Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ No huh :o

Otsatukka (ainakin) kannattaa kyllä opetella leikkaamaan itse, se on loppujen lopuksi aika helppoa (ja rahaa säästyy) :)
Varsinkin jos kampaajalla tulee pahempaa jälkeä kuin jos olisi itse leikannut, kuten moni yllä sanoikin ;)
* 1b F ii *
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Kävin ensimmäistä kertaa Hollannissa ollessani kampaajalla. :D Ei jeskamandeer. Mulla on verenpunaiset hiukset, mutta tarjosin sellaista ruskeanmustaa "on aika samaa sävyä", mutta jääräpäisesti pysyin kannassani, että kyllä mun valitsema sävy näyttää suht samalta hiuksessa kuin mikä nyt on. No, sitten se aika pitkälti kuin taloa maalaten pensselöin mun juurikasvun pään, otsan, korvat ja sitten värjätyt pituudet rävähti keskelle mun kasvoja värjäten mun naamankin punaiseksi.

Suti lensi kädestä varmaan viidesti, sitten lappuraidat onnistui värjäämään vai toiselta puolelta hiusta koska ei laittanut folioon ollenkaan väriä vaan tökki sormella hiusta kasaan, pensselöi muistan samalla pensselillä kun punaisen ja sitten pituudet värjäsi vielä samalla, pesemättä. Siinä kohti kun levitti värin pituuksiin niin että hankasi niitä käsien välissä kun tulta tehden huomautin etten käsittelisi kuusi vaalennusta nähnyttä huokoista hiusta  ihan noin.

Aattelin ettei se voi enää tunarimmaks voi mennä. Voi :D. Pesussa mun huppari, korvat ja naama ui vedessä, sitten kun vihdoin pesu oli ohi alkoi vääntämään mun jakausta väärälle puolelle kuvaukseen, sotki tangle teezerin sinne hiuksen sekaan takkupalloksi ja sitten luovutti - sain lähteä märillä hiuksilla kotiin :D Thank god. Sain ne itse föönattua asentoon. Väri on vähän epätasainen, raidat maalattu mutta eipähän ole kolmen metrin juurikasvua ja maksoi vain 32€.

Sakset jos ois tuonu lähelle oisin huutanut.kauhusta :D.
Viimeksi muokannut Aridith, 14 Helmi 2013, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Prisku

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Prisku »

Yleisesti ottaen mä lähden enemmän kampaajalta pettyneenä kuin iloisena. Yleensä pettymyksen syynä on liian suuri hinta ja liian pienet muutokset. Mulla on tukka alle lapaluiden, ja vaikka siihen ei tehtäis kuin vaalennusaineella raitoja niin hinta lähentelee sataa euroa. Ikinä en voisi kuvitella tekeväni mitään isoa muutosta esimerkiksi pohjaväriin ja että sen lisäksi vielä raidoitettaisiin, koska hinta olisi tähtitieteellinen ja istuisin kampaamossa vuorokauden. Tämä onkin minun mielestä ehkä ainut huono puoli pitkissä hiuksissa!
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Kavin eilen eraan kauppakeskuksen alakerrassa olevassa kampaamossa, mutta tulos oli pieni pettymys. Naiskampaaja leikkasi koko paan kayttamalla ohennussaksia. Kysyin kylla, miksi han teki niin. Enpa mene toisen kerran sinne. Jos joku tietaa hyvan kampaamon Tallinnassa, niin saa laittaa yksityisviestilla vinkin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Minä täällä taas hei!  :# En tunne ketään joka olisi yhtä epäonninen kampaajien kanssa.

Lyhyesti: minulla on nyt erittäin kerrostettu olkapäille ulottuva hiuksisto. Päällimmäinen kerros on hieman palkkimainen ja leikattu vinoon. Toisella puolella päätä hius on pidempää ja massaa on enemmän (ei tarkoituksella). Jos antaisin tämän hieman kasvaa, lopputulos olisi kunnon kasaritukka. Hiukseni eivät ole erityisen paksut joten latva (korvasta olkapäälle saakka) on nyrhitty liian ohueksi.

Isoin ongelma tässä on kuitenkin se, että eihän tämä ole yhtään mua. Tyylini on aika klassinen ja pidän eniten naisellisista kampauksista. Mielestäni se myös näkyy olemuksessani ja pukeutumisessani. Jollekin rock-henkisemmälle ihmiselle tämä voisi ehkä sopia. Itsehän olen yhtä rock kuin mannapuuro. Varasin siis ajan toiselle kampaajalle. Harmi vaan, että tätä on pakko leikata aika paljon joten esim. ponnarilla pitämisen voi unohtaa.  :'(


edit: Ai niin, sama kampaaja oli myös sitä mieltä että ei kannata tehdä liukuvärjäystä, koska se ei sovi tämän pituisiin hiuksiin. Oikein pitkälti sitä perusteli joten uskoin. Nyt törmäsin tähän kuvaan, joka kertoo enemmän kuin tuhat sanaa = ihanat.
Kuva
Viimeksi muokannut Unnu, 20 Elo 2013, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja janniina »

Unnu kirjoitti: edit: Ai niin, sama kampaaja oli myös sitä mieltä että ei kannata tehdä liukuvärjäystä, koska se ei sovi tämän pituisiin hiuksiin. Oikein pitkälti sitä perusteli joten uskoin. Nyt törmäsin tähän kuvaan, joka kertoo enemmän kuin tuhat sanaa = ihanat.
Kuva
Tommoset kampaajat kuulostavat ihan kauheilta, jotka kertovat mikä sopii ja mikä ei vaikka eivät mistään tiedä :D

Onneksi oma luottokampaajani on ihan paras. Välillä kun menee pelkkään latvojen leikkuuseen niin saattaa leikata tunninkin että tulee tasaista ja hyvää jälkeä, edellinen kampaaja saksi ehkä 10 minuuttia :D Niin mukava ja niin taitava!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja nima »

Kävin -09 (käsitykseni mukaan) laadukkaassa, kalliissa kampaamossa. Halusin tukikäsittelyn hyvin loivilla laineilla. Kampaaja ei kysellyt mitään, onko hiuksissani vaalennusta, yms. vaan iski pikkuiset permisrullat päähäni ja vissiin hieman liian voimakkaan aineen. Istuin reilut 20min permisaine päässäni ja huuhteluvaiheessa takaani kuului "tuota öh... tämä nyt menikin vähä huonoon kuntoon, meillä olis alennuksessa tämmönen tehohoito, laitetaanko?" Annoin luvan ja palatessamme pesupaikalta meinasin pyörtyä. Päässäni oli kunnon lampaanvilla-hirvitys (mitä en halunnut), jota kampaaja yritti hirmuisesti peitellä. Leikkauksesta sanoin jo aluksi, etten halua kuin tasauksen, mutta loppujen lopuksi tukka peitti juuri ja juuri korvat suorana (tullessa ylsi solisluihin). Pilalle tukkani silputtuaan nainen repi hiukseni tulikuumalla suoristusraudalla niin suoraksi kuin suinkin sai ja kehotti minua vain olemaan pesemättä muutaman päivän hiuksiani ja ostamaan Redkenin Real Control -tuotepaketin, joka heillä sattui olemaan tarjouksessa 50€ (sh + ha + minilakka). Koko reissusta köyhdyin lähes 200€ ja tukkani oli palanut täysin pilalle. Suututtaa vieläkin, etten osannut ajoissa suutani avata ja nostaa meteliä ihan paikan päällä.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Hyi kamala, mikä kokemus sulla! Melkein vois jo laittaa kampaamon nimen tähän, että osaa välttää..

Edit. Joo, kysymys Ninayalle suunnattu. Hyvä tietää paikan nimet, niin osaa kiertää kaukaa. Kampaamo kammoisena en itsekään ole rohkaistunut käymään kampaamossa, riitti ne käynnit, kun tulos oli aina jotain ihan muuta.
Viimeksi muokannut Kristiina, 20 Loka 2013, 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja nima »

En tiedä koskiko kysymys minua mutta voinpa itsekin tuon kampaamon tähän laittaa. Elikkä Kuopiossa Sektorin Hairlekiinissa kävi tämä munaus. Sittemmin kouluttauduin itsekin kampaajaksi, ja tiedostan ainakin virheet omien surkeiden kokemusten kautta, joita en ainakaan itse omille asiakkailleni tee!
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Hyvä tietää näin kuopiolaisena et mitä paikkaa näin muutenkin kampaamokammoisena välttää&nbsp; ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Kävin viimeviikolla CM hiustalossa Tampereella laikkaamassa hiuksia. Olen ihan tyytyväinen muuten, mutta se kampaaja harjas kokoajan mun korvaa kammalla. Siis joka vedolla. Sitten korva oli ihan kirkkaanpunainen ja kuumottava. En vaan kehdannut sanoa, kun jotenkin itse kuvittelisin että tuollaisessa ammatissa se pitäis olla itsestäänselvää että varoo korvia kun ne on kumminkin vähän tiellä. Ja mulla ei oo ees mitkään hörökorvat.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tämä ei ole mikään horrorkokemus, mutta viimeisimmästä kampaajakäynnistä jäi paska maku.

Olen yleensä aika diy-henkinen hiusteni kanssa, mutta tällä kertaa olin poikkeuksellisesti varannut väriajan kampaajalta, sillä halusin värjätä hiukseni mahdollisimman lähelle omaa väriäni, kasvatellakseni omaa sitten esiin. Ajattelin, että omat kokeiluni voivat tuottaa mitä tahansa lopputuloksia, kampaaja on varmempi. Tyhjätaskuna pyysin äitiäni varaamaan minulle ajan joltakin kampaajalta kotipaikkakunnallani edessä olevan vierailuni ajalle, koska omalla asuinpaikkakunnallani kampaamot ovat tuntuvasti kalliimpia.

Olen vähän kampaajakammoinen, pelkään heidän mielivaltaisia päähänpistojaan ja pakonomaista lyhentämistä tolkuttomasti yli sovitun. Halusin myös olla varma siitä, että kampaaja on kiva, en halua viettää parituntista epämiellyttävän ihmisen kanssa. Nämä tietäen äiti valkkasi minulle kampaajan, jonka oli kuullut olevan maltillinen hiusten käsittelyssä ja kiva ihmisenä. Ja olihan hän.

Tuolloin olin pitkään värjännyt kuontaloani sävyllä 7.13, ja tavoittelin omaa, kylmää, noin 8 asteista hiusta. Keräilin mukaan muutaman hyvän havainnekuvan siitä, mitä haetaan. Odotin, että edessä on blondausta ja värjäystä, ja pyysin leikkauksen sisältävän kuivimpien latvojen eliminoimisen ja sellaisen leikkauksen, johon poiskasvatuksessa oleva, tuolloin noin leukamittainen otsatukkani asettuisi kivasti, ilman portaita.

Noh. Kampaaja kysyi, laitetaanko folioraidat vai huppuraidat, foliolla kuulemma tulee paksuja klimppiraitoja, hupulla kauniita, ohuita, hiusvärin kokoavia raitoja. Tällä myyntipuheella valkkasin hupun. Pitkän ja paksun hiuksen tunkeminen huppuun ei ollut ihan ongelmatonta tai kivutontakaan. Kampaaja valitteli hiusteni määrää, ja joutui käydä 3 kertaa sekoittelemassa lisää vaalennusainetta. Myrkkyjen vaikuttaessa kampaaja vähän väliä kyseli minulta, että annetaanko väriaineen olla vielä pari minuuttia. Mistä minä sen tietäisin? Lopputuloksena oli kyllä ihan kivat raidat, eivät kauheasti lähtötilannetta vaaleammat, eikä se kokonaisväriä omakseni muuttanut, ja kuinka olisi voinutkaan. Koko ajan jotenkin odotin, että kokonaisuuden päälle tulisi vielä joku sävyte tms tuomaan tuhkaisuutta ja viemään lähtötilanteen lämpöä, mutta ei. Lähinnä tuntui, että perjantai-iltapäivän viimeisenä asiakkaana minut yritettiin saada mahdollisimman pian ulos.

Leikatessa kampaaja jälleen kyseli minulta neuvoja jatkuvasti, leikkaus oli erittäin varovaista ja pienimuotoista. Olin henkisesti varautunut jopa 10 sentin poistoon tarvittaessa, kunhan kuivista päästäisiin, mutta mittaa lähti ehkä sentti. Lähes jokaisen saksennapsautuksen kohdalla minulle esiteltiin kohta peilin kanssa ja kyseltiin, että voiko tästä ottaa tämän verran. Toivomani otsatukan liittäminen kokonaisuuteen toteutettiin niin pienimuotoisesti, ettei sitä käytännössä voinut nähdä tapahtuneen. Olisin myös mielelläni kuullut kampaajalta ideoita kerrostamisesta tms, mutta ei. Leikkaus ei siis ollut huono, vaan ainoastaan ihan äärimmäisen minimaalinen. Isäni leikkaa välillä latvojani muutaman viinilasin verran rohkaisua otettuaan, ja hän olisi varmasti saanut aikaan saman koska tahansa, tuohon ei paljon hiusmuotoilututkintoja tarvitse.

Suoristellessaan hiuksiani kampaaja ilmeisesti ymmärsi, etten ollut ihan tyytyväinen, ja kyseli minulta, olisinko halunnut raitojen olevan vaaleampia. Minua harmitti se, että kokonaisuus oli yhä lämmin, kun olin mennyt hakemaan nimenomaan viilennystä ja pienimuotoista vaalennusta. En minä kuitenkaan oikeen osaa valittaa, ja kampaajalla oli sanottavanaan lämpimään sävyyn lähinnä se, että hänen kampaamonsa kattolamppu nyt vaan sattuu olemaan lämminsävyinen.

Tämän jälkeen minua veloitettiin 94 euroa. Se tuntui vähän suolaiselta muutaman latvahaivenen napsaisemisesta ja hädintuskin erottuvista raidoista.
höpönasu

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Tuosta tarinasta tulikin mieleeni oma, ensimmäinen kerta värjättävänä kampaajalla. Pyysin myöskin vaaleita raitoja, mutta lopputuloksessa en oikeasti nähnyt mitään eroa alkutilanteeseen. Hinta oli vähän päälle 90€. Harmitti kyllä maksaa noin paljon ja lähteä samanlaisena pois. Mutta minä kun en päin naamaa osaa valittaa. Ja tapahtuneesta on 3-4 vuotta aikaa.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Viimeisin kampaamokäynti oli suurimmaksi osaksi onnistunut ja kampaaja oli tosi kiva tyyppi, mutta pari asiaa jäi mietityttämään&nbsp; :-\
Kampaajalla oli käytössä jännä varrellinen Tangle Teezer, jolla märkiä hiuksia alettiin harjaamaan. Kerroin etten yleensä harjaa märkiä hiuksia, koska tukka menee takkuun ja kampaaja komppasi, että ei hänkään, mutta nyt on pakko&nbsp; ???&nbsp; en ihan tajunnut, että mikä pakko niitä latvatakkuja oli raastaa väkisin auki enkä kehdannut alkaa neuvomaan omia selvitysstrategioitani. En edes niinä kertoina, kun harja jäi johonkin jumiin ja kipeästä päänahasta nykäistiin.
Erikoista oli myös, että multa ei kysytty ollenkaan, että haluanko hiuksia suoristettavan lopuksi. Mulla hiukset oli jo harjalla föönaamisen jäljiltä suorat, mutta silti koko pää käytiin läpi suoristusrauta höyryten. Vähän uteliaana sitten annoin suoristaa, vaikka ilmankin olisi pärjännyt.

Oma moka, etten oikein osannut sanoa mitään silloin, kun olisi kannattanut. Vähän vaikeaksi tilanteen teki se, että kampaaja oli siskoni tuttu vakikampaaja. Hölmösti pelkäsin kai, että hän olisi saattanut loukkaantua, jos olisin joka välissä ojentanut ja selittänyt omia tapojani hiustenhoidossa.
höpönasu

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Tuli mieleen oma viimeisin kampaamokäyntini kun leikkautin pari senttiä latvoista niin kampaaja suoristi hiusosion aina ennen kuin leikkasi. Sanoi että 'ottaa pituuden esille suoristamalla' tjsp. Ei se mua niin haitannut, laittoi jotain sprayta jokaseen osioon ennen kun suoristi ja sitten leikkas. Ennen ei oo muualla suoristettu. Mutta oli suora ja siisti lopputulos kyllä.
Vastaa Viestiin