Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mulla kutisee taas niin vietävästi päänahka ja latvat hapsottaa miten sattuu,kun on niin kovat pakkaset.Ei tässä auta,kun laittaa Aqualania päänahkaan ja tehiksiä enempi tukkaan.Voi tulisi jo kesä. :'(
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Ärsyttäviä kyllä nää pakkaset, hiukset ei tykkää yhtään. Mulla ei ole juuri koskaan ollut ongelmaa hiusten sähköisyyden kanssa, mutta nyt ne kyllä sähköistyy ihan urakalla. Ei paljon tehikset ole auttaneet, kun mittarissa on melkein -30 astetta pakkasta..
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

SIis mulla ei oo tukka ollut aikoihin sähköinen, mutta eilen ja tänään oli! En tietä onko syynä pakkaset vai Nexxuksen Enphuse tehohoito joka ainakin joillakin on aiheuttanut sähköisyyttä. Mä pistän ulkona aina hiukset pipon ja vielä hupunkin sisään. Tosin tuntuu että joka paikka on kuivana, huulet ja muut limakalvot, iho jne...miksei sitten tukkakin...
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

oonkohan mä jotenkin tyhmä ja yksinkertainen kun en tätä tajua :) mutta musta tuntuu, että mun hiukset jäätyy latvoista hirveen helposti talvella! Ymmärtäisin kyllä, jos jäätyis koko tukka ja näin, mutta kun vaan latvat!ja vieläpä ihan kunnolla. Eikä tähän vaadita märkää tukkaa, eik' paukkupakkasia, ne jäätyy jo miinus femmassa jokseenkin. Mitäköhän asialle voisi mahdollisesti tehdä vai voiko mitään?

Olisikohan hiuslaadulla ja näillä jotakin tekemistä asianlaadun kanssa? vaalennettu, kuiva pitkä hius kyseessä siis, kuten allekirjoituksestakin voipi päätellä :) kiva jos joku osaisi vastata :D
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Yksi pakkasen ihanista sivuvaikutuksista on hiusten sähköisyys - muita oireita ei onneksi olekaan. Hieroin yöksi taas annoksen kookosöljyä hiuspohjaan & latvoihin, ja pesin tänä aamuna pään. Toivon, että käsittely hillitsee kutrien lentämistä :) Muuten olen pärjännyt hyvin simppelein metodein..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

noolah kirjoitti: oonkohan mä jotenkin tyhmä ja yksinkertainen kun en tätä tajua :) mutta musta tuntuu, että mun hiukset jäätyy latvoista hirveen helposti talvella! Ymmärtäisin kyllä, jos jäätyis koko tukka ja näin, mutta kun vaan latvat!ja vieläpä ihan kunnolla. Eikä tähän vaadita märkää tukkaa, eik' paukkupakkasia, ne jäätyy jo miinus femmassa jokseenkin. Mitäköhän asialle voisi mahdollisesti tehdä vai voiko mitään?
Arvelisin sen johtuvan siitä, että latvat ovat kaikkein heikoin osa hiusta ja siten altteimpia pakkasen ym. aiheuttamille tuhoille. No, tämä on tosiaan vain arvelua, joten saa korjata, jos puhun puuta heinää&nbsp; ;)

Latvat vaan pipon ja/tai hupun alle piiloon, niin saat kaikkein parhaan suojan. Vinkkejä löytyy myös tästä ketjusta&nbsp; ;)
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Viime viikolla huomasin, että mulla harottaa varsinaisen tukan päällä karvakasa eli jotain erinäisen mittaisia hiustynkiä ja tietenkin pystyssä. Onkohan ne vaan kasvamassa olevia hiuksia vai jotain katkenneita tai kylmän aiheuttamia tuhoja? Muualla hiuksissa en ole huomannut samanlaista karvaisuutta eikä mulla ole edes sähköiset hiukset. Millä sen karvakasan saa silottumaan? ???
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Ice »

katso miltä niiden karvojen päät näyttävät, jos ne ovat ohkaiset ja rispaavat tai se ihan kärki höröttää jonnekkin suuntaan ne on oletettavasti katkenneet. Jos kärki on siisti, se oletettavimmin kasvaa :) silottumaan sen saa silikonilla ja vahalla, esimerkiksi tigi after party voisi sopia, tai jokin astetta vahvempi vaha, ja lakkaa päälle että kiinnittyvät

pipojen sun muiden käyttö aiheuttaa joskus tuollaisia yhden paikan kasaumia
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Trouper

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Mulla menee nyt näissä kovissa pakkasissa hiukset aivan pitkin päätä... Ei suoranaisesti ole sähköiset mutta aivan liimaantuneet kuulaan. Ärs. Onneksi yleensä jätän hiukset pipon alle ja latvat jää kaulahuivin alle, mutta silti vaan tuntuu että talvi tekee temppujaan. Kuivalla huoneilmalla ei myöskään varmasti ole mitään tekemistä asian kanssa... ::) Olen pidentänyt pesuväliä, enkä käytä nyt kuivaajaa enkä varsinkaan ilmakiharrinta, jospa nuo keinot vähän auttaisivat. Hiukset on muuten viime aikoina olleet aika hyväkuntoiset, toivottavasti tä talvi ei nyt aiheuta mitään kauheita tuhoja.

Mulla tekee oikeen pahaa katsoa, kun jotkut on tuolla -20 asteessa paljain päin, ja varsinkin pitkätukkaiset tytöt. Vähänpä he tietävät, kuinka pahaa hiuksille tuo kylmyys tekee.
Opossumi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 150
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 20:52

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Trouper kirjoitti: Mulla tekee oikeen pahaa katsoa, kun jotkut on tuolla -20 asteessa paljain päin, ja varsinkin pitkätukkaiset tytöt. Vähänpä he tietävät, kuinka pahaa hiuksille tuo kylmyys tekee.
Hieman OT, mutta mullakin tekee pahaa katsoa, ku nuoret naiset ovat avopäin ulkona, tukka tupeerattuna (niin kuin se paljon lämmittäis). Voi aivoparat!! Mut niin ku jollain juureksella sloganissa lukee: "Aivot on sitä varten, et tukka pysyy kiinni." Tää tais olla hauska lainaus joltakin pikkulapselta, mutta jotkut aikuisetkin jakavat näköjään tämän uskomuksen. ::)

Ja täällä Joensuussa oli melkein -30 aamusta, ja ens yöksi luvattu -37 :o.
Tukka: Karhea ja melko kuiva luonnonkihara, värjäämätön, vyötäröpituus saavutettu, kasvatus jatkuu.
Luokitus: 2cCii, kuvia hiuksista hiuslaatuketjussa s.10.
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Mä en suoraan sanoen usko, että pakkanen ja "jäätyminen" tekee hiuksille yhtään mitään, paitsi tietenkin saa hiukset tilapäisesti tuntumaan kamalilta helposti, kun ilmankosteus on minimissä ja kosteus hiuksissakin sitä myötä vähenee merkittävästi. Haluaisin kunnon faktaa ja perustelun ensin joltain hiusrakenteeseen paremmin tutustuneelta, mitä järkkyä hiuksen rakenteelle tapahtuu, kun kosteus siinä jäätyy, ennen kuin alan uskomaan tähän.&nbsp; Mä en ole huomannut mitään vaurioita ikinä talvisin, vaikka menen paukkupakkasillakin nämä luonnostaan haurasrakenteiset vyötärömittaiseni ihan takin päällä, kun taas kesäisin aurinko todella haurastuttaa hiusta = lisää kaksihaaraisia ja hiusten katkeilua.

Tänä talvena hiukset eivät ole onneksi olleet edes yhtään sähköiset&nbsp; :)
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

Ihanaa kun latvat harottaa joka suuntaan, ritisee väilillä kun on niin sähköiset ja juuri on rasvalimppi. Aamulla ei aina vahaa muista laittaa ja pakko on pesun jälkeen kuivata äkkiä koska sisällekin jäätyy.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

eOwyn, eikö se ole jo tarpeeksi suuri fakta että vesi jäätyy pakkasessa. Ja jos menee tukka märkänä pakkaseen, se vesi laajenee jäätyessään ja rikkoo hiuksen rakennetta pikkuhiljaa, sama voi tapahtua silloin jos hengityksen huurua menee hiukseen ja se jäätyy. Eihän se hius yhdestä kerrasta räjähdä (niinkun ei vaikka värjätessä, tai föönatessa tai missä vaan hiusta rasittavassa) mutta pikku hiljaa vaurioita tulee vaan lisää ja lisää ja sitten yhtäkkiä onkin tukka täynnä katkenneita hiuksia. Eihän se pakkanen niitä sinänsä katko, mutta kuiva ilma aiheuttaa hiustuen kuivumista (vaikkakin vain väliaikaista) ja silloin hiukset ovat alttiimpia katkeiluille ja kaikille rakennevaurioille esim. harjattaessa.

Oliko tarpeeksi perusteluja? :) Hiukset on tosi helppo pistää hatun tai hupun sisään, ja samalla pääkin pysyy lämpimämpänä :)

Sain oman sähköisyyteni pois suihkimalla kuivaan tukkaan Nexxuksen Luxxtressia, loisto ainetta! Kuivaan tukkaan vain tuo haju on vähän voimakas, mutta nopeasti se häviää.

Piitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 122
Liittynyt: 26 Marras 2006, 14:33

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Piitu »

Eka talvi kun oon saanu pidettyä sähköisyyden kokonaan poissa hiuksista! Luulen että syynä on Simin hydro shine leave in detangler, jota oon viime aikoina hiuksiini suihkinu. Muuten ei ole kummoista ainetta, mutta sähköisyyteen näyttäisi auttavan (kuten pullon kyljessä luvataankin).
1bMii
Annie

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Annie »

Jännä kun pakkasesta ei ole kärsineet kun blondattujen kohtien latvat(joita siis pois kasvattelen). Nämä käppyrät kyllä ottaa itseensä kaikesta muustakin ::) Pitääkin nyt oman kodin purkkien luokse palattua alkaa muhittamaan oikein kunnolla tehohoitoja. Sähköisyyskään ei ole läheskään samaa luokkaa kuin joinain talvina, mutta valtava ongelma se ei toisaalta ole koskaan ollut.
Vastaa Viestiin