Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Koskaan ennen ei ole hiukset sähköistyneet, mutta nyt hankin jonkun ihme muovitakin, siis se näyttääkin yhtä kiiltävältä ja muoviselta kuin jätesäkki, ja se sähköistää hiukset ihan kunnolla! Siinä on paksu ja korkea kaulus jota rakastan, mutta hiukset on laitettava pipon sisään ellei halua niiden sähköisinä takertuvan pitkin sitä kaulusta. Toisaalta se ei näillä pakkasilla varmaan mitenkään haittaa jos hiukset onkin mieluummin pipon alla suojassa  :3
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja slala »

Jonsu kirjoitti: Mulla ei jätettävistä ole apua sähköisyyden poistossa, mutta Laveran Mango Milk hoitista kun käyttää niin ei sähköisty.
Ääni tälle! Tigin O&H ja Moisture Maniac vähentävät mun hiusten sähköisyyttä selvästi, mutta Laveran Mango Milk eliminoi sen melkein kokonaan. Jätettävillä en oo huomannut erityistä merkitystä. Kärsin ennen aina talvisin sähköisestä karvastosta, mutta enää ei oo sitä ongelmaa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Samoilla linjoilla tuotteiden suhteen!  :D

Lisäksi harjalla on ainakin minulla suuri merkitys. Tangle Teezerin kanssa ei ollut ongelmia, mutta nyt kun se unohtui toiseen paikkaan olen joutunut käyttämään muita harjoja ja ai että hiukset leijailevat harjaamisen jälkeen...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^ Oho.. Mulla TT sähköistää kaikista mun harjoista ja kammoista eniten. En tajua mikä siinä on, ehkä se muovisuus vaan aiheuttaa mun tukalle hepulin näin talvella. Ei se ennen pakkasia aiheuttanut mitään epämääräistä leijailua.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
imaria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 18 Kesä 2008, 23:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja imaria »

Me ollaan tukan kanssa tultu oikein hyvin toimeen näillä pakkasilla, kun olen kosteuttanut, kosteuttanut ja vielä kerran kosteuttanut oikein kunnolla. Rakennepaikkauksenkin olen jättänyt vähemmälle ja rekkujenkin kanssa ajanut myssyn alle tosi paljon kosteuttavia tuotteita. Tukka on ihanan pehmeä nyt eikä sähköisty ulkonakaan yhtään.&nbsp; <3
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Tää ei nyt oikeastaan ole kommentti hiuksista ja pakkasesta vaan hiuksista ja höyryhengityksestä mutta se ehkä liittyy etäisesti tähän ketjuun&nbsp; ;D Mä oon ollut tällä viikolla sairaana ja tehnyt höyryhengitystä, niin etummaiset ja päällimmäiset hiukset ei ihan ole tykänneet moisesta... Olen koittanut laittaa pyyhettä pään päälle ettei hiukset niin olis tulilinjalla, mutta kun on kipeänä eikä muutenkaan oikein voimia niin ei jaksa suojata hiuksiaan kunnolla. Sen sitten parin päivän kuluttua huomasi kun päälihiukset pörrötti kuivahtaneen oloisina päälaella ja etuhiukset tuntui tavallista karheammilta. Kroppa tykkäsi lämpimästä/kuumasta höyrystä mutta hiukset ei. Kai ne hiukset tässä on se pienin paha kun sitten lempparishampoo ja -hoitis teki tehtävänsä ja hiukset oli taas parin pesun jälkeen entisensä :)
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Hiukseni ovat pärjänneet hyvin tänä talvena. Ihan samalla tavalla kuin kesällä ja syksylläkin. Eivät sähköisty lainkaan, mutta värjätty osa toki kuivuu samaan malliin takkuuntuvaksi korpuksi kuin ennenkin, jos en laita siihen useita kertoja viikossa oliiviöljyä. Ilmeisesti hoitorutiinini on enimmäkseen kohdallaan.

Elämää helpottaisi (sekä talvella että kesällä), jos leikkaisin koko värjätyn osan tylysti pois, koska käsitelty hius käyttäytyy ihan eri tavalla kuin käsittelemätön, mutta en ole henkisesti valmis leikkaamaan häntäluun yli olevaa lettiäni niskapituiseksi. Se ei osuisi vielä edes hartioille. Mietin kyllä nykyisin, että leikkaan väriosan hyvinkin mahdollisesti pois viimeistään silloin kun väriraja on vyötäröllä. Ehkä jopa BSL olisi mahdollinen jos menee oikeasti hermot. Sitten vain pitäisi opetella nutturakampauksia uudelleen, koska aloitin kasvatuksen BSL:ää pidemmillä hiuksilla enkä tehnyt sitä ennen muuta kuin poninhäntää ja lettiä. En siis osaa tehdä sitä lyhyemmillä hiuksillä toimivia nutturoita (paitsi "cinnamon bunin", mikä lie suomeksi, ja banaaninutturan). Voisi mennä ahkeraksi lettien teoksi... Voi olla että hermot menee tuohon värjätyn osan kuivumiseen ja takkuuntuvuuteen, joten leikkaan muutaman vuoden kuluessa paljon.

Hiusteni talvikuntoa auttaa varmasti se, että pidän hiuksia kiinni. Nautilus-nuttura Flexillä tai puikolla on nykyisin lähes jokapäiväinen kampaukseni, ja se menee parhaiten myös omatekoisen piponi alle. Olen ollut laiska (ja väsynyt sekä usein aika pahoinvoiva) enkä ole viitsinyt väkertää viime kuukausina mitään muuta. Jätän hiusten latvat ulkoillessakin nutturasta vapaiksi, jolloin ne altistuvat kaikille säille, eivätkä ne näytä kärsineen siitä mitenkään. Tässä kampauksessa on se hyvä puoli, että öljyn käyttö onnistuu hyvin eikä satunnainen parin tipan yliannostuskaan näy häiritsevästi. Ilman oliiviöljyä hiukseni olisivat huonommassa kunnossa. Latvoja voi öljytä lähes joka ilta eivätkä ne näytä enää aamulla öljyisiltä.

Sisällä pitämäni ilmankostutin on varmaan myös hyödyksi. Hiuksillekin. Viimeisenä huuhteluna käyttämäni hyvin laimea valkoviinietikka taas on lopettanut kokonaan kuivan päänahkani kutinan ja enimmäkseen hilseilynkin. Molemmat vaivaavat muuten erityisesti talvella. Jätän etikan päänahkaan, mutta huuhdon sen pois hiusten pituuksista.

Viimeksi muokannut pitkätukka, 26 Joulu 2010, 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Omat hiukset ovat onneksi pysyneet nyt kunnossa talvesta huolimatta. Edes sähköisyys ei ole vaivannut!
Pari kertaa viikossa on käytössä hiusnaamio ja latvoihin olen laittanut joka päivä pesun jälkeen latvasuojaa. Nämä&nbsp; hiustenhoitorituaalit ovat käytössä normaalisti myös kesälläkin ja näköjään ovat riittävät pakkasillakin. Nyt oleni varsinkin kovimpien pakkasten aikaan lisäksi pitänyt hiukset vielä takin sisällä suojassa. Näin ei ole pakkanen päässyt tekemään tuhojaan eivätkä hiukset ole huurustuneet hengityksestäkään.
Varjotar

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mun hiukset ei kai oo pahemmin ikinä pakkasista välittäneet. Ei ne tunnu kuivuvankaan. Pipon alle tai rotsin alle pahimmilla pakkasilla.
felka

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja felka »

Jopa näillä pikkupakkasilla hiukset tuntuvat kuivavan normaalia nopeammin ja lentelevät töissä ellei suihki lakalla kuriin. Löytyykö jotain hiuslakkaa hellempää apua tähän? Toimivatko hoitosuihkeet? Mietin XZ-suklaavanilijasuihketta. Saman firman lakkaa käytän, mutta se tuntuu kuivattavan entisestään.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Hoitosuihkeet nimenomaan ovat hyvä apu tuohon pulmaan. Kosteuttavat hiusta, jolloin sähköisyys vähenee.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mullakin XZ:n Suklaa-Vanilja hoitosuihke ostoslistalla taas juurikin pakkasia silmällä pitäen.&nbsp; :) Hyvin on toiminut mulla!
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Valaistuin vasta että pakkanenkin on hiuksille pahaksi. :o Ja minä kun kuvittelin voivani talven aikana rauhassa hoitaa kesästä kärsineen tukkani huippukuntoon... Onneksi olen alkanut suorastaan ylikosteuttaa tukkaa ja olen löytänyt XZ-tuotteiden ihanuuden, hankin juuri tuon Suklaa-vaniljahoitosuihkeen ja Herbinan Marja Spa -jätettävän, ehkä säästyn sähköisyydeltä. Tänään laitoin tukan ensimmäistä kertaa elämässäni takin alle suojaan, siitä huolimatta että näytin kaljulta vauvalta / syöpäpotilaalta, tukka kutitti vähän ja korvat jäätyivät kun ei ollut karvasto tekemässä yhteistyötä liian lyhyen pipon kanssa. Mutta eilenpä menin hirveään lumipyryyn tukka auki (pipo tosin päässä), kun tulin oli lumi osittain sulanut tukkaan ja sitten taas jäätynyt niin, että löysin yhden hiuksen ympäriltä jopa peukalonpään kokoisen jääkimpaleen! :o Ei hyvä... Lisäksi talvi tuo mukanaan kampausondelman, olen säästellyt piposopivia kampauksia koko syksyn, mutta nyt totesin etteivät ne sovikaan, koska päälaelleni on ilmestynyt omituisia katkenneita tai kasvavia hiuksia, jotka töyhtöilevät kun pipon ottaa päästä. Ja ajattelin opetella pitämään tukkaa taas auki juuri kun opin pitämään sitä kiinni, koska panikoin siitä etten voi pitää pipoa kampausteni kanssa mutta en halua jäädyttää aivojani, mutta en tullut ajatelleeksi sähköisyyttä. JA molemmat uuteen talvitakkiini nätsäävät pipot on ostettu kampausten mahduttamista silmälläpitäen, jos laittaisin sellaisen kun tukka on vain auki se löllyisi ympäriinsä. AGH mikään vuodenaika ei ole hyvä!
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Mikä auttais piikkisuorien, liian hyväkuntoisten hiuksien sähköisyyteen? Kaikki hoitoaineet tekee näistä vain likaisen näköiset JA sähköiset. Koska hiukset on lyhyet, ne pyörii sähköisinä keskenään pisin päänahkaa niin että puhtaus säilyy suihkun jälkeen n. puoli tuntia. Värjättyjen hiusten kanssa ei ollut koskaan näin vaikeeta. Lähinnä mietin jotain perunajauhoja epätoivoissani. Näytän pölyhuiskalta.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^Tippa öljyä?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Vastaa Viestiin