Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tenn »

^ Muuten eikö kauppa ole velvollinen myymään sillä hinnalla mikä hyllyssä/tuotteessa lukee? Kertokaa joku joka tietää :D
Magda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 663
Liittynyt: 25 Loka 2006, 23:11

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Magda »

Kyllä se pitäs myydä sillä hinnalla mikä on merkitty. Eihän asiakkaat muuten vois vertailla tms, jos hinnat hyllyn reunassa ei pidä paikkaansa. Eri asia on siten epäselvät tai puuttuvat hinnat, joista on kyllä syytä huomauttaa. Omassa työpaikassani ainakin myydään halvemmalla hinnalla eli jos kone antaa kalliimman hinnan kuin mitä hyllynreuna sanoo.

Nyt menee asian vierestä......

Itse töissä törmään monesti siihen, että asiakas lukee huolimattomasti tai olettaa hinnoista jotakin ja alkaa sitten marmattaa. Monet esim. hakee tuotteet myymälänhyllystä (joka on tarkoitettu vain ulosmyyntiin), koska tuotteet siellä ovat ravintolapuolta halvempia. Mutta kun lisäät tarjoilupalkkion hintaan, joka kuuluu ottaa jos tuote nautitaan ravintolapuolella alkaa marmatus.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena
E.Lo

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja E.Lo »

Oon miettinyt tuota että mistä ihmseestä se johtuu että juuri kampaamossa sitä ei osaa polkea jalkaa vaikka missä tahansa muualla valittaisi.. kauneus on sellainena akilleenkantapää naisille että kun en itse saanut haluaamani kampaamossa niin en jotenkin kehdannut valittaa. Tuli vähän semmoinen olo että mitäs sä ruma tavis oikein siinä meuhkaat kun me sentään olemme kauneuden ammattilaisia, olisit kiitollinen että joku suostuu edes koskemaan. No ehkä vähän ylidramaattista.. mutta jotain sen suuntaista kuitenkin muistan tunteneeni.&nbsp; :-\
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

No mä en ainakaan uskaltaisi tekovaiheessa vielä ruveta kunnolla avautumaan. Tiedä minkä näköisenä sieltä frisyyristä sitten lähtisi...

Oon tässä elokuusta asti jallittanut uuden hiustenleikkuuajan varaamisen kanssa. Eihän sitä enää uskalla minnekään mennä, kun tosiaan repivät, tekevät mitä tykkäävät ja käyttävät tiskin alta niitä bonacurejaan ym. niin monessa paikassa. Minkäköhän ihmeen takia täkäläisissä kampaamokouluissa opetetaan repimään harjalla pyyhekuivasta asti föönatessa? Kuka hullu tekis niin kotona? Laittaisivat vaan kunnon hoidot pohjalle, niin riittäis kun haroisivat hellästi sormin alkuunsa ja siloittelisivat harjalla vasta ihan lopuksi, jos on tarvis.

(Saat multa Tennari nokareen Cockya kokeiluun, jos sulla on joku tiivis pieni purnukka, johon voit sitä ottaa.&nbsp; :) )
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

tennari kirjoitti: ^ Muuten eikö kauppa ole velvollinen myymään sillä hinnalla mikä hyllyssä/tuotteessa lukee? Kertokaa joku joka tietää :D
Itse asiassa ei ole velvollinen myymään. Varmistin silloin vielä edelliseltä pomolta, eli kauppiaalta kysyin, vahvisti tämän asian. Vaikka kyllä yleensä meidän liikkeessä annettiin halvemmalla hintaa, jos tarjous oli juuri päättynyt ja hintalappu unohtunut hyllyyn.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tenn »

Shi Shi kirjoitti: Eihän sitä enää uskalla minnekään mennä, kun tosiaan repivät, tekevät mitä tykkäävät ja käyttävät tiskin alta niitä bonacurejaan ym. niin monessa paikassa. Minkäköhän ihmeen takia täkäläisissä kampaamokouluissa opetetaan repimään harjalla pyyhekuivasta asti föönatessa? Kuka hullu tekis niin kotona? Laittaisivat vaan kunnon hoidot pohjalle, niin riittäis kun haroisivat hellästi sormin alkuunsa ja siloittelisivat harjalla vasta ihan lopuksi, jos on tarvis.

(Saat multa Tennari nokareen Cockya kokeiluun, jos sulla on joku tiivis pieni purnukka, johon voit sitä ottaa.&nbsp; :) )
Joo, tuollakin oli Tigiä pesupisteellä mutta kuitenkin pesi mun tukan jollain muulla shampoolla ja hoitksella kuin Tigillä. Kiva, kun olin vielä sanonut aluksi että onpas kiva että käytätte näitä Tigejä täällä! ::)

Otan siis miittiin mukaan pienenpienen purnukan! Kiitos :)
Magda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 663
Liittynyt: 25 Loka 2006, 23:11

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Magda »

Vielä hintamerkinnöistä

Kuluttajaviraston sivuilta lainattua:

Jos mainoksessa on väärä hinta, voiko kauppaa vaatia myymään tuote sillä hinnalla?
Kuluttajan on voitava luottaa siihen, että mainoksessa ilmoitettu hinta on oikea. Jos mainoksessa on väärä hinta, kuluttajalla saattaa olla oikeus saada tuote mainostettuun hintaan, mikäli mainoskampanja on toteutettu huolimattomasti. Jos virhe on kuitenkin niin selkeä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää se, hinta ei sido mainostajaa.

Kuluttajavirasto muistuttaa, että hintojen merkitseminen on pakollista - hintamerkintäasetuksen mukaan kulutustavaroiden ja -palveluiden hinnat on ilmoitettava selkeästi. Kuluttajalla tulee olla tieto tuotteen hinnasta jo valintahetkellä. ...Hintamerkintöjen on oltava paitsi selkeitä myös oikeita, ts. hintamerkinnän tai hintailmoittelun on vastattava kassalla perittävää hintaa.


Yritin etsiä lakipykälää tuosta, mutta ei tullut sopivaa vastaan (juristin alut vois tietää paremmin :) ). Mutta monestihan mainoksissa on merkittynä päiväys, jolloin tarjous päättyy ja kauppa voi vedota siihen. Mun mielestä kuluttajansuojalaki on vahvasti kuluttajan puolella näissä asioissa.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Nuppu kirjoitti: Hieman OT, mutta mä oon monta kertaa jättänyt jonkin tuotteen kassalle, jos se ei olekaan ollut sen hintainen kuin mitä esim. hyllyssä on lukenut. Yleensä kassalla on vaan puolusteltu jotain tyyliin "hyllyyn on jäänyt vanha hinta", johon minä, että no en mä sitten otakaan.
Minkähän takia sitä ei itse ole aina kehdannut sanoa tuollaisesta ??? Joskus, kun kävin yhdestä kampaamosta ostamassa hoitoaineen, katsoin, että hyllyn reunassa luki 16€, ja kassalla pyydettiin 18€. No, ajattelin sitten, että ehkä katsoin sen hinnan väärin ja maksoin kiltisti sen 18€. Joskus myöhemmin huomasin, että sen hoitoainepullon pohjassa oli hintalappu 16€ ::) Tuota kampaajaa on monet kehuneet hyväksi, mutta tuon kokemuksen jälkeen en todellakaan halua käydä siellä teettämässä hiuksilleni mitään. Eihän tuo 2€ lisää tuohon hintaan ole paljoakaan, mutta ihan periaatteesta...
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

OT jatkuu... Meillä kyllä ikävän usein ne hintalappuvirheet oli asiakkaiden omia, tahallisia tai tahattomia. Joko oli laitettu tuote väärään piikkin, josta seuraava asiakas sen nappaa, eikä välitä vaikka hintalapussa lukee ihan jotain muuta ja sen ensimmäisen tuotteen jälkeen piikissä oli sitä mitä hintalapussa lukikin. Toinen suosittu yritys oli tökätä jostain halvemmasta tuotteesta hintalappu kalliimpaan. Ehkäpä tätä varten oli se sääntö, ettei tarvitse myydä esim. 300e iskuporakonetta 10 eurolla, koska asiakas on sellaisen lapun siihen tökännyt.

En toki tuosta säännöstä varma ole, mutta tälläiset ohjeet kyseisen ketjun sisäisessä lehdessä annettiin. Pirkastakin olen muistaakseni vastaavaa lukenut.
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Meillä ainakin jos hyllyssä on väärä hinta tai tuotteeseen on merkitty väärä hinta, se myydään asiakkaalle sillä halvemmalla hinnalla. Ja se on musta ihan oikein. Apteekissa olen siis töissä.

Mutta tollainen hintalappujen siirtely on rikollista. Asiakkaiden harmiksi tosin varmasti melkein jokaisessa suuremmassa liikkeessä tuote myydään viivakoodilla, joten lappujen liimailu ei paljon auta.
Viimeksi muokannut Bambi, 14 Joulu 2006, 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Kyllä se on varmaan yleisin käytäntö, että myydään enintään sillä hinnalla mikä hyllynreunassa lukee. Itse asiassa on vaan parempi, jos asiakas avaa suunsa, mikäli hinta tuli hänen mielestään väärin. Inhimillisiä virheitä kun sattuu, aina ei olla ehditty jompaan kumpaan päähän, koneelle tai hyllyn reunaan, uutta hintaa päivittää, ja mitä aiemmin se huomataan, sen parempi. Ensinnäkin sen vuoksi, että tuote tulee myytyä seuraavillekin asiakkaille oikealla hinnalla ja tietysti senkin puolesta, ettei asiakkaalle jää huono maku suuhun. Onhan se totta, että suurimmassa osassa noita hintavirheitä vika on asiakkaassa, mutta se, että jotain tuotetta myydään oikeasti pahimmillaan viikkotolkulla väärällä hinnalla on paljon pahempi juttu kuin se, että myyjä joutuu jaloittelemaan vähän useammin.&nbsp; ;)
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Paulina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 866
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 15:44

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Paulina »

Itselläni oli tässä kesällä kauhea kampaamokokemus, menin kysymään pystyykö kuontaloani vaalentamaan (silloin keski/tummahkon ruskea), nimenomaan ensin KYSYIN, mainostetaanhan sitä vaikka mitä ihmevaalennusaineita, niin ajattelinpa sitten ammattilaisen käsitystä tiedustella. Katseltiin siinä sitten värikarttoja, että millaista tulosta tarkoitan, eikä kukaan sanonut että ei onnistu tuon väristä muuttamaan tällaiseksi. Sitten vaalennettiin, täti laittoi vielä kevytvärin "taittamaan" keltaisuutta.. tulos kokonaisuudessaan oli astetta hailakamman ruskea. Sillä erotuksella että ensimmäistä kertaa elämässäni paksu kestävä karvani muuttui täysin kiillottomaksi ja märkänä venyväksi PURKAKSI.

Hintaa tuli 140 e (jota en tapojeni vastaisesti kysynyt etukäteen..) ja pari päivää nieleskeltyäni, menin takaisin ja sanoin ettei tulos ole mielestäni hinnan väärti. Täti siihen sitten että laitetaan sitten lisää raitoja.. Kuoliaaksi vaalennettuun tukkaan???? Sanoin että jos nyt ei kuitenkaan laitettas, eihän tämä tukka kestäisi sellasta. En saanut mitään hyvitystä tai että kampaaja olisi edes myöntänyt, että eihän siitä nyt ihan sellanen tullut kuin olisi pitänyt. "Tuu laittaan siihen sitten raitoja". I don't think so.

Tämän jälkeen on mennyt mukavasti rahaa värien ostoon, hoitoaineiden ostoon, leikkauttamiseen ja sinettihiusten laittoon, että saisi ihmismäisen näköisen kuontalon takaisin.


Viimeksi muokannut Paulina, 21 Joulu 2006, 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Mella »

Minulla ei taida olla kuin yksi kampaamohorrorkokemus:

Ajattelin, että haluaisin leikauttaa tukkaani hieman muodikkaamman kampauksen&nbsp; ja löysin lehdestä oikein kauniin leikkauksen. Varasin kampaajalle ajan ja näytin lehdestä kuvaa, kysyin onnistuuko tähän tukkaan ja hiusrajaan ja hiukset pitää saada kiinni urheillessa. Kampaaja nyökkäsi, että onnistuu ja... Kuvassa mallin tukka ylettyi yli olkapäiden, mutta itse sain polkkatukan. Lähes vyötärölle ulottuvasta tukasta napsaistiin siis reilustin pois. Edelleen kasvattelen...
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
doomsower

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja doomsower »

Mulla ainakin pelottaisi sanoa oudolle ihmiselle, jolla on sakset kädessä, etten tahdo että teet noin. :D Olen kai vainoharhainen.. Jos se loukkaantuu ja napsii jostain takaraivolta tupon hiuksia pois. Saisihan tuollaisesta jo jotain korvauksia, mutta ei niitä niin paljon saa, että se korvaisi kahdeksan vuoden kasvattamisen. Kampaajan tuolissa on kuitenkin aika avuton. No, en ole kahteen vuoteen kampaajalla käynyt, saksin ja värjään itse. Pilaan mielummin tukkani itse, kuin maksan jollekin muulle siitä.&nbsp; ;D

wilvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 83
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 23:40

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja wilvi »

Uskaltauduin tässä uudenvuoden kunniaksi kampaajalle. Viime kerrasta olikin kulunut reilusti yli puoli vuotta, ja ajattelin ihan vain tasoittaa latvoja.

Pyysin kampaajaa tasoittamaan latvoja kahden-kolmen sentin verran. Näytin mitan oikein vielä sormilla, ja mainitsin kasvattavani hiuksia. Kerroin vielä haluavani, että hiuksia leikataan mahdollisimman vähän. Kampaaja näytti hiuksista, minkä verran olisi tarvetta leikata. Olin samaa mieltä, pituutta lähtisi siis noin 3 senttiä. Kampaaja vielä kehui hyväkuntoisia hiuksia, oli yllättynyt ettei kaksihaaraisia juuri löytynyt.

Kampaajalta lähtiessä hiukset olivat lyhentyneet lähes kaksikymmentä senttiä. Kuulemma kuivuvat nopeammin.

Kiva. En voi edes sanoin kuvata, miltä tuntuu.
Vastaa Viestiin