Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Kiitoksia, olet enkeli! O:) Tosiaan tuo kelual DS oli kyseessä, aluksi ei ollut sen kanssa mitään ongelmia, joten varmaan jonkinlaisesta herkistymisestä on kyse. Laitan siis tuon System 4 seuraavaksi kokeiluun!
Cogito ergo doleo.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja almiros »

^ Mä suosittelen kokeilemaan myös Selukosia apteekista. Ei ole ainakaan kamalan kallis, jotain 8 euroa.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Selukos on hyvä tuote, mutta sehän on kanssa aika voimakas lääkeshampoo, ja pakkausselosteessakin varoitetaan ihoärsytyksestä, joten jos on paha tilanne ihon kanssa, niin voi olla että kannattaa ainakin väliaikaisesti kokeilla jotain ei-lääkinnällistä, kuten sitä Simiä tai jotain vastaavaa sopivalta vaikuttavaa.
1cFii, oma väri.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Hmm, tuo 8 euron hinta nyt ei ole kuitenkaan niin paha, joten saatanpa vielä käydä nappamassa tuon Selukoksenkin testiin. Kiitos siis vinkistä! Jos tuo ei aiheuta yhtä pahaa hallaa kavoille kuin tuo Kelual DS, niin voisin pitää sitä pahan hädän varalta jemmassa. En ehkä viitsi enää lotrata noilla lääkeshampoilla ihan yhtä huolettomasti kuin ennen, mutta toisinaan hiuspohjan kutina ärtyy niin pahaksi, että jos ei muuta niin edes ajatus jostain lääkeshampoosta lohduttaa. :P
Cogito ergo doleo.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Liina »

Keväällä taas taliköhnä palasi pahana biotiini kuurin takia. Ei siis biotiiniä mulle enää. Mulla auttoi Simin System 4 Mild shampoo ja XZ Aito Hoitoaine päivitäisessä käytössä ja Simin Oil cure mask vielä tehohoitona. Toi Mild shampoo pesee tosi puhtaaksi, mutta ei kuivata liikaai ja XZ on riittävän kevyt kosteuttamaan myös päänahkaa. Mulla pahin ongelma on että päänahkä on yhtä aikaa rasvanen ja kuiva ja sen takia kökkööntyvä.

Nyt voin jo käyttää välillä muitakin tuotteita, mutta palaan aina Mild Shampooseen jos tuntuu ettei päänahka puhdistu kunnolla. Kehuin Mild shampoota miehelle, joka pesi sillä muutaman kerran sai pahan allergisen reaktion! Silmät meni ihan punaisiksi pesun jälkeen, vaikka ei ollu menny shampoota silmiin. Mulla taas ei ole ollu mitään ärsytystä, päin vastoin vähentää ärtyneisyyttä.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
loko
Haiven
Haiven
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2012, 16:19

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja loko »

mulla seborrea pysyny kurissa jo kauemman aikaa selukosilla :) kerran kuussa pesen sillä jos alkaa päänahka kutiseen ja avot! :)
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Ootteko kokeilleet Lactolinella pestä hiukset? Mä pesen silloin tällöin ja tuntuu ihan hyvältä. Ei siis ole kyllä taliköhnään vissiinkään tarkoitettu.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

System 4 Shale Oil shampoo ei näin viikon kokeilun jälkeen valitettavasti riittänyt omassa päässä kutinaa hellittämään, tosin olisihan kohtuutonta verrata tuota mihinkään äkäseen lääkeshampooseen. Selukos ei onnen onneksi aiheuttanut mitään reaktiota, toivottavasti ei myöskään tulevaisuudessa! En ole ehtinyt selukosilla pestä kuin kerran, mutta helpotti (ei ihan poistanut kuitenkaan) kutinaa heti.

Ajattelin, josko hankkisin vaikka vielä esim. Nizoralin arsenaaliin. En tiedä, onko noiden lääkeshampoiden vuorottelusta oikeasti mitään hyötyä (= en herkistyisi yhtä helposti), mutta pelkään nyt kovasti, että herkistyn vielä niille kaikille. :-\ Kutina on nytkin vain pieni osa siitä, mitä oli joskus pahimmillaan, ja se on aivan sietämätöntä. Joudun varmaan luopumaan haaveesta pitkistä hiuksista, jos en saa tätä pysymään muilla konstein ruodussa.
Cogito ergo doleo.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Tuskin sä kaikille herkistyt, jos käytät ohjeen mukaan. Ehkä kuitenkin kannattaa käyttää aina yhtä kerrallaan sen aikaa kuin ohjeessa sanotaan, jotta aine saa tehdä työnsä. Minusta Nizoraliakin kannattaa kokeilla, koska siinä on eri vaikuttava aine, ja jokin niistä voi tehota paremmin kuin toiset. Meillä taisi siipan päähän tehota juuri ketokonatsoli (Nizoral) noista lääkeshampoista parhaiten, en muista ihan varmaksi... Jospa siis käyttäisit Selukosia tai Nizoralia tiukasti ohjeen mukaan niin kauan kuin käsketään, ja jos ei ole riittävästi auttanut niin sitten kokeilet toista..? Jospa jommankumman kuurin jälkeen pelkkä harvakseltaan ylläpitopeseminen riittäisi, ja muulloin sitten vaikka se Shale Oil. :)
Viimeksi muokannut evergreen, 11 Loka 2014, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Ok, toivotaan kovasti niin! Tuota Kelual DS:ää mä tosiaan käytin hieman ohjeen vastaisesti -- siinä ei edes mainita, että voisi käyttää myös pidemmällä tähtäimellä, ainoastaan kuurista on mainintaa. Mähän pesin sillä suunnilleen noin kerran viikossa ehkä vuoden ajan. Joten tarkemmin ajateltuna tuskin ihme, että herkistyin sille. Käyttelen siis nyt orjallisesti tuon Selukosin loppuun, ja sitten vasta kokeilen muita. :) Shale Oilinkin kokeilut jatkuu, itsekin vähän elättelen vielä toivoa, jos tuo vähemmän kriittisessä tilanteessa riittäisikin.
Cogito ergo doleo.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Minä täällä taas hei. ;D Selukos on toiminut niin hyvin, että tunnen itseni tyhmäksi kun ei aikaisemmin ole tullut kokeiltua. Vaikka aluksi vaikutus ei tuntunut mitenkään älyttömän tehokkaalta, niin näin pidemmän päälle se kyllä on ehdottomasti ollut. Noudatin tällä kertaa orjallisesti ohjeita, eli pidin aluksi parin viikon kuurin ja sen jälkeen olen pessyt kerran viikossa. Enää ei ole tarvinnut edes miettiä hiuspohjan kutiamista. :)
Cogito ergo doleo.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ No parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Hieno juttu! :) Käytätkö nykyään jotain normishampoota noiden Selukos-pesujen ohessa?
1cFii, oma väri.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja tipson »

Mulla muuten on tehonnut teini-iässä hyvin Loreal Elvital hilseshampoo, jossa vaikuttavana aineena on toi sama seleenisulfidi kuin Selukosissa. Elvital on vaan huomattavasti edullisempaa, mutta en ole niin varma, että se sopii mulle enää, kun iho on herkistynyt noista ajoista. Mutta muistaakseni tuonkin kanssa kävi niin, että aluksi se toimi, mutta jo toisen pullon kohdalla aivan kuin iho olisi jo tottunut seleeniin siten, ettei se enää tehonnutkaan. Tuossa Selukosissa on varmaan korkempi pitoisuus vaikuttavaa ainetta. Selukosin pakkausselosteessa lukee, että voi aiheuttaa hiusten kellertymistä, onko kukaan huomannut tällaista? Niin ja auttaakohan seleenin popsiminen sisäisesti seborreaan? :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Joo ne pitoisuudet ovat varmasti ihan eri luokkaa. Sekin kertoo jotain, että lääkeshampoissa on tarkka ohje käytöstä/kuurista, oletan että Lorkuissa ei.

Ei ole meillä ainakaan Selukos värjännyt hiuksia. Selosteessahan sanotaan vain, että riittämätön huuhtelu voi johtaa värjäytymiseen. Ei sen oikein käytettynä pitäisi sellaista aiheuttaa.

Seleeni sisäisesti on varmaan aika eri asia kuin tuo yhdiste ulkoisesti, mutta kyllä mäkin olen usein miettinyt seleeniä lisäravinteena, kun eikös Suomen maaperä ole sen suhteen niin köyhä, että sitä lisätään lannoitteisiin..? Saatan kyllä sekoillakin. ;D Olen mä jotain Tolosen mömmöä joskus napsinutkin, jossa oli seleeniä. Hmm...
1cFii, oma väri.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja ZEN »

evergreen kirjoitti: Käytätkö nykyään jotain normishampoota noiden Selukos-pesujen ohessa?
Olen itse asiassa pystynyt käyttämään vähän mitä sattuu! :D Kaapit ovat pullollaan eri shampoita vanhoilta epätoivoisilta ajoilta, joten olen koittanut niitä käytellä pois nyt kun en ole joutunut enää nirsoilemaan niiden kanssa. Lueskelin tuossa hiusten rasvoittumisketjussa mainitsemistasi Faith in Nature shampoista, laitoinpa niitäkin tilaukseen, jos vaikka niistä löytyisi jokin suosikki. System 4 Shale Oil shampootakin olen käytellyt, mutta koska en pidä mentolin tunnusta tai tuoksusta, se on jäänyt vähän vähemmälle käytölle.

Mä olen muuten joskus syönyt seleeniä lisänä, juurikin siitä syystä, että itsekin olen kuullut suomalaisten saavan sitä liian vähän. Eipä se ehkä muutaman kuukauden kuuri ainakaan mitään merkittävää eroa tehnyt mihinkään, en tosin kyllä tiedä kuinka kauan tuollaista pitäisi syödäkään tulosten toiveessa. :-[ :P
Cogito ergo doleo.
Vastaa Viestiin