Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
SSpiegel

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

^^ Mahtoi olla lapsus munkin kohdalla. Luin sen incin todella homeisessa kunnossa olevasta etiketistä ja nyt en voi sitä tarkistaakaan, kun unohdin pullon reissullani toiselle paikkakunnalle.  :(
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

No ei se mitään, onhan se hyvä että tuollaistakin pesupohjaa löytyy, kun melkein kaikissa shampoissa se on SLES! Voi olla että tulee itsekin jossain vaiheessa kokeiltua Born to Bioja. Myös Yves Rocherilla on muuten monissa shampoissa tuo ALS + muita mietoja tensidejä.
1cFii, oma väri.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mäkin tilasin tuon FIN Ananas & Lime-shampoon viime sunnuntaina Ekolosta, mutta se ei ole vieläkään tullut! Tilaussivulla näkyy edelleen että Odottaa käsittelyä. Voisivat pikku hiljaa postitella sen niin pääsisi kokeilemaan :) Onko pinkpepper sun shampoo tullut?
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Ei ole vielä tullut. Mäkin jo malttamattomana sitä odottelen. Se on vissiin vast tänään lähetetty.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

No niin, nyt on FIN Ananas & Lime-shampoo saapunut ja just äsken pesin sillä. Tässä vaiheessa en osaa sanoa vielä mitään kovin syvällistä analyysiä, koska tukka on vielä märkä ja lopullinen mielipide muodostuu varmaan vasta muutaman pesun jälkeen. Mutta alku vaikuttaa ihan lupaavalta. Vähän se tuntui takuttavan, mutta on sitä pahempaakin nähty. Tuoksuu muuten ihan limelonkerolta!! Heti tuli kesä ja Naantalin Merisalin terassi mieleen kun siellä kaverien kanssa kitattiin limelonkeroa  ;D Mutta siis, päänahka tuntui puhdistuvan hyvin eikä sitä kutita. Voin tulla kertomaan lisää mielipiteitä kunhan olen sitä vähän aikaa käyttänyt.
SSpiegel

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Mäkin olen nyt viikon pessyt FINin ananasshampoolla ja pakko sanoa, että ei se ihan mulla toiminut. Pesee huomattavasti hellävaraisemmin kuin rasvoittuvalle päänahalle tarkoitettu Born to Bion nokkos(?)shampoo (jonka vihdoin sain takaisin!), mutta välillä vastapesty pääkin tuntuu kutisevalta ja rasvaisuuteenkaan ei ole tullut helpotusta. Eli BTB toimii kuitenkin mulla paremmin päänahan kannalta, vaikka FIN onkin mukavampi hiuksille. Ehkä pesen nyt vuorotellen näillä kahdella.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Liina »

Olen nyt pari viikkoa pessyt Faith in Nature Seaweed shampoolla joka toinen päivä ja joka toinen päivä jollain vanhalla shampoolla. Tämä on toiminu ihan loistavasti! FiN pitää päänahan ihanan puhtaana, mutta kuivattaa latvoja. Ja vanhat shampoot ei näin käytettynä aiheuta lähmää ja on hellempiä latvoille. Kunhan saan hiuksiin lisää pituutta kasvatettua niin yritän pidentää pesuvälin joka toiseen päivään, mutta sen pidempää väliä en edes yritä. Pesen hiukset iltaisin ja nyt ne pysyy puhtaan tuntuisina koko päivän, illalla tuntuu ohut rasvakerros ihan tyvessä. Aikaisemmin rasvakerros tuntui jo päivällä ja illalla harjatessa lähmä levittyi pitkälle hiuksiin.

FiN Seaweed hoitoaine on myös ihanaa. Tosi kermaista, ihana sitrustuoksu ja tosi kevyttä. Levitän sen myös päänahkaan eikä se edistä lainkaan rasvoittumista. Latvoihin lisäksi jätettävää, Mopin voidemäinen jätettävä on tosi hyvää hennolle käsitellylle hiukselle.

Pakko kokeilla vielä ainakin tuota kookos shampoota. FiN:t on kyllä uskomaton parannus mun hiuksille. Sim 4-system mild shampoo oli hyvä päänahalle ja sillä sain talikohnän rauhottumaan, mutta FiN on tuonu myös tuuheutta ja kiiltoa. Olen sentään kokeillut vaikka mitä, mm. Flow:n palashampoot (Teepuu, Olut-muna) ei toiminu lainkaan, eikä Lushin pyöreät shampoot (Seanik, Ultimate shine), ei XZ:n vihreä savi, eikä Bio+ rasvaisille eikä miljoona ja yksi tuuheuttavaa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mahtavaa! :) Mullakin FIN:n hoitoaineet ovat jotenkin alkaneet toimia paremmin, jopa niin että esim. Seaweed silottaa liiankin littaan! Mutta hyvä vaan, että näinkin simppelit koostumukset voivat näköjään toimia ihan kivasti. Nämä shampoot kyllä jättävät mullakin ennestään kuivat latvat aika rutiseviksi, mutta musta silti tuntuu että näillä peseminen pitäisi sen parempikuntoisen osan melko terveenä pitkälläkin aikavälillä. On alkanut houkuttaa huonojen latvojen leikkaaminen alta pois aika kovasti...

Olen huomannut Coconut-setin antavan mulle selvästi enemmän tuuheutta kuin Seaweedin, mutta ainakin hoitoaineessa se kookosöljy on lopulta liikaa, kun hiukset eivät jaksa pysyä ilmavina kovin kauan. Shampoo on näistä kyllä helpommin lähestyttävä, kun yhdistää kevyempään hoitikseen.

^^ Tämä on kyllä kinkkistä etsintää ja tulokset tosi yksilöllisiä. Jos jossain vaiheessa kiinnostaa, niin useimmissa Yves Rocherin shampoissa on nykyään samankaltainen ALS+muuta-pesupohja kuin noissa Born to Bio -shampoissa, ja ainakin rasvaisille hiuksille tarkoitettu Pureté-shampoo on mun mielestä tosi hyvä tuote! Joidenkin mielestä se on mieto ja toisten mielestä superpesevä, mutta siinäkin on joka tapauksessa tyypillisimmästä eroava koostumus, joten toimii ehkä osalle meistä shampoo-ongelmaisista. :)
1cFii, oma väri.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Mäkin olen toiminut kuten Liina, eli noin joka toinen pesu viimeisen parin viikon aikana on ollut FiN shampoolla. Tällä hetkellä ollut käytössä se merilevä, kaapissa vielä odottaa Pineapple & Lime (aikomuksena on kuitenkin testata kaikkia jossain vaiheessa).

Mulla ei seborrean lisäksi varsinaisesti ole muita ongelmia hiuspohjan kanssa, mutta sen takia joudun pesemään hiukset kuitenkin joka päivä. Harvoin keksin shampoista mitään huonoa sanottavaa, ellei ne ole liian kevyesti peseviä, toisaalta harvoin myöskään tykästyn erityisemmin mihinkään. Tähän merileväshampooseen olen kyllä hieman tykästynyt, oikeastaan pidän kaikesta paitsi tuoksusta. :P Ei se nyt mikään ihan kamala ole, mutten ole sitrustuoksujen ystävä noin yleensä.

Mun mittapuulla tämä ei tunnu mitenkään erityisen kuivattavalta latvoillekaan, tosiaan olen kyllä tottunutkin käyttämään hyvin peseviä shampoita. Eniten pidän minäkin kiillosta ja kuohkeasta tuloksesta. :) Etenkin neitsythius tulee ihan järjettömän silkkiseksi tällä. Muutenkin koostumus ja vaahtoaminen ovat täysin kohdallaan tässä -- ei niin lirua, että valuisi sormien läpi, mutta helppo levittää ja vaahdottaa hiuspohjaan.
Cogito ergo doleo.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Meillä on kyllä mennyt sen verran kivasti FIN:n kanssa, että luulen ainakin Pineapple & Lime -shampoon ja Seaweed-shampoon olevan uusintaostoksia. Siipalla on hilseily rauhoittunut ananas-limen kanssa sen verran, että hiusten on annettu pitkästä aikaa alkaa kasvaa pidemmiksi. Oma päänahkani on pysynyt köhnättömänä kummallakin näistä. Hämmästyttävästi nämä ovat alkaneet myös hiljalleen tuntua vähemmän kuivattavilta hiuksille, ihan kuin hiukset olisivat jotenkin päässeet sellaiseen "normaalitilaan", jossa kevytkin hoitis riittää paremmin. Ja ainakin tuo Seaweed-shampoo tosiaan riittää ihan yksinäänkin kosteuttamaan ja pehmentämään terveempää osaa mun käsittelemättömästä tukasta.
1cFii, oma väri.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Liina »

Kokeilin pari kertaa Faith in Naturen Coconut shampoota. Pesuteho on hyvä, päänahaka ja hiukset tykkäsi. Ekan pesun jälkeen tulos oli hyvä, mutta toisen jälkeen jo huomasi että hoitotehoa on liikaa. Hiuksista tuli liian sileät ja vetelät. Tämä toimii varmasti loistavasti talvipakkasilla "tehohoitona" silloin tällöin käytettynä. Empä kyllä ole aikaisemmin kokenut tällaista tunnetta että päänahka on samaan aikaan puhdas ja hiukset on ylihoidetun tuntuiset  ;D

^Olen huomannut saman tunteen, että FiN seaweed shampoo kauemmin käytettynä ei enää tunnu kuivattavan niin pahasti. Olen testannut kuinka kauan voin käyttää muuta shampoota ennen kuin lähmä palaa. Nyt olen pessyt 3 kertaa muulla shampoolla ja nyt vasta tuntuu olevan päänahka FiN:n tarpeessa. Eli vaikutus on tosi pitkä! Olen pystynyt radikaalisti vähentämään kuivashampoon käyttöä, mikä on myös tehnyt hyvää päänahalle.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Heh, joo, tuollaistahan se kookosöljy voi teettää. :D Huomasitko muuten ravistaa pulloa? Siinä neuvotaan niin tekemään, ja välillä kun itse unohdin, niin tuntui että pullosta saattoi tulla vähän öljyisempää tavaraa. Mulla silti jännästi on ilmavampi tukka tuolla kookoksella, ja merilevä silottaa enemmän, mutta jää kookoksesta pehmeämpi tuntu hiuksiin.
1cFii, oma väri.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Sanoin aiemmin, että FIN Seaweed-hoitis silottaisi hentoa ja ohuehkoa tukkaani liikaakiin, mutta syön nyt sanani täysin. Koko ajan menee vain paremmaksi, ja voin jo käyttää hoitista hyvinkin lähelle tyveä. Hiukset jäävät pehmeiksi ja kosteutetuiksi, mutta oikein puhtaan tuntuisiksi ja mukavan runsaiksi. Päänahka ei ole köhnääntynyt yhtään. Etenkin nyt kun lyhensin latvaa reippaasti, on tunne hiuksissa ihan mahtava. Tykkään yhä kovasti myös kookos- ja ananas&lime-tuotteista, mutta merilevissä on tälle hiustyypille ihan ideaali tuntuma.
1cFii, oma väri.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Liina »

^Minä hieron Seaweed hoitoaineen myös päänahkaan, mulla kevyt hoitoaine rauhottaa, kosteuttaa ja vähentää tahmasuutta. Munkin hiuksille Seaweed on ihan täydellinen, ei tee hiuksiä yhtään painaviksi.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mä olen välttänyt sen laittamista päänahkaan, kun siinä on kuitenkin rasvaa (mitä mun iho enimmäkseen inhoaa), mutta ehkä mäkin uskaltaudun joku kerta kokeilemaan. :) Kaipa sen aika nopeasti tuntee, jos ei itselle sovi.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin