Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
SSpiegel

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

En ole pitkiin aikoihin vaivautunut hiuspuolelle, koska olen aika lailla vain luovuttanut hiusteni (tai no hiuspohjani) suhteen, mutta täällähän on juteltu kiinnostavia juttuja. Pitää itsekin tsekata tuo Faith in Nature, koska sama ongelma löytyy myös itseltä. Tähän mennessä mistään apteekin tuotteesta, enemmän tai vähemmän pesevästä shampoosta tai edes luomukamasta ei ole ollut apua kutisevalle ja rasvoittuvalle päälleni. Kiitos vinkistä!

Edit. Huomasinpa tuossa suihkussa käydessäni, että mulla on käytössä tuollainen ales-pohjan omaava Born to Bion shampoo. Se onkin melkein ainoita shampoita, joilla pesemisen jälkeen ei kutise pää. Rasvoittumiseen ei ole auttanut, mutta otan ehdottomasti positiivisin mielin testiin tuon Faithin.
Viimeksi muokannut SSpiegel, 04 Loka 2014, 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Liina »

Minullakin on juuri "kuivarasvainen" iho ja päänahka. Tuntuu ettei meinaa millään shampoolla saada möhnäkerrosta pois ja sitten kutittaa. Täytyy kokeilla tuota ALES-pohjaista, yksikään nykyisitä shampoistani ei sisällä tuota.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^^ Kiva kuulla tuo Born to Bio -vinkki myös, en ollut tajunnutkaan että niissäkin on tämä pesupohja!

Faith in Naturesta vielä tähän sen verran, että vaikka köhnää ehkä saakin kaikkein tehokkaimmin pois normaalista rasvaisille hiuksille tarkoitetuilla vaihtoehdoilla, niin myös kuivien hiusten kookosshampoo on tosi kiva vaihtoehto, jos edelliset tuntuvat liian tujuilta. Ei tuokaan varmasti kaikille sovi, mutta mulla ainakin jää siitä päänahka tosi rauhalliseksi, ja myös hiuksiin jäävä ilmavuus on päänahan kannalta mukavaa. Muut merkin kuivien hiusten shampoot eivät mulla ole tällä tavalla erityisiä, joten tässä on varmaan kyse ihan kookosöljyn hyödyistä. Tuo on myös siitä kiva shampoo, ettei se sisällä ollenkaan eteeristen öljyjen yleisiä tuoksuallergeeneja. Tuoksu on mieto kookosöljy.
1cFii, oma väri.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Liina »

Ostin lähikaupasta Faith in Naturen Seaweed shampoon (kaikille hiustyypeille), kun muuta ei ollu saatavilla. Tykkään tuoksusta tosi paljon! Yhden kerran olen kokeillut ja täytyy sanoa että on tosi erilainen kuin kaikki aikaisemmin käyttämäni shampoot. Pesee tosi natisevaksi, mutta hiukset jää silti sileiksi ja takuttomiksi. Laitoin vähän hoitoainetta perään. Kuivuttuaan hiukset on tosi kuohkeat ja irti päänahasta. Päänahka tuntuu tosi puhtaalta. Vaalennettuja latvoja kuivattaa selvästi, joten jatkuvaan käyttöön ei sovi mulla.

Ja erikoisinta on, että mun maantienvärinen juurikasvu kiiltää! Luulin ensin että päänahka oli saanu hepulin ja rasvottuna pikavauhtia, mutta tämä kiilto ei johdu siitä!!! Mun juurikasvu ei ole koskaan ollu niin puhdas, että se kiiltäis muusta kuin rasvasta, mutta nyt on!

Heivaan vanhan syväpuhdistavan jämän (Redken) roskiin ja käytän tätä aina silloin tällöin. Toi Redken pesi hiukset tosi puhtaaksi, mutta päänahaka jäi aina kökköseksi. Seuraavaksi pitää tilata jostain tuo kookosshampoo tai vastaava Born to Bio shampoo kokeiluun. Tällä hetkellä muuten paras shampoo päivittäiseen pesuun on ollu Simin 4-system Mild shampoo, joka pesee päänahan puhtaaksi, mutta ei kuivata ja ehkäsee kutinaa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Saako Faith in Naturen tuotteita siis ihan normi ruokakaupoistakin? Vai mistä kaupasta löysit?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Liina kirjoitti: Ja erikoisinta on, että mun maantienvärinen juurikasvu kiiltää! Luulin ensin että päänahka oli saanu hepulin ja rasvottuna pikavauhtia, mutta tämä kiilto ei johdu siitä!!! Mun juurikasvu ei ole koskaan ollu niin puhdas, että se kiiltäis muusta kuin rasvasta, mutta nyt on!
Mulla on sama kokemus Seaweed-shampoon kanssa, mutta luulen ettei se ole pelkästään puhtautta, vaan tuo merilevä taitaa myös kosteuttaa. Mutta... Mä olen nyt viimeisimpänä käyttänyt ensin Raspberry & Cranberry -shampoota ja sen jälkeen muutaman päivän Seaweediä, ja omg mikä köhnä mun päähän kertyi. Olin siis saanut jo päänahan varsin puhtaan tuntuiseksi Coconut ja Pineapple & Lime -shampoilla, mutta nyt mentiin kyllä pahasti takapakkia. Tajusin tästä kyllä jo varmaksi sen, ettei tuo marjashampoo sovi ollenkaan, mutta jäin vähän pelkäämään, onko merilevässäkin ongelma. Jos sen kosteutuksen näkee hiuksissakin, niin mahtaako se ehkä tukkia päänahkaa... No, on se kuitenkin niin kivan tuntuista hiuksille, että jatkan toistaiseksi käyttöä. Muhitin eilen System 4 Shale Oil -shampoota päänahassa ja hinkkasin kunnolla ja pesin vielä perään vahvalla FiN:lla, ja kyllä pahin köhnä taisi sillä setillä lähteä. Vähän on päänahka rapsuttelusta arka, mutta testaanpa nyt sitten Seaweediä puhtaammalta pöydältä.
1cFii, oma väri.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Ootko muuten testannut joskus Born to Bio -sarjan shampoita? Niissä taitaa olla kanssa ales pesupohjana.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ En ole, mun yllätysreaktio onkin luettavissa tuolta edeltä! ;D
1cFii, oma väri.
SSpiegel

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Mä olen kerrankin oikein sivistyksen parissa niin käyn paikan päällä Ekolossa tsekkaamassa nuo Faithit.

Olen itsekin huomannut, että kosteuttavat shampoot ei pidemmän päälle tee hyvää. Vaikka välillä tekee mieli helliä hiuksiakin (on siis niin lyhyet hiukset, ettei hoitoaineen käyttö onnistu), päänahka tulee aika äkäiseksi, jos sitä ei pese kunnolla. Harmi sinänsä, koska hiukset näyttää aina heti sen pesun jälkeen niin hyviltä ja kauniisti laskeutuvilta.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mä laitoin tilaukseen FIN ananas & lime shampoon, koska on vielä ilmaset postarit tän viikonlopun ajan Ekolossa. Jossain vaiheessa vois kokeilla Born to Bion shampoota.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Kerro sitten, tuleeko tuoksusta mieleen xylitol-hedelmäkarkkiaski tai jotain vastaavaa! ;) Musta näissä FiN:n shampoissa on kaikissa tosi kiva tuoksu. No se marjaversio oli kyllä vähän imelän puolella, mutta ihan ok sekin.

^^ Joo, ei shampoossa vain sovi kovin paljoa hoitavuutta olla, aina on lähmä päänahassa. Musta paras periaate on se, että shampoo mahdollisimman puhtaana ja yksinkertaisena ja hoitis sitten hiusten tarpeiden mukaan. Mä olen lisäksi alkanut viime aikoina harmitella sitä, että olen hentohiuksisena aina orjallisesti välttänyt hoitoaineen laittamista lähellekään tyveä, vaikka hiukset olisivat kosteutuksen tarpeessa. Aloin tässä jonkin aikaa sitten käyttää (kevyttä) hoitista lähes koko tukkaan, toki välttäen itse hiuspohjaa, ja mun hiukset ovat heti niin paljon paremman tuntuiset ja helpommin käsiteltävät. Ja toisin kuin aina pelotellaan, tämä ei todellakaan lätsäytä, vaan nimenomaan lisää volyymia, jos hiukset ovat kosteutuksen tarpeessa ja hoitis ei ole lähmäävää. En ihmettele, että moni saa CO-pesusta lisää tuuheutta. Se nyt ei tällaiselle päänahalle ole vaihtoehto, mutta hoitista käytän kyllä jatkossakin kunnollisen pesun perään kaikkialle niin kauan kuin tukka sitä tarvitsee.
1cFii, oma väri.
SSpiegel

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Mitä hoitista oikein käytät? Mä en ole vielä onnistunut löytämään niin kevyttä, ettei hiukset lätsähtäisi ja sitten vielä rasvoittuisi yön aikana.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Vaihtelen. FiN:n normaalista rasvaisille hiuksille tarkoitetut (ainakin Pineapple & Lime ja Grapefruit & Orange) ovat varmaan kevyimpiä koskaan kokeilemiani. Niistä ei jää päänahkaan eikä hiuksiin yhtään mitään ylimääräistä. Eivät kyllä sitten hoidakaan mun kuivia pituuksia tarpeeksi, mutta näitä ainakin voin laittaa tyveen asti. Myös Madaran Gloss & Vibrancy on käytössä, ja vähän hoitavampana Cutrinin Colorism, vaikka hiukset ovatkin käsittelemättömät - inhoan Moisturismin hajua, ja suosikkiani Greeniä ei löydy mistään... Se on tietysti sellaista tasapainottelua riittävän hoidon ja lätsäytyksen välttämisen välillä, mutta olen huomannut, että ainakin jotain voi tehdä ilman että tyvi on liisteriä. Ihan latvoihin laitan sitten suosiolla jätettävää, niin hoitavaa en yritä koko päähän valella.

EDIT. Niin tuota Colorismia en tosiaan voi oikein suositella, ei se raskasta ole, mutta lähmäpotentiaali on siinä kyllä olemassa.
Viimeksi muokannut evergreen, 10 Loka 2014, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Tuossa yllä oli puhetta Born to Biosta, ja nyt kun tulin nähneeksi verkossa niiden incejä, niin pesupohjana näytti olevan ALS (ammonium lauryl sulfate) yhdessä useamman muun aineen kanssa, eikä siis ALES (ammonium laureth sulfate) kuten FIN:ssa. Onko kellään pulloa, josta tarkistaa? Lisäksi näytti siltä, että koostumukset ovat muuttuneet jossain kohti, kun selvästi erilaisia incejä löytyi (kaikissa kuitenkin ALS). Onko kellään tuoreita kokemuksia?

Jatkoin itse siis Seaweed-shampoon käyttöä, enkä ole nyt ainakaan toistaiseksi huomannut sen aiheuttavan köhnääntymistä, joten luulen että ongelma oli tosiaan vain Raspberry & Cranberry -shampoossa. Ilokseni olen huomannut, että mitä enemmän näitä shampoita käytän, sitä enemmän hiukset kiiltävät. Itsekin alkuun pelästyin supernatisevaa tunnetta pestessä, mutta hiukset eivät todellakaan näytä kärsivän. Käsittelemättömät hiukset näyttävät näiden kanssa tosi terveiltä, ja oma väri on paljon kirkkaampi - ei siis kulutetun haalea, vaan vihdoinkin kiiltävä. Mä olen niin kauan toivonut sitä luonnollisen puhdasta kiiltoa takaisin! :l

Ajan kanssa alkaa huomaamaan enemmän eroja noiden eri versioiden välillä. Päänahka tykkää eniten ehkä Coconutista, mutta hento hius jää siitä ehkä liiankin liukkaaksi ja pehmeäksi, vaikka tyvi kyllä saa oikein kivasti ilmavuutta. Pineapple & Lime pesee kevyen puhtaaksi ja jännästi silottaa hiuksia, lopputulos on tosi kiiltävä mutta toisaalta hento tukka jää vähän vaille volyymia. Seaweedin sitruunaöljy on ehkä vähän niin-ja-näin mun päänahalle, mutta hiukset saavat mukavasti pehmeyttä ja runsautta ilman turhaa liukkautta.
1cFii, oma väri.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Hups sori, mulla meni lyhenteet vähän väärin  :-\
Vastaa Viestiin