Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Ice »

auttaa sinänsä että ne tuovat raskautta, kuten silikoni esim
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Emi-lyn kirjoitti: Auttaisiko sähköisyyteen öljyt hiusten hoidossa?
Joo. Mulla ainakin toimii tuossakin.
Oma väri takaisin.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Penny »

Mulla ei ole onneksi sähköisyysongelmaa ja muutenkin talvi tuntuu paremmalta tukassa jostain syystä kuin kesä. Tiedä johtuuko hienoisesta luonnontaipuisasta tukkalaadusta vai mistä, mutta kesällä tukka tuntuu paljonkin kuivemmalta ja sellaiselta höttöiseltä & pörröiseltä. Talvella taas tuntuu että hoitikset ja tehiksetkin tehoavan jotenkin paremmin ja tukka pysyy suht siloisena. Ei tule suojattua tukkaa muuten pakkasella mitenkään, paitsi jos hiukset on vähänkään kosteat esim. suihkun jäljiltä, tungen ne pipon alle. Tuntuu että kuluvat vaan enemmän siellä takin alla ollessa ja kaulukseen hinkatessa, kun mitä vapaana roikkuessa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Saheli

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Saheli »

Mun hiukset on kyllä talvisaikaan varsinaiset leijailijat. Muistaakseni tuohon ei ole auttaneet suihkittavat jätettävät tai muut, mutta katsotaan nyt tänä vuonna, kun on hyvät tuotteet käytössä.
dhaniwali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 607
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja dhaniwali »

Mä inhoan mun tukkaa talvella. Rasvoittuu tosi nopeasti, mutta päänahka ei oikein meinaa kestää pesua ja kutisee ja kiristää.  :-[ Sähköisyys ei niinkään ole ollut ongelma.
Euphoria

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minua taas ärsyttää, kun muutenkin ohut tukkani menee ihan littanaksi pipon alla. En kuitenkaan voi ulkoilla paljain päin, sillä päätä rupeaa särkemään. Hiukset tuntuvat myös kuivemmilta ja sähköisemmiltä talvella.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

On se jännä, miten talvi aiheuttaa ihmisille niin monenlaisia ongelmia hiusten suhteen. Varmaan ikävää juuri tuo pipon litistävä vaikutus ohuiden hiusten kannalta. Giglihän tuossa kirjoitteli leikkuuttaneensa talveksi joskus sellaisen rikotumman mallin, niin on sitten helpompi saada jokin näköiseksikin pipon alta paljastettuna. Varmaan toimiva idea, jos vaan malttaa leikata  ;) Itsellä onneski nyt jo sen verran kerrostettu malli, että ei juuri haittaa, vaikka pipo pääsisi linttaamaan. Olenki nyt päättänyt piilottaa hiukset pipon alle aina, kun lähden ulos, jos siellä on pakkasta tai  kylmää ja tuulista.

Toimisikohan dhaniwalilla co-pesu tai vaikka peusvoiteella (Humektan tai Aqualan L) pesu? Itse ajattelin kokeilla tuota jälkimmäistä, jos päänahka jossain vaiheessa alkaa kutista pahasti.

Itsekin uskon öljyillä hoitamisen auttavan sähköisyyteen. Ainakaan nyt, kun viime päivinä olen tuota kookosöljyä käytellyt, ei ole ollut sähköisyysogelmaakaan. Tosin ei sitä muutenkaan juuri ole. Jotenkin kuitenkin öljy tekee hiuksista sen verran raskaammat ja "tiiviimmät" (en oikein osaa kuvailla  :-\), että eivät ne niin helposti lähde leijailemaankaan. Ajattelisin.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja siili »

Tukka on kuin lentoon lähdössä talvella! Jätettävät hoitikset ja latvasuojat auttaa kyllä asiaa jonkin verran. Mulla oli hartia mittaiset hiukset muutama talvi sitten, silloin olin kyllä aika pulassa tuon sähköisyyden kanssa...
Nyt on aika pitkät kutrit ts. fleda on jo niin painava ettei sähköisyys jaksa nostaa sitä. Tehisten kanssa tulee läträttyä talvella kyllä paljon enemmän.
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Avena »

Euphoria kirjoitti: Minua taas ärsyttää, kun muutenkin ohut tukkani menee ihan littanaksi pipon alla. En kuitenkaan voi ulkoilla paljain päin, sillä päätä rupeaa särkemään. Hiukset tuntuvat myös kuivemmilta ja sähköisemmiltä talvella.
Ihan sama juttu, enkä voisi kuvitellakkaan meneväni töihin pipo päässä. Työmatkalla on aina korvaläpät tai kovemmilla pakkasilla toppatakin huppu. Pipon jos pistäisin, pitäisi olla se päässä sitten koko päivä  :). Olen aina ollut niiiiiin kateellinen niille, jotka voivat pitää pipoa tukan siitä kärsimättä. Lenkeillä tietysti pidän pipoa, mutta silloin tulenkin kotiin, eikä kukaan näe sitä katastrofia, jonka pipo on aiheuttanut. Juu ja lisäksi on tietysti sähköisyysongelma. Kyllä talvi on sitten kivaa aikaa.

Onkohan sellaista ihmeainetta, joka pitäisi ohuen otsatukan irti päästä jopa pipon oltua päässä? Siis aamulla vähän ilmakihartimen avulla kohotan otsatukka, niin että se ei mene ihan päätä myöten (pitkä sivuotsatukka). Käytän PM:n tyvikohottajaa, mutta ei oikein tunnu auttavan edes ilman pipoa. Pipon oltua päässä otsatukka menee liiskana pitkin päänahkaa...

Muistatteko (vanhemmat juurekset) kun 80-luvulla oli muotia sellainen töyhtömäinen otsatukka? Muistan vieläkin sen joka-aamuisen kriisin, kun mun töyhtö oli pitkin päätä talvisin koulumatkan jälkeen. Ja mun paksuhiuksisella kaverilla ei ollut mitään ongelmia pipon käytöstä. Se vaan myötätuntoisena seisoi vierassä kun mä koululle tultua peilin edessä yritin saadä mun töyhtöä epätoivoisesti kohoamaan  ;D.
1bFi
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja siili »

Arrakki kirjoitti: Muistatteko (vanhemmat juurekset) kun 80-luvulla oli muotia sellainen töyhtömäinen otsatukka? Muistan vieläkin sen joka-aamuisen kriisin, kun mun töyhtö oli pitkin päätä talvisin koulumatkan jälkeen. Ja mun paksuhiuksisella kaverilla ei ollut mitään ongelmia pipon käytöstä. Se vaan myötätuntoisena seisoi vierassä kun mä koululle tultua peilin edessä yritin saadä mun töyhtöä epätoivoisesti kohoamaan  ;D.
Joo oli semmoinen "heitto" sivulle tai "kupla" päälaella  ;D
Muistan et mun kaverilla oli niin iso heitto, et ihme kun se pysy ylhäällä. Se varmaan sai aikaan otsonikerrokseen kyllä oman aukon sillä hiuslakan kanssa lutraamisella.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja sipe »

Oih, nuo kasariheitot ja -tortut olivat kyllä hupaisia. :D
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Jamaica
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:16

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Jamaica »

Mulla oli sellainen otsaheitto yläasteella, eli 90-luvulla  8)
dhaniwali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 607
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:38

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja dhaniwali »

Nuppu kirjoitti:
Toimisikohan dhaniwalilla co-pesu tai vaikka peusvoiteella (Humektan tai Aqualan L) pesu? Itse ajattelin kokeilla tuota jälkimmäistä, jos päänahka jossain vaiheessa alkaa kutista pahasti.
Olen nyt muutamia kertoja (joka toinen pesu) tehnyt co- pesun xz:n suklaa vaniljahoitiksella, kun sitä on täällä kovasti kehuttu. Päänahka ei kutia enää niin paljoa, mutta hilsettä on sitten paljon ja tukka rasvoittuu jo alle vuorokaudessa.  :-[
Tepsu

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tepsu »

Hiukset oli viime talvena tosi sähköiset toivottavasti ei olis tänä talvena  ;D
heijji
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 13:55

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja heijji »

Ei ole vielä minkäänlaista sähköisyyttä ollut havaittavaissa. Ei ollu viime talvenakaan. Tarpeeksi kosteuttavia tuotteita, mulla ainakin auttaa.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.
Vastaa Viestiin