Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Ihme on tapahtunut! Olen ollut kaksi päivää pesemätttä tukkaa ja siltikään päänahka ei ole vielä edes kovin hirveän rasvainen. Tämä on ihmeellistä.  :D
~vail~

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Joko tässä mainittiin yksi mikä auttaa pitkien hiusten rasvoittumisen kanssa? Eli asettelee (klipsein) hiukset pesun jälkeen päälaelle kuivumaan. Ne irtoavat päänahasta vähän eivätkä heti ala muhittaa ihoa vasten.

Auttoi minulla aivan ihmeellisesti, nyt pesuvälit kolmea päivää :)
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Täytyy nyt kysyä muutamaa asiaa: Onko päivittäistavarakaupoissa yhtään hyvää rasvaletin shampoota? Entä onko XZ vanilja-suklaa hoitoaine hyvä muuhunkin kuin CO-pesuun eli shampoon kaveriksi? Kuulun kyllä ehdottomasti kohtalotovereihinne. Hiukset rasvoittuvat jo muutamissa tunneissa (tai siltä ainakin tuntuu). Pesen hiukset joka toinen päivä aamuisin. Tämä tarkoittaa sitä, että joka toinen päivä olen liikkeellä hirveän rasvaisilla hiuksilla. Kun vielä sattuu olemaan atooppinen iho, ei voi kuvitellakaan ärsyttävänsä päänahkaa joka päivä pesulla. Sopiiko  Nutri Gloss naamio tälliselle päälle?
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Ihme ja kumma, minulle toimi täydellisesti XZ:n hilseshampoo. Nykyään hiukset voi pestä jopa joka kolmas päivä ilman, että ne olisivat kamalan rasvaiset. Nyt voin käyttää jo muitakin kuin tuota hilseshampoota.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
michelangelo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 242
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:17

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja michelangelo »

Pitkään olen miettinyt pitäiskö tänne sanoa jotain, mutta nytpäs sain otettua niskavilloista kiinni itteäni.
Minäkin kuulun kohtalotovereihinne. Ja pesen joka päivä hiukset kun pakko mikä pakko..
Rasvaiset hiukset on kyllä todella rassaavat ja hitsi Tuikkuli tuo "jos eksyy sormet hiuksiin.." on niin tuttu minulle.

Olen käyttänyt halpaa Aloe Vera-shampoota (kosteuttava, tuuheuttava kuulemma) ja on toiminut paremmin kuin muut (tosin aikasemmat ovat olleet sun silk, pantene, elvital..) mutta yhä on ongelmana rasvottuva päänahka.
Meikä on todella ns. käsityöihminen ja jatkuvasti (enempi tai vähempi, yleensä enempi) pitäisi olla käsillä jotain tekemistä=> sormet eksyy hiuksiin ja tulos on kaamea.
Yllätyin kun käytin joskus Doven hellävaraista (kuulemma/luki) shampoota ja hui kauhia kun hiukset oli kuivan oloiset sekä tyvestä, että latvoista hyvä puoli oli ettei päänahka rasvottunu koko päivänä juuri lainkaan,
mutta sitten se problema: hiukset näytti elottomille. (Ajattelin huomenna koittaa tuota ja laittaa tehohoidon niin saas nähdä miten käy, tosin eihän se pelasta tyviä kuivuudelta)
Mitään hoitosuihkeita en voi käyttää koska heti rasvottuu.

Juuri tuo muotoilupuoli kärsii minullakin rasvottumisesta. Kertakaikkisen harmillista. XZ:n (vanha puteli) hilsehoitoa käytin joskus CO-pesuun ja ihan kivalle tuntui mutten ole käyttänyt viikkoihin, koska pesen hiukset aamulla eikä yksinkertaisesti ole aikaa helliä niitä hyvillä tuotteilla ja hoidoilla muuten kuin se shampoo-pesu.

Pamskun viestiin toivoisin vastauksia, siinä on minuakin kiinnostavia kysymyksiä. Tosin jos ei ole kokemusta/tietämystä kysyttyihin asioihin niin ymmärrän jossei vastata.

Toivoisin, että tämäkin keskustelu herää pieniltä talviuniltaan, koska ehdottomasti olisi mukava saada lisää tänne kokemuksia ja suosituksia jos vaan mahdollista. Todella hyvä ketju, meinaan vierailla usein jos vaan kirjotteluja tulisi lisää.
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Täältä löytyy myös varsin rasvoittuvat hiukset. Sellaiset ne ovat olleet niin kauan kuin muistan, ja nyt ehkäisyn (lue: hormonien) takia rasvoittuminen on vain lisääntynyt. Mitään keinoa en ole keksinyt rasvoittumisen vähentämiseen. On tässä vuosien varrella tullut kokeiltua jos jonkinlaisia shampoita, mutta ei niistä mistään ole apua ollut. Nytkin minulla on käytössä Kerastasen Bain Clarifiant, joka on erityisesti rasvoittuvalle hiuspohjalle. Se tuntuu lähinnä syväpuhdistavalta, mutta en ole saanut tuonkaan kanssa pesuväliä pidennettyä.

Pesen hiukset yleensä joka toinen päivä, vaikkakin hiukset vaatisivat joka päivä pesua, jos haluaisin, että ne näyttävät joka päivä puhtaalta. Eli omalla kohdallani tuo hiuspohjan totuttaminen harvempaan pesuväliin ei toimi (olen yrittänyt jo vuosia pestä vain joka toinen päivä, ja edelleen sinä toisena päivänä hiukset ovat selkeästi rasvaiset). Jos pesuväli pitenee jostain syystä liikaa, alkaa hiuspohja haista todella ikävälle ja hilseilyäkin ilmenee.

Olisi niin mukavaa pystyä olemaan edes kaksi päivää pesemättä hiuksia. Nytkin joudun vielä pesemään hiukset aamuisin, koska illalla pestynä ne ovat jo aamulla rasvoittuneet. CO-pesua olen miettinyt, mutta aamuisin minulla ei ole aikaa seistä suihkussa. Nyt käytän pesuun MOPin Clean shampoota, joka tuntuu ainakin auttaneen hilseilyyn jonkin verran. Toinen suosikkishampoo on ollut Matrixin Amplify.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Rory »

Mullakin rasvoittuu päänahka nopeasti. Vähintään joka toinen päivä on pestävä, joskus joka päivä. Olen kokeillut erikoisshampoita, mutta ei niistä kummempaa apua ollut. Kävin kampaamopuolella ammattikoulussa laserhoidossa, jonka piti auttaa rasvoittumiseen, mutta vaikka kävin useita kertoja, ei siitäkään ollut hyötyä. Turhaa rahan menoa sekin. Sen huomaan, että jos jotenkin kiharran tai laitan tukkaa, niin ettei se ole ihan päätä vasten, auttaa ettei rasvoitu huippunopeasti. Jos joku tietää ongelmaan auttavan shampoon, niin kertokaa ihmeessä :)
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Kihartaminen, tupeeraaminen ja muotoilutuotteet hidastavat ainakin minulla rasvoittumista. Jos tukka on au naturel, niin se rasvoittuu vuorokaudessa aika kamalan näköiseksi. Shampoissa en ole havainnut eroja, mikään ei tunnu erityisesti auttavan - ja kaikkea on kokeiltu. CO-pesua en uskalla yrittääkään.

Pesen tukan joka ilta, jos seuraavana päivänä on mentävä ihmisten ilmoille, eli olen aikalailla alistunut pesurumbaan.  Muistan, miten äiti marmatti minulle liiallisesta hinkkaamisesta, kun hiukseni alkoivat murrosiän alussa rasvoittua ja pesin ne joka ilta. Äidille ei meinannut millään mennä jakeluun, että meillä on täysin erilainen hiuslaatu ja iho.

Jonkun aikaa sain vääntää peistä, ennen kuin äippä tajusi, että mun isä pesee myös hiuksensa joka aamu. Isä kauhisteli pelkkää ajatustakin, että joutuisi lähtemään töihin pari päivää vanhoilla hiuksilla. Ja ylläripylläri, mulla on ihan samanlaiset hiukset kuin isällä.
1a F ii
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minäkään en ole mitään toimivia rasvoittumista hillitseviä shampoita löytänyt. En kyllä ole monia kokeillutkaan, kun kokemukset niistä ei oo ollut kovinkaan kummoisia. Mutta tuo co-pesu  :-* Se auttaa kyllä mun tukkaan ja paljon! Hillitsee rasvoittumista ihan selkeesti ainakin tässä päässä. Joka toinen päivä hiukseni pesen, joskus pitää pestä joka päivä. Mutta tuon cp-pesun jälkeen hiukset rasvoittuu hitaammin yleensä..
Föönaaminen muotovaahdon kanssa hillitsee myös rasvoittumista hyvin ja pidenää hiusten pesuväliä. En kuitenkaan kovinkaan usein jaksa hiuksia föönata, kun se kuitenkin kuluttaa hiuksia niin paljon, jopa pesuja enemmän..
Lilly Missy

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Musta kyllä tuntuu että mun hiukset rasvoittuu nopeammin jos föönään... Tai jos ne on jo lähes kuivat ja kaipaan vain siloitusta harjalla ja föönillä, ei mitään ongelmaa. Mutta ihan kuivattaa jos yritän, niin sitten. Ehkä mä sit rasitan päänahkaa liikaa sillä kuumalla ilmalla... Noh, jos mä kerran puolessa vuodessa kuivaan föönillä, niin...
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mulla kans on kunnon rasvaletti tämä pää. >:( Olen kyllä sinnitelly jo monta vuotta pesemällä tukan vain joka toinen päivä. Mutta kyllä sitä nyt alkanu alistumaan siihen, että tukka on rasvanen ja sillä siisti. shampoot ja föönaus ei auta kun yön aikana kuitenkin painuvat lyttyyn ja rasvottuvat.
Jos alkaisin pesemään aamuisin hiukset, niin se tietäis sitte jatkuvaa föönausta (ja paaaaljon aikaisempia herätyksiä). Minun tukka on muutenki niin kuiva ja sähkönen, ettei kyllä yhtään huvita alkaa föönaan. Eikä silläkään ole väliä, että laitanko tehohoitoa vai en, ja laitanko sitä korvan yläpuolelle vai en. Kuitenkin tukka on toisena päivänä niin paskanen, että kiinni joutuu pistämään.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Kaivoin tämänkin ketjun esiin... alkaa olla aika kiusallisissa mitoissa tämä oman pään rasvoittuminen. Aina se on ollut nopsa rasvoittumaan, mutta nyt nykyisten pillereiden ja hiustenhoidon myötä tämä on aina vaan hullumpaa. Illalla pesty on aamulla likainen. Aamulla pesty alkaa illalla näyttää rasvikselta. Olen siirtynyt enemmän sulfaatittomiin shampoisiin ja co-pesuihin, mutta tuntuu, että hullummaksi vain menee. Tai sitten hius ei puhdistu niillä niin hyvin, että näyttää siksi rasvaisemmalta nopeammin. Ja minähän olen koko ajan näpläämässä tukkaani, mikä vain auttaa sen rasvan leviämistä. Siitä tavasta kun pääsisi eroon niin auttaisi varmaan paljon.

Kun pesin harvemmin, hius rasvoittui hiukan hitaammin (vain hiukan, ksokaan en ole saanut pesuväliä kahdesta päivästä pidennettyä), mutta nyt tämä on yksinkertaisesti pakko pestä joka aamu. En voi olla töissä likaisilla hiuksilla enkä viitsisi rasittaa kuontaloa föönaamalla ja tupeeraamalla sitä ilmavamman näköiseksi, vaikka se ehkä onnistuisikin.

En oikeastaan kaipaa neuvoja, tulin vain purkautumaan. Olen iholtani atoopikko, niin pelottaa sekin, mitä päänahka sanoo tiuhasta pesusta... onneksi pillerit kai kohta jäävät historiaan.
Viimeksi muokannut Triina, 28 Touko 2006, 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Nyt kun koulu on loppunut ja mulla ei ole mitään järkvää tekemistä, niin hiusten pesuväli on pidentyny 3-4 päivään (ennen pesin siis joka toinen päivä).  Ei ole vaikuttanut mitenkään. Tukka on pesun jälkeen toisena päivänä jo ihan paskanen aivan kuten ennenkin. Neljäntenä päivänä on tukka jo niin rasvanen ja rastoittunu, että pakko pestä viimeistään silloin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Ei se mullakaan vaikuta, vaikka pesee vain pari krt viikossa. Seuraavana iltana pesusta on jo rasvainen pää.
Sanomattakin selvää, etten usko siihen, että ihon voi "opettaa" vähentämään rasvantuotantoa... ei ei.. Se ohje ei toimi mulla naamassa eikä päässä.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Niin kauan kuin muistan olen pitänyt välipäivän hiusten pesussa, hyvin voisi pestä joka ilta, aina yhtä limassa. Annan kuivua luonnostaan tai kuivaajalla sama asia, laitanko tököttiä tai en sama asia. Luulisi jonkun vaikuttavan, miksi se on aina rasvainen, ei mene kokonaista päivää. En laita hoitoainetta hiuspohjaan, en laita shampoota suoraan päähän jne. Kun iho on suurimman osan vuotta kuivahko, luulisi hiustenkin rauhoittuvan välillä.
Välipäivinä laitan otsikseen vauvantalkkia ettei näytä Oivariinirasialta. Jonkun verran rasvaisuuteen saattaa vaikuttaa että joudun pitämään kertakäyttömyssyä töissä. Mene ja tiedä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Vastaa Viestiin