Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Tänään kävin. Kyllä jännitti. Homma meni kuitenkin hyvin, ja tukasta tuli juuri niin vaalea oranssi kun pitikin. Ehdotin itse että josko vaalennuspesu olis parempi kun että laittaisi lisää raitoja, ja sehän toimi mallikkaasti. Kampaaja halusi selkeästi hoitaa nyt homman hyvin, ja lähdin oikein tyytyväisenä kotiin. Hyvä näin :)
Viimeksi muokannut RockQueen, 29 Tammi 2012, 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

BlueBerry kirjoitti: ^Sille olis varmaan pitänyt sanoa että haluat oikein eripituiset hiukset niin lopputulos olisi ehkä ollut samanpituinen molemmin puolin...

Ja tuo Hallonikkaan kokemus kuulostaa niin tutulta! Kaikki mahdollinen tsemppi sulle nyt! Itselleni kävi sama juttu joskus vuonna 2005, kun tukka oli reilu BSL ja toivoin että otetaan "kuivat latvat pois, mutta korkeintaan 5 cm" ja näytin sormilla. Samalla reissulla halusin vaalean tukan joukkoon vähän ruskeita raitoja. Noh, lähdin kampaamosta tummanliilalla korvan alapuolelle ulottuvalla polkkatukalla enkä edes sokiltani tajunnut/kehdannut valittaa. Kiitos vaan hitosti...  ::)
Minulle kävi heinäkuussa justiinsa samoin, tukka oli semmonen pitkähkö polkka, lopputulema aivan järkky kerrostettu mummomalli, hädin tuskin sai korvan taakse, ei se pituus, mutta se kerrostus, kun lyhimmät oli päälaella muutaman sentin, kasvoilta vietiin kaikki  :#

Jotenkin tuntui että luottokampaaja, luotti liikaa pitkään kestäneeseen asiakassuhteeseen, eikä ollut enää niin varovainen ja tarkka siitä mitä asiakas varmasti haluaa  :( noh, se loppui siihen, jo siitäkin syystä että tätä reuhkaa sattuneesta syystä joutuu nyt kasvattamaan  ;D
Sinänsä tommonen lyhyt mallikin ihan ok, mutta kun oma tukka on karheahkoa luonnon kihartuvaa sorttia, tuossa mallissa sitä saa laittaa ja laittaa..
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

^^ei kannata hävetä sitä ettei ole lopputulokseen tyytyväinen. Kampaaja tuskin ehdottaa itse lisäaikaa ellei asiakas sitä pyydä, mutta jos uskaltaa vain sanoa tyytymättömyytensä ääneen tekevät kampaajat usein mielellään työtä vielä lisäaikaa, jotta tulos on sellainen kuin tavoiteltiin. Ainakin itse tein niin kampaajana työskennellessäni, mikäli ei mennyt ihan kerralla ajatukset yksiin. Kun saa hiukset onnistumaan tulee asiakas toistekin, vaikka se joskus ottaisikin kaksi käyntikertaa.
aurinkoutu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Maalis 2009, 01:44

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja aurinkoutu »

tuutikuu kirjoitti: ^^ei kannata hävetä sitä ettei ole lopputulokseen tyytyväinen. Kampaaja tuskin ehdottaa itse lisäaikaa ellei asiakas sitä pyydä, mutta jos uskaltaa vain sanoa tyytymättömyytensä ääneen tekevät kampaajat usein mielellään työtä vielä lisäaikaa, jotta tulos on sellainen kuin tavoiteltiin. Ainakin itse tein niin kampaajana työskennellessäni, mikäli ei mennyt ihan kerralla ajatukset yksiin. Kun saa hiukset onnistumaan tulee asiakas toistekin, vaikka se joskus ottaisikin kaksi käyntikertaa.
Mulle on kyllä itselleni tullut sellanen mielikuva, että nykypäivänä monessa paikassa tehdään sellasta liukuhihnatyötä, että siihen ei asiakkaiden rutkuttaminen mahdu. Kannatan ehdottomasti palautteen antamista, mutta tuntuu, että saisi kauheasti varoa sanojaan, ettei kukaan ottaisi itseensä. Tai jos pyytää jotakin uusintaa, niin alkaa paskanjauhanta selän takana, että "toi on hirvee asiakas". Olen itse tasan kerran pyytänyt pientä korjausta, joten en siis ole edes mikään aktiivireklamoija, mutta jotenkin vaan tullut tällainen mielikuva. Harvoin kampaajat edes pahoittelevat, vaikka näkisivät naamasta tai kuulisivat sanoista, että sutta tuli.

Ja sitten toi väreistäkin kommentointi on aina sellasta, että kampaajien on aina helppoa sanoa siihen, että "no siinä kuvassa oli valot, ei sellasta oikeasti saa" tai "ei tästä mustaa tullut, musta on sinertävä", "kyllä tässä väri näkyy, ei ole enää tyvikasvua" jne. jne. Että tapoja on monia saada maallikko hiljaseksi.

Tuntuu, että nykyään harvemmin kampaajakäynnit on enää silkkaa miellyttävyyttä ja että voisi vain odottaa sitä, että pääsee hypähtämään paremman näköisenä liikkeestä pihalle. Enemmänkin ne tuntuu siltä, että menee katsomaan, minkälainen tulos tällä kertaa saadaan aikaiseksi. Mutta itselläni on kyllä rastina se, että totuin yhdessä vaiheessa liian hyvään. Mutta silti, ei hirveän monella kampaajallakaan tunnu olevan sellaista intohimoista asennetta panostaa yksilön kohtaamiseen.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Komppaan aurinkoutua tuossa asiassa, että monella tuntuu olevan melko välinpitämätön asenne työntekoon. Olen itsekin melko monta kampaajaa kokeillut eri puolella Suomea ja muutaman kerran on ollut sellainen todella tyytyväinen olo, kun on kampaajalta lähtenyt. Silloin olen ollut tyytyväinen, kun sekä värjäykseen, että leikkaukseen on käytetty kunnolla aikaa. Ja tähän on myös sisältynyt kampaajan ja asiakkaan vuoropuhelua ja huolellista suunnittelua.  Aikaa on myös varattava tarpeeksi, koska monesti leikkaus on kuin juosten kustu tehty, jos seuraava asiakas jo odottelee seläntakana. Sen sai viimeksi kokea, kun kampaajalla olin. Seuraavan kerran kun hiuksia pesin, huomasi selvästi, miten otsatukka oli leikattu vinoon. Kyllä otti päähän. Ja vaikka kampaamosta olenkin tykännyt ja siellä on muitakin hyviä kampaajia, joutuu nyt kampaamo vaihtoon..Ainakin yhden kokeilun verran.

Toivon hartaasti että seuraava kampaamokokemus olisi sellainen. En kuitenkaan mitään mahdottomia vaadi, kuten jotain superblondia väriä tai maata mullistavaa leikkausta. Olisi vain kasvojenpiirteisiin sopiva leikkaus ja ihonvärille ja silmienvärille sopiva väri. Lisäksi plussaa siitä, että hiukset näyttäisivät hyvältä, vaikka en olekaan kampaaja eikä minulla ole sellaista taitoa laitella hiuksia.

Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

aurinkoutu kirjoitti: Tuntuu, että nykyään harvemmin kampaajakäynnit on enää silkkaa miellyttävyyttä ja että voisi vain odottaa sitä, että pääsee hypähtämään paremman näköisenä liikkeestä pihalle. Enemmänkin ne tuntuu siltä, että menee katsomaan, minkälainen tulos tällä kertaa saadaan aikaiseksi.
Olen tietyssä mielessä samaa mieltä, mutta ehkä suurin syy on se, ettei mulla yleensä ole mitään tarkkaa visiota enkä tiedä mikä mulle sopii, joten yleensä mennään kampaajan näkemyksen mukaan ja todellakin, menen katsomaan miten tällä kertaa käy.

Toisaalta taas nykyään on miellyttävämpää käydä kampaajalla kuin joskus parikymppisenä. En ole enää nykyisin kuullut mitään sen tasoista mussutusta kuin aikoinaan, vaan asenne on enemmän siihen suuntaan että "jes, okei, katotaanpa mitä hienoa tästä saadaan aikaiseksi", eikä "no emmä nyt tiiä, on tää kyllä aika paha, siis täähän on tämmöstä tää tukka ::)*harotaan ja puristellaan ja puhistaan* sulle ei ainakaan sovi asia x ollenkaan!".
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Luscious »

^ Haluan vaan sen sanoa ettei tämän keskustelun tarkoitus ole missään nimessä vaan dissata kaikkia kampaajia ja haukkua yleisesti! Vaan siis ihan päästä tilittämään kohtalontovereille tai sellaisille ketkä ymmärtää, kun joku on mennyt vikaan. Hiukset on kuitenkin tärkeä asia juurikasvulaisille ja varmaan aika monelle muullekkin ulkonäöstään kiinnostuneille.
Joku työntekijän duunin pienipalkkaisuus/henkinen raskaus ei juuri asiakkaana kiinnosta pätkääkään, kun hiukset on kaikkea mitä niiden ei pitänyt olla kampaajalta lähtiessä ja palvelusta on maksettu todennäköisesti samanlainen summa kuin toisaalle, mistä olisi saanut hyvää ja osaavaa palvelua. Ja siihen on ihan varmasti asiakkaalla oikeus. Ymmärrän kyllä jos koit että haluat kertoa taustaa ja millaisia syitä takana on ammatinharjoittajan näkökulmasta kun varmasti täällä on aika vihaiseenkin sävyyn keskusteltu työnjäljestä ja asenteesta. Täällä juurikasvullahan on paljon muitakin kampaajia ja alaa opiskelijoita eikä asettelu ole missään nimessä juurikasvulaiset vastaan kampaajat/parturit! Sinä vaikutit kertomustesi mukaan tosi hyvältä kampaajalta, harmi jos ala ei olekkaan se juttusi. Sinunlaisia kampaajia ei varmasti ole liikaakaan.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tipson »

^^Asiakkaana haluan, että minuun voi käyttää aikaa vaikka sen 45-60 min. Jos kampaajalla ei ole aikaa kuunnella tai keskittyä hiusten leikkaamiseen, en varmasti mene siihen kampaamoon uudestaan.
Ehkä siinä olisi markkinarakoa ;) Siis perustaa parturi-kampaamo, joka markkinoi itseään paikkana, jossa asiakkaalle on _aikaa_.
Nykyään joka kampaamossa on niin hektistä (sen huomaa kun käy vaikka ostamassa jtn tuotteita, mutta ei saa mitään palelua, koska työntekijöillä on niin kova kiire ja puhelin soi koko ajan ym.). Käyn kerran vuodessa kampaamossa virkistämässä tyyliä (osaan tasoittaa latvat itse jne.), joten minulle on tärkeää, että kampaamokokemus on hyvä! Ja siitä olen valmis maksamaan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Yayah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 02:51

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Yayah »

Paka2011 kirjoitti: On pakko saada asiakkaita tehtyä mahdollisimman paljon, jotta sinne kukkaron pohjalle jää kaikenmaailman kulujen jälkeen edes jotain millä elää. Jostain on pakko alottaa, mutta jos työpaikka ei ole ilmapiiriltään mukava ja töihin mennessä vituttaa joka kerta niin ei ole mikään ihme, että asiakkaatkin saavat siitä osansa.
Kaikista luettelemistasi asioista muu kuin verot ja tukkuhinnat ei ole lieventävä asianhaara, eivätkä nekään perustele muuta kuin hintojen nostamista.

Ajan vähyydestä valittaminen nostattaa näppyjä, koska hyvät kampaajat ovat usein myös nopeita. Jahkailu viittaa siihen, ettei osaa, ei vaikka olisi kaikki maailman aika käytössä. Olin eräällä aloittelevalla kampaajalla, joka jutteli mukavia, pesi, kampasi ja leikkasi hellästi ja niin huolellisesti, että  ihmettelin,  olenko päivän (tai kuukauden  ;D) ainoa asiakas. Kävi kuitenkin niin, että kampaaja mokasi, minkä hän varmasti huomasi itsekin. Yksi "klip" ja sain puolen pään levyisen otsiksen. Se näytti massiiviselta, joten annoin hänen vielä lyhentää sitä, tuloksena täydellinen puolipääpotta. Tästä on aikaa, nyt se on jo alkanut huvittaa. Olisin laittanut kuvan mutten saanut sitä toimimaan.
Paka-08

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

No minun tilanteessani ei pahemmin aikaa ollut enää erilliselle työnteolle, koska opiskelin myös lukiossa ja kirjoitin ylioppilaaksi. Viimeisenä vuotena viikkojen ohjelmat olivat älyttömän tiukkoja kun oli ammatillisia aineita, lukio-opintoja ja työssäoppimista. Työssäoppiminen on kuitenkin pakollista ja se on käytännössä sama asia kuin työharjoittelu mutta ilman palkkaa eikä koulun määrittelemiä juttuja esim. tavoitteet. Mutta harmikseni sain viimeisenä vuotena paikan uudesta kampaamosta, jossa ei ollut tällä kampaajalla itselläänkään vielä vakiintunutta asiakaskuntaa, joten asiakkaita ei ollut minulle juuri ollenkaan ja työssäoppiminen järjestettiin koululla myöhemmin. Tämän kampaamon mainoksia oli netissä, facebookissa ja paikallislehdissä. Minun töistäni olisi tullut -25 % alennusta, mutta oli niin hiljaista muutenkin silloin, myös muissakin kampaamoissa. Minulla ei ole niin laajaa sosiaalista verkostoa, että olisin saanut paljon tuttuja asiakkaaksi. Olin myös tarkka siitä, että minulla oli aikaa opiskella kotona, koska tavoitearvosanat olivat korkeat. Jos olisin ottanut lukiossa sen periaatteen, että ihan sama mikä arvosana kunhan menee läpi ja olisin hankkiutunut lemmikkieläimistä eroon (en ole asunut vanhempien luona enää moneen vuoteen), olisi minulla ollut ehkä muutama tunti aikaa per päivä tehdä töitä kaiken muun lisäksi, mutta aika moni kampaamo menee täällä kiinni kuudelta tai aikaisemmin.  Väsymystä oli muutenkin, joten tiedä mihin sitä olisi päätynyt vielä extra työmäärän kanssa.  Kyllä sitä välillä oltiin koulussa 9-10 tuntiakin ja kävin usein myös silloin kun ei ollut edes tunteja.

Tää keskustelu menee nyt pahasti OFF-topicin puolelle.
Viimeksi muokannut Paka-08, 13 Helmi 2012, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Onkohan ketju ymmärretty vähän väärin? Tarkoitushan oli kertoa niistä huonoista kokemuksista ja purkaa ärsyyntymistä hirveästä hiustyylistä tai palvelusta, josta on jäänyt huono maku, ei haukkua kampaajia tai asettaa heille epäreiluja vaatimuksia. Onhan se sanomattakin selvää, että joka ikisen alan harjoittajalle sattuu virheitä ja taloudellinen tilanne yms vaikuttaa jokaisen alan toimintaan. Asiakaspalvelijoilla on varmasti elämässään meneillään yhtä sun toista, yrityksellä voi mennä huonosti, raha-asiat stressaa. Eihän täällä olekaan lähdetty siitä olettamuksesta, että kampaaja kykenee tunnissa luomaan ohuesta, loppuunvärjätystä lirutukasta upeat hollywood-hiukset, vaan siitä, että kun selkeästi pyydetään jotain, pitäisi se mahdollisuuksien mukaan pyrkiä toteuttamaan. Ja jos ei pysty (tämä on todella tärkeää) pitäisi kampaajan rehellisesti sanoa, että sori vaan, mutta tähän tukkaan ei pysty tekemään kyseistä käsittelyä/lopputuloksesta ei mitenkään saa haluttua. Eli selkeät virheet/laiminlyönnit ovat tämän ketjun aiheena.

Monelle asiakkeelle (suuri osa nuoria tyttöjä) voi olla todella vaikeaa sanoa mitään pilalle menneestä kampauksesta. Kun katsoo sitä hirveää leikkausta, on vaan pakko nyökytellä, koska pelkää, että jos sanoo jotain, purskahtaa itkuun. Tai sitten kampaaja on stailannut tukan niin hyvin, että se näyttää ok:lta, mutta ekan pesun jälkeen paljastuu totuus, eikä tukkaa ole mahdollista joka aamu laittaa samalla tavalla, kuin kampaaja on tehnyt. Toki toivoisi, että jokaisella olisi senverran itsetuntoa, että saisi sanottua mielipiteensä, mutta samalla tavalla voisi sitten toivoa, että nuoret kampaajat olisivat rehellisiä taitojensa ja ajankäyttönsä suhteen. Jos jotain ei pysty tekemään tietyssä ajassa, niin mieluummin käyttää sen ylimäärärisen ajan, kuin tekee työn huonosti.

Tuo kiirellisyys ihmetyttää, itse en ole koskaan tuntenut, että minua kohdeltaisi kuin liukuhihna-asiakasta. Kampaamokin kannattaa varata sen mukaan, että aikaa oikeasti on tarpeeksi. Eli kannattaa ihan kysyä, kuinka paljon aikaa kampaajalla on käytettävissä asiakkaaseen. Monissa kampaamoissa jopa näyttää olevan aika hiljaista nykyään, eli ehkä kannattaisi sen paikkakunnan suosituimman ja trendikkäimmän kampaamon sijasta joskus valita hiljaisempi paikka, palvelu voi olla yllättävän hyvää.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
anilliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 107
Liittynyt: 15 Touko 2012, 22:18

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja anilliini »

Olen aika tarkka näkemyksistäni, mutta vakiokampaajalle voisin sanoa vaikka että tee mitä haluat. Luotan hänen makuunsa. Eräs kerta menin toiselle kampaajalle, jolle sanoin, että lyhennä, mutta pidä sama malli. Hän ehdotti että jospa tällä kertaa leikataan vähän lyhyemmäksi etuhiuksia. Sanoin että no joo, voihan ne vähän lyhyemmät olla. Tulos oli toiselta puolelta paljon lyhyemmät etuhiukset, ja ihan samanlaiset kuin kampaajalla itsellä! Painotin vielä että ei liian lyhyeksi, koska mulla on taipuisat hiukset. Kampaaja sitten siihen, että voihan niitä suoristaa. Piti koko kesän piilotella toista puolta etuhiuksista hiusten sekaan, ettei ne pongota kovin pahasti. Se oli oikeasti painajainen. Kampaaja ei kuunnellut yhtään, eikä katsonut mikä sopii hiuslaadulle, vaan leikkasi sellaisen kuin halusi. Siitä lähtien olen ollut tarkempi jos en ole tutulla kampaajalla. Syytin kyllä tuosta itseänikini. Olisin vaan toistanut niinkuin joku hullu sitä SAMA MALLI, enkä olisi luottanut kampaajaan! :D
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)
Elsinen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 475
Liittynyt: 06 Kesä 2012, 17:08

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Elsinen »

Viimeisin kamala kokemus on tammikuinen juhlakampaus, jonka malli-/ideakuvana oli esim. tämä:

Kuva

Pyysin tuollaista rennon romanttista nutturaa, ilman kauheita koukeroita. Mutta mitäs sainkaan:

Kuva

Kuva

Olin varannut tunnin ajan, ja kampaaja sanoikin aluksi että kyllä onnistuu sen puitteissa. Kampaaja väänsi ja väänsi tukkaa, ja väitti että minulla on liikaa tukkaa: "Voi ei, mitä mä näille teen?". Aika meni puoli tuntia yli, ja kampaaja myös veloitti sen mukaisesti  :# Olin niin pettynyt ja shokissa, etten tajunnut väittää vastaan. Lisäksi kun aikaa oli mennyt reilusti suunniteltua enemmän niin minulla oli kiire jo kotiin vaihtamaan vaatteita. Tiedänpähän nyt ainakin etten ko.
liikkeeseen mene enää ikinä!

Edit. Suurensin toista kuvaa
Viimeksi muokannut Elsinen, 30 Heinä 2012, 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Mindela »

^ Pakko kommentoida sen verran, että ei toi nyt niin erilainen ole kuin kuvassakaan...? Noista sun kuvista ei saa kauheasti selvää, mutta lenkkejähän tuossa ylemmässäkin on. Sun nutturasi on ehkä tehty vähän suuremmalle alueelle kuin kuvassa mutta uskon suurimman eron tulevan hiustenväristä. Ideakuvan naisella on monisävyiset hiukset, jotka tukee tuota itse kampauksen ideaa todella paljon. Toi kampaus on yksivärisellä tukalla ihan erinäköinen.. Ei toi minunkaan makuun mikään maailman onnistunein kampaus ole, mutta ideakuva = lopputulos erinäköinen ongelmana pidän kyllä eniten tuota hiustenväri eroa.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Elsisen saama kampaus on kyllä malliesimerkki siitä, mikä on mun kokemusten mukaan kampauksiin orientoitumattoman kampaajan vakiokampaus. Se vain vaihtelee tehdäänkö koukerot niskaan vai päälaelle ja morsiuskampauksissa johonkin kohtaan törkätään kukka  :P ( Rankkaa yleistystä: ei kannata lukea hernepussi kädessä)

Ensimmäisen kuvan kampaus on mun silmään rennon näköinen kiepautus ja toteutunut kampaus sellainen, jossa kihartuvat hiussuortuvat asetellaan pinneillä ja vuorataan hiuslakalla. Itse olen saanut niillä parilla kertaa kun olen kampauksessa käynyt kampaamossa, jossa ei paljon kampauksia tehdä, tuollaisen suortuvakampauksen. Hääkampaukseen menin kampaamoon, jonka tiesin olevan kampausorientoitunut ja kampaajan tekevän mielellään kampauksia. Mun hiukset olivat hääpäivän auki, joten mitään nutturaa ei tehty, mutta kampaus kuitenkin  ;) Odottelen kovasti syksylle hääkutsua, että pääsisin samaiseen kampaamoon 60's nutturakampaukseen.  :)
Vastaa Viestiin