Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Ei pysty laittaa niin pikkuriikkistä tippaa, ettei tee likasen näköstä, ja sit se ei kuitenkaan auta varsinaiseen ongelmaan.
marsuzioni

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja marsuzioni »

Mun hiuksilla on kaksi vuoden aikaa josta se ei tykkää: kesä ja talvi. Tällöin se tarttee aivan ääääääääärettömän paljon kosteutusta.
Talvisin ku oon ulkona pidän hiuksia pipon sisällä nutturalla tai takin alla harteilla ettei kylmä viima pääse puremaan latvoihin. Kesällä taas käärin jotenkin nutturalla latvat suojaan sen sisään.

Nyt päätin koittaa tänä talvena uutta hiusnaamiota, shampoota ja hoitoainetta. Joo nämä sisältää silikoneja, mutta oon huomannu et pieni määrä ei mun tukkaa haittaa vaan tekee oikeastaan hyvää. Nyt siis käytössä Tigi S Factor smoothing shampoo ja hoitoaine ja hiusnaamiona saman sarjan hiusnaamio isona purkkina. Näiden lisäksi käytän Agadir hiusöljyä latvoin lisänä pesujen välillä jos tuntuu kuivahtavan liikaa.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Hyi että tekee pahaa katsoa kun kouluun pyöräillessä tulee ihmisiä vastaan tukat hulmuten, tällä hetkelläkin 18 astetta pakkasta! Yksikin nainen tuli vastaan pyörällä, takissa ei ollut huppua ja päässä oli baskeri ja vyötäröpituinen musta tukka auki siinä takin päällä ja ihan jäässä. Sitten ihmetellään että ompas mulla tukka huonossa kunnossa.. Itsellä oli tänäänkin tukka letillä takin, pipon, hupun ja kaulahuivin alla piilossa...  :D Tän talven luottokosteuttajina toimii varmaan ainakin XZ xylitoltehis mutta pitäisi hommata vielä joku tosi kosteuttava silikoniton suihkejätettävä. Ehdotuksia? :)
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Mir »

Ermilda kirjoitti: Ei pysty laittaa niin pikkuriikkistä tippaa, ettei tee likasen näköstä, ja sit se ei kuitenkaan auta varsinaiseen ongelmaan.
Mulla toimi tällanen kombo; co-pesu EHS:n valkopurkkisella hoitsikalla ja sitten pikkuriikkisen vähän öljyä (eli esim. hiero se pikkutippa öljyä ensin vaikka käsiin ja jalkoihin, ja siitä sitten näpertele sormiin jääneet jämät tukkaan varovasti).
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Mir kirjoitti: Mulla toimi tällanen kombo; co-pesu EHS:n valkopurkkisella hoitsikalla ja sitten pikkuriikkisen vähän öljyä (eli esim. hiero se pikkutippa öljyä ensin vaikka käsiin ja jalkoihin, ja siitä sitten näpertele sormiin jääneet jämät tukkaan varovasti).
Co-pesu vois auttaa, kun keksis hoitoaineen joka ei liikaa hoida. Öljyä oon yrittäny jo noin, että oikeasti hoidan kasvot ja kädet ja sitten sitä pientä hitusta mikä on käsissä, nypin latvoihin. Ei toimi. Oikeasti paras hätäapu on toistaiseksi ollut erioil :D
Radish
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 16:18

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Radish »

Ärsyttää, kun hiukset ei kiharru pakkasella kunnolla. Nää vaan roikkuu veltosti ja yrittää vähän muodostaa jotain laineen tynkää latvoihin. Pitäis taas paeta johonkin kuumaan ja kosteaan hetkeksi, niin pääsis sotimaan kunnon mombasa-afroa vastaan.

*edit* Mombasa, ei mombala..
Viimeksi muokannut Radish, 06 Joulu 2012, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.
felka

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja felka »

Ostin XZ suklaavalinlijasuihkeen. Vein sen töihin.

Pesen tukan illalla ja yritän käyttää kosteuttavia tuotteita. Töissä suihkin siis XZ-tuotetta (ja vähän lakkaa) ja pyrin nättiin loppuitulokseen.

Vinkkejä superkosteuttaviin tehonaamioihin? Vaikeaa ostaa ulkomailta eli jos löytyisi kotimaisia?
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Iik. Nyt kun iski -20 pakkaset lähti munkin letti leijumaan. Auttaako tuo XZ:n suihke oikeasti?
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
scarface

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja scarface »

Mulla auttaa ainakin hoitosuihke - elvitalin värjätyille tehoaa parhaiten. Itekki "vasta" muistin taas, kuinka leijuvan kuontalon yhdistelmä pakkanen + sisäilma saakaan aikaiseksi..
tsupp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Helmi 2012, 14:16

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja tsupp »

Palashampoot ovat osoittautuneet kimpaleeksi kultaa pakkasten alettua! Minun hentoinen ja leijailuun taipuvainen tukkani on käyttäytynyt ihmeen kurinalaisesti. Kai siitä on kiittäminen palashampoiden mukanaan tuomaa jämäkkyyttä.

Omalla kohdalla vaatteiden materiaalit tuntuvat kuitenkin olevan se kynnyskysymys (riittävän kosteutuksen ja suojauksen ohella tietenkin). Kaikki on hyvin niin kauan kun paidat, kaulaliinat ja pipot ovat luonnonmateriaalia - siis villaa, puuvillaa tai pellavaa. Jotain akryylistä kun erehtyy vetämään päälleen niin johan kaikki haivenet sojottavat kohti kattoa.
helka

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja helka »

Aridith kirjoitti: Iik. Nyt kun iski -20 pakkaset lähti munkin letti leijumaan. Auttaako tuo XZ:n suihke oikeasti?
Mulla ainakin suklaa-vaniljasuihke auttaa oikeasti sähköisyyteen. Harmi vaan, että vihaan sen tuoksua ja suihke ei ole tarpeeksi hienojakoista, mutta ehkä se on vaan kestettävä.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Onhan XZ:lla muitakin suihkeita kuin tuo suklaa-vanilja, eikä niissä tunnu juuri muuta eroa olevan kuin tuoksu. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
helka

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja helka »

Jenje kirjoitti: ^ Onhan XZ:lla muitakin suihkeita kuin tuo suklaa-vanilja, eikä niissä tunnu juuri muuta eroa olevan kuin tuoksu. :)
Niin on,&nbsp; mutta tuota sattuu olemaan kaapissa ja vaikka en tuoksusta tykkää, en tohdi heittää poiskaan. Kärsimys on siis osittain valinta. ;D
rosmarin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 167
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:12

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja rosmarin »

marsuzioni kirjoitti: Mun hiuksilla on kaksi vuoden aikaa josta se ei tykkää: kesä ja talvi. Tällöin se tarttee aivan ääääääääärettömän paljon kosteutusta.
Kuin myös. Hiukset ovat ärsyttävästi ratisevan kuivat molempina vuodenaikoina ja varsinkin tehokosteuttavaa hoitista kuluu 1/3 pulloa kerralla, kun hiukset imaisevat aineen silmänräpäyksessä. Ja sitten vielä sähköisyys talvella, ou jee.

Dermosilin silikonipitoinen hiusseerumi ja Schwarzkopfin Moisture kick -kosteussuihke ovat mulla paras ja toimivin kombinaatio taltuttamaan sekä kuivuutta että sähköisyyttä. Niitä on aina pakko olla käden ulottuvilla tai muuten kuontalo on talviaikaan ihan mahdoton.
Säihke

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Tieto lisää tuskaa. Mua kauhistuttaa katsoa tuolla -20C pakkasessa kun tytöt/naiset pitää kauniita pitkiä hiuksiaan takin kaulusten päällä liehumassa. Ennen ihmettelin kun vanha kaveri tunki pitkät paksut hiukset ihmeelliseksi patiksi paksun villapipon alle, mutta se taitaaki olla juures!&nbsp; :ts

Mulla on nyt kokeilussa silikonillinen öljy, käytän sitä vain latvoissa ja se on jonkin verran vienyt sähköisyyttä hiuksista pois. Toivottavasti samalla suojaa myös latvoja.
Vastaa Viestiin