Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
LaBimba

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

dripple kirjoitti: No juuh... hormooneistahan se rasvoittuminen johtunee. Ja ainoa aika kun ei välttämättä ole tarvinut pestä hiuksia päivittäin on olleet ne ajat jolloin söin e-pillereitä. Mutta se rasva mikä ei tullut päästä ulos, taisikin sitten jämähtää kankkuihin kun aloin lihota ihan todenteolla  ;D
Jahas, nyt selvisi syy näihin vatsamakkaroihin ja reisien löllyköihin.  :D Eikös tuolla logiikalla meikäläiset ole vuodenvaihteeseen mennessä sutjakoita ja kiinteitä kuin mitkäkin voimistelijat?  ;)

SeboControlia olen itsekin kokeillut, mutta hyvin laihoin tuloksin. Tänään aamulla viimeksi sunnuntai-iltana pesty tukka oli taas kuin öljyllä voideltu, joten kaipailen jo niitä aikoja kun pillereitä syödessä päänahka kuivui ihan korpuksi.

Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mulla myös alkoi hiusten nopeampi rasvoittuminen kun lopetin pillerit. Nyt jostain syystä tahti vaan on muuttunut kiihkeämmäksi, ennen riitti pesu joka kolmas päivä, nyt joka toinen. Mutta ei tämä nyt paha ole vieläkään, en näytä missään vaiheessa öljyssä uitetulta. Joskus diane novia syödessä tukka ei oikeastaan rasvoittunut lainkaan, kerran viikossa hiusten pesu riitti vallan mainiosti.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mulla ei ole pillerit lopettanu rasvoittumista...rasvaiset nää on ollu lapsesta asti ja rasvaset ovat olleet nekin vuodet kun pillereitä oon käyttäny...en tiedä mikä rasvapommi tästä sitten syntyy kun joskus lopetan pillerit...luulen kuitenkin että tällaisena jatkuu. Ei ole väliä onko kesä tai talvi, aina yhtä rasvaiset sittenkin. Ja vaikka koko muu kroppa kuivaa talvella niin päänahka vain pukkaa rasvaa. Naamani iho on kuitenkin rasvoittuva eli olisiko näillä sitten jokin yhteys...

Se on muuten aina niin ihana tunne kun on pessyt hiuksensa. Päänahan puhtaus ja hiusten pehmeä liikkuvuus ja runsauden tunne, ja se miten väri näyttää aina paljon kauniimmalta ja muutenkin hiusten olemus elinvoimaisemmalta...sitä kun kestäis vähän pitempään...kyllä mä mielelläni vaihtasin tän kuivaan päänahkaan ihan välillä vaikkei liika kuivuuskaan varmaan kivalta tunnu.... :-\
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Minunkaan pilsujen käytöllä ei ole mitään yhteyttä onko rasvapää vai ei. Muu kroppa on kuin kuiva korppu, mutta päänahassa riittää öljyä. Pidän silti pääni (heh) ja pesen vaan joka toinen päivä.
Neutrogenan T/Gel shampoo on ollut hieman parempi kuin L'Orealin Sebo Control.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
dripple

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja dripple »

Nyt alkoi kunnon taistelu rasvoittumista vastaan ;D aion kokeilla kaikkea mahdollista. Nyt ensimmäisenä kokeilen hiuspohjan kuivattamista ja "bakteeritasapainon muuttamista" eli ostin nizoralia joka kuivattaa hiuspohjaa ja tappaa hiivasieniä. Hilseshampoohan se on alunperin, mutta toimii huhujen mukaan rasvaiseen päänahkaankin. Juuri eka pesu takana ja päänahka vaikuttaa ainakin kuivalta... sormetkin meni ihan ryppyiseksi kun hinkkasin sitä päänahkaan. Latvoissa oli pesun aikana suojana tigin moisture maniac, joten hiukset eivät kärsineet. Huuhtelin lopuksi vielä jääkylmällä vedellä ja kuivasin kylmällä ilmalla. Ihan ok pientä päänahan kirvelyä huomioonottamatta  :-\

Jos tämä ei auta, seuraavaksi tulee superkosteuttava jakso eli koetan hiuspohjan saada tajuamaan ettei sitä rasvaa tarvitse erittää kun kosteutta on ihan tarpeeksi muutenkin. Tähän on sitten suunnitteilla hiuspohjaa kosteuttavia jätettäviä aineita (bio+), kosteuttavaa shampoo (kerastasen bain satin 3) ja tuo kosteuttava tigin hoitis.

Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Chili »

^Raportoihan tänne sitten kokeilujesi tuloksia!  :)
heijji
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 13:55

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja heijji »

Ärsyttävää, kun tukka on alkanut ravottumaan nyt nopeammin kun joutuu pitämään pipoa  :-\ Nyt on täytyny pestä joka toinen päivä, yleensä mulla on pari päivää pesujen välissä. Tuntuu että joutuu pesemään koko ajan.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Eiih. Vaikka mulla oli jo muutenkin tosi äkkiä rasvoittuvat hiukset niin nyt ne on vasta äityneet superrasvaisiksi! Alkavat rasvoittua jo ihan muutamia tunteja pesun jälkeen. Illalla kun pesen niin aamulla on jo rasvaset ja pahenee iltaa kohden niin että ovat limaiset ja inhottavat.  Rasvoittumisesta huolimatta hiukset nousevat vielä pystyyn eli sojottavat rasvaisina sinne tänne. Ihana näky ::)

Voisikohan olla tällä kertaa stressiperäistä? Pänttään tenttikirjoja ja kohta tulossa tentti. Vai johtuisiko siitä lukuasennosta? Eli niskan jäykistymisen myötä verenkierto vähenisi  ja se ärsyttäisi talirauhasia.
Kumma linja menee muuten vartalossa. Naama ja päänahka pukkaavat rasvaa (tosin naama ei nyt niin paljon) ja siitä alaspäin kuivaa niin että saippuaakaan ei voisi enää käyttää ja koko ajan kutiaa.  :-\
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

*Bembo*
Minulla on sama ongelma ihon ja hiusten kanssa. Kaulasta ylöspäin rasvoittuu todella pahoin ja siitä alaspäin - varsinkin talvisin - kuivaa ja hilseilevää. Itse pesen hiukset aamuisin, koska minulle käy muuten tuo ihan sama ilmiö; hiukset ovat jo aamulla likaiset ja loppu päivästä selvästi rasvaiset. Luulen, että tuohon yörasvoittumiseen vaikuttaa juuri kasvojen rasvaisuus, koska hiukset kuitenkin painuvat osittain kasvoja vasten ja rasvoittuvat jo siten.

Inhottavin yhdistelmä on sähköiset ja rasvaiset hiukset. Silloin ei auta kuin laittaa tukka kiinni. :(
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

No johan on! Toisaalta tuntuu helpottavalta että löytyy kohtalotoveri, mutta toisaalta pahalta sun puolesta, Tiahaar kun tiedän miten ikävää tää on. Sinänsä hassu ilmiö...miksei se rasva voisi jakaantua vartalolla tasaisesti...ei olisi mitään ongelmia  ::)

Sulla sentään on sen pituiset hiukset että saat kiinni. Vähän auttaa varmaan laittamisessa, tosin tuo yöllä naamaa vasten painautuminen pahenee silloin, mulla pysyy vielä naamasta osittain erossa, paitsi edestä. Ennen mäkin pesin aamulla, mutta nyt kun voin työskennellä kotona niin ei tarvii olla edustuskunnossa ja on ihana mennä puhtaana nukkumaan. Siitä seuraa kuitenkin rasvaletti... >:(

Ja tuo sähköisyyskin vielä. Mullakin on sitä.  Epäilin ensin että johtuu siitä kun pesen joka päivä ja hiukset kuluu mutta tätä ongelmaa tuntuu olevan täällä usealla foorumilaisella.

Koita kestää Tiahaar. Jospa tää tilanne jossain vaiheessa vähän tasaantus... onko sulla muuten minkälaiset
hiukset, ohuet ,paksut?
Tepsu

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Tiahaar ja bembo sama ongelma on ollut minullakin. Mun naama on  suht hyvin rasvoittuva. Ja siihe Yöllä rasvoittumisee on auttannu ainaki öisin pitämällä hiukset kiinni ja ihotauti lääkäri sano et mun päänahka erittää aika hyvin kakkaa  :P
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Tepsu kirjoitti: Tiahaar ja bembo sama ongelma on ollut minullakin. Mun naama on  suht hyvin rasvoittuva. Ja siihe Yöllä rasvoittumisee on auttannu ainaki öisin pitämällä hiukset kiinni ja ihotauti lääkäri sano et mun päänahka erittää aika hyvin kakkaa  :P

Voisiko toi viitata sitten jonkinasteiseen aineenvaihduntahäiriöön? Jostain olen kuullut kanssa että päänahka erittäisi ulos elimistön kuona-aineita ja mitä enemmän niitä on, niin sitä enemmän tulee rasvaa. Tämä tietenkin tarkottaisi sitä että ruoansulatuspaikoissa olisi ongelmia eikä varmaan ole kaikkien rasvoittuvien hiusten omistajien ongelma.  ;)

Eipä näitä juttuja tunnu voivan oikein millään päättelyllä ratkaisevan...ehkä tosiasiat on vaan hyväksyttävä...tosin lähdin nyt kamppailemaan rasvaisuutta vastaan tervasampoon avulla. Joku lääkäri tätä tervaa suositteli rasvaiselle päänahalle.Harkitsin Erittäin Hienon suomalaisen ja yhden vanhan ajan tervasampoon välillä ja ostin jälkimmäisen. Muuten kelpo kamaa mutta silikonia on mukana. Ei ollut kuitenkaan hajusteita tai säilöntäaineita. Silikonista ei kai haittaa jos pesee välillä muilla sampoilla ettei kerrostu. Heti ensimmäisen pesun jälkeen hiukset kyllä pysyivät rasvattomimpina. Kuitenkin vähän limmpiset olivat, johtuisiko silikonista, en tiedä. Mutta käytän kuurina ja katson olisko apua...
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Omat hiukseni ovat melko ohuet (hiuksia on kuitenkin melko paljon) ja piikkisuorat, joten ne menevät pitkin päätä joka tapauksessa. Hiuksia pidän kiinni, kun ne ovat likaiset. Jos en saisi hiuksia kiinni, niin joutuisin varmaankin pesemään päivittäin.

Yksikään shampoo ei ole helpottanut rasvoittumista; jotkut tosin ovat pahentaneet (en nyt muista, mitkä). Tälle päälle parhaiten ovat shampoista käyneet Matrixin Amplify, MOPin Clean ja nyt viimeisimpänä Cutrinin Bio+ Energen (tuo on tarkoitettu tosin hiustenlähtöön, josta kärsin myös tällä hetkellä).
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
dripple

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja dripple »

No niin... raportoidaanpa tähänastisia kokeiluja rasvoittumisen estossa. Eli se nizoral todellakin kuivattaa hiuspohjaa, mutta ei todellakaan sovi jatkuvaan käyttöön. Päänahka kirvelee ja tukka kuivaa. Paras kokeilu tähän mennessä on ollut cutrinin hajusteeton shampoo ja hoito. Hajusteet ärsyttävät päänahkaa erittämään rasvaa vielä enemmän, joten järkevää käyttää hajusteettomia. Nyt kokeilen bio+ active care nestettä päänahkaan ja saman sarjan kosteuttavaa päänahkaan levitettävää geeliä. Molemmissa bio+ tuotteissa tosin on hajusteita  >:(

Jos ei muuta niin ainakin rahat menee näissä kokeilussa mikä auttaa ja mikä ei  :-X
Miehelle on jo kertynyt shampoot pitkäksi aikaa kun käyttää mun ei-hyvät tuotteet...

Työkaveri käski mennä ihotautilääkärille jos se antaisi jonkun kuurin... enpä tiedä mistä kuurista puhui mutta joku hänen tuttunsa sai sieltä rasvoittuvaan päähän lääkeapua.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Nopeasti rasvoittuvaan hiuspohjaan kannattaa kokeilla myös hiusten muotoilemista jos tilanne tuntuu jo niin pahalta ettei hiukset kestä edes kokonaista päivää kuosissaan.
Itse nimittäin huomasin pitkätukka aikoina hyvin sen, että hiukset rasoittuivat paljon nopeammin ilman muotoilutuotteita ja föönaamista.
En tiedä tarkalleen millä tavalla se vaikuttaa, mutta hiusten tyveen levitetty muotovaahto ja varsinkin voimakkaat tyvikohotusta antavat tyvikohotus suihkeet ja kampausneteet hidastavat myös rasvoittumista melko radikaalisti.

Yhtenä syynä lienee muotoilutuotteiden alkoholit jotka kuivattanevat hiuspohjaa hieman, ja toisekseen muotoilutuotteet ryhdistävät hiusta ja nostavat sen varsinkin hyvään föönaukseen yhdistettynä tehokkaasti irti hiuspohjasta joten hiukset pysyvät kuohkeampina, tuuheampina eivätkä pääse makaamaan siinä rasvassa.

Pääsääntöisesti ilman muotoilutuotteita pesuväli oli jokapäivä, mutta hyvällä muotoilulla joka kolmas päivä.
Hiuspohjalle siitä ei koskaan koitunut mitään hallaa, sillä tuota tuli kuitenkin tehtyä vuosikausia ja ilman aineita mentiin lähinnä mökkireissut ja kotiviikonloput.
Eli tyvikohotus nesteitä ja kampausnesteitä sekä muotovaahtoja kannattaa ainakin kokeilla, ainakin osalle siitä voi olla ihan selkeä apu.
Värjäys myös pidentää pesuväliä ryhdistämällä hieman hiusta, vähän jämäkämpi ja karheampi hius ei ole niin helposti rasvoittuva kuin käsittelemätön ja ohuen lasimainen hius joka valuu pitkin päätä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Vastaa Viestiin