Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Jenje »

nukka kirjoitti: Minä tilasin iherbistä vauvatalkkia ja olen nyt sitä käyttänyt hiuksiin. Pysyy vähän kauemmin hiukset puhtaana ;)
Vielä kun tuota sais mustana niin olis hyvä. :D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla on tummat hiukset mutta talkki lähtee aika hyvin harjaamalla pois, vähän niinkuin kuivashampookin. Laitan talkin yleensä samana iltana kuin olen pessyt hiukset niin aamulla talkkia ei enää huomaa yhtään  :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

-j- kirjoitti: Mulla päänahan rasvoittumista vähentää co-pesut. Ero shampoopesuun on ihan selkeä.
Mulla rasvoittuu yhtälailla pesin sitten hoitiksella tai shampoolla. Raivostuttavaa kun ei saa pesuväliä mitenkään pidennettyä.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Olen jo pitempään seuraillut tätä foorumia mutta vasta nyt sain aikaiseksi rekisteröityä... eli rasvoittuvan hiuspohjan kanssa taistelija löytyy täältäkin.

Minulla on hartiapituiset hiukset, joita saksin itse lyhyemmäksi silloin tällöin... Hiukset on värjätty milloin minkäkin värisiksi, mutta tällä hetkellä olen kovin innostunut luonnonmukaisuudesta, ja koitan saada hiukseni ns. "luonnontilaan", eli värin kasvatus pois on menossa.

Tästä seuraa kuitenkin ongelma: aiemmin hiukseni ovat ilmeisesti värjäysten vuoksi pysyneet melko hyvinä, pesuväli 2-3 päivää, mutta nyt kun oman väristä tyvikasvua on jo useampi sentti, olen huomannut että juuret ovat alkaneet rasvoittua ikävän nopeasti - tuntuu että joka päivä pitäisi pestä. Olen kuitenkin sitkeästi pessyt vain joka toinen päivä. Olen huomannut että silikonipitoiset shampoot ja oma kuontaloni eivät ollenkaan pelaa yhteen, joten olen käyttänyt vain EHS:n shampoita jo tovin. Se auttoi alkuun hieman, kun sai silikonimöhnät pois hiuksesta, mutta rasvoittuminen jatkuu silti ikävän nopeasti.

En käytä ollenkaan hoitoainetta (hiuslaatu sellainen ettei sitä tarvita ja muutenkin olen huomannut hoitoaineen vain pahentavan rasvoittumista), mutta hiussuomujen sulkemiseksi pesun jälkeen olen huuhdellut omenaviinietikka-vesiseoksella... Yhdistelmä shampoo+omenaviinietikka vain tuppaa jättämään hiukset sähköisiksi, mikä on vähintään yhtä ärsyttävää kuin rasvoittuminen. Aiemmin kokeilin no poota sooda+etikkapesuilla, mutta tuolloin vielä värjäsin hiuksia ja silti ne rasvoittuivat (ei, en jaksanut sitä kahdeksan viikon odottelua joka muka mullistaa hiuspohjan... kuukauden ehkä jaksoin, sitten palasin shampooseen).

No nyt ostin sitten Ruohonjuuresta teepuu-shampoopalan ja aion kokeilla sitä yhdistettynä etikkahuuhteluun, josko auttaisi pitemmällä aikavälillä. Eli ongelmani on tosiaan tavallaan kaksinkertainen, koska hiuspohja rasvoittuu, mutta en halua tunkea sinne mitään turhia kemikaaleja (jotka toisaalta voisivat auttaa rasvoittumisen kanssa). Hiuslakkaa käytän toisinaan, mutta muita muotoilutuotteita en koskaan.

Pesin eilen ensimmäisen kerran tuolla shampoopalalla ja ensivaikutelma on positiivinen. Hiukset tuntuvat erilaisilta kuin nesteshampoolla pesun jälkeen, mutta eivät huonolla tavalla. Huuhtelin etikkavedellä kuten yleensäkin, ja yhden parannuksen huomasin heti tänä aamuna hiuksia harjatessa: sähköisyys on poissa! Hiukan ovat tyvet rasvoittuneet kun olen nukkunut pesun jälkeen, mutta huonompaan suuntaan ei ainakaan olla menty. Nyt pitää vain sormet ja varpaat ristissä toivoa että tuo shampoopala auttaa ajallaan myös nopeaan rasvoittumiseen...
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Kaksi viikkoa on takana kokeilua shampoopalalla, ja täytyy sanoa että tulos on ainakin huomattavasti parempi kuin shampoota käyttäessä. Hiusten latvat tosin tuntuvat tahmeilta (ymmärtääkseni yleinen vaiva shampoopalojen käyttäjillä, pitäisi poistua ajan kanssa), mutta pituudetkaan eivät kuitenkaan ole häiritsevästi tahmeat. Lisäksi hiukset ovat kuohkeat, ja juuresta eli käsittelemättömästä osasta aivan käsittämättömän ihanan tuntuiset!

Poissulkien latvojen tahmeuden shampoopala näyttää toimivan kuin unelma. Joudun edelleen pesemään hiukset joka toinen päivä, mutta aiemmin vaivannut sähköisyys on pysynyt poissa ja lisäksi hiukset eivät näytä lainkaan rasvaisilta, tuntuvat vain. Päänahka on kutissut entistä vähemmän. Rasvoittumista siis tapahtuu edelleen, mutta se ei ole niin näkyvää eikä aiheuta samanlaista kutinaa kuin ennen.

Jatkan siis shampoopalan käyttöä, ja katsotaan jos saisin ajan kanssa pesuvälin kolmeen päivään... nyt näyttää siltä että tuohon suuntaan ollaan menossa :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Kuulostaa mielenkiintoiselta nuo shampoopalat. Sisältääkö ne sulfaatteja?

Onko olemassa jotain pilleriä, siis jotain vitamiinia, hivenainetta tms, joka voisi auttaa hiusten rasvoittumisen hillitsemisessä? Olisko kenties iHerbin valikoimissa jotain? Rasvoittuvien hiusten shampoot kuivattavat usein, joten olisi kiva kokeilla jotain muuta.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja deko »

Hiukset lasketaan "helposti rasvoittuviksi" jos ne aamupesun jälkeen vaatisivat toisen pesun illalla. Joka toinen päivä -pesuväli ei kerro "rasvoittuvista hiuksista" vaan se on yksilöllinen ominaisuus.

Ihan IMHO.

Monet joutuvat pesemään tyven päivittäin joko päänahan tai muun rasvoittuvuuden takia ja se ei ole mitenkään epänormaalia. Ei ole mitään järkeä pyrkiä "pesuun kerran viikossa" jos päänahka ei siitä pidä. Mieluummin kannattaa etsiä päivittäiseen pesuun soveltuvia juuri sinun päänahallesi sopivia hellävaraisia shampoita ja pestä sitten vaikka joka päivä. Latvat saa suojattua kyllä pesun vaikutuksilta, helpoiten levittämällä niihin ennen shampoota hoitoainetta (tähän kelpaa myös hutiostoshoitikset) ja sitten shampoon jälkneen normihoitikset (CWC-pesu).

Minun päänahkani haluaa päivittäisen pesun.
Kastelen hiukseni kunnolla, pyyhekuivaan hieman pituuksia, levitän niihin jotain hoitista suojaksi. Sitten laimennan shampoon nokkapulloon, teelusikka shampoota ja loput vettä. Levittelen sen tarkasti vain tyveen. Sitten koko jutun huuhtelu, hoitis pituuksiin, huuhtelu, pyyhekuivaus ja jätettävät. Tuka kiittää ja päänahka on rauhallinen.

Mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Kuunnelkaa päänahkaanne ja tukkaanne ja toimikaa niiden pyyntöjen mukaan :) Pesuvälin pidentäminen ei ole autuaaksi tekevä asia.
this too shall pass.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

deko kirjoitti: Hiukset lasketaan "helposti rasvoittuviksi" jos ne aamupesun jälkeen vaatisivat toisen pesun illalla. Joka toinen päivä -pesuväli ei kerro "rasvoittuvista hiuksista" vaan se on yksilöllinen ominaisuus.

Ihan IMHO.
Yksilöllistä tosiaan, mun mielestä on rasvoittuvat jos aamulla pesee ja seuraavana aamuna taas tarttis olla pesemässä... kuten mulla on nyt ollut. :-\ Tosin tuolla shampoopalalla on tilanne hiukan parantunut.
deko kirjoitti: Pesuvälin pidentäminen ei ole autuaaksi tekevä asia.
Eeeei tietenkään, mutta laiskalle ihmiselle kiva juttu. ;) Mä kun en ainakaan jaksais olla "aina" pesemässä tukkaa...

--

Niin ja pinkpepper, noissa shampoopaloissa (Vihreän Kosmetiikan) ei ole mainittu sulfaateista mitään, ainesosista sanotaan että "Saippuapohjainen shampoopala on täysin ekologinen, se on tehty luomu kasviöljyistä, - yrteistä ja eteerisistä öljyistä. Se ei sisällä säilöntäaineita, keinotekoisia hajusteita tai väriaineita eikä myöskään mineraaliöljyjä." Joten en osaa sanoa.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

scoundrel kirjoitti: Yksilöllistä tosiaan, mun mielestä on rasvoittuvat jos aamulla pesee ja seuraavana aamuna taas tarttis olla pesemässä... kuten mulla on nyt ollut.
Minusta on hassua ajatella, että tarve pestä päänahka päivittäin olisi jotenkin poikkeavaa, kun useimmat meistä kuitenkin pitävät muunkin ihon päivittäistä pesua ehdottomana osana perushygieniaa. Päänahan pesuhan siinä "hiusten pesussa" kuitenkin on se terveydellisesti tärkein asia, vaikka toki hiuksistakin on tarpeen muotoilutuotteet ja muu lika poistaa. En sanoisi muutakaan ihoa "rasvoittuvaksi" (tarkoittaen poikkeuksellisen rasvoittuvaa) sillä perusteella, että henkilö kokee tarpeelliseksi pestä sen päivittäin.

Toisaalta on ihan ymmärrettävää, että jokainen vertaa päänahkansa kondista aiempiin henkilökohtaisiin kokemuksiinsa, ja toki siihen nähden voi kokea hiuspohjansa olevan "rasvoittuvampi kuin aiemmin". Joka tapauksessa, kaikki asialliset lääkärikunnan ohjeet ihonhoidosta, joihin olen törmännyt, esittävät päivittäisen hiusten- eli päänahanpesun täysin normaalina ja ainoana oikeana hoitokeinona herkästi rasvoittuvaan tai seborreasta kärsivään päänahkaan. Tässä tietysti törmätään siihen, että päänahan ja hiusten hoitoon pätevät eri normit.

En rasittaisi hiuksia (enkä päänahkaa) liian voimakkaalla pesuaineella, mutta pesen silti mieluiten hiuspohjan puhtaaksi päivittäin, jotta tervettä hiusta voi kasvaa. Rasvakerros (tai muu tukkiva kuona) päänahassa johtaa vain hiustenlähtöön ja hiusten kasvun hidastumiseen, eikä tällöin ole paljoakaan hyötyä siitä, että olemassa oleva hiuksisto on hoidetussa kunnossa. Jos tervettä, uutta hiusta ei tarpeeksi ripeästi pääse kasvamaan, tukka kuluu kuitenkin ajan myötä rispaantuneen näköiseksi huolimatta siitä, millä sitä on hoidettu.

Olen itse kasvattamassa omaa väriä takaisin, jota on tällä hetkellä n. 12-15 cm, ja loppu (vähän vajaaseen BSL-mittaan) on katkeillutta, ohutta, vaalennuskäsiteltyä haperoa. Omakin tukka on ohut, eikä kovin vahvaa laatua. Päänahkani takia pesen hiukset päivittäin ja käytän tähän tällä hetkellä Tigin Urban Antidotes Re-energize-komboa. Yritän siis valita sellaiset tuotteet, jotka ensisijaisesti sopivat käsittelemättömälle osalle hiuksiani, mutta eivät liikaa rasita latvojakaan. Pesun jälkeen täsmähoidan kärsinyttä latvustoa Joicon K-Pak Liquid Reconstructorilla ja Daily Care Leave-In Detanglerilla. Tämäntapaisella yhdistelmällä päänahkani pysyy suhteellisen raikkaana ja puhtaana ja hiuksistokin aika eläväisen näköisenä.

Aiemmin käytin jonkin aikaa K-Pakin shampoota ja hoitista hiuksiston hyvinvointia ajatellen, mutta päänahka tuli muutamassa päivässä niin järkyttävän lismaiseksi, että katsoin paremmaksi panostaa uuden hiuksen kasvuun kuin hoitoon päänahan kustannuksella.

edit. Yllä siis tarkoitan, että pesin tuolloinkin päivittäin, mutta päänahkaan joko kertyi jotain tai se ei puhdistunut kunnolla, ja tämän huomasi muutaman päivän jälkeen tuotteiden käyttöönotosta!
Viimeksi muokannut evergreen, 15 Huhti 2012, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Liina »

Kutisevaan (ja rasvaseen) päänahkaan suosittelen Simin 4-system Oil cure hair maskia!!! Ensin kahden perättäisen pesun jälkeen ja sen jälkeen kerran viikossa/tarpeen mukaan. Mulla alkoi pillereiden lopettamisen jälkeen rasvottuminen, päänahkan kökköisyys ja hirvee kutina ja tuo auttoi tosi paljon. Rasvoittumiseen auttaa tosin vaan hetkellisesti, mutta kutinasta pääsee eroon kokonaan.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Gekko »

Ähk, taitaa olla aika ilmoittautua tähän ketjuun, olen kyllä lueskellut aikaisemminkin. On mennyt vaihteeksi älyttömäksi hiusten rasvoittuminen. Illalla kun pesee, niin seuraavana iltapäivänä töissä saattaa jo huomata että alkavat näyttää vähän inhoilta etenkin päälaelta ja hiusrajasta. Blääh.

Aina mulla on ollut nopsasti rasvoittuvat hiukset. Pari vuotta sitten onnistuin pesuvälin pidentämisessä sitkeällä kuurilla jossa pesin tukkaa WO:lla ja soodalla ja käytin etikkahuuhteluja. Jonkin aikaa meni kivasti niin, ettei tarvinnut varsinaisesti pestä hiuksia kuin pari kertaa viikossa ja välipäivinä WO:lla sai puhtaat hiukset. Hiusten kanssa meni niin hyvin, että aloin jopa kasvattaa niitä poikatukasta, nyt solisluissa.

Nyt mulla on hiustenpesurytmit ihan sekaisin töiden takia ja tukka on pakko pestä aina, kun seuraavana päivänä on mentävä töihin. Ei mitään toivoa siitä kahdesta kerrasta viikolla, eikä WO enää putsaa tarpeeksi. Käyttelen shampoopaloja ja yrttejä ja myös nestemäisiä shampoita, vähän vaihdellen. Ja nyt testailen CO-pesuja myös. Ei toistaiseksi mitään tulosta. Olisi niin äärimmäisen kivaa, jos tarvitsisi pestä hiukset vain joka toinen päivä. Hiusten kuivumisessa pesun jälkeen alkaa kestää tällä pituudella jo ihan tuskaisen kauan, ja fööniä en tykkää käyttää. Enkä oikein muotoilutuotteitakaan.

Tiedän että pidempi pesuväli on minulle ihan mahdollinen koska olen siinä ennenkin onnistunut ja koska minulla päänahka ei sinällään pahastu siitä ettei sitä pestä joka päivä. Viikonloppuna voin olla ihan hyvin kolme päivää pesemättä ellei tarvitse näyttäytyä. Ei kutinaa, ei haise, ei mitään sellaista. Näyttää vaan pahalta. Ja en voi palvella asiakkaita hiukset hirmu likaisen näköisinä, joten on pakko pestä tosiaan jos seuraavana päivänä on töitä. On tämä taas vaikeaa. Jospa kesälomallla saisi pidettyä sellaisen kuurin tukalle että rasvoittuminen vähän vähenisi.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Margot »

Lama Glama kirjoitti: Minusta on hassua ajatella, että tarve pestä päänahka päivittäin olisi jotenkin poikkeavaa, kun useimmat meistä kuitenkin pitävät muunkin ihon päivittäistä pesua ehdottomana osana perushygieniaa.
No tätä mäkin olen miettinyt jo pitkään! Miksi päänahkaa ei saisi pestä joka päivä, kun muu iho, kasvot, hampaat jne. pestään jopa useita kertoja päivässä eikä kukaan kehota pidentämään niiden pesuväliä?
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Gekko »

^ Ei kai tässä siitä ollut kyse, ettei hiuksia saisi pestä päivittäin, jos se tuntuu itselle hyvältä ratkaisulta. Whatever works.


Kyllä hiusten pituudet ja latvat ainakin minulla kestävät jokapäiväisen pesun, kun hellästi ja sopivilla aineilla pesee ja suojaa latvoja tarvittaessa jollakin. Olen kuitenkin tulossa siihen tulokseen, että vähän pidempi pesuväli olisi juuri minulle parempi ratkaisu, se joka toinen päivä kuulostaisi aika hyvältä. Jaksaisin kyllä sinänsä pestä joka päivä eli en ole laiska, mutta hiukseni kuivuvat aivan järjettömän hitaasti ja haluan antaa niiden kuivua vapaasti, ja haluan niiden olevan kuivat ennen kuin menen nukkumaan, koska märillä hiuksilla nukkumisen seuraukset ovat seuraavana päivänä katastrofaaliset. Mun hiustenpesuaika on iltapäivällä töiden jälkeen, ja joskus tämä vain rajoittaa elämää aika paljon. Aika harvoin kyllä, mutta näitä tilanteita tulee.

Tärkeämpi juttu on se, että mun päänahka oli onnellisempi silloin, kun siinä pesuvälin pidentämisessä olin onnistunut. Tajusin itsekin olevani ylipesukierteessä (ja argh, olen siinä nyt taas) ja päänahka kutisi hulluna koko ajan ja pukkasi rasvaa ihan järjettömiä määriä. Mulla meni hermo siihen jatkuvaan rapsuttelemiseen ja päätin kokeilla tuota pesuvälin pidennystä, ja sehän toimi. Kutina rauhoittui heti, rasvoittuminen pari kuukautta myöhemmin. Nyt on taas alkanut se vaihe, että päätä kutittelee ärsyttävästi, kun liian usein joudun pesemään kun töissä on pakko edustaa.

Kampausten tekemisessä pikkuisen likaiset hiukset ovat usein mukavat. Minun hiukseni ovat ihan puhtaina superliukkaat ja niitä on vaikea käsitellä. Kun se pesuväli oli pidempi kuin nyt, ne olivat seuraavana päivänä ihan täydelliset vaikka johonkin nutturavirityksiin. Pikkuisen pitoa, mutta eivät näyttäneet likaisilta, ja päänahkakin oli rauhallinen. Nyt hiukset olisivat toisena päivänä niin järkyn rasvaiset, etten kehtaisi näyttäytyä niissä vaikka olisivat millä tavalla laitettu kiinni.

Eli projekti: pesuväli kahteen päivään. Kun nyt pääsisi vähän lomalle töistä. Pahuksen aikataulut.

Tässä asiassa olisi kai järkevää ottaa huomioon se, että rasvoittumista on kahdenlaista, tai siis ainakin kahdenlaista. Joillakin nopea rasvoittuminen on ominaisuus, eikä sille ehkä voi tehdä mitään vaikka miten yrittäisi pesua harventaa. Sitten on sitä nopeaa rasvoittumista, joka johtuu liiasta pesemisestä ja saa päänahan ärtymään ja rasvoittumaan kahta kauheammin. Tähän pesuvälin pidentäminen usein auttaakin, kun se liikapesemisen kierteen katkaisee. Mutta vähän aikaa hiukset kyllä näyttävät karseilta, kunnes tilanne normalisoituu.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Margot kirjoitti:
Lama Glama kirjoitti: Minusta on hassua ajatella, että tarve pestä päänahka päivittäin olisi jotenkin poikkeavaa, kun useimmat meistä kuitenkin pitävät muunkin ihon päivittäistä pesua ehdottomana osana perushygieniaa.
No tätä mäkin olen miettinyt jo pitkään! Miksi päänahkaa ei saisi pestä joka päivä, kun muu iho, kasvot, hampaat jne. pestään jopa useita kertoja päivässä eikä kukaan kehota pidentämään niiden pesuväliä?
Ongelmani ei nyt ole kyllä nopeasti rasvoittuva päänahka, mutta mahdollisimman pitkä pesuväli olisi kuitenkin paras oman pääni kannalta. Hiukseni ovat hyvin helposti pörrööntyvät ja luonnonkiharat. Minusta olisi ihanaa jos voisin pestä hiukseni joka päivä, mutta hiusteni kuivumisaika on todella pitkä. Ne eivät koskaan ehdi kuivua ennen nukkumaanmenoa ja kosteilla hiuksilla nukkuminen aiheuttaa järkyttävän lopputuloksen joka on pakko suoristaa aamulla raudalla. Joka-aamuinen raudan käyttö ei luonnollisestikaan tee hiuksille kovin hyvää, joten mitä pidempi pesuväli on, sitä vähemmän tarvitsee rääkätä hiuksia kuumuudella. Myös hiusten pörrööntyminen sääolosuhteiden johdosta on vähäisempää kun hiukset eivät ole ihan vastapestyt.

Jotta ei mennä ihan ohi aiheen, minulla pesuvälin pidentämiseen toimii parhaiten mopin hydrating shampoo. Kaikilla muilla shampoilla pesuväli on joka toinen päivä, mutta mopilla saan yhden lisäpäivän, eli pesu joka kolmas päivä on riittävä.

Lisäksi tupeeraan hiusten juuret kevyesti ilmavaksi ettei letti mene päätä myöten. Tämä auttaa myös hurjasti tuon mopin ohella niin, ettei tuo kolmen päivän pesuväli tee tiukkaakaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minulla on erilainen hiuslaatu, suora ja ohut, mutta minulla hiuset rasvoittuvat enemmän, jos en muotoile niitä mitenkään pesun jälkeen. Shampookin vaikuttaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin