Hiukset ja pakkanen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Tiedän, että pakkanen ei tee hyvää tukalla, mutta en halua pitää hiuksistoani takin alla; se on kuuma, se takkuuntuu ja kaikkein kamalinta: se ei näy takin alta  >:(  Mielestäni kauniista hiuksista ei ole mitään hyötyä, ellei niitä voi pitää esillä  :) Pipoa toki käytän, mutta jätän siis yleensä hiukset takin päälle. Jos laitan pipon ja piilotan tukan takin alle, näytän pieneltä pojalta  ;D Lenkkeillessä pidänkin sitten koko tukkaa pipon alla; silloin ei ole niin väliä miltä näyttää vai näyttääkö miltään. Ja tietenkin käytän harkintaa; jos pakkasta on -10 tai enemmän tai on kylmä tuuli, niin harkitsen vakavissani hiusten kätkemistä takin suojiin.

Olen muuten ahkerana jätettävien käyttäjänä alkanut miettiä, onko olemassa tuotteita (jätettäviä hoitsikoita tai muotoilutuotteita) jotka suojaisivat hiusta pakkaselta?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja kleio »

^Mulla myös hiukset on lähes aina auki ja vapaana: hyvin on pärjätty. Toki pahimmalla viimalla ja pakkasella kiedon hiukset löysälle nutturalle tai letille: ongelma vain on siinä, etten juurikaan käytä pipoja, vaan hattuja. Niiden alle ei hiuksia oikein voi tunkea.

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Hmm.. kyselin tuossa, onko mitään tuotteita millä voisi suojata hiuksia pakkaselta.. Löysin itse yhden, jossa väitetään, että siinä on lämpö- ja kylmäsuoja.. Tuo tuote on Cutrinin snow white mask.. En kyllä nyt suoraan sanottuna tiedä, uskoisinko tuohon.. Mitä mieltä olette?
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Tekeekö se pakkanen tosiaan hallaa hiuksille, itse en ole eroa huomannut? Olen toki laittanut nyt talven tullen ahkerammin jätettäviä sekä silikonisuojia latvoihin (small talk ja ap käyvät tähän hyvin), ja ponnarilla pidän muutenkin melkein joka toinen päivä. Inhoan pipoja, siksi en niitä käytä...
Mitä muuta sitä voisi tehdä hiusten suojaamiseksi? ???
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja kleio »

Jaahas, minun tukka ei nyt ole ollenkaan sähköistynyt, kuten aina ennen pakkasten alkaessa, mutta tuntuu rasvoittuvan tosi paljon nopeammin. Mikäköhän siihen auttaisi, vai pitääkö vain odotella lämpimämpää säätä? Hattuja olen käyttänyt jo kaksi kuukautta, eli sen ei pitäisi vaikuttaa.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

^Hattujen ym päähineiden käyttö voi kyllä rasvoittaa tukkaa, varsinkaan jos niitä ei ole pesty, siis niitä hattuja ja pipoja.
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja deko »

Voi peppu mikä tukka nyt on pakkasten alkaessa... Ei mitään mahdollisuuksia pitää lettiä auki. Yhtään. Ja minähän pesen öljybuustatulla co:lla enimmät pesut ja kerran viikossa shampoolla naamion alle eli tukka pitäisi olla ihan oikeasti melko kosteutettu.

Eikä tulisi pieneen mieleenkään lisätä letin kuivuutta pitämällä sitä ilmojen armoilla pakasessa takin päällä. Kylmä ja kuiva ilma kuivattaa oikeasti ja paljon.

Pitänee sekoittaa taas joku kosteuttava setti ja muhittaa. Jos tekisi majoneesia...
this too shall pass.
Tiinaliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 17 Heinä 2007, 15:40

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Tiinaliina »

Täällä kuivuu päänahka samaa tahtia naaman kanssa. Kasvojen kuivuus on kyllä osittain pakkasviimassa pyöräilemisen syytä, ja siitä pääsee rasvaamalla. Mutta toi hilse paksussa tukassa... Onneks ei leijaile ihan olkapäille asti, mutta päänahka kutisee kuivana kokoajan. Aqualan L tepsii toki siihen, mutta tonne pehkon keskelle värkkääminen on sitten oma operaationsa :(.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja kleio »

Minäkin olen sitten kuitenkin ollut nämä viimeiset pakkaspäivät hiukset kiinni, kevyellä nutturalla niskassa, ulkona aina hupun alla. Ihan tyhmää. Tukka on ihan lättänä ja päänahka hilseilee, ei onneksi kovin pahasti. Parempi kuitenkin näin päin kuin niin, että latvat kuivuisivat totaalisesti ja niitä pitäisi taas leikata parin kuukauden päästä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja garme »

En ole huomannut pakkasen aiheuttavan erityisemmin kuivumista, nyt on kyllä tukka taas vaihteeksi aika lyhytkin ja huonoimmat hamput poistettu. Mutta sekundäärisiä vaikutuksia sillä kyllä on, sillä tässä säässä on pakko käyttää hattua ja siitä ei kyllä tukka tykkää. Ensinnäkään mun hiukset (varsinkaan vino-otsis) ei asetu sen pipon alle kivasti ja törröttää ihan joka suuntaan ja jostakin kohtaa on hiukset niin lyhyet ettei näy alta ollenkaan. Kun pipon ottaa pois niin hiukset on sekaisin ja sähköiset, hienosta muotoilusta ei ole jälkeäkään. Ja kaiken hyvän päälle ne muhii ja rasvoittuu siellä alla ennätysvauhtia, varsinkin kun ne on varmaan pillerien lopettamisen jälkeen muutenkin ruvenneet rasvoittumaan nopeammin. Harkitsen jo siirtymistä päivittäiseen pesuun, sillä vaikka toisena päivänä hiukset olisivat sentään jotenkin ok, ne ovat lätistyneet eivätkä kuitenkaan silleen tunnu puhtailta ja väri näyttää samealta jo silloin. Kuivashampoo auttaa pahimpiin köntteihin, mutta sekään ei tee hiuksista puhtaan tuntuisia.

Olis kesä.
iHerb alekoodi: FEW484
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Typerältähän se näyttää, mutta itse pidän hiukset visusti pipon alla näillä pakkasilla. Asettelen hiukset "nutturalle" ja kiskaisen pipon päähän. Lisäksi käytän tosi paljon jätettäviä ja pesen piponikin silloin tällöin.
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Neve »

Itse pidän myös pakkaskeleillä hiuksia pipon alla ja välillä sujautan kutrit takin alle turvaan kylmältä.
Itselläni niin iho kuin päänahkakin reagoi herkästi kylmyyteen, joten nyt on ruvennut hieman tulemaan hilsettä  :-\

nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja nelma »

^^
Mä oon kanssa näitä joilla on aina pipo - ja siellä hirveä patti.  ::) Nättiä.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

nelma kirjoitti: ^^
Mä oon kanssa näitä joilla on aina pipo - ja siellä hirveä patti.&nbsp; ::) Nättiä.
Mutta mieluummin noin kuin kokonaan kuivahtaneet hiukset ;) Joskus kyllä saa huomiota, kun tulee kaupassa kiskaistua pipo pois päästä, ja otsis sojottaa sähköisenä suoraan kattoa kohden&nbsp; :D
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiukset ja pakkanen

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Huomasin tänään, että päänahasta tulee valkoista pölyä = hilsettä..!&nbsp; >:( Epäilen syntipukiksi pakkasen lisäksi Sebastianin Laminates- shampoota, joka on varsinainen silikonipommi ja jolla pesin hiukset viimeksi sähköisyyttä taltuttaakseni. Siihen s kyllä auttoi, mutta ehkä en saanut huuhdotuksi kaikkia jämiä pois, joten ne jäivät hiusrajaan muhimaan... Tänä iltana edessä öljykylpy ja silikoniton shampoo!
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Vastaa Viestiin