Kauheimmat kampaamokokemukset

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja Neve »

Toiveena oli A-linjainen pitkä polkka, jossa etummaiset hiukset yltävät solisluille. Tuloksena eriparinen kuontalo: vasemmalla puolella tukka yltää olkapäille ja pisimmät solisluulle, kuten toivoin, oikealla puolella tukka ei edes kosketa hartiaa, puhumattakaan, että etummaiset olisivat tarpeeksi pitkät. Huomasin jo kampaajan tuolissa, että toinen puoli on ihan erimittainen, mutta en halunnut hänen alkavan saksia vasenta puolta lyhyemmäksi. Pelkäsin, että sitten taas leikkaa senkin eri mittaan ja kohta puolia tasoitellessa kynii koko tukan pilalle. Kyllä ketuttaa. Mies huomasi kanssa heti saman ennenkun edes ehdin asiasta mainita. Hänestä tukka näyttää hauskalta, mutta itseä kyllä lievästi sanottuna v*tuttaa. Oikean puolen hiukset taipuu nyt ylöspäin kun eivät yllä olkapäälle ja vasemman puolen sisäänpäin  ::) Eikä tätä saa nyt edes nätille ponnarille. No, kasvattelen pari kk ja käyn toisella kampaajalla tasottamassa.

edit. Lisään vielä, että mulla on ollut kammo edes käydä kampaajalla, kun n. pari vuotta sitten pelkän juurikasvun vaalentaminen tarkoitti koko pään räjäyttämistä vaalennusaineilla ja hiusten tasoittaminen tukan leikkaamista rikottuun malliin. Silloin soitin itku kurkussa seuraavana päivänä kampaajalle ja hän lupasin korjata hiusmallia. Sillon jouduttiin kynimään päätä aika lailla, että saatiin kerrokset pois. Väriäkin piti korjailla kun uudelleen koko pään vaalentaminen pilasi jo valmiiksi kauniin vaaalean tukan mikä mulla oli. Tuon jälkeen lopetin värjäämisen kokonaan ja olen vain pari-kolme kertaa käynyt tasoittamassa latvaa varovaisesti sentin-pari (joista yhdellä kerralla uusi kampaaja teki taas niitä kirottuja kerroksia, joita nyt sitten kävin leikkaamassa pois tuo A-linjainen polkka mielessä). Sen jälkeen kun tämän seuraava tasoittaa, en istu ainakaan vuoteen kampaajan penkkiin.
Viimeksi muokannut Neve, 07 Kesä 2020, 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Ehkei sentään kauhein, mutta pieleen mennyt kokemus kuitenkin. Viime viikolla... Pitkästä aikaa hiusten leikkuussa, ja todella tyytymätön ja harmistunut olo .. :(
Naisellisen kevennyksen sijaan tuloksena lättänä, jota ei saa edes kunnolla kiinni. Pitkinä sentään sain kunnon ponnarin ...
Kyse ei ollut mistään vakikampaajasta, vaan hetken mielijohteesta ..kun paikassa oli tilaa.

Tekisi mieli mennä luotettavammalle kampaajalle pelastamaan tämä, mutta ennen muutaman viikon hiusten kasvattelua se on ehkä turhaa.

Joo, 1st world problems. Mutta, monessa kolmannen maailman köyhässä maassakin kampaus ja hiukset on naisille todella tärkeä asia, ja siihen panostetaan aikaa ja rahaa...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Ratkaisu: Menin uudestaan kampaajalle - tällä kertaa luottosellaiselle. Siellä osattiin leikata mieleinen!
Olisin tietty voinut yrittää reklamoida tyytymättömänä asiakkaana, mutta en usko, että olisin saanut juuri kohennusta tilanteeseen. Helpompaa oli mennä osaaviin käsiin (mikä olisi pitänyt tietty tehdä jo alkuun..)

Harmittaa vain edellinen rahanmeno, mutta opinpa läksyni. Tämänpäivän kampaaja totesi, että haluamani malli kuulemma on yllättävän haastava, sitä ei usein pyydetä.. itse olen saanut sellaisen monessakin paikassa vuosien ajan, mutta ilmesiesti siinä pitää olla kampaajalla riittävä määrä kokemusta alla, ennen kuin taidot yltävät.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Olen vaalennellut hiuksia itse jo vuosia. Kampaajia hieman karttanut teinivuosien pahojen kokemusten takia. Nyt kuitenkin otin riskin, sillä olen väsynyt juurikasvukierteeseen ja halusin tyveen hieman kirkastusta ja jonkin liukuvan sävyn, joka sopii omaan väriini. Omaa väriä (6-7 asteinen maantie) oli kasvanut n. 3cm ja vaalennettu, hyväkuntoinen latva viileä 10 - asteinen joka yltää vyötärölle.

Näytin kuvaa ja selitin mitä toivon. Kampaaja haki samantien vaalennusaineen (ilmeisesti ihan älyttömän vahvan sellaisen..) Ja heitti sen aluksi tyveen (n. 5min) ja sitten koko päähän  0_0  Olin jo tässä vaiheessa että errorerror!! Mutta kampaaja selitti, että näin saadaan sitten sävy tarttumaan paremmin.. Noh, n. 30min päästä pesupaikalle ja siinä sitten ilmeisesti laitettiin myös se "sävy". Pesupaikalla kampaaja repi tukkaani lähes jatkuvasti tiheällä muovikammalla. Sattui ihan tosissaan, mutta en saanut sanottua mitään! Lopputulos: puhki räjäytetty, kellertävän valkoinen värikypärä. Ritisevän kuiva, ei saa liu'utettua edes sormia läpi. Mulla oli aiemmin silkkiset hiukset joita ei ollut ongelmia selvittää.. Nyt tälläinen kamala väkisin blondattu hamppu, jossa ei ole tietoakaan mistään tyven liukuvärjäyksestä. Ihankuin sitä ei oltaisi edes yritetty tehdä.

Tämä päivä on mennyy itkiessä.. Meni vuosia hoitaa, kasvattaa ja vaalia tätä tukkaa että se pysyy pitkänä ja kauniina. Nyt sitten varmasti seuraavat pari viikkoa näyttävät sen, pitääkö näitä leikata rajulla kädellä jos alkavat pahasti katkeilla.. Nyt vaan muhittelen ja läträän jätettävien kanssa. Harmittaa ja itkettää aika kovaa :-[
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Re: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Voi ei.. otan osaa..!

Pari viikkoa sitten oli jälleen karmea kampaamokokemus. Pitkästä aikaa hiusten leikkaus, tuttu kampaaja, mikään ei voi mennä pieleen...

Wrong.

Kommunikaatio meni täysin ohi kyseisen kampaajan kanssa, kerroin toki tavoitteeni.. mutta kuin seinä olisi ollut välissä.
Hän ei leikannut mitään mallia, napsi kuivat latvat (mikä oli tietenkin osa pakettia), ja jätti hiukset roikkumaan ryhdittöminä..

Samana päivänä olin viemässä äitiä sairaalaan terveysongelman takia, joten ajatukset ja huomio oli tietenkin sen tilanteen ympärillä. Kampaamo on näemmä sellainen projekti, joka vaatii täyttä keskittymistä.. alentuneella vireystasolla seurauksena voi olla katastrofi.

Koin tulleeni kampaajan taholta täysin ignoroiduksi, canceloiduksi ja ohitetuksi.. itkin monta päivää epäonnistunutta leikkausta, pettymystä ja harmia.
Kiukutti myös oma naivi luottamus tutun ammattilaisen kykyihin.
Olisi pitänyt perua koko ajanvaraus heti saatuani tietää äidin terveyshaasteesta, mutta luulin kampaajan osaavan asiansa, ja kaiken sujuvan helposti siinä sivussa tuolissa istuen...
TUli se fiilis, että kampaajalle - kuten lekuriinkin - pitää ottaa mukaan asianajaja tai edunvalvoja pitämään asiakkaan puolia, ellei tämä itse jaksa tai osaa..!

Mietin viikon, minne voin mennä korjaamaan tuhoja. Päädyin sitten puolituttuun paikkaan, ja siellä todella osattiin tehdä hyvää jälkeä. Sain kesäksi ilmavat, hyvin asettuvat ja omani näköiset hiukset. <3
snowyfoxgrove
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Huhti 2023, 09:59

Re: Kauheimmat kampaamokokemukset

Viesti Kirjoittaja snowyfoxgrove »

Näitähän riittää.

Hirvein kaikista oli 2018 Helsingissä, Kampin Q Hairissa. Kampaaja aloitti jokaisen lauseen etunimelläni tähän tyyliin (nimi muutettu) "Laura istu siihen tuoliin. Laura mitäs me tehdään sulle tänään? Laura..." ja puhui mairean teennäisellä, alentuvalla äänellä.
Hiukseni olivat silloin melkein lantiolle asti. Pyysin pientä latvojen tasoitusta, n. 5 cm lyhennystä. Kampaaja jatkoi samalla alentuvalla äänellä, nosteli hiuksiani käsillä irvistäen samalla ja piti 20 minuutin puheen siitä, kuinka rumia pitkät hiukset ovat. Kertoi kuinka kaikki hänen asiakkaansa ovat aina paljon onnellisempia kun heille leikataan polkka.
Hiukset pestiin, niistä leikattiin se 5 (tai 7 tai 10..) cm. Vielä vähän aivopesua, kuinka paljon parempi mun tukkani olisi lyhyenä.
Tämä oli epämiellyttävää, mutta kauhunhetkiä koin vasta kun kysyin kampaajalta otsahiuksista. Hän irvisti, sanoi "Laura voi ei se sulle sovi", mutta kuitenkin kahmaisi kourallisen hiuksia ja LEIKKASI MINULTA KYSYMÄTTÄ OTSATUKAN. Vinoon.

Toinen kamaluus oli Q Hairin opiskelijakampaajalla, johon menin hakemaan vaaleaa balayagea. Varasin ajan vain ja ainoastaan värille, koska en ymmärrettävästi enää halunnut Q Hairin leikattavaksi ;D
Opiskelija oli ihan ok, mutta halusi kuitenkin tasoittaa latvojani. Miellyttämisenhaluisena suostuin siihen, mutta opiskelija leikkeli hiuksista monta senttiä ja hiukset olivat täysin epäsymmetriset.

Tästä jälkimmäisestä reklamoin Q Hairille. Opiskelija, jonka piti korjata virhe olikin kipeänä. Kysyin asiasta pari viikkoa myöhemmin - ja he totesivat, että reklamaatioasiat tulee hoitaa kahden viikon sisällä enkä ole enää oikeutettu korvauksiin. Asiakaspalvelijan asenne oli todella passiivis-aggressiivinen ja hän koki ilmeisesti todella rasittavaksi, että pyysin ystävällisesti korjausta selkeästi pieleen menneeseen leikkaukseen.

Suurin osa kampaajista on todella kovakouraisia, kuten täälläkin on todettu. Koen saavani joka kampaamokierroksella saman verran rasitusta ja katkeilua hiuksiin kuin kotona puolen vuoden aikana. Samaten kampaajat vaikuttavat todella vihaavan pitkiä hiuksia, mitä en ymmärrä ollenkaan. Ehkä he toivovat, että leikkaamme kaikki lyhyen kananpyllyn, jotta käymme joka kk leikkauttamassa sitä?
Vastaa Viestiin