Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Eli tässä ketju horror kampaamokemuksille. -Ish-


Tämä kysymys sopinee tähän ketjuun...


Eli: miten paljon hius todella kärsii fööni- & harjausrääkistä? Voiko yksi kerta tuhota hiusta paljonkin (jos repiminen todella on kovaa) vai vaaditaanko hiuksen rikkoontumiseen toistuvia repimiskertoja?

Viittaan nyt lauantaiseen kauhukokemukseeni Helsingin WTC Barber -kampaamossa jota kehotan kaikkia juureksia välttämään. Kampaaja harjasi kosteaa hiustani niin väkivaltaisesti että kuului vaan naps nips kun hiussäikeet katkeilivat. Hiukseni olivat luonnollisesti pesun jälkeen takussa eikä kampaaja tehnyt elettäkään selvittääkseen niitä ennen föönausoperaatiota, aloitti vaan hiusten tempomisen fööniharjalla ja takun osuessa kohdalle repi niin kauan että kuului katkeilun ääntä ja harja meni läpi. Mä katsoin operaatiota peilistä kauhun lamaannuttamana. Sanoin kampaajalle suoraan että "Mun hiuksethan näyttää ihan kauhealta!" kun hiukset alkoivat olla kutakuinkin läpiföönatut ja niin kiillottomat ja hamput kuin olla voi. Kampaajan vastaus: "Nii-in, sun pitäisikin leikata näistä vähintään 20cm niin tulisi hyvä!" Voi Kristus.

Olin pyytänyt kiiltävää ja kuohkeaa tukkaa, ja sen viimeistelyyn arvon kampaajatar käytti Wellan Ocean Sprizz -suihketta jonka kyljessä lukee kutakuinkin näin: "Muotoilusuihke, joka antaa hiuksiin suolaisen karheaa ja mattaista tuntumaa. Lopputulos on rento, kuin merituulen tuivertama rantalook." Mitäs sanotte kampaajan valinnasta? Käyttäisittekö Ishamael ja Amilo Ocean Sprizziä suoraksi föönatun tukan viimeistelyyn josta halutaan saada kiiltävä ja terveen näköinen? Voi jumalauta että vieläkin ituttaa tuo kokemus!! Ja menin siis kyseiseen kampaamoon saadakseni Tigi-hiukset!!!

Tänä aamuna hiukset hautuivat tunnin IHT-naamiossa ja tuntuvat nyt kutakuinkin normaaleilta. Mutta sydämeen koskee kun ajattelen miten paljon niitä katkeili lauantaina....
Viimeksi muokannut Supervixen, 09 Tammi 2007, 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bbee

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja bbee »

^Etkai missään nimessä suostunut maksamaan ko. operaatiosta?  :o

Ikävä juttu että juuri kun haluaa hemmotella itseään niin kohdalle osuu tuollainen kampaaja. Toivottavasti hiuksesi ovat nyt vähän paremmassa kunnossa kotihoidon jäljiltä! Anna ihmeessä palautetta ko. liikkeeseen josset sitä jo ole tehnyt. Eik ö sinun tukkaan käytetty Tigejä ollenkaan??
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tenn »

^^ Joo kauhulla kuunneltiin Vixenin kokemuksia miitissä, oli sun hiukset kivan näköiset mutta tosiaan beach look, ei sileä ja kiiltävä tigi-look >:( Nyt laitat palautetta sinne kyllä! Ihan törkeätä toimintaa ja 29€, mitä ihmettä!? Ja oliko se niin että suoristusraudasta 5€ lisää?! Ei varmana ois ees laittanu lämpösuojaa.. Kauheata palvelua, jos pyytää Tigiä niin miksei ne voi sitä käyttää? Oisin varmana läväyttäny sitä kampaajaa harjalla päähän tollasen jälkeen. Toivotaan että sun hiukset selviää tuosta pelkällä säikähdyksellä :-\
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Penny »

Voi hitsi Vixen mikä kokemus, ihan pistää vihaksi moiset tyypit! >:( Se on kyllä kamala tunne kun lamaantuu täysin, eikä osaa sanoa mitään vaikka toinen repii ja repii - ja tietää että se ei ole hyvästä tukalle... Mutta tiedätpä seuraavalla kerralla sanoa jos moinen tyyppi vastaan tulee, että kiitti NYT riitti, vähän hellempää kohtelua tai on viimeinen kerta kun tänne tulen!

Kyllähän se märkänä repiminen ja voimakas harjaaminen niin että hiuksia katkeaa on pahasta, tietysti enemmän jos toistuu usein. Mutta kyllä yhdellä kerrallakin voi saada melkoisesti tuhoa aikaan, mikäli oikein väkisin repii.  :-\
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Silloin tällöin itseäkin pelottaa hiuksien katkeilu kammatessa kampaajan käsittelyssä, koska tukka on pesun jälkeen hyvin takussa, mutta kyllä se tukka ennen föönausta selvitetään! Outoa, että tuo Supervixenin kampaaja on alkanut föönaamaan suoraan ja sitten syytetään hiusten muka-leikkaamattomuutta. Voin kuvitella kuinka lopputulos on ollut varmasti ei-halutun näköinen  :(

Sitten omaan kysymykseen. Voiko olla mahdollista on hiusteni takkuiluvuus johtuu siitä, että olen pessyt pitemmän aikaa hiuksiani pitemmällä pesuvälillä? Tiedän sen kuullostavan hölmöltä, sillä vaikutuksenhan pitäisi olla päinvastainen. Olen nyt kuitenkin huomannut, että toisena pesupäivänä hiukset ovat latvoista aivan hampussa ja takkuja tulee älyttömästi. Kun pesin joka päivä, hiukset olivat todella sileät ja takkuja ei juuri ollut. Voisiko tuo johtua, että hiukset saivat tällöin useammin hoitoaineita?
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^^^ Kyllähän mä maksoin kiltisti. Monen monesti en ole kampaajalla saanut rahalle vastinetta mutta aina maksanut koska en vaan osaa sanoa että en maksa.  >:( En vaan saa sitä suustani. Ilmaisin kyllä kampaajalle kaikin tavoin epätyytyväisyyteni ja protestoin kun Ocean Sprizz kaivettiin esiin (mutta protestini jätettiin huomiotta) ja odotin itse asiassa että kampaaja antaisi vähintään alennusta mennessäni maksamaan, mutta kun sieltä kuului 29€ niin en sitten osannut tehdä muuta kuin ojentaa pankkikorttini.

Kampaaja käytti yhtä Tigin tuotetta, Control Freak Serumia, ja se tuntui kyllä tukassa tosi huonolta. (Nyt ymmärrän miksei kukaan sitä suositellut tuolla muotoilutuote-ketjussa...). Kun olin jo maksanut ja vetämässä takkia päälle sanoin kampaajalle että voisi kyllä vielä laittaa Girl Toysia kun pituudet oli niiiii-iiin hamppua, mutta kampaaja ei löytänyt (!!!) GT:tä mistään ja suostui sitten lopulta laittamaan Shine Junkieta. Että siinä se mun Tigi-tukka! Pesukin suoritettiin kaikesta päätellen Bonacurella, sillä heillä ei ollut pesualtaiden välissä muita kuin suuria BC-litraisia. Huomautin kyllä pesuvaiheessakin että haluan sitten Tigin tuotteita käytettävän ja pesijä (joka oli eri kuin föönaaja) murahti jotain vastaukseksi, mutta tuotteiden tuoksusta päätellen (ja siitä että kuulin pumppauksen äänen korvani juuresta jossa ne BC-pönikät seisoi) tukka pestiin Bonacurella. Että varokaas tuota paikkaa! Myyvät kyllä Tigiä mutta eivät ilmeisesti mielellään käytä niitä asiakkaiden päihin.

Edit.
Ja oliko se niin että suoristusraudasta 5€ lisää?!
Suoristusrautojen kanssa hinta olisi noussut 55€:n...!!!
Viimeksi muokannut Supervixen, 20 Marras 2006, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tenn »

Supervixen kirjoitti:
Ja oliko se niin että suoristusraudasta 5€ lisää?!
Suoristusrautojen kanssa hinta olisi noussut 55€:n...!!!
Nyt en tiedä mitä sanoa. >:(
Siinä toisessa WTC-kampaamossa Salon Shape-Up, ne käyttää kanssa Tigiä, mutta ne lukuisat kerrat kun siellä olen virheistä oppimatta käynyt, ei ole mun päähäni mitään laittanut. Kerran jouduin pyytämään vahaa kun olisi jättänyt mun tukan ihan päätä myöten ja sekään ei ollut Tigiä vaikka siinä pöydällä mun vieressä oli pelkkiä Tigejä. Kaivoi jotain muuta sitten laatikosta. Yksi hyvä kokemus kuitenkin tuosta paikasta vaikka meneekin nyt jo ehkä OT, mutta ekan kerran tuolla käydessä sain kivan otsatukan ja kampaaja laittoi Superstaria ja kertoi miten se vaikuttaa ym.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Lorena »

O_o!!! Siis what a fuck?? Siis minkälainen hoito tuo varaamasi aika oli? Jokin tehohoitokäsittely vaiko ihan vaan muotoilua? Täällä kampaaja käyttää kyllä välillä föönauksen jälkeen suoristusrautaa ja ihan ilmaiseksi.. Kuullostaa uskomattoman huonolta paikalta! Kaikesta eniten tuommoinen asiakkaan pyyntöjen väistäminen ottaa päähän.
bbee

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja bbee »

WTF??? Ei oo todellista. Ei todellakaan. Mulle on käytetty tigi-kampaamossa aina tigejä pesuun, muotoiluun jne. Lisäksi mulla on käytetty myös suoristusrautaa (jopa tehty kiharoita sillä) ilman erillistä veloitusta. Ja 29€ pesu+föönäys??? Kiskurihinta vaikka Helsingissä onkin!! Palautetta palautetta.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Kun varasin aikaa puhelimessa kerroin että haluan hiusten pesun ja föönillä tehdyn "kevyen kampauksen", suorat, tuuheat ja kiiltävät hiukset. Hinnaksi ilmoitettiin tuo 29€. En tiedä millä nimellä tuo käsittely sitten heillä kulkee. Paras osoitus kampaajan taidottomuudesta oli kyllä minusta kun tennari kysyi miitissä, "Siis etkös sun pitänyt käydä siellä kampaajalla?" Niin "hyvältä" näytti mun hiukset!  ;D
bbee

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja bbee »

Whinee paikan omistajalle tuhotyöntakia. Kyllähän nyt pitää ainakin antaa aineet millä tollasen tuhon saa korjattua. Ja katkenneita hiuksiahan ei saa edes takaisin... Oliko tytsy joku harjoittelija vai muuten vaan syönyt sitruunoita ?
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Siis vixen, törkeää! Oisit tullut mun luo niin oisin laittanut sulle KIILTÄVÄN tukan (tosin ilman tigiä). Mä katoinkin miitissä että mitä sun latvoille oli käynyt, ja kuulinkin sivukorvalla repivästä parturista. :-X just ton takia mä en käy missään kun ei sitä ikinä tiedä että miten latvat joutuu revityksi,  yksikin kerta voi katkoa lukuisia hiuksia jos harjaa märkänä ja väkivalloin.
tenn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 702
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 20:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja tenn »

Vixen, en mitenkään pahalla tarkoittanut sitä kysymystäni, kysyin että kävitkö siellä tigi-kampaamossa :) En tarkoittanut että hiuksesi olisi näyttäneet jotenkin huonoilta, en tosiaan! Ja kiilsiväthän ne ja oli sellainen beach-look, mutta ehkei kuitenkaan sitä mitä olisit halunnut hiuksiisi :(
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Tensku, nou hätä. En loukkaantunut kysymyksestäsi, mutta ymmärsin kyllä että hiukseni eivät mitenkään näyttäneet siltä että olisin juuri kampaajalta tullut. Kuten miitissäkin totesin; taitava kampaaja kyllä taikoo vaikka minkälaisesta hamppupäästä kauniin kuontalon, ja mun tukka ei edes ole sieltä huonokuntoisimmasta päästä!! Ikinä en saa omin avuin latvojani niin kuivan ja rispaantuneen näköiseksi miltä ne lauantaina näytti.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Voi hyvä elämä minkälaisia kampaajieakin sitä on olemassa...kauhistus mikä reissu Vixenillä on ollut!
Kaikki niin täydellisesti päin mäntyä kuin vain voi mennä. :-X
Kyllä jumalauta jos pyytää pesua, hoitoa ja muotoilua tigin aineilla niin ne myös silloin tehdään niillä!
Eikä myöskään aleta työntämään mitään helvetin ocean pritziä joka on tarkoitettu enemmänkin karheiden ja mattaisten surffi ja horonutturoiden tekoon, sillä saa oikein karheaa ja kiillotonta lookkia aikaan!
Siis ei hemmetin hemmetti mitä meininkiä!  >:(
Sinuna on kyllä olisi maksanut täyttä hinrtaan vaan vetänyt hermoraivarit paikan päällä.

Ja jos kampauksen teko ja sileän ja kiiltävän kampauksen aikaan saamiseki tarvitaan kampauksen teossa suoristusrautoja, niitä myös käytetään ilman tuulesta temmattuja lisäkustannuksia.
Ajalisesti kun suoristusrautojen käyttöön ei mene kuin muutama minuutti eikä lainkaan lisää ainekustannuksia.

Onneksi sen verran voi lohduttaa, että ei yksi edes melko väkivaltainen föönaus riitä pilaamaan hiuksia.
Jonkunverranhan siinä voi hiusta katkeilla, mutta pahimmillaankin melko vähän ajateltuna koko hiusmassan kannalta.
En vähättele epäammattimaista föönausta, mutta onneksi ei ole koko letti pilalla loppulisesti, vaan kyllä se siitä tokenee hellällä käsittelyllä.  :-*
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Vastaa Viestiin