Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä vaihdoin solmukohdan takaa eteen, ei tunnu enää nukkuessa ollenkaan, edellisyönä piti vähän asetella päätä. Näyttää sitäpaitsi söpötä, tuommoinen ruusuke tuossa yökampauksen keskellä.  :D
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Morrigan kirjoitti: Mulla on sellanen ihan jäätävän isolla halkaisijalla oleva donitsin muotoinen valkki, joka voisi soveltua tohon tekniikkaan aika hyvin. Täytyy kokeilla.
Mulla on sellaine valkki missä on nepparit kummassakin päässä. Täytyy käydä ostamassa toinen samanlainen, jolloin saan isomman renkaan aikaiseksi. Kiitti vinkistä, ei olis välttämättä muuten välähtänyt tämä oivallus meikäläisen mielessä  :D
Kimara
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1214
Liittynyt: 26 Joulu 2006, 20:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kimara »

Heh. Kokeilin viime yönä noita t-paitakiharoita. Käytin pohjalla jämäkkää polyesterihuivia, josta sai kiedottua hyvän kiepin. Tarvitsin bsl-mittaiseen tukkaani 10 pinniä avuksi, jotta viritelmä pysyi kiinni, kun kuivaan tukkaan väsäilin. Aamulla näytin Helena Bonham-Carterin pikkusiskolta räjähtäneen harakanpesäni kanssa, eikä tukka ole koskaan ollut niin takkuinen ;D. Kun sain takut kammattua, aavistustakaan kiharasta ei ollut nähtävillä. Ei tainnut tää tekniikka olla sit mun juttu :P.
1a F ii Tukkakuva
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mulla nyt se ongelma, että tekis mieli kiharrella mutta tukka menee niin helposti kiharalle, että sitää tulee sellanen sykkyräpesä. Tämän vuoksi yökampaukset ovat poissuljettuja, niistä tulee hirveen tiukka söhrö. Samoin viimeksi puikolla (Pearl Wand) tehdessä tuli hirveen tiukkaa kiharaa, ja niin myös kukkapatukoilla. Ja mitään lämpörullia ei jaksa vääntää. Pitää varmaan seuraavaksi kokeilla puikkoa jollain isolla hiusosiolla, niin ei ehdi ottamaan lämpoä vastaan niin kovin.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Arvokas

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Arvokas »

Itse kyllä rakastan kiharoita vaikka en aina jaksanutkaan niitä laittaa pesun jälkeen. Nyt on lyhyet hiukset eikä kiharrus siis onnistu vielä pitkään aikaan mutta innolla odotan mahdollisuutta kihartaa.

Itse olen ihan hullaantunut vintage-kiharakampauksiin! Juuri sellaisen 20-/30-luvun kiharapilven itsekin haluaisin ja olen kyllä monesti yrittänyt eri tekniikoilla. Pincurls oli ensimmäisiä mitä kokeilin, kun youtubessa niihin törmäsin. Kiharat muotoutuivat pinneillä helposti vaikka oli aikaa vievää. Kiharat eivät kuitenkaan pysyneet ollenkaan. Kouluun kun innostuin kiharat laittamaan niin pienikin tuulenvire matkalla selvitti ne suoriksi. Asiaan varmaan vaikutti myös etten millään halua laittaa paljoa tuotteita tukkaan, jotta vastapestyjen hiusten tunne ei häviäisi niin nopeasti. Ja varmaan myös liika kiharoiden selvittäminen harjalla. Hiuksillani on muutenkin taipumusta laineille ja pienille kiharoille tietyissä suortuvissa niin oletin että pysyisi sinnikkäämmin.

Myöhemmin kokeilin oikeaan vanhanajan tyyliin kihartaa kangassuortuvilla. Näin jossain suomifilmissä naisen kihartavan kangassuikaleilla ja kun itsekin sain käsiini rikkinäisiä lakanoita niin kokeilin. No, tulos oli tällä kertaa paljon pysyvämpi, sain sellaisen lammas-afrolookin. Oikeastaan pidin siitä, hiukset oli herttaisen vallattomat vaikka hyvin kuivahkot. Tälläkertaa ei kampaaminen tai harjaaminen suoristanut millään! Hyvin permismäinen lopputulos. Käyttäisin nyt jos olisi tukkaa sellaiseen. :^)

Kun tuon kihartamisen aloitin niin ostin itselleni pitosuihkeen. Jonkun halvan garnierilta, piti olla extra pitävä mutta pincurlsien kanssa lähti heti harjaamalla.  Onko kellään täällä antaa vinkkejä hyvään suihkeeseen joka muotouttaa ja pitää kiharat hyvin? Ehdotuksia otetaan vastaan! Ainakin Lottabodysta olen kuullut hyvää vintage-harrastajilta.

Ja jos erilaisia tapoja kihartaa tukka tarvitaan niin tämä tyttö kihartaa tukkansa ties mistä ja miten. Muutenkin oikea hiusjumalatar:
https://www.youtube.com/user/beautyklove/videos

Hänellä on muutenkin todella hyviä hiusvinkkejä!
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Minä olen ostanut kiharoiden pitoon Goldwellin Twist Around-suihkeen, se tosin on lämpöaktiivinen, mutta oman piikkisuoran hiuksen pitää aika hyvin kiharalla (raudalla ja puikolla väkerretyt).
En tiedä, miten pitää ilman lämpövaikutusta.

Ilman lämpöä on jähmettimenä toiminut Yves Rocherin (juu!) tuuheuttava suihkittava neste, en vaan muista nimeä, siis niin kuin pinnikiharoiden alle. Koppuroittaa hieman, mutta tarvitsen pitoa.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

pinkpepper kirjoitti: https://www.youtube.com/watch?v=bsGuWokn47A

Kokeilin videon osoittamaa tekniikka hiuksiini viime yönä, ja voi jestas sentään miten nätiti kikkuart tuli!! Ihan loistava tekniikka, ja mikä parasta - ilman lämpöä.
Tein sykeröt tällä tekniikalla ja jännityksellä odotan millaiset kikkurat syntyy. Olen kerran aiemmin tehnyt tällä tekniikallla, mutta hiukset jäi liian kosteiksi ja lopputulos oli suora. Nyt annoin kuivaa hiusten pesun jälkeen ja vasta sitten sumutin jätettävää hoitoainetta. Avaan aamulla punokset. Tää on kiva kampaus ihan päivällä pidettäväksi. Papiljotit päässä ei tee mieli mennä edes lähikauppaan.  :D

Edit. Tuli tosi kivat laineet, jotka lakan avulla ovat pysyneet jo kolmatta päivää.  :) Ensin vaan oli sellainen suora palkki takaraivolla, mutta se sulautui kiharoiden joukkoon pian.
Viimeksi muokannut Eudokia, 10 Heinä 2015, 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mäkin kokeilin tuota, mutta koska takaraivoni on muutenkin lattea, en halunnut sinne jäävän suoraa hiusta ja aloitin pyörittelyn takaraivolta. Etumaisten hiusten haluan muutenkin olevan loivemmat, kun se vähän tasapainottaa sitten rajaa kihartamattomaan otsikseen. Lisäksi varioin alaosan nutturalle pyörittelyn sijaan sitomalla hiusten päät toisiinsa päälaella ja kiinnittämällä vielä parilla pinnillä, uskon helpottaneen tuntuvasti kylkinukkumista.

Ei ollut mulle kyllä se oikea metodi lopputulokseltaan, tykkään isommasta kiharasta kuin mitä mun hiuksiini tällä tavalla syntyi.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

En ole kuitenkaan tyytyväinen kahden sykerön tekniikkaan. Kiharoista tulee sellaista liian pientä söheröä. Nyt pesin hiukset ja annoin kuivaa täysin kuiviksi ja suihkuttelin sit vasta jätettävällä kosteutta ja punoin yhden kireän sykerön. Avaan aamulla ja toivon, että jos tulis mieleinen lopputulos.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Mulla ei ole aikaa käyttää mitään kiharrusrautoja yms, joten tykkään tehdä kiharat yösykeröillä tai -leteillä. Noissa on kuitenkin huono puoli se, että kiharat lähtevät suoristumaan mun luonnostaan piikkisuorassa tukassa päivän mittaan. Minkälaisia muotoilutuotteita kannattaisi käyttää sykeröitä väsätessä, jotain megavahvaa muotovaahtoa? Kiharasprayt yms. taitavat olla suurimmaksi osaksi lämpöaktiivisia, joten ne eivät varmaankaan toimi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

Ostin lämpöpatukat  (Björn Axen tms.) Prisman alesta 6 eurolla ja wow ku ne on hyvät. Niillä saa napakat kiharat jotka on ekana päivänä kunnon säkkärät ja sitten vielä seuraavanakin päivänä siisti mutta enemmän laineilevat. Punainen tukka kiittää kun joka päivä ei tarvii pestä hiuksia.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Löysin yhdestä lukemastani blogista saman tavan, jota oma kampaajani käyttää kestävien kiharoiden tekoon; ensin muotovaahtoa, lämpösuojaa, suolasuihketta/hiuspuuteria ja lopuksi hiuslakkaa.

http://primebody.fitfashion.fi/2016/01/ ... tekeminen/

(Pahoittelen, tekstin kieli on suht kökköä...)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
sofiiia

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja sofiiia »

Itse en käytä lämpöä ollenkaan hiusten muotoiluun. Omaan luonnonkiharaan tukkaan on kuitenkin kiva saada volyymia ja vaihtelua bantu-solmuilla (bantu knots, googlaamalla löytyy hyviä ohjeita suomalaistyyppisille hiuksille vaikka pääasiassa on afrohiuksisten suosiossa :o ::)). Joku yllä pohti, miten ilman lämpöä tehdyt kiharat saa pysymään.. Itse kostutan tukkaa hieman vedellä ja jakaesani sitä osioihin, laitan kuhunkin osioon itse tehtyä pellavansiemengeeliä (mikä tahansa geeli varmaan käy?) ja sitten kieputtelen ja asettelen solmut päähän, nukun yön yli ja aamulla tukka on käkkärällä (tässä vaiheessa näyttää epätoivoiselta, mutta kyllä se siitä!). Itse avaan kiharoita ensin sormin ja mahdollisesti myös harjan kanssa ja laitan vielä sheavoita, joka erottelee kiharat kauniiksi ja kiiltäviksi. Kiharat pysyvät kauniina yleensä kaksi päivää ja sitten alkaakin olla aika toistaa prosessi halutessa. Suosittelen ja kuvittelisin, että nämä kiharat pysyisitvät myös suoremmassa tukassa, jos on hyvät geelit pohjana  :ts :ts
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Kuvia  :D ! Sekä tekovaiheesta, että valmiista tukasta  :) .
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja SH »

Mistähän voisi ostaa "kylmärullia" eli cod wave rodseja? Mieluusti hakisin ihan kaupasta. Idhairilla ei ole ainakaan.
Vastaa Viestiin