Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mä oon tehnyt kestävät kiharat (ihan kun mikään tässä tukassa pysyisi 3 tuntia pidempää) patukkapaplareilla. Hivenen kosteeseen hiukseen ne kieputtelen, pohjalle muotovaahtoa ja sitten annetaan kuivua, irrotetaan varovasti ja suihkautetaan hiuskiinnettä päälle. Eikös kuulostakin aika yksinkertaiselta?  ;)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Metku, mitä tarkoitat patukkapaplareilla?

Mun tukassa ei toimi ainakaan nuo folio ja talouspaperi patukka viritelmät. Foliosta tehtyihin jää hiuksia väliin ja poistaessa repeää, kun niitä ei saa sieltä välistä pois.
Talouspaperin paloista pyöriteltyihin patukoihin taas jää sidonta(eli kun ne päät laitetaan solmuun kierityksen jälkeen) vaiheessa hiuksia väliin ja taas repii avattaessa.

Parhaiten toimii siis ihan kaupasta ostettavat patukat ja niillä saa isompia kiharoita, kun laittaa isompia oisioita.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Liisukka

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Mä olen mainostanut varmaan ennenkin, mutta musta parhaat kiharat tulee PPS:n Gloss&Fixx -kampausnesteellä. Sitä kuiviin hiuksiin suortuva kerrallaan (ei koko tukkaan, koska jos ehtii vähänkin kuivua, tulee kauhea koppura), rullataan, ja annetaan kuivua. Kiharoista tulee kiiltävät ja tosi pysyvät.
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Ostin Lorealin vaaleanpunaisen kiharasuihkeen (hot curls, tai jotain). Sillä tuli kyllä tosi pysyvät kiharat, mutta kuivaksi korpuksihan se veti hiukset ja haisi kuin ois viinassa pään uittanu, mutta sitähän se aine olikin!!! :D
1c F ii
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Miten saa tällaiset kiharat?:
http://i50.photobucket.com/albums/f347/Pamsku/eva_longoria_game1.jpg

Onko noi tehty rullilla? Sekoitettu erikokoisia? Varsinkin tuossa alimassa kuvassa mahtavan näköiset.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Pamsku kirjoitti: Miten saa tällaiset kiharat?:
http://i50.photobucket.com/albums/f347/Pamsku/eva_longoria_game1.jpg

Onko noi tehty rullilla? Sekoitettu erikokoisia? Varsinkin tuossa alimassa kuvassa mahtavan näköiset.
Mun silmään nuo ainakin näyttää rullilla tehdyiltä. Tosi nätiti kiharat kyllä ovat  :)

Ostin eilen Seppälästä uusia hiustenväkerrysvälineitä. Ovat aika lailla peruspatukoiden tyylisiä, mutta paljon helpompia laittaa ja saada pysymään liukkaassa tukassa. Patukan päässä on kukka, jonka läpi patukan pää vedetään. Hyvin pysyy päässä nämä verrattuna vanhoihin.  Entiset patukat joutavat kyllä roskiin näiden myötä. Olivat muuten aika edullisiakin. 32 patukkaa sisältävä paketti maksoi hiukan alle 7 euroa.  Suosittelen näitä kyllä kaikille  ;D
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

pipari kirjoitti: Ostin eilen Seppälästä uusia hiustenväkerrysvälineitä. Ovat aika lailla peruspatukoiden tyylisiä, mutta paljon helpompia laittaa ja saada pysymään liukkaassa tukassa. Patukan päässä on kukka, jonka läpi patukan pää vedetään. Hyvin pysyy päässä nämä verrattuna vanhoihin.  Entiset patukat joutavat kyllä roskiin näiden myötä. Olivat muuten aika edullisiakin. 32 patukkaa sisältävä paketti maksoi hiukan alle 7 euroa.  Suosittelen näitä kyllä kaikille  ;D
Voi vitsi, noita minäkin olen monesti katsellut, mutta en vielä ole uskaltanut ostaa. Joko sinä olet ihan kokeillut kiharoiden tekoon? Tuleeko hyvää jälkeä?  :)
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Ananas kirjoitti:
pipari kirjoitti: Ostin eilen Seppälästä uusia hiustenväkerrysvälineitä. Ovat aika lailla peruspatukoiden tyylisiä, mutta paljon helpompia laittaa ja saada pysymään liukkaassa tukassa. Patukan päässä on kukka, jonka läpi patukan pää vedetään. Hyvin pysyy päässä nämä verrattuna vanhoihin.  Entiset patukat joutavat kyllä roskiin näiden myötä. Olivat muuten aika edullisiakin. 32 patukkaa sisältävä paketti maksoi hiukan alle 7 euroa.  Suosittelen näitä kyllä kaikille  ;D
Voi vitsi, noita minäkin olen monesti katsellut, mutta en vielä ole uskaltanut ostaa. Joko sinä olet ihan kokeillut kiharoiden tekoon? Tuleeko hyvää jälkeä?  :)
Ehdottomasti parhaat patukat, joita olen kokeillut. Kovin suurta, tasaista kiharaa näillä ei saa, mutta pieni kihara on todella napakkaa. Pysyvyyteen ja laatuun vaikuttaa kuitenkin kaikkein eniten tuotteet, joita pohjalla käyttää. Parasta on, että näillä on todella mukava nukkua (no niin mukava kuin patuikoilla koskaan voi olla  ::) ) ja pysyvät mielestäni hyvin kiinni. Näillä saa sellasen lammaskikkurapohjan todella helposti!

Suosittelen lämpimästi! Varsinkin kun maksavat kokonaista kuusi euroa / 30 kpl (tai vastaavaa).


EDIT: Hittolainen! Huomasin vasta nyt, että piparin alkuperäisestä viestistä löytyy tarvittavat hinta- ja määrätiedot.  ::) Siis 32 kpl ja n. 7 euroa. *hakkaa päätä seinään*
Viimeksi muokannut Hermione, 19 Helmi 2006, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Pamsku kirjoitti: Miten saa tällaiset kiharat?:
http://i50.photobucket.com/albums/f347/Pamsku/eva_longoria_game1.jpg

Onko noi tehty rullilla? Sekoitettu erikokoisia? Varsinkin tuossa alimassa kuvassa mahtavan näköiset.
Ihan suurilla tarrarullilla saa aikaan tuollaisen kampauksen, sekä tietenkin myös suurella pyöreällä lämpöä varaavalla fööniharjalla.
Fööniharjalla saa ehkäö helpommin, ja nopeammin ainakin. Jos laittaa rullilla, niin kannattaa hakea sitä rullaus suuntaa, jolla saa aikaan tuon muodon.
Vähän näyttäisi siltä että alimmat rullat kierretään "väärinpäin" eli ei rullata osion alle, vaan päälle, jolloin hiukset taipuvat ulospäin.
Ja sivut rullataan ilmeisesti pystyyn aina päälisjakaukseen saakka.

Alla kannattaa olla tietysti muotovaahto tai kampauneste antamaan tukea, noin suuri kihata on aika huonoa pysymään varsinkaan jos oma hius on liukas.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Ice kirjoitti: rullia voi tehdä foliosta, vessaaperista, paperirullien pahvisisuksesta sun muista :) jotkut käyttäävat vallan limutölkkejä
Heh, olispa näky kun vetäisisi vessapaperirullan sisuksesta päähänsä ne rullat, saati limutölkit! ;D Voisi mieheltä saada pari hölmistynyttä vilkaisua, jos moisten kanssa näkösällä pomppisi, nyt se on menettänyt järkensä kokonaan... ;D Toki samapa se millä rullailee, kunhan kiharaa saa, ei sillä. ;)

Mutta juu, hoitavaa hoitsikkaa ei kannata käyttää jos haluaa että kihara pysyy, eikä välttämättä myöskään kovin kosteuttavaa shampoota (ettei tukasta tule veltto), mieluiten sellaista melko vähän hoitavaa (ilman hoitista en voisi itse koskaan olla). Painavaksi tekevät jätettävätkin on huono juttu, mulla ainakin suoristuu tosi helposti kihara, jos moisia on käyttänyt ennen kihartamista.

Lämpö-samettirullilla tehdyt kiharat suoristuu mullakin tosi nopeasti verrattuna kihartimilla tehtyyn kiharoihin, en tiedä miksi. Kihartimilla tehdyt pysyvät hyvänä jopa ilman aineita (saati laineraudalla - niitä voi pitää kolmekin päivää putkeen ilman että suoristuvat). Mitään höyrytoimintoa ei saa tässä päässä käyttää kihartamisessa (esim. höyry-lämpösamettirullissa), tai kihara ei ole minkäänlaista, vaikka pitäisi kuinka monta tuntia päässä ja föönaisi - tukka on yhä kostea kun rullat avaa ja kihara suoristuu.

Tavallisilla rullilla en ole saanut oikein minkäänlaista jälkeä, koska tukka kuivuu niin älyttömän hitaasti vaikka olisi mitä muotoilutuotetta alla, eikä föönaaminenkaan tunnu auttavan siihen. Olen yrittänyt laittaa ekstralöysällekin rullia, ja siten ettei tukkaa olisi rullan ympärillä kovin paksua kerrosta päällekkäin, ja olen pitänyt monta tuntia päässä ja föönannutkin välillä - mutta ei auta... Kiharrin on siis tälle päälle sopivin, toisaalta kuumin ja vahingoittavin vaihtoehto. Mutta ei silläkään tule tehtyä kuin satunnaisesti. Yleensä en laita muuta kiinnitystä, kuin suihkin lakkaa kiharoihin jälkeenpäin, enkä harjaa/kampaa tukkaa, vaan haron sormin.
Viimeksi muokannut Penny, 20 Helmi 2006, 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Ananas kirjoitti: Voi vitsi, noita minäkin olen monesti katsellut, mutta en vielä ole uskaltanut ostaa. Joko sinä olet ihan kokeillut kiharoiden tekoon? Tuleeko hyvää jälkeä?  :)
Lauantai-iltana laitoin uudet patukat eka kertaa päähän ja pidin niitä yön yli. Eivät haitanneet nukkumistakaan yhtään pehmeytensä takia. Hiuksistani tuli vähän liian kikkarat, mutta pitää ensi kerralla laittaa paksumpia osioita per patukka. Muuten olin kyllä tyytyväinen kiharoihin. Patukat pysyivät napakasti paikallaan nukkuessakin, joten ei jäänyt yhtään suoraa suortuvaa, kuten vanhoilla patukoilla, jotka aina löystyivät/lähtivät irti  :)
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Kiitokset Hermione ja pipari!  :D Kuulostavat kyllä juuri sellaisilta mitä haen, joten pakko on sitten noihinkin investoida.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Ice: Mitä eroa on pumppulakalla ja aerosolilla?
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Tarkoittaisikohan Ice pumppulakalla sellaista lakkapulloa missä ei ole ponneaineita vaan sillä korkilla pumpataan painetta pulloon ja sitten se toimii niin kuin tavallinen aerosolipullo.
YR:llä oli joskus tällainen pumppulakka mihin sai täyttöpulloja jotka kaadettiin sitten siihen alkuperäiseen pulloon. Se korkki oli ika erikoisen näköinen (mutta ei ulospäin) enkä nyt edes yritä kuvailla sitä kun ei siitä mitään selkoa tule kuitenkaan  :)

Niin tai sellainen lakkapullo missä on samanlainen suutin ja letku pullon sisällä kuin esim suihkittavissa hoitoaineissa. Nekään eivät sisällä ponneaineita.
Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Minä oon tehny latvoihin kiharoita talouspaperilla. Kosteisiin hiuksiin laitoin jotain muotovaahtoa tai kampausnestettä, en muista kun viimeksi kun tein, on ainakin vuosi aikaa O.o Sen jälkeen rullasin pieniä osioita pötköksi tehtyyn talouspaperiin. Pidin jonkin aikaa, että kuivui, ja viimeistelin.
Vastaa Viestiin