kampaajalla käynyt niin jäi hiukan paha maku suuhun. Minusta kampaajan pitäisi viime kädessä aina tehdä niinkuin asiakas pyytää vaikka olisi itse kuinka oikeassa.

Elämäni ihka oikean ensimmäisen kerran kävin kampaajalla Bulgariassa. Kampaamo oli oikeastaan vanha autotalli jonne kaikki tarvittavat vempeleet oli roudattu ja kampaaja oli oikein ammattitaitoinen. Sain hiuksiini tosi nätit, luonnolliset raidat ja juuri sen J.Lo:maisen alaspäin "suippenevan" muodon kerroksineen, ja samaa olisin toivonut Suomessakin saavani. En tahdo mitenkään halveerata suomalaisia kampaajia kun nyt tosiaan olen yhden ainoan kerran käynyt täällä kampaajalla, mutta jotenkin tuntuu että mitä etelämmäksi mennään sitä enemmän kampaaja kunnioittaa naisen suhdetta hiuksiinsa, varsinkin jos ne ovat pitkät. Sain toki bulgarialaiselta kampaajalta pakollisen saarnan hiusten kunnosta ja latvoista mutta sen verran kuitenkin arvosti asiakasta että sain juuri sitä mitä pyysin. Jotenkin tuntuu että täällä (mitä nyt muidenkin kauhukokemuksia on kuullut), on kampaajien suhtautuminen asiakkaisiin joskus lähes vihamielinen. Entäs sitten jos tahdon pitää pitkää tukkaa vaikka se olisi kuinka hamppuinen.. minähän sen kanssa joudun elämään. Kuten nyt tämän (omaan makuuni) liian lyhyen, tasapitkän tukkani kanssa.
*sade*

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja *sade* »

Kävin reilu vuosi sitten silloisella lähikampaajalla budjettisyistä. ::)

Minulla oli valokuvia mukana, joissa näkyi tarkka malli ja tarkka pituus. Kampaaja vielä itse tähdensi, että hän jättäisi hiukset hiukan kuvien mallia pidemmiksi, johon yhdyin innolla. Kuvissa etummaisia hiuksia oli leikattu kerroksittain, jota toivoinkin, mutta useaan otteeseen painotin kampaajalle, ettei leikkaisi kerroksittain takaata, sillä vaikka hiukseni näyttävätkin paksuilta, minulla on itse asiassa vain paljon ns. vauvahiuksia. Kerroksittain leikkaaminen saa hiukseni näyttämään hyvin ohuilta.

20 minuuttia meni ja oltiin valmiita! Lopputulos? Hiukset lyhenivät reilut 5 cm enemmän kuin kuvissa ja hän leikkasi hiukseni kauttaaltaan kerroksittain --> Ennen pitkät ja paksut hiukseni olivatkin täysin "normaalit" suomalaiset hiukset.  Kynityt ja ohuet. Itkin päiväkausia.

Sanomattakin selvää, etten ole tinkinyt kampaamokäynneissä tämän jälkeen. Jos minulla ei ole varaa vakikampaajalleni Fredalla, en mene ollenkaan. Käyn harvemmin, mutta tasokkaassa ja osaavassa paikassa.
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Olen ollut elämäni aikana vain kaksi kertaa oikealla kampaajalla ja ehkä tästä lähin vain tyydynkin siihen tuttuun ja turvalliseen kotikampaajaan, jolta varmasti saa mitä haluaa. Äiti leikkaa juuri sellaisen pituisiksi ja mallisiksi kuin minulla oli suunnitelmissa eikä taatusti yhtään enempää.
Kamalin kokemus oli kun syksyllä kävin hakemassa spiraalipermiksen. Koko juttu alkoi hiustenpesulla, hoitsikkaa ei laitettut, kun kohta laitettaisiin permishärpäkkeet päähän, joten hiukset arvatenkin oli todella takussa. kampaaja otti vain hiusteni tyvestä kiinni ja alkoi REPIMÄÄN takkuja auki! Siis vaikka kohta hiukset kuinka tapettaisiin, ei silti mielestäni tarvitsisi tietoisesti niitä hiuksia kohdella kaltoin. Kuului vaan raks raks kun hiukset katkeilivat.  >:( Ja kampaaja ei tiennyt miten hennatut hiukset kihartuvat permiksessä  niin laittoi ilmeisesti vahvemmat aineet, minkä vuoksi hiukset olivat korvista alaspäin ihastuttavaa hamppua.. :-[ Sitten vielä pää kuorrutettiin kauhella määrällä todella hiuksia kovettavia muotoilutuotteilla ja sanottiin, ettei hiuksia saanut pestä pariin päivään... Arvatkaa, oliko tuskaa olla pesemättä hiuksia?
Parin viikon päästä pakotin avokin lyhentämään mun latvat pois (ne oli niiiiiiiiiiiiiiin kamalat). Ja ne oli vielä aika pitkät hiukset (jtn. 55cm). Vaikka yleensä ajattelen kaikista epäonnistuneista hiusjutuista että ne on vaan hiuksia ja kasvaa varmasti takaisin, niin kyllä harmitti. On mulle aikaisemminkin laitettu permis tosin kotona mutta kampaamo aineilla ja ei ikinä ole hiukset noin palaneet.  :-\
No nyt kasvatus käynnissä ja kesään mennessä nää on jo aika hyvät.  :)
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja siili »

Ehdottomasti extreme-kokemukseni Romaniassa on kauhein. Ei me tajuttu toisiamme ollenkaan kampaajan kanssa, se ei puhunut englantia enkä minä romaniaa tai venäjää. Tukkaväriä katsottiin ensi kampaajan mallitupsuista jonka jälkeen kestoväri käytiin ostamassa supermarketista&nbsp; ::) Kauheeta kun se aine kirveli päänahkaa, kyllä mä ajattelin et tais muutama aivosolukin sulaa siinä samalla...
Hirveesti se repi mun tukkaa märkänä, hoitoaineesta ei ollut puhettakaan.
Väri pysyi kyllä kuukausi kaupalla kiiltävänä mustana, mitä lie ollut se paikallinen väri...
Kaikki maksoi muuten erikseen, pesu, värinlevitys, poishuuhdonta, kuivaus jne.



Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Eipä ole muuten tullut mitään reaktiota viikko sitten lähettämääni valitukseen WTC Barbersilta... Johan on ylimielistä porukkaa kun ignoroivat kirjallisen valituksen! Mitäs on asiakaspalvelun tunneilla opittu valituksiin vastaamisista?&nbsp; >:(
Euphoria

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Kiitos tämän ketjun, varasin ajan taas luottokampaajalleni Joensuuhun. Yksi kaveri kyllä suositteli erästä outokumpulaista kampaamoa, mutta en uskalla ottaa riskiä. Maksan kyllä itseni kipeäksi kampaamokäynnistä, mutta saanpahan kunnon hiukset.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tenn »

Supervixen kirjoitti: Eipä ole muuten tullut mitään reaktiota viikko sitten lähettämääni valitukseen WTC Barbersilta... Johan on ylimielistä porukkaa kun ignoroivat kirjallisen valituksen! Mitäs on asiakaspalvelun tunneilla opittu valituksiin vastaamisista?&nbsp; >:(
Laita uusi valitus vielä perään!
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Kävin tänään kampaajalla ... JA taas mielesessäni ihmettelin, että mikä ihme se on, kun niin hiton monilla kampaajilla tuntuu olevan se, että ne käsittelee tukkaa todella kovakouraisesti&nbsp; >:(&nbsp; ::)&nbsp; :-X ... Olen ollut nimittäin kyllä kampaajilla jotka osaa käsitellä tukkaa ihan normaalisti ja hellävaraisestikkin, turha raastaminen ja nykyminen on kyllä aivan totaalisen turhaa&nbsp; >:( !
Mutta kuinka ollakkaan, niin niinkuin monelle muillekkin on käynyt niin en minäkään tuossa tilanteessa suutani auki saanut, mikä ihme siinä onkin ettei voi avata suutaan ...
Väri tuli hyvä ja leikkauskin oli aika onnistunut, mutta muuten sitten ... Ihmettelin hiukka jo siinä kun pesun jälkeen levitti hoitsikkaa päähän niin käytti kampaa aika kovakourasesti, ei mulle oo ikinä tossa tilanteessa ees kampaa käytetty ja hyvä on tullut ilman kampaakin hitto vie ... No, sekään ei vielä mitään ... Mutta antakaas olla, kun tuli föönauksen aika ... Ens föönäili ihan sillai ilman mitään harjoja ... Sitten kun tukka oli jo vähän kuiva niin otti harjan esille ja alkoi ihan mieletön raastaminen&nbsp; :o ... Hyvä että tuolillani pysyin kun pää heilu sen mukana kun tukasta aina otti harjalla osioita ja föönas, tukka takkuili ja katkeili&nbsp; :-X&nbsp; :( ... Ei mun tukkkaa ennen oo noin huonosti koskaan föönattu!!! Aika paljon mun tukka kyllä kestää kovaakin käsittelyä, mutta eihän tollanen nyt hitto hyvää tee kenenkään tukalle. Näyttikin tukka aika hampulle ja hirveelle ton jälkeen&nbsp; >:(&nbsp; >:( ennenkuin sitten lätki silikonia päähän ja sutas suoristusraudalla.

Mikä ihme siinä voi niin vaikeeta olla käsitellä tukkaa NORMAALISTI&nbsp; ??? joillekkin kampaajille.
Viimeksi muokannut -kata-, 01 Joulu 2006, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Useampi vuosi takaperin kävin kampaajalla leikkaamassa pitkää tukkaani. Kampaaja sanoi, että takatukkani oli melko huonossa kunnossa ja että hän leikkaa takaa niskasta hieman lyhyemmäksi. Seuraavan kerran kun kävin toisella kampaajalla, niin hän puheli jotain, että "ai, sinulla on edestä pidemmät hiukset kuin takaa".  ??? Ilmeisesti se edellinen kampaaja oli leikannut hiukset eteenpäin piteneviksi. Ei varmaan näyttänyt kauhean hyvältä yli olkapäiden yltävässä tukassa..
Tämä nyt oli ihan pikkujuttu kuitenkin.

Kasilla kun minulla oli ihan musta tukka tahdoin jotain pientä piristystä tukkaani. Tahdoin raitoja ja samalla juurikasvun piiloon. Varasin ajan ja menin kampaajalle. Minulle laitettiin punaisia raitoja sen kamalan kumihupun kanssa. :-X Järkyttävää repimistähän se oli. Tuloskin oli järkyttävä. Kampaaja ei värjännyt ollenkaan juurikasvua, vaan selitti, että raidat häivyttää juurikasvua. Öh, minun tukka oli värjätty mustaksi ja minun oma tukka on vaalea maantieharmaa/blondi. Ne raidatkin oli ympäri päätä, joten ei siinä jakauksen kohdalla ollut kuin muutama pikkuinen raita. Sanoin siinä, että minun tyvi piti värjätä, johon kampaaja alkoi mölisemään, ettei semmoisesta ollu puhetta. No kyllä vaan oli, kun aikaa varatessa asiani esitin.
Niin ja ne raidathan oli ihan hirveät. Ne olivat läikikkäät, muutamassa tupsussa oli latvat punertavat.
Varattiin sitten uusi aika, että tyvi saadaan värjättyä. Seuraavalla kerralla koko pää värjättiin mustaksi. :(

Noin vuosi sitten kävin leikkaamassa permiksen jämiä pois ja halusin kevyttä kerrostusta. Sanoin että haluaisin kerrokset leikattavan niin, että hiukset yltäisivät  kiinni. Tuloksena oli, että etuhiuksia ei leikattu paljoa ollenkaan, mutta takatukkaa leikattiin senkin edestä.
Edellisellä kerralla tukkaa kerrostettin vähän lisää, koska viime kerralla ei saatu kaikkia permiksiä pois.Tällä kertaa hiuksia kerrostettiin edestä, mutta takaa taas vähän enemmän. Nyt mulla on sellainen nätti kolo tuolla takana. :(
Inhoan syvästi tätä mallia!
Haluaisin sitten joskus sellaisen tukan jossa nuo kerrostukset menee päinvastoin. Edestä enemmän kuin takaa..

Kävin tuolla samalla kampaajalla myös vähän aiemmin laittamassa sinettiraitoja. Kampaaja vastaili tylysti kysymyksiini eikä oikein tykännyt, kun toin mukanani omat sinetit (sain halvemmalla netistä aitohiussinettejä).
Hiukset ensin pestiin bonacurella eikä tukkaan laitettu hoitoainetta. Ymmärrettävää toki, koska se hoitoaine saattaa heikentää sitä sinettiä. Mutta mulla silloin oli 50cm pitkät hiukset, niin luulis, että vähäsen olis latvoijen päähän voinu laittaa.  Hiuksen selvitettiin rajuin ottein, ritisi ja ratisi, ja sitten alotettiin hurja föönaus. Minun päänahka oli tulessa eikä minun pää ole edes erityisen herkkä. Jostain syystä kampaaja keskittyi oikean puolen kuivatteluun ja minun oikea korva hohkasi punaisena! En älynnyt edes sanoa mitään.
Sinetit ei näkyny minun hiusten alta ollenkaan ja kampaaja halusi leikata tukkani kerroksittain, että sinetit näkyisi. En kuitenkaan halunnut, koska hiusten leikkuusta ei ollut ollut puhetta enkä ollut siihen varautunut.
Melko pian minun omia hiuksia löystyi niiden liimasinettien välistä. Miten sen nyt sanoisin? Siis irtonaiset hiukset nousi sellaiselle lenkille päänahan ja liimakohdan väliin. Myös ne liimakohdat näkyi hiusten alta, varsinkin silloin kun pidin hiuksia kiinni.  Niin että liima kyllä näkyi, mutta ei se sinettihius. ::) Tuli harmittavan kallis kokeilu. :(

Permistapahtuman olenkin jo kertonut useampaan otteeseen. Halusin siis loivia kiharoita ja tuloksena oli takaa, varsinkin takaraivolta, kihartunut tukka ja päältä ja edestä suora tukka. Takaraivon kiharat menivät hiljalleen aivan rikki. Edes tehohoidot eivä niitä pelastanee.
2.5 vuotta kulunut ja yhä kasvattelen tukkaani takaisin. En raskinut leikata, koska olin juuri saanut kasvatettua kivan tukan enkä kestänyt ajatusta palata takaisin lyhyeen tukkaan.

Tarviiko edes erikseen sanoa, että jokaisen kerran jälkeen itkin hyvin katkerasti.

Mitähän muita tapauksia vielä...
Ai niin, unohdinkin valittaa kampauksista. Yo-juhliin halusin tällaisen nutturan (ilman kukkia), johon tulisi sivuun tällainen palmikko:
Kuva
Kuva

Tuloksena oli kaksi erillistä saparoa ja keskijakauksen viereen tiukaksi vedetty pikkuletti. Eli ei yhtä isoa nutturaa eikä kaunista palmikkiokasvoja kehystämään. Tuloksena oli kaksi hiljaa mutta varmasti löystyvää rinkulaa ("nutturoita" oli pakko kiristellä ja korjailla pitkin päivää) ja yo-lakin alla painava pieni letti. Se letti oikeasti paino koko ajan, eikä näkyny lakin alta. Mulla puristi lakki koko päivän päässä ja välissä minun oli pakko käydä vessassa ottamassa lakki pois, että otsa ja pää sai levähtää siitä puristuksesta.
Siitä kivusta ja ärsytyksestä sai maksaa 65 euroa!

Toinen kampausoperaatio oli vanhojen tanssit. Annoin kampaajalle vapaat kädet. Ihan ok nukkekampaus tuli. Hiukset oli ollu yön patukoilla niin kyllähän tukka oli lyhyt, kun ne aukas. Mulla on sen verran taipusa tukka, että ei ne päivän aikana edes yhtään oienneet.
Mulla oli viikkoa ennen leikattu aivan ihana ja upea etutukka, mutta tuota kampausta tehdessä kampaaja omin luvin leikkeli sitä kampaukseen "sopivaksi". Kun pesin kampauksen pois, niin kolohan siinä keskellä etutukkaa oli. :(

Oho tätä patoutuman määrää. :o ::)
Pitää kuitenkin sanoa, että kyllä niitä positiivisia tapauksia on kuitenkin enemmän. Luulisin ainakin.

edit. kauheasti kirjotusvirheitä...
Viimeksi muokannut Mustikka, 01 Joulu 2006, 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Wanda »

Tämä ei nyt varsinaisesti ole kampaamokokemus, mutta pakko avautua kuitenkin. Sain synttärilahjaks lahjakortin Hairstoreen (sinänsä mukava ja ajattelevainen lahja pikkusiskolta, joka ei ymmärrä tukkajutuista mitään). Koska mä en ikinä antaisi niiden siellä koskea mun hiuksiini, niin ajattelin tuhlata lahjakortin tukkatuotteisiin.

Tänään sitten töiden jälkeen (noin kasin aikaan illalla)&nbsp; menin Ideaparkin Hairstoreen. En ajatellutkaan saavani siellä mitään palvelua, mutta toiminta siellä otti silti päähän. Myyjä kailotti kovaan ääneen jollekin toiselle asiakkaalle, että www on niiden myydyin ja paras tuote. Mietin sitten itsekseni tigihyllyn luona, että mitäköhän ostaisin. Halusin vähän lisätietoja Tigin muotoilutuotteista, kun hiuksiin on vähän aikaa sitten leikattu kerrostetumpi malli ja tarvetta joillekin hyville muotoilutuotteille olisi (olin ajatellut esim. Queen for a day -suihketta tai jotain). Jostain kumman syystä päätin luottaa Hairstoren henkilökunnan tietämykseen ja kysyin asiasta myyjältä. Myyjä ei tullut edes kanssani Tigi-hyllylle, vaan sanoi, että "en osaa sanoo, mä oon käyttäny vaan sitä vitamiinishampoota". Toinen myyjä kehoitti minua ostamaan www:tä, sillä sitä saisin lahjakortilla paljon enemmän ::)

Tätä on varmaan jauhettu täällä jo paljon, mutta mä en voi ymmärtää, miten sinne palkataan noin epäammattimaisia myyjiä! Siis onhan esim. vaatemyyjänkin tiedettävä vaatteista, joita myy. Miksei Hairstoressa osata koskaan vastata mihinkään kysymyksiin? Koulutetaanko henkilökunta tarjoamaan kaikille sitä iänikuista www:tä? Kylläpä taas ärsyttää.

edit. Epäammattimaisella en tarkoita mitään henkilökohtaista, vaikka siltä varmaan kuulostaakin. Tarkoitan lähinnä sitä, että Hairstoren työnantajana pitäisi huolehtia siitä, että myyjät koulutetaan työhönsä ja että edes joku heistä osaa vastata asiakkaiden kysymyksiin.
Viimeksi muokannut Wanda, 05 Joulu 2006, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Rory »

Mun yksi karmea kampaamokokemus liittyy juhlakampaukseen. Lukion Vanhojen päivän vuoksi tarvitsin jonkun kivan kampauksen ja menin sitten paikalliseen kampaamoon. No kun en siihen aikaan nuorena paremmasta tiennyt, niin se oli tietysti sitten ns. mummokampaamo. Iäkäs täti teki sitten ehkä sen ainoan osaamansa kampauksen, no tietysti banaaninutturan. Voi kääk miten karmea se oli nuorella tytöllä! Teki tosiaan vanhaksi ja typerän näköiseksi. Vihasin sitä niin paljon ja häpesin koko päivän tukkaani. En silloin nuorena osannut sanoa, mitä kannattaisi tehdä ja kun täti sanoo, mitä tekee niin sehän laitetaan sitten. nim. Ei enää ikinä banaaninutturaa
Viimeksi muokannut Rory, 06 Joulu 2006, 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E.Lo

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja E.Lo »

Wanda&nbsp; kirjoitti: Tämä ei nyt varsinaisesti ole kampaamokokemus, mutta pakko avautua kuitenkin. Sain synttärilahjaks lahjakortin Hairstoreen (sinänsä mukava ja ajattelevainen lahja pikkusiskolta, joka ei ymmärrä tukkajutuista mitään). Koska mä en ikinä antaisi niiden siellä koskea mun hiuksiini, niin ajattelin tuhlata lahjakortin tukkatuotteisiin.

Tänään sitten töiden jälkeen (noin kasin aikaan illalla)&nbsp; menin Ideaparkin Hairstoreen. En ajatellutkaan saavani siellä mitään palvelua, mutta toiminta siellä otti silti päähän. Myyjä kailotti kovaan ääneen jollekin toiselle asiakkaalle, että www on niiden myydyin ja paras tuote. Mietin sitten itsekseni tigihyllyn luona, että mitäköhän ostaisin. Halusin vähän lisätietoja Tigin muotoilutuotteista, kun hiuksiin on vähän aikaa sitten leikattu kerrostetumpi malli ja tarvetta joillekin hyville muotoilutuotteille olisi (olin ajatellut esim. Queen for a day -suihketta tai jotain). Jostain kumman syystä päätin luottaa Hairstoren henkilökunnan tietämykseen ja kysyin asiasta myyjältä. Myyjä ei tullut edes kanssani Tigi-hyllylle, vaan sanoi, että "en osaa sanoo, mä oon käyttäny vaan sitä vitamiinishampoota". Toinen myyjä kehoitti minua ostamaan www:tä, sillä sitä saisin lahjakortilla paljon enemmän ::)

Tätä on varmaan jauhettu täällä jo paljon, mutta mä en voi ymmärtää, miten sinne palkataan noin epäammattimaisia myyjiä! Siis onhan esim. vaatemyyjänkin tiedettävä vaatteista, joita myy. Miksei Hairstoressa osata koskaan vastata mihinkään kysymyksiin? Koulutetaanko henkilökunta tarjoamaan kaikille sitä iänikuista www:tä? Kylläpä taas ärsyttää.

edit. Epäammattimaisella en tarkoita mitään henkilökohtaista, vaikka siltä varmaan kuulostaakin. Tarkoitan lähinnä sitä, että Hairstoren työnantajana pitäisi huolehtia siitä, että myyjät koulutetaan työhönsä ja että edes joku heistä osaa vastata asiakkaiden kysymyksiin.
Tuo on kyllä ihme juttu, itse en enää oikein edes odota saavani asiantuntevaa palvelua MISSÄÄN. Pari päivää sitten eräässä helsinkiläisessä vaateliikkeessä ostin farkut ja olin ihan äimänä kun myyjä farkkuja pakatessaan antoi minulle pesuohjeita jotta ne pysyisivät mahdollisimman hyvinä.&nbsp; :o Se on jännä miten tuollaisesta tulee koko päiväksi hyvälle mielelle.
Rory kirjoitti: Mun yksi karmea kampaamokokemus liittyy juhlakampaukseen. Vanhojen päivän vuoksi tarvitsin jonkun kivan kampauksen ja menin sitten paikalliseen kampaamoon. No kun en siihen aikaan nuorena paremmasta tiennyt, niin se oli tietysti sitten ns. mummokampaamo. Iäkäs täti teki sitten ehkä sen ainoan osaamansa kampauksen, no tietysti banaaninutturan. Voi kääk miten karmea se oli nuorella tytöllä! Teki tosiaan vanhaksi ja typerän näköiseksi. Vihasin sitä niin paljon ja häpesin koko päivän tukkaani. En silloin nuorena osannut sanoa, mitä kannattaisi tehdä ja kun täti sanoo, mitä tekee niin sehän laitetaan sitten. nim. Ei enää ikinä banaaninutturaa
Anteeksi hirveästi mutta repeilin ihan kybällä tolle jutulle.. banaaninuttura voi hyvä luoja.&nbsp; ;D Otan osaa.
Viimeksi muokannut E.Lo, 07 Touko 2007, 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Mulle tehtiin banaaninuttura mun veljen häihin kun olin 18-vuotias ja hyvältä näytti. Mun tyyliin se jotenkin sopi tosi hyvin. Mulla on ollut myös sellainen kukilla koristeltu useista pienistä "silmukoista" (en osaa kuvata paremmin) koostuva kampaus yo-juhlissa eikä se sopinut yhtä hyvin. Tosin se sopi kyllä asuun ihan hyvin. Joten kyllä nuorikin voi mun mielestä käyttää banskua riippuen yleisilmeestä ja asusta.&nbsp; :)
Tuo banaaninutturan tehnyt kampaaja oli ikävä kokemus siinä mielessä, että me ei missään vaiheessa keskusteltu että mitä mulle tehdään (mulle maksettiin tuo kampaaja ja menin vain sinne enkä ollut kyllä itse miettinytkään kauheasti mitään etukäteen) vaan sanoi heti että hän tietää kyllä mikä mulle sopii ja alkoi tekemään kampausta. Onneksi olin tyytyväinen sitten tuohon banskuun, muuten olisi voinut harmittaa. Tuo kampaaja oli rasittava koska hän haukkui kanssani kampaukseen tulleen tytön hiuksia minulle. Tuon toisen tytön hiukset oli laitettu ennen minua ja hän poistui kampaamosta siksi aikaa kun minä olin kampaajan käsittelyssä. Kampaaja haukkui tytön pitkiä hiuksia hampuksi, päivitteli miksei tämä älyä leikkauttaa hiuksiaan ja ylipäätään haukkui hiusten kuntoa todella ilkeästi ja epäasiallisesti huomautteli tytön tyylistä minulle. Aika törkeää mielestäni, etenkin kun hän ei voinut tietää kuinka läheisiä me tytön kanssa olimme. Tyttö oli myös valinnut etukäteen kampauksen jollaisen halusi ja kuvaili sen tarkasti kampaajalle ja saikin haluamansa kampauksen. Jälkikäteen kampaaja haukkui minulle tytön kampausvalintaa koska se oli hänen mielestään ruma! Kampaus sopi kyseiselle henkilölle ja hänen asuunsa joten kampaajalla ei kyllä ole oikeutta käydä kritisoimaan kampausta jota häneltä pyydetään...

Viimeksi muokannut Hunajapupu, 06 Joulu 2006, 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

^ rupes vähän naurattamaan kun HS:ltä pukkas postilaatikkoon sytykkeitä, että palvelulahjakortit -50% ::) Ei taida olla tunkua kampaamon tuoliin..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Vastaa Viestiin