Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja tipson »

Juu täällä ollaan jo 10 vuotta kärsitty seborreasta välillä enemmän tai vähemmän. Erilaisia kortisooneja ja shampoita on tullu käytettyä, mutta viime vuonna löyin mainion ei-lääke -shampoon joka mulla on auttanut kovasti :)
Eli Dermosilin hilseshampoo. Siinä on vaikuttavina aineina jtn, jotka estää yleisimpien hiivojen liikakasvun päänähässä ja tätä kun käyttää kuurina 2vk joka päivä niin auttaa mulla ainaki :) Oon niin ilonen että jotain apua on löytyny. Mulla aina arveuttaa äyttää noita kortisooneja :/ nytkin ois uus resepti johonki litkuun, muttei huvita enää käyttää niitä ku ei nekää pitkää apua anna. Eihän tolla dermosilillakaan ongelmaa saa ku kuukaudeksi suunilleen kun käytön on lopettanu. Dermo vaan tuntuu aika kuivattavalta aluksi kaikkien erisanien ja ym. jälkeen, mjtta pesun jälkeen hieron erisania tai lv:n hoitsikkaa kosteuttamaan päänahkaa. Joskus kosteutan Humektanilla.&nbsp; <3

Nykyään vedän myös päivittäin lääkärin suosittelemana probioottipitoisia maitotuotteita. Ne kuulemma toimii paremmin ku probioottikapselit. Näitä oon nyt sitten ihan syyskuusta asti syöny koko ajan ja kai ne auttaa :D

E-pillerit omalla kohdalla pahensi sillä tavalla, että päänähan ongelmista tuli kokoaikaista. Ennen pillereitä oli niin että esim. 3kk oli köhnää sitten se ikään ku parani itestää pariksi kuukaudeksi ja sitten taas tuli köhnää. Ennen pillereitä köhnä taas oli rasvasta ja nykyään kärsin kuivasta seborreasta. Oon lopettanu pillerit 5kk sitten mutta vielä on kuivaa toi hilseily. Pillerit tosiaan lopetin kun alkoi hiuksia tippuilemaan liian tiuhaan :/ ja ne ei todellakaan edesauta ton suoliston ja ihon hiivan kaa..
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
LP_Alice

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Kävin tänään apteekissa metsästämässä tuota Icen vinkkaamaa Ducray Kelual shampoota, mutta en löytänyt kuin jonkinlaista samalla nimellä kulkevaa voidetta. Päätin kuitenkin ostaa sen testiin, kun päänahka on taas villiintynyt niin pahasti, että joka toinen päivä mietin epätoivoisena, voinko koskaan kasvattaa pitkiä hiuksia vai aijaako tää sama vaiva mut lopulta taas kampaajalle ja lyhyttukkaiseksi. :-[ Ilmeisesti tuo voidekin on tarkoitettu seborrean hoitoon (vauvoilla?), joten kaipa siitä jotain hyötyä voisi olla. Tarkoitus olisi myös ostaa tuo shampoo, kunhan sen jostain löydän.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja tipson »

^ Miksi sinun pitäisi leikata lyhyeksi? Tottakai päänahka hengittää ehkä paremmin ja kesällä saa paremmin auringonvaloa mutta&nbsp; esim. isälläni, jolla on lyhyet hiukset niin ekseema oireilee samanlailla hiusten pituudesta huolimatta. Siis verrattuna omiin pitkiin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
LP_Alice

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Nimenomaan tuon hengittävyyden takia, mulla oli muutama vuosi sitten lyhkäset hiukset ja silloin oli vähemmän tukala olo ja kutina myös helpotti vähemmällä. Nyt tuntuu, että mitä enemmän hiusta niskassa muhii, sen ärtyneempi on myös päänahka. :-[
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja tipson »

^ juu tää on kyllä hankala vaiva :/ mulla just niskassa hiusraja on aika huonona..siks en kehtaa mm. leikata kovin lyhyiksi vaikka tekis mieli leikata värjätty osuus, tai pitää kiinni, kun noi laikut ei oo kovin kaunista katseltavaa :s
Lyhyeen tukkaan saa tietty shampoon ja kortisoonit ym. levitettyä kans paremmin, mikä vois helpottaa.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
LP_Alice

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mä täällä taas vaihteeksi turisen. ;D Pakko jakaa suositukset Ice:n mainitsemasta Ducrayn Kelual DS shampoosta! :-* Tuota Kelual voidettakin tuli kokeiltua, toimi kans mutta oli hankalampi käyttää ja ei ollut yhtä tehokas, varmasti siksi, koska se soveltuu myös vauvoille. Mutta tosiaan, ensimmäisen kerran lykkäsin tuota shampoota hiuksiin lauantaina, ja mun päivittäin kutiava hiuspohja ei ole oireillut vielä ollenkaan sen jälkeen. Käytän tuota niin, että pesen ensin normi shampoolla ja huuhtelen, sitten laitan tuota Ducrayta hiuspohjaan vaikuttamaan n. 5-10 minuttia (ohjeessa sanotaan 3min, mutta joo...) Kaksi kertaa viikossa suositellaan käyttämään kuuden viikon ajan, mutta ajattelin käyttää tuota muutaman viikon kuluttua lähinnä tarpeen mukaan. Aika kallishan tuo on, 19€/100ml, mutta mielestäni kyllä hintansa väärti. Vaahtoaa tehokkaasti, eli paljoa ei tarvi läträillä sen kanssa. :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Ice »

Hienoa kuulla! :) Kallis aine ajaa hintansa takaisin aika pian jo siinä että monesti elinikäinen, tai ainakin kymmenien vuosien, ongelma on vihdoin kurissa. En ole myöskään kuullut että tällä "testitapauksellani" shampoon teho olisi lainkaan laantunut näin ajan myötä, joten positiivisin mielin senkin suhteen :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Onko tuo Ducrayn Kelual DS shampoo tarkoitettu siis rasvoittuville päänahalle vai minkälaiselle?
LP_Alice

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Kuvauksessa vissiin mainittiin, että shampoo olisi ainakin kutiavalle ja hilseilevälle päänahalle ja muistelisin, että siinä mainittiin myös rasvoittuva päänahka. Tuota kuitenkin suositellaan pitämään päässä ainakin se 3 minuuttia, että siitäkin syystä tulee kyllä ihan puhdasta jälkeä. :)
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Kokeilin äsken tuota Ducrayn Kelual DS shampoota ja nyt päänahassa tuntuu jännältä. Sellainen, hmm miten sitä nyt kuvailisi, kihelmöinti tai sellainen. Tuntuuko sullakin Alice päänahassa pesun jälkeen jotain?

Oli muuten ihastuttava tuoksu tuossa shampoossa, mä ainakin tykkään siitä tosi paljon. Oletteko muuten käyttäneet ainoastaan tuota shampoota, vai sen rinnalla myös muita? Mulla oli tukka tosi likainen, joten pesin sen eka Besaven shampoolla ja sitten vaahdotin tuolla Ducrayn Kelual DS:llä. Ostin myös sitä Elution&nbsp; shampoota, jolla ajattelin pestä välipäivinä, ja kahdesti viikossa siis tuolla Kelual DS:llä. Mun on meinaan pakko (ainakin tähän asti) pestä joka toinen päivä vähintään. Eli onko "haitallista" jos käyttää jotain muita shampoita tuon rinnalla?
Angel
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 05 Huhti 2008, 22:46

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Angel »

^ Mistä tuota shampoota saa?
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.
FairyTale
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 18 Loka 2006, 15:45

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja FairyTale »

^Apteekista. Mulla on kanssa tuota vaivaa ollut, etenkin tämä talvi on ollut erityisen vaikea päänahalle. Nyt hankin tuota Ducrayn kelualia pari viikkoa sitten, ja oon ohjeen mukaan käyttänyt. Välipesuilla oon pessyt palashampoolla, ja huuhdellut sen etikalla. Ei mitään mullistuksia vielä näkyvissä, mutta päänahka kyllä tuntuu paremmalta, ja nyt ei tarvitse joka päivä pestä hiuksia.
1b M ii
LP_Alice

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mä pesin tolla Kelualilla ensimmäistä kertaa porukoiden kämpässä, jossa vesi on paljon kovempaa ja kuivattavempaa kuin kotona. En siis tiedä, johtuiko päänahan kuumotus ja kiristely veden laadusta vai tuosta shampoosta, mutta vähän samantapaista oireilua oli joo. :D Mulla tosiaan lähti vaiva jo ensimmäisellä pesulla, eikä ole sittemmin palannut. :) Kaksi kertaa ehdin siis sillä pestä, tosin toisella kerralla lähinnä varmuuden vuoksi. Välipesut hoidan EHS:llä.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mä tilasin netistä jostain apteekkikaupasta, Euran apteekki taisi olla. Apteekkituotteet.fi taisi olla sivusto ellen nyt ihan väärin muista.

Mulla ongelmana päänahan nopea rasvoittuminen. Toivon että saisin Kelualilla pesuväliä pidennettyä. Ostin merkin rasvoittuvien hiusten shampoon myös, se pääsee Kelualin jälkeen testiin.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Seborrea, seborroinen ekseema, taliköhnä

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mun seborrea-päänahkaan on auttanut tämä shampoo:

http://www.iherb.com/Grandpa-s-Wonder-P ... 37-ml/6437 <3

Ei kutise eikä ärsyynny (eikä löydy enää niitä kökkäreitä) enää päänahka. Ja rasvottuukin vähemmän. Kunhan käytän pari, kolme kertaa viikossa. Ja ihana tervan tuoksu.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin