Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mulla tuli mieleen kukkapaplarit. Eli jos pesisit hiukset aamulla, laittaisit muotoiluainetta ja rullaisit kukkapaplarit aavistuksen kosteaan tukkaan (jos hiukset on liian märät ne ei välttämättä kuivu, jos taas liian kuivat ne ei välttämättä kiharru yhtä hyvin) ja föönaisit päältä kunnolla kuumalla että varmasti kuivuvat. Hengailisit paplarit päässä koko päivän ja sitten illalla avaat ja laitat lakkaa. Itse tavoittelisin kuvan kaltaisia hiuksia tuolla menetelmällä. Kannattaa huomioida rullaussuunta myös. Jos rullaat vaakatasossa niin muistaakseni siten tulee kunnon käkkärä, jos taas rullaa pystysuunnassa, niin sitten taitaa tulla sellainen erimallinen, onko se sitten korkkiruuvimainen kihara miksi sitä kutsutaan?
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^^Tein omaani aika levottoman afron käyttämällä vain pearl wandin kapeaa päätä. Hirveän hidastahan se on pitkää ja paksua tukkaa tuolla tavalla kihartaa, kun jokainen pikkusuortuva pitää käsitellä monessa eri osassa, mutta jättimäiset hiukset sillä sai kyllä aikaan.

Curlformerseista en itse oikein innostunut, ne päässä on inhottava nukkua, kiharasta tulee liian tiukkaa korkkiruuvia, käyttö on muutenkin vähän kivuliasta ja epämukavaa ja lopputulos jotenkin kaikessa korkkiruuviudessaankin epäsiisti. Varmaan silti hiuslaatukohtaista, mun karhea hiukseni kihartuu tosi herkästi ja pörrööntyy vielä herkemmin. Pitäisi kokeilla joskus ihan vaan päiväkäytössä, sitten ei vaan kauheasti viitsi kotoa poistua..
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulla on erittäin liukas ja lasimainen hius, jossa on vaikea saada pysymään kiharaa. Mulla oli viime viikolla samat kiharat kolme päivää. Salaisuus oli L´Orealin Pli ja Tigin Salt Sprayssa. Hiuksiin suihkittiin molempia ja kammattiin lämpörullille. Oli muuten napakat kiharat :o
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja janniina »

SE kiharrustapa ainakin mulle löydetty: Sormikiharat (kierittele sormen ympärille tukkaa, painetaan päähän ja pinni tai pari) puhtaisiin ja kuiviin hiuksiin, annetaan olla yön yli vaikka sukkahousut päässä, aamulla puristellaan kikkuroihin vahaa ja suihkutellaan hiukkasen lakkaa.

Mulla tämä laitos pysyi koko 9-17 päivän, en tosin paljoa hengaillut kosteassa. Iltalenkin jälkeen jo suoristuivat :-) Hiuslaatu on tosi, tosi suora.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Hei kiitos kun muistutit sormikiharoista! :D

Jossain vaiheessa väkersin niitä useinkin, kun se on tosiaan aika hellävarainen kiharrustapa, ja kiharoista saa kivan epäsäännölliset ja eläväiset verrattuna rulliin. Nykyisin olen laiskuuttani jämähtänyt Pearl Wandiin, joka on siitä helppo, ettei se vaadi esivalmisteluja tai pitkää odotteluaikaa, mutta hiuksillehan tuollainen kuumakäsittely on aikamoista myrkkyä. Voisinkin nyt koettaa piilottaa tuon sauvan hetkeksi ja siirtyä vähän hellävaraisempiin metodeihin.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja enna »

Miten pitkillä hiuksilla nuo sormikiharat onnistuvat? Mä olen joskus yrittänyt, mutta niiden tekeminen tuntuu ihan mahdottomalta! Kuinka paksu yhden hiusosion pitäisi olla? Ja toinen ongelma sormikiharoissa on, että mä en saa kiinnitettyä pinnejä niin, että ne pysyisivät päässä.

Mun tukkaan sormikiharoiden tekemiseen menee varmaan pieni ikuisuus ja sata pinniä, vaikka mulla ei olekaan mitkään hurjan pitkät hiukset (mid-back) :D
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Mulla on vyötärömittaiset hiukset, ja hyvin onnistuu sormikiharat. Eihän sillä pituudella muuta merkitystä ole kuin että pitää rullata vähän pitempään. En tiedä, tulisiko paksujen hiusten kanssa ongelmia kiharalenkin koon kanssa, mutta mulla on ohuet ja lasimaiset hiukset, joiden kanssa ei ainakaan ole ollut ongelmaa. Ja toisaalta kookkaamman lenkinhän voi kiinnittää jollain muulla tavalla kuin pinnillä. Mäkin käytän välillä pieniä hainhampaita ja muita klipsejä, kun ne tuntuvat tosiaan pysyvän kiinni vähän pinnejä paremmin. Ja näiden päälle virittelen sitten vielä sellaisen paplariverkon.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja janniina »

Tässä tuuman vajaa bsl-mittaisella tukalla ihmettelen kyllä, miten vyötärömittaisella tukalla sormikiharat onnistuu :D Ehkä ne oppii sitä mukaa kun tukka vaan kasvaa :-)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Minä käytän sormikiharoihin tämäntyyppisiä klipsejä:

Kuva

Tuollaiset on tosi halpoja, makso varmaan 5 euroa iso pakkaus. Hyvä puoli niissä on, että ne on tosi kevyitä ja sulkeutuvat hennosti, eli eivät käytännössä paina ja rasita hiusta ollenkaan. Menevät kiinni just sen verran, että pitävät sormikihararullan paikallaan.

Pystyn myös nukkumaan ne päässä helposti, koska tuo klipsin alapuoli on hieman kaareva ja sileä, joten se menee täysin päätä vasten eikä paina ihoa ollenkaan. Kun siis haluan sormikiharat, pesen hiukset illalla, laitan jätettävät yms. hoitoaineet ja ehkä muotovaahtoa, sitten rullaan sormikiharoille ja klipseillä kiinni. Käytän myös joskus sellaista hiussukkaa/pantaa, joka pitää hommaa vähän paremmin paikoillaan. Ei kuitenkaan välttämätön.

janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja janniina »

^Mistä ihmeestä noita löytää ison pussin? Mulla on yksittäisiä kyllä, mutta iso määrä kelpaisi!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Olisinkohan ostanut jostan tavaratalosta, olen ainakin nähnyt noita Sokoksella, Stokkalla, Prismoissa, K-supermarketissa. Eli tavaratalot ja vähän paremmin varutetut ruokakaupat joissa on edes jonkinlainen kemppari-osasto. Yhdessä paketissa taisi olla tusina noita klipsejä.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja janniina »

Oonkohan kulkenut silmät kiinni kun oon yrittänyt etsiä mutta mistään en löydä... Tänään etsiskelemään :-)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja enna »

Tosi kätevän näköisiä klipsejä! Pitää itsekin alkaa etsimään tuollaista usean kappaleen pussia, ehkä mäkin pääsisin viimein onnistuneesti kokeilemaan sormikiharoita. :) Tykkään kuitenkin olla kiharilla hiuksilla, kun tukka näyttää paljon paksummalta ja pöyheämmältä, mutta nutturoilla tulee aina enemmän tai vähemmän epämääräiset kikkarat eikä aina jaksa/viitsi käyttää muotoilurautaa.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Kannattaa myös tsekata erilaiset hiustarvikeliikkeet, kuten Ninja.

Tarvin itsekin näitä lisää, harmi kun en yhtään muista mistä nuo ostin :D

Koitin googlailla ja löysin parikin tuotetta. Lukiessani tuoteselostuksia, noita klipsejä käyttää ammattilaiset jakamaan hiuksia kun leikkaavat tai tekevät kampauksia.

http://www.rapunzelofsweden.fi/hiustenh ... 10-pakkaus

Kampauspinni-nimellä, mutta niissä on hampaat, joten itse en käyttäisi. Pitävät varmaan hiukset paremmin paikallaan:
http://www.pinniminni.fi/product/397/kampauspinni

Tuolta löytyi vaikka mitä klipsejä, mutta onkohan tuokin verkkokauppa vain ammattilaisille, ei kuluttajille?
Omat klipsit jotka mulla on, näyttäisi oilevan tuolla nimellä "linnunnokka".
http://www.skygroup.fi/verkkokauppa/tar ... t/klipsit/

Täällä oleva muovinen "Prof klipsi" näyttää hyvältä, varmaan hellä hiuksille eikä painaisi päänahkaan nukkuessa.
http://www.palmikko.fi/fi/Tarvikkeet/Klipsit/54

Mun täytyy tunnustaa että useammankin kerran näin talvella tein sormikiharat kosteisiin hiuksiin aamulla, laitoin pipon päähän ja sitten töissä oli kivat kikkurat päässä! Mietin aina huomaako kukaan bussissa, että pipon alta pilkottaa tusina klipsejä, hehe.


EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

Osaako kukaan neuvoa seuraavanlaises ongelmas: kun kiharran hiukset,ne pysyy pari tuntia ihanina siloisina kiharoina ja sit muuttuvat kamalaks takkukasaks ja suoristuvat. Teen kiharat yleensä patukoilla ku en jaksa kähertää suoristusraudalla. Annan vaa kuivua patukoissa. Sit avaan, harjaan vähän ja hiukan moroccanoilin lakkaa.
Vastaa Viestiin