Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Kokeilin XZ Teepuu-shampoota eilen ja tykästyin sen kevyeen pesevyyteen. Oli siis aika hellävaraisen tuntuinen shampoo. Yleensä XZ shampoot on aivan liian peseviä. Kiva löytää poikkeus, jossa on vielä tosi vahvan raikas muttei liian voimakas tuoksu.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Mä ostin myös tän ketjun suositusten perusteella Faith In Naturen shampoon (Rosmariini normaaleille ja rasvoittuville hiuksille). Päänahka on tuntunut monta kuukautta rasvoittuvan tosi nopeasti ja kutisevan helposti etenkin jos tukka pääsee rasvoittumaan, päänahkaan on myös kertynyt  helposti jotain möhnää. Oon pari viikkoa käyttänyt tuota shampoota ja se on auttanut ihan tosi paljon! Päänahka ei kutise tai mömmöönny ja oon voinut välillä pestä jopa 2 päivän välein.

Tuo rosmariinishampoo on tosi pesevää ja takkuunnuttaa hiusta pestessä, itselläni on hyväkuntoinen ja melko liukas tukka, eli se on ok, mutta jos on kuivat ja käsitellyt hiukset niin tää saattaa kuivattaa lisää. Ihanan tuoksuista tuo rosmariini on. Oon kuitenkin ajatellut että voisin tolle kaveriksi ostaa jonkun vähän miedomman version, esim teidän kehuman merilevä-shampoon.
Oma väri takaisin.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Minäkin tykkäsin tuosta Faith in Naturen rosmariinishampoosta. Toinen, jota myöskin tulen jatkossa ostamaan, on greippi-appelsiinishampoo. Vaikka mulla on tosi kuivat latvat, jotka rajusti takkuuntuvat näistä, niin en ole huomannut niiden mitenkään pahentavan tilannetta pidemmälläkään tähtäimellä. Ja vaikka yleensä en lämpene sitrustuoksuille, greppi-appelsiini on niiiin ihanan kuplivan hedelmäisen raikas, etten parempaa tuoksua kesäsuihkuun voi kuvitella. :l
Cogito ergo doleo.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Jostain syystä tää Faith in nature ei tunnu pidemmässä käytössä enää niin takuttavalta, hiukset on nykyään melko sileät huuhtelun jälkeen. Tiedä sitten mistä johtuu. Oon nyt monesti jättänyt hoitoaineen laittamatta ja tehbyt vaan huuhtelun laimennetulla etikalla jotta hiussuomut sulkeutuu ja tukka tuntuu ihan kivalta näin, tosi ilmavalta, muttei kuivalta. Kesä ja kostea ilma toki tekee eniten tuossa, talvella hoitoaine on tietysti välttämätön.

Tuo greippi-appelsiinishampoo kuulostaa ihanalta, samoin kuin ananas, mutta kumpaakaan ei ollut tossa Punnitse ja Säästässä jossa kävin. Ostin sitten tuon merilevä- sitruksen, toinen kelvollinen vaihtoehto ois ollut granaattiomena-rooibos.
Oma väri takaisin.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Elvitalin Fibralogy on yllättävän hyvä rasvoittuvalle päänahalle. Se on tuuheuttava shampoo, joka tekee selvästi ilmavat ja päänahasta irti olevat hiukset ja ilmeisesti tämä auttaa rasvoittumisenkin kanssa. Mulla on jonkin aikaa ollut varsin rasvainen päänahka ja lyhyiden hiusten kanssa aamut ovat aika ongelmallisia, kun tukkaa ei saa oikein kiinni ja aamuinen hiustenpesu on poissuljettu ajatus, kun ylös on noustava muutenkin klo 05.30... Tällä pestynä (+ saman sarjan hoitoaine) hiukset ovat seuraavana päivänä vielä ihan puhtaan tuntuiset.

Pitkille ja paljon hoitoa vaativille hiuksille varauksella, on kuitenkin aikamoiset sulfaatit ja alkoholiakin tässä on.
Myykkeli
Haiven
Haiven
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Elo 2019, 20:01

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Myykkeli »

Mulla on lyhyt ja superrasvoittuva tukka. Tällä hetkellä pesen sen lähes joka päivä. Ilmeisesti rasvoittuminen on hormonaalista, sillä se on alkanut joskus yläasteaikaan eikä helpota, vaikka tekisi mitä. Silti elän toivossa, että jollain täällä olisi vinkki, jota en ole vielä kokeillut.

Esimerkiksi kerrottakoon tämän päivän tukka:
Olen pessyt hiukset eilen aamulla. Tänään aamulla tukka näytti likaiselta, mutta oli jotakuinkin siedettävä. Iltapäivällä hius näytti lähmäiseltä, meni päätä pitkin ja nyt illalla päänahka kutisee. Yleensä lähmäisyys on jo heti aamulla.

Värjääminen on aina tehnyt hiukselle hyvää, sillä se kuivattaa. Päänahka ei ole siitä erityisesti pitänyt ja onkin aina hilseillyt aika tavalla värjäysten jälkeen. Keväällä sain jonkun reaktion värjätessä (iho punoitti ja "paloi" parista pienestä kohdasta) ja nyt kasvatellaan tukkaa, jotta värjäämistä voidaan jatkaa raidoittaen, koskematta päänahkaan. Hiuksen pääliosan tyvi, sivut ja takaosa ovat  vaalentamatonta hiusta.

Ongelmana siis on
* Hiusten rasvoittuminen
* Päänahka on yhtä aikaa rasvoittuva, herkkä ja kuiva
* Päänahan kutina
* Sekä kuiva että rasvainen hilse

Musta tuntuu, että ole kokeillut kaiken. Jossain vaiheessa kuivashampoo oli paras ystäväni, mutta päänahka ei oikein tykkää siitä. Olen vuosien varrella kokeillut pidentää pesuväliä, pestä vedellä, pestä hoitoaineella, olla käyttämättä hoitoainetta, pestä palashampoolla, käyttää luonnonkosmetiikkaa, käyttää kampaamotuotteita, olla hellävarainen, käyttää räjäyttävän puhdistavia aineita ja tehdä vaikka ja mitkä tanssit. EI AUTA. Pisimmillään pesuväli on joka toinen päivä, jota voi vielä pidentää päivän kuivashampoolla. Nämä kaudet kuitenkin kestävät lyhyemmän aikaa. Karmeimmillaan hiukset ovat illalla vähän lähmäiset, vaikka ne on aamulla pesty. Tällä hetkellä pesen silikonittomalla hoitoaineella. Se on tehnyt päänahalle hyvää, mutta hiuksista en tiedä.

Tulisiko mieleenne mitään, mitä vielä kannattaisi kokeilla tai joku hyvä tuote, johon voisi olla hyvä tutustua?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja enna »

Oletko kokeillut ketokonatsolia sisältävää shampoota? Suosittelen kokeilemaan. Saa apteekista. Käytä em. shampoota ohjeen mukaan, mutta pese hiukset joka päivä.
Myykkeli
Haiven
Haiven
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Elo 2019, 20:01

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Myykkeli »

enna kirjoitti: Oletko kokeillut ketokonatsolia sisältävää shampoota? Suosittelen kokeilemaan. Saa apteekista. Käytä em. shampoota ohjeen mukaan, mutta pese hiukset joka päivä.
En ole kokeillut, sillä hilseily on mun ongelmista pienin eikä mulla ole koskaan ollut seborrooista ekseemaa. Käytetäänkö Nizoralia usein siis muuhunkin? Tuntuu, että pakkausselosteen mainitsema käyttötarkoitus ei kuulosta multa.
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^ Apteekista saatava ketokonatsolishampoo ehdottomasti testiin.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja enna »

Myykkeli kirjoitti:
enna kirjoitti: Oletko kokeillut ketokonatsolia sisältävää shampoota? Suosittelen kokeilemaan. Saa apteekista. Käytä em. shampoota ohjeen mukaan, mutta pese hiukset joka päivä.
En ole kokeillut, sillä hilseily on mun ongelmista pienin eikä mulla ole koskaan ollut seborrooista ekseemaa. Käytetäänkö Nizoralia usein siis muuhunkin? Tuntuu, että pakkausselosteen mainitsema käyttötarkoitus ei kuulosta multa.
Joo, mikäli oireet on jonkin hiivan/sienen aiheuttamia, tuo ketokonatsoli voisi helpottaa oireita.
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

Ketokonatsolishampoo toimii monella rasvoittumiseen, vaikka ei muita oireita kuten hilseilyä olisikaan. Päänahassa (kuten muuallakin ihossa) on oma normaali bakteerikantansa, jossa mukana on monella myös esim. hiivasieniä. Joskus siinä elimistön normaalifloorassa saattaa joku asukas päästä villiintymään liikakasvustoksi, jonka seurauksena alkaa tulla oireita. Klassisestihan tämä tapahtuu antibioottikuurin aikana, mutta päänahassa jonkun sienen iso osuus oireilee tyypillisesti hiusten rasvoittumisena. Ei tarvitse olla seborrooinen ekseema ”diagnoosiksi asti” hyötyäkseen siitä; monella ketokonatsolishampoo taittaa rasvoittumisen kuukaudeksi tai pariksi yhdellä tai kahdella pesulla. Tästä ei nyt tietysti ole takeita että toimiiko just itsellä, mutta ketokonatsolishampoo on ihan vaaraton kokeilu ja pieni pullo maksaa apteekissa varmaan alle kympin. Jos hiusten rasvoittuminen on itselle ongelma, niin kannustan kyllä kokeilemaan.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ostin tämän keskustelun innoittamana pullon ketokonatsolishampoota. 100 ml maksoi parikymppiä. Tämä oli Ratiopharmin valmiste, Nizoral oli n. 22 €.

Mulla on ollut jo useamman vuoden haasteena todella nopea rasvoittuminen ja koska hiukseni ovat lyhyet, ei niitä saa edes ponnarilla kikkailtua. Kuivashampoo on välttämätön kaveri ja sitä kuluu valtavaa tahtia. Ikävää luonnolle ja kukkarolle eikä se jatkuva aerosolin hengittäminen varmaan hyväksi muutenkaan ole. Lisäksi toimivat kuivikset ovat kaikki melko hajustettuja ja se ei ole töiden kannalta kovin suotavaa, hiuksiin kuitenkin jää aika voimakas tuoksu. Eipä vaan ole oikein vaihtoehtoja, otin joskus viime syksynä päästäni vertailukuvia ja pahimmillaan jo 5 h pesusta oli selvästi rasvaisena roikkuva liiska. En ole yhtään osannut ajatella, että lääkeshampoosta olisi apua, koska hilsettä tai köhnää ei ole, tukka vaan tulee rasvaiseksi. Toivottavasti jelppii, raportoin tästä sitten.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tilannepäivitystä:
Olen pessyt kolme viimeistä pesua ketokonatsolishampoolla. Ensin olen miedolla shampoolla pessyt lian ja muotoilutuotteet ja sen jälkeen levittänyt lääkeshampoon ja antanut vaikuttaa 5-10 min. Vaahtoaa todella hyvin ja tuoksuu yllättävän miellyttävälle. Hiukset eivät mene pahasti takkuun, tavallisen hoitoaineen olen toki perään laittanut.

Vielä ei ole havaittavissa minkäänlaista muutosta rasvoittumiseen, mutta katsotaan. Ajattelin pestä kuurina 2-3 vk ja seurata sitten vastetta. Muita oireita, kuten hilsettä tai ihottumaa ei ole, satunnaista kutinaa on, joka johtuu enimmäkseen kuivashampoosta tai tiedosta, että lapsen koulussa on liikkeellä täitä  ;D
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ja jälleen tilannepäivitystä, siksi uusi viesti:

Kuukauden ketokonatsolishampookuuri takana ja pitänee todeta, että tästä ei ole avuksi omaan hiusten rasvoittumiseen. En ole havainnut minkäänlaista muutosta, yhtä pahasti lähtee päänahka öljyyntymään kuin ennenkin. Kikkailen jatkossakin kuivashampoolla.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Pessyt hiukset tähän asti Jumping Juniper -shampoopalalla, ja ollut tyytyväinen pesutulokseen. Pesujenväliä voinut pidentää kun hiukset ei rasvoitu niin paljon. Tähän asti, nyt hiukset rasvoittuu kuin ennenkin. Shampoo menettänyt tehonsa, hiukset jos pesemättä pari päivää ne ovat hirveän rasvaiset. Mistä tämä johtuu, täytyykö vaihtaa shampoota? Mihin sitten vaihdan?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Vastaa Viestiin