Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Tuohon sähköisyysongelmaan löysin muuten tällaisen ketjun:

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=2

Toivottavasti on jollekulle apua!  :)
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mä kun jo kerkesin täällä sanomaan ettei omat hiukset oo sähköset juuri ollenkaan, niin ei se nyt tainnutkaan ihan pitää paikkaansa  ::) ... Siis se on kyllä totta ettei mitään pahempaa sähköisyysongelmaa nykyään ole onneks (sormet ristissä), mutta kyllä tää talvi munkin tukkaan vaikuttaa näköjään, on se tullut taas huomattua kuitenkin.
Esim. eilen illalla kun pesin hiukset (moppia + O&H:ta + jätettäviä) niin niiden kuivuttua tukka oli yllättävänkin hyvän tuntuinen, suht. pehmeä ja kiiltävä ja jaksoi vetäytyä laineillekkin vähän ... Nooh, aamulla kun heräsin niin tukka oli suoristunut ihan hirveesti ja tuntui sellaiselta ei nyt kuivahkolta, mutta sellaselta ööh, miten sen nyt sanois... Jotain sähköisyyden ja kuivuuden välimaastosta ja sitä oli vaikee kesyttää takas "maan pinnalle"... Eli kyllä talvi kesästä munkin hiuksissa eroaa, että ne on asteen vaikeasti hallittavammat ja vähemmän kihartuvat. Mutta muuten oikeestaan suht. saman tuntuiset ympäri vuoden. Kesällä ne vaan on välillä semmoiset korppu kuivat. Aurinko kun kuivattaa niin sitä kuivuutta ei saa "karistettua" pois, niinkuin esim. talvella jos oot ulkona ja on tosi kylmä, niin pakkasen vaikutuksesta hiukset tuntuvat hetkellisesti kovilta ja kuivilta mutta sisällä tilanne normalisoituu, toisin kuin kesällä auringon jälkeen tukka "ei palaudu".... Puhuinkohan mä nyt mitään järkeä taas  ::)  ;D ...
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Sähköistyminen ja hiusten kuivuminen on kyllä monien ongelma talvella  :-\ mulla ei onneksi hiukset sähköisty kun tosi harvoin ja silloinkin ongelman ratkaisee kosteuttavat tuotteet. Kuivuminen sitten on sitä yleisempää, mutta kosteuttavia tuotteita käytän talvella paljon ja kyllä siitä on aina selvitty  :) ärsyttää kyllä muakin se, että ei viitsisi laittaa töihin mennessä pipoa päähän, kun sitten hiukset on loppupäivän ihan lättänät. Mutta ei kyllä viitsisi päätä palelluttaakaan  ::)
sadelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 21:14

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja sadelma »

Mä aloitin hillittömät kosteutusoperaatiot jo reilu kuukausi sitten ja ainakin toistaiseksi sähköisyys on pysynyt poissa. :) Pitäisi vielä ostaa joku hyvä kosteuttava tehohoito keskitalven pakkaspäivien varalle. Niin ja kaivaa ilmankostutin tuolta vaatehuoneen syövereistä. Yleensä mulla on ollut aina talvella sähköiset hiukset, mutta nyt aion taistella kaikin tavoin sitä vastaan.
1bFii
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Undomiel kirjoitti:
Penny kirjoitti: Tuntuu että kuluvat vaan enemmän siellä takin alla ollessa ja kaulukseen hinkatessa, kun mitä vapaana roikkuessa.
Ärsyttää kun toisaalta olen samaa mieltä, mutta toisaalta en usko pakkasenkaan tekevän hyvää hiuksille. Koita siinä sitten päättää, että miten niitä pitää...

pikainen nutturainen ja pipo päälle ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Undomiel kirjoitti:
Ice kirjoitti: pikainen nutturainen ja pipo päälle ;)
En osaa tehdä pikaista nutturaa (ilman että menee takkuun koko ruoska), ja toisaalta pipo ei ole tarpeeksi iso ;)

Ehkä pitäisi vain tehdä jokin irtohuppu vaikka fleecestä.. Vihdoin. Laiska minä.
isompaa myssyä vaan :) pikainen nuttura käy ihan niin, että teet poninhännän mutta viimeisen lenksautuksen tehdessäsi jätät sen puolitiehen eli teet hiuksiin sellaisen lenkin. Tämä ei yleensä jätä mitään taittojälkiä jollei tuntikausia haudo kosteassa

josta tulikin mieleeni että mistään ei tunnu enää löytyvän sellaisia "rasta"myssyjä mustina :-X
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Vivi »

^Mulla tulee pikainen nuttura puikolla. Eli vaan kiedotaan ympäri ja tökätään sopivaan kohtaan tikku, menee yhtä kauan kuin ponnarin tai letin teossa. Ostin Villihelmen nettikaupasta sellaisia lyhyehköjä puikkoja, jotka ei jää kaikkialle kiinni, kuten ainakin ne mitä mulla ennen oli jäi. Eli noita voi käyttää hyvin piponkin kanssa.

Tuolla Icen tekniikalla ei oikein saa nutturaa muistuttavaa mun tukkaan, on liian pitkä. Paitsi sellaista outoa viritelmää olen käyttänyt, että tuon Icen tekniikan päälle olen vielä tehnyt siitä jäljelle jäävästä tukasta toisen (tai oikeastaan toisen ja kolmannen) silmukan sinne ponnarilenkin väliin. Varmaan selkeä selostus.  8)
Oma väri takaisin.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja marenki »

Minä laitan nutturan, en edes kiinnitä millään, vaan tungen koko komeuden samantien pipon alle. Siellä on ja pysyy. :D Sitten kun pipon ottaa pois, on tuloksena maksimissaan aavistuksen (sievästi) taipuva tukka.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Sähköisyys alkoi samalla kun pakkasetkin.Tukka on kyllä liukkaan tuntuinen ja tarttuu naamaan hyvin.
Ihmettelen että latvat ovat aina kuin tuulessa olisi kävellyt.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Todia »

No, vaikka talvikin kuivattaa tietysti, niin kyllä kesä on ainakin mun hiuksille paaaljon tappavampaa aikaa. Kyllä se aurinko hakkaa kuivattamisen suhteen pakkasen mennen tullen.
hiukset huijausmitalla 79 cm,&nbsp; laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mulla talvi on paaaaaljon kesää pahempi. No, nyt olen varautunut talveen isolla satsilla kosteuttavia tehiksiä, joita ajattelin käyttää ihan joka pesussa. Niin ja jätettäviäkin on varattuna kunnolla.

Talvi saa siis mun puolesta tulla. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Eilen ostin uuden talvitakin jossa on kunnon huppu. Se on tarpeeksi iso ja ilmava, että tukan saa sinne hyvin piiloon. Sähköisyysongelmaa ei mun tukalla ole, mutta hiustenhoitotuotteet vaihtuu kyllä hevimpiin näin talven tullessa. Co-pesuja teen useammin.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

^ Co-pesuja täälläkin tehdään useammin talvisin. Viime talvena itse asiassa co-pesun "löysinkin"&nbsp; ;) Samoin noista MOPin shampoista huomasin hetki sitten, että vaikka Clean oli kesällä kovassa käytössä ja toimi hyvin, niin nyt ei tulisi kuuloonkaan pestä sillä. Hiukset tykkää paljon enemmän Hydratingista, kun taas kesällä se tuntui liian lähmäiseltä.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja calypso »

Minun päälleni talvi on paljon helpompi kuin kesä, on toki tehokkaat tuotteet käytössä myös talvisin mutta pakkanen ei kuivata hiuksiani lähellekkään niin pahasti kuin aurinko ja helle. Voi johtua siitäkin etten osaa käyttää päähineitä kuin talvisin (olisi ehkä opettelun paikka..) ja talvella minulla on käytössä sellainen myssy mihin tungen koko tukan&nbsp; :D
Joskus kuitenkin tulee viiletettyä pihalla talvellakin ilman lakkia eikä hiukset siitä kuivu eikä sähköisty. Oikeastaan kun tarkemmin ajattelen niin talvi on helpointa aikaa hiusten kannalta, kesällä aurinko polttaa ja kuivattaa tukan karrelle ja kuumuus hiostaa. Keväällä & syksyllä tukka on jatkuvasti pörrössä ja inhottavan tuntuinen ja näköinen kostean ilman ja sateiden takia..
Tulipa tyhmä talven ylistämisviesti tällaiselta kesän lapselta, hiuksien vointi taitaakin olla niitä harvoja asioita mistä talvessa pidän&nbsp; ;D
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mulla ei vaikuta talvi mitenkään hiuksiin (siis sen pahemmin mitä kesäkään). Ympäri vuoden hoitelen samalla tavalla. Ehkä vähän useammin pistän tehistä (joskus kuureitati jopa joka pesulla, mutta näin teen kesälläkin). Sähköstymistä ei ole tapahtunut, varmaan nyt on tarpeeksi kosteuttavat mömmöt kehissä. Hyvä niin :)

Mä oon sen verran evil mun hiuksilleni, etten pistä niitä edes takin sisään talvella. En vaan osaa olla niin ja silloin ne menee helpommin takkuun vaan. Ellei sitten ole joku ihan törkeä pakkanen ja kamala lumisade. Ihan normaalisateessakin käytän kyllä huppua ja siten hiukset kyllä on suojassa. Eli jos on muuten hyvä ilma, vaikka oliskin vähän pakkasta, niin en mä pistä takin sisään.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin