Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Varis

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mulla latvat räjähti ensimmäisten kovien pakkasten jälkeen. Niihin ei tuntunut auttavan mikään. Nöytinkin paroille saksia.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Mulla on täälläkin valittamani tukkaongelma nyt hieman parempi, mutta odottelen silti kuumeisesti After Partya... :D Joicon värisarjan pullot loppuivat ja otin käyttöön Tigin Dumb Blondet. Doven jätettävän hoitovoiteen vaihdoin PM:n Awapuhi Mistiin ja föönauksen alle laitan muotovaahdon tilalta Tigin Smooth & Shinea ja Small Talkia. Nyt karvasto on päälaella vieläkin vähän harottavaista sorttia, mutta ei enää niin kiukkuisen äkäistä kuin viime viikolla. :)
Lucy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:37

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Aika hyvänä on hiukset pysynyt pakkasista huolimatta. Sähköisyyttä odotin, mutta eipä ole ollut tietoakaan. Villamyssy jonkin verran latistaa hiuksia, mutta se nyt on pieni paha. Jostain toivoisin löytäväni tarpeeksi ison huivin, jonka voisi kietaista kaulaan ja hiuksille, niin että voisi välillä laittaa nutturoitakin.
1b F ii
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Iida »

Mullakin on aina ollut tosi sähköiset hiukset talvella. Nyt mulla on aika lyhyt tukka, niin sitä sähköisyyttä ei ihan niin helposti huomaa. Tukka ei kyllä ole ollenkaan niin sähköinen kuin aiempina talvina. Olen yrittänyt välttää tekokuituisia pipoja ja kaulaliinoja, ne tuntuu sähköistävän mut kokonaan varpaita myöden!  :D Olen myös ostanut sellaisen ionisoivan föönin, jonka huomaan auttavan aika hyvin sähköisyyteen.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Mullakin on aina, joka ikinen talvi hiukset olleet todella sähköiset. Tänä talvena
(ihme kyllä) ei sitä ongelmaa juuri ole ollut. Tai no pientä sähköisyyttä oli kovimpina
pakkaspäivinä.. En sitten tiedä mistä tämä sähköttömyys johtuu, luultavasti siitä että olen
pitänyt hiuksistani parempaa huolta. :) Mutta enpähän valita. :D
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Penny »

Jenni. kirjoitti: Mullakin on aina, joka ikinen talvi hiukset olleet todella sähköiset. Tänä talvena
(ihme kyllä) ei sitä ongelmaa juuri ole ollut.  En sitten tiedä mistä tämä sähköttömyys johtuu, luultavasti siitä että olen pitänyt hiuksistani parempaa huolta.
Aika hassua kyllä miten tänä talvena vaihtelee, tuntuu että ne joilla yleensä on sähköiset ovat päässeet nyt melko vähällä - ja toisinpäin. Mun pitäisi varmaan lopettaa huolenpito kokonaan, kun ovat alkaneet vasta nyt sähköistyä. ;)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
kivi

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja kivi »

Olen taas vaihteeksi helisemässä hiusteni kanssa. Sen lisäksi, että ne eivät ole missään mallissa eivätkä kasva tarpeeksi nopeasti (yllättävä mielipide kasvattajalta  ::)), ne ovat näin pakkasella muuten vaan kamalat. Ne ovat sähköisemmät kuin aikoihin ja muutenkin todella elottoman ja lattean oloiset. Tänään aion muhitella tehohoitoa vähän pidempään kuin tavallisesti, saa nähdä auttaako mitään.
Iina-
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Huhti 2006, 18:36

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Iina- »

Piitu kirjoitti: Eka talvi kun oon saanu pidettyä sähköisyyden kokonaan poissa hiuksista! Luulen että syynä on Simin hydro shine leave in detangler, jota oon viime aikoina hiuksiini suihkinu. Muuten ei ole kummoista ainetta, mutta sähköisyyteen näyttäisi auttavan (kuten pullon kyljessä luvataankin).
Samaa tuotetta olen minäkin käyttänyt ja tänä talvena ei todellakaan ole tarvinnut taistella sähköisten hiusten kanssa. Ja on muuten riittoisaa ainetta, ei tarvi kuin vähän suihkasta, niin hiukset tottelee kuin unelma. Alkuun en tykännyt siitä tuoksusta, mutta nyt se tuntuu jo ihan sivuseikalta, kun on huomannut kuinka tehokasta tuo aine on.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Ida kirjoitti:
Piitu kirjoitti: Eka talvi kun oon saanu pidettyä sähköisyyden kokonaan poissa hiuksista! Luulen että syynä on Simin hydro shine leave in detangler, jota oon viime aikoina hiuksiini suihkinu. Muuten ei ole kummoista ainetta, mutta sähköisyyteen näyttäisi auttavan (kuten pullon kyljessä luvataankin).
Samaa tuotetta olen minäkin käyttänyt ja tänä talvena ei todellakaan ole tarvinnut taistella sähköisten hiusten kanssa. Ja on muuten riittoisaa ainetta, ei tarvi kuin vähän suihkasta, niin hiukset tottelee kuin unelma. Alkuun en tykännyt siitä tuoksusta, mutta nyt se tuntuu jo ihan sivuseikalta, kun on huomannut kuinka tehokasta tuo aine on.
Mä en taas ole tuotteisiin liittänyt tätä. Samoja tuotteita aina minulla, mutta sähköisyys ja kuiva iho poistunut sen takia, että ensimmäinen todella leuto talvi ainakin etelä-suomessa.
Johannah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 152
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 15:08

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Johannah »

Minäkään en monen muun tavoin ole tänä talvena joutunut sietämään sähköisiä hiuksia, tosi kiva juttu. :)

Hiukset ovat kumminkin selvästi kärsineet pakkasista, jotenkin voin oikein kuvitella, kuinka kuiva pakkasilma imaisee kaiken kosteuden mukaansa... :P Tuntuu tyhmältä pitää hiuksia takin sisällä, ja riippuen takista saattaa tulla jopa tosi kuuma sillä tavalla, joten hiukseni ovat aika usein vain roikkuneet kaiken pakkasen armoilla :-\
Olen koittanut opetella jättämään ne takin alle, mutta ei se ole vielä oikein onnistunut. Hiuksiin tulee myös ihania takkuja kun ne hankautuvat paidan, takin ja kaulaliinan välissä.
Onneksi hyvät tuotteet ovat pelastaneet paljon. :)
2c M ii. Hiukset alaselkään, melko luonnonkiharat, vaaleat ja kuivat. Lempituotteita O&H (ha), K-pak -sarja ja All soft -sarja.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Samanlainen tukka kesällä kuin talvellakin. Talvella vain tungen sen kokonaan takin alle suojaan pakkaselta ja takin huppu päähän. Pipot eivät ole mun juttuni muuten kuin koiraa ulkoiluttaessani  :P. Ainoa isompi muutos talvella on se, että puikkonutturat eivät oikein toimi, jos pitää huppuja... Talvella on siis hiukset enemmän auki tai ponnarilla kuin kesällä.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Cabello

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Minun hiukseni ovat talvella sähköiset, mutta muuten ei taida olla minkäänlaista eroa muihin vuodenaikoihin. Talvella onkin helpompi pitää tukkaa kiinni, kun silloin se ei pääse liimautumaan kasvoihin tai muuta vastaavaa. Demiä joskus lukiessani huomasin, että siellä suositeltiin XZ:n suklaa & vanilja-hoitosuihketta sähköisyyteen ja pitihän minunkin sellainen hankkia. Mutta onneksi hankin, sillä olen saanut siitä pelastuksen sähköiseen kuontaloon! ;D
Merry

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Merry »

Ihme kyllä, mulla hiukset menevät vaan paljon parempaan kuntoon talvella. Eivät rasvoitu niin nopeasti, eivätkä todellakaan sähköisty. En sitten tiedä mistä johtuu mutta onnellinen todellakin olen. Tällaiset ihanan silkkiset ja tuuheat, ei mitään hamppua eikä rasvotu nii nopeasti ko kesällä. Oon onnellinen !

Hiuksiini siis nytten käytän jotain markettishampoota, äitin shampoita. Pitänee käydä ostamassa uusi shampoo tässä joskus lähiaikoina.. Mut kaipa sitä tuollaki pärjää. Ja sitten vielä Tigin O&H hoitis, siinä onkin melkein kaikki hiustenhoitoni. Paitsi latvoihin jätän sellaista geelimäistä hiustenhoitotuotetta, aivan loistavaa ainetta ! Se tosin on ostettu Roomasta että sitäpä ei sitten uudestaan saa kovin lähiaikoina.. :D
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Mä yritän muistaa etenkin kovemmilla pakkasilla suojata latvatkin pipon, kaulaliinan tai takin alle, mutta aivan liian usein latvat luomuilevat omillaan pakkasen armoilla (en oikein välitä siitä lookista, että kaikki hiukset ovat jossakin piilossa). Kevyillä pakkasilla annan esim. ponnarin olla ihan suosiolla vapaalla, vaikka hyvähän se olisi silloinkin suojata. Sähköistymistä en huomaa ilmenevän juurikaan enempää kuin muulloinkaan ja päänahkakin tuntuu voivan aivan tavanomaisesti ympäri vuoden. Tosin CO-pesuissa tuntuu riittävän hieman vähemmän puhdistava hoitis, mutta tämä voi tietty johtua vähemmästä hikoilustakin. Latvoissa taas huomaan selkeää kuivumista jo heti syksyllä ilmojen viilennyttyä. Pelastajaksi on löytynyt Joicon IH, jota voi lutata latvoihin oikeastaan vaikka joka pesussa, kun taas koko kesäsesongin ajan tuo tuntuu aivan liian jankilta tavaralta käyttää edes silloin tällöin. IH:n avulla latvasto pysyi ainakin koko viime talvikauden aika kivassa kunnossa. Jätettäviä tai muotoilutuotteita en käytä laisinkaan.

Lyhyillä hiuksilla oli aina kauhea stressi päähineiden käyttämisestä, kun kampaus meni aivan lyttyyn, mutta pidemmillä hiuksilla myssyjen käyttö on suorastaan kivaa!  :)
Viimeksi muokannut Pähkinä, 14 Marras 2009, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja octagon »

Minulla tuntuu hiukset ja päänahka oikein tykkäävän pakkasesta: hiukset kasvaa nopeammin, kasvava hius on jotenkin talvella jämäkämpää, eikä päänahka ja hiusten tyvi rasvoitu liikaa kuten kesällä. Eipä tule juuri pipoja tai muita suojia hiuksilla käytettyä kun tuntuu että kylmyys tekee vain hyvää, eikä muutenkaan päätä palele helposti kun on aina tottunut paljain päin kulkemaan.
Vastaa Viestiin