Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Ostin saman shampoon viime keväänä, mutta ei auttanut rasvaisuuteen.  Mulla ei kyllä mikään shampoo vaikuta, mutta ootko kokeillu Seanik iä Lushilta ? Monella tuntuu se auttavan.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mulla on alkanut hiukset rasvoittua vielä aiempaa pahemmin. Nuorempana saatoin helposti pestä tukkaa kolmen päivän välein, mutta nykyisin pitäisi pestä hiukset joka ilta, tai käyttää aamulla kuivashampoota. Tuntuu ettei sillä ole väliä tekeekö pesun shampoolla vai CO-pesulla. Oon koittanut tehdä niin että shampoota käytän 1-2 kertaa viikossa ja muutoin sit hoitsikkapesuja. Olis ihanaa pitää sellainen loma että vois vaan antaa pään rasvoittua ja katsoa miten tilanne etenee ja auttaisko ns. heitteillejättö tilanteeseen. ;D
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja purppura »

^ Mä kokeilin pidentää hiustenpesuväliä viime keväänä, mut rasvoittuminen ei tuntunu omalla kohdallani siitä vähenevän. Harmi, sillä joillakin toi on toiminut. Tosin en tiiä, miten hius reagoisi jos jättäisin tyystin pesun. Ihan kiinnostavan kuuloinen ajatus!&nbsp; ;D

Mustakin tuntuu, että hiukset rasvoittuu taas enemmän. Eilen hiukset olivat vielä edellispäivän pesun jäljiltä suht puhtoiset, mut tänä aamuna peilistä näkyi kunnon liimaletti. Tää on kyllä turhauttavaa, en jaksais pestä pitkiä hiuksiä lähes joka toinen päivä. Hiuspohjan kunnon tasapainottaminen olis varmaan avainasemassa rasvoittumisen vähentämiseen. Nyt hiuspohja on kuivempi ja kutisee enemmän, mikä varmaan aiheuttaa, että öljyä puskee hiuspohjasta enemmän. Oon nyt koittanut kuoria hiuspohjaa säännöllisesti. Aattelin kans kokeilla yhden pesukerran taktiikkaan. Nyt vaahdotan joka kerta kahdesti, koska se on aina tuntunut paremmalta. Oon kuitenkin alkanut miettiä kulutanko tuolla taktiikalla hiuspohjaani liikaa. Hiuspohjan hoitaminen ei oo kyllä helppoa.&nbsp; ::) :D
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minullakin on alkanut hiukset rasvoittua enemmän viimeisen kuukauden aikana. Olen noudattanut välillä Curly Girl -metodia (ilman muotoilutuotteita), eli pessyt sulfaatittomalla shampoolla ja CO-pesulla välillä. Pari viikkoa pesin tavallisella shampoolla ja sitten hiukset ovat rasvoittuneet nopeammin. Sain Erittäin Hieno Suomalainen tuoksuttomalla hoitoaineella hyvän CO-pesutuloksen aikaisemmin, mutta viimeksi hiukset näyttivät rasvaisilta jo seuraavana päivänä. Sulfaatiton shampookin tuntuu nyt olevan tehoton, vaikka onkin ns. clarifying-pesuun tarkoitettu. Pesen sitten ihan tavallisella shampoolla. Pesen hiukset joka päivä, mutta välillä olen vain huuhtonut vedellä tai tehnyt CO-pesun.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin