Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Saheli

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Saheli »

Hyvin usein olen törmännyt tuohon hiusten repimiseen. Ja sitten föönätään kuin viimeistä päivää harjan suhiessa selvittämättömiä hiuksia. En ole kertaakaan tullut kampaamosta normaalia paremmalta tuntuvien hiusten kanssa, vaan yleensä tulos on rutkasti huonompi kuin kotipesuilla. Tämä nyt kertoo tieteysti siitä, etten ole vielä löytänyt hyvää kampaamoa.

Noin reilu vuosi sitten syksyllä kävin kampaajalla ottamassa raitoja yli 60 cm pitkiin hiuksiini. Pyysin oman värisiä (maantie/tummanvaalea) ja ei räikeitä kuparisia. Tuloksena oli mustat ja punaiset raidat. Tunsin oloni ihan portoksi ja värinpoisto oli tehtävä, jotta hiukset näyttivät siedettäviltä. Tämä tehtiin tietysti toisessa kampaamossa ja hiuksia piti lyhentää reilusti toimepiteen yhteydessä. Karmivaa.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Saheli kirjoitti: Hyvin usein olen törmännyt tuohon hiusten repimiseen. Ja sitten föönätään kuin viimeistä päivää harjan suhiessa selvittämättömiä hiuksia.
Mikähän tuossa muuten on? Osaisikohan joku foorumin kampaajista kertoa miten kosteiden hiusten harjausta opetetaan koulussa? Jokainen, jopa amatöörihiushörhö, tietää että kosteiden hiusten repiminen ja väkivaltainen harjaaminen on about pahinta mitä hiukselleen voi tehdä ja aiheuttaa takuuvarmoja vaurioita.
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Kävin viime viikolla paikallisen ammattikoulun parturi-kampaamo-osastolla vaalentamassa hiuksiani. Tämä tehtiin kahtena eri päivänä, koska aika oli iltapäivällä ja heiltä loppui aika kesken, kun koulupäivä loppui. Oli tarkoitus myös leikata latvoja eri päivänä, mutta peruin sen ajan.

Vaalennus onnistui hyvin ja tulos on juuri sellainen kylmä platinanvaalea kuin halusinkin. Mutta se hiusten kohtelu ja käsittely - voi elämä! Kaksi opiskelijatyttöä hiusteni kimpussa, molemmat yhtäaikaa repivät ja raastoivat teräväpiikkisellä metallikammalla, väkivalloin takut auki. Riks, raks kuului vain, kun hiuksia katkeili. Tämä siis sen jälkeen, kun vaalennusaine oli levitetty pensselillä hiuksiin. Alahiuksiin jätettiin oma väri ja ne laitettiin jollain metallipinneillä kiinni. Sitten kun pesu alkoi, pinnit kiskottiin ronskilla kädellä irti, vaikka ne olivat takertuneet hiuksiin kiinni. Riks, raks kuului jälleen ja päänahkaan sattui. Hiusten pesu, hoitoaineen levitys ja pyyhekuivauskin olivat väkivaltaisia tapahtumia. Sain todella purra huultani, etten olisi huutanut ääneen: "Lopettakaa jo perkele se hiusten repiminen!!!"  Bonacuren inhottavan hajuinen moisture kick kyllä helpotti sitten kampaamista ja föönaamista, eikä niin paljon katkeillut hiuksia. Onneksi tästä ei tarvinut maksaa kuin 32 e, mutta katkenneita hiuksia en saa takaisin.

Kampaajakäynnit alkavat riittää minulle. Aikaisemmatkin käynnit monissa eri kampaamoissa ovat yleensä olleet pettymys. Juuri tuo hiusten kovakourainen käsittely on inhottavaa ja mielestäni aivan käsittämätöntä. Mitä kampaajat oikein ajattelevat repiessään takkuja väkivalloin auki?! Sitäkö, että sais nyt tämänkin asiakkaan äkkiä hoideltua pois alta, niin vois kyniä rahat ja ottaa seuraavan liukuhihna-asiakkaan?! Varsinaisia asiakaspalvelijoita...

Tästä eteenpäin voin kyllä itse värjätä juurikasvun, ja isi saa tasata latvat 1-2 kertaa vuodessa. Käsittely on taatusti niin hellää, ettei yksikään hius katkea!
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mulle ei oo onneks koskaan sattunu kohdalle noita hiusten repijöitä, johtuen ehkä siitä että olen suosinut samoja tuttuja kampaajia. Ja en ikinä halua, että hiuksiani pestään kampaajalla, koska silloin ne menisivät takkuun ja kampaaja juoutuisi harjaamaan takut auki. Ja sitä en halua, harjaan ja pesen tukkani mieluummin itse ennen kampaajalle menoa. Ja kun monissa paikoissa tuosta pesusta joutuu vielä erikseen maksamaan, niin ei kiitos.

Pilalle menneitä kampaamokäyntejä löytyy kyllä. Yksi permanentti oli aivan liian säkkärä ja kerran kun halusin kerroksittain leikatut hiukset, niin lopputulos oli aivan kamala!  :o
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Viimeisin kampaamoreissuni oli tuskaa, taas.

Värjäys onnistui ok. Mutta kuten moni muukin jo sanonut, se hiusten käsittelytapa.. Revittiin kammalla niin kauan että sai auki, ei edes mitään selvityssuihkeita käytetty! Pesu oli todella kovakourainen ja sitten föönaus.. Fööni lähes kiinni päänahassa että ihan poltteli ja kuului vaan kun hiukset katkeili ja venyi. Ei enää ikinä.  :-[
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Hirvittää tosiaan muistella viime kampaamokäyntiä... niinkuin edellä sanottiinkin niin föönillä kärvennettiin kunnolla päänahkaa niin että sai vedet silmissä istua ja pyytää HIEMAN hellävaraisempaa käsittelyä.. Kaikenlisäksi kampaaja ei tainnut ajatellakkaan että päänahka mikä on juuri saanut kokea värinpoiston on varmasti herkempi kuin kemikaaleilla liottamaton.. Ja se harjalla raastaminen...huhhuh.. tukka ei onneksi kärsinyt mutta tuntui kun olisi skalpeeraus ollut sen tädin mielessä..

Onneksi on muitakin kampaamoja, vaikka tuo paikka on ollut vakikampaamoni tähän asti.  >:(
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mua ärsyttää tuo hiusten repiminen enemmänkin siksi, että kuulen, kun hiukset katkeilee! Ja voi jessus, että inhoon sitä ääntä yli kaiken!  >:( Mua ei helposti satu päänahkaan, ja jos sattuu, pystyn sen kyllä sietämään. Mutta, jos kuulen kuinka hiukseni katkeilevat, menetän hermoni aivan totaalisesti.. Ei mulla oo mitään pakkomiellettä hiusten suhteen, ne ei vaan saa katkeilla  ;D
Euphoria

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Kävin teininä jollakin kotikampaajalla ottamassa permanentin. Hän laittoi rullat niin tiukalle, että melkein valui kyyneleet silmistä. Permanenttiaineetkin menivät silmiini. Ihme etten ole sokea! Toista kertaa en siihen paikkaan mennyt.

Vanhempana kävin sitten vuosia vakiokampaajallani ja hänellä oli paha tapa puhaltaa hiustenkuivaajalla pitkään samaan kohtaan, kun innostui juttelemaan isäni kanssa. Muutaman kerran täytyi sanoa, että: " Herätys, minun päänahka palaa!" Muuten hän oli pitkätukka-aikanani juuri sopiva. Kävin kuitenkin liian pitkään samalla kampaajalla.

Muutama vuosi sitten kävin asuntoni lähellä olevan ostarin kampaajalla ja siellä tukkani leikkasi sellainen keski-ikäinen nainen. Leikkaus meni päin metsiä ja hän ei käyttänyt mitään muotoilutuotteitakaan. Kierrän paikan kaukaa.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Vixen, eikös se kampaaja vielä tiuskaissut sulle "Ethän sä näistä mitään tiedä!" tai jotain sen suuntaista, kun aloit protestoida Ocean Spritzin käyttöä?  ::)  ;D 

Kerroinkin jo Vixenille, että mullakin on huonoja kokemuksia tuosta WTC-Barbersista. Kävin siellä joskus '00-'01, ja oli tarkoitus leikkauttaa puolipitkät hiukset rikotuksi polkaksi. Tuo kampaamohan on aikamoisen hälinän keskellä, föönejä on aina päällä ja poppivehkeiden nupit kaakossa. Aloin selittämään kampaajalle, millaista mallia olin hakemassa, mutta tämä vain valitteli, ettei kuullut puhettani. Nostin volyymiani lopulta huudoksi asti, mutta kampaaja ei suostunut edes laittamaan radiota pienemmälle. Mainittakoon, että mulla on suht matala puheääni, jonka kampaaja itsekin totesi hukkuvan helposti hälinässä. Kun sitten vihdoin sain viestini jotenkuten perille, että haussa on rikottu ja kerrostettu leikkaus, naikkonen vain totesi kylmästi, ettei ohuita hiuksia kannata kerrostaa.  :P  Joo-o, no lopulta lähdin paikasta ääni käheänä ja latvat tasattuina. 25 euroa köyhdyin, mutta teidän muiden kokemuksiin verraten pääsin kyllä vähällä. Kannattaa kyllä kiertää tuo paikka.

Tarjoutuisin minäkin muuten Vixenin hiustenlaittajaksi Helsingin-visiiteillä, mutta mulla ei ole suoristusrautoja.  ;D Sun pitää varmaan kysyä Lafanquelta. (Ainakin juttujensa perusteella hän jos kuka omaa riittävän hyvin varustellun kotisalongin suoran silkkitukan luomiseen.)  ;)

Noista Tigien käyttämättäjättämisistä voisin samaan syssyyn varoittaa Eerikinkadun Popista. Työn jälki ja hiustenkäsittely oli kyllä ihan hyvää, mutta käytössä on Schwarzkopfin tuotteet (BC ja Osis+), vaikka paikka myy ja mainostaa Tigiä.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Euphoria

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^Kyllähän minullakin suurin osa kampaamokokemuksista on positiivisia ja olen saanut todella hyvää palvelua monessakin paikassa. Kannattaa vain valita paikka huolella. Jännitän kyllä näitä Outokummun paikkoja, kun en pitäisi ennen joulua käydä leikkuuttamassa hiukset. Pieneksi kaupungiksi täälläkin on aika paljon valinnanvaraa.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Tulipa vielä mieleen eräs mukava värjäyssessio kampaajalla  >:(

Kampaaja oli toimissaan niin hidas ja touhuili kaikkea muuta siinä samalla kun laittoi päätäni että aika loppui kesken.. Värjäytin hiukseni alapuolelta mustaksi, mutta päällihiuksille ei tehty mitään. Tukka pestiin todella pikaisesti ja föönattiin vielä pikaisemmin niin että jäi melko kosteaksi, minkä tietenkin huomasin vasta ulkona pakkasessa kävellessäni. Kotimatkalla tietty hipelöin pipon alta uutta tukkaani ja ihmettelin että mistähän sormeni saivat mustaa väriä... Niskassa oli vielä kunnon kerros väriainetta, pipossa musta raita ja kotona oli mentävä suoraan suihkuun. Olin sen verran nuori vielä tuolloin etten viitsinyt suoraan mennä huutamaan paikanpäälle, vaan pistin vain sanan kiertämään ja jätin siinä kampaamossa käymiset siihen... Kaiken muun pahan lisäksi kampaaja oli vielä todella ylimielisen oloinen ja syytti minua siitä että aika ei riittänyt.. Kiitos hei vaan.. >:(
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Luscious »

yyh vieläkin itkettää ajatella..

ilkeä opiskelijatyttönen leikkasi liikaa hiuksista  :'(

Juteltiin kovasti hiusten kasvatuksesta, mutta toiveena oli kuitenkin kerrostettu malli. lopputuloksena hiuksista katosi n. 15cm (hiukset oli kiinni ja kampaaja leikkasi hiuksia takaa osissa.. kun huomasin mitä tapahtuu, oli jo myöhäistä..)
Ärsyttävintä se että lyhyimpiä hiuksia, jotka ei mennyt silloin vielä edes ponnarille oli jopa yli puolet hiuksista!!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
kerttuli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 09:53

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja kerttuli »

Otan todellakin osaa. :( Mulla on nimittäin myös erittäin huonoja kokemuksia tuosta WTC-paikasta. Kävin ehkä pari vuotta sitten edullisen hinnan houkuttamana tasoittamassa latvoja. Nuori kampaajatyttö ei kysynyt ollenkaan, haluaisinko hiuksiani pestävän vaan heti kun istahdin tuoliin, oli jo kiireellä leikkaamassa. Todella hätäisen oloinen paikka. Tuntui, että paikan omistaja (?) kyttäsi tiskiltä nuoria kampaajia, ettei varmasti kulu yhtään ylimääräistä minuuttia. Aikaa kampaamokäyntiin kului ehkä 15 minuuttia, jonka jälkeen poistuin hämmentyneenä litteine likaisine hiuksineni. Leikkaustulos oli ihan ok, mutta palvelusta ei muuten tietoakaan. Huono kokemus kerrassaan.

"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."
Magda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 663
Liittynyt: 25 Loka 2006, 23:11

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Magda »

Mä oon huomannu kanssa, että monessa paikassa on tigit näkyvästi esillä, mutta kun tulee aika alkaa föönata, laatikosta kaivetaan joku halvempi tai jopa täysin tuntematon muotoilutuote. Viime kampaamokäynnillä tehtiin juuri niin ja otin käänteisen taktiikan käyttöön: "Ai kun tuli ihanat hiukset, mitäs tuotetta näihin oikeen käytettiin?" vastaukseks tuli et ei meillä ole tätä nyt myynnissä. En taida toiste mennä ko. paikkaan.


Monesti muutenkin tuntuu, ettei kampaajat kuuntele asiakasta. Kouvolassa muutama vuosi takaperin mulle tehtiin hienot hiukset (tai silloin ne oli hienot): vaaleaa päällä, jyrkällä siksak jakauksella alahiukset kirkuvan punaset ja kaikista alimmat hiukset mustiks.  Menin samaan paikkaan uusimaan kampausta ja eri ihminen alko hääräämään mun pään kimpussa. (Olin nimenomaan varannut ajan sille aikaisemmalle kampaajalle, mutta hän oli lopettanut eikä mua viitsitty informoida siitä). Sanoin sit, että samanlainen värjäys mutta mustaa vois laittaa vähän enemmän. Kampaaja oli vaan että kyllä hän tietää. Loppu tulos oli et vaaleeta päällä ja koko alaosa violettiin vivahtava tummaa ruskeaa.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena
maikku

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja maikku »

Tähän sarjakuvallisena kevennyksenä.
Kuva
http://www.butternutsquash.net/
Vastaa Viestiin