Sivu 1/1

Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 11:42
Kirjoittaja Nuppu
Tästä aiheesta taidettiin keskustella enemmänkin Storen puolella, mutta täältä en ainakaan löytänyt vastaavaa ketjua. Miten te suojaatte hiuksenne pakkaselta? Entä miten talvikuukausien hiustenhoitonne eroaa kesäkuukausien aikaisesta? Itse olen kovin kiinnostunut kuulemaan vinkkejä, sillä huomaan jo nyt pakkasen ja viiman vaikutuksen hiuksiini, vaikka niitä pakkaspäiviä ei vielä ole monta ollutkaan.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 11:44
Kirjoittaja Tiizku
Juu u tukka rupee olemaan perkuleen sähköinen >:(

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 11:47
Kirjoittaja Nuppu
Tuo sähköisyysongelma on yksi pakkasen haittapuoli, mutta itselläni pakkasen vaikutus näkyy enemmänkin hiusten kuivumisena. Winkkejä siis kummankin ongelman lievittämiseen kaipaillaan ;) Ja siihen pakkaselta suojaamiseen.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 11:53
Kirjoittaja marenki
Hiukset suojataan ostamalla mahdollisimman suuri pipo, jonka alle koko tukka tungetaan.  ;D Lopuksi varmistetaan upea ulkonäkö hupulla (jos sattuu löytymään). Talvisin tekisi mieli pestä tukka joka päivä rasvoittumisen takia, mutta yritän hillitä itseni. Tehiksiä käytän huomattavasti useammin kuin kesällä. Kesällä käytän silikonitonta suihkittavaa, talvella silikonista ja latvasuojankin yritän muistaa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 11:59
Kirjoittaja Gigli
Talvella käyttelen rutkasti enemmän jätettäviä hoitiksia. Suihkin aina vessareissulla tukkaan jotakin ja pituuksille käyttelen voidemaisia (Joicon Altima, PM The Conditioner). Viime talvena tuli laitettua jopa öljyä (Nexxus Botanic Oil) pakkasessa ratistuneeseen tukkaan. Talvella kaikki alkoholipitoiset tai muuten höttöiset muotoilutuotteet (muotikset ja lakat) ovat ehdoton no-no.

Muotoilussa suosin enemmän vahoja ja raskaampia muotoiluvoiteita (Tigi Small Talk, After Party, suoristusvoiteet, esim. Matrix Sleek Look, PM Straight Works . Tosin liikaa ei kannata noitakaan päähän tunkea, ettei tule pipan alla liimatukka. Olen jopa talveksi parina vuonna leikkauttanut rikotumman mallin, joka on helppo pöyhiä pipan alta ja muotoilla vahoilla ja voiteilla.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 12:11
Kirjoittaja MerGirl
Sama pää kesät talvet ;D
En oikein muuta eroo huomaa kuin sähköisyyden. Samalla tavalla rasvottuuvat ja retkottavat. Näihin speciaali talvishamppoisiin en koske, tekevät hirmu karkeiksi.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 12:17
Kirjoittaja -kata-
Mulla on jännä miten tukan käyttäytyminen on muuttunut, oon ittekseni ihmetellyt, että mistä johtuu  ::)...
Ennen tukka rasvottu aika äkkiä, nykyään ei rasvoitu juuri ollenkaan. Ennen tukka oli kesällä paremman tuntuinen ja talvella huonompi, sähköinen jne, nykyään taas kesällä rutikuiva ja talvella ihan jees eikä sähköinen juuri koskaan.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 12:27
Kirjoittaja bbee
Talven tullen olen ottanut taas Botanic Oilin mukaan hiustenhoitoon. Voisin harkita myös kookosöljyä. Tuntuu ettei tehiksien "tehot" oikein riitä näillä kuivilla ilmoilla. Hiukset pidän joko takin sisällä tai pipon alla suojassa tuulelta ja pakkaselta. Olen lisännyt myös jätettävien ja latvasuojan käyttöä. Niitä laitetaan runsaalla kädellä  ;D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 13:03
Kirjoittaja -j-
Mun hiustenhoito ei talvella eroa kesäisestä, aina laitan yhtä paljon jätettäviä hoitoja ja latvista.
Mutta talvella minäkin ehdottomasti sullon tukan pipoon lämpimään, muutenhan se pakkasrapautuu ilman muuta. Tuskin nimittäin mitkään hoitikset tms estää hiusten jäätymistä pakkasella.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 13:38
Kirjoittaja dripple
Mulle sanoi kampaaja että jätettäviä ei kannata käyttää talvella, koska ne jäätyvät hiukseen ja haurastuttavat sen. Luulisi että erittäin kosteuttava hoitokin jättää hiukseen niin paljon vettä että se hajoaa pakkasessa helpommin. Mutta jos pakkanen kuivattaa niin kai sitä hiusta pitää kosteuttaa....

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 14:12
Kirjoittaja sipe
Se, miten paljon ilma sitoo kosteutta, riippuu lämpötilasta. Mitä kylmempi ilma, sitä pienempi kosteuspitoisuus. Vastaavasti sisällä keskuslämmitys kuivattaa ilmaa talvikaudella, eli tukka ei saa ilmasta kosteutta sisätiloissakaan. Niin ja tukan sähköistyminen on yksi merkki kosteuden puutteesta.

Talvella hiuksen kosteuttaminen on ensiarvoisen tärkeää, mutta vastapuolena on tosiaan tuo jäätymispeikko. Eli tukkaa kannattaa kosteuttaa kunnolla, mutta suojata se samalla jäätymiseltä mahdollisimman hyvin. Eli pipo päähän ja pitkätukilla latvat takin alle.

Yksi hyvä vinkki on myös ilmankostutin esim. makuuhuoneeseen. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 14:15
Kirjoittaja Puggie
Niin ja sisältäähän hius vettä (kosteutta) noin muutenkin, eli jos on jäätyäkseen, niin taitaa jäätyä myös ilman jätettäviä.. Oma hiusrutiinini on aika sama ympäri vuoden, mutta mun tukka on selkeästi huonommassa kunnossa talvella kuin kesällä. Lähinnä kaulaliinat, villapaidat ja tuuli aiheuttaa sen. Eli käytännössä katsoen tukka on oltava aina nutturalla, että sen saisi suoraksikin ilman että tukkaa lähtee jalkapallollisen verran.. :( Takkuuntuminen siis vähintäänkin triplaantuu talven aikana.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 14:22
Kirjoittaja Nuppu
sipe kirjoitti: Yksi hyvä vinkki on myös ilmankostutin esim. makuuhuoneeseen. :)
Muistan myös lukeneeni, että patterin päälle laitettu kostea pyyhe ajaa suunnilleen saman asian  ;) ja on opiskelijabudjetille ystävällisempi vaihtoehto.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 14:23
Kirjoittaja tenn
Onkos mitään hyväksi havaittuja tuotteita sähköisyyden poistoon? Mulla ei viime talvena sähköistyny hiukset yhtään (oli kyllä niin lyhyetkin, että ehkei sitä vaan huomannu), mutta nyt on jo pari päivää ollut pientä sähköisyyttä ilmassa.. :-X

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 14:24
Kirjoittaja petomaani
Mulla alkaa kans haituvat lentää, kun sisällä on lämmintä ja ulkona pakkasta. Sähköisyyttä poistan sitten hoitosuihkeella. Auttaahan se näköjään. :) Mutta ärsyttää joo toi sähköisyys aika tavalla..  >:(

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 19:26
Kirjoittaja Ice
auttaa sinänsä että ne tuovat raskautta, kuten silikoni esim

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Marras 2006, 20:25
Kirjoittaja Vivi
Emi-lyn kirjoitti: Auttaisiko sähköisyyteen öljyt hiusten hoidossa?
Joo. Mulla ainakin toimii tuossakin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Marras 2006, 13:02
Kirjoittaja Penny
Mulla ei ole onneksi sähköisyysongelmaa ja muutenkin talvi tuntuu paremmalta tukassa jostain syystä kuin kesä. Tiedä johtuuko hienoisesta luonnontaipuisasta tukkalaadusta vai mistä, mutta kesällä tukka tuntuu paljonkin kuivemmalta ja sellaiselta höttöiseltä & pörröiseltä. Talvella taas tuntuu että hoitikset ja tehiksetkin tehoavan jotenkin paremmin ja tukka pysyy suht siloisena. Ei tule suojattua tukkaa muuten pakkasella mitenkään, paitsi jos hiukset on vähänkään kosteat esim. suihkun jäljiltä, tungen ne pipon alle. Tuntuu että kuluvat vaan enemmän siellä takin alla ollessa ja kaulukseen hinkatessa, kun mitä vapaana roikkuessa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Marras 2006, 13:08
Kirjoittaja Saheli
Mun hiukset on kyllä talvisaikaan varsinaiset leijailijat. Muistaakseni tuohon ei ole auttaneet suihkittavat jätettävät tai muut, mutta katsotaan nyt tänä vuonna, kun on hyvät tuotteet käytössä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Marras 2006, 15:08
Kirjoittaja dhaniwali
Mä inhoan mun tukkaa talvella. Rasvoittuu tosi nopeasti, mutta päänahka ei oikein meinaa kestää pesua ja kutisee ja kiristää.  :-[ Sähköisyys ei niinkään ole ollut ongelma.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Marras 2006, 21:04
Kirjoittaja Euphoria
Minua taas ärsyttää, kun muutenkin ohut tukkani menee ihan littanaksi pipon alla. En kuitenkaan voi ulkoilla paljain päin, sillä päätä rupeaa särkemään. Hiukset tuntuvat myös kuivemmilta ja sähköisemmiltä talvella.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 09:56
Kirjoittaja Nuppu
On se jännä, miten talvi aiheuttaa ihmisille niin monenlaisia ongelmia hiusten suhteen. Varmaan ikävää juuri tuo pipon litistävä vaikutus ohuiden hiusten kannalta. Giglihän tuossa kirjoitteli leikkuuttaneensa talveksi joskus sellaisen rikotumman mallin, niin on sitten helpompi saada jokin näköiseksikin pipon alta paljastettuna. Varmaan toimiva idea, jos vaan malttaa leikata  ;) Itsellä onneski nyt jo sen verran kerrostettu malli, että ei juuri haittaa, vaikka pipo pääsisi linttaamaan. Olenki nyt päättänyt piilottaa hiukset pipon alle aina, kun lähden ulos, jos siellä on pakkasta tai  kylmää ja tuulista.

Toimisikohan dhaniwalilla co-pesu tai vaikka peusvoiteella (Humektan tai Aqualan L) pesu? Itse ajattelin kokeilla tuota jälkimmäistä, jos päänahka jossain vaiheessa alkaa kutista pahasti.

Itsekin uskon öljyillä hoitamisen auttavan sähköisyyteen. Ainakaan nyt, kun viime päivinä olen tuota kookosöljyä käytellyt, ei ole ollut sähköisyysogelmaakaan. Tosin ei sitä muutenkaan juuri ole. Jotenkin kuitenkin öljy tekee hiuksista sen verran raskaammat ja "tiiviimmät" (en oikein osaa kuvailla  :-\), että eivät ne niin helposti lähde leijailemaankaan. Ajattelisin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 10:40
Kirjoittaja siili
Tukka on kuin lentoon lähdössä talvella! Jätettävät hoitikset ja latvasuojat auttaa kyllä asiaa jonkin verran. Mulla oli hartia mittaiset hiukset muutama talvi sitten, silloin olin kyllä aika pulassa tuon sähköisyyden kanssa...
Nyt on aika pitkät kutrit ts. fleda on jo niin painava ettei sähköisyys jaksa nostaa sitä. Tehisten kanssa tulee läträttyä talvella kyllä paljon enemmän.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 11:12
Kirjoittaja Avena
Euphoria kirjoitti: Minua taas ärsyttää, kun muutenkin ohut tukkani menee ihan littanaksi pipon alla. En kuitenkaan voi ulkoilla paljain päin, sillä päätä rupeaa särkemään. Hiukset tuntuvat myös kuivemmilta ja sähköisemmiltä talvella.
Ihan sama juttu, enkä voisi kuvitellakkaan meneväni töihin pipo päässä. Työmatkalla on aina korvaläpät tai kovemmilla pakkasilla toppatakin huppu. Pipon jos pistäisin, pitäisi olla se päässä sitten koko päivä  :). Olen aina ollut niiiiiin kateellinen niille, jotka voivat pitää pipoa tukan siitä kärsimättä. Lenkeillä tietysti pidän pipoa, mutta silloin tulenkin kotiin, eikä kukaan näe sitä katastrofia, jonka pipo on aiheuttanut. Juu ja lisäksi on tietysti sähköisyysongelma. Kyllä talvi on sitten kivaa aikaa.

Onkohan sellaista ihmeainetta, joka pitäisi ohuen otsatukan irti päästä jopa pipon oltua päässä? Siis aamulla vähän ilmakihartimen avulla kohotan otsatukka, niin että se ei mene ihan päätä myöten (pitkä sivuotsatukka). Käytän PM:n tyvikohottajaa, mutta ei oikein tunnu auttavan edes ilman pipoa. Pipon oltua päässä otsatukka menee liiskana pitkin päänahkaa...

Muistatteko (vanhemmat juurekset) kun 80-luvulla oli muotia sellainen töyhtömäinen otsatukka? Muistan vieläkin sen joka-aamuisen kriisin, kun mun töyhtö oli pitkin päätä talvisin koulumatkan jälkeen. Ja mun paksuhiuksisella kaverilla ei ollut mitään ongelmia pipon käytöstä. Se vaan myötätuntoisena seisoi vierassä kun mä koululle tultua peilin edessä yritin saadä mun töyhtöä epätoivoisesti kohoamaan  ;D.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 12:39
Kirjoittaja siili
Arrakki kirjoitti: Muistatteko (vanhemmat juurekset) kun 80-luvulla oli muotia sellainen töyhtömäinen otsatukka? Muistan vieläkin sen joka-aamuisen kriisin, kun mun töyhtö oli pitkin päätä talvisin koulumatkan jälkeen. Ja mun paksuhiuksisella kaverilla ei ollut mitään ongelmia pipon käytöstä. Se vaan myötätuntoisena seisoi vierassä kun mä koululle tultua peilin edessä yritin saadä mun töyhtöä epätoivoisesti kohoamaan  ;D.
Joo oli semmoinen "heitto" sivulle tai "kupla" päälaella  ;D
Muistan et mun kaverilla oli niin iso heitto, et ihme kun se pysy ylhäällä. Se varmaan sai aikaan otsonikerrokseen kyllä oman aukon sillä hiuslakan kanssa lutraamisella.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 12:52
Kirjoittaja sipe
Oih, nuo kasariheitot ja -tortut olivat kyllä hupaisia. :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 16:36
Kirjoittaja Jamaica
Mulla oli sellainen otsaheitto yläasteella, eli 90-luvulla  8)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 18:05
Kirjoittaja dhaniwali
Nuppu kirjoitti:
Toimisikohan dhaniwalilla co-pesu tai vaikka peusvoiteella (Humektan tai Aqualan L) pesu? Itse ajattelin kokeilla tuota jälkimmäistä, jos päänahka jossain vaiheessa alkaa kutista pahasti.
Olen nyt muutamia kertoja (joka toinen pesu) tehnyt co- pesun xz:n suklaa vaniljahoitiksella, kun sitä on täällä kovasti kehuttu. Päänahka ei kutia enää niin paljoa, mutta hilsettä on sitten paljon ja tukka rasvoittuu jo alle vuorokaudessa.  :-[

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Marras 2006, 21:48
Kirjoittaja Tepsu
Hiukset oli viime talvena tosi sähköiset toivottavasti ei olis tänä talvena  ;D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 08:47
Kirjoittaja heijji
Ei ole vielä minkäänlaista sähköisyyttä ollut havaittavaissa. Ei ollu viime talvenakaan. Tarpeeksi kosteuttavia tuotteita, mulla ainakin auttaa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 12:01
Kirjoittaja Nuppu
Tuohon sähköisyysongelmaan löysin muuten tällaisen ketjun:

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=2

Toivottavasti on jollekulle apua!  :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 16:38
Kirjoittaja -kata-
Mä kun jo kerkesin täällä sanomaan ettei omat hiukset oo sähköset juuri ollenkaan, niin ei se nyt tainnutkaan ihan pitää paikkaansa  ::) ... Siis se on kyllä totta ettei mitään pahempaa sähköisyysongelmaa nykyään ole onneks (sormet ristissä), mutta kyllä tää talvi munkin tukkaan vaikuttaa näköjään, on se tullut taas huomattua kuitenkin.
Esim. eilen illalla kun pesin hiukset (moppia + O&H:ta + jätettäviä) niin niiden kuivuttua tukka oli yllättävänkin hyvän tuntuinen, suht. pehmeä ja kiiltävä ja jaksoi vetäytyä laineillekkin vähän ... Nooh, aamulla kun heräsin niin tukka oli suoristunut ihan hirveesti ja tuntui sellaiselta ei nyt kuivahkolta, mutta sellaselta ööh, miten sen nyt sanois... Jotain sähköisyyden ja kuivuuden välimaastosta ja sitä oli vaikee kesyttää takas "maan pinnalle"... Eli kyllä talvi kesästä munkin hiuksissa eroaa, että ne on asteen vaikeasti hallittavammat ja vähemmän kihartuvat. Mutta muuten oikeestaan suht. saman tuntuiset ympäri vuoden. Kesällä ne vaan on välillä semmoiset korppu kuivat. Aurinko kun kuivattaa niin sitä kuivuutta ei saa "karistettua" pois, niinkuin esim. talvella jos oot ulkona ja on tosi kylmä, niin pakkasen vaikutuksesta hiukset tuntuvat hetkellisesti kovilta ja kuivilta mutta sisällä tilanne normalisoituu, toisin kuin kesällä auringon jälkeen tukka "ei palaudu".... Puhuinkohan mä nyt mitään järkeä taas  ::)  ;D ...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 16:48
Kirjoittaja Miracle
Sähköistyminen ja hiusten kuivuminen on kyllä monien ongelma talvella  :-\ mulla ei onneksi hiukset sähköisty kun tosi harvoin ja silloinkin ongelman ratkaisee kosteuttavat tuotteet. Kuivuminen sitten on sitä yleisempää, mutta kosteuttavia tuotteita käytän talvella paljon ja kyllä siitä on aina selvitty  :) ärsyttää kyllä muakin se, että ei viitsisi laittaa töihin mennessä pipoa päähän, kun sitten hiukset on loppupäivän ihan lättänät. Mutta ei kyllä viitsisi päätä palelluttaakaan  ::)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 19:24
Kirjoittaja sadelma
Mä aloitin hillittömät kosteutusoperaatiot jo reilu kuukausi sitten ja ainakin toistaiseksi sähköisyys on pysynyt poissa. :) Pitäisi vielä ostaa joku hyvä kosteuttava tehohoito keskitalven pakkaspäivien varalle. Niin ja kaivaa ilmankostutin tuolta vaatehuoneen syövereistä. Yleensä mulla on ollut aina talvella sähköiset hiukset, mutta nyt aion taistella kaikin tavoin sitä vastaan.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 20:09
Kirjoittaja Ice
Undomiel kirjoitti:
Penny kirjoitti: Tuntuu että kuluvat vaan enemmän siellä takin alla ollessa ja kaulukseen hinkatessa, kun mitä vapaana roikkuessa.
Ärsyttää kun toisaalta olen samaa mieltä, mutta toisaalta en usko pakkasenkaan tekevän hyvää hiuksille. Koita siinä sitten päättää, että miten niitä pitää...

pikainen nutturainen ja pipo päälle ;)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 20:49
Kirjoittaja Ice
Undomiel kirjoitti:
Ice kirjoitti: pikainen nutturainen ja pipo päälle ;)
En osaa tehdä pikaista nutturaa (ilman että menee takkuun koko ruoska), ja toisaalta pipo ei ole tarpeeksi iso ;)

Ehkä pitäisi vain tehdä jokin irtohuppu vaikka fleecestä.. Vihdoin. Laiska minä.
isompaa myssyä vaan :) pikainen nuttura käy ihan niin, että teet poninhännän mutta viimeisen lenksautuksen tehdessäsi jätät sen puolitiehen eli teet hiuksiin sellaisen lenkin. Tämä ei yleensä jätä mitään taittojälkiä jollei tuntikausia haudo kosteassa

josta tulikin mieleeni että mistään ei tunnu enää löytyvän sellaisia "rasta"myssyjä mustina :-X

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 21:06
Kirjoittaja Vivi
^Mulla tulee pikainen nuttura puikolla. Eli vaan kiedotaan ympäri ja tökätään sopivaan kohtaan tikku, menee yhtä kauan kuin ponnarin tai letin teossa. Ostin Villihelmen nettikaupasta sellaisia lyhyehköjä puikkoja, jotka ei jää kaikkialle kiinni, kuten ainakin ne mitä mulla ennen oli jäi. Eli noita voi käyttää hyvin piponkin kanssa.

Tuolla Icen tekniikalla ei oikein saa nutturaa muistuttavaa mun tukkaan, on liian pitkä. Paitsi sellaista outoa viritelmää olen käyttänyt, että tuon Icen tekniikan päälle olen vielä tehnyt siitä jäljelle jäävästä tukasta toisen (tai oikeastaan toisen ja kolmannen) silmukan sinne ponnarilenkin väliin. Varmaan selkeä selostus.  8)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Marras 2006, 22:19
Kirjoittaja marenki
Minä laitan nutturan, en edes kiinnitä millään, vaan tungen koko komeuden samantien pipon alle. Siellä on ja pysyy. :D Sitten kun pipon ottaa pois, on tuloksena maksimissaan aavistuksen (sievästi) taipuva tukka.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Marras 2006, 06:04
Kirjoittaja Chronos
Sähköisyys alkoi samalla kun pakkasetkin.Tukka on kyllä liukkaan tuntuinen ja tarttuu naamaan hyvin.
Ihmettelen että latvat ovat aina kuin tuulessa olisi kävellyt.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Marras 2006, 08:00
Kirjoittaja Todia
No, vaikka talvikin kuivattaa tietysti, niin kyllä kesä on ainakin mun hiuksille paaaljon tappavampaa aikaa. Kyllä se aurinko hakkaa kuivattamisen suhteen pakkasen mennen tullen.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Marras 2006, 09:56
Kirjoittaja sipe
Mulla talvi on paaaaaljon kesää pahempi. No, nyt olen varautunut talveen isolla satsilla kosteuttavia tehiksiä, joita ajattelin käyttää ihan joka pesussa. Niin ja jätettäviäkin on varattuna kunnolla.

Talvi saa siis mun puolesta tulla. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Marras 2006, 11:08
Kirjoittaja Humppasusi
Eilen ostin uuden talvitakin jossa on kunnon huppu. Se on tarpeeksi iso ja ilmava, että tukan saa sinne hyvin piiloon. Sähköisyysongelmaa ei mun tukalla ole, mutta hiustenhoitotuotteet vaihtuu kyllä hevimpiin näin talven tullessa. Co-pesuja teen useammin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Marras 2006, 11:24
Kirjoittaja Nuppu
^ Co-pesuja täälläkin tehdään useammin talvisin. Viime talvena itse asiassa co-pesun "löysinkin"  ;) Samoin noista MOPin shampoista huomasin hetki sitten, että vaikka Clean oli kesällä kovassa käytössä ja toimi hyvin, niin nyt ei tulisi kuuloonkaan pestä sillä. Hiukset tykkää paljon enemmän Hydratingista, kun taas kesällä se tuntui liian lähmäiseltä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Marras 2006, 19:06
Kirjoittaja calypso
Minun päälleni talvi on paljon helpompi kuin kesä, on toki tehokkaat tuotteet käytössä myös talvisin mutta pakkanen ei kuivata hiuksiani lähellekkään niin pahasti kuin aurinko ja helle. Voi johtua siitäkin etten osaa käyttää päähineitä kuin talvisin (olisi ehkä opettelun paikka..) ja talvella minulla on käytössä sellainen myssy mihin tungen koko tukan  :D
Joskus kuitenkin tulee viiletettyä pihalla talvellakin ilman lakkia eikä hiukset siitä kuivu eikä sähköisty. Oikeastaan kun tarkemmin ajattelen niin talvi on helpointa aikaa hiusten kannalta, kesällä aurinko polttaa ja kuivattaa tukan karrelle ja kuumuus hiostaa. Keväällä & syksyllä tukka on jatkuvasti pörrössä ja inhottavan tuntuinen ja näköinen kostean ilman ja sateiden takia..
Tulipa tyhmä talven ylistämisviesti tällaiselta kesän lapselta, hiuksien vointi taitaakin olla niitä harvoja asioita mistä talvessa pidän  ;D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 10 Marras 2006, 16:13
Kirjoittaja Chaos
Mulla ei vaikuta talvi mitenkään hiuksiin (siis sen pahemmin mitä kesäkään). Ympäri vuoden hoitelen samalla tavalla. Ehkä vähän useammin pistän tehistä (joskus kuureitati jopa joka pesulla, mutta näin teen kesälläkin). Sähköstymistä ei ole tapahtunut, varmaan nyt on tarpeeksi kosteuttavat mömmöt kehissä. Hyvä niin :)

Mä oon sen verran evil mun hiuksilleni, etten pistä niitä edes takin sisään talvella. En vaan osaa olla niin ja silloin ne menee helpommin takkuun vaan. Ellei sitten ole joku ihan törkeä pakkanen ja kamala lumisade. Ihan normaalisateessakin käytän kyllä huppua ja siten hiukset kyllä on suojassa. Eli jos on muuten hyvä ilma, vaikka oliskin vähän pakkasta, niin en mä pistä takin sisään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 17 Marras 2006, 17:37
Kirjoittaja Opossumi
Ainoa, mikä pelastaa hiukset kylmältä ulkoilmalta on letti tungettuna takin alle. Ärsyttää, jos pitää edes ponnarilla niin "liimautuvat" sähköisinä takkiin kiinni. Puhumattakaan siitä, jos pitäisi niitä auki. Hiukseni eivät ole ku juuri ja juuri bsl-pituudessa, mutta silti pakkasella vapaana ollessaan, näyttävät siltä kuin ilmapallolla olisi hangattu. Jos olen laiska, tai on kiire niin laitan ponnarin silmukalle pariin kertaan, sekin on parempi kuin ei mitään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 19 Marras 2006, 13:30
Kirjoittaja doomsower
Huomaa kyllä että on pikku pakkasia ollut, tukka on ihan korppukuiva ja tuntuu olevan koko ajan takussa, toisin kuin kuukausi sitten. Tilailin kasan kosteuttavia tuotteita ja tehiksiä, voisi laittaa kuurina kosteuttava tehiksiä melkein joka pesussa. Ja jos kokeilisi sitä co- pesua taas, kesätukkaan se ei oikein toiminut.

Inhoan pitää tukkaa takin sisällä ja julkisesti kiinni, niin kärsiihän se..

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 25 Tammi 2007, 19:30
Kirjoittaja sadelma
Tajusin tänään, että mun hiukset eivät ole olleet ollenkaan sähköiset vaikka tässä on jo monta pakkaspäivää takana. Yleensä niistä on tullut sähköiset heti kun ilmat vähän kylmenee. Nyt olen käyttänyt ahkerasti kosteuttavia tuotteita ja näköjään siitä on ollut jotain hyötyäkin. Jatkan siis samalla linjalla. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 12:29
Kirjoittaja deko
Pakkanen: kuivaa hilsettä. lentävät pituudet ja niskarastan paluu. Kivaa. Pitänee aloittaa co-kausi ja tehdä joku perusvoidehaudutuskosteutusmuhitus päänahalle.

Onneksi tukka on jo sen verran pitkä että sen saa siististi letille. Muuten palaisi hiha.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 13:53
Kirjoittaja Varis
Hiukset ei ole olleet erityisen sähkoiset, paitsi silloin kun pesin pelkillä Urtekrameilla. Mutta pipo tuntuu edesauttavan littajuuren esiintuloa. Tuntuu, että hiukset rasvoittuu ennätystahtia pipon alla. Ja entiset otsahiukset on pahimmat.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 14:16
Kirjoittaja Haylie
En tykkää pitää pipoa (vaikka pidän kuitenkin) kun hiukset littaantuu ja rasvoittuu nopeammin. Sähköisyyttä ei hiuksissa enää ilmene, mistä lie johtuu.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 18:12
Kirjoittaja Eleonora
minäkään en pipoa juuri käytä. liikun enimmäkseen autolla, joten ei pää pääse paleltumaan. Hiukseni myös voivat paremmin talvella.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 27 Tammi 2007, 19:02
Kirjoittaja calypso
Minulla ei onneksi mitään sähköisyysongelmaa ole, eikä lakkikaan saa tukkaa rasvoittumaan sen enempää kuin mikään muukaan. Mutta talvipakkasilla päänahka ei voi kovin hyvin, vaan saattaa välillä jopa kutista ja hilseillä kuivuuttaan.
Mitkään shampoopesut kovin voimakkailla aineilla ei tule kysymykseenkään vaan co-pesut + oikein kosteuttavat ja hellävaraiset shampoot on käytössä. Pahimmissa tilanteissa perusvoidetta päänahkaan..

Lakki tuo sitten yhden ongelman, eli voin pitää hiuksia vain parilla tavalla jos haluan että pipo mahtuu päähän eikä näytä dorkalta. Minulla on sellainen suuri myssy mihin tungen koko tukan ja jätän vain vähän etuhiuksia näkyviin. Tämän takia hiuksia on pakko pitää joka päivä ponnarilla tai sykeröllä takaraivossa ja se välillä tahtoo kyllästyttää..  :(

Kesälläkään ei tavallaan kampauksien puolesta ole asiat sen paremmin koska silloinkin on melkeinpä pakko pitää tukkaa kiinni ellei halua että se liimautuu selkään ja hiostaa. Mutta ei auta valittaa, itsepä olen päättänyt pitää pitkää tukkaa..  :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 17:45
Kirjoittaja Amilo
Sähköisyyttä on vähän ilmassa ja kuivuutta myös. Selviytymiskeinona paljon hoitoainetta, kahta eri jätettävää, muotoilutuote kosteaan tukkaan ja kuivaan vaha, silkkitipat ja lakkaa päälle. Aika hyvin näillä sujuu. Niin ja ionisoiva fööni!

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 20:47
Kirjoittaja Aquatar
Mun on ainakin ihan pakko pitää pipoa pakkasella, korvat on niin herkät että kylmä tuuli ottaa aika ilkeesti ja kauhee päänsärkykin siitä vaan tulee jos pakkasessa on ilman pipoa. Tuloksena sitten lättänä ja sähköinen tukka >:( Rasvottuukin helpommin tietty kun lätsäyttää päänahkaa vasten. En oo kyllä huomannut että latvat kuivuis, mutta sen verran lyhyt tukka mulla onkin että se jää aina takin kaulusten tai kaulaliinan alle. Päänahka ei piposta tykkää mutta onneks co-pesut on keksitty ja minäkin vihdoin ne löytänyt täältä :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 21:03
Kirjoittaja Euphoria
En minäkään voisi ilman pipoa olla talvella, koska päänsärkyhän siitä tulisi ja iho on muutenkin arka kylmälle. Voi olla, että pakkanen on saanut taas päänahkani kutiamaan. Hiukset menee lyttyyn pipon alla, mutta paleltumatkaan eivät mitää kivoja ole. Onneksi on superlyhyt tukka.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 22:43
Kirjoittaja Gigli
Aijai, tukka pärähti latvoista ihan totaalisesti, kun pakkaset kiristyivät.  :'( Ei auttanut latvojen siistimenkään kampaajalla kauaa. Tehistä saa muhittaa jatkuvasti ja joicon pakki-vaahtoa menee ties kuinka monta golfpallollista, puhumattakaan silikoneista, joilla liimaan latvat. Seuraavaksi on varmaan ruvettava vuoraamaan pipoja silkillä, ettei pöwwö sähköisty enempää pihalla.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 13:59
Kirjoittaja PJ
Tajusin juuri tänään, että pakkasesta huolimatta hiukseni eivät ole yhtään sähköiset. Näköjään kosteuttavat shampoo ja hoitoaine ovat tehneet tehtävänsä  ;D.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 17:25
Kirjoittaja Piu
Vaalensin juuri reilu viikko sitten hiuksistoni pääliosan ja kas kun just nyt sitten piti alkaa pakkaset.. Jälleenrakennus vaalennusstressin jälkeen oli jo hyvässä mallissa kun joka pesun yhteydessä muhitin vuoroin kosteuttavaa ja vuoroin rekkua. Rasvoittumisongelmaa ei siis tosiaankaan tällä hetkellä ole, mutta "tyhjät" hiukset leijailee miten sattuu. Ihan kuin kaikki hiuksiini jo saattamani aineet olisivat atomisoituneet johonkin mustaan aukkoon. Mulla ei valitettavasti ole tällä hetkellä kuin PM:n Awapuhia suihkittavaksi  eli taidampa kokeilla mitä Joicon K-pak Smoothing palm saisi aikaan jos ensin vähän kostuttelen ja sipaisen sitä?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 17:39
Kirjoittaja Bimmer
Lee kirjoitti: Tajusin juuri tänään, että pakkasesta huolimatta hiukseni eivät ole yhtään sähköiset. Näköjään kosteuttavat shampoo ja hoitoaine ovat tehneet tehtävänsä  ;D.
Sama täällä. Tajusin eilen saman, ja nyt täytyy kyllä kehua Bonacuren Moisture Kick-shampoota ja saman sarjan jätettävää tästä tuloksesta. Tämä settihän tuntuu toimivan tähän päähän.  ::)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 19:07
Kirjoittaja Anissa
Mulla kutisee taas niin vietävästi päänahka ja latvat hapsottaa miten sattuu,kun on niin kovat pakkaset.Ei tässä auta,kun laittaa Aqualania päänahkaan ja tehiksiä enempi tukkaan.Voi tulisi jo kesä. :'(

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 07:22
Kirjoittaja Miracle
Ärsyttäviä kyllä nää pakkaset, hiukset ei tykkää yhtään. Mulla ei ole juuri koskaan ollut ongelmaa hiusten sähköisyyden kanssa, mutta nyt ne kyllä sähköistyy ihan urakalla. Ei paljon tehikset ole auttaneet, kun mittarissa on melkein -30 astetta pakkasta..

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 11:31
Kirjoittaja Eläimellisyys
SIis mulla ei oo tukka ollut aikoihin sähköinen, mutta eilen ja tänään oli! En tietä onko syynä pakkaset vai Nexxuksen Enphuse tehohoito joka ainakin joillakin on aiheuttanut sähköisyyttä. Mä pistän ulkona aina hiukset pipon ja vielä hupunkin sisään. Tosin tuntuu että joka paikka on kuivana, huulet ja muut limakalvot, iho jne...miksei sitten tukkakin...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 11:51
Kirjoittaja Eleonora
oonkohan mä jotenkin tyhmä ja yksinkertainen kun en tätä tajua :) mutta musta tuntuu, että mun hiukset jäätyy latvoista hirveen helposti talvella! Ymmärtäisin kyllä, jos jäätyis koko tukka ja näin, mutta kun vaan latvat!ja vieläpä ihan kunnolla. Eikä tähän vaadita märkää tukkaa, eik' paukkupakkasia, ne jäätyy jo miinus femmassa jokseenkin. Mitäköhän asialle voisi mahdollisesti tehdä vai voiko mitään?

Olisikohan hiuslaadulla ja näillä jotakin tekemistä asianlaadun kanssa? vaalennettu, kuiva pitkä hius kyseessä siis, kuten allekirjoituksestakin voipi päätellä :) kiva jos joku osaisi vastata :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 11:55
Kirjoittaja NarnianQueen
Yksi pakkasen ihanista sivuvaikutuksista on hiusten sähköisyys - muita oireita ei onneksi olekaan. Hieroin yöksi taas annoksen kookosöljyä hiuspohjaan & latvoihin, ja pesin tänä aamuna pään. Toivon, että käsittely hillitsee kutrien lentämistä :) Muuten olen pärjännyt hyvin simppelein metodein..

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 12:00
Kirjoittaja Nuppu
noolah kirjoitti: oonkohan mä jotenkin tyhmä ja yksinkertainen kun en tätä tajua :) mutta musta tuntuu, että mun hiukset jäätyy latvoista hirveen helposti talvella! Ymmärtäisin kyllä, jos jäätyis koko tukka ja näin, mutta kun vaan latvat!ja vieläpä ihan kunnolla. Eikä tähän vaadita märkää tukkaa, eik' paukkupakkasia, ne jäätyy jo miinus femmassa jokseenkin. Mitäköhän asialle voisi mahdollisesti tehdä vai voiko mitään?
Arvelisin sen johtuvan siitä, että latvat ovat kaikkein heikoin osa hiusta ja siten altteimpia pakkasen ym. aiheuttamille tuhoille. No, tämä on tosiaan vain arvelua, joten saa korjata, jos puhun puuta heinää  ;)

Latvat vaan pipon ja/tai hupun alle piiloon, niin saat kaikkein parhaan suojan. Vinkkejä löytyy myös tästä ketjusta  ;)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 15:15
Kirjoittaja Tuikkuli
Viime viikolla huomasin, että mulla harottaa varsinaisen tukan päällä karvakasa eli jotain erinäisen mittaisia hiustynkiä ja tietenkin pystyssä. Onkohan ne vaan kasvamassa olevia hiuksia vai jotain katkenneita tai kylmän aiheuttamia tuhoja? Muualla hiuksissa en ole huomannut samanlaista karvaisuutta eikä mulla ole edes sähköiset hiukset. Millä sen karvakasan saa silottumaan? ???

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 15:31
Kirjoittaja Ice
katso miltä niiden karvojen päät näyttävät, jos ne ovat ohkaiset ja rispaavat tai se ihan kärki höröttää jonnekkin suuntaan ne on oletettavasti katkenneet. Jos kärki on siisti, se oletettavimmin kasvaa :) silottumaan sen saa silikonilla ja vahalla, esimerkiksi tigi after party voisi sopia, tai jokin astetta vahvempi vaha, ja lakkaa päälle että kiinnittyvät

pipojen sun muiden käyttö aiheuttaa joskus tuollaisia yhden paikan kasaumia

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 16:13
Kirjoittaja Trouper
Mulla menee nyt näissä kovissa pakkasissa hiukset aivan pitkin päätä... Ei suoranaisesti ole sähköiset mutta aivan liimaantuneet kuulaan. Ärs. Onneksi yleensä jätän hiukset pipon alle ja latvat jää kaulahuivin alle, mutta silti vaan tuntuu että talvi tekee temppujaan. Kuivalla huoneilmalla ei myöskään varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa... ::) Olen pidentänyt pesuväliä, enkä käytä nyt kuivaajaa enkä varsinkaan ilmakiharrinta, jospa nuo keinot vähän auttaisivat. Hiukset on muuten viime aikoina olleet aika hyväkuntoiset, toivottavasti tä talvi ei nyt aiheuta mitään kauheita tuhoja.

Mulla tekee oikeen pahaa katsoa, kun jotkut on tuolla -20 asteessa paljain päin, ja varsinkin pitkätukkaiset tytöt. Vähänpä he tietävät, kuinka pahaa hiuksille tuo kylmyys tekee.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 16:58
Kirjoittaja Opossumi
Trouper kirjoitti: Mulla tekee oikeen pahaa katsoa, kun jotkut on tuolla -20 asteessa paljain päin, ja varsinkin pitkätukkaiset tytöt. Vähänpä he tietävät, kuinka pahaa hiuksille tuo kylmyys tekee.
Hieman OT, mutta mullakin tekee pahaa katsoa, ku nuoret naiset ovat avopäin ulkona, tukka tupeerattuna (niin kuin se paljon lämmittäis). Voi aivoparat!! Mut niin ku jollain juureksella sloganissa lukee: "Aivot on sitä varten, et tukka pysyy kiinni." Tää tais olla hauska lainaus joltakin pikkulapselta, mutta jotkut aikuisetkin jakavat näköjään tämän uskomuksen. ::)

Ja täällä Joensuussa oli melkein -30 aamusta, ja ens yöksi luvattu -37 :o.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 18:38
Kirjoittaja eOwyn
Mä en suoraan sanoen usko, että pakkanen ja "jäätyminen" tekee hiuksille yhtään mitään, paitsi tietenkin saa hiukset tilapäisesti tuntumaan kamalilta helposti, kun ilmankosteus on minimissä ja kosteus hiuksissakin sitä myötä vähenee merkittävästi. Haluaisin kunnon faktaa ja perustelun ensin joltain hiusrakenteeseen paremmin tutustuneelta, mitä järkkyä hiuksen rakenteelle tapahtuu, kun kosteus siinä jäätyy, ennen kuin alan uskomaan tähän.  Mä en ole huomannut mitään vaurioita ikinä talvisin, vaikka menen paukkupakkasillakin nämä luonnostaan haurasrakenteiset vyötärömittaiseni ihan takin päällä, kun taas kesäisin aurinko todella haurastuttaa hiusta = lisää kaksihaaraisia ja hiusten katkeilua.

Tänä talvena hiukset eivät ole onneksi olleet edes yhtään sähköiset  :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 18:46
Kirjoittaja MerGirl
Ihanaa kun latvat harottaa joka suuntaan, ritisee väilillä kun on niin sähköiset ja juuri on rasvalimppi. Aamulla ei aina vahaa muista laittaa ja pakko on pesun jälkeen kuivata äkkiä koska sisällekin jäätyy.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 21:00
Kirjoittaja Eläimellisyys
eOwyn, eikö se ole jo tarpeeksi suuri fakta että vesi jäätyy pakkasessa. Ja jos menee tukka märkänä pakkaseen, se vesi laajenee jäätyessään ja rikkoo hiuksen rakennetta pikkuhiljaa, sama voi tapahtua silloin jos hengityksen huurua menee hiukseen ja se jäätyy. Eihän se hius yhdestä kerrasta räjähdä (niinkun ei vaikka värjätessä, tai föönatessa tai missä vaan hiusta rasittavassa) mutta pikku hiljaa vaurioita tulee vaan lisää ja lisää ja sitten yhtäkkiä onkin tukka täynnä katkenneita hiuksia. Eihän se pakkanen niitä sinänsä katko, mutta kuiva ilma aiheuttaa hiustuen kuivumista (vaikkakin vain väliaikaista) ja silloin hiukset ovat alttiimpia katkeiluille ja kaikille rakennevaurioille esim. harjattaessa.

Oliko tarpeeksi perusteluja? :) Hiukset on tosi helppo pistää hatun tai hupun sisään, ja samalla pääkin pysyy lämpimämpänä :)

Sain oman sähköisyyteni pois suihkimalla kuivaan tukkaan Nexxuksen Luxxtressia, loisto ainetta! Kuivaan tukkaan vain tuo haju on vähän voimakas, mutta nopeasti se häviää.


Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 23:19
Kirjoittaja Piitu
Eka talvi kun oon saanu pidettyä sähköisyyden kokonaan poissa hiuksista! Luulen että syynä on Simin hydro shine leave in detangler, jota oon viime aikoina hiuksiini suihkinu. Muuten ei ole kummoista ainetta, mutta sähköisyyteen näyttäisi auttavan (kuten pullon kyljessä luvataankin).

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 15:22
Kirjoittaja Annie
Jännä kun pakkasesta ei ole kärsineet kun blondattujen kohtien latvat(joita siis pois kasvattelen). Nämä käppyrät kyllä ottaa itseensä kaikesta muustakin ::) Pitääkin nyt oman kodin purkkien luokse palattua alkaa muhittamaan oikein kunnolla tehohoitoja. Sähköisyyskään ei ole läheskään samaa luokkaa kuin joinain talvina, mutta valtava ongelma se ei toisaalta ole koskaan ollut.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 19:07
Kirjoittaja Hunajapupu
Olen saanut pidettyä pakkasilla hiukset aika hyvässä kunnossa kun olen käytellyt ahkerasti tehohoitoja ja ulkona on aina pipo päässä ja hiusten pituudet takin/kaulahuivin alla piilossa. Latvat tuntuivat alkutalvesta kuivilta mutta nyt eivät enää, kiitos tehisten. Ainoa ongelma on nyt noin vuoden alusta asti ollut jatkuva hiusten rasvoittuminen, mikä ei kylläkään ole ihme kun pipon alla hiukset menee ihan littaan ja päätä myöten.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Helmi 2007, 21:24
Kirjoittaja Webekhet
Mä en ole vielä sähköisyyttä huomannut, mutta latvat on selvästi kuivemmat ja hiukset rasvottuu paljon nopeammin kuin pipottomana kautena. Mitenkään erityisemmin en ole jaksanut hiuksia hoitaa, tarkoitus oli nostaa tehohoitojen käyttö kahteen kertaan viikossa, mutta vielä se on jäänyt vaan siihen kertaan viikossa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 14:26
Kirjoittaja Minni
Tänä talvena mun hiukset on pysyneet paljon paremmassa kunnossa kuin viime talvena. Mitä nyt latvat olivat kuivat ennen viime viikkoista tasausta. Suurin ero on siinä, ettei minkäänlaista pörröisyyttä tai sähköisyyttä ole ollut havaittavissa. En tarvitse välttämättä edes mitään silottavaa muotoiluainetta, vaikka viime vuonna en voinut kuvitellakaan jättäväni sellaista laittamatta. Muuten käytän suht samoja tuotteita hiustenhoitoon kuin viime talvenakin, enkä edes muhita jatkuvasti tehohoitoja. Ehkä näiden kunto on sitten parantunut vuodessa.

Pipoa ilman en koskaan lähde kovaan pakkaseen. En vain hiusteni takia, mutta en halua myöskään tulla kipeäksi. Alkoholipitoisten muotoiluaineiden käyttö on jäänyt ihan minimiin myös. Lakkaa suihkautan hieman vasta siinä vaiheessa kun pääsen koululle. Lättänäthän ne on, mutta ei voi mitään. :-\

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 16:37
Kirjoittaja Chronos
Tuntuu että hiukset on sähkösemmät kun aikasempina talvina,eikä hoitsikoista ole oikein ollu apua,ellei käytä jotain superlätsäyttävää.Ainoa keino on ollut  pitää tukka kiltisti letillä ja nutturalla.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 18:30
Kirjoittaja Rosey
Jep jep. Ja nutturakin on ärsyttävä, kun sitten ei pipo mahdu päähän. Eli letti päässä täälläkin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 20:37
Kirjoittaja Tuikkuli
Ice kirjoitti: katso miltä niiden karvojen päät näyttävät, jos ne ovat ohkaiset ja rispaavat tai se ihan kärki höröttää jonnekkin suuntaan ne on oletettavasti katkenneet. Jos kärki on siisti, se oletettavimmin kasvaa :) silottumaan sen saa silikonilla ja vahalla, esimerkiksi tigi after party voisi sopia, tai jokin astetta vahvempi vaha, ja lakkaa päälle että kiinnittyvät

pipojen sun muiden käyttö aiheuttaa joskus tuollaisia yhden paikan kasaumia
Repaisin nyt vihdoin tänään yhden sojottavan hiuksen irti ja kyllä sen pää näytti ihan siistiltä. Tosin minun on vaikea kuvitella, että tällä tukkalaadulla näkisin rispaavaa hiuksen kärkeä... En siis ole koskaan omassa päässäni sellaista nähnyt. Laitoin nyt sitten kuitenkin uteliaisuuttani After Partyn tilaukseen, kun löysin hauskan setin Hairdivisionista. Katsellaan... Ärsyttää kyllä karvainen tukka! >:(

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 23:50
Kirjoittaja Amilo
Kiharat suoristuu pakkasella :( tylsää hiukset on suoremmat kuin normaalisti ja tänään on ollut megasähköisyys päivä!

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 12:43
Kirjoittaja Christine
Kyllä tuntuu latvat käpristyvän näillä keleillä. Pidänkin pipoa päässä ja laitan hiukset takin alle suojaan. Toivon säästyväni suurimmilta katastrofeilta näin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 13:27
Kirjoittaja Mena
Mä oon alkanu kantamaan Herbinan hoitosuihketta mukana laukussa, ja laitan sitä aina kun otan pipon pois päästä. Silottaa ja vie sähköisyyden mennessään  :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 14:54
Kirjoittaja Penny
Mulla on nyt kovilla pakkasilla ollut sähköisempi tukka kun ikinä ennen, yleensä ei sähköisty mutta nyt tuntuu ettei mitkään jätettävät / tehikset auta, hius suorastaan rätisee ja pituudet leijuu ilmassa paitaa/takkia/kaulahuivia poisottaessa, ja muutenkin liimautuvat helposti kaulaan...Kuivalta tukka ei kuitenkaan tunnu, päinvastoin todella sileältä ja pehmeältä ja sellaiselta "lehmännuolemalta" kuten täällä usein sanotaan. Noh, parempi tämäkin tunne kun kesän ja auringon kuivattava vaikutus joka on väistämättä taas edessä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 16:54
Kirjoittaja RUDER
voiko pakkanen aiheuttaa hiustenlähtöä?  ??? tukkaa rupesi tippumaan päästä pari päivää sitten enkä keksi mitään järkevää syytä sille. viimeksi lähti näin paljon vitamiininpuutteen takia, mutta nyt siitäkään ei voi olla kyse. onneksi on paksu tukka, ettei tämä missään näy, mutta ihmetyttää silti.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 22:30
Kirjoittaja Hue
Mä olen saanut nauttia koko talven täysin sähköttömistä hiuksista! Ensimmäinen talvi kokonaan ilman sähköisyyttä.  :-* Kiitos Joicot, MOP:t ja Tigit. Viime talvena sai aika ajoin kärsiä sähköisistä hiuksista. Huomaa kyllä eron kun on kunnon tuotteet käytössä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 18:23
Kirjoittaja calypso
Jos talvesta nyt jotain positiivista pitää etsiä niin kyllä se on hiusten vointi ja pitkän tukan kanssa eläminen. Pesuväli pitenee pakkasista riippuen jopa viikkoonkin joten hiusvärikin pysyy pitempään hyvänä ja värjäysväli pitenee samalla. Eikä aurinkokaan pääse haalistamaan väriä..

Hiukset eivät ole niin pörröiset kuin kesällä vaan paljon sileämmät ja helpommin hallittavat. Pipokausi on minulle vain helpotus kun tukan saa tungettua myssyyn kokonaan eikä tarvitse välittää siitä, eikä tuuli pääse sitä myssyn alle takuttamaan.
Hiukseni aivät koskaan ole sähköiset ja jos niin hullusti kävisi että tulisivat sähköisiksi niin siihen auttaa hiusten letitys  :D

Talvella tuntuu olevan myös enemmän kampausvaihtoehtoja kuin kesällä. Kesällä ei hiusten auki pitäminen tule kuuloonkaan, hikinen selkä ja hiostava tukka vielä siinä päällä ei ole kamalan kivan tuntuista kovimmilla helteillä. Mutta ihan oikeasti hiusten vointi on varmaankin ainoa asia mistä talvessa pidän  :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 09:38
Kirjoittaja Fry
Mä huomasin jotain järkyttävää mun hiusten kunnossa noitten kovien pakkasten jälkeen.

Kävin parturissa reilu viikko sitten, joten tuolloin lähtivät kuivat latvat pois. Loppuviikosta huomasin, että niskahiukset ovat aivan hamppua, tai ne näyttävät "kärventyneen". Pidän pipoa aina ulkona, mutta nuo niskahiukset valahtavat helposti pois pipon sisältä. Mahtaisiko sitten johtua pakkasesta tuo latvojen kärventyminen  ???

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 11:49
Kirjoittaja muori Pippuri
Mullakin on ihan "kärventyneen" näköiset latvat  :(
Suoristin äsken hiukset ja ensimmäinen asia mikä niistä tuli mieleen oli lampaanvilla. Rätinä vaan kävi kun katkeilivat kammatessa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 16:01
Kirjoittaja Varis
Mulla latvat räjähti ensimmäisten kovien pakkasten jälkeen. Niihin ei tuntunut auttavan mikään. Nöytinkin paroille saksia.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 20:46
Kirjoittaja Tuikkuli
Mulla on täälläkin valittamani tukkaongelma nyt hieman parempi, mutta odottelen silti kuumeisesti After Partya... :D Joicon värisarjan pullot loppuivat ja otin käyttöön Tigin Dumb Blondet. Doven jätettävän hoitovoiteen vaihdoin PM:n Awapuhi Mistiin ja föönauksen alle laitan muotovaahdon tilalta Tigin Smooth & Shinea ja Small Talkia. Nyt karvasto on päälaella vieläkin vähän harottavaista sorttia, mutta ei enää niin kiukkuisen äkäistä kuin viime viikolla. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 23:19
Kirjoittaja Lucy
Aika hyvänä on hiukset pysynyt pakkasista huolimatta. Sähköisyyttä odotin, mutta eipä ole ollut tietoakaan. Villamyssy jonkin verran latistaa hiuksia, mutta se nyt on pieni paha. Jostain toivoisin löytäväni tarpeeksi ison huivin, jonka voisi kietaista kaulaan ja hiuksille, niin että voisi välillä laittaa nutturoitakin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 11:57
Kirjoittaja Iida
Mullakin on aina ollut tosi sähköiset hiukset talvella. Nyt mulla on aika lyhyt tukka, niin sitä sähköisyyttä ei ihan niin helposti huomaa. Tukka ei kyllä ole ollenkaan niin sähköinen kuin aiempina talvina. Olen yrittänyt välttää tekokuituisia pipoja ja kaulaliinoja, ne tuntuu sähköistävän mut kokonaan varpaita myöden!  :D Olen myös ostanut sellaisen ionisoivan föönin, jonka huomaan auttavan aika hyvin sähköisyyteen.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 13:10
Kirjoittaja Jenni.
Mullakin on aina, joka ikinen talvi hiukset olleet todella sähköiset. Tänä talvena
(ihme kyllä) ei sitä ongelmaa juuri ole ollut. Tai no pientä sähköisyyttä oli kovimpina
pakkaspäivinä.. En sitten tiedä mistä tämä sähköttömyys johtuu, luultavasti siitä että olen
pitänyt hiuksistani parempaa huolta. :) Mutta enpähän valita. :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 14:12
Kirjoittaja Penny
Jenni. kirjoitti: Mullakin on aina, joka ikinen talvi hiukset olleet todella sähköiset. Tänä talvena
(ihme kyllä) ei sitä ongelmaa juuri ole ollut.  En sitten tiedä mistä tämä sähköttömyys johtuu, luultavasti siitä että olen pitänyt hiuksistani parempaa huolta.
Aika hassua kyllä miten tänä talvena vaihtelee, tuntuu että ne joilla yleensä on sähköiset ovat päässeet nyt melko vähällä - ja toisinpäin. Mun pitäisi varmaan lopettaa huolenpito kokonaan, kun ovat alkaneet vasta nyt sähköistyä. ;)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 17:56
Kirjoittaja kivi
Olen taas vaihteeksi helisemässä hiusteni kanssa. Sen lisäksi, että ne eivät ole missään mallissa eivätkä kasva tarpeeksi nopeasti (yllättävä mielipide kasvattajalta  ::)), ne ovat näin pakkasella muuten vaan kamalat. Ne ovat sähköisemmät kuin aikoihin ja muutenkin todella elottoman ja lattean oloiset. Tänään aion muhitella tehohoitoa vähän pidempään kuin tavallisesti, saa nähdä auttaako mitään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 21:34
Kirjoittaja Iina-
Piitu kirjoitti: Eka talvi kun oon saanu pidettyä sähköisyyden kokonaan poissa hiuksista! Luulen että syynä on Simin hydro shine leave in detangler, jota oon viime aikoina hiuksiini suihkinu. Muuten ei ole kummoista ainetta, mutta sähköisyyteen näyttäisi auttavan (kuten pullon kyljessä luvataankin).
Samaa tuotetta olen minäkin käyttänyt ja tänä talvena ei todellakaan ole tarvinnut taistella sähköisten hiusten kanssa. Ja on muuten riittoisaa ainetta, ei tarvi kuin vähän suihkasta, niin hiukset tottelee kuin unelma. Alkuun en tykännyt siitä tuoksusta, mutta nyt se tuntuu jo ihan sivuseikalta, kun on huomannut kuinka tehokasta tuo aine on.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 22:00
Kirjoittaja Fantti
Ida kirjoitti:
Piitu kirjoitti: Eka talvi kun oon saanu pidettyä sähköisyyden kokonaan poissa hiuksista! Luulen että syynä on Simin hydro shine leave in detangler, jota oon viime aikoina hiuksiini suihkinu. Muuten ei ole kummoista ainetta, mutta sähköisyyteen näyttäisi auttavan (kuten pullon kyljessä luvataankin).
Samaa tuotetta olen minäkin käyttänyt ja tänä talvena ei todellakaan ole tarvinnut taistella sähköisten hiusten kanssa. Ja on muuten riittoisaa ainetta, ei tarvi kuin vähän suihkasta, niin hiukset tottelee kuin unelma. Alkuun en tykännyt siitä tuoksusta, mutta nyt se tuntuu jo ihan sivuseikalta, kun on huomannut kuinka tehokasta tuo aine on.
Mä en taas ole tuotteisiin liittänyt tätä. Samoja tuotteita aina minulla, mutta sähköisyys ja kuiva iho poistunut sen takia, että ensimmäinen todella leuto talvi ainakin etelä-suomessa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Maalis 2007, 17:12
Kirjoittaja Johannah
Minäkään en monen muun tavoin ole tänä talvena joutunut sietämään sähköisiä hiuksia, tosi kiva juttu. :)

Hiukset ovat kumminkin selvästi kärsineet pakkasista, jotenkin voin oikein kuvitella, kuinka kuiva pakkasilma imaisee kaiken kosteuden mukaansa... :P Tuntuu tyhmältä pitää hiuksia takin sisällä, ja riippuen takista saattaa tulla jopa tosi kuuma sillä tavalla, joten hiukseni ovat aika usein vain roikkuneet kaiken pakkasen armoilla :-\
Olen koittanut opetella jättämään ne takin alle, mutta ei se ole vielä oikein onnistunut. Hiuksiin tulee myös ihania takkuja kun ne hankautuvat paidan, takin ja kaulaliinan välissä.
Onneksi hyvät tuotteet ovat pelastaneet paljon. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 21 Heinä 2008, 20:48
Kirjoittaja pitkätukka
Samanlainen tukka kesällä kuin talvellakin. Talvella vain tungen sen kokonaan takin alle suojaan pakkaselta ja takin huppu päähän. Pipot eivät ole mun juttuni muuten kuin koiraa ulkoiluttaessani  :P. Ainoa isompi muutos talvella on se, että puikkonutturat eivät oikein toimi, jos pitää huppuja... Talvella on siis hiukset enemmän auki tai ponnarilla kuin kesällä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 08 Syys 2008, 17:45
Kirjoittaja Cabello
Minun hiukseni ovat talvella sähköiset, mutta muuten ei taida olla minkäänlaista eroa muihin vuodenaikoihin. Talvella onkin helpompi pitää tukkaa kiinni, kun silloin se ei pääse liimautumaan kasvoihin tai muuta vastaavaa. Demiä joskus lukiessani huomasin, että siellä suositeltiin XZ:n suklaa & vanilja-hoitosuihketta sähköisyyteen ja pitihän minunkin sellainen hankkia. Mutta onneksi hankin, sillä olen saanut siitä pelastuksen sähköiseen kuontaloon! ;D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 24 Marras 2008, 20:38
Kirjoittaja Merry
Ihme kyllä, mulla hiukset menevät vaan paljon parempaan kuntoon talvella. Eivät rasvoitu niin nopeasti, eivätkä todellakaan sähköisty. En sitten tiedä mistä johtuu mutta onnellinen todellakin olen. Tällaiset ihanan silkkiset ja tuuheat, ei mitään hamppua eikä rasvotu nii nopeasti ko kesällä. Oon onnellinen !

Hiuksiini siis nytten käytän jotain markettishampoota, äitin shampoita. Pitänee käydä ostamassa uusi shampoo tässä joskus lähiaikoina.. Mut kaipa sitä tuollaki pärjää. Ja sitten vielä Tigin O&H hoitis, siinä onkin melkein kaikki hiustenhoitoni. Paitsi latvoihin jätän sellaista geelimäistä hiustenhoitotuotetta, aivan loistavaa ainetta ! Se tosin on ostettu Roomasta että sitäpä ei sitten uudestaan saa kovin lähiaikoina.. :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Marras 2009, 13:12
Kirjoittaja Pähkinä
Mä yritän muistaa etenkin kovemmilla pakkasilla suojata latvatkin pipon, kaulaliinan tai takin alle, mutta aivan liian usein latvat luomuilevat omillaan pakkasen armoilla (en oikein välitä siitä lookista, että kaikki hiukset ovat jossakin piilossa). Kevyillä pakkasilla annan esim. ponnarin olla ihan suosiolla vapaalla, vaikka hyvähän se olisi silloinkin suojata. Sähköistymistä en huomaa ilmenevän juurikaan enempää kuin muulloinkaan ja päänahkakin tuntuu voivan aivan tavanomaisesti ympäri vuoden. Tosin CO-pesuissa tuntuu riittävän hieman vähemmän puhdistava hoitis, mutta tämä voi tietty johtua vähemmästä hikoilustakin. Latvoissa taas huomaan selkeää kuivumista jo heti syksyllä ilmojen viilennyttyä. Pelastajaksi on löytynyt Joicon IH, jota voi lutata latvoihin oikeastaan vaikka joka pesussa, kun taas koko kesäsesongin ajan tuo tuntuu aivan liian jankilta tavaralta käyttää edes silloin tällöin. IH:n avulla latvasto pysyi ainakin koko viime talvikauden aika kivassa kunnossa. Jätettäviä tai muotoilutuotteita en käytä laisinkaan.

Lyhyillä hiuksilla oli aina kauhea stressi päähineiden käyttämisestä, kun kampaus meni aivan lyttyyn, mutta pidemmillä hiuksilla myssyjen käyttö on suorastaan kivaa!  :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 15 Marras 2009, 23:01
Kirjoittaja octagon
Minulla tuntuu hiukset ja päänahka oikein tykkäävän pakkasesta: hiukset kasvaa nopeammin, kasvava hius on jotenkin talvella jämäkämpää, eikä päänahka ja hiusten tyvi rasvoitu liikaa kuten kesällä. Eipä tule juuri pipoja tai muita suojia hiuksilla käytettyä kun tuntuu että kylmyys tekee vain hyvää, eikä muutenkaan päätä palele helposti kun on aina tottunut paljain päin kulkemaan.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Joulu 2009, 17:41
Kirjoittaja BlueBerry
Tiedän, että pakkanen ei tee hyvää tukalla, mutta en halua pitää hiuksistoani takin alla; se on kuuma, se takkuuntuu ja kaikkein kamalinta: se ei näy takin alta  >:(  Mielestäni kauniista hiuksista ei ole mitään hyötyä, ellei niitä voi pitää esillä  :) Pipoa toki käytän, mutta jätän siis yleensä hiukset takin päälle. Jos laitan pipon ja piilotan tukan takin alle, näytän pieneltä pojalta  ;D Lenkkeillessä pidänkin sitten koko tukkaa pipon alla; silloin ei ole niin väliä miltä näyttää vai näyttääkö miltään. Ja tietenkin käytän harkintaa; jos pakkasta on -10 tai enemmän tai on kylmä tuuli, niin harkitsen vakavissani hiusten kätkemistä takin suojiin.

Olen muuten ahkerana jätettävien käyttäjänä alkanut miettiä, onko olemassa tuotteita (jätettäviä hoitsikoita tai muotoilutuotteita) jotka suojaisivat hiusta pakkaselta?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Joulu 2009, 17:57
Kirjoittaja kleio
^Mulla myös hiukset on lähes aina auki ja vapaana: hyvin on pärjätty. Toki pahimmalla viimalla ja pakkasella kiedon hiukset löysälle nutturalle tai letille: ongelma vain on siinä, etten juurikaan käytä pipoja, vaan hattuja. Niiden alle ei hiuksia oikein voi tunkea.


Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Joulu 2009, 13:18
Kirjoittaja BlueBerry
Hmm.. kyselin tuossa, onko mitään tuotteita millä voisi suojata hiuksia pakkaselta.. Löysin itse yhden, jossa väitetään, että siinä on lämpö- ja kylmäsuoja.. Tuo tuote on Cutrinin snow white mask.. En kyllä nyt suoraan sanottuna tiedä, uskoisinko tuohon.. Mitä mieltä olette?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 09 Joulu 2009, 14:35
Kirjoittaja Tintu
Tekeekö se pakkanen tosiaan hallaa hiuksille, itse en ole eroa huomannut? Olen toki laittanut nyt talven tullen ahkerammin jätettäviä sekä silikonisuojia latvoihin (small talk ja ap käyvät tähän hyvin), ja ponnarilla pidän muutenkin melkein joka toinen päivä. Inhoan pipoja, siksi en niitä käytä...
Mitä muuta sitä voisi tehdä hiusten suojaamiseksi? ???

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 15 Joulu 2009, 16:22
Kirjoittaja kleio
Jaahas, minun tukka ei nyt ole ollenkaan sähköistynyt, kuten aina ennen pakkasten alkaessa, mutta tuntuu rasvoittuvan tosi paljon nopeammin. Mikäköhän siihen auttaisi, vai pitääkö vain odotella lämpimämpää säätä? Hattuja olen käyttänyt jo kaksi kuukautta, eli sen ei pitäisi vaikuttaa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 16 Joulu 2009, 11:03
Kirjoittaja Lemmy
^Hattujen ym päähineiden käyttö voi kyllä rasvoittaa tukkaa, varsinkaan jos niitä ei ole pesty, siis niitä hattuja ja pipoja.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 20:43
Kirjoittaja deko
Voi peppu mikä tukka nyt on pakkasten alkaessa... Ei mitään mahdollisuuksia pitää lettiä auki. Yhtään. Ja minähän pesen öljybuustatulla co:lla enimmät pesut ja kerran viikossa shampoolla naamion alle eli tukka pitäisi olla ihan oikeasti melko kosteutettu.

Eikä tulisi pieneen mieleenkään lisätä letin kuivuutta pitämällä sitä ilmojen armoilla pakasessa takin päällä. Kylmä ja kuiva ilma kuivattaa oikeasti ja paljon.

Pitänee sekoittaa taas joku kosteuttava setti ja muhittaa. Jos tekisi majoneesia...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 23:31
Kirjoittaja Tiinaliina
Täällä kuivuu päänahka samaa tahtia naaman kanssa. Kasvojen kuivuus on kyllä osittain pakkasviimassa pyöräilemisen syytä, ja siitä pääsee rasvaamalla. Mutta toi hilse paksussa tukassa... Onneks ei leijaile ihan olkapäille asti, mutta päänahka kutisee kuivana kokoajan. Aqualan L tepsii toki siihen, mutta tonne pehkon keskelle värkkääminen on sitten oma operaationsa :(.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 08:28
Kirjoittaja kleio
Minäkin olen sitten kuitenkin ollut nämä viimeiset pakkaspäivät hiukset kiinni, kevyellä nutturalla niskassa, ulkona aina hupun alla. Ihan tyhmää. Tukka on ihan lättänä ja päänahka hilseilee, ei onneksi kovin pahasti. Parempi kuitenkin näin päin kuin niin, että latvat kuivuisivat totaalisesti ja niitä pitäisi taas leikata parin kuukauden päästä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 12:49
Kirjoittaja garme
En ole huomannut pakkasen aiheuttavan erityisemmin kuivumista, nyt on kyllä tukka taas vaihteeksi aika lyhytkin ja huonoimmat hamput poistettu. Mutta sekundäärisiä vaikutuksia sillä kyllä on, sillä tässä säässä on pakko käyttää hattua ja siitä ei kyllä tukka tykkää. Ensinnäkään mun hiukset (varsinkaan vino-otsis) ei asetu sen pipon alle kivasti ja törröttää ihan joka suuntaan ja jostakin kohtaa on hiukset niin lyhyet ettei näy alta ollenkaan. Kun pipon ottaa pois niin hiukset on sekaisin ja sähköiset, hienosta muotoilusta ei ole jälkeäkään. Ja kaiken hyvän päälle ne muhii ja rasvoittuu siellä alla ennätysvauhtia, varsinkin kun ne on varmaan pillerien lopettamisen jälkeen muutenkin ruvenneet rasvoittumaan nopeammin. Harkitsen jo siirtymistä päivittäiseen pesuun, sillä vaikka toisena päivänä hiukset olisivat sentään jotenkin ok, ne ovat lätistyneet eivätkä kuitenkaan silleen tunnu puhtailta ja väri näyttää samealta jo silloin. Kuivashampoo auttaa pahimpiin köntteihin, mutta sekään ei tee hiuksista puhtaan tuntuisia.

Olis kesä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 14:59
Kirjoittaja Camilla
Typerältähän se näyttää, mutta itse pidän hiukset visusti pipon alla näillä pakkasilla. Asettelen hiukset "nutturalle" ja kiskaisen pipon päähän. Lisäksi käytän tosi paljon jätettäviä ja pesen piponikin silloin tällöin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 20 Joulu 2009, 22:20
Kirjoittaja Neve
Itse pidän myös pakkaskeleillä hiuksia pipon alla ja välillä sujautan kutrit takin alle turvaan kylmältä.
Itselläni niin iho kuin päänahkakin reagoi herkästi kylmyyteen, joten nyt on ruvennut hieman tulemaan hilsettä  :-\


Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 22 Joulu 2009, 14:07
Kirjoittaja nelma
^^
Mä oon kanssa näitä joilla on aina pipo - ja siellä hirveä patti.  ::) Nättiä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 11:30
Kirjoittaja Camilla
nelma kirjoitti: ^^
Mä oon kanssa näitä joilla on aina pipo - ja siellä hirveä patti.  ::) Nättiä.
Mutta mieluummin noin kuin kokonaan kuivahtaneet hiukset ;) Joskus kyllä saa huomiota, kun tulee kaupassa kiskaistua pipo pois päästä, ja otsis sojottaa sähköisenä suoraan kattoa kohden  :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 13:54
Kirjoittaja NarnianQueen
Huomasin tänään, että päänahasta tulee valkoista pölyä = hilsettä..!  >:( Epäilen syntipukiksi pakkasen lisäksi Sebastianin Laminates- shampoota, joka on varsinainen silikonipommi ja jolla pesin hiukset viimeksi sähköisyyttä taltuttaakseni. Siihen s kyllä auttoi, mutta ehkä en saanut huuhdotuksi kaikkia jämiä pois, joten ne jäivät hiusrajaan muhimaan... Tänä iltana edessä öljykylpy ja silikoniton shampoo!

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 18:27
Kirjoittaja Eiffe
Herätän nyt kauhua kertomalla horrorstoryn siitä, kuinka kaltoinkohtelen hiuksiani talvellla  ;D Ensinnäkään en paukkupakkasillakaan laita latvoja suojaan viimalta ja aika usein ulostaudun kosteilla hiuksilla. Tarttis varmaan tehdä jotain ennen kuin latvat on ihan pilalla enkä enää saa niska- ja takatukkatakkuja muutakuin saksilla auki. Se etten laita latvoja suojaan pipon alle johtuu vain ja ainoastaan turhamaisuudesta. Mun naama vaatii hiuksia peitokseen yleisille paikoille. Harkinnassa on alkaa käyttää sellaista huppumaista rinkulahuivia niin säästyis ainakin takatukka kärsimyksiltä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 20:38
Kirjoittaja nuunuu
Mun hiukset ovat menneet aivan hillittömän karmeaan kuntoon näillä pakkasilla, ja sekös saa intoni selailemaan lyhyempiä hiusmalleja ensi maanantain kampaajaa varten. Kokonaista takkua koko hiuksisto. Ja olen vähän laiska minkään hiushoidon kanssa mikä voisi tilannetta pelastaa :D Muumisuihke on ollut apuna selvittelytyössä ja sähköisyydenestossa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 23 Joulu 2009, 23:51
Kirjoittaja nelma
NarnianQueen kirjoitti: Huomasin tänään, että päänahasta tulee valkoista pölyä = hilsettä..!  >:( Epäilen syntipukiksi pakkasen lisäksi Sebastianin Laminates- shampoota, joka on varsinainen silikonipommi ja jolla pesin hiukset viimeksi sähköisyyttä taltuttaakseni. Siihen s kyllä auttoi, mutta ehkä en saanut huuhdotuksi kaikkia jämiä pois, joten ne jäivät hiusrajaan muhimaan... Tänä iltana edessä öljykylpy ja silikoniton shampoo!
Mulla on kanssa ilmestynyt kauhee hilsekerrostuma päänahkaan  :-X Normaalisti minulla on todella harvoin hilsettä. En ole edes käyttänyt silarillisia tuotteita moneen pesuun, joten kai se menee tuon pakkasen piikkiin.  :( Olen kyllä juuri aloittanut käyttää Tigin OH-hoitista, mitä minulla ei ole siis aiemmin ollut, joten kaipa sekin voisi olla syynä... Sitä tuli käytettyä kolme pesua putkeen.
Hoitokeinoina testailen nyt XZ:n tyrniöljyhoitoa ja josko hoitiksen vaihtamisella olisi mitään vaikutusta...
AARGH vihaan hilsettä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 24 Joulu 2009, 08:43
Kirjoittaja SannaS
Mulla on vielä niin lyhyet hiukset että ne kun vetää ponnarille, niin ne peittyy pipon ja kaulahuivin alle helposti. Mutta etuhiukset jotka ei yllä kiinni, karkaa jostain roikkumaan ulkopuolelle ja kun ne on hentoja hiuksia muutenkin niin ne kuivuu heti! Ellei niitä muista kuorruttaa usein kuivanakin jollain jätettävillä. En kyllä ole ihan varma onko se pakkasen ja kylmien ilmojen syytä vai minkä, kun etuhiukset on herkästi purkkamaiset. Silloin kun oli pitkät hiukset, niin ne taisi vain huolettomasti lojua takin ja pipon ulkopuolella haukkaamassa vähän raitista ilmaa  ::) Huh, tulee niihin tapoihin kyllä muutos kunhan tämä letti tästä kasvaa...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 11:33
Kirjoittaja Lemmy
MIkä siinä pakkasessa on niin pahaa? Eikös se ole kuivattava vaikutus? No ootteko miettineet, että talvisin sisäilma on ihan yhtä kuivaa, joten onko sit järkeä ulkonakaan suojata hiuksia? Mulla ainakin esim. iho ja varmaan hiuksetkin on kuivuneet monen päivän sisälläolon aikana, kun on ollut tällaisia kovia pakkasia. Itse en suojaa hiuksiani pakkaselta mitenkään ja en ole huomannut edes sähköistymistä, sillä kosteutan tukkaa niin paljon. Tietty jos hommais ilmankostuttimen kotiin, niitähän saa.. :D Kuitenkin enemmän sitä sisätiloissa viettää aikaa kuin tollasilla pakkasilla ulkona, joten onko se sit ratkaisevaa suojata vain ulkona tukka.. *pientä pähkäilyä näin joulun alla*  :3

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 12:15
Kirjoittaja Tunturikarpalo
^ Kyllä kyllä, mutta ulkona kuivumisen lisäksi on mm. kylmyys, viima jne. Sisällä kylmä pohjoistuuli tuskin kenenkään hiuksia riepottelee. ;) Ja minulla kyllä tosiaan on kotona aina silloin tällöin ilmankostutin käytössä, kun kärsin nenäverenvuodoista.

Minunkin tukkaani tuo talvi on sillä tavalla vaikuttanut, että hiukset oikein rätisee joskus, eli sähköisyyttä on havaittavissa. Onneksi minulla on hoitoaine, joka vähentää sähköisyyttä, mutta ei sitäkää pullotolkulla viitsisi lotrata. Hiuksia on lähes pakko pitää kiinni suurin osa ajasta, kun ei niitä leijailevia haituvia kestä. Onneksi tässä ollaan menossa kevättä kohti. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 17:03
Kirjoittaja SannaS
Jännä tuo sähköistyminen joillakin, onko se jonkin tietyn hiustyypin taipumus kun mulla ei ole koskaan ollut sähköiset hiukset? Lemmylle vastaisin samaa kuin Citronelle, että ulkona on kylmempi ilma ja viima, meillä ainakaan sisällä ei ole vaikka varmasti kuivempi ilma onkin.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 09:51
Kirjoittaja Camilla
Ja kannattaa tosiaan muistaa, että jos käyttää joitain öljyjä tai muuta "kosteita" jätettäviä, niin hiukset voi oikeasti jäätyä ulkona pakkasilla.
Minä olen nyt harmikseni joutunut toteamaan, että talvi on kuivattanut päänahan ja koko ajan kutisee inhottavasti  :(

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 11:13
Kirjoittaja keijukainen

^Eihän vedetön öljy voi jäätyä hiuksiin, mutta jätettävien hoitoaineiden kohdalla tuo voi pitää paikkansa. Kannattaa varmaan antaa jätettävän imeytyä hyvin ennen kuin lähtee ulos? Monestihan sanotaan, että iho kannattaisi rasvata kun tulee pakkasesta sisälle joten ehkä sama pätee hiuksiin. Kuivaan päänahkaan auttaa mulla muuten hyvin aloe vera-geeli, joka ei niin lähmääkään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 13:37
Kirjoittaja riinam
Mulla on sähköistymisen kanssa ongelmia. Aina vaatteiden vaihdon jälkeen tukka sojottaa joka ilmansuuntaan, eikä se ole kovin kivaa. Oisko mitään jätettävää tai jotain muotoilutuotetta, millä sitä sais tukan hyvin kuriin? Olen kyllä lueskellut ketjua, mutten ole huomannut ainakaan mitään tuotesuosituksia. Vaatteiden materiaaleihin en kauheasti voi vaikuttaa, kun eniten tätä ilmenee työvaatteiden vaihtamisen yhteydessä. Hiusharjan vaihtokin pitäis varmaan tehdä, kun tuo nykyinen sähköistää myös.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 26 Joulu 2009, 15:24
Kirjoittaja keijukainen

^Samainen aloe vera-geeli auttaa mulla myös sähköisyyteen. Sekoitan sitä usein myös Sebastianin Potion 9-jätettävään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 29 Joulu 2009, 19:09
Kirjoittaja ohuthius
Olen myös huomannut, että hiukset on toosi sähköiset ja rasvoittuvat nopeammin.. Ärsyttävää kun laittaa hiuksia aamulla ja sitten pipon päähän niin kohta onkin jo hiukset päätä pitkin ja sähköisenä.  >:(

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 17:30
Kirjoittaja keijukainen

Etikkahuuhtelu näyttää auttavan tosi hyvin sähköisyyteen ainakin palashampoon jälkeen  :ts

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 13:45
Kirjoittaja Hallonnikas
Mulla ei tukka sähköisty pakkasella enää, kun olen tajunnut käyttää jätettäviä hoitoaineita. Muistan että taannoin kärsin sellaisesta jokapaikkaan liimaantuvasta sähköisestä letistä, mikä vielä parhaassa tapauksessa antoi napakoita sähköiskujakin varomattomille. ;D Nykyään se on oikeastaan aivan sama mitä jätettävää käytän, kunhan se sisältää veden ja hajusteiden lisäksi myös jotain hoitavia aineita.
Nyt kun olen pitkästä aikaa pitempitukkainen, niin olen huomannut että melkoisen käsitellyt latvat kiukuttelevat pakkasen takia. Letin tai ponnarin tupsu pitää jemmata kaulaliinan tai kauluksen alle, pipohan mulla on talvella aina päässä, joten tukan takia ei tarvitse tapojaan muuttaa sen suhteen. Ilman pipoa kulkemisesta tulee älytön korvasärky ja huonolla tuurilla -tulehdus, joten tästä ei tosiaan tingitä vaikka tukka menisikin länään.
Pitkän tukan kanssa pipokaudella kaipaan lähinnä sitä, että pipo tuntui lämmittävän enemmän lyhyttukkaisena, ja pysyi päässä paremmin. Jotenkin letillä olevat hiukset liu'uttavat pipoa päästä, kuten myös auki oleva reuhka. ;D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Joulu 2010, 14:39
Kirjoittaja Jonsu
Mulla ei jätettävistä ole apua sähköisyyden poistossa, mutta Laveran Mango Milk hoitista kun käyttää niin ei sähköisty.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 15:09
Kirjoittaja SannaS
Koskaan ennen ei ole hiukset sähköistyneet, mutta nyt hankin jonkun ihme muovitakin, siis se näyttääkin yhtä kiiltävältä ja muoviselta kuin jätesäkki, ja se sähköistää hiukset ihan kunnolla! Siinä on paksu ja korkea kaulus jota rakastan, mutta hiukset on laitettava pipon sisään ellei halua niiden sähköisinä takertuvan pitkin sitä kaulusta. Toisaalta se ei näillä pakkasilla varmaan mitenkään haittaa jos hiukset onkin mieluummin pipon alla suojassa  :3

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 19:03
Kirjoittaja slala
Jonsu kirjoitti: Mulla ei jätettävistä ole apua sähköisyyden poistossa, mutta Laveran Mango Milk hoitista kun käyttää niin ei sähköisty.
Ääni tälle! Tigin O&H ja Moisture Maniac vähentävät mun hiusten sähköisyyttä selvästi, mutta Laveran Mango Milk eliminoi sen melkein kokonaan. Jätettävillä en oo huomannut erityistä merkitystä. Kärsin ennen aina talvisin sähköisestä karvastosta, mutta enää ei oo sitä ongelmaa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 20:51
Kirjoittaja nelma
^
Samoilla linjoilla tuotteiden suhteen!  :D

Lisäksi harjalla on ainakin minulla suuri merkitys. Tangle Teezerin kanssa ei ollut ongelmia, mutta nyt kun se unohtui toiseen paikkaan olen joutunut käyttämään muita harjoja ja ai että hiukset leijailevat harjaamisen jälkeen...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 18 Joulu 2010, 19:23
Kirjoittaja Hallonnikas
^ Oho.. Mulla TT sähköistää kaikista mun harjoista ja kammoista eniten. En tajua mikä siinä on, ehkä se muovisuus vaan aiheuttaa mun tukalle hepulin näin talvella. Ei se ennen pakkasia aiheuttanut mitään epämääräistä leijailua.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 20 Joulu 2010, 01:06
Kirjoittaja imaria
Me ollaan tukan kanssa tultu oikein hyvin toimeen näillä pakkasilla, kun olen kosteuttanut, kosteuttanut ja vielä kerran kosteuttanut oikein kunnolla. Rakennepaikkauksenkin olen jättänyt vähemmälle ja rekkujenkin kanssa ajanut myssyn alle tosi paljon kosteuttavia tuotteita. Tukka on ihanan pehmeä nyt eikä sähköisty ulkonakaan yhtään.&nbsp; <3

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 24 Joulu 2010, 23:47
Kirjoittaja SannaS
Tää ei nyt oikeastaan ole kommentti hiuksista ja pakkasesta vaan hiuksista ja höyryhengityksestä mutta se ehkä liittyy etäisesti tähän ketjuun&nbsp; ;D Mä oon ollut tällä viikolla sairaana ja tehnyt höyryhengitystä, niin etummaiset ja päällimmäiset hiukset ei ihan ole tykänneet moisesta... Olen koittanut laittaa pyyhettä pään päälle ettei hiukset niin olis tulilinjalla, mutta kun on kipeänä eikä muutenkaan oikein voimia niin ei jaksa suojata hiuksiaan kunnolla. Sen sitten parin päivän kuluttua huomasi kun päälihiukset pörrötti kuivahtaneen oloisina päälaella ja etuhiukset tuntui tavallista karheammilta. Kroppa tykkäsi lämpimästä/kuumasta höyrystä mutta hiukset ei. Kai ne hiukset tässä on se pienin paha kun sitten lempparishampoo ja -hoitis teki tehtävänsä ja hiukset oli taas parin pesun jälkeen entisensä :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 26 Joulu 2010, 13:23
Kirjoittaja pitkätukka
Hiukseni ovat pärjänneet hyvin tänä talvena. Ihan samalla tavalla kuin kesällä ja syksylläkin. Eivät sähköisty lainkaan, mutta värjätty osa toki kuivuu samaan malliin takkuuntuvaksi korpuksi kuin ennenkin, jos en laita siihen useita kertoja viikossa oliiviöljyä. Ilmeisesti hoitorutiinini on enimmäkseen kohdallaan.

Elämää helpottaisi (sekä talvella että kesällä), jos leikkaisin koko värjätyn osan tylysti pois, koska käsitelty hius käyttäytyy ihan eri tavalla kuin käsittelemätön, mutta en ole henkisesti valmis leikkaamaan häntäluun yli olevaa lettiäni niskapituiseksi. Se ei osuisi vielä edes hartioille. Mietin kyllä nykyisin, että leikkaan väriosan hyvinkin mahdollisesti pois viimeistään silloin kun väriraja on vyötäröllä. Ehkä jopa BSL olisi mahdollinen jos menee oikeasti hermot. Sitten vain pitäisi opetella nutturakampauksia uudelleen, koska aloitin kasvatuksen BSL:ää pidemmillä hiuksilla enkä tehnyt sitä ennen muuta kuin poninhäntää ja lettiä. En siis osaa tehdä sitä lyhyemmillä hiuksillä toimivia nutturoita (paitsi "cinnamon bunin", mikä lie suomeksi, ja banaaninutturan). Voisi mennä ahkeraksi lettien teoksi... Voi olla että hermot menee tuohon värjätyn osan kuivumiseen ja takkuuntuvuuteen, joten leikkaan muutaman vuoden kuluessa paljon.

Hiusteni talvikuntoa auttaa varmasti se, että pidän hiuksia kiinni. Nautilus-nuttura Flexillä tai puikolla on nykyisin lähes jokapäiväinen kampaukseni, ja se menee parhaiten myös omatekoisen piponi alle. Olen ollut laiska (ja väsynyt sekä usein aika pahoinvoiva) enkä ole viitsinyt väkertää viime kuukausina mitään muuta. Jätän hiusten latvat ulkoillessakin nutturasta vapaiksi, jolloin ne altistuvat kaikille säille, eivätkä ne näytä kärsineen siitä mitenkään. Tässä kampauksessa on se hyvä puoli, että öljyn käyttö onnistuu hyvin eikä satunnainen parin tipan yliannostuskaan näy häiritsevästi. Ilman oliiviöljyä hiukseni olisivat huonommassa kunnossa. Latvoja voi öljytä lähes joka ilta eivätkä ne näytä enää aamulla öljyisiltä.

Sisällä pitämäni ilmankostutin on varmaan myös hyödyksi. Hiuksillekin. Viimeisenä huuhteluna käyttämäni hyvin laimea valkoviinietikka taas on lopettanut kokonaan kuivan päänahkani kutinan ja enimmäkseen hilseilynkin. Molemmat vaivaavat muuten erityisesti talvella. Jätän etikan päänahkaan, mutta huuhdon sen pois hiusten pituuksista.


Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 26 Joulu 2010, 13:59
Kirjoittaja Hilippa
Omat hiukset ovat onneksi pysyneet nyt kunnossa talvesta huolimatta. Edes sähköisyys ei ole vaivannut!
Pari kertaa viikossa on käytössä hiusnaamio ja latvoihin olen laittanut joka päivä pesun jälkeen latvasuojaa. Nämä&nbsp; hiustenhoitorituaalit ovat käytössä normaalisti myös kesälläkin ja näköjään ovat riittävät pakkasillakin. Nyt oleni varsinkin kovimpien pakkasten aikaan lisäksi pitänyt hiukset vielä takin sisällä suojassa. Näin ei ole pakkanen päässyt tekemään tuhojaan eivätkä hiukset ole huurustuneet hengityksestäkään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 09:48
Kirjoittaja Varjotar
Mun hiukset ei kai oo pahemmin ikinä pakkasista välittäneet. Ei ne tunnu kuivuvankaan. Pipon alle tai rotsin alle pahimmilla pakkasilla.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 30 Marras 2012, 18:56
Kirjoittaja felka
Jopa näillä pikkupakkasilla hiukset tuntuvat kuivavan normaalia nopeammin ja lentelevät töissä ellei suihki lakalla kuriin. Löytyykö jotain hiuslakkaa hellempää apua tähän? Toimivatko hoitosuihkeet? Mietin XZ-suklaavanilijasuihketta. Saman firman lakkaa käytän, mutta se tuntuu kuivattavan entisestään.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 30 Marras 2012, 19:47
Kirjoittaja Jenje
^ Hoitosuihkeet nimenomaan ovat hyvä apu tuohon pulmaan. Kosteuttavat hiusta, jolloin sähköisyys vähenee.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 30 Marras 2012, 19:51
Kirjoittaja Mai
Mullakin XZ:n Suklaa-Vanilja hoitosuihke ostoslistalla taas juurikin pakkasia silmällä pitäen.&nbsp; :) Hyvin on toiminut mulla!

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 01 Joulu 2012, 19:07
Kirjoittaja Nemilie
Valaistuin vasta että pakkanenkin on hiuksille pahaksi. :o Ja minä kun kuvittelin voivani talven aikana rauhassa hoitaa kesästä kärsineen tukkani huippukuntoon... Onneksi olen alkanut suorastaan ylikosteuttaa tukkaa ja olen löytänyt XZ-tuotteiden ihanuuden, hankin juuri tuon Suklaa-vaniljahoitosuihkeen ja Herbinan Marja Spa -jätettävän, ehkä säästyn sähköisyydeltä. Tänään laitoin tukan ensimmäistä kertaa elämässäni takin alle suojaan, siitä huolimatta että näytin kaljulta vauvalta / syöpäpotilaalta, tukka kutitti vähän ja korvat jäätyivät kun ei ollut karvasto tekemässä yhteistyötä liian lyhyen pipon kanssa. Mutta eilenpä menin hirveään lumipyryyn tukka auki (pipo tosin päässä), kun tulin oli lumi osittain sulanut tukkaan ja sitten taas jäätynyt niin, että löysin yhden hiuksen ympäriltä jopa peukalonpään kokoisen jääkimpaleen! :o Ei hyvä... Lisäksi talvi tuo mukanaan kampausondelman, olen säästellyt piposopivia kampauksia koko syksyn, mutta nyt totesin etteivät ne sovikaan, koska päälaelleni on ilmestynyt omituisia katkenneita tai kasvavia hiuksia, jotka töyhtöilevät kun pipon ottaa päästä. Ja ajattelin opetella pitämään tukkaa taas auki juuri kun opin pitämään sitä kiinni, koska panikoin siitä etten voi pitää pipoa kampausteni kanssa mutta en halua jäädyttää aivojani, mutta en tullut ajatelleeksi sähköisyyttä. JA molemmat uuteen talvitakkiini nätsäävät pipot on ostettu kampausten mahduttamista silmälläpitäen, jos laittaisin sellaisen kun tukka on vain auki se löllyisi ympäriinsä. AGH mikään vuodenaika ei ole hyvä!

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Joulu 2012, 11:27
Kirjoittaja Elinaelina
Mikä auttais piikkisuorien, liian hyväkuntoisten hiuksien sähköisyyteen? Kaikki hoitoaineet tekee näistä vain likaisen näköiset JA sähköiset. Koska hiukset on lyhyet, ne pyörii sähköisinä keskenään pisin päänahkaa niin että puhtaus säilyy suihkun jälkeen n. puoli tuntia. Värjättyjen hiusten kanssa ei ollut koskaan näin vaikeeta. Lähinnä mietin jotain perunajauhoja epätoivoissani. Näytän pölyhuiskalta.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Joulu 2012, 12:21
Kirjoittaja NarnianQueen
^Tippa öljyä?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 03 Joulu 2012, 20:16
Kirjoittaja Elinaelina
Ei pysty laittaa niin pikkuriikkistä tippaa, ettei tee likasen näköstä, ja sit se ei kuitenkaan auta varsinaiseen ongelmaan.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 10:47
Kirjoittaja marsuzioni
Mun hiuksilla on kaksi vuoden aikaa josta se ei tykkää: kesä ja talvi. Tällöin se tarttee aivan ääääääääärettömän paljon kosteutusta.
Talvisin ku oon ulkona pidän hiuksia pipon sisällä nutturalla tai takin alla harteilla ettei kylmä viima pääse puremaan latvoihin. Kesällä taas käärin jotenkin nutturalla latvat suojaan sen sisään.

Nyt päätin koittaa tänä talvena uutta hiusnaamiota, shampoota ja hoitoainetta. Joo nämä sisältää silikoneja, mutta oon huomannu et pieni määrä ei mun tukkaa haittaa vaan tekee oikeastaan hyvää. Nyt siis käytössä Tigi S Factor smoothing shampoo ja hoitoaine ja hiusnaamiona saman sarjan hiusnaamio isona purkkina. Näiden lisäksi käytän Agadir hiusöljyä latvoin lisänä pesujen välillä jos tuntuu kuivahtavan liikaa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 11:43
Kirjoittaja Jewely
Hyi että tekee pahaa katsoa kun kouluun pyöräillessä tulee ihmisiä vastaan tukat hulmuten, tällä hetkelläkin 18 astetta pakkasta! Yksikin nainen tuli vastaan pyörällä, takissa ei ollut huppua ja päässä oli baskeri ja vyötäröpituinen musta tukka auki siinä takin päällä ja ihan jäässä. Sitten ihmetellään että ompas mulla tukka huonossa kunnossa.. Itsellä oli tänäänkin tukka letillä takin, pipon, hupun ja kaulahuivin alla piilossa...&nbsp; :D Tän talven luottokosteuttajina toimii varmaan ainakin XZ xylitoltehis mutta pitäisi hommata vielä joku tosi kosteuttava silikoniton suihkejätettävä. Ehdotuksia? :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 11:50
Kirjoittaja Mir
Ermilda kirjoitti: Ei pysty laittaa niin pikkuriikkistä tippaa, ettei tee likasen näköstä, ja sit se ei kuitenkaan auta varsinaiseen ongelmaan.
Mulla toimi tällanen kombo; co-pesu EHS:n valkopurkkisella hoitsikalla ja sitten pikkuriikkisen vähän öljyä (eli esim. hiero se pikkutippa öljyä ensin vaikka käsiin ja jalkoihin, ja siitä sitten näpertele sormiin jääneet jämät tukkaan varovasti).

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 12:44
Kirjoittaja Elinaelina
Mir kirjoitti: Mulla toimi tällanen kombo; co-pesu EHS:n valkopurkkisella hoitsikalla ja sitten pikkuriikkisen vähän öljyä (eli esim. hiero se pikkutippa öljyä ensin vaikka käsiin ja jalkoihin, ja siitä sitten näpertele sormiin jääneet jämät tukkaan varovasti).
Co-pesu vois auttaa, kun keksis hoitoaineen joka ei liikaa hoida. Öljyä oon yrittäny jo noin, että oikeasti hoidan kasvot ja kädet ja sitten sitä pientä hitusta mikä on käsissä, nypin latvoihin. Ei toimi. Oikeasti paras hätäapu on toistaiseksi ollut erioil :D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 04 Joulu 2012, 16:15
Kirjoittaja Radish
Ärsyttää, kun hiukset ei kiharru pakkasella kunnolla. Nää vaan roikkuu veltosti ja yrittää vähän muodostaa jotain laineen tynkää latvoihin. Pitäis taas paeta johonkin kuumaan ja kosteaan hetkeksi, niin pääsis sotimaan kunnon mombasa-afroa vastaan.

*edit* Mombasa, ei mombala..

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 05 Joulu 2012, 22:06
Kirjoittaja felka
Ostin XZ suklaavalinlijasuihkeen. Vein sen töihin.

Pesen tukan illalla ja yritän käyttää kosteuttavia tuotteita. Töissä suihkin siis XZ-tuotetta (ja vähän lakkaa) ja pyrin nättiin loppuitulokseen.

Vinkkejä superkosteuttaviin tehonaamioihin? Vaikeaa ostaa ulkomailta eli jos löytyisi kotimaisia?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 06 Joulu 2012, 13:47
Kirjoittaja Aridith
Iik. Nyt kun iski -20 pakkaset lähti munkin letti leijumaan. Auttaako tuo XZ:n suihke oikeasti?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 09:32
Kirjoittaja scarface
Mulla auttaa ainakin hoitosuihke - elvitalin värjätyille tehoaa parhaiten. Itekki "vasta" muistin taas, kuinka leijuvan kuontalon yhdistelmä pakkanen + sisäilma saakaan aikaiseksi..

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 07 Joulu 2012, 16:27
Kirjoittaja tsupp
Palashampoot ovat osoittautuneet kimpaleeksi kultaa pakkasten alettua! Minun hentoinen ja leijailuun taipuvainen tukkani on käyttäytynyt ihmeen kurinalaisesti. Kai siitä on kiittäminen palashampoiden mukanaan tuomaa jämäkkyyttä.

Omalla kohdalla vaatteiden materiaalit tuntuvat kuitenkin olevan se kynnyskysymys (riittävän kosteutuksen ja suojauksen ohella tietenkin). Kaikki on hyvin niin kauan kun paidat, kaulaliinat ja pipot ovat luonnonmateriaalia - siis villaa, puuvillaa tai pellavaa. Jotain akryylistä kun erehtyy vetämään päälleen niin johan kaikki haivenet sojottavat kohti kattoa.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 17 Joulu 2012, 19:46
Kirjoittaja helka
Aridith kirjoitti: Iik. Nyt kun iski -20 pakkaset lähti munkin letti leijumaan. Auttaako tuo XZ:n suihke oikeasti?
Mulla ainakin suklaa-vaniljasuihke auttaa oikeasti sähköisyyteen. Harmi vaan, että vihaan sen tuoksua ja suihke ei ole tarpeeksi hienojakoista, mutta ehkä se on vaan kestettävä.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 14:58
Kirjoittaja Jenje
^ Onhan XZ:lla muitakin suihkeita kuin tuo suklaa-vanilja, eikä niissä tunnu juuri muuta eroa olevan kuin tuoksu. :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 18 Joulu 2012, 20:56
Kirjoittaja helka
Jenje kirjoitti: ^ Onhan XZ:lla muitakin suihkeita kuin tuo suklaa-vanilja, eikä niissä tunnu juuri muuta eroa olevan kuin tuoksu. :)
Niin on,&nbsp; mutta tuota sattuu olemaan kaapissa ja vaikka en tuoksusta tykkää, en tohdi heittää poiskaan. Kärsimys on siis osittain valinta. ;D

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 17:00
Kirjoittaja rosmarin
marsuzioni kirjoitti: Mun hiuksilla on kaksi vuoden aikaa josta se ei tykkää: kesä ja talvi. Tällöin se tarttee aivan ääääääääärettömän paljon kosteutusta.
Kuin myös. Hiukset ovat ärsyttävästi ratisevan kuivat molempina vuodenaikoina ja varsinkin tehokosteuttavaa hoitista kuluu 1/3 pulloa kerralla, kun hiukset imaisevat aineen silmänräpäyksessä. Ja sitten vielä sähköisyys talvella, ou jee.

Dermosilin silikonipitoinen hiusseerumi ja Schwarzkopfin Moisture kick -kosteussuihke ovat mulla paras ja toimivin kombinaatio taltuttamaan sekä kuivuutta että sähköisyyttä. Niitä on aina pakko olla käden ulottuvilla tai muuten kuontalo on talviaikaan ihan mahdoton.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 22:41
Kirjoittaja Säihke
Tieto lisää tuskaa. Mua kauhistuttaa katsoa tuolla -20C pakkasessa kun tytöt/naiset pitää kauniita pitkiä hiuksiaan takin kaulusten päällä liehumassa. Ennen ihmettelin kun vanha kaveri tunki pitkät paksut hiukset ihmeelliseksi patiksi paksun villapipon alle, mutta se taitaaki olla juures!&nbsp; :ts

Mulla on nyt kokeilussa silikonillinen öljy, käytän sitä vain latvoissa ja se on jonkin verran vienyt sähköisyyttä hiuksista pois. Toivottavasti samalla suojaa myös latvoja.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 22:52
Kirjoittaja Hilippa
Itsellänikin on käytössä silikoni-öljyseos eikä hiuksia ole alkutalven aikana sähköisyys vaivannut. Toisaalta kuulun myös niihin jotka pitävät hiuksiaan ulkona ollessa joko takin sisällä tai pipon alla suojassa :) Hiusten suojaamiseen olen tänä talvena kiinnittänyt huomiota enemmän kuin aiemmin, joten toivottavasti sen edes jotenkin huomaisi vähän pidemmälläkin aikavälillä...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 08 Tammi 2013, 10:37
Kirjoittaja Bristow
Mulla on aina talvella ulkona tukka takin ja pipon alla turvassa. Ja tuohon sähköisyyteen on auttanut kun kotona on ilmankostutin ja olen vaihtanut kammat ja harjat puisiin/luonnon karvoihin. Shampoopaloilla saattaa myös olla tekemistä tähän. Tuo puinen kampa selvittää uskomattoman hellästi, hyvin ja nopeasti hiukset kun vertaa entiseen muovikampaan ja hiuksetkin tuntuu jotenkin paljon pehmeämmiltä sen jälkeen :-*

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 13 Loka 2013, 15:13
Kirjoittaja peachvodka
Nostellaampas hiukan, kun kohta alkaa olla tämäkin aihe ajankohtainen :)

Onko teillä jo selviytymiskeinot plakkarissa vai vielä hakusessa?

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 17 Loka 2013, 08:17
Kirjoittaja Hilippa
Tällä viikolla olen jo kyllä huomannut selkeästi, että hiukset tuntuvat sähköisiltä. Onneksi apukeinotkin ovat jo tiedossa eli silikoni-öljy -jätettävä ja hiusten helliminen useammin naamioilla/tehiksillä :)

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 17 Loka 2013, 09:10
Kirjoittaja malic
Mä en tiedä kuvittelenko vaan, mutta minunkin hiukset tuntuvat jo kuivemmilta. En sit tiedä, olisko kesällä pitänyt lähmän uhalla käyttää aina voidemaista jätettävää, en käyttänyt kun tuntui että tukka oli tosi raskaan oloinen. No, hoidetaan tilannetta nyt sillä jätettävällä ja öljyillä, eikä tää tukka nyt mikään liian kuiva ole. Huomaan vaan että latvat tuntuvat joskus aika kuivilta.

Pipoon en oo vielä siirtynyt, mulla on vähän turhan paksuja pipoja näin alkusyksyyn. Ei oo vielä ollut pakkastakaan niin, että tarttis.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 18 Loka 2014, 14:00
Kirjoittaja enna
Taas alkaa olla tämä aika vuodesta :) Aiempina vuosina en ole suojannut hiuksia pakkaselta juuri ollenkaan, vaan olen saattanut pitää letillä ja letti suojaamattomana edessä, tai jopa kaikki hiukset vapaana ja pipo vain päässä. Tänä vuonna ajattelin olla huolellisempi ja keksiä jotain suojauskeinoja pakkasta vastaan.

Tässä ketjussa joku sanoi tekevänsä "nutturan" kiinnittämättä sitä mitenkään ja laittamalla pipon vain suojaksi päälle. Se on varmaan hyvä keino, jos ei halua ponnarinrajoja ja voimakasta laineilua hiuksiin. Mulla on vähän sellainen pipo käytössä, että kunnon nuttura ei oikein mahdu/sovi sinne alle.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 19 Loka 2014, 03:17
Kirjoittaja bubbs
Mä näytän tosi tyhmältä pipo päässä ja hiukset piilossa. Sit toisaalta olen ehkä söpöimmilläni pipo päässä ja hiukset avoinna. Sori hiukset, tässä skabassa ulkonäölliset seikat vie voiton.


Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 19 Marras 2014, 20:58
Kirjoittaja Eudokia
Sain aikaiseksi hillittömän sähköpehkon, kun suihkutin kiharoihin lakkaa ja harjasin seuraavana päivänä muoviharjalla. Ja takut! Hermo meinas palaa... Pesin äsken hiukset ja laitoin öljyä kosteuttavan tehohoidon joukkoon ja jätettäväksi laitoin vielä öljyistä jätettävää. Nyt on hiukset sykeröillä. Jätän lakan käytön väliin joksikin aikaa ja koetan selvittää hiukset vaikkapa Body Shopin puukammalla.

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 14 Marras 2015, 20:23
Kirjoittaja Hilippa
Vaikka varsinaista pakkasta ei vielä ole oikein ehtinyt olemaankaan, niin tällä viikolla olen alkanut huomaamaan selkeää sähköisyyttä hiuksissa. Tähän mennessä olen tyytynyt käyttämään hiustuotteita vain kotona, mutta taidankin nyt viedä heti maanantaina töihinkin jonkun jätettävän hoitoaineen, jolla voi päivän aika tarvittaessa leijailevaa tukkaa rauhoitella...

Vs: Hiukset ja pakkanen

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 17:19
Kirjoittaja Fishbones
^Saman olen minäkin viimeisen viikon aikana huomannut. Mulla ei normaalisti muuten ole tarvetta jätettäville, kuin ehkä silloin tällöin hoitovoide latvoihin, mutta nyt on ollut pakko kaivaa hoitosuihkeet laatikon pohjalta. Vois ehkä viedä toisen pullon kouluun kaappiin, niin voi tarpeen tullen sähköisyyttä taltuttaa sieläkin :D