Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Venin »

^Käytätkö mitä muotoilutuotteita ennen patukoihin käärimistä? Mulla on joskus käynyt niinkin että on ollu liikaa jätettäviä ja muotoilutuotteita, ja kiharat suoristuneet lähmän takia. Sitten taas liian vähä ei anna tarpeeksi jämäkkyyttä ja luonnollisesti suoristuvat.. Tämä siis itellä ainakin ongelmana, se oikea annostelu jätettäviä.

Mä oon löytäny niin helpon ja hyvän kiharrustavan ettei tosikaan. Tai ei tässä sinänsä ole mitään uutta, toimii aika lailla kuten sock bun. Laitan siis yöksi hiuksiin hiusdonitsin, niin että se on pään päällä ihan tavallisesti ponnarilla näin http://polished.tv/wp-content/uploads/2013/11/Screen-shot-2013-11-11-at-4.22.10-PM.png. Sitten vain kierrän hiukset donitsin ympärille (itsellä menee 2-kerroin, niin sitten kieputan sen toisen kierteen ympärille koko tukan). Aamulla avatessa on ihanat kiharat <3 Paljon helpompaa ainakin itelle kuin se sock bun-tapa, missä kieputtaminen aloitetaan ihan latvoista.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

En oo oikeen mitää&nbsp; käyttäny ku skinny serumia vaan vähän latvoihin. Aion lisätä ainaki jätettävän ja pitäiskö ostaa joku kiharatuote. Ettei tarttis lakkaa laittaa ku se mun mielestä kuivattaa.
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja garme »

Uusi pantakiharayritys oli huomattavasti ensimmäistä onnistuneempi. Tällä kertaa hiukset olivat vain hieman takussa aamulla ja ovat pysyneet koko päivän tosi hyvin. Laitoin aavistuksen kosteisiin hiuksiin Macadamia Reviving Curl Creamia ja pidin pantaa yön, aamulla vähän lakkaa päälle.

Mitään täydellisen tasaista ja siistiä kiharaa tällä ei saanut, ja takahiuksia olisi voinut kihartimella vielä korjailla, mutta tavallisiksi arkikiharoiksi olivat ihan hyvät. Eikä tällä kertaa hiukset menneet kovin pahasti takkuunkaan.
iHerb alekoodi: FEW484
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Mulla on hukassa se täydellinen muotoilutuote, kampausneste suoristusrautakiharoiden alle. Eli siis löysin tämän jo, ja omistinkin, mutta harmikseni olen onnistunut kadottamaan kyseisen tuotteen enkä muista edes valmistajaa saati liikettä josta tämän ostin&nbsp; ::)

Tuote oli siis todella hyvä, ainoa jolla olen saanut koko illan ja yön kestävät biletyskiharat raskaaseen tukkaani.
Aine oli tosiaan nestemäistä, suihkepullossa ja väriltään sellaista omenan tai keväisen ruohon vihreää. Hinta muistaakseni kampaamojen hintatasonmukaisesti aika keskitasoa. Niin ja nimenomaan ei perus muotoilunestettä, vaan kiharoiden tekoon tarkoitettua!

Mukavinta tässä on, että koska vaivaudun kihartamaan pehkoani ehkä kerran vuoteen, niin tätä tuotetta oli käytetty tosiaan ehkä kerran. Kalliiksi tulee vuosittaiset kiharakampaukset, taitaisi halvemmaksi tulla jos menisi suoraan kampaajalle jos joka vuosi joudun ostamaan uudet tuotteet?&nbsp; ;)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Venin »

Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Tai Tigin Up Tight vai mikä sen nimi nyt olikaan, mutta sitä ei siis nykyään enää saa mun tietojeni mukaan. Se olis sellaista vihreää ainetta läpinäkyvässä pullossa.
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Juuri tuo Goldwell se olikin! Olipa halpaa, en muistanutkaan sen olevan tuota hintatasoa&nbsp; :D
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja malic »

Kaverin häihin tekis mieli kihartaa tukka. Meinasin että hiukset olis kiinni, mutta että sen ponnarin kihartaisin. En tahdo mitään korkkiruuvia, jotain loivaa mutta ei pelkkää lainetta. Mä vaan oon ite ihan tumpelo muotoilujuttujen kanssa ja etenkään kiharoita en ole saanut pysymään hiuksissa mitenkään.

Pearl Wandilla sain aikaiseksi suoristusrautaakin suoremman tuloksen. (Älkää kysykö miten. Ei kiharan kiharaa.) Suoristusrautakiharat eivät onnistuneet, ehkä koska rauta on huono, mutta kalliimpaa en kyllä mielellään ostaisi. Tavallisia rullia en ole saanut toimimaan. Lämpörullia tai muita kihartimia kuin tuota Pearl Wandia en ole kokeillut.

Mietin juuri noita lämpörullia tai muita kihartimia. Jos täällä on joku muu joka on yhtä huono kiharoiden väkertämisessä, saa tulla kertomaan vinkkejä mulle, jos joku toimii. ;D Halvin vaihtoehto olis varmaan varata kampaaja, mutta yritän muka säästää ja tahtoisin kyllä jonkun omille hiuksilleni sopivan kihartamismahdollisuuden. Nää hiukset kyllä taipuilee ja kähertyy kyllä silloin kun en haluaisi, kiitos lievän luonnonkiharuuden... ::)
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Kokeile vielä lisätä kiharruspuikkoon lämpötilaa ja kiertää sen ympärille pienempiä osioita. Mun on tosi vaikeaa kuvitella, miten sillä voi saada aikaiseksi suoraa :D itsellä riittää nopea kiepautus tekemään lähes korkkiruuvia, ja sauvaa käytän erityisesti silloin, kun haluan tehdä nopeat kiharat, jotka pysyvät hyvin. Jos ja kun haluan kiharan loivemmaksi, harjaan vain sen auki ja puristelen siihen jotain muotoiluvoidetta, yleensä tulee hyvä.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja malic »

^Olen sen puikon jo laittanut kiertoon, kun useista yrityksistä huolimatta en saanut sillä aikaiseksi kiharaa. :D Ehkä mulla oli joku tekniikkavika silti, mutta en kuitenkaan keksi, mitä muka tein eri tavalla kuin kaikissa ohjeissa.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Entä oletko kokeillut kukkapatukoita, niitä ihan marketistakin saatavia halpoja pötkylöitä? Jos kukkapatukat laittaisi hiukan kosteisiin hiuksiin niin, että alla on muotoilutuotteita ja hiusten antaisi kuivua rauhassa tai vaikka vähän föönäilisikin, niin tulisiko hiuksiin kiharoita niillä? Varsinkin jos ottaa erittäin pieniä suikaleita hiuksia joka patukkaan, sillä luulisi saavan jotain aikaan.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Kukkapaplarit saattaisivatkin olla hyvä ratkaisu tuollaisessa tukassa, joka ei ole liian innokas kihartumaan. Mun rautalankatukassani niillä tuppaa tulemaan vähän epäsiistiä pörröä ja afroa, vaikka laittaisin vain mahdollisimman vähän patukoita. Sileätukkaiselle kaverille sen sijaan tulee kauniit laineilevat kiharat. Rahallinen investointi ei ainakaan ole iso, iso paketti maksaa alle kympin.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja malic »

^^ & ^ Kukkapaplareita mulla onkin paketillinen jossain säilössä, mutta ne olivat muistaakseni innokkaita irtoilemaan. Voisin kyllä testata vielä uudestaan, saanko niillä aikaiseksi mitään. Kiitos muistutuksesta, en olis varmaan muistanut niitä itse. :)
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Rakastan kiharoita, mutta niiden tekeminen tuntuu välillä vaikealta. Nyt kokeilin ekan kerran laittaa kuiviin hiuksiin XZ Tyrni kampaus- ja muotoilunestettä ja tein yhden tiukan sykerön päälaelle. Avaan vasta aamulla. Suihkuttelin tuota aika reippaasti pituuksiin. Nyt sormet ristiin, että tulee ihana kihara. Oon kokeillut muotoilutuotteita vain lyhyisiin hiuksiin ja siitäkin on monta vuotta aikaa, en osannut käyttää.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Ostin kampaamoreissulla Sim surf mist suolasuihkeen ja kampaaja sai sillä aivan ihanat kiharat aikaiseksi.
Kokeilin sitten itse aamulla, en mitenkään laittanut, vaan suihkutin melkein kuivaan tukkaan ja puristelin sormilla kiharaksi ja tämähän toimii :ts.
Mulla on luonnostaan luonnonkiharat hiukset, joten siksi mulle varmaan helppo käyttää, kun ei välttämättä tarvitse muita muotoilutuotteita saatikka muotoiluharjaa, kun nyt halusin vaan testata, eikä ole tärkeempää menoa mihinkään.
Mutta ihana yllätys ja nyt kun malli on kohdallaan, kiharat/laineet pysyy paremmin suolasuihkeen ansiosta.
Suosittelen kaikille luonnonkiharille hiuksille :T.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.&nbsp; Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Vastaa Viestiin