Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »



Minulla on myös rasvoittuvat hiukset, pesen hiukset joka toinen tai peräti välillä niin että joka kolmas päivä.

Yleensä hiukset ovat hyvät seuraavana päivänä pesun jälkeen mutta jo sitä seuraavana tulee sellaista rasvasta hilsettä.

Ongelmana on tämän lisäksi se että muutoin hiukset ovat KUIVAT jo aivan YLHÄÄLTÄ asti. Enkä voi laittaa hoitoainetta ylemmäs koska se tahmaa päänahan, lisäksi hiukset tuntuvat tahmaisilta juurista ja osa suortuvista tulee sellaisiksi Klimppimäisiksi, vaikka en edes käytä silikonipitoisia hoitsikoita.

Sitä System 4:ää en uskalla ostaa jos se noin kuivattaa!! Mikä olisi rasvoituvalle päänahalle hyvä shampoo, jolla pestä jokatoinen päivä. Entä sitten hoitoaine, joka ei tahmaisi vaan huuhtoutuisi hyvin pois.

Olen käyttänyt hoitsikkana ERISAN hoitoainetta ja FRANTSILAN Yrttihoitoainetta, noin vuosi sitten käytin Matrixin hoitoainetta, jonka huomasin sisältävän Amodimethicone silikonia, kait se kuitenkin jo vuodessa on häipynyt hiuksista?

Kokeilin myös Biosilkin silkkitippoja mutta paljastuivat pelkäksi silikonisiirapiksi, heti INCIN alussa lukee ensimmäisenä Cyclomethicone ja sitten DImethicone ja Silk Amino acid ja denat alcohol, eli promille olisi silkkiä ja ja kaikki muu silikonia, teki latvani huonommaksi vielä kun aiemmin, alussa tuntui hyvältä mutta jo seuraavana päivänä hiukset takertui toisiinsa.

Eli hyviä vinkkejä kaipaisin.

Olen kuullut kehuttavan TIGIN OATMEL& HONEY hoitista, onko millasta, kuin kallista? Ei varmaankaan silareita? Niitä en lisärasitteeksi kaipaa.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja marenki »

Tuo O&H hoitoaine on aivan ihanaksi tekevää, mutta ei todellakaan pesuväliä pidentävää. Tekee tukan melko raskaaksi ja itse saan olla pesemässä tukan jo seuraavana päivänä. Silikoneja siinä ei ole. Voisit laittaa jotain kevyttä hoitoainetta ylhäälle (oletko kokeillut XZ hoitsikoita tai Freemania?) ja latvoihin sitten hoitavampaa.
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Iida »

Täällä on myös yksi, jonka hiukset rasvoittuvat nopeasti! Kun tukka on niin pitkä, että sen saa kiinni, on vähän helponpaa, kun tukkaa ei tule näpelöityä. Nyt taas leikkasin vähän lyhyemmäksi, niin pitää pestä joka päivä.

Tuo O & H hoitoaine ei tosiaan ainakaan auta rasvoittumiseen. Minä en voi sitä edes käyttää, kun pari kertaa viikossa, tai tukka on tosi klimpissä..
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


No onpa hyvä tietää; kävin kampaamossa katsomassa hintaa ja olipa tosi arvokasta. Lisäksi se oli jotenkin sellaista voimakkaan väristä  ja haju oli voimakas, ei ainakaan sovi allergikolle.

Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Hassua, että minulla tuo O&H ei tee raskaita hiuksia, vaikka minulla hiukset menee muutenkin pitkin päätä. Tosin en käytä sitä joka pesun yhteydessä.
*tepitepi* Tuo hoitoaine ei ole turkoosia, niin kuin purkki antaisi ymmärtää, vaan valkoista. Ja jos haju tuntuu liian voimakkaalta, niin kannattaa jättää ostamatta (se nimittäin tahtoo jäädä myös hiuksiin).

Tämä kesä on ollut todella inhottava rasvoittuvalle päälle. Joka päivä on mielellään pessyt hien ja rasvan pois päänahasta. Silti hiukset ovat olleet melko hyvässä kunnossa (käytössä on ollut hoitavammat aineet).
Olen kyllä jo hyväksynyt omat rasvoittuvat hiukseni; eli pyrin vain pitämään hiuspohjan puhtaana, jotta hilsettä ja kutinaa ei pääse tulemaan.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Iida »

Tuoksu on kyllä voimakas, mutta ainakin minä totuin siihen nopeasti. Se onkin eri asia, jos on allerginen.. Minulla tuo tuoksu ei jää hiuksiin lainkaan.

Ei O&H minunkaan tukkaani rasvoita muuten, mutta jos joka pesun jälkeen sitä tukkaan lykkään, niin lätsäytys on taattu.. Tehiksenä ihan helmi!
LaBimba

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Minä löysin sattumalta hyvän shampoon rasvoittuvalla päänahalleni ja kuiville latvoille: Apivita Propoline Nettle & Aloe -shampoo. Kun yritän venyttää pesuväliä, suihkuttelen tukkaani Kloranen kuivashampoota, joka kuitenkin saa latvat ja pituudet ylipäänsä tuntumaan kuivalta heinältä (onneksi tunne häviää kun hiukset pesee).

Minulla päänahan (ja ihon muutenkin) kunto riippuu niin monesta tekijästä, että ihotyyppini ja päänahan tila voi muuttua jopa puolen vuoden sisällä monta kertaa. Kaapissa on siis oltava koko ajan shampoita erilaisiin ongelmiin ja talvella kun on kovat pakkaset, päänahka kuivuu ihan hilseilevän kuivaksi ja kutiavaksi, jolloin on pakko käyttää yöllä öljyä kosteuttamaan päänahkaa. Silloin kyllä mielelläni vaihtaisin kiristävän kuivan päänahahkani oikeaan rasvalettiin, mutta nyt taas jopa parin päivän pesuväli tuntuu kaukaiselta haaveelta.
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »



Hiuspohjani rasvoittuu herkästi eli hiukset pitäspestä vähintään jokatoinen päivä.

Käytin Biosystem tuotteita mutta kuivattivat niin pahasti hiukset että sitä ei voi käyttää.

Kokeilin sitten tuota CUTRININ Sensitive shampoota, mutta koska se on kosteuttava, niin jättää hiuspohjan tahmean tuntuiseksi.

Kyselin kampaamoista ja kommentteja oli monenlaisia. Eräässä kehotettiin pesemään esim. Bonacuren syväpuhdistavalla joka päivä, toisessa kampaamossa samalla aineella kerran viikossa ja välipesut miedolla shampoolla ja kolmannessa sanottiin että kerta kahdessa viikossa tai kuukaudessa riittää.

Eli olisikokellään shampooehdotuksia rasvoittuvalle päänahalle.

Mitä mieltä noista BioBotanical tuotteista ja hiusvesistä?
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja marenki »

Minä vasta valittelin tuolla tyhmissä kysymyksissä rasvoittuvuutta, lopputulos oli, että otin muista mallia ja olen nyt vaahdottanut kahdesti joka pesulla. Vaikka shampoo olisikin hellävarainen, tulee kyllä ihan narskuvaksi tukka kun kahdesti vaahdottaa. Nyt se toinenkin päivä näyttää menevän helpolla. Mutta shampoo asiasta, ei kai kenenkään tukka voi kestää syväputsarilla pesua päivittäin.  :-\  Luulisi tukan kuivahtavan hetkessä.
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »

Olen kokeillut erilaisia shampoita rasvaiselle hiuspohjalle, mutta huonolla menestyksellä.

Bonacuren syväputsari kerran viikossa tuntui hyvältä mutta tuoksu on niin voimakas että allergikonana simät vetistävät ja kipeytyvät.

Sitten kun käytin välipesuihin Cutrin Sensitive niin se pesi liian miedosti. Hiuspohja jäi tahmeaksi.

Millasia nuo Herbina shampoot ovat?

Olisi kiva saada sellaisia käyttökokemuksia rasvaisten hiusten shampoosta ja hyvästä toimivasta välipesushampoosta, myös kiinnostaisi nuo luomushampoo kokemukset, Ole Hyvä, Frantsila yms. ja mistä niitä saa

Täällä puhutaan paljon että CO pesu auttaa rasvoittuvalle hiuspohjalle, mitä se tarkoittaa?


Yhdistin kysymyksesi tänne samaa aihetta käsittelevään ketjuun. ~ Tuikkuli
Viimeksi muokannut tepitepi, 02 Syys 2006, 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

tepitepi kirjoitti: Täällä puhutaan paljon että CO pesu auttaa rasvoittuvalle hiuspohjalle, mitä se tarkoittaa?
CO-pesusta on oma ketju täällä. Sieltä löytyy tietoa monenlaista.
1c M ii, tjsp
LaBimba

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Eipä auttanut kuin pari pesukertaa tuo Apivita Propolinen shampoo ja ostinkin jo viikonloppuna uutta shampoota, taisi olla L'Orealin Sebo Control  (tjsp). Loppuviikosta olin melkein kolme päivää pesemättä tukkaa ja toivoin ettei päänahka villiintyisi eilisaamuisen pesun jäljiltä, mutta toisin kävi: tukka on taas ihan klimpissä. Kuivashampootakaan en viitsisi joka päivä käyttää, koska se tekee tukasta niin tunkkaisen oloisen.

Olen kohta puun ja kuoren välissä, sillä puolipitkää, vaalennettua tukkaa ei todellakaan pitäisi rääkätä pesulla joka päivä, mutta päänahka vaatii sitä.
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »



Kokeilin huvikseen sitä että pesen kerran viikossa syväputsarilla. No kokeilin ja pysy kohtuullisena pari päivää. Käytin Bonacuren syväpuhdistavaa, pesi hiukset ja päänahan oikein hyvin eikä kuivattanut. Ajattelin että jos pesis kerran viikossa tai parissa.

En kyllä tiedä millä shampoolla nyt pesisin nämä välipäivät. En uskalla kiusata hiuksia System ¤:llä. Mietin että jos ostais kokeeksi vaikka Herbinan shampoon, vaikka sen normaaleille hiuksille niin ei kuivata liikaa.
tepitepi

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


Päätin laittaa uuden ketjun jossa voisi kertoa kokemuksia parhaista shampoista rasvoittuville hiuksille.

Ideana olisi löytää sellainen shampoo, jolla voisi pestä hiukset joka toinen, tai joka kolmas päivä ilman että kuivattaisi liikaa.

Huomasin että Joicoa ja MOP:ia on kehuttu eli mitkä näistä tuotteista toimii hyvin rasvaisille hiuksille? Entä tuo Mop c-system clean?

Eli kertokaahan mielipiteitänne, sais sitten kasattua sopivan paketin joka ytoivon mukaan toimii


Hei tepitepi! Yhdistin nämä kaksi ketjua, kun käsittelee samaa aihetta. T: ChaosBlack
Viimeksi muokannut tepitepi, 04 Syys 2006, 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Noi MOP C-Systemit on sulfaatittomia eli ne ei pese niin voimakkaasti (itsellä tulee kyllä puhdasta jälkeä) mutta monet ovat noita moittineet siitä että pesuväli lyhenee. Eli ei ehkä kannata hankkia jos jo valmiiksi on rasvoittuva hiuspohja.. Tigin O&H:ta monet sanoo tosi peseväksi ja itselläni se ekoilla käyttökerroilla kyllä pidensi pesuväliä huomattavasti. Vaikutus kuitenkin vaan katos jonnekin, harmi. Mutta se on ehkä ihan hyvä vaihtoehto? Jos sulla on rasvoittuva tukka niin joka kolmas päivä on jo todella harvoin pesuvälinä, mulla ei ole erityisen rasvoittuva tukka ja joka toinen päivä on ihan must. Täälläkin on kyllä ollut puhetta tosta päänahan totuttamisesta harvempiin pesuihin, ehkä sä oot sit onnistunut omas totuttamisessa :)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Vastaa Viestiin