Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
hairyfairy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:53

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja hairyfairy »

pipari kirjoitti:
Ananas kirjoitti: Voi vitsi, noita minäkin olen monesti katsellut, mutta en vielä ole uskaltanut ostaa. Joko sinä olet ihan kokeillut kiharoiden tekoon? Tuleeko hyvää jälkeä?  :)
Lauantai-iltana laitoin uudet patukat eka kertaa päähän ja pidin niitä yön yli. Eivät haitanneet nukkumistakaan yhtään pehmeytensä takia. Hiuksistani tuli vähän liian kikkarat, mutta pitää ensi kerralla laittaa paksumpia osioita per patukka. Muuten olin kyllä tyytyväinen kiharoihin. Patukat pysyivät napakasti paikallaan nukkuessakin, joten ei jäänyt yhtään suoraa suortuvaa, kuten vanhoilla patukoilla, jotka aina löystyivät/lähtivät irti  :)
Minäkin sitten ostin nuo "kukkapatukat" ja nyt on tulos nähtävillä  ;D : LAMMAS!!! Eli siis tosi säkkäräkäkkärää tuli, yön yli pidin ja todellakin oli mukava nukkua nuo päässä. Täytyy tosiaan seuraavalla kerralla laittaa rutkasti enemmän hiuksia yhden patukan ympärille. Mutta kerrankin on kunnon kiharaa eikä mitään suora-kihara-suora -hamppua.

Sitä permistä odotellessa...  :P
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kuinka laitatte papiljotit pään päällä niin, ettei rulla paina rullan takimmaisia hiuksia eteenpäin tai paina seuraavan rullan hiusten tyveä lättänäksi? (Käytän isoja rullia volyymin lisäämiseksi)
Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

Mäkin ostin Seppälästä kukkapatukat ja kokeilin niitä ja lopputulos hyvin... hmmm... mielenkiintoinen. Sellainen jokasuuntaan sojottava afrokihara/lammas.  ::) Kun minulla tuo kihara on aika voimakasta ihan omasta takaa, oli lopputulos patukoilla melkoinen. Täytyy laittaa seuraavaksi patukat vain vähän kosteisiin hiuksiin ja pitää lyhyemmän aikaa ehkä sitten tulos olisi parempi.  ;D Muuten patukoita oli helppo ja mukava laittaa/käyttää.  :)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja deko »

Joo, kukkapatukat piti myös testata viime lauantaina. Ihan hyvät kiharat, tein melko isoilla osioilla niin ei tullut sitä klassikko-lammasta. Tuntuisi olevan nuo kukkapatukat melko heppoista ainetta, tuskin montaa kymmentä käyttökertaa kestävät. Mutta varmasti niillä saa koko rahan edestä hupia aikaiseksi.

Yllättävän hyvin pysyivät liukkaassakin hiuksessa ja eivät painaneet kalloa kun paplarit päässä makoilin sohvalla ja katsoin telkkaria.

Olen yhä kiitollinen siitä etten ole aikuisiällä permanenttiin sortunut ja myös siitä ettei ole luonnonkiharaa tukkaa. Onhan se mukava hyvin satunnaisesti piristää päivää kikkuroilla, mutta jos tällaista pitäisi joka ikinen päivä katsella ja laittaa niin hihat palaisi varmasti.
this too shall pass.
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Koala »

Haha, joo patukoilla voi saada aikaan järkyttävän lopputuloksen  ;D. Joskus teinimpänä laittelin, niin olihan ne usein naurettavan näköiset, vaikka tyyliä tietysti hain ;D . Viime aikoina on käynyt mielessä hankkia jotain noitten iänikuisten rullapapiljottien tilalle. Hermot menee, kun ne jämähtää ikävän napakahkosti tukkaan ja vie osan mennessään. Että jos harvennusta kaipaa niin... Muutenkin minulla on harjakset harventuneet, joten ei kiitos. Oon vähän pohtinut siis lämpö/höyryrullien ostamista. Kuitenkin ois kiva löytää joku kivuton vaihtoehto, että sais aikaan välillä piristystä muuten suoraan tukkaan.
hairyfairy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:53

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja hairyfairy »

Juu helposti patukoilla kyllä lammaslookin saa  ;D . Totta on, että ei nuo kukkapatukat vaikuta kovin kestäviltä, mutta eipä ne nyt niin paljon maksaneetkaan. Ja ainakin meikäläisellä ei tarvitse käyttää kuin muutama patukka kerralla, niin säästyy niitä muita sitten myöhemmille kerroille. Jos kaikki tunkisin päähäni, tulisi varmaan oikein super-lammas -tyyli. Pitäisiköhän kokeilla joskus....  ;D ;D
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja deko »

Koala kirjoitti: Viime aikoina on käynyt mielessä hankkia jotain noitten iänikuisten rullapapiljottien tilalle. Hermot menee, kun ne jämähtää ikävän napakahkosti tukkaan ja vie osan mennessään.
Suosittelen lämpimästi superlonpaplareita. Eivät varmasti rasita haivenia. Löytyy marketeista paria kokoa ja eivät ole kalliita, ne päässä pystyy oikeasti nukkumaankin. Vaaleanpunainen superlonlieriö joka kiinnitetään sellaisella muovijutulla. Tosin superlonjuttujen kanssa hius ei kuivu mitenkään salamannopeasti kun se ilmanvaihto ei ole niin hyvä kuin perusmalleisssa.

edit: olipas lujassa löytää kuva, hakusanojen määrä oli melkoinen kunnes aloin selaamaan suosiolla himputevalmistajien sivuja  ;D

nuo possunpunaiset ovat niitä superlonpaplareita joista kerroin.

Kuva
Viimeksi muokannut deko, 16 Maalis 2006, 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
this too shall pass.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mulla jää superlonpaplareiden muoviosista kauheet painaumat hiuksiin. Muuten ovat kyllä aivan supermukavan tuntuiset päässä  :)
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Iiris »

Tekeekö kukaan suht lyhythiuksinen pinnien avulla kiharapehkoa? Siis siten, että kieputetaan hiusosio "ympyrälle" ja pinnillä paikoilleen. Ei varmaan luonnistu tosin, jos on kovin paksu tukka, mutta itse olen aikessa tällaista kokeilla lähitulevaisuudessa, niin tulisi hieman piristystä juhlalookiin. ::)

Olen myös harkinnut sellaisia pitkiä patukkapaplareita, mutta en eilen kaupassa katsellessani osannut sitten päättää koon suhteen.. :-\ Lammasturkkia en siis päähäni tavoittele... :P
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Elisaka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 83
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:08

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Elisaka »

Mitkä muotoilutuotteet olisivat hyviä kiharoiden tekoon? Juhlat on tulossa, eikä ole harmainta aavistustakaan, mikä päähän tunkisi. 

Omistan puolipitkät, hennot hiukset. Viimeksi kun kiharoita tein, näytin lähinnä lampaalta väärien muotoilutuotteiden vuoksi. (Omista taidoista puhumattakaan)  ;D

EDIT : eikun tarkoitin ihan, mitä tuotteita (esim. osis,wella tms.). Olen huono ilmaisemaan itseäni :D
Viimeksi muokannut Elisaka, 03 Huhti 2006, 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii
Iiris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1260
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:25

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Iiris »

Iiris kirjoitti: Tekeekö kukaan suht lyhythiuksinen pinnien avulla kiharapehkoa? Siis siten, että kieputetaan hiusosio "ympyrälle" ja pinnillä paikoilleen. Ei varmaan luonnistu tosin, jos on kovin paksu tukka, mutta itse olen aikessa tällaista kokeilla lähitulevaisuudessa, niin tulisi hieman piristystä juhlalookiin. ::)
Vastailen täällä nyt itselleni, kun tuli kokeiltua tuota keinoa viikonloppuna. Tulos oli yllättävän hyvä! 8)
Kiharoista ei tullut liian pieniä, vaan luonnollisia, keskikokoisia ja kuohkeita. Hieman vaatii vielä fiilaamista tai piippaussaksien ostamisen, että saa ihan kaikki tasaisesti kiharalle, mutta tästä on hyvä jatkaa. :D

Itselläni oli alla muotovaahto - en tiedä, mikä olisi paras mahdollinen tuote tuohon tarkoitukseen. ???
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Ellsa kirjoitti: Mitkä muotoilutuotteet olisivat hyviä kiharoiden tekoon? Juhlat on tulossa, eikä ole harmainta aavistustakaan, mikä päähän tunkisi.  ;D
Tuolla Icen viestissä mainittiin ainakin muotovaahto, kampausneste, (geeli) ja lakka.
1c M ii, tjsp
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Tilasin HS:ltä alennus-matrixeja ja nyt on testattu:

Matrix curl.life contouring milk
Todella kevyt ja pehmeä koostomus, ei yhtään tahmainen. Tekee kiharoista kimmoisat ja vähän "kovat" tai oikeastaan sokerisen tuntuiset (ei silti tahmeat). Ei oikein kestä föönaamista, vaan kiharat pörrööntyvät herkästi.

Matrix curl.life contouring creme
Kevyttä ja hyytelömäistä ainetta. Purkki kuluu haipakkaan, kun tätäkin saa lykätä päähän reilulla kädellä. Samat efektit kuin milkilläkin, mutta tämä kestää hyvin föönaamista. Liekö tuo milk tarkoitettu käytettäväksi vapaasti kuivumiseen. Ei ainakaan selviä käyttiksistä. Molemmat töhnät tuoksuvat ihan samalle: raikkaalle ja kampaamolle.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mä oon varmaan joskus storen puolella jo tätä asiaa kysellyt, mutta kysyttäköön uudestaan. Eli siis, miten tehdä vanhanajan lainekiharat(sillain että taitamatonkin onnistuu :))? Näin jossain lehdessä mallin päässä metalliset hainhammastyyppiset pinnit, joiden avulla varmaan ainakin saa laineet. Samantyyppisiä metallisia pinnejä en ole nähnyt kyllä myytävän missään. En tiedä olenko ihan hakoteillä, mutta mielestäni kuvassa hiuksia oli otettu leveä lenkura, joka oli puristettu hainhampaan väliin. Harmi kun ei ole mummukaan enää elossa. Hänellä kun on vanhoissa kuvissa just sellaiset lainekiehkurat, joita tavoittelen.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Pipari, tälläistä lainettako tarkoitit?

Kuva

Tuollaiset laineet tehdään hauenleukaklipseillä, joita myy ainakin hairstore.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Vastaa Viestiin