Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja nima »

^ Siis mitä ihmettä?! Miten voi tollanen totaalinen katastrofi maksaa noin äärimmäisen paljon? Nyt on taas kuluttajaa sahattu silmään. Hirveää että tollaisia "ammattilaisia" löytyy tästä maasta!
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Vaseline

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Vaseline »

Hinnaston mukaan oli ns. Tuntiveloitus. En ole sellaisesta kuullutkaan. Nyt tarvitsisin APUA kampaaja pesi siis 3kertaa hiukset ja 2 pesua olivat kelatoivalla shampoilla. Nyt hiukset ovat kovat, korppuiset ja jotenkin läpinäkyvän harmahtavan joistain kohdin. Ihan kamalaa, ikinä en ole tuntenut hiuksiani tällaiseksi. Yritin jo laittaa oliiviöljyä, mutta laihoin tuloksin

No pitää tilittää tännekin. Eli kävin ns erikoiskampaamossa Helsingissä jossa minulle tehtiin hiusjuuritutkimus ja öljyhoito. Tutkimus oli ihan ok, vaikka en nyt kaikkia väittämiä niellyt. Öljyhoito taas meni pieleen. Kampaajatyttö levitti hiuksiini pienen kupillisen kookosöljyä ja sen annettiin vaikuttaa. Sitä ennen latvoihin oli suihkutettiin redkenin catia. No lopputuloksen arvanneet, hiukset ovat päiviä ja pesukin jälkeen öljyiset ja ylirunsaan tuntuiset. Ikinä en olisi halunnut taas tälläistä tukkaa. Vaseliinikin itse asiassa oli vähemmän rasvoittavaa. Milläköhän saan öljyn pois tukasta? Sitä laitettiin niin paljon, että päänahka tuntuu jatkuvasti öljyiseltä.


Peräkkäiset viestit yhdistetty. Jos ketjun viimeinen viesti on oma, niin sitä voi muokata Modify-toiminnon avulla ja lisätä vanhaan viestiin uutta tekstiä :) . - ellen
Viimeksi muokannut Vaseline, 30 Huhti 2014, 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja nima »

^ Ja eikä se hinta, vaan ylipäätään asiakaspalvelussa pyritään saamaan asiakas tyytyväiseksi, oli palvelun hinta mikä hyvänsä. Mene vaan omalle kampaajallesi ja kerro, ettet ole tyytyväinen tämänkertaiseen väriin.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kannattaa reklamoida heti kampaajalle, ettei ole tyytyväinen. Uskoisin, että hän korjaa hiusten värin mielellään sellaiseksi kuin sen pitikin olla. Varmasti senkin takia, jos/kun olet pitkäaikainen asiakas hänelle.. ja toki muutenkin pitää korjata.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Erehdyin käymään uudella kampaajalla latvoja tasottamassa. Leikkausjälki on OK, mutta jessus miten se nainen repi mun hiuksia harjalla auki! Ja tästä lystistä maksoin 38€..
ainokainen

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tää nyt ei varsinaisesti ole mikään kauhea kampaamokokemus, mutta onko teistä normaalia, että pelkän tyvikasvun värjääminen yhdellä värillä maksaa 80€? Siis kyse ei ole raidoista eikä mistään moniväristä vaan ihan vaan vaalean tukan parisenttisen tyvikasvun vaalentamisesta yhdellä värillä.
Hiuksia ei ennen värjäystä edes pesty, joten aikaa ei mennyt siihenkään. Eikä hiuksia värjäämisen jälkeen mitenkään erityisesti kammattu ja laitettu, föönattiin vaan. Ja lasku 80€. Kyllä mulla leuka loksahti.
Työn jäljessä ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta olipahan suolainen hinta!
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Leikattiinko? Aika useassa paikassa tahtoo mennä että 1cm tyvikasvu (yleensä kyl joustetaan hieman siitä, on tosin niitäkin paikkoja missä se on todella se 1cm)+lk menee lyhyiden hiusten väripaketin/muuten halvimman väripaketin mukaan tmv. mikä on sit aika usein kyllä tuota luokkaa, ainakin täällä PK-seudulla, en tiedä missäpäin itse käyt. Ilman leikkausta sitten huokeampi, mutta aika normihintaiselta tuo kyllä mun korvaan kuulostaa.. itse ollut paikoissa töissä missä vst. ollut 55-110e välillä riippuen oliko leikkauksen kanssa vai ilman, tuossa halvemmissa hinnassa luonnollisesti näkyy liikkeen selkeästi syrjäisempi sijainti, se ettei edes tasoitettu jne.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Ihan normaalilta pk-seudun hinnalta kuulostaa. Voi niitä aikoja kuin asuin vielä kotikaupungissani Itä-Suomessa 10 vuotta sitten ja maksoin tyvivaalennuksesta tasan 40€...
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Ilyasviel kirjoitti: Erehdyin käymään uudella kampaajalla latvoja tasottamassa. Leikkausjälki on OK, mutta jessus miten se nainen repi mun hiuksia harjalla auki! Ja tästä lystistä maksoin 38€..
Tämä raju hiusten käsittelytapa tuntuu olevan aika yleistäkin kampaamoissa. Mulla ei vakituista kampaajaa ole (enkä ole käynyt kampaajalla vuosiin). Silloin kun kävin eri kampaajilla, niin melkein kaikilla oli tyylinä käsitellä hiuksia juuri noin kovilla otteilla. Outoa, luulisi että koulussa opetettaisiin, miten käsitellä hiusta oikein.

Tuttuni oli vähän aikaa sitten kampaajalla, kampaaja oli muuten hyvä, mutta käsitteli hiuksia kovakouraisesti ja pesi liian kuumalla vedellä. Leikkasi hiukset kyllä hyvin; mutta siitä huolimatta ko. asiakas ei mene enää uudelleen...
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja wilma »

ainokainen kirjoitti: Tää nyt ei varsinaisesti ole mikään kauhea kampaamokokemus, mutta onko teistä normaalia, että pelkän tyvikasvun värjääminen yhdellä värillä maksaa 80€? Siis kyse ei ole raidoista eikä mistään moniväristä vaan ihan vaan vaalean tukan parisenttisen tyvikasvun vaalentamisesta yhdellä värillä.
Hiuksia ei ennen värjäystä edes pesty, joten aikaa ei mennyt siihenkään. Eikä hiuksia värjäämisen jälkeen mitenkään erityisesti kammattu ja laitettu, föönattiin vaan. Ja lasku 80€. Kyllä mulla leuka loksahti.
Työn jäljessä ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta olipahan suolainen hinta!
Mä kävin itseasiassa tuossa pari kuukautta sitten kyselemässä paljonko olisi maksanut tyvikasvun värjäys ja pari raitaa, tyviväri olisi ollut jotain 70-80e hintaluokkaa ja raidat 10€/kpl.  ;D Tyvikasvua mullakin oli just se vajaa pari senttiä kun kävin tuota kyselemässä. Tuo raitojen hinnoittelu kyllä aiheutti hieman hilpeyttä, kyselin tarkemmin ja se on aina sama hinta kaikille per raita, sillä ei ole mitään merkitystä kuinka leveä tai lyhyt raidasta tehdään.  ;D
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Tämä raju hiusten käsittelytapa tuntuu olevan aika yleistäkin kampaamoissa. Mulla ei vakituista kampaajaa ole (enkä ole käynyt kampaajalla vuosiin). Silloin kun kävin eri kampaajilla, niin melkein kaikilla oli tyylinä käsitellä hiuksia juuri noin kovilla otteilla. Outoa, luulisi että koulussa opetettaisiin, miten käsitellä hiusta oikein.
Tästä tulikin autuas nuoruus mieleen... Eräs tupakanhajuinen kampaaja värjäsi kerran puolipitkät hiukseni tyvestä latvaan. Aluksi hän levitti värin ihan normaalisti päähän ja jätti sen vaikuttamaan, ei siinä mitään. Jonkin ajan kuluttua hän alkoi tiheäpiikkisellä kammalla kampaamisen ja kävi sillä tavalla läpi koko pään. Voitte varmaan kuvitella miltä tuntuu, kun revitään kammalla hiuksia, jotka ovat kauttaaltaan jo jonkin aikaa päässä olleen värin peitossa. Värihän oli siinä vaikuttaessaan luonnollisesti hieman jämähtänyt, niinkuin niillä nyt on tapana. Muistan vieläkin kuinka päänahkani venyi ohimoiden kohdalta varmaan 5 senttimetriä, kun muija raastoi kammallansa. Hiki valui, mutten uskaltanut valittaa kun olin niin nuori ja arka.  :-[

Käsittelyn päätteeksi minulla oli kyllä kauniin väriset hiukset, mutta sitten hän hienosti muotoili ne mummotyyliin. Mummotukka sopi varmaan tosi upeasti teini-ikäiselle, jonka look:iin noin muuten kuuluivat repsottavat farkut ja skeittikengät. Muistan että velipuoleni sanoi kotiin tultuani: "Hyi helv...". Kyllä se siitä sitten parani kun itse sen muotoilin johonkin 1990-luvun lopun stailiin.  ;D
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja nukka »

Unnu kirjoitti:
Tämä raju hiusten käsittelytapa tuntuu olevan aika yleistäkin kampaamoissa. Mulla ei vakituista kampaajaa ole (enkä ole käynyt kampaajalla vuosiin). Silloin kun kävin eri kampaajilla, niin melkein kaikilla oli tyylinä käsitellä hiuksia juuri noin kovilla otteilla. Outoa, luulisi että koulussa opetettaisiin, miten käsitellä hiusta oikein.
Tästä tulikin autuas nuoruus mieleen... Eräs tupakanhajuinen kampaaja värjäsi kerran puolipitkät hiukseni tyvestä latvaan. Aluksi hän levitti värin ihan normaalisti päähän ja jätti sen vaikuttamaan, ei siinä mitään. Jonkin ajan kuluttua hän alkoi tiheäpiikkisellä kammalla kampaamisen ja kävi sillä tavalla läpi koko pään. Voitte varmaan kuvitella miltä tuntuu, kun revitään kammalla hiuksia, jotka ovat kauttaaltaan jo jonkin aikaa päässä olleen värin peitossa. Värihän oli siinä vaikuttaessaan luonnollisesti hieman jämähtänyt, niinkuin niillä nyt on tapana. Muistan vieläkin kuinka päänahkani venyi ohimoiden kohdalta varmaan 5 senttimetriä, kun muija raastoi kammallansa. Hiki valui, mutten uskaltanut valittaa kun olin niin nuori ja arka.  :-[

Käsittelyn päätteeksi minulla oli kyllä kauniin väriset hiukset, mutta sitten hän hienosti muotoili ne mummotyyliin. Mummotukka sopi varmaan tosi upeasti teini-ikäiselle, jonka look:iin noin muuten kuuluivat repsottavat farkut ja skeittikengät. Muistan että velipuoleni sanoi kotiin tultuani: "Hyi helv...". Kyllä se siitä sitten parani kun itse sen muotoilin johonkin 1990-luvun lopun stailiin.  ;D
Ollaankohan me käyty samalla kampaajalla, olen nimittäin ollut ihan samanlaisessa tilanteessa. Kampaaja levitti värin päähän ja pesupaikalla kävi koko hiuksiston läpi kammalla. Siinä vaiheessa ei enää edes hiusten kärsimys hirvittänyt kun  oli niin kestämistä siinä omassa olotilassa. Välillä kampaaja alkoi keskustelemaan toisen kampaajan tai asiakkaan (en muista enää) kanssa ja otteet kävi vaan kovakouraisemmiksi kun keskittyi johonkin muuhun. Lopputulos oli tosi hieno ja olin kaikinpuolin tyytyväinen mutta en kertakaikkiaan uskaltanut enää jalallakaan astua sinne paikkaan 0_0 Ja myös minä olin vielä niin kiltti ja ujo, etten saanut tilanteessa suutani auki.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
ainokainen

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulle on ihan vähän aikaa sitten käynyt niin, että kun väri oli päässä, koko hiuksisto -silloin olkapäille ulottuva, ei onneksi pidempi- revittiin auki metallikammalla. Ja kyseesä oli vielä puhkiblondatut purkkahiukset, joten voitte varmaan kuvitella miten ne venyi ja katkeili. Aivan kamalaa.
Värjäystulos sinänsä oli ihan hyvä, harmi vaan että se huuhtoutui viemäriin aivan täysin kahdessa viikossa, vaikka kestoväristä oli kyse. Noh, ehkä se oli myös mun silloisten hiusten huonon kunnon syy että väri ei kestänyt, mutta se metallikammalla repiminen oli kyllä hirveää.

Olen aika yllättänyt että 80€ pelkän tyvikasvun värjäämisestä on nykyään normihinta. Olen värjännyt yleensä itse, niin mulla ei ole ollut mitään käsitystä kampaamovärjäysten hinnoista. Mun hiuksia ei siis leikattu lainkaan, pelkkä tyviväri oli sen 80€. Taidanpa värjätä itse jatkossakin. 
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Harmittaa miehen puolesta. Siippa meni eilen parturiin ekaa kertaa moneen vuoteen. Viime vuodet ollaan ajeltu miehen hiukset koneella hyvin lyhyeen malliin, mutta nyt syksyn ajan mies on kasvattanut tukkaa tarkoituksella. Ajateltiin että nyt kun kasvua oli tullut jo oleellisesti, niin olisi fiksua antaa ammatti-ihmisen siistiä tätä välivaihetta, kun se vaatii nyt vähän enempi tilannetajua (vs. noin vain laitteella ajelu). Mies meni parturiin (näinhän ne vitsit alkaa...) ja kertoi kasvattavansa tukkaa ja haluavansa vain siistimisen ilman että sivuista tehdään paljon päälakea lyhemmät.

Mies joutui jossain kohti keskeyttämään parturin, kun sivut oli ihan ylös asti ajeltu muutaman millimetrin mittaisiksi ja parturi oli aloittamassa vielä seuraavaa ajelukierrosta. Päälaellakin oli vahinko jo ehtinyt tapahtua, kun monen sentin mittainen tukka oli "ohennettu" siten, että pääosa tukasta on noin puolen sentin mittaista ja seasta hapsottaa pystyssä muutamia kahden sentin hajakarvoja. (En ole koskaan nähnyt noin surkeaa ja epäsiistiä tulosta.)

Kuka v*ttu "ohentaa" paksun ja kasvatuksessa olevan tukan tyngäksi kananperseeksi, joka sojottaa päälaella minne sattuu?! Luulisi ensinnäkin, että homma on selvä, kun asiakas sanoo kasvattavansa tukkaa ja tahtovansa varovaisen siistinnän. Sitten toiseksi luulisi ammattilaisella olevan sen verran hahmotuskykyä, että kun asiakkaalla on paksu ja jäykkä tukka, niin se ei varmaan tule kovin hyvin asettumaan, jos siitä poistaa kaiken massan ja jättää tilalle pari hapsua. (Just tätä varten mies yrittää sitä tukkaa reilusti pidemmäksi kasvattaa, jotta se siis laskeutuisi jotenkin. Ainoa toinen siisti vaihtoehto on ihan lyhyt sänki, jota tässä onkin monta vuotta pidetty.)

Eihän se nyt maailmanloppu ole, kun on vielä lyhyehköstä tukasta kyse, mutta kyllä riepoo, kun mies kuitenkin kesti kasvatusvaiheen pörröä koko syksyn, ja sitten joku pässi kynii kaiken pois. Thanks a f*ckload.
1cFii, oma väri.
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Nostelen vanhaa ketjua, koska mulle sattui elämäni toisiksi kauhein kampaamokokemus tossa loppukesästä. Kauhein kokemukseni on nuoruudessani raidoituksesta aiheutunut kemikaalipalovamma, joka näin vielä kymmenen vuotta myöhemmin välillä oireilee. Siitä jäi muistoksi myös sormenpään kokoinen kalju läntti päälaelle. Mutta takaisin tähän tuoreempaan tapaukseen. Olin ollut pitkään leikkaamatta hiuksiani, koska yritän kasvattaa niitä ja olen muuten vaan laiska. Päätin sitten loppukesästä, että hemmottelen itseäni latvojen siistimisellä, niin on taas mukavampi jatkaa kasvattelua.

Noh... Eipä se nyt sitten ihan mennyt niin kuin olin kuvitellut. Kampaaja oli mulle uusi, nuori nainen, jonka asiakkaina olin ikkunan ohi kävellessäni nähnyt usein nuoria naisia. Ajattelin, että eiköhän se mun hiukset osaa leikata vähintäänkin paremmin kuin minä. En ollut mitenkään kovin tarkka mallista, mutta otin kuitenkin muutaman referenssikuvan (loiva v/u-malli) mukaan ja sanoin, että haluan sellaisen luonnollisen näköisen leikkauksen, enkä mitään viivasuoraa. Sanoin myös, että kasvatan hiuksia, mutta kuivat saa ihan surutta leikata pois, vaikka lähtiskin sitten useampi sentti.

Lähtötilanne:
Kuva
Latvat ei oikeesti edes ollut noin hamppua, kuin kuvassa näyttää. En vaan ollut harjannut hiuksia tässä.

Kampaajan jälkeen:
Kuva

Takaa:
Kuva

Lähikuva latvoista:
Kuva

Tosi luonnollisen näköiset... Tää lopputulos oli niin karmea, että jopa mun mies sanoi, että noi on ihan päin helvettiä leikattu. Mä en enää tässä iässä jaksa liikaa murehtia jostain hiuksista, mutta meni kyllä vähintään loppupäivä pilalle. Leikkelin noista sitten itse niin hyvät kuin pystyin ja lopputulos oli melkeinpä sama kuin lähtötilanne, mutta noin 10 senttiä lyhyempänä. Ennemmin liikun sen näköisenä, etten ole aikoihin käynyt kampaajalla kuin noin järkyttävällä leikkauksella. Onneksi en tuhlannut tohon kuin 45 €.

Nyt kun tapauksesta on vajaa puoli vuotta, mun hiukset on edelleen takaa ihan epäsymmetriset, koska en jaksanut leikata niitä kunnolla kuin toiselta puolelta. ;D Muuten latvat alkaa muotoutua mukavan luonnollisiksi kasvun myötä.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
Vastaa Viestiin