Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Ajattelin vain että jos tämä shampoo olis nyt ruvennut toimimaan ja avaamaan niitä talitukoksia ja sen takia lähtisi enemmän hiuksia? Olisiko tuossa teoriassa mitään järjen häiventäkään? Ihmetyttää että irtoavat hiukset ovat siis ihan kokopitkiä koska niiden päässä näkyy se juuri, aikaisemmin multa on vaan lähtenyt katkenneita hiuksia.

Olen todella laskenut hiuksia. Viimesen kahden kuukauden aikana on joka hiustenpesun yhteydessä lähtenyt 100-150 hiusta, tarkat arviot siis asettuvat tuohon väliin. Pesun jälkeen kun vielä ennen nukkumaanmenoa harjaan, saldo on noin 40 hiusta. Ja en enää edes uskalla harjata hiuksia kokonaan, harjaan vaan latvoista jotka tuppaavat menemään pahasti takkuun. Olen pyrkinyt pitämään tämän hiustenlähtökauden aikana hiuksia kiinni (en tiedä onko hyväksi mutta en jaksa koko ajan repiä vaatteista irti hiuksia jota pitää kyllä tehdä vaikka olisivat kiinnitkin) eli olen laskenut vain hiusten avaamisen jälkeen irronneita hiuksia. Vähän kun avaamisen jälkeen latvoja haroo, jää keskimääräisesti käteen 50 hiusta.

Kun kävin lääkärillä tämän hiusongelman takia, minulta otettiin verikokeet mahdollisien sairauksien poissulkemiseksi. Ei ollut raudanpuutosta ja kilpirauhasarvoissa vain yksi arvo oli vähän koholla mutta niin vähän ettei sillä pitäisi olla vaikutusta (en saanut siis mitään lääkkeitä) ja diabeteskin siinä katsottiin ja pari muuta arvoa, kaikki ok. Olen koko elämäni ajan syönyt terveellisesti ja syön paljon hedelmiä ja vihanneksia. Syön myös vitamiinivalmistetta, josta pitäisi saada kaikki tarpeelliset vitamiinit sekä sinkkiä, rautaa.. Verenkierto mulla on aina kyllä ollut huono, kädet ja jalat aina ihan kylmät ja muutenkin tulee kylmä tosi helposti, niskojen jumissaolo on mulle arkipäivää. Niin on kyllä ollut koko elämän ajan, että.

Aloitin heinäkuussa e-pillerit, merkki on Yasmin, eikä pakkausselosteen haittavaikutukset kohdassa mainita mitään hiuksista. Lääkäri myöskin sanoi että on hyvin epätodennäköistä että e-pillerit olisivat hiustenlähdön syynä ja kuulema talin tuottoakin juuri Yasmineiden pitäisi hallita. E-pillerit ovat säännöllinen lääke mitä syön paitsi siitepölykausina allergialääkkeet ja satunnaisesti joudun vetämään henkeen astmainhalaattorista.

Tosi vaikeaa alkaa nyt muistelemaan mitä tapahtui about vuosi sitten, mutta ei mielestäni mitään suurempaa stressiä ole ollut. Ainahan sitä välillä stressaa koulujutuista ja muusta, mutta ei tähän ajanjaksoon kyllä osu mitään kummallista. En myöskään tiedä milloin tämä taliköhnä puhkesi koska itse en sitä ollut ollenkaan huomannut, vasta lääkärissä se huomattiin. Kampaajalla kävin about 2kk sitten eikä hän sanonut mitään oudosta hiuspohjasta tai hiustenlähdöstä. Muistan vain miten kampaaja repi kaksin käsin irti latvoista takkupesäkkeitä.

Harmittaa että mun luonnonkiharat hiukset ovat melkeinpä suorat päivän mittaan kun tali lätistää niitä ja näin hiukset näyttävät entistä ohuemmalta :( En tiedä mihin asti tätä hiustenlähtöä nyt pitäisi jaksaa katsella kun jatkuva lääkärissä ja verikokeissa ramppaaminen ei mitään kovin halpaa kuitenkaan ole.. Pillereitä en missään nimessä haluaisi jättää koska ovat auttaneet muihin ongelmiin todella hyvin ja pillerien lopettamisen yhteydessä hiuksia vasta lähteekin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Ice »

Shampoo kun ei kykene avaamaan mitään tukoksia varsinaisesti, ehkäisee vaan niiden syntymistä, siksei teoria oikein pidä. Syväpuhdistavia shampoita on tämän vuoksi ehkä hyödyllistä käyttää, jotta vanhoja kerrostumia saisi irtoamaan.

Foorumilla on ollut puhetta jonkunlaisesta kuorivasta, ilmeisesti entsyymeihin peustuvasta naamiosta jota jotkut ovat rasvoittuvuuteensa käyttäneet, tuote voisi olla kokeilut arvoinen.

Saatko tarpeeksi C-vitamiinia jos syöt pillereitä (kuluttavat sitä enemmän kuin päivän saantisuositus), oletko käyttänyt aina samaa astmapiippua eikä sen sisältö ole muuttunut (astmalääkitys voi aiheuttaa hiustenlähtöä), kuulemma vaikka käyttö olisi harvassa.

En ole koskaan kuullut lekurista joka ottaisi hiustenlähtöä tosissaan, sehän on vain ylimääräisten rakennusainepukkautumien irtoamista nahasta, siltä suunnalta en siis ratkaisua odota jollei jokin selkeä sairaus vaivaa aiheuta.

Onko tukka konkreettisesti ohentunut, oletko laskenut ponnarinympäryksiä mittanauhalla tms? Yleensä ei kannata tässä vaiheessa myöskään luottaa näppituntumaan ja muutamaan mittaukseen, niihin voi vaikuttaa sekä hiustuotteet, sää että psykologinen puoli.

Hormonivaihtelut voivat vaikuttaa hiuksiin hyvin konkreettisesti, kuten raskaudessakin käy, vaikkei siitä erikseen mainita e-pillerien pakkausselosteessa. Eihän sitä miehessäkään kaikkia haittavaikutuksia lue ;) Nämä voivat myös häiritä hiivojen ja bakteerien tasapainoa kehossa, joka vaikuttaakin jo kaikkeen mahdolliseen. Ehkä sokeriton/maidoton/hiivaton/ jopa karppaus voisi olla vaihtoehto, samoin maitohappobakteerien nauttiminen tasapainottaisi jos ongelma olisi.

Vaikuttaisi siltä että oletettu taliköhnä on hyvin uusi juttu, yleensä kampaaja sanoo poikkeamista, täliköhnä kutiaa ja ehkä kirvelee, paksuja, kellerviä/harmaita talikerrostumia on, joskus kulmakarvoissa ja korvantauksissa asti. Iho myös yleensä haisee, tottakai, kuten ranskalaisetkin öljylleen.

Ketjun aikaisempiin, Nizoral kuivattaa tällaista nahkaa, kuten sen kuuluukin ja homma on ehkä hyvä, ainakin niin kauan kuin zoralkuuri kestää. Sitten huomataan nupin kuivaneen karrelle ja rasva tönöttää kahta kauheammin ulos. Suvussa ei ole ollut kaljuuntumista, miehillä saati naisilla, ainakaan kolmeen sukupolveen?

Nämä ovat hyvin vaikeita asioita ja syyn löytyminen on yleensä aika säkäkauppaa, yleensä hiustenlähtö vaan lakkaa kuten tulikin, yllättäin.

Itselläni tuli muuten lievä "hiustenlähtökausi" sekä e-pillereitä, Melianeja, molemmilla kerroilla aloittaessa että silloin kun ne kertaallen lopetin (tauoksihan se vaan jäi). Hiusten määrää en koko päivältä koskaan laskenut, muutaman kuukauden tukkaa kuitenkin tarttui kampaan pesun jälkeen huomattavasti runsaammin kuin yleensä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Joo, ostin tässä lähiaikoina myös yhden syväpuhdistavan shampoon ja olen sillä pessyt vasta kerran. Ehkä pitäisi nyt vielä muutaman kerran niin lähtisi kaikki mömmöt tai ainakin suurin osa pois.

Mielestäni kyllä syön ihan tarpeeksi hedelmiä ja joskus ihan liikaakin, välillä on mennyt vatsa sekasin kaikista hedelmäjutuista mitä olen innostunut syömään :D Oikeastaan olen e-pillereiden myötä tullut terveysintoilijaksi ja alkanut syömään entistä enemmän hedelmiä ja vihanneksia kun rasvanen ruoka ja herkut ei oikein enää nappaa. Vitamiininappeja olen kuitenkin alkanut vasta syömään hmm ehkä kuukausi sitten, että ehkä vitamiinissa sitten on ollut joku puutostila joka ei vieläkään ole korjaantunut? Viime vuoden syksynä ja talvena söin helokkiöljykapseleita, niitäkin voisi ehkä nyt alkaa nauttimaan. Keksitkö vielä jotain hyviä lisäravinteita mitä voisi nappailla? ;)

En ole mittaillut kyllä millään mittanauhalla, näppituntumalla olen mennyt. Lääkäri oli sitä mieltä että hiukset näyttivät runsailta eikä ollut mitään kaljuja alueita joten.. Itsekään en kyllä mitään kaljulänttejä ole huomannut, välillä kyllä tuntuu että päänahkaa näkyy enemmän kun ennen mutta johtuu varmaankin siitä että tämän taliköhnäntakia päänahka on ihan kauttaaltaan ohuen hilsekerroksen alla joka osuu tummien hiuksien seasta aiika hyvin silmiin.

Tuota kampaajakäyntiä ennen olin käynyt aika pitkä aika aikaisemmin kampaajalla ja vielä eri kampaajalla, joten ehkä tämä kampaaja ei muistanut minkälainen päänahkani ennen on ollut. Ja lääkärikin huomasi tämän taliköhnän vasta sellaisen kirkkaan kohdistettavan lääkärivalon avulla. Taliköhnä ei edes mulle aiheuttanut mitään ongelmia, päänahkani itseasiassa oli paljon vähemmän ärtyneempi kuin yleensä tässä vaiheessa vuotta eikä päänahassa ollut mitään rikkimenneitä kohtia.

Joo, kyllähän mä olen kuullut että e-pillerit sulkasatoa aiheuttaa mutta yleensä vasta lopetusvaiheessa. Sitäpaitsi e-pillereitä aika usein määrätään naisten ennenaikaiseen hiustenlähtöön joten... en sitten tiedä. Sen kyllä uskon ja itseasiassa tiedän että e-pillereillä on ollut asiaa tähän taliköhnän syntyyn. Nyt olenkin yrittänyt vähentää sokerin syömistä mutta se varmaan auttaa vasta pitkällä tähtäimellä. Maidosta en mitenkään haluaisi luopua kun se on niin hyvää ja koska olen koko ikäni sitä paljon juonut, kynnet ovat aina olleet ihan täydellisen näköiset. Maitohappobakteereja voisi ostaa, sitten voisi syödä hedelmiäkin vähän reilumpia määriä kun vatsa ei mene ihan kuralle :) Ja mitä tuo karppaus on:o

Niin ja vielä siitä astmapiipusta, olen aina käyttänyt noita samanmerkkisiä ja aiemmin on tarvinnut päivittäinkin joskus käyttää piippua ja nyt olen käyttänyt ehkä koko syksyn aikana kolme kertaa että en uskoisi siitäkään johtuvan.

Viimeksi muokannut ThinkAboutIt, 30 Marras 2007, 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dripple

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja dripple »

ThinkAboutIt: Mua kiinnostaa kovasti mikä sun kilpirauhasarvoista oli koholla? Ei kai vaan TSH? Nuo terveyskeskuspuoskarit ei välttämättä tunnista subkliinistä vajaatoimintaa. Mulla lähti hiuksia ja lääkärit sanoi että hienot arvot on... kunnes menin oikealle endokrinologille ja sain lääkkeet: johan alkoi tukka kasvaa! Olisi kiva tietää sun arvot kun on tullut tutustuttua erittäin tarkasti näihin kilppariasioihin. E-pillerit voi vielä kaiken lisäksi laukaista sen vajaatoiminnan (kuten raskaus, synnytys jne.). Ei auta syödä supervitamiineja jos vika onkin kilpparissa... Musta on tullut oikea vajisbongari ja aika monelle tutulle olen kertonut diagnoosin ennen lääkäriä.

...onko sulla suvussa on mitään autoimmuunisairautta (nää kilppariviat, 1-tyypin diabetes, keliakia, vitiligo, pälvikalju, reuma, fibromyalgia...)? Kertoisi vähän todennäköisyydestä sairastua kilpirauhasen vajaatoimintaan, autoimmuunisairaudet kun ovat periytyviä. Muakin paleli varmaan 10 vuotta ja oli kylmänkipua eli en voinut esim. kuvitella meneväni avantoon. Ja varpaat oli aina jääkylmät. Eipä ole enää.
Viimeksi muokannut dripple, 02 Joulu 2007, 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Mä en itse missään vaiheessa saanut kuulla arvojani kun äiti puhu vain lääkärin kanssa puhelimessa, joten en tiedä enkä usko että äitikään enää muistaa :/ Kävin kuitenkin ihan yksityisellä lääkärillä että en sitten tiedä. Jotain sanoivat siihen malliin että kannattaa myöhemmin tulla lisätutkimuksiin. Mä olin itseasiassa ihan varma että mulla on kilpirauhasessa jonkinlainen häiriö, monia oireita mulla oli ja on edelleen (tolkuton väsymys, hiustenlähtö, kylmyys, ei tee kovinkaan usein mieli ruokaa...) toisaalta eiväthän nuokaan oireet vielä välttämättä kilpirauhasesta johdu. Ja vielä se kun e-pillereitä syön niin ajattelin että nyt vois olla jotain vikaa kilpparissa ja itseasiassa toivoinkin että olisin saanut lääkkeet kuntoon ja vähän lisäenergiaa :/

Mun isänäidillä on todettu nyt eläkeiällä kilpirauhasen vajaatoiminta sekä myöskin lievä reumakin hänellä taitaa olla. Äidinäidillä on leikattu struuma (eikö sekin viittaa kilpirauhashäiriöön?) ja hänellä on aikuisiän diabetes. En oikein tiedä mikä tuo fibromyalgia on tarkalleen, eikö jokin nivelten ja lihasten pitkäaikainen kiputila?

Muakin vähän ihmetytti että jouduin vielä uusiin verikokeisiin, olin siinä vaiheessa varma että nyt on häiriö ja vaan tarkennetaan arvot että saan lääkityksen. Mutta ei.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Silver »

Kannattaa vaatia nuo kilpparitestit lääkärin määräämään.
Kannattaa myös kokeilla Joicon biojoba shampoota.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
dripple

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja dripple »

ThinkAboutIt: olen aivan varma että sulla on kilpirauhasessa vikaa. Kannattaa mennä uudelleen lääkärille ja pyytää verikoetulokset kirjallisena. Saat kyllä ne entisetkin tulokset hoitajalle soittamalla. On kiva saada lääkkeet ajoissa eikä vasta sitten kun tukka on tippunut kokonaan. Ja monella alkaa ihan uusi elämä kun huomaa että se ei ollutkaan normaalia ettei jaksa mitään tai että palelee niin helposti. Suomessa näiden kilpirauhasasioiden hoito on huonossa jamassa ja jos lääkäri sanoo että joku arvo on "vähän koholla" niin se oikeasti tarkoittaa että jotain on vinossa koska viiterajat on täällä niin väljät.
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Hain nyt arvot paperilla, mitäs arvoja tänne pitäisi kirjotella että osaatte analysoida? Olen niin avuton näiden kanssa  :-[
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Ice »

Jos kirjoitat kaikki niin voimme sanoa mielipiteitä ja mahdollisuuksia ehkä vähän tarkemminkin, voit myös itse ihan googlailla arvojen nimillä jolloin saa viitearvot ja mahdollisten vikojen nimet sekä oireet tietoon  :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Joo, laitoin ihan kilpparifoorumille tästä ja ne kyllä sanoi että aika huonot arvot on, eli siis vajaatoiminta yhdestä arvosta ihan selvä mutta joo laitan kaikki ne tähän jotka ehkä kilpirauhasjutussa auttaisivat, sanokaa jos tarttette lisää arvoja niin täältä kyllä pesee!

S-TSH 5.400
S-T4v 14 pmol/l
S-TPOAb < 33
dripple

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja dripple »

ThinkAboutIt kirjoitti: S-TSH 5.400
S-T4v 14 pmol/l
S-TPOAb < 33
Aivan kuten arvelinkin. Sulla on "subkliininen hypotyreoosi" ja kuulut todennäköisesti niihin joilla nuo vasta-aineet ei näy (no ei näy mullakaan, 20%:lla ei näy). Tarvitset kyllä sen lääkityksen ja sitä sitten nostellaan vähitellen ja alkaa se tukkakin kasvaa... Sun tarvitsisi päästä oikealle kilpirauhaslääkärille, endokrinologille. Pidä huoli että sua ei sitten alilääkitä ikinään eli pysy siellä kilpirauhasfoorumin asiasta tietävien parissa&nbsp; :D Kyllä se siitä! Lääkkeiden jälkeen huomaat että moni asia alkaa pikkuhiljaa muuttua... sitten joudut tuskailemaan tukankin kanssa koska sitä uutta kasvua voi alkaa pukata samaan tyyliin kuin mulla eli tyvestä töröttää uutta tukkaa, tuplasti paksumpaa.&nbsp;

Niin, mun tsh ei ollut noinkaan korkea ja t4v oli myös korkeampi (eli mulla paremmat arvot) ja sain silti lääkkeet.&nbsp;
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Joo, kyllä tämä olo on ollut jo jonkin aikaa sellainen että ei ihan normaalia väsymystä yms.

Puhuin juuri äidin kanssa asiasta, aluksi pelkäsin että äiti luottaa liikaa tuon viimeksi hoitaneen lääkärin sanaan että arvot ihan ok, pitää vaan seurata mutta onneksi äiti oli heti ihan mukana että todellakin mennään ihan asiantuntevalle lääkärille. Suoraan sanottuna vituttaa että käytiin yksityisellä eikä voitu edes sanoa että yksi arvoista on hemmetin korkea, suosittelemme menoa asiantuntijalle.&nbsp;

Pelottaa vaan että mitä jos sitä uutta tukkaa ei tulekaan ja hiustenlähtö vaan jatkuu :/ Sitten kyllä voisi syyttää e-pillereitä... Mutta eikö noilla arvoilla hiustenlähtö olisi ihan niinku loogisimmin kilpirauhasen vika? Miten paljon sulla muuten lähti hiuksia? Jos sulla kerta arvot oli paremmat vielä kun mulla.
dripple

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja dripple »

ThinkAboutIt kirjoitti: Mutta eikö noilla arvoilla hiustenlähtö olisi ihan niinku loogisimmin kilpirauhasen vika? Miten paljon sulla muuten lähti hiuksia? Jos sulla kerta arvot oli paremmat vielä kun mulla.
Mulla oli tsh neljän tietämillä ja siis viiterajojen sisällä. En laskenut paljonko niitä hiuksia lähti päivässä mutta kun lattioilla alkoi näkyä hiuksia ja lattiakaivo meni tukkoon niistä, aloin ihmetellä. En siis yhtään ihmettele jos sun arvoilla lähtee tukkaa. Mutta tapauskohtaistahan se on paljonko niitä lähtee. Ja enemmän mua harmitti väsymys, ajatuksen hitaus, kuukautiskierron sekoaminen jne. kuin se hiustenlähtö.

Kun olen tarkkaillut hiustenlähtöäni niin nyt niitä hiuksia irtoaa n. 30 päivässä (tuskin niitä kaikkia pystyy laskemaan mutta harjatessa ja pestessä tuo määrä). Kyllä sen itse tietää milloin hiustenlähtö on epänormaalin runsasta. Musta on tosiaan tullut kunnon "kilpparivikabongari"&nbsp; ;D Äidilleni aloin huomautella hiustenlähdöstä ja kulmakarvojen ohenemisesta (tai vajiksessa ne ohenee sieltä silmäkulman puolelta, lyhenee koko kulmakarvoitus tavallaan). No, se väitti ettei sillä voi olla vajaatoimintaa kun se oli niin energinen... heh, no sillä sitten huomattiin liikatoiminta joka sekin aiheuttaa hiustenlähtöä. Samoin olen bongannut kahden työkaverin vajiksen ja erään tuttavan. Alhainen hemoglobiinikin ja moni muu voivat aiheuttaa hiustelähtöä mutta kun huomaa jossain ihmisessä kaikki muutkin vajisoireet niin homma on yleensä selvä.

Jo vuosia sitten kävin kilpparitesteissä kun parturi huomautti tukasta. Mulla lähti jo silloin aika ajoin (etenkin syksyisin) tukkaa ja se kuitenkin kasvoi takaisin. Kun kasvavia hiuksia törötti sieltä täältä, parturi kehoitti menemään kilpparikokeisiin. No, vika oli jo silloin mutta eihän tavislääkäri sitä huomannut.
ThinkAboutIt

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ThinkAboutIt »

Joo, mulla siis lähtee tukkaa ihan vain vähän koskettamallakin irti ja heti kun tähän tukanlähtöön aloin kiinnittää huomiota tiesin, että ei ole normaalia. Kaikilta palstoilta sitten luin tekstejä ja yritin päähäni takoa että "ihan normaalia kausittaista hiustenlähtöä, älä hermoile" mutta tämä ei kyllä enää mitään normaalia ole :/

Mulla kuukautiskierto pysyy täydellisenä e-pillereiden ansiosta (tai no eihän se kuukautiskierto oikeastaan ole mutta siis "menkat" tulee aina ajallaan) joten en tiedä, olisiko siinä jotain häiriöitä. Tämä väsymys... ei herranjestas. Vaikka nukkuisi 10 h yöunet arkena meinaa jo ensimmäisellä tunnilla nukahtaa ja samoin aina nukahdan kun pitäisi tehdä läksyjä. Kavereillakin saatan ihan yhtäkkiä nukahtaa. En oikein tiedä miten muuten tuo on vaikuttanut eli en osaa sanoa onko esim ajatuksenhitautta, hyvin mahdollista että on. Sittenhän sen parhaiten huomaa kun saa ne lääkitykset että miten pahasti onkaan ollut pihalla "normaalisuudesta".

Mulle hmm 3kk sitten kampaaja ei sanonut mitään. Ei että hiuksia lähtisi paljon tai että ne olisivat poikkeuksellisen ohuet tai vastaavaa eipä pahemmin päänahastakaan sanonut, en kyllä tiedä oliko tuota taliköhnää vielä silloin.

Toivon todella että saisin nyt asian kuntoon. Hiukset on mulle kuitenkin ulkonäköperfektionistina todella tärkeä juttu ja nykyään en edes pahemmin uskalla niitä mitenkään asetella tai laittaa haluamalleni kampaukselle saati edes harjata kun niitä lähtee niin paljon. En kestä jos joudun tätä sulkasatoa vielä kauan kestämään :(

En muista kysyinkö jo täällä (anteeksi, olen _erittäin_ väsynyt enkä jaksa selata nyt) että miten nopeasti se tyroksiini sitten tehoaa kun sitä lääkkeenä saa?
Antonella

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Antonella »

Tämä ei ole missään nimessä mitään tieteellistä tietoa, mutta kun itse aloitin Yasmin-pillerit (nyttemmin olen vaihtanut ne pois kun niistä tuli niin kovia mielialan heittelyitä) niin tukkaa lähti ihan törkeästi. Ja muistan ainakin yhden kaverin sanoneen ihan samaa. Ja kun sanoin tästä lääkärille niin hän sanoi että "enpä usko että se voi pillereistä johtua, kun ei noissa sivuvaikutuksissakaan semmoista oiretta listata". Ööh...

Toisaalta, nyt kun ajattelen vielä asiaa taaksepäin niin oli monenmoista stressiä myös ilmassa, samoin raudan puutetta. Hiustenlähtö on usein monen asian summa, ja sen huomaa niin nopeasti, jos vähänkin kiinnittää tukkaansa huomiota. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin kyllä sinulle kasvaa vielä uutta tukkaa tippuneen tilalle!
Viimeksi muokannut Antonella, 06 Joulu 2007, 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin