Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Mut mehän täällä juurikasvussa voitaisiin sitten keksiä ideoita miten välttyisit monen kuukauden pipokaudelta.  :D
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Belle »

Mulla on tällä hetkellä tismalleen samat fiilikset kuin Hallonnikkaalla. Halusin mallinmuutosleikkauksen ja vein kuvia, mielestäni oltiin samalla aaltopituudella mutta lopputulos olikin vähän sinne päin. Vihaan tätä mallia ja näytän tosi keski-ikäiseltä. Kun lyhyt malli on p*ska, niin sitä ei saa piiloon mitenkään!

Olin kampaajalta lähtiessä ihan tyytyväinen, mutta tilanteen karmeus ei paljastunut ennen ensimmäistä pesua kotona. Huomasin, että leikkauksessa on huolimattomuus?virheitä ja itku kurkussa paniikissa tasoittelin räikeimpiä epätasaisuuksia itse. Esim. toisella puolella on korvan takana selkeä kolo, josta on rouhaistu ilmeisesti ohennussaksilla reilusti niin että päänahkaa paistaa, toisella puolella päätä samassa kohtaa on paksu, ohentamaton hiusmassa.

Vaihtoehtoina huivi, pipo, nolotus tai sitten 24mm tallalla kaikki veke. V*tuttaa ihan hirveästi. Mä olen kerran aikaisemmin saanut eriparisen, toispuoleisen huolimattomuusleikkauksen ja kävin siitä silloin reklamoimassa. Virhe tasoiteltiin kyllä, mutta en saanut mitään pahoittelua, vaan niskojennakkelua ja huokailua vaikka kampaaja myönsikin että selkeästi on jäänyt erimittaiseksi. Joten nytkin eka ajatus oli, että itse pitää korjailla ja jälkikäteen sitten kadutti, kun olisi pitänyt käydä reklamoimassa. Ei tämä tosiaan itse napsimalla parantunut.

Jos mä haluan että hiukset on sivuilta eri pituiset, niin voin kyllä leikata ne itse humalassa ilman peiliä ja heilutella vähän koiran trimmaussaksia siellä sun täällä, ja ihan ilmaiseksi  :#.
Viimeksi muokannut Belle, 24 Marras 2011, 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Sille olis varmaan pitänyt sanoa että haluat oikein eripituiset hiukset niin lopputulos olisi ehkä ollut samanpituinen molemmin puolin...

Ja tuo Hallonikkaan kokemus kuulostaa niin tutulta! Kaikki mahdollinen tsemppi sulle nyt! Itselleni kävi sama juttu joskus vuonna 2005, kun tukka oli reilu BSL ja toivoin että otetaan "kuivat latvat pois, mutta korkeintaan 5 cm" ja näytin sormilla. Samalla reissulla halusin vaalean tukan joukkoon vähän ruskeita raitoja. Noh, lähdin kampaamosta tummanliilalla korvan alapuolelle ulottuvalla polkkatukalla enkä edes sokiltani tajunnut/kehdannut valittaa. Kiitos vaan hitosti...  ::)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
LP_Alice

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^ :o :o Huh! Tuo on jo jotain! Ja Hallonnikaan ja Bellenkin puolesta harmittaa! >:( Jotenkin tuntuu, että kampaajien taso noin yleensä on jotenkin laskemassa, vai johtuukohan vain siitä, etten nuorempana ymmärtänyt asiasta paljoa. :D Vaikuttaa siltä, että yhä useammin sieltä tullaan jonkun ihan järkyttävän sopan kanssa joka ei muistuta pyydettyä alkuunkaan, sen sijasta että nyt yksi tai toinenkin tulkinnanvarainen virhe tulisi. Taidan oikeastaan nämä luettua ihan hyvin mielin leikata lyhyet hiukset itse...
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Jep, tuolloin harmitti kyllä urakalla... Raitojen kanssa kävi joku ihmeellinen moka, toivoin tosiaan vähän keskiruskeita raitoja ja niistä tuli ihan tumman violetteja, joukossa näkyi ihan muutama vaalea suortuva. Ja tuntui koko ajan että kyseistä kampaajaa ei yhtään kiinnostanut kuunnella mitä sanon pituuden suhteen...

Ja Hallonikas, laita vain kuvaa niin ideoidaan yhdessä mitä on pelastettavissa :) Eihän  se ole sun häpeä jos kampaaja on pilannut tukkasi  :-\
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Ehkä tästä kauheudesta pitää ottaa jossain vaiheessa se kuva, että on sitten joku muisto mitä kauhistella kun taas tekee mieli mennä kampaajalle. Liimaan sen peiliin tai jotain. ;D Katsotaan vaikka viikonloppuna, jos avo ehtisi ottaa kuvan.

Pesin tänään ensimmäistä kertaa, ja onhan tää oikeesti aika hurja. Hurjuutta lisää vielä se, että kun pituutta/painoa lähti niin paljon, niin tässä on sellaista volyymiä mikä vetää vertoja pöyheimmille föönikampauksille... Yritin lätsäyttää aloevera geelilläkin, mutta tuloksetta. Sen huomasin tänään että tämän saa sentään miniminitupsu-saparoille. Jee. ::)

Huomenna piilotan vielä hatun alle kun pitää mennä ihmisten ilmoille. Voin sitten illemmalla kokeilla vahaa tai muita tököttejä tähän, aamulla ei aika kumminkaan riitä. Ja huomenna voisin hakea sen purkillisen biotiiniakin, jos tämä nykyinen kasvutahti vaikka nopeutuisi... Kuulostaa kyllä että ei tämä tästä voi nopeammaksi tulla, kun 2cm tuntuu olevan se normaali vauhti. 1,5cm/kk silloin kun hiustupet käy hitaalla...
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Tunnen voimakasta sympatiaa Hallonnikasta kohtaan, itselläkin ollut kakkaa tuuria kampaajien kanssa.

Nykyinen itkunaihe on viimeisin parturireissu. Kerroin kampaajalle, että haluaisin värin olevan mahdollisimman luonnollinen, kuitenkin esim. sellaisilla raidoilla joilla saataisiin mahdollisesti lisää paksuuden tunnetta hiuksiin.

..nyt mulla on hopeanvalkoiset hiukset mustilla raidoilla  ::)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Mistähän syystä heti kampaamoon astuttuani mietin että "tästä kerron juurikasvussa"... :D Sitäpaitsi mua pelottaa että mun kampaaja on juures ja näkee kättensä jäljen täällä ketjussa. Se vasta olis noloa.

Noh, tää nyt ei varsinaisesti ole niin horror-kokemus, mutta kerronpa silti. *Miettii kuinka kirjoittaa ettei tule paljastetuksi*

Olin saanut lahjakortin monivärjäykseen ja leikkaukseen, joka sisältää tyylikonsultaation.
Kampaaja oli itsessään aivan ihana, pidin siitä, oli hellät otteet ja työn jälki oli hyvää. Mutta kun tuoliin istuin, niin ei tällaista tyylikonsultaatiota ollut olemassakaan. Olin tosi pettynyt koska tämän kerran ajattelin mennä kampaajalle sillä mielin, etten tarvitse kuvaa, koska he konsultoisivat minulle sopivimman tyylin. Multa ei suoraan kysytty mitä haluan, vaan tuntui että kampaaja päätti itse mitä tehdään. Änkytin siinä vastaan että raidat olisi kivat (olisi kiva saada joku kiva muutos kun on siihen mahdollisuus). Mielessä viilsi vaikka mitä ihania ideoita jopa hiusten kokonaiskuvan tummentamisesta.
Noh tämä monivärjäys käsitti tyven värjäyksen ja latvojen värin. (Kaipa kahdesta voi puhua jo monikossa.) Raitoja mulla oli jo ennestään niin en niitä kuulemma tarvinnu.

Tukka on tällä hetkellä ihan kauhean näkönen, tyvi on kultaisen keltanen ja latvat aivan harmaat liiloilla vivahduksilla. Kaverikin huomautti hiuksista. Kampaaja ei tehnyt mitään korjatakseen erhettä, sanoi vain että "se kuluu pesussa yhtä nopeasti kun tulikin". No kiva. Tarkotus oli värjäyttää tukka ja nyt sitä väriä sitten pitäs pestä pois että saatais korjattua tilanne.

En jaksanut ruveta valittamaan, koska tällä hetkellä pelkkä valveillaolokin on jo iso saavutus ja energiaa pitää suunnata tärkeämpiin asioihin. Tiedän, että on oma mokani kun en suutani avannut, - mutta silti - jos kerran tuotetta markkinoidaan monivärjäyksenä ja tyylikonsultaationa, niin kyllä luulis asiakkaan saavan sellaisen ilman pyytämättäkin.

Itsekin olisin pystynyt parempaan tulokseen. No, ainakin sain 2-3cm pois pituudesta, sitä en olisi itse voinut tehdä. Eipä siinä sen kummosempaa.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja salute »

No ei tämä nyt horrorkamasta ei mene, mutta harmittaa silti paljon.

Menin leikkauttamaan otsikseeni sivulle vedettävää mallia. Vein mukanani kuvat ja kirjalliset selitykset siitä, mitä haluan. Noo, kampaaja malttoi jopa vilkaista niitä. &nbsp;??? Hän aloitti &nbsp;suoraan toiminnan, ja kampasi otsistani eteenpäin. Suoraan kammatuksi malliksi tämä sitten jäi muotoilunkin jäkleen, pakko pitää tällaisena tylsänä mallina. :/ Lisäksi pyysin sivulle noin leukaan ulottuvia, tarvittaessa korvan taakse ulottuvia suortuvia. Miten ihmeessä tuolla ohjeistuksella päätäni koristaa melkeinpä rintoihin ulottuvat sivusuortuvat? Ei noita voi pitää enää roikkumassa poskilta, suortuvat on jätetty aivan liian pitkiksi. Kokonaisuudessaan otsisosio on myös aivan liian lyhyt tavoitekuvaani nähden. Ilmeisesti kampaaja oli jo päättänyt ennen mun tapaamista, millaisen mallin haluaa leikata. ::) Kauhea kiire oli muutenkin saada mut ulos.

Onneksi hiukset tuppaavat kasvamaan takaisin. Mutta kun kasvatin jo haluamaani mallia varten monta kuukautta. Nyt kasvatustyö alkaa alusta. Onni onnettomuudessa on, että suora malli sopii mulle kai ihan ok. Olen vain pitänyt kyseistä mallia jo monta vuotta, ja hain nyt vaihtelumallia tuolta kampaajalta asti. Jatkossa leikkelen otsistani vain ja ainoastaan itse.
Viimeksi muokannut salute, 13 Tammi 2012, 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Jaahas. joskus sitä vaan ihminen on tyhmä. Minkäs sille voi? :) Kotipaikkakuntani pikkukampaamon omistaa aika utelias ja juoruava kummallinen täti. Itselleen se kerran oli tehnyt permanentin ja sitten pätkinyt hiukset epätasapituisiksi. Päällä oli n.5-10 cm ja sivuilla ja takana pidempää. Tämä siis vuonna -07.

Samainen täti kerran pesi hiuksiani niin että puolet pitkistä hiuksistani oli viemärin puolella. Enhän mä sitä muuten tietäisi mutta hän kertoi. Jotenkin tosi ällöttävää. Saattaahan niin käydä, mutta sitä ei tarttis välttämättä kertoa.

Kävin kyseisellä kampaajalla toooodella monta vuotta koska hänellä oli Elumenia (minä otin aina violettia tai kirkkaanpunaista), joka oli silloin uutta. Kerran kaverin päätä värjättiin ja kyseinen täti lähetti mut hakemaan itselleen lähikaupasta ruokaa.&nbsp; 0_0 Sitten kun päässä on lock(?) eikö se ole se mikä vaikuttaa sen 5 min, niin se meni aina siinä välissä röökille, ja sitten sai aina kuunnella sitä munakellon piippausta jonkun kolme minuuttia yliaikaa kun se se oli siellä röökillä. Joskus se kävi kaupassakin siinä välissä. Yleensä ellua oli pitkin naamaa eikä se siivonnut sitä naamasta pois jos oli roiskunut. Lattiansa kanssa se oli kyllä tosi tarkkana. Jos vähän roiskui niin heti konttaamaan puhtaaksi. Joskus sitä valui pitkin niskaakin. Eikä niitä siivottu millään muulla kun kostealla pyyhkeellä, eli se raita jäi siihen.

Ripsiä värjäytin joskus siellä niin se laitto aineet ja (tässä vaiheessa se toimi autotallissaan) ja lähti käymään kotonaan ja samalla tupakkalla. Jätti mut yksin n. 10 minuutiksi aineet silmissä ja sanoi että jos seuraava asiakas tulee niin sano että kampaaja tulee ihan pian takas. Aine kirveli silmissä hirveesti ja sitten kun kampaaja palasi, sanoin siitä, niin kauneuden eteen pitää kärsiä. :/ Sitten se putsas ne ja mustaa väriä oli pitkin silmän ympäryksiä valtavasti ja näytin bandalle.

Noo, jossain välissä sitten vaihdoin kampaajaa... Siellä se kyllä vieläkin toimii. :D

Ei nyt mitään ihan kamalaa onneksi ole käynyt, mutta onhan tossakin jo...
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Viimeisin (ja todennäköisesti viimeinen hyvin pitkään aikaan) kampaamokäynti oli kamalin. Kävin samassa kampaamossa kuin viimeiset pari vuotta olen käynyt, mutta mua palloteltiin eri kampaajien välillä ja ihan vieras tyyppi oli sillä kertaa. Nainen oli alusta alkaen vihaisen oloinen eikä lopulta suostunut tekemään pyytämääni käsittelyä (mihin olen nyt itse asiassa ihan tyytyväinen), josta sovin aikaa varatessa. Pienimuotoinen sanaharkka siinä tuli ja päädyttiin lopulta suht turhaan hoitoon. Ensimmäistä kertaa koskaan mun märkiä hiuksia revittiin harjalla&nbsp; :'(&nbsp; mulla oli kyllä hoitoaine päässä ja pää pesualtaassa, mutta hiukset sotkeentui ja päänahka venyi. Kampaaja kysyi, että "sattuuko no ei voi mitään" jo ennen kuin ehdin vastata mitään.
Vasta myöhemmin tajusin loukkaantua ( :D ) kun muistelin, miten typerästi kampaajanainen mun hiuksia kommentoi. Kerroin oman värin kasvattamisesta ja sanoin etten halua juuriskasvuun koskettavan. Kampaaja tutki hiuksiani ja alkoi otsa rypyssä ja huokaillen höpistä "no siis, sun hiukset on tällaset maantienharmaat *ilmettä kuvailee sana HYI* mutta onhan sulla nätit piirteet..." Joo tiedän ettei tuo maantie ole se halutuin hiusväri, mutta onko se kampaajan asia tuoda julki omat mieltymyksensä hiusten suhteen. Kai se olisi ollut hänelle kannattavampaa, jos olisin tullut hiuksia värjäämään, mutta ainakaan sen naisen en olisi antanut koskea hiuksiini (itsellään oli kuivakka blondattu hamppukasa tummalla tyvellä).

Ja onhan mua aikoinaan tökätty saksilla poskeen, mutta niin nopea ja kevyt osuma se oli ettei jäänyt jälkeä&nbsp; :)
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

:o &nbsp;Huh, tämä ketju on kyllä niin täynnä painavia syitä siihen, miksei todellakaan kannata käydä kampaajalla...

Itse en ole käynyt noin 8 vuoteen, enkä varsinkaan tätä luettuani aio käydä kovin äkkiä vastakaan ;)
Viimeksi muokannut Suvivilja, 16 Tammi 2012, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Onko joku teistä valittanut kampaamokäynnistään ja kampaamo olisi korjannut mokaansa? Onko tulos ollut millään lailla ok?

Mä kävin nimittäin viime perjantaina värjäyttämässä ja leikkauttamassa hiukseni Helsingin Tyylissä Citydeal-lahjakortin kanssa. Pyysin vaaleampaa kuparisävyä jo olemassaolevan vähän tunkkaisen kuparin tilalle, että ehkäpä jotain vaaleita raitoja vaalentamaan yleisilmettä. Hiuksiani laittanut mieskampaaja tuntui ymmärtävän mitä haluan, ja näytin hänelle lisäksi kuvaakin. Tuloksena oli kuitenkin tosi paljon tummempi tukka millä sinne tulin, ja sävy ei ollut oranssi kuten näyttämässäni kuvassa vaan tuollainen mahonginpunainen ::) Noi raidat on about sen väriset mitä koko hiuskisto ois pitänyt olla, ja siihen sit vielä niitä siitäkin vaaleampia osia.

Kerrankin sain sanottua että nyt ei tullut sellainen mitä piti, ja hän sanoi että voin varata uuden ajan jos halutaan että hiuksille tehdään vielä jotakin. Tänään nyt sitten soitin ja menen sinne ensi viikolla. Vähän jännittää mitä siitä tulee, aattelin et josko toi jollain vaalennuspesulla jo paranisi. Inhottavaa mutta eihän se minun vikani ole että tukkaan päätyi liian tummat värit..

Tässä vielä kuva suoraan käynnin jälkeen, ei ihan kuparioranssi ollut tämä. Kolmessa pesussa parin tummuusterä on helpottanut, ne raidatkin tuli esiin sävyttävien hoitoaineiden alta mutta aikamoisen tumma silti..
Kuva


Viimeksi muokannut RockQueen, 29 Tammi 2012, 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja ellen »

RockQueen kirjoitti: Onko joku teistä valittanut kampaamokäynnistään ja kampaamo olisi korjannut mokaansa? Onko tulos ollut millään lailla ok?
Olen kaksi kertaa sanonut kampaajalle, ettei lopputulos ollut sitä mitä haettiin ja molemmilla kerroilla kampaaja on korjannut virheensä parempaan suuntaan. Kyse on ollut kahdesta eri kampaajasta ja uusintakertojen lopputulokset olivat onnistuneita. Toisella kertaa vaalennuksesta tuli liian kellertävä, toisella kertaa väristä tuli ihmeellinen sekoitus lilaa, punaista ja vaaleanruskeaa, ja värit saatiin molemmissa tapauksissa korjattua juuri sellaiseksi kuin pitikin.

Toivottavasti saat värin kuntoon haluamallasi tavalla.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Joko RockQueen on käynyt korjauskäynnillä? Miten kävi?
Vastaa Viestiin