Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mä laitoin kans viestiä Vihreästä Savesta. Jos tarpeeksi moni toivoisi sarjaa takaisin, niin voisi kuvitella että se ehkä saataisiin takaisin. Mutta kaikki vaan pommittamaan!
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Neriana »

^ jee hyvä hyvä :)

Minä päädyin nyt toistaiseksi ostamaan head&shouldersin citrus fresh shampoon rasvoittuville hiuksille (mitään hilseongelmaa minulla ei siis ole.) Parin pesun jälkeen on vähän paha sanoa mutta alku on ihan lupaava :) ainakin pesee hiukset puhtaaksi, jopa otsis pysyi freesinä koko eilisen päivän, silti tämä ei tunnu kuivattavan hiuksia yhtään tavallista shampoota enempää.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mulla on nyt käytössä Simin rasvaisten hiusten shampoo. Oon käyttänyt vasta vähän aikaa, mutta ihan kuin tukka rasvoittuisi aavistuksen hitaammin. Tai ehkä vain kuvittelen, koska mun on vieläkin pakko pestä tukka joka päivä. Noh, josko se pidemmässä käytössä hillitsisi rasvoittumista. Ainut mistä en oikein tykkää shamoossa on se, että se sisältää ilmeisesti mentholia. Jättää sellaisen kylmän fiiliksen esim. käsiin ja selkään tai mihin shampoota nyt osuukin. Tuoksu on oikeastaan aika kiva, vaikka aluksi vähän epäröin hammastahnamaista hajua.

Ostin myös Cutrinin uuden rasvoittuvien hiusten shampoon. Tässä oli kiva tuoksu muistaakseni. Olen vasta kerran kokeillut, kun päätin nyt käyttää tuon Simin eka pois. Mutta vaikutti ihan lupaavalta.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Täällä yksi kohtalotoveri.

Niin pitkään kuin muistan, olen kärsinyt rasvoittuvasta päänahasta ja kasvojen ihosta. Ongelma oli pitkään hallinnassa Diane Nova -pilsuilla, mutta nyt kun ikä alkaa lähennellä jo kolmeakymmentä, niin gyne ehdotti josko kokeiltaisi hieman miedompia pillereitä. Yasminit on mulla olleet käytössä nyt kolmisen kuukautta ja rasvan puskeminen on selkeästi palaamassa. :(

Kasvoilla homma on vielä jotenkuten hallinnassa kun rasvoittumista voi hillitä oikeilla tuotteilla, mutta hiusten suhteen olenkin sitten ongelmissa. Hiukset pesen joka toinen päivä, yleensä iltaisin, ja toisena päivänä ne ovat jo sen verran rasvaiset, että kuivashampooseen joutuu välillä turvautumaan. Uutena ongelmana on ilmennyt myös päänahan kutinaa, joka on ilmeisesti kytköksissä tuohon rasvoittumiseen. Tällä hetkellä operaationa on siis löytää sopivat tuotteet, joilla päänahan kutinan ja rasvoittumisen saisi edes jotenkin kuriin. Toiveena ei niinkään ole pesuvälin pidentäminen (pesin Diane Nova -aikoinakin hiukset joka toinen päivä, vaikka ei välttämättä olisi tarvinnutkaan), mutta toiveissa olisi pärjätä nykyisellä pesutahdilla. Pitkiä, värjättyjä ja latvoista kuivia hiuksia kun en mielelläni alkaisi pävittäin pesemään.

Kaikki vinkit ja tuotesuositukset ovat erittäin tervetulleita! ;D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Missy »

^Mä suosittelisin kokeilemaan sulfaatitonta shampoota. Mulla on ja rasvoittuva päänahka, ja omien kokemusten mukaan pesevät shampoot kuivattaa vain hiuksia mutta päänahan rasvoittumiseen ei ole mitään vaikutusta. Joudun kuitenkin pesemään hiukset päivittäin, joten sulfaatiton on tarpeeksi hellä myös pituuksille. Pesevämpää shampoota käytän sitten jos päänahka tuntuu erityisen likaiselta.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Kiitokset vinkistä. :)

Bonacuren sulfaatitonta värihiusten shampoota mulla on joskus ollut, mutta se ainakin oli tosi pesevää ja kuivatti tukkaa vähän liikaa. Mutta ehkä jotain hellävaraisempaa sulfaatintonta voisi kokeilla. Mihinkään tujuihin rasvaisten hiusten tuotteisiin en ainakaan vielä ole ajatellutkaan turvautua, ettei päänahka entisestään ärtyisi.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Kunis

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Viimeksi rasvan tulviessa minulla auttoi kaikenlaiset minttu- ja sitruunatuotteet, jotka ilmeisesti tosissaan virkistivät hieman päänahkaa. Sitruuna Head&Shoulders ei kuitenkaan ole paras, vaan tosiaan noita mietosulfaatillisia/sulfaatittomia suosittelisin myös. Kuitenkin teepuuta sisältävät shampoot olivat itselleni ehdottomasti huonoja, sillä kuivattivat herkkää päätä ihan liikaa ja kutina vaan yltyi. Vaikeahan näistä välillä on päästä selville, onnea kuitenkin kokeiluun! Lisäksi pesutekniikkaan ja siihen, että mekaanisesti hankaa sormilla kaiken vanhan korpun päänahasta irti, kannattaa panostaa.
Lalla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1589
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 21:44

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Lalla »

Jenje kirjoitti: Uutena ongelmana on ilmennyt myös päänahan kutinaa, joka on ilmeisesti kytköksissä tuohon rasvoittumiseen. Tällä hetkellä operaationa on siis löytää sopivat tuotteet, joilla päänahan kutinan ja rasvoittumisen saisi edes jotenkin kuriin.
Mulla oli myös kutina ongelmana ja löysin (onneksi!) ratkaisun Lacotolinen hajusteettomasta pesunesteestä. Kokeilin kaikenlaista silikonittomista sulfaatittomiin ja luonnonkosmetiikkashampoihin, mutta Lactoline on ainoa joka pitää kutinan poissa. Sen kanssa voi huoletta pestä vaikka joka päivä eikä silti kuivata päänahkaa. Jos tuntuu, että sitä pitää lutrata paljon niin kannattaa kokeilla samaa pesusysteemiä kuin sulfaatittomien kanssa eli ensin sivelee hieman shampoota hiuksiin, huuhtelee ja sen jälkeen normaali vaahdotuspesu. Näin saa kakkoskerralla shampoon vaahtoamaan enemmän.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^Uskaltaisikohan tuota kokeilla? Mulla on Lactolinea ollut ihan kropan pesuun, mutta mun mielestäni se kuivatti ihoa, siis huomattavasti enemmän kuin normaalit suihkugeelit.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja zzww »

Jenje kirjoitti:
Uutena ongelmana on ilmennyt myös päänahan kutinaa, joka on ilmeisesti kytköksissä tuohon rasvoittumiseen. Tällä hetkellä operaationa on siis löytää sopivat tuotteet, joilla päänahan kutinan ja rasvoittumisen saisi edes jotenkin kuriin. Toiveena ei niinkään ole pesuvälin pidentäminen (pesin Diane Nova -aikoinakin hiukset joka toinen päivä, vaikka ei välttämättä olisi tarvinnutkaan), mutta toiveissa olisi pärjätä nykyisellä pesutahdilla. Pitkiä, värjättyjä ja latvoista kuivia hiuksia kun en mielelläni alkaisi pävittäin pesemään.
Samaa ongelmaa. Pää kutii ainakin vähintään pari kertaa viikossa. Minulle on auttanut että olen pessyt joka toinen viikko joka päivä hiukset ja joka toinen viikko pessyt hiukset joka toinen päivä. Shampoona on tavallinen värjätyille hiuksille suunnattu shampoo.



Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
elämänkevät
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Maalis 2011, 13:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja elämänkevät »

Jenje kirjoitti: Täällä yksi kohtalotoveri.

Niin pitkään kuin muistan, olen kärsinyt rasvoittuvasta päänahasta ja kasvojen ihosta. Ongelma oli pitkään hallinnassa Diane Nova -pilsuilla, mutta nyt kun ikä alkaa lähennellä jo kolmeakymmentä, niin gyne ehdotti josko kokeiltaisi hieman miedompia pillereitä. Yasminit on mulla olleet käytössä nyt kolmisen kuukautta ja rasvan puskeminen on selkeästi palaamassa. :(

Kasvoilla homma on vielä jotenkuten hallinnassa kun rasvoittumista voi hillitä oikeilla tuotteilla, mutta hiusten suhteen olenkin sitten ongelmissa. Hiukset pesen joka toinen päivä, yleensä iltaisin, ja toisena päivänä ne ovat jo sen verran rasvaiset, että kuivashampooseen joutuu välillä turvautumaan. Uutena ongelmana on ilmennyt myös päänahan kutinaa, joka on ilmeisesti kytköksissä tuohon rasvoittumiseen. Tällä hetkellä operaationa on siis löytää sopivat tuotteet, joilla päänahan kutinan ja rasvoittumisen saisi edes jotenkin kuriin. Toiveena ei niinkään ole pesuvälin pidentäminen (pesin Diane Nova -aikoinakin hiukset joka toinen päivä, vaikka ei välttämättä olisi tarvinnutkaan), mutta toiveissa olisi pärjätä nykyisellä pesutahdilla. Pitkiä, värjättyjä ja latvoista kuivia hiuksia kun en mielelläni alkaisi pävittäin pesemään.

Kaikki vinkit ja tuotesuositukset ovat erittäin tervetulleita! ;D

Täälä sama homma, söin diane novaa kuutisen vuotta aknen hoitoon, kunnes  keväällä reseptin uusinnassa lääkäri sanoikin, etteivät enää määrää kyseistä merkkiä kuin korkeintaan vuodeksi :/ Se on kuulema uusi suositus, kun sen on huomattu kohottavan aivoveritulppariskiä liikaa. Nooh, vaihdettiin gestinyl-merkkiin ja on kyllä niin raivostuttava rasvaletti+sähköiset latvat -yhdistelmä  :#  Vielä kaiken lisäksi oman värin kasvatus menossa puhjenneen hiusväriallergian vuoksi, niin huomaa tuon reilu 10cm tyvikasvun klimppisyyden pian. Aamulla kun pesee, niin illalla päänahka ja hiusten tyvi ovat kuin margariinikerroksella voideltu. Seuraavana aamuna on jo koko 10cm tyvikasvu on klimppeinä ja lähmänen. Pesen silloin tällöin Herbinan syväputsarilla, mutta lähmäletti tulee ihan yhtä pian.

Ajattelin kokeilla seuraavaksi noita Tresemme Naturals -shampoota ja hoitoainetta. Ainakin mainostetaan silikonittomiksi (itsellä silikoni kutittaa päänahkaa ja lähmää tukan), joten voisi testailla tuota hoitoainetta co-pesuun  :)
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

^ Täällä aivan vastaava ongelma, diane novaa söin kakarasti asti, nyt vaihdettiin merciloniin, jospa toimis yhtälailla kuin novatkin  :(
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja nukka »

Minä tilasin iherbistä vauvatalkkia ja olen nyt sitä käyttänyt hiuksiin. Pysyy vähän kauemmin hiukset puhtaana ;)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mulla päänahan rasvoittumista vähentää co-pesut. Ero shampoopesuun on ihan selkeä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Rasvoittuvan päänahan ja kuivien latvojen yhdistelmään suosittelen ehdottomasti esihoitiksen käyttöä (CWC-pesu, tästä on oma ketjukin), eli ennen shampoota suojaa latvat ja pituudet hoitoaineella tai vaikkapa perusvoiteella tai öljyllä ja pesee sitten normaalisti. Latvaa ei tarvitse vaahdottaa kuin korkeintaan öljyjä käytettäesää, pesuvesi riittää valuessaan huuhtomaan aineet pois. Hoitikseksi kelpaa melkein mikä tahansa, pääasia että laittaa reilusti.

Tällä konstilla voi käyttää vähän tujumpakin shampoota sinne päänahkan sen olematta rasitus hiuksille.
Vastaa Viestiin