Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
dripple

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja dripple »

Ishamael: mulla rasvoittuisi puolessa päivässä jos laittaisin muotovaahtoa tyveen ja kaikkia noita tuotteita, se on ihan pahin homma mitä voi tehdä, kuumalla föönaaminen myös... Kyllähän se kohollaolo (esim. permanentissakin) pitää rasvan loitolla mutta mulla sitten kutisee ja haisee päänahka. Mua ei se ulkoinen olemus eli lättänä rasvainen tukka haittaa niin paljon kuin se kutina ja tunne liasta! Arrrggh...
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mulle taas on melkeinpä välttämätöntä käyttää muotoilutuotteita päivittäin. Ainakin muotovaahtoa. Pahimpina rasvakausina ei siitäkään ole apua. Kaikkein parhaiten rasvaisuuden saan pidettyä kurissa juuri muotovaahtoa, hiustenkuivainta ja hiuslakkaa käyttämällä. Näistä eritoten hiuslakka tuntuu auttavan. Olen kuitenkin kotona ollessani varsin laiska muotoilemaan hiusta ja jotenkin tuntuu että hiusten pitäisi saada aina välillä levätä voimakkaista muotoilutuotteista. On sääli että siitä on seurauksena limppitukka. Muutenkin markkinoilla on aivan liian vähän hajusteettomia hyviä muotoilutuotteita.

Muotoilutuotteita käyttämällä voin nauttia vähän pitempään rasvattomuuden tunteesta, mutta on hiukset silti pestävä joka päivä.
dripple

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja dripple »

Jees... eli kokeiluissani olen edennyt jopa tuloksiin saakka. Parhaiten tukan pitää puhtaana nizoral ja cutrin sensitive shampoiden vuorottelu. Olen siis välillä päässyt pesemään tukkaa vain joka toinen päivä.

Kannattaa välttää hajusteita ja silikoonia niin päänahka ei ärsyynny ja sen vuoksi eritä rasvaa.

(Ja jos kokeilette nizoralia niin muu tukka pitää suojata käsittelyn ajaksi hoitoaineella ehdottomasti!!)
Viimeksi muokannut dripple, 23 Marras 2006, 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Bembo kirjoitti: ...tosin lähdin nyt kamppailemaan rasvaisuutta vastaan tervasampoon avulla. Joku lääkäri tätä tervaa suositteli rasvaiselle päänahalle.Harkitsin Erittäin Hienon suomalaisen ja yhden vanhan ajan tervasampoon välillä ja ostin jälkimmäisen. Muuten kelpo kamaa mutta silikonia on mukana. Ei ollut kuitenkaan hajusteita tai säilöntäaineita. Silikonista ei kai haittaa jos pesee välillä muilla sampoilla ettei kerrostu. Heti ensimmäisen pesun jälkeen hiukset kyllä pysyivät rasvattomimpina. Kuitenkin vähän limmpiset olivat, johtuisiko silikonista, en tiedä. Mutta käytän kuurina ja katson olisko apua...
äst. Enpä voinut tuota käytttää kauan kun hiukset alko reagoida hassusti. Niistä tuli liikkumattomat ja tosi limppiset...eivät siis rasvaiset mutta oudon elottomat...oisko sitten ollu toi silikoni...en kuitenkaan uskalla enää käyttää. Nyt kun olen pitkän aikaa pessy muilla sampoilla niin hiukset on taas liikkuvat...mutta rasvoittuvat (huoh). Ja se tervan haju sinänsä on aika ällö pidemmän päälle, kun se on oikein vahvana. No joo ehkä se pitäs kokeilla vaikka tyvipermistä tai jotain rakennekäsittelypehmistä jos ne veis vähäksi aikaa rasvaisuutta pois....tosin lohtu on lyhytaikainen ja hiukset on pilalla...mulla on jo kaksi viimeistä ns. kiharrus tai kohotuskäsittelyä epäonnistunut. On mulla ollu onnistuneitakin kertoja ja sellaista lopputulosta tässä niin haaveilisin...mutta kun ei ikinä tiedä mitä tapahtuu ja millaiseen sudenonkaloon sitä taas päänsä pistää  (siis kampaajalle ;D)
E.Lo

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja E.Lo »

Myydäänkö Paul Mitchellin Tea Tree-sarjan shampoita Suomessa? Onko kellään kokemuksia..erityisesti kiinnostaisi Lemon Sage Thickening Shampoo.

Kuva

Awapuhi kiinnostaisi myös...  ???


Ja Hairstoren sivuilla tuli vastaan Keduksen Imunal Sebo Control shampoo. Onko kellään kokemuksia?

Kuva
mois
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 112
Liittynyt: 14 Joulu 2006, 12:36

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja mois »

Miten olis tää: http://www.pharmadermo.fi/tuotesarjat/S ... otyyppi=32
En käytä ite, mut ajattelin koittaa.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mä oon kokeillu vaikka mitä rasvoittuville hiuksille tarkoitettuja tuotteita, mutta ei tunnu auttavan. Ehkä ensimmäisen pesun jälkeen pesuväli pidenee hiukan, mutta ei enää sen jälkeen. Eipä tähän ongelmaan taida mikään auttaa, kuivashampoo siis kovassa käytössä. Sen olen kyllä huomannut, että jos laittaa vaan pikahoitiksen pesuperään, ei hiukset rasvoitu niin helposti. JOs tehiksiä hauduttaa päässä, niin sitten rasvoittumista on enemmän. Ärsyttävää..
karkki

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja karkki »

Minun hiusten rasvoittumisongelmani on nykyisin kausiluontainen!
jos on "paljon" juurikasvua eli kolmen viikon juurikasvu, joka on minulla noin sentti niin silloin ne on viimeistään pesusta seuraavana aamuna liimaletti, mutta kolmen viikon aikana pärjään joka toinen päivä olevalla pesulla!
mutta muistan kyllä vieläkin elävästi kun minulla yläasteella rasvoittui kaameaa kyytiäi! Se oli kamalaa!! Hiukseni olivat silloin melkein peppuun asti tasapitkät ja paksut, eli mitään kevennyksiä ei sillon kuutisen vuotta sitten harrastettu.. ja hiukseni olivat myös käsittelemättömät ykdeksänteen luokkaan saakka.

(yhdeksännellä leikkasin hiukseni "lyhyiksi" eli olkapäille ja vaalensin ne supervaaleaksi...)

Mutta itse asiaan, silloin pesin hiukset aamuisin ja jo illalla ne oli rasvaletti, jolloin pesin ne uudestaan ja taas aamulla sama homma, ja hiuspohjanihan pukkasi sitä talia kun sitä pesin niin tiuhaan. ja hiuspohjaa myös kutitti aivan suunnattomasti.
Kasvoni olivat myös rasvaiset ja seiskalla aloinkin käymään säännöllisesti kasvohoidossa, josta hoksasin, että naamiota kun laittaa hiuspohjaan se ei rasvotu niin nopeasti..

Nykyisin vaalennan hiukseni ihan senkin vuoksi että hiukset eivät rasvoittuisi niin pahasti. Vaalennuksen jälkeen kolmisen viikkoa hiuspohja ei rasvoitu ainakaan kovin pahasti, joudun kylläkin pesemään hiukset vähintään joka toinen päivä.

Joka toinen päivä teen itse tälläisen;
Eli kokeilkaas sellaista, että hommaatte apteekista kaoliinia eli valkosavijauhetta, sekoitatte sitä puhdistavaan kasvoveteen (jos hiuspohjaa kutittaa niin kannattaa valita sellainen, joka sisältää alkoholia, koska se estää bakteerien kasvua) itse sekoitan tuohon vielä lidl:in kosteuttavaa kasvonaamiota, se parantaa sitä naamion rakennetta ka kosteuttaa ja myöskin rauhoittaa..:)
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Viimeisen viikon aikana tukka on rasvoittunut normaalia nopeammin, yleensä ei ole reilun vuorokauden päästä pesusta vielä kovin rasvainen mutta tämän viikon maanantaina oli. Yäh... Mietin että johtuisiko penisilliinikuurista, jota söin n. viikko sitten pe-ke. Toivon että hiuspohja rauhoittuu tästä. Saattoi rasvoittuminen tietenkin johtua liiasta jätettävien käytöstä, yleensä kyllä osaan laittaa aina saman verran eikä aikaisemmin ole rasvoittunut.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Amilo »

E.Lo kirjoitti: Myydäänkö Paul Mitchellin Tea Tree-sarjan shampoita Suomessa? Onko kellään kokemuksia..erityisesti kiinnostaisi Lemon Sage Thickening Shampoo.



Awapuhi kiinnostaisi myös...  ???


Myydään kyllä tuota tea treetä ja myös awapuhia. Eikun kyselemään vaan PM kampaamoista
Biiver
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 23:21

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Biiver »

Mä en edes tajunnut että mulla on ongelmallisen rasvoittuva tukka, ennen kuin luin tämän ketjun ;D
Ei mun pää tosin mikään pahin mahdollinen tapaus ole. Joka päivä on pestävä, mutta kun illalla pesee niin kyllä sillä ihan hyvin seuraavaan iltaan kestää. Lähmin huoletta jätettäviä niin paljon kuin tukka imee ja tehohoitojakin käytän joka pesussa, koska mulle on tärkeintä että kuiva luonnonkiharani pysyy hyväkuntoisena, kun on vieläpä  kasvatus menossa. Ihan mielelläni vaan pesen joka ilta, koska tukkaa ei saa mitenkään nätisti laitettua muuta kuin juuri pestynä. Alkaa käkkäröityä rumasti tukka kahden yön jälkeen. Sitäpaitsi pääseepähän useemmin läträilemään purnukoiden kanssa ;)

Oikeastaan sen takia piti tähän kirjoittaa, että pitää päästä kehumaan Joicon Biojobaa (tai mikä Daily Care tuo uusi nyt onkaan). Ennen käytin mahdollisimman helliä shampoita kuivan tukan varjelemiseksi, mutta hiuspohjan analyysissä sitten käskettiin käyttää rasvaiselle tarkoitettuja ja peloiteltiin hiustenlähdöllä niin siirryin tujumpiin aineisiin ja aloin suojata latvoja hoidoilla pesun ajaksi. En huomannut mitään eroa päänahassa. Pari viikkoa sitten ostin tuon Joicon Biojoban uudessa pullossa(eli eri nimellä nykyään, en nyt jaksa tarkistaa mikä se nykyään on) ja sitä pois huuhdellessa tukka tuntuu silkkiseltä, joten en enää koe tarvetta suojata latvoja. Tukka on nyt pysynyt puhtaana kaksi päivää. Hyvin pystyy pestä joka toinen päivä, ensimmäistä kertaa sitten lapsuuden! Nyt pitäs vaan keksiä miten pituudet pysyis kuosissa kaksi päivää.
Tepsu

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Mulla tota talia erittyy todella paljon. Sitä vielä pahensi se, että ennen kuin tänne foorumille eksyin, käytin iholle sekä hiuksille tarkoittettua suihkugeeliä. Kun rupesin pesemään hiukseni tuolla MOP c-system Hydrating shamppoolla ei oo tota rasvaisutta paljoakaan näkynnyt. Joicoja kun käyttelin rasva katosi aina pariksi päiväksi ja sitten tuli kauheet määrät. Enää ei ole ollut tommosta ongelmaa.  :)
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mä taas sain kuulla hyviä neuvoja kun eksyin Hairstorelle tarjousten houkuttelemana. Yksi itseään ilmeisesti pätevänä kampaajana pitävä myyjä ei ensin tiennyt mitään ostamastastani tuotteesta kun koitin kysyä. Sitten kun toisena mun ostoksistani oli Simin dermasydin sampoo, myyjä sanoi että joo että sulla onkin sampoo ja et mitään hoitoaineita tarviikaan kun sulla on rasvaset hiukset (oli ilta ja hiukset hautuneet pipon alla) Mä tosiaan tarvin hoitisikkaa koska hiukset menis kauheeseen takkuun ilman sitä ja päänahkahan se on joka sitä rasvaa pukkaa, ei hiukset. En tietenkään hiero hoitsikkaa päänahkaan. Myyjän  mukaan ei mitään hoitsikkaa siis. Lisäksi alko ehdottelee raitoja. En ymmärrä miten ne auttaisi rasvaisuutteen. KOko pään vaalennus ehkä jossa ainetta menis päänahkaankin mutta raidat? Kun sanoin etten halua mitään raitoja, alkoi ehdottelee kaikkia erikoissampoita. Kun sanoin kokeilleeni kaikkia ja todennut parhaimmaksi pestä miedolla sampoolla joka päivä niin kivahti ettei ei missäään tapauksessa hoitavia sampoita. En tiedä ymmärsikö mitä tarkoitin miedolla sampoolla, siis pesuteholtaan ei kamalan  vahvaa.... :-\

Lisäksi alkoi vielä sanomaan että rasvaisuus voi olla geeneistä kiinni. Luuli varmaan pätevänsä. Ihan kuin totakaan en olisi koskaan kuullut. No joo mutta se taas noista hyvistä neuvoista. MÄ en vaan millään ilveellä saa pesuväliä harvemmaksi. Ongelmaa lisää vielä se, että käytettävän sampoon pitäis olla hajusteeton. Mua kiinnostais se yks Kerastasen sampoo joka pitäis pestä päänahan kunnolla ja olla hellävarainen hiuksille mutta sekin on hajusteellinen...
Lilly Missy

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

^ Mulla on kans rasvoittuva päänahka ja oon tykännyt, että bio+ tasapainottava sh ois jokseenkin toimiva. En oo varma onko hajusteeton, mutta ei ainakaan kovin vahvasti jos on hajustettu. Noita varmasti saa aika halvalla kun on jossain vaiheessa uudistunut, hairlekiinissa näin ainakin just 5e/kpl. Niin ja toi ois tarkotettu joka päiväiseen käyttöön, mutta ei mun ainakaan tarvi pestä joka päivä kun tota käytän, lähinnä joka toinen.
mäyräkoira

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja mäyräkoira »

MOI!
Täällä myös ällö rasvaisista hiuksista+päänahasta kärsivä...Hiusakatemiat ja Roaccutanit läpikäyty,hetkellinen helpotus.Lisäksi jatkuvaa hiustenlähtöä joka alkaa tosissaan huolestuttaa.Mul on todettu akne päänahassa ja siihen siis söin Roaccutan-kuurin.Parin kk kuluttua rasvoittuminen alkoi uudelleen.En viittis taas uutta kuuria syödä,joten etsin vinkkejä millä saada nää hiukset+päänahka ees jotenkin pysymään suht siedettävänä.OOn niin monet sarjat koittanu etten tiedä,mitä seuraavaks...ostin jopa hiustenlähtöön tarkotettua Revivogen-nimistä shampoota ja hoitonestettä jota niin kehuttiin,mutta mulla se aiheutti vaan entistä lähmäisemmät hiukset.Siinä shampoossa on paljon hoitavia aineita,mm rasvahappoja.JOku ehdotti että jospa rasvoittuminen tasapainottuu kun vaan yrittää käyttää öljypohjasia aineita,ne kuulemma on niin hyviä koko elimistölle....et vähitellen rasvottuminen saattaa vähetä.Kuulostaa kyl ristiriitaiselta.Pitäiskö rasvasiin hiuksiin ja päähän sivellä entistä rasvaisempia aineita??Eikö ne tuki entistä enemmän....en ois ostanu koko tököttejä,mut kun en ottanu selvää kunnolla,sopivatko kaikille hiustyypeille ja kerkesin tilata ne jo ja käyttää jonkin aikaa.Nää mun haivenet on kertakaikkiaan niin järkyt,et on kun ois margariinilla vedetyt.Oon yrittäny pestä vaan joka toinen pvä,mut toisena pvänä ne onkin kestämättömät....pesuainevinkkejä,kiitos!!T:Mäyris


Vastaa Viestiin