Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Gigli kirjoitti: Tuollaiset laineet tehdään hauenleukaklipseillä, joita myy ainakin hairstore.
Nyt ei mielikuvitus riitä: miten noi tehdään? Jos joku löytää kuvan, niin kiitos! Oma tukkani on liian pitkä, mutta olen kutakuinkin aina ihmetellyt asiaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Sormilaineisiin tarvitaan paljon muutakin kuin hauenleuat... :-X
Cotchaaa!!? Muistatkos?  ;D
Kouluaikoina oli koko aikana vain yksi aihepiiri, opteltava asia, joka sai valehtelematta koko meidän luokan romahtamaan.
Ihmiset kiroilivat, iskivät piikkikampoja pystyyn piikistään harjoituspäähän, ja lähtivät ovet paukkuen hermosavuille ja jumaalton napina ja motkotus täytti koko luokan  ;D

Aihe oli :Sormilaineet.

Näyttävät kohtuu helpoilta, mutta jos niitä aletaan vääntämään koko kaavan mukaan oikein, on alku hiveve...haastava.

Totta, noissa voidaan käyttää hauenleukoja, joilla kiinnitetään aina se aallon harja.
Lisäksi tarvitaan megavahvaa geeliä, voi kokeilla kyllä ilmankin. Ja tiivistä tiiviimpi kampa.

Jokainen aallon pohja ja harja muotoillaan kammana vulla, ja sromilla, kääntämällä ja kampaa ja nostamalla, aivan mahdotonta yrittää selittää.
Tuo tekniikkahan kyllä sopii aivan mille pituudelle melkein tahansa, hyvinkin pitkiin voi tehdä lainekuviota vaikka otsalle ja sivuille.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Huoh, kuulostaapa vaikealta! Mielelläni kyllä jollekin kaverilleni testaisin...

Mua äRRRsyttää, kun kaikissa "vanhoja aikoja" kuvaavissa leffoissa jengillä on tuollaiset laineet vaikka keskellä yötä, kun on juostu pommisuojaan pakoon. Ja koska elokuvat kertovat aina totuuden, olen tullut siihen tulokseen, että entisaikaan ihmisillä oli vaan parempi tukka. Hyvä itselle, kun saa päivänkin pysymään mitenkään siististi. Huoh!
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Gigli kirjoitti: Pipari, tälläistä lainettako tarkoitit?

Tuollaiset laineet tehdään hauenleukaklipseillä, joita myy ainakin hairstore.
Just tuollaisia laineita tarkoitin. Hairstorella myytävät metalliset hauenleuat ois varmaan buenot kun niitä vois kuumentaa föönillä.

Ishamael, osaisitko vielä selittää tällaiselle heikommin tajuavalle, jääkö klipsin väliin minkätyyppinen hiuslenkura? Onko lainekohta puristuksissa yhden hauenleuan leukojen välissä vai miten?  :)
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

No siihen jää periaatteessa se alloon harja, jonka jälkeen hiukset vedetään voimakkaasti sivulle ja muotillaan aallon pohja.. ;D Aivan käsittämättömän vaikea selitää, ja lähes yhtä hankala tehdä ainakin aluksi.
Mä yritän penkoa mun mappeja, jos mä löytäisin ne monisteet, sitten skannaisin ne ja liitäisin vaikka kuvaxiin tms...?
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Kuulostaa kyllä erittäin vaikealta, etenkin näillä nakkisormilla väkerrettäviksi  ;D

Jos vain mitenkään onnistuu kuvien skannaaminen niin olisi kyllä hieno juttu  :-*  :D
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Tässäpä näitä olisi, vaikka ovatkin aika vaikeaselkoisia, mutta toivottavasti valaisisivat edes hieman asiaa:


Toimimattomat kuvax-linkit poistettu. -Hunis
Viimeksi muokannut Ishamael, 28 Touko 2009, 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Argh! Taitaisivat tämän neidin taidot loppua kesken!!!

Musta tossa kolmannessa kuvassa oli kyllä hyvä huomio: "Pidä huolta asiakkaasta".  :D

Edit: unohti sanoa isot kiitokset Ishamaelille vaivasta.
Viimeksi muokannut Serafi, 13 Huhti 2006, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Kiitos Ishamael, kyllä asia nyt hieman selkeni  :) Täytyy kyllä paneutua noihin kuviin oikein ajan kanssa ja vielä kun saisi kaverin avuksi. Unelmissa ois saada vähän toispuoleinen nutturaväkerrys ja eteen muutamia laineita..
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Ice »

voi kauheeta juu... olen seurannut kun kauemmin opiskelleet noita väänteleevät..  :-X
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Kaapissa olisi tarrapaplarit. Uskaltaako niitä tukkaan laittaa? Pelottaa etten saa enää niitä irti :D

Löytyy myös muoviset paplarit, jotka lämmitetään masiinassa ja isketään päähän.
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Menin ostamaan Seppälästä sellaiset "kukkapatukat". Ne on jotain vaahtomuovia, joissa patukan päässä kukka. Laitettaessa patukkaa kiinni, sen pää vedetään kukan läpi. Pussissa on varmaan 20-30 (?) patukkaa. Ohjeissa sanotaan, että myös laineita voi tehdä. Mutta miten?

Itse laitoin 6 patukkaa ohkasiin olkapäiden yli ulottuviin hiuksiin. Tuli siis suht isot osiot yhteen patukkaan. En vaan osannut tehdä muuta kuin kierrittää osiot patukan ympärille kuten esim. tarrapapiljoteissa. Tulos on kosteaan tukkaan laitettuna kaikkea muuta kuin laineita: valtava kiharapilvi. Kiva juttu, jos kiharoita olisin yrittänyt. Patukat itsessään ovat mukavan kevyet ja hirveän helpot laittaa, joten kiharat tulee ainakin laitettua jatkossa näillä. Nukkuakin pystyi näiden kanssa. Mutta edelleen, miten niitä laineita saa aikaiseksi? Ohuet hiukseni kaipaavat volyymia, jota laineilla tulisi kohtuudella.
LaBimba

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Mulla on myös noi vaaleanpunaiset superlonrullat ja pelkästään niitä pienempiä käyttämällä saan aikaan ihan mielettömän afron!  ;D Se pehko on vaan niin hillittömän hauskan näköinen, että en voi kuin hihitellä koko aamun kun olen niitä rullia pitänyt päässäni koko yön.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Kuinka pitkät hiukset teillä on? Miunkin tekisi joskus mieli käkertää hiuksia sellaiseksi afroksi, mutta epäilen, että se kihara tulisi kuitenkin olemaan todella loivaa  :-\
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Voisikohan joku auttaa, että millä menetelmällä tälläiset loivat kiharat saisi parhaiten? Siskolle olen noita väkräämässä ja vielä tähän mennessä en ole onnistunut  :-\. Saan aikaan aina joko a) liian pöyhkeää ja terävää kiharaaa tai b) niin loivaa, että niistä ei näe kiharoita. Onko nuo paplareillla vai piippausraudalla tehty? Vaiko jollain muulla? Ja mitä aineita kannattaisi käyttää?

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin