Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
LaBimba

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Minä olisin todella happyhappyhappy jos voisin pestä hiukset joka toinen tai kolmas päivä, mutta nykyään joudun jo pesemään päivittäin (hormonaliset muutokset pistivät ihonkin ihan sekaisin). Oikeasti toimiva sarja rasvoittumisen hillitsemiseen on minullakin etsinnän alla, joten vinkkejä otetaan vastaan.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Miustakin tuo joka toinen tai kolmas päivä kuullostaa kadehdittavan harvalta pesuväliltä. Luulisin että olet siinä mielessä onnellisessa asemassa, että voit valita ihan mieleisesi shampoon. Enemmän meidän jotka joka päivä tukkaansa pesevät kannattaisi miettiä ettei tule turhan pesevillä aineilla lotrailtua.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »



No joka toinen päivä pestynä tukka tuntuu vielä melko hyvältä mutta kun tosiaan hiukset ovat muutoin kuivuneet aivan katkeilupisteeseen niin olen välillä tehnyt niin että pesen joka kolmas päivä vaikka silloin hoiukset jo tuntuvat likaisilta. On vain pakko kestää ettei kuivu liikaa.

Niin minulla tuon kuivumisen aiheutti Frantsilan luomuyrttishampoo ja sen jälkeen muutaman kerran käytetty BioSystem 3  kokeilu. olen muutoinkin huomannut että nuo luomutuotteet tekevät huonoa hiuksille, sopivat ehkä harvemmin käytettynä.


Vaikka käytin sitä Biosystem shampoota nro kolme joka on tarkoitettu atoopikoille ja päivittäiseen käyttöön niin tukka jämähti takaa sellaiseen takkuun jota ei voinu selvittää vaan hiukset piti leikata lyhyiksi. Hius kuivui aivan latvasta asti ja vieläkin ne vähät pituudet mitä on jäljellä tuntuvat kuivilta, pitää vain toivoa että kasvaessa hius kuntoutuu.

Kokeilin sellasta Cutrin Sensitive shampoota mutta se olikin kosteuttavaa ja päänahka tuntui pesun jälkeen aivan tahmealta ja tuli sellasia finnejä, oli pakko putsata koko hiuspohja Bonacuren syväputsarilla, tuntuipa puhtaalta ja raikkaaalta hiuspohja, mutta koska hiukset ovat niin huonokuntoiset muutoin niin en uskalla käyttää kun kerran parissa viikossa.

Onko kellään muuten kokemuksia KC Revolutive shampoosta? Siinä on jotain Hydraced Silica ainetta, joka ei ole silikonia vaan mineraalia, kuulemma samaa ainetta jota käytetään hammastahnoissa pesevänä aineeena, juuri sitä mikä saa tahnan jämähtämään lavuaariin kiinni.

Tuskin kuitenkaan hiuspohjaan jämähtää?
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


Niin olen ajatellut että pesisin hiukset kerran viikossa jollain tujummalla shampoolla ja sitten tarkoituksena olisi löytää HYVÄ SHAMPOO usein toistuvaan pesuun. Sellainen shampoo joka pesisi suhtkoht hyvin, mutta ei kuitenkaan kuivattaisi.


Kokeilin Cutrin Sensitive-shampoota, mutta kokeilu ei oikein onnistunut, shampoo ei pessyt kunnolla vaan jätti päänahan kostean ja nihkeän tuntuiseksi, jotenkin alkoikutittaakin.

Kova työ metsästää noita shampoita, tuntuu että mikään ei sovi.
devil

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja devil »

Mulla on todella rasvoittuva päänahka, vähintään joka toinen päivä pitää pestä hiukset. Päänahassa on ohut kerros talia, joka varmaan aiheuttaa nopean rasvoittumisen? Miten sen saa pois? Osaisiko joku ehdottaa jotain tiettyä tuotetta? ???


Yhdistin kysymyksesi aikaisempaan ketjuun. Tätä ketjua lueskelemalla saat varmasti jo joitakin vinkkejä. Lisää tietoa voit yrittää etsiä ylärivin search-nappulan kautta. :) Tuikkuli
Viimeksi muokannut devil, 08 Loka 2006, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Devil, olisikohan kyse märkähilseestä. Lisää täällä: http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=111867#p111867
Viimeksi muokannut Luomo, 08 Loka 2006, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
devil

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja devil »

Voih.. taitaapa olla. ainakin se on sellaista pehmeää valkoista mikä irtoaa rapsutettaessa.. ai että! miten mä en oo aikasemmin kiinnittänyt tähän huomiota.. nyt inhottaa. maanantaina apteekkiin. :-\
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

MÄ olen huomannut itselläni tehoavan rasvoittuvaan päänahkaan sellainen pesutapa että laittaa sampoota kaksi kertaa peräkkäin eli ensin kerran, hieroo kevyesti ja huuhtelee pois ja sitten uudestaan ja hieroo paremmin ja antaa hetken vaikuttaa. Tämä onnistuu miedolla sampoolla kuten dermasydin normaali-hiusten sampoolla joka on tarkoitettu jokapäiväiseen pesuun. Tiedän että saattaa rasittaa hiuksia, varsinkin kun pesen joka päivä mutta ainakin päänahka tykkää eikä ole kutissut ja rasvoittuminenkin hitaampaa. Laitan aina pikahoitista latvoihin pesusession jälkeen eikä ne vielä ainakaan näytä kärsineiltä.

Sauna muuten myös tuntuu ärsyttävän talirauhasia. Nyt kun en ole moneen viikkoon päässyt saunaan niin hiukset on rasvoitunu hitaammin...onko kukaan muu huomannu?
LaBimba

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Mun päänahan rasvoittuminen on vaan villiintynyt syksyn myötä ja alan olla jo epätoivoinen, koska pesu kerran päivässä ei tunnu enää riittävän. Olin nyt viikonloppuna 48 h pesemättä hiuksiani ja olin ihan  :o :o kun yksi kaveri tuli tänään kylään ja hän kysyi, että onko minulla päässä joku hiusöljyhoito!!  :'( Juuret olivat aivan kuin öljyssä uitetut. Ongelma on ollut siitä lähtien kun lopetin e-pillerit, mutta en todellakaan haluaisi aloittaa niiden syömistä uudelleen pelkästään tämän helvetillisen hiusongelman takia (no okei, ehkä olen viikon päästä jo eri mieltä) kun on niillä omia vähemmän toivottuja sivuvaikutuksia.
Butterfly
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1436
Liittynyt: 23 Kesä 2006, 22:16

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Butterfly »

Minulla on muuten kanssa viimesten viikkojen aikana alkanut päänahka rasvoittumaan tosi nopeesti. Olenkin yhdistänyt tuon nimenomaan tuohon saunassa käyntiin. Kesällä ei ollut mitään ongelmia ja nyt sitten kun aloitettiin taas ilmojen viiletessä tuo saunakausi, niin hiuksia pitäisi olla pesemässä joka päivä :-\. 
dripple

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja dripple »

Mä olen testaillut elämäni aikana aika useat tökötit ja mikään ei auta rasvoittumiseen. Olen pessyt teinistä asti tukan joka päivä ja varmaan pesen vielä mummonakin.... Jos niin hyvin kävisi että joku keksisi ongelmaani ratkaisun niin saisi kyllä ison palkkion!

CO-pesut ja hiusten totuttelu pesemättömyyteen loman aikana sun muut kokeilut saavat aikaan kamalaa kutinaa, tulehduksia, märkää hilsemöhnää jne. Pää pysyy terveenä vain jokapäiväisellä pesulla. Sitäpaitsi vihaan rasvaista tukkaa (sehän haiseekin!) ja esim. työtoverin superpitkä hyväkuntoinen tukka ei saa multa kehuja koska meinaa yrjö tulla jos ajattelenkin miltä se näyttää loppuviikosta kun sitä ei pestä kuin kerran viikkoon...

Helleka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 785
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:30

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Helleka »

dripple kirjoitti: Mä olen testaillut elämäni aikana aika useat tökötit ja mikään ei auta rasvoittumiseen. Olen pessyt teinistä asti tukan joka päivä ja varmaan pesen vielä mummonakin...
Nyt vaan dripple odottelemaan vaihdevuosia!  ;D  Mun äiti pesi hiuksensa joka aamu (ja inhosi sitä pesemistä suunnattomasti kun ei saanut aamulla nukkua) kunnes vaihdevuosi-ikä lähestyi, ja nyt, hormonimuutosten seurauksena, sen hiukset näyttää hyvältä, vaikka jättäis kolme päivää pesuväliä. Että sulle saattaa vanhenemisesta löytyä hopeareunuskin!
"I think I am, therefore, I am. I think."
Jamaica
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:16

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Jamaica »

Minullakin on alkanut päänahka rasvoittumaan pillerien lopetuksen jälkeen. Outoa, koska päänahka on ollut aina ennemminkin kuiva. Tähän asti olen kuitenkin pärjännyt volyymishampoilla, koska ne pesevät tukan mukavan kuohkeaksi ja näin ollen hiukset eivät liiskaudu niin herkäsi päänahkaa myöden. Välillä (pari kertaa viikossa) pesen kuitenkin kosteuttavammalla shampoolla, jottei päänahka tottuisi liikaan pesemiseen.
Pesen hiukseni joka toinen päivä, mutta ihanteellisinta olisi pestä joka päivä. Rasvoittumisen huomaa ensimmäisenä etutukasta, joka alkaa mennä rasvaisen suikaleiseksi. Yleensä teenkin niin, että pesen etutukan joka aamu ja muun tukan vain joka toinen päivä.
dripple

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja dripple »

Helleka kirjoitti: Nyt vaan dripple odottelemaan vaihdevuosia!  ;D  Mun äiti pesi hiuksensa joka aamu (ja inhosi sitä pesemistä suunnattomasti kun ei saanut aamulla nukkua) kunnes vaihdevuosi-ikä lähestyi, ja nyt, hormonimuutosten seurauksena, sen hiukset näyttää hyvältä, vaikka jättäis kolme päivää pesuväliä. Että sulle saattaa vanhenemisesta löytyä hopeareunuskin!
No juuh... hormooneistahan se rasvoittuminen johtunee. Ja ainoa aika kun ei välttämättä ole tarvinut pestä hiuksia päivittäin on olleet ne ajat jolloin söin e-pillereitä. Mutta se rasva mikä ei tullut päästä ulos, taisikin sitten jämähtää kankkuihin kun aloin lihota ihan todenteolla  ;D ja muutenkaan pillerit eivät sopineet.

Mutta mun äitille kävi vaihdevuosien jälkeen niin että tukka harveni kamalasti ja harmaantui vitivalkoiseksi... ei sekään kivaa ole. Mutta onhan se kiva jos vanhenemisessa on edes jotain plussapuolia eli jos ei tarvitse tukkaa pestä joka päivä. Tosin eläkkeellä olisi siihenkin enemmän aikaa.

Kokeilinpa äsken Lorealin "sebo control" shampoota rasvoittuville hiuksille (joskus parturista tarttui mukaan). Pesuteho oli melkoinen...  piti laittaa tuplasti hoitoainetta pesun jälkeen ettei jäänyt karhea ja takkuinen lopputulos. Nyt olen ajatellut kokeilla joko bio+ tasapainottavia shampoita tai nizoralia kun se kerran kuivattaa hiuspohjaa (ja tukka sitten varmaan kärähtää). Vanhuutta odotellessa...  ;D

Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Chili »

Täällä on kanssa yksi, jonka pään rasvoittuminen on kiihtynyt pillerien lopettamisen myötä (tuo rasvoittuminen valitettavasti toistuu myös kasvoissa ja selässä). Noh, ennenkin hiukset piti pestä joka päivä, joten lisää hommaa ei onneksi tullut. Minäkin olen tullut siihen tulokseen, että kaikki se rasva, joka nyt pitää pestä tukasta pois, on ennen mennyt vyötäröön. On siis ajateltava positiivisesti.
Tällä hetkellä pisimpään hiuspohja pysyy puhtaana kaksinkertaisella päänahan pesulla (American crew:n citrus mint shamppoo). Elli ensin shamppoolla pestään päänahka nopeasti ja sitten laitetaan uudestaan ja annetaan hetki vaikuttaa. Hiukan tosin täytyy säätää, ettei turhaan rasita hiuslatvoja.
Vastaa Viestiin