Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Herätän nyt kauhua kertomalla horrorstoryn siitä, kuinka kaltoinkohtelen hiuksiani talvellla  ;D Ensinnäkään en paukkupakkasillakaan laita latvoja suojaan viimalta ja aika usein ulostaudun kosteilla hiuksilla. Tarttis varmaan tehdä jotain ennen kuin latvat on ihan pilalla enkä enää saa niska- ja takatukkatakkuja muutakuin saksilla auki. Se etten laita latvoja suojaan pipon alle johtuu vain ja ainoastaan turhamaisuudesta. Mun naama vaatii hiuksia peitokseen yleisille paikoille. Harkinnassa on alkaa käyttää sellaista huppumaista rinkulahuivia niin säästyis ainakin takatukka kärsimyksiltä.
nuunuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 13:34

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja nuunuu »

Mun hiukset ovat menneet aivan hillittömän karmeaan kuntoon näillä pakkasilla, ja sekös saa intoni selailemaan lyhyempiä hiusmalleja ensi maanantain kampaajaa varten. Kokonaista takkua koko hiuksisto. Ja olen vähän laiska minkään hiushoidon kanssa mikä voisi tilannetta pelastaa :D Muumisuihke on ollut apuna selvittelytyössä ja sähköisyydenestossa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja nelma »

NarnianQueen kirjoitti: Huomasin tänään, että päänahasta tulee valkoista pölyä = hilsettä..!  >:( Epäilen syntipukiksi pakkasen lisäksi Sebastianin Laminates- shampoota, joka on varsinainen silikonipommi ja jolla pesin hiukset viimeksi sähköisyyttä taltuttaakseni. Siihen s kyllä auttoi, mutta ehkä en saanut huuhdotuksi kaikkia jämiä pois, joten ne jäivät hiusrajaan muhimaan... Tänä iltana edessä öljykylpy ja silikoniton shampoo!
Mulla on kanssa ilmestynyt kauhee hilsekerrostuma päänahkaan  :-X Normaalisti minulla on todella harvoin hilsettä. En ole edes käyttänyt silarillisia tuotteita moneen pesuun, joten kai se menee tuon pakkasen piikkiin.  :( Olen kyllä juuri aloittanut käyttää Tigin OH-hoitista, mitä minulla ei ole siis aiemmin ollut, joten kaipa sekin voisi olla syynä... Sitä tuli käytettyä kolme pesua putkeen.
Hoitokeinoina testailen nyt XZ:n tyrniöljyhoitoa ja josko hoitiksen vaihtamisella olisi mitään vaikutusta...
AARGH vihaan hilsettä.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mulla on vielä niin lyhyet hiukset että ne kun vetää ponnarille, niin ne peittyy pipon ja kaulahuivin alle helposti. Mutta etuhiukset jotka ei yllä kiinni, karkaa jostain roikkumaan ulkopuolelle ja kun ne on hentoja hiuksia muutenkin niin ne kuivuu heti! Ellei niitä muista kuorruttaa usein kuivanakin jollain jätettävillä. En kyllä ole ihan varma onko se pakkasen ja kylmien ilmojen syytä vai minkä, kun etuhiukset on herkästi purkkamaiset. Silloin kun oli pitkät hiukset, niin ne taisi vain huolettomasti lojua takin ja pipon ulkopuolella haukkaamassa vähän raitista ilmaa&nbsp; ::) Huh, tulee niihin tapoihin kyllä muutos kunhan tämä letti tästä kasvaa...
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

MIkä siinä pakkasessa on niin pahaa? Eikös se ole kuivattava vaikutus? No ootteko miettineet, että talvisin sisäilma on ihan yhtä kuivaa, joten onko sit järkeä ulkonakaan suojata hiuksia? Mulla ainakin esim. iho ja varmaan hiuksetkin on kuivuneet monen päivän sisälläolon aikana, kun on ollut tällaisia kovia pakkasia. Itse en suojaa hiuksiani pakkaselta mitenkään ja en ole huomannut edes sähköistymistä, sillä kosteutan tukkaa niin paljon. Tietty jos hommais ilmankostuttimen kotiin, niitähän saa.. :D Kuitenkin enemmän sitä sisätiloissa viettää aikaa kuin tollasilla pakkasilla ulkona, joten onko se sit ratkaisevaa suojata vain ulkona tukka.. *pientä pähkäilyä näin joulun alla*&nbsp; :3
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

^ Kyllä kyllä, mutta ulkona kuivumisen lisäksi on mm. kylmyys, viima jne. Sisällä kylmä pohjoistuuli tuskin kenenkään hiuksia riepottelee. ;) Ja minulla kyllä tosiaan on kotona aina silloin tällöin ilmankostutin käytössä, kun kärsin nenäverenvuodoista.

Minunkin tukkaani tuo talvi on sillä tavalla vaikuttanut, että hiukset oikein rätisee joskus, eli sähköisyyttä on havaittavissa. Onneksi minulla on hoitoaine, joka vähentää sähköisyyttä, mutta ei sitäkää pullotolkulla viitsisi lotrata. Hiuksia on lähes pakko pitää kiinni suurin osa ajasta, kun ei niitä leijailevia haituvia kestä. Onneksi tässä ollaan menossa kevättä kohti. :)
1a F ii
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Jännä tuo sähköistyminen joillakin, onko se jonkin tietyn hiustyypin taipumus kun mulla ei ole koskaan ollut sähköiset hiukset? Lemmylle vastaisin samaa kuin Citronelle, että ulkona on kylmempi ilma ja viima, meillä ainakaan sisällä ei ole vaikka varmasti kuivempi ilma onkin.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ja kannattaa tosiaan muistaa, että jos käyttää joitain öljyjä tai muuta "kosteita" jätettäviä, niin hiukset voi oikeasti jäätyä ulkona pakkasilla.
Minä olen nyt harmikseni joutunut toteamaan, että talvi on kuivattanut päänahan ja koko ajan kutisee inhottavasti&nbsp; :(
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^Eihän vedetön öljy voi jäätyä hiuksiin, mutta jätettävien hoitoaineiden kohdalla tuo voi pitää paikkansa. Kannattaa varmaan antaa jätettävän imeytyä hyvin ennen kuin lähtee ulos? Monestihan sanotaan, että iho kannattaisi rasvata kun tulee pakkasesta sisälle joten ehkä sama pätee hiuksiin. Kuivaan päänahkaan auttaa mulla muuten hyvin aloe vera-geeli, joka ei niin lähmääkään.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja riinam »

Mulla on sähköistymisen kanssa ongelmia. Aina vaatteiden vaihdon jälkeen tukka sojottaa joka ilmansuuntaan, eikä se ole kovin kivaa. Oisko mitään jätettävää tai jotain muotoilutuotetta, millä sitä sais tukan hyvin kuriin? Olen kyllä lueskellut ketjua, mutten ole huomannut ainakaan mitään tuotesuosituksia. Vaatteiden materiaaleihin en kauheasti voi vaikuttaa, kun eniten tätä ilmenee työvaatteiden vaihtamisen yhteydessä. Hiusharjan vaihtokin pitäis varmaan tehdä, kun tuo nykyinen sähköistää myös.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^Samainen aloe vera-geeli auttaa mulla myös sähköisyyteen. Sekoitan sitä usein myös Sebastianin Potion 9-jätettävään.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
ohuthius

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Olen myös huomannut, että hiukset on toosi sähköiset ja rasvoittuvat nopeammin.. Ärsyttävää kun laittaa hiuksia aamulla ja sitten pipon päähän niin kohta onkin jo hiukset päätä pitkin ja sähköisenä.&nbsp; >:(
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


Etikkahuuhtelu näyttää auttavan tosi hyvin sähköisyyteen ainakin palashampoon jälkeen&nbsp; :ts
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mulla ei tukka sähköisty pakkasella enää, kun olen tajunnut käyttää jätettäviä hoitoaineita. Muistan että taannoin kärsin sellaisesta jokapaikkaan liimaantuvasta sähköisestä letistä, mikä vielä parhaassa tapauksessa antoi napakoita sähköiskujakin varomattomille. ;D Nykyään se on oikeastaan aivan sama mitä jätettävää käytän, kunhan se sisältää veden ja hajusteiden lisäksi myös jotain hoitavia aineita.
Nyt kun olen pitkästä aikaa pitempitukkainen, niin olen huomannut että melkoisen käsitellyt latvat kiukuttelevat pakkasen takia. Letin tai ponnarin tupsu pitää jemmata kaulaliinan tai kauluksen alle, pipohan mulla on talvella aina päässä, joten tukan takia ei tarvitse tapojaan muuttaa sen suhteen. Ilman pipoa kulkemisesta tulee älytön korvasärky ja huonolla tuurilla -tulehdus, joten tästä ei tosiaan tingitä vaikka tukka menisikin länään.
Pitkän tukan kanssa pipokaudella kaipaan lähinnä sitä, että pipo tuntui lämmittävän enemmän lyhyttukkaisena, ja pysyi päässä paremmin. Jotenkin letillä olevat hiukset liu'uttavat pipoa päästä, kuten myös auki oleva reuhka. ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Mulla ei jätettävistä ole apua sähköisyyden poistossa, mutta Laveran Mango Milk hoitista kun käyttää niin ei sähköisty.
Vastaa Viestiin